CMO'NUN ÇOK KANALLI ALIŞVERİŞ FORMÜLÜ

PHILIPS KİŞİSEL SAĞLIK ÜRÜNLERİ TÜRKİYE PAZARLAMA LİDERİ BURCU OKUDUR, ÇOK KANALLI STRATEJİLERİNİ GELİŞTİRMEYE DEVAM EDECEKLERİNİ SÖYLÜYOR. MİGROS GRUBU PAZARLAMA İCRA KURULU ÜYESİ EKMEL BAYDUR, ÇOK KANALLI YAPILARIYLA "HERKES İÇİN HER YERDE" OLDUKLARINI İFADE EDİYOR. PEGASUS HAVA YOLLARI PAZARLAMA VE E-TİCARET DİREKTÖRÜ AHMET BAĞDAT, SATIN ALMADA YAŞATILAN DENEYİME DİKKAT ÇEKİYOR. KARACA KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ SERAY ANIL, "TÜM KANALLARDA ENTEGRE VE KESİNTİSİZ DENEYİM SUNUYORUZ" DİYOR. AGESA HAYAT VE EMEKLİLİK PAZARLAMA VE STRATEJİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ROŞAN DİLEK, ÇOK KANALLI DENEYİMİ GELİŞTİRDİKLERİNE DİKKAT ÇEKİYOR. DOĞTAŞ MARKA VE ÜRÜN DİREKTÖRÜ ÇAĞRI ÖZTÜRK, TÜM KANALLARI KULLANDIKLARINA VE ENGLISH HOME PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI CENNET MELİS USLUKILINÇ ÇOK KANALDA TEKNOLOJİK ALTYAPININ ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKİYOR.

Çocukluk yıllarımda hemen her şeyi mahalle bakkalından alırdık. Gençlik yıllarında marketlere döndük ama şahsen marka sadakatim sürdü, ağırlıkla Migros’a gittim. Bugün de önceliğim aynı ancak alternatifler katlanarak arttı. E-ticaret kaçınılmaz ve geri dönülmez bir noktada. E-ihracat kanalları daha da değiştiriyor. Hepimiz inanılmaz bir kampanya takipçisi olduk ve bir şeyleri bir yerde uygun fiyata bulursak gidip alıyoruz. Bu da kuşkusuz markaların ve pazarlama ekiplerinin işini oldukça zorlaştırdı.

MEDIAMARKT Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve e-Ticaret Direktörü Tolga Ünvan
“Türkiye’nin en beğenilen ve en iyi bütünleşik kanal tecrübesini sunuyoruz
“2022'de Google tarafından yapılan, Türkiye'nin en beğenilen ve en iyi bütünleşik kanal tecrübesini sunan perakendeciler araştırmasında birinci sıradayız. Sektördeki önemli oyuncuların arasından bizi öne çıkaran bu başarıyı sürdürmek için önümüzdeki yıllarda da çalışmaya devam edeceğiz.”

Çok kanallı alışveriş yaklaşımı, bizde omnichannel (bütünleşik) kanal yaklaşımı olarak tanımlanıyor ve deneyim yolculuğumuzun tam kalbinde yer alıyor. Hem online hem fiziksel mağazalarda müşterilere en iyi deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Pazarlama, e-ticaret ve saha uygulamalarımızda bu alanlardaki gelişimlere odaklanıyoruz ve stratejilerimizi bu doğrultuda şekillendiriyoruz.

AMAÇ HER KANALDA AYNI DENEYİM

Dijital kanallar, son yıllarda elektronik ticarette ciddi bir büyüme gösterdi. Türkiye genelinde geçen yıl yapılan toplam alışverişin yüzde 25’i dijital kanallar üzerinden gerçekleşti. Ayrıca, müşterilerin yüzde 70'i kişisel verilerini güvenle paylaşmaya açık, bu da onlara her kanalda kişiselleştirilmiş çözümler sunmamızı ve hizmetlerimizi onların istekleri doğrultusunda şekillendirmemizi sağlıyor. Bu veriler ışığında, müşterilere her kanalda aynı deneyimi sağlayacak geliştirmeler yapmaya çalışıyoruz. Müşterilerin yüzde 35’i online olarak araştırma yaparken, sonrasında fiziksel mağazalardan satın alma eğiliminde. Bu, kanallar arasında önemli bir geçişkenlik olduğunu gösteriyor.

DENEYİM ŞAMPİYONLUĞU YOLU

Bütünleşik kanal yaklaşımımız, dijital pazarlamadan offline pazarlamaya, mağazalardaki uygulamalardan e-ticaret sitesindeki uygulamalara kadar geniş bir süreci kapsıyor. Bu yaklaşım, MediaMarkt olarak deneyim şampiyonluğu yolculuğumuzdaki en önemli adımlardan biri. 2022'de Google tarafından yapılan, Türkiye'nin en beğenilen ve en iyi bütünleşik kanal tecrübesini sunan perakendeciler araştırmasında birinci sıradayız. Sektördeki önemli oyuncuların arasından bizi öne çıkaran bu başarıyı sürdürmek için önümüzdeki yıllarda da çalışmaya devam edeceğiz. MediaMarkt olarak, stratejik önceliklerimiz arasında bütünleşik perakendecilik anlamında sektörde öncü bir deneyim sunmak yer alıyor. Biz çoklu kanal söylemi yerine bütünleşik kanal söylemini tercih ediyoruz. Bu, müşteri deneyimini zenginleştirmek adına, farklı alışveriş kanallarının birbiriyle uyum içinde ve eşsiz bir deneyim sunacak şekilde entegre edilmesi anlamına geliyor. Deneyim liderliği iddiamızla, omnichannel yapımızın her yönüyle bütünleşik ve sorunsuz bir müşteri deneyimi sunmasına özen gösteriyoruz.

“ALIŞVERİŞİN YÜZDE 75’İ FİZİKSEL MAĞAZADAN”

Fiziksel olarak 98 mağazamız aracılığıyla hizmet sunmanın yanı sıra, online mağazamıza web sitemiz veya mobil uygulamamız üzerinden erişilebilirliği sağlayarak, online alanda da güçlü bir varlık gösteriyoruz. Türkiye'deki online pazarlarda aktif olarak yer alarak müşterilerimizin MediaMarkt'a kolaylıkla ulaşabilmelerini sağlıyoruz. Bu bütünleşik erişim, müşterilerimize ödeme yöntemlerinden paketlemeye, gönderim süreçlerinden iade yöntemlerine, ürün seçiminden satın alma sürecine ve sonrasındaki kullanım aşamasına kadar, her adımda kesintisiz bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Fiziksel ve online mağazalarımızda sunduğumuz hizmetlerin kalitesini sürekli olarak gözden geçirerek, müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı hedefliyoruz. Bu, müşterilerimizin her temas noktasında aynı yüksek standartlarda hizmet almasını sağlamak için stratejik bir önceliğimiz olarak öne çıkıyor. Elektronik perakendecilik pazarına baktığımızda, müşterilerin dijital kanallardan yaptıkları alımların, toplam piyasadaki alımların yaklaşık yüzde 25’ine ulaştığını görüyoruz. Bu durum, dijital kanallardan satın alma alışkanlığının giderek arttığını gösteriyor. Pazar genelinde büyüme kaydedilirken fiziksel mağazalardaki alışverişler de büyümeye devam ediyor fakat dijital kanalların pazar payı her geçen yıl artıyor. Yine de Türkiye'de, toplam alımların yüzde 75’i gibi büyük bir kısmının hala fiziksel mağazalardan yapıldığını görüyoruz. Fiziksel mağazaların tercih edilmesinin ana sebeplerinden biri, mağazalarda bulunan uzman satış personelinin varlığı ve müşterilerin ürünleri birinci elden deneyimleyebilmesi. Müşteriler, deneyim alanlarımızda istedikleri ürünü seçebiliyor veya fikirlerini değiştirip başka bir ürüne geçebiliyorlar. Bu nedenle, mağazalarımızda müşterilere en üst düzeyde alışveriş deneyimi sunmak için uzman personelimizle çalışıyor ve ihtiyaç duydukları ürünleri en iyi şekilde anlatıyoruz.

YATIRIMLAR DİJİTALE

Önümüzdeki dönemde odaklanacağımız ve ekstra yatırım yapmayı planladığımız en kritik alan, şüphesiz dijital kanallar olacak. Hem web sitemizi hem mobil uygulamamızı köklü bir şekilde yenileyeceğiz. Bu yenilikler, altyapıyı güçlendirerek her ikisini de daha fazla omnichannel yapısına uygun hale getirecek. Dolayısıyla dijital alanda müşteri deneyimini en üst düzeye taşımayı amaçlıyoruz. Dijital kanallara yapılacak yatırımlar, sadece altyapı geliştirmeyle sınırlı kalmayacak, pazarlama çabalarımızda da önemli bir yer tutacak. Mağazalarımızda uzmanlarımız ve satış temsilcilerimiz aracılığıyla sunduğumuz yüksek kaliteli müşteri deneyimini, online ortama da taşımayı hedefliyoruz. Bu amaca ulaşmak için yapay zeka teknolojilerine öncelik vererek, geçtiğimiz yıl boyunca ödül alan Anne AI Hediye Bulucu ve yapay zeka destekli ürün bulucu uygulamalarımızı tüm kategorilere yaymayı planlıyoruz. Böylece yapay zeka desteğiyle online ortamda sanki gerçek bir satış temsilcisi varmış gibi müşterilerimize kapsamlı bir alışveriş deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. Bu sayede müşterilerimiz, sormak istedikleri soruları online platformlarımız üzerinden kolayca sorabilecek ve aradıkları ürünleri en iyi şekilde bulabilecekler. Yenilenen uygulama ve web sitemizle birlikte, müşterilerimize çok daha akıcı ve alışverişi kolaylaştıran bir deneyim sunmayı amaçlıyoruz. Bu yenilikleri, dijital satın alma tecrübesini iyileştirecek ve müşteri memnuniyetini artıracak önemli adımlar olarak görüyoruz.

“DENEYİM ODAKLI MAĞAZACILIK ÖN PLANA ÇIKIYOR”
“İLK TEKNOLOJİ DENEYİM MAĞAZASI” Fiziksel mağaza tarafında deneyim odaklı mağazacılığın ön plana çıktığını görüyoruz. Bu bağlamda, Türkiye'nin ilk teknoloji deneyim mağazası olan Tech Arena'yı Beylikdüzü Marmara Park AVM’deki mağazamızda açtık. 6.500 metrekarelik bu dev alan, Türkiye'nin ilk ve tek teknoloji deneyim mağazası olarak hizmete girdi. Tech Arena, 19 butikte tedarikçilerimizin ürünlerini deneyimleme fırsatı sunarken, mağazanın iç bölümlerinde de müşterilerimize satışta olan tüm ürünleri deneyimleyebilecekleri çeşitli alanlar sunuyor.

KAHVE VE OYUN ALANLARI 2024 ve sonrasında, mağazalarımızda ürün deneyimini ve deneyim pazarlamacılığını maksimum seviyeye çıkarmak için her türlü uygulamayı hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bu bağlamda, kahve ürünleri ve kahve makineleri alanında uzun süredir devam eden ve sürekli büyüttüğümüz Barista Club köşelerimiz, müşterilerimize mükemmel bir kahve deneyimi sunmak için 2024 ve sonrasında daha da yaygınlaştırılacak ve geliştirilecek. Ayrıca 55 mağazamızda bulunan GameZone köşeleriyle, genç gamer'ları ve kendini oyun sever olarak tanımlayan tüm müşterilerimize, bu ekosistem içerisindeki tüm ürünleri deneyimleyebilecekleri ve keyifli vakit geçirebilecekleri alanlar sunuyoruz.

“AMAÇ SADECE ALIŞVERİŞ DEĞİL” Önümüzdeki dönemlerde, bu özel köşelerin sayısını çoğaltmayı planlıyoruz. Amacımız, müşterilerimizi sadece MediaMarkt'ta alışveriş yapmaya değil, aynı zamanda teknolojiyi bizzat deneyimleyebilecekleri, keşfedebilecekleri bir buluşma noktasına davet etmek. Bu, alışverişin ötesinde, teknolojiyi yakından tanıma ve onunla etkileşimde bulunma imkânı sunmayı hedefliyoruz. Bu vizyonla, alışverişten çok daha fazlasını sunmayı amaçlıyoruz; müşterilerimizin teknolojiyle doğrudan etkileşime geçebilecekleri, onu yakından tanıyıp deneyimleyebilecekleri bir ortam yaratmayı hedefliyoruz.

“ONLINE’DA ARAŞTIRIP MAĞAZADAN SATIN ALIYORLAR”
TREND Önemli bir trend ise, müşterilerin online kanallarda araştırma yapması ve ardından fiziksel mağazaya gelmesi. Bu durum, online aramaların müşteri deneyiminde iyi bir izlenim bırakmasını gerektiriyor. Acil bir ihtiyaç durumunda, müşterilerimiz online olarak ürün satın alıp, seçtikleri mağazadaki stok durumunu kontrol ederek, aynı gün içerisinde mağazadan ürünü alabilirler. Bu özellik, bütünleşik pazarlamacılığın güzel bir örneğini oluşturuyor.

TÜM KANALLAR İÇ İÇE Tersi bir durumda, örneğin birisine hediye göndermek istediğinizde, özel uygulamalarımız sayesinde, seçtiğiniz ürünü başka bir adrese veya kişi adına yollayabiliyorsunuz. Böylece, "mağazadan eve" veya "mağazadan teslim alma" gibi seçeneklerle, fiziksel ve dijital kanallar arasında bütünleşik bir deneyim sunuyoruz. Amacımız, tüm kanalların iç içe geçtiği ve müşterilerimizin sürekli memnun kaldığı bir alışveriş deneyimi sağlamak.

PhIlIps Kişisel Sağlık Ürünleri Türkiye Pazarlama Lideri Burcu Okudur
“ÇOK KANALLI STRATEJİMİZİ GELİŞTİRMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
Sektörün lider markası olarak tüketicilerimizin var oldukları tüm kanallarda onlarla buluşuyoruz. Hedef kitlemizle etkileşimimizi geliştirmek ve daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak için çok kanallı stratejimizi sürekli geliştirmeye devam edeceğiz.

Günümüzde tüketicilerin beklentileri ve ihtiyaçları sürekli değişiyor. Bu değişim tüketicilerin alışveriş yaptıkları noktalardan tükettikleri medya mecralarına kadar alışveriş yolculuklarındaki her kanalı etkiliyor.

DÜZENLİ ARAŞTIRMA

Philips olarak biz de tüketicilerimizin davranışlarını, beklentilerini ve ihtiyaçlarını daha iyi anlayıp onlara en uygun şekilde yanıt vermek için düzenli olarak kapsamlı araştırmalar yapıyoruz. Tüketicilerimizin sesini duyabileceğimiz sosyal medya ve forum siteleri gibi her kaynağı, yaptıkları tüm yorumları analiz ediyoruz. Çıkan sonuçlar ve trendlere göre de pazarlama ve kanal stratejilerimizi değiştiriyor, geliştiriyor ve yeniliyoruz. Burada en önemsediğimiz konu çalışmalarımızın sürekliliği. Hiçbir ayrıntıyı kaçırmamak için bu döngüyü aktif tutmaya büyük önem veriyoruz.

TÜKETİCİ NEREDEYSE ORADA

Her zaman kullanıcılarımızın nabzını tutan, onların ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda stratejilerimizi belirleyen bir markayız. Bu nedenle ürünlerimizi ve hizmetlerimizi çok kanallı bir şekilde sunmayı ve her tüketiciye en uygun şekilde ulaşmayı hedefleyen bir strateji izliyoruz. Bunun için tüketicimizin bizim olduğumuz kanallara gelmesini beklemiyoruz. Bunun yerine biz onların kullandığı platformlarda yerimizi alıyoruz. Böylece sektörün lider markası olarak var oldukları tüm kanallarda onlarla buluşuyoruz. Hedef kitlemizle etkileşimimizi geliştirmek ve daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak için çok kanallı stratejimizi sürekli geliştirmeye devam edeceğiz.

“GELENEKSELDEN VAZGEÇMİYORLAR”
Tüketicilerimizin satın alma eğilimlerinde genelde çoklu kanal kullanımını görüyoruz. Online kanalları araştırma ve yorum okumak için kullanırken; offline kanalları ürün deneyimi için kullanıyorlar. COVID-19 sonrası değişen alışveriş alışkanlıklarıyla tüketiciler satın alım için online kanalları daha çok tercih etseler de offline ve geleneksel kanalların hala tüketicilerin vazgeçilmez satın alma noktaları olduğunu söyleyebilirim.

GELİŞMİŞ PLAN Her kanal dinamiğine göre farklı yatırım stratejileriyle tüm kanalları desteklemeye devam edeceğiz. Philips’te, hedef kitlemizde bulunan tüketicilerimizin ekosistemlerini belirleyerek, her bir segment ve hedef kitleye göre özelleştirilmiş farklı fazlardan oluşturulmuş gelişmiş bir pazarlama planlaması yapıyoruz. Bunu yaparken de ölçümleme ve optimizasyon için farklı uygulama ve araçları bir arada kullanıyoruz. Bu noktada hedef kitleye ve bulunduğumuz kanala uygun mecralara yöneliyor, iletişimimizi şekillendiriyoruz.

ONLINE KANAL DENEYİMİ Örneğin genç ve online hedef kitleye ulaşırken Twitch, TikTok ve yeni nesil video içerik platformlarını kullanarak online kanal deneyimini zenginleştiriyoruz. Geleneksel kanalı tercih eden tüketicilerimizin karşısınaysa genelde ürün deneyimi yaşamak istedikleri için ürün demo’ları, detaylı anlatım içerikleri ve nokta içi desteklerle çıkıyoruz.

Migros Grubu Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Ekmel Baydur
“HERKES İÇİN HER YERDEYİZ”
“Ürünler hem farklı formattaki mağazalarımızda hem 24 saat kesintisiz ONLINE kanallarımızda satışa sunuluyor. self servis otomat mağazalarımızdaysa 7/24 müşterilerimizle buluşuyoruz. Kısaca, en uygun fiyatı, çeşidi, kaliteyi herkes için her yerde erişilebilir kılıyoruz.”

Migros olarak Türkiye’de en geniş coğrafyada yerel ve küçük üreticiler dahil yaklaşık 50 bin çeşit ürününün tüketiciyle 81 ilde buluşmasını sağlayan tek şirketiz. Değişen tüketici ihtiyaçları ve taleplerine yönelik olarak ödemeden veri analizine, yapay zekadan, perakende finans sistemlerine kadar pek çok alanda tasarladığımız çözümleri, hızlıca gündemimize alıyoruz. Bu sayede, bugüne kadar Migros’un gıda perakendesi vesilesiyle temas ettiği müşterilerine, artık daha farklı hizmetlerle ama bütünleşik olarak entegre yapımız ve iştiraklerimizle de ulaşıyoruz. Birbirinin ihtiyaçlarını 360 derece tamamlayan bu yapılar sayesinde müşterilerimiz bize her yerden ulaşıyor, farklı ihtiyaçlarını tek bir noktadan karşılayabiliyor. Bu da müşterilerimizin hayatını kolaylaştırıyor.

ENTEGRE VE ÖZGÜN MODEL

Fiziki ve online’ı her formatımız için entegre biçimde çalışacak özgün bir model haline getirdik. Türkiye’nin ilk gıda perakende e-ticaret sitesi olan Migros Sanal Market’i, hızlı teslimat modelimiz Migros Hemen’i, ayrıcalıklı ürün portföyü ile Macroonline’ı, doğal lezzetleri eve teslim eden Taze Direkt’i, kozmetik mağazacılığına yepyeni bir bakış getiren Mion’u, 7/24 siparişe açık geniş restoran ağı ile Migros Yemek’i ve beyaz eşyadan elektroniğe geniş ürün portföyü ile Migros Extra’yı, Migros One çatısı altında birleştirerek yeni bir şirket kurduk. Böylece müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarını tek bir noktadan karşılamasına imkan sağladık.  Müşterilerimizin ödeme ve para transferi başta olmak üzere tüm finansal işlemlerini hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde yapabilmeleri için fintech sektöründeki Moneypay ile yenilikçi ödeme çözümleri sunuyoruz. Hizmet çeşitliliğimizi destekleyen bir diğer unsur olan Migen Enerji ise faaliyet gösterdiğimiz lokasyonlara kurduğumuz elektrikli araç şarj istasyonlarıyla büyüyor.

“EN GENİŞ SEÇENEĞİ SUNUYORUZ”

Müşteri, o an kullanacağı kanalı o andaki lokasyonuna, zamanına, ihtiyaç konusuna göre seçiyor. Biz bu noktada en geniş seçeneği sunuyoruz. 81 ildeki 3.390 mağazamızla hizmet verirken 81 ildeki online operasyonlarımızla on binlerce ürünü mağaza fiyatlarıyla dakikalar içerisinde, evde, ofiste ve hatta denizde bile müşterilerimize ulaştırıyoruz. Her ay sistemimize, yeni, inovatif ve değişen yaşam koşullarına cevap verebilecek ortalama 1.100 yeni ürün tanımlıyoruz. Ürünler hem farklı formattaki mağazalarımızda hem 24 saat kesintisiz online kanallarımızda satışa sunuluyor, self servis otomat mağazalarımızdaysa 7/24 müşterilerimizle buluşuyoruz. Kısaca, en uygun fiyatı, çeşidi, kaliteyi herkes için her yerde erişilebilir kılıyoruz.

“70 YILDA DEV BİR EKOSİSTEME ULAŞTIK”
23 BİN 500 İŞ ORTAĞI Migros olarak 70 yılda üreticilerimiz, çiftçilerimiz, tedarikçilerimiz ve çalışanlarımızla dev bir ekosisteme ulaştık. Tedarikçilerimiz, kooperatiflerimiz, alım yaptığımız çiftçi ve besicilerimizle birlikte 23 bin 500 iş ortağımız var. Tüm paydaşlarımız için Migros adı, güvenle özdeş.

50 BİN ÜRÜN ÇEŞİDİ Tedarikçilerimizle karşılıklı olarak sadakat bağımız çok güçlü. Her iki tedarikçimizden biri 10 yıldan fazladır bizimle çalışıyor. Güçlü tedarik yapımız sayesinde bugün 189 kategoride 3.036 adet markayla 50 bine yakın ürün çeşidimiz bulunuyor. Ürün çeşitliliğimizin yüksek olmasını önemsiyoruz. Müşterilerimizin seçme hakkı her zaman önceliğimiz.

Karaca Kurumsal İletişim Direktörü Seray Anıl
“TÜM KANALLARDA ENTEGRE VE KESİNTİSİZ DENEYİM SUNUYORUZ”
“Karaca olarak fiziksel mağazalarımızın yanı sıra karaca.com.tr ve Karaca mobil uygulamamız üzerinden müşterilerimize ulaşıyoruz. Bunun yanında çeşitli pazaryerlerinde de bulunuyoruz. Tüm kanalarrda entegre ve kesintisiz deneyim sunuyoruz.”

Karaca olarak fiziksel mağazalarımızın yanı sıra karaca.com.tr ve Karaca mobil uygulamamız üzerinden müşterilerimize ulaşıyoruz. Bunun yanında çeşitli pazaryerlerinde de bulunuyoruz. Müşteriye dokunan tüm ekiplerin liderliğinde yürüttüğümüz “Karaca One” inisiyatifi sayesinde, tüm kanallarda Karacaseverlere entegre ve kesintisiz bir deneyim sunuyoruz.

“EN ÇOK UYGULAMA İÇİN HİZMET GELİŞTİRİYORUZ”

Tüketicinin segmentine göre tercih edeceği satış kanalı değişiklik gösterebiliyor. Yatırımlarımız tüm kanalları kapsamakla birlikte, en çok Karaca app için hizmet geliştiriyoruz. Örneğin çeyiz deneyimi için “Mağazadan Randevu” hizmetiyle birlikte evlilik hazırlığında olan kişiler, mağazadan randevu alarak sofra uzmanlarımızdan kişiselleştirilmiş deneyim alabiliyor. Hediye okazyonu içinse “Özel Gün Hatırlatıcım” hizmeti sayesinde kullanıcılara sevdiklerinin yaklaşan özel günleri hatırlatılıyor ve “Hediye Asistanı” ile kişiselleştirilmiş hediye önerileri sunuluyor. Yine yalnızca mobil uygulamaya özel olan “Artırılmış Gerçeklik ile Evinde Görüntüle” özelliği sayesinde kullanıcılar satın almak istedikleri ürünleri kendi evlerinde gerçek renk ve büyüklükte, üç boyutlu olarak görüntüleyebiliyor. Bu özellik kullanılarak satın alınan ürünlerde iade oranı yüzde 50 oranında azaldığı için kargo süreçlerini elemine ederek çevresel sürdürülebilirliğe de katkıda bulunuyoruz.

OYUN VE SANAL DENEYİM

Markamız, oyun teknolojisini de kullanıcılarına sunan Karaca App ile mobil uygulama üzerinden bu imkânı hayata geçiren ilk marka olma özelliği taşıyor. Uygulama kullanıcılarının yüzde 8’inin deneyimlediği farklı formatlardaki oyunlarla kazandıkları kuponlar, alışverişlerde de kullanılabiliyor. En yeni satış kanalımız olarak da Karacaseverlerin içerisinde gezebileceği, metaverse ile entegreye hazır konsept sanal mağazalar oluşturuyoruz. Karacaseverler ürünleri inceleyip detaylı bilgi edinebiliyor, deneyimleyebiliyor ve evinde görüntüleyerek satın alabiliyor. Yapay zekayı birçok alanda kullanıyoruz, özellikle satış sonrası hizmetler kapsamında ürünü satın alan müşterinin ürünü nasıl kullanabileceği, ne gibi tarifler ve sunumlar hazırlayabileceği gibi konularda yapay zeka asistanlarıyla Karacaseverlere fayda üretmeyi hedefliyoruz.

MAĞAZADA DENEYİM ALANLARI

Fiziksel mağaza tarafında ise dijital mağazalarımızda Karacaseverlerin koleksiyon ve ürünleri yakından inceleyip, bilgi edinebilecekleri deneyim alanları yaratıyoruz. İlk dijital deneyim mağazamız olan Galataport’tan sonra, İstanbul İstinyepark mağazamızı da dijital deneyim mağazası olarak yeniledik. Karaca’yı tanımak ve ürünleri tanıtmak mağazaların ana hedef noktası olurken, mağaza içerisinde yarattığımız deneyim alanlarıyla kullanıcılara ulaşıyoruz. Kahve makinesi deneyim alanı, dijital sofra ekranlarımızda kombinasyon uygulamaları, masa düzeni önerileri, süpürge deneyimleme alanı gibi pek çok deneyimi mağazada sağlayarak, satın alma davranışlarını daha verimli hale getiriyoruz.

Pegasus Hava Yolları Pazarlama ve E-ticaret Direktörü Ahmet Bağdat
“SATIN ALMADA YAŞATTIĞINIZ DENEYİM ÖNEMLİ”
“Pegasus Hava Yolları olarak internet sitemiz, mobil uygulamamız, e-posta, uygulama bildirimi, pazar yerleri (OTA), sosyal medya, dijital reklam iletişimleri yanında acenteler, çok daha az olsa da bilet satış ofislerimizle tüketiciye ulaşıyoruz.”

Tüketicilerin ürün ve hizmetleri araştırdığı ve temasa geçtiği noktaların çeşitlenmesiyle birlikte satın alım kanalları da çeşitlendi. Artık bir ürünü sosyal medya reklamından görüp anlık satın almaya yönelmek ya da bir influencer’ın paylaştığı linkten satın almak günümüzün gerçeği. Dolayısıyla tüketicinizle etkileşime geçtiğiniz kanallarda satın alım kararını tetikledikten sonra, bu kanal üzerinden yaşatılan deneyimini kolay ve hızlı bir şekilde sağlamak oldukça önemli. Müşterinize ulaştığınız ve ikna ettiğiniz kanalda satın alıma anlık yönlendirebilmek ticari anlamda önemli.

DİJİTAL HAVA YOLU

Pegasus Hava Yolları olarak internet sitemiz, mobil uygulamamız, e-posta, uygulama bildirimi, pazar yerleri (OTA), sosyal medya, dijital reklam iletişimleri yanında acenteler, çok daha az olsa da bilet satış ofislerimizle tüketiciye ulaşıyoruz. Dijital kanallarımız olan flypgs.com internet sitemiz ve mobil uygulama en fazla satış yaptığımız kanal. Pegasus Hava Yolları markası olarak da bu kanallara olan yatırım ve geliştirmeye odaklanmamızın nedeni, elbette tüketicilerin bu kanalları çok daha fazla tercih ediyor olması. Burada yapılan işlemlerin ölçümlenmesi, farklı test olanaklarına imkan vermesi ve kullanıcı ihtiyacı/deneyimine göre geliştirilebilir olması “Dijital Hava Yolu” olma vizyonumuz dahilinde bizim için olmazsa olmazlardan. Misafirlerimiz için satın alım süreçlerinin kesintisiz, kolay ve hızlı bir deneyimle gerçekleşmesi, teknoloji ve hız çağında minimumda beklenen. Satın alım kanalındaki performansı hem marka tercihi hem satışa dönüşüm anlamında da oldukça önemli etkenler olarak görüyoruz.

“ODAKTA DİJİTAL KANALLAR VAR”
“YENİ TEKNOLOJİLERİ ENTEGRE EDİYORUZ” Dijital kanallarımız her zaman birinci odağımızda. Buradaki deneyimi, değişen tüketici ihtiyaç ve beklentilerine göre geliştirmeye ve optimize etmeye devam ediyoruz. Yeni teknolojileri de kanal stratejilerimize entegre etmek için fırsatları değerlendirmeyi değerli buluyoruz.

YAPAY ZEKALI ARAYÜZ Bu sebeple internet sitemizde yer alan FlyBot ürünümüz, yapay zeka teknolojisiyle entegre ettiğimiz “ChatGPT ile Seyahatini Planla” özelliği üzerinden seyahate dair soruların sorulduğu, planlama konusunda destek alabildiğiniz bir ara yüz olarak karşımıza çıkıyor.

FIRSATLARI GÖRMEK Kanala özel pazarlama stratejisi olarak değerlendirdiğimizde, deneyimin kolay ve hızlı olmasının yanında satın alım esnasında tüketici için adımlarda net bilgileri ve yönlendirmeleri de vererek ilerletmek, fırsatları görerek seçimini yaptığından emin olmak önem verdiğimiz konular arasında.

AgeSA Hayat ve Emeklilik Pazarlama ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Roşan Dilek
“ÇOK KANALLI DENEYİMİ GELİŞTİRİYORUZ”
“Dijital teknolojilerin insan hayatında kapladığı yer ve insanların markalardan bu anlamda beklentisi her geçen gün biraz daha büyüyor. Bu da çoklu kanal yaklaşımını artırıyor.”

Tüketicilerin yaşam tarzıyla ilgili en önemli değişimler; zamanı verimli kullanmak ve istediği her an her yerden istediği yöntemle işlemlerini gerçekleştirmek. Bu değişimle birlikte pazarlama stratejisinin iyi planlanması hem müşteri deneyimi hem marka değeri için büyük önem taşıyor. Müşteri beklentilerini yakından takip eden ve sürekli izleyen bir şirket olarak müşterilerimizin dijitale olan eğilimleri doğrultusunda satış ve satış sonrası süreçlerimizi yenilikçi projelerle dijital platformlara taşıyor ve çok kanallı deneyimi geliştiriyoruz.

“BES SATIŞINI AKBANK MOBİLE TAŞIDIK”

Dijital süreçlerimize bir yenisini daha ekledik ve iş ortağımız Akbank’la birlikte BES satış sürecimizi Akbank Mobil platformuna da taşıdık. Müşterilerimize, Akbank Mobil uygulaması üzerinden hem kendileri hem 18 yaş altındaki çocukları için BES sözleşmesi satın alma olanağı sunduk. Aynı zamanda geliştirdiğimiz Mobil ile Bitir özelliği sayesinde ister bankadan ister direkt satış kanalından başlatılan yüz yüze BES satışları; müşterilerin AgeSA Mobil veya Akbank Mobil üzerinden bir tıkla vereceği onayla tamamlanabiliyor. Bu sayede müşterilerimiz işlemlerini dijital ortamda tamamlayabiliyor. Müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için farklı dijital süreçler geliştirmeye devam ediyoruz. Ayrıca regülasyonların da izin verdiği ölçüde, ürünlerimizi sadece kendi satış kanallarımızda değil, farklı kanallardan da satmayı planlıyoruz. AgeSA olarak BES ve hayat sigortası sektöründe ürünlerimizi yıllardır çoklu kanal yapısıyla müşterilerimize ulaştırıyoruz. Farklı dinamikleriyle satış kanallarımız bankasürans, direkt satış kanalı ve acentelerden oluşuyor. Satış kanallarımızın yanı sıra çağrı merkezimiz ve AgeSA Mobil uygulamamız da müşterilerimizin ürünleriyle ilgili bilgi alabildikleri ve farklı işlemlerini gerçekleştirebildikleri hizmet kanallarımız olarak öne çıkıyor. Aynı zamanda bankasürans müşterilerimiz ürünlerimizle ilgili hizmetlere Akbank Çağrı merkezi ve Akbank Mobil tarafından da ulaşabiliyor.

SEKTÖRÜN EN GENİŞ DİREKT SATIŞ KADROSU

Kanallarımızı yönetirken bizim için en önemli nokta müşterimiz bize hangi kanaldan ulaşırsa ulaşsın taleplerinin en hızlı şekilde gerçekleştirilmesi ve tüm sorularına cevap bulabilmesi. Tabii ki farklı kanallardan bize ulaşan müşterilerin farklı beklentileri olabileceğini de unutmamak gerekiyor. Kanallarımızdaki hizmetleri geliştirirken müşterilerimizin sesine kulak veriyor, beklenti ve taleplerini karşılamaya çalışıyoruz. Sektörün en geniş direkt satış kadrosuna sahibiz. Müşteri araştırmalarımızdan edindiğimiz bire bir temas ve bilgi alma beklentisi tespitine ek olarak şirket büyüme hedeflerimiz doğrultusunda geçen seneden bu yana direk satış kadromuzu büyütmeye başladık.

BANKA İŞ ORTAKLIĞI ÖNEMLİ

En önemli dağıtım kanallarımızdan biri olan ve 700’e yakın çalışanımızla en köklü ve yaygın kadroya sahip AgeSA Direkt Satış Kanalı, sektörün en deneyimli ve ülke genelini kapsayan direkt satış kadrosuna sahip. Burada gerçekleştirdiğimiz yüz yüze danışmanlık hizmetiyle, yeni iş üretim verilerimize baktığımızda geçen yılın yüzde 257 üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. Sektörümüzde şirketlerin geniş bir müşteri kitlesine ulaşmasında banka iş ortaklığı da büyük önem taşıyor. Bizim de Bireysel Emeklilik ve Hayat sigortası satışlarımızın büyük bir kısmı banka kanalımız üzerinden gerçekleşiyor. BES ve diğer ürünlerimizin tamamına Akbank’ın çağrı merkezi, mobil uygulaması ve şube gibi çeşitli kanallarından ulaşılabiliyor. Şube kanalından en yoğun BES ve serbest hayat ürünleri, mobil kanaldan ise yoğunlukla kredi bağlantılı hayat ürünü satılıyor. Akbank mobilden kredi kullanan müşterilere kredi faiz avantajıyla birlikte çeşitli teminatlarla kredi hayat ürünü sunuyoruz. Çok yakın bir dönemde bu kanaldan BES satışına da başladık.

Doğtaş Marka ve Ürün Direktörü Çağrı Öztürk
“TÜKETİCİ EĞİLİMİNİ YANSITAN BİR GERÇEKLİK OLDU”
“Çok kanallı alışveriş, tüketicilerin çeşitli platformlarda ve kanallarda alışveriş yapma eğilimini yansıtan bir gerçeklik haline geldi. Bundan dolayı tüketicilere ulaşabilecek, iyi bir alışveriş deneyimi yaşatacak tüm kanalları kullanmaya çalışıyoruz.”

Doğtaş olarak en çok kullandığımız kanallar; fiziksel mağazalarımız, online kanal, görüntülü görüşme üzerinden satış gibi kanallar. Çok kanallı alışveriş stratejileri, bugünün dinamik perakende ortamında başarılı olmak için oldukça önemli. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını anlamak, çeşitli kanalları entegre etmek, veri analitiği kullanmak ve rekabet avantajı sağlamak, ajandalarımızda öncelikli konular arasında yer alıyor.

SOSYAL MEDYA ETKİLEŞİMİ

Markalar günümüzde, kendi çevrimiçi mağazalarını veya büyük e-ticaret platformlarını kullanarak tüketicilere ulaşıyor. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn gibi sosyal medya platformları aracılığıyla tüketicilere ulaşarak etkileşim sağlayabiliyoruz. Diğer taraftan e-posta pazarlaması aracılığıyla müşterilerimize kampanya bilgileri, indirimler ve yeni ürün duyuruları gibi içeriklerle ulaşıyoruz. Her geçen gün artan mağazalarımız sayesinde müşterilerimize yüz yüze hizmet sunmanın yanı sıra ürünleri deneme ve inceleme şansı sağlıyoruz. Ayrıca televizyon, radyo ve basılı medya gibi geleneksel medya kanalları sayesinde geniş kitlelere ulaşıyoruz.

KOLAY VE KULLANICI DOSTU

Tüketicilerin belirli kanalları tercih etmeleri birkaç faktöre bağlı olarak değişebiliyor. Tüketiciler genellikle kolay ve kullanıcı dostu deneyim sunan kanalları tercih ediyorlar. Mobilya sektöründe faaliyet gösteren bir marka olduğumuz için tüketiciler çoğunlukla ürünleri görerek ve dokunarak almayı tercih ediyor. Bundan dolayı bizim için hala en çok kullanılan kanal fiziksel mağazalarımız. Fiziksel mağazalarımız dışında güvenilir ve güvenli bir alışveriş deneyimi sunan online mağazamız da müşterilerimiz tarafından çok tercih ediliyor. Sosyal medya platformlarımız sayesindeyse müşterilerimizin etkileşime geçmeleri ve ürünleri hakkında geri bildirim alabilmeleri için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

“ONLINE KANALA YATIRIMLARIMIZ ARTACAK”
YENİ YATIRIMDAN ÖNCE Yeni bir kanala yatırım yapmadan önce detaylı bir planlama ve analiz süreci izlemek, başarı şansımızı artırıyor. Yatırım öncesi hedef kitlemizin bu kanalı kullanma olasılığını ve tercihlerini anlamak önemli. Müşterilerimizin hangi kanalları sıkça kullandığını ve nerede etkileşime girdiğini bilmek, stratejilerimizi belirlememizde bize yardımcı oluyor.

“KANAL YENİ GELİŞİYOR” Mobilya sektöründe özellikle markalı mobilyada online alışveriş çok uzun yıllar öncesine gitmediği için bu kanal yeni gelişiyor. Doğtaş olarak pandemiyle birlikte online satış kanalını kullanmaya başladık, hızla ilerleyen bir kanal olduğu için yatırımlarımızı online kanal üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu yıl içerisinde kullanıcı dostu yeni web sitemizi hayata geçireceğiz, pazaryerlerinde de yeni uygulamalarla online kanalımıza yatırımlarımız olacak.

EnglIsh Home Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cennet Melis Uslukılınç
“HIZLI KOLAY VE YENİLİKÇİ ŞEKİLDE MÜŞTERİLERİMİZE ULAŞIYORUZ”
“Teknolojik altyapımızla hizmetlerimizi hızlı, kolay ve yenilikçi bir şekilde müşterilerimize çeşitli kanallar üzerinden sunabiliyoruz. Dijital dünyanın değişen algoritmalarına ayak uyduruyor ve bu değişime uyumlu kreatif içerikler üretiyoruz. İçerikleri üretirken de global trendleri ve akımları takip ediyoruz.”

Perakende sektörü, özellikle pandemi sonrasında hızlı bir dijitalleşme süreci gerçekleştirdi. Söz konusu dönemde yaşam biçimlerimizden ihtiyaç ve beklentilerimize, ürün tercihlerinden alışveriş alışkanlıklarımıza büyük bir değişime hep birlikte tanıklık ettik. Online alışverişin baş döndürücü bir hızla gelişmesi ve evlerde geçirilen yaşam sürelerinin artması gibi faktörler de çoklu kanal yapısı konusunda kendimizi yenilememizi zorunlu hale getirdi. 15 yıldır ev ve yaşam alanları sektörünün en güçlü ve akla ilk gelen markalarından English Home da bu doğrultuda, günümüzün ihtiyaçlarına kayıtsız kalmadı ve çoklu kanal stratejisi çerçevesinde önemli yatırımları hayata geçirdi.

“KENDİMİZİ SÜREKLİ YENİLİYORUZ”

English Home olarak değişen dünya dinamiklerini yakından takip ediyor ve bu doğrultuda kendimizi sürekli yeniliyor ve geliştiriyoruz. Kısa bir süre önce de marka kimliğimizi yenileyerek müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerine yönelik pek çok değişikliğe gittik. İlk olarak yeni kategorilerde ürünleri bünyemize ekledik. Bu ürünleri sergilediğimiz mağaza yatırımlarımızı artırdık, daha büyük metrekarelerde mağazalar açtık. Bunun yanı sıra çoklu kanal stratejimiz kapsamında yer alan online kanaldaki müşteri deneyimini mükemmelleştirmeye yönelik önemli çalışmalar hayata geçirdik. Bugün hem fiziki mağazalarda hem online sitemizde hem de pazaryerlerinde müşterilerimize hizmet verebilir hale geldik. Şu anda online kanalda, fiziksel mağazacılığa göre çok daha fazla seçenek sunuyoruz. Bu seçenekleri de kişiye özel kampanyalarımız ve hızlı sevkiyat seçeneklerimiz ile müşterilerimizle buluşturuyoruz.

HEDEF 25 MİLYON ONLINE MÜŞTERİ

Online tarafta 1,2 milyon aktif müşterimiz var. 2023 yılında 50 milyon ziyaretçi ise English Home mağazalarımızı ziyaret etti. Önümüzdeki dönemde online satış kanalımızın satış payını yüzde 50’lere çıkarmayı ve online tarafta yaklaşık 25 milyon ziyaretçiye ulaşmayı hedefliyoruz. Mağaza ziyaretçi sayımızı ise 65 milyon ziyaretçiye çıkarmak 2024 yılı hedeflerimiz arasında yer alıyor. Geleneksel mağaza müşterilerimiz hala fazla ancak online kanalda hızlı bir yükseliş var. Şu anda mobil uygulamamızla istenilen zaman diliminde müşterilerimizin yanında olmak için sürekli geliştirme çalışmalarına devam ediyoruz.

MÜKEMMELLEŞME MOTTOSU

Alanında uzman arkadaşlarımızla tüm süreçlerde mükemmelleşme mottosunu gerçekleştirebilmek adına çalışmalarımıza devam ediyoruz. Sunduğumuz yenilik ve faydaları 360 derece pazarlama bakış açısıyla tüketicilere ulaştırabilmek adına reklam bütçesini önceliklendiriyoruz. Fotoğraf stüdyomuzda görsel içeriklerimizle dijital dünyanın değişen algoritmalarına uyumlu kreatif içerikler üretiyoruz. Bu içerikleri üretirken de global trendleri ve akımları takip ediyoruz. Sosyal medya moderasyon kasımızı çok iyi geliştirerek platformlardan gelen soru, yorum ve şikayetleri 24 saat içerisinde yanıtlıyoruz. Çağrı merkezimizde sunduğumuz hizmet kalitesini artırabilmek adına teknolojik ve iş gücü yatırımlarımızı sürekli artırıyoruz. Yeni çalışmalarımızla birlikte online tarafta da müşteri sayımızın hızla artmasını bekliyoruz.

“KAPSAMLI BİR DÖNÜŞÜM PLANLIYORUZ”
ÜRÜN GAMI GENİŞLİYOR English Home olarak yeni bir dönüşümün başlarındayız. Marka kimliğimizi yenileyerek başlattığımız bu dönüşümü, projelerimiz, ürünlerimiz ve pazarlama kampanyalarımızla daha da derinleştiriyoruz. Ev ve yaşam alanlarına yönelik sunduğumuz ürünlere pişirme ve elektrikli küçük ev aletlerini de ekleyerek ürün gamımızı genişletiyoruz. Bu yatırımlar, çoklu kanal yapımıza da pozitif bir şekilde yansımaya devam ediyor.

TEMAS NOKTALARI Ürünlerimizle birlikte başladığımız sürecin bir sonraki adımında, tüketicilerimizle olan tüm temas noktalarına da yansıyacak kapsamlı bir dönüşüm gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Teknolojik ve inovatif değişimi aynı zamanda mağazalara ve e-ticaret kanallarına da uygulayacağız. Şu anda mağaza içi deneyimi yeni ürün gamımıza paralel dönüştürmeye yönelik iki konsept mağazamızda denemeler yapmaktayız. E-ticaret altyapımızı ve site mimarimizi de güncelledik. Buradaki süreci, daha fazla içerik sunan ve aynı zamanda da kullanıcı dostu bir yapıya dönüştürerek yeniden şekillendirdik.

DERİNLEMESİNE STRATEJİ Ayrıca kullanıcı deneyimini iyileştirmek üzere bütün fotoğraf çekim dünyamızı da tekrar ele aldık ve “Kurumsal Fotoğraf Rehberi” oluşturduk. Bu sayede, müşteriye online alışveriş kararını verirken ürünü de daha doğru deneyimleyebilme imkanı sunduk. Çoklu kanal stratejimizi büyük titizlikle ve derinlemesine sürdürüyoruz. Çok yakında farklı yeniliklerimizi de tüketicilerle buluşturmaya devam edeceğiz.