CMO'NUN GLOBAL ATAK PLANI

Doksanlı yıllarda bir konferansta bana ?Kendilerini dünya markası olarak lanse eden markalarımız sizce de dünya markası mı?? diye bir soru sordular. Ben de tabii ki hepsi bir dünya markası, Türkiye Mars'da değil diye espriyle yanıtladım, ekşi sözlüğe düştük. Sonra da bazı markalarımızın global başarılarını takdir ve tebrik ettim. Ama henüz Interbrand'in dünya markalar sıralamalarında bir markamız olmadığını da belirttim. Tabi çok tepki aldım. Cevaben Marketing Türkiye dergisinde ?Bu topraklardan dünya markası çıkar mı?? başlıklı bir yazı kaleme aldım. Konunun çok tartışma yarattığını görünce de 2002 yılında yayınlanan ilk kitabımın başlığına bu ifadeyi koydum. Yirmi yıldır da bunu tartışıp duruyoruz. O gün bugündür çok iyi yol alan markalarımız var ama hala Brand Finance'in dünyanın en değerli 500 markası arasında bir Türk markası yok. Umarım olur, bunu kendime hem iş hem de misyon edindim. Heyecanla bekliyoruz?

ALLIANZ TÜRKİYE, HANGİ KONULARA ODAKLI HAREKET EDİYOR? AMGEN TÜRKİYE’YE GÖRE HANGİ DÖNÜŞÜM ESNEKLİĞİ ARTIRDI? BOYNER’E GÖRE HANGİ KONUYA YÖN VERİLMESİ GEREKİYOR? HEPSİBURADA, MÜŞTERİLERİNE NASIL KOLAYLIKLAR SUNUYOR? HOPI’YE GÖRE HANGİ DÖNÜŞÜM YENİ İŞ MODELLERİ YARATIYOR? LOGO GRUP’A GÖRE HANGİ DÖNÜŞÜMLER HAYATIMIZIN HER ALANINDA BULUNUYOR? OTOKOÇ OTOMOTİV’İN SEKTÖRÜNDE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ İLKLER NELER? PEGASUS’UN TÜM SÜREÇLERİNDEN HANGİ KONU YER ALIYOR? PHILIPS’E GÖRE DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN ETKİSİ NASIL DEVAM EDECEK? SAHİBİNDEN.COM, DİJİTALLEŞME’NİN E-TİCARET’E KATTIKLARINI NASIL YORUMLUYOR? TEKNOSA’YA GÖRE DİJİTALLEŞME İLE SATIN ALMA ARASINDAKİ BAĞ NASIL?

 YAYIN KURULU ÜYEMİZ GÜVEN BORÇA SORDU, MARKA VE PAZARLAMA LİDERLERİ ‘MARKA KONUMLANDIRMA TEORİLERİ’Nİ PAYLAŞTI. ÖZEL ARAŞTIRMAMIZIN DETAYLARI

Philips Kişisel Sağlık Ürünleri Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Pazarlama Direktörü Hatice Vanlıoğlu:
Dijitalleşme etkisi artarak devam edecek
Pandemi ile birlikte dijital dönüşüm bu dönemde her zamankinden daha önemli bir hal aldı. Bu noktada çok kanallı pazarlama ve dijital perakendecilik alanlarına yatırım yaparak iş modellerini yenileyen kurumların ön plana çıktığını gördük.

Online alışverişin hızlı yükselişi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir beklenti yarattı. Yaşanan bu değişimler sonrasında biz de bu alanda büyük bir yatırım yaptık. Tüketicilerimize doğrudan ulaşma ve tüketici deneyimini daha iyi hale getirme hedefiyle, online mağazamız http://www.philips.com.tr’yi Nisan 2020’de hizmete açtık. Değişen dünyada tüketicilerin ürün ve hizmet taleplerinde de ihtiyaçlarına ulaşma yollarında da dijitalleşme etkisinin artarak devam edeceğini düşünüyoruz.

Metaverse alanındaki gelişmeleri ilgi ile izliyoruz

Özellikle dijital dünyada da yenilikleri yakından takip ederek tüketicilerimiz ile buluşturuyoruz. Metaverse alanındaki gelişmeleri de ilgi ile izliyoruz. Şu ana kadar oyun ve müzik endüstrileri bu uygulamalara daha çok rastladığımız alanlar olarak karşımıza çıkıyor. Perakende ve moda sektöründe de bu hızlı gelişmelere tanık oluyoruz.

Bu alanda bizim de farklı çalışmalarımız oluyor. Geçtiğimiz mayıs ayında düzenlediğimiz “Mucizeni Keşfet” kişiselleştirilmiş VR etkinliğimizde misafirlerimiz, vücutlarında kişisel ve eşsiz bir yolculuğa çıktı. Karmaşık ve bir o kadar da mucizevi vücut sistemimizi yakından tanımak için katılımcılarımız VR uygulamasıyla kişiye özel bir deneyim yaşadılar. Misafirlerimiz teknoloji ve sanal gerçeklik yardımıyla, ağız, kalp, beyin ve nöronlar arasındaki inanılması güç bağlantılar sayesinde mucizevi vücut sistemini keşfetti. Böylelikle Philips Kişisel Sağlık ürünlerinin sağlık alanındaki konumlandırmasını da güçlendirdik. Bu etkinliğimizde ve sonuçlarında da gördük ki bu tarz teknolojiler son derecek etkileyici. Sanal gerçeklik teknolojilerinin yaygınlaşması ve tüketicilerin ilgisi bu alandaki gelişmelere ivme kazandıracaktır.

Amgen Türkiye, Onkoloji ve Hematoloji İş Birim Direktörü Selim Özyılmaz:
Dijital dönüşüm esnekliği artırdı
Dijital dönüşüm, şirket içerisinde özellikle esnekliğimizi çok artırdı. Artık birlikte çalışmak için çok fazla araç kullanabiliyor, istediğimiz zaman istediğimiz yerden çalışabiliyor, karşılıklı saygı kültürü içerisinde kendi ajandalarımıza çok daha fazla hakim olabiliyoruz. Öte yandan tüm bu esnekliği doğru kullanabilmek için daha iyi planlama ve çeviklik kaslarımızı da sürekli güçlü tutmamız gerektiğini öğrendik.

Müşterilerimiz ile olan ilişkilerimiz açısından ise pandemi döneminde adeta bir tsunami gibi dijitalleşen aktivitelerimiz, hep birlikte yaşadığımız sosyalleşme ihtiyacı ve özlem neticesinde şu anda yerini yüz yüze temasa bırakmış durumda. Orta vadede bu dev dalganın yarattığı etkinin dengeleneceğini ve özellikle zaman baskısının dijital kanalları daha doğru konumlandırmamızı sağlayacağına inanıyorum.   

Metaverse konusunu yakından takip ediyoruz

Dış şartları göz önünde bulundurduğumuzda 2022 oldukça belirsiz başlayan ve ekonomik şartların gitgide sıkılaştığı bir yıl olarak devam ediyor. Önümüzdeki dönemin de değişen koşulları ve yeni belirsizlikleri getireceği kesin, ancak bu dönemin de kendi içerisinde çok farklı fırsatları var. Dijitalleşme, doğru kişiye doğru içerikle ve doğru zamanda yapıldığında hem etkisi çok büyük hem de çok verimli bir kanal. Metaverse konusunu da bu kapsamda değerlendiriyor, görselliğin ve yaratıcılığın çok ön planda olduğu bu mecrada küçük adımlar ile neler yapabileceğimizi yakından takip ediyoruz. Ancak pandemi sonrası dönemde sosyalleşme ihtiyacımız o kadar baskın ki hem şirket içerisinde hem de şirket dışında yüzyüze temas şu dönemde olmazsa olmazımız.

Pegasus Hava Yolları Pazarlama ve E-ticaret Direktörü Ahmet Bağdat:
Tüm süreçlerimizin merkezinde ‘dijital dönüşüm’ yer alıyor
Dijital dönüşümümüzü 2018 yılında başlattık ve “Türkiye’nin dijital hava yolu” olma fikriyle yola çıktık. Bu duruşumuzu hâlâ koruyoruz ve her geçen gün geliştiriyoruz. Bizim için dijital dönüşüm, tüm süreçlerimizin merkezinde yer alıyor.

Misafirlerimiz havalimanlarında sıra beklemeden check-in işlemlerini kiosklardan yapabiliyor, sadece kimlik kartı kullanarak biniş kartlarına bile gerek olmadan uçağa binebiliyor, mobil uygulamamızla uçuş rezervasyonu yapmakla kalmayıp tüm uçuş süreçlerini yönetebiliyor, olası değişikliklerden anında haberdar olabiliyor, uçak içindeki dijital eğlence sistemiyle uçuşları daha keyifli bir hale gelebiliyor. Daha bunun gibi birçok örnek verilebilir. Dijital yetkinliklerimiz sayesinde misafir beklentilerini daha iyi anlayabiliyor, ürün ve hizmet geliştirmelerimizde bu beklentilere karşılık verebilecek adımlar atabiliyoruz.

Metaverse’de bir ilke imza attık

Pandemi dönemi; misafirlerin ve çalışanların dijital deneyimlerini artırmanın yanı sıra, dijitalleşme açısından yepyeni bir dönemin başlamasını da sağladı. Biz de teknolojik gelişmelerin baş döndürücü hızına yetişme ve uyum sağlama becerisine sahip bir şirket olarak, ülkemizde havacılık sektöründe bir ilke imza attık ve Metaverse evreninde yerimizi aldık. Decentraland platformunda “PegasusPort” isimli bir alan açtık. Her geçen gün yeni teknolojileri şirketimize ve süreçlerimize entegre etmeye devam ediyoruz. Türkiye’nin dijital hava yolu olarak ülkemiz, sektörümüz ve misafirlerimiz için var gücümüzle çalışmayı sürdüreceğiz.

Logo Grup CMO’su Begüm Arş Türk: 
Teknoloji ve dijital dönüşüm hayatımızın her alanında

Dijital dönüşüm, şirketlerin ve üst düzey yöneticilerin birincil ajandalarında yer almaya başladı. Logo Yazılım olarak, biz de dijital dönüşüm konusunda şirketlerin yol arkadaşı olmaktan ve ihtiyaçları olan her konuda birbirini tamamlayan çözümler sunarak şirketlere rehberlik etmekten mutluluk duyuyoruz. Şirket kültürümüzün temellerinde yer alan müşteri odaklı yaklaşımımız gereği bütünsel bir deneyim oluşturmayı, müşteri memnuniyetini artırarak uçtan uca müşteri deneyimi sunmayı önemsiyoruz. Teknoloji ve dijitalleşmenin hayatımızın her alanında yer almaya başlamasıyla sektör olarak rolümüz de giderek artıyor. Yaşanan dönüşümle birlikte yazılım sektörü artık ürün odaklı olmaktan uzaklaşıp süreklilik gerektiren bir hizmet anlayışına doğru evriliyor. Bu bağlamda biz de kendimizi hem dijital dönüşüm sağlayıcısı hem de dijital olarak dönüşen dinamik bir şirket olarak görüyoruz.

Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü Esra Arslanbaş Kaynak:
OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR İLK
Metaverse, sektörlere, markalara ve yaratıcı ekonomiye katkı sağlayacak fırsatlar barındırıyor. Biz de bu kapsamda otomotiv sektöründe bir ilk olarak, Metaverse Decentraland’de satın aldığımız Otokoç Metazone alanı ile çalışmalara başladık.

Avis markamız ile sponsor olduğumuz Fenerbahçe'nin yeni sezon formasını bugüne kadar yapılmış en büyük formayı inşa ederek Metaverse evreninde tanıttık. Ayrıca Metaverse evreni herkese farklı alanlardan erişim imkanı sağlayarak eşitsizliklerin ortadan kaldırılmasında önemli bir rol oynuyor. İnsanı merkeze alan anlayışımızdan yola çıkarak, cinsiyete dayalı yargılara ve hayatın her alanında yaşanan eşitsizlik sorununa dikkat çekmek amacıyla online olarak gerçekleşen önemli bir zirvenin Metaverse buluşmasında “Cam Tavan Arabada Güzel” oturumlarında ev sahipliği yaparak yüzlerce kişiye Metaverse evreninde de “Cam Tavan” yok dedik. Bu platformda da sesimizi duyurmaktan çok mutluyuz. Otokoç Metazone ile birlikte her alanda bir deneyim merkezini hayata geçirirken, kadınların önündeki görünen-görünmeyen engelleri kaldırmak ve farkındalığı artırmak için cam tavanları hep birlikte kırmaya devam edeceğimiz için gururluyuz.

Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Nurçin Koçoğlu:
GÜNÜMÜZDE DÖNÜŞÜMÜ İZLEMEK DEĞİL YÖN VERMEK GEREKİYOR
Geçtiğimiz iki yıllık süreçte dijital dönüşüm, 5 yılda kat edeceği yolu çok daha kısa sürede gerçekleştirdi. Yıllardır bu alan, yatırımlar yaptığımız bir alan olduğu için pandemi, birçok şirket gibi vizyonumuzu daha hızlı hayata geçirmemizi sağladı. Artık daha dijital, daha hızlı ve birebir hedef kitleye ulaştıran dijital araçlarla daha kişiselleştirilmiş hizmet verebiliyoruz.

Tüketicilerimizi mikro-segmentlere ayırarak farklı kanallardan tutkularına, kişisel değerlerine, ilgi alanlarına, hobilerine uygun çözümler sunuyoruz. All-line adını verdiğimiz hem online hem de fiziksel kanallarımızı birbirine bütünleşmiş şekilde güçlendiren stratejimizle her iki alanda da deneyimi yükseltiyoruz. 2022 Mayıs itibarıyla tüm kullanıcılarımıza açtığımız, bu yılın en dikkat çeken gelişmesi Boyner Now bunun çok başarılı bir örneği. Boyner Now ile müşterilerimiz, sipariş verdikleri ürünleri ödeme yapmadan 90 dakika gibi kısa bir sürede teslim alabiliyor. Siparişini verdikleri ürünleri teslimat anında deneyebiliyor ve beğendikleri ürünün satın almasını kapıda kredi kartı ile yapabiliyor. Günümüzde vakit öyle değerli ki iade tüketicilerin hiç düşünmek istemediği bir konu. Hız ve müşteri odaklılık Boyner Now’ın DNA’sında olan güçlü unsurlar diyebilirim.

Sadece e-ticarette değil mağazacılık anlamında da dijitalin avantajlarını kullandığımız bir yıl geçiriyoruz. Logo Yazılım ve PayCore ile mağazada, kasaya gitmeden mobil ödeme deneyimi sunduğumuz bir diğer uygulamamız Boyner Pass Kasa da değişim sürecini ve aldığımız radikal kararları gösteren bir başka yenilik. Yaptığımız iş birliği ile kasa kuyruğuna girmeyen müşterilerimiz bu ayrıcalıklı satın alma deneyimini mağazalarımızda deneyimleyebiliyor.

Metaverse yakın markajımızda

Dönüşüme yön vermeye olan inancımızdan bahsetmişken tabii ki Metaverse yakın markajımızda. Metaverse de adını duyduğumuz ilk andan bu yana projelerimizin bir parçası haline geldi. Hatta ilk adımı bu yılın başında attık. Boyner Cadde Mağazamızda deneyimi ve iyiliği buluşturduğumuz “BForGood” NFT sergisini mağaza içi ilk NFT sergisi olarak gerçekleştirerek gelirini “Lokman Hekim Sağlık Vakfı” ile olan iş birliğimiz kapsamında Geleceğin Hekimleri fonuna bağışladık. Elidor X Boyner Dedik Olabilir koleksiyonumuz kapsamında lansmanı metaverse ortamında gerçekleştirdik ve koleksiyonun satışını ilk olarak burada başlattık. Ardından koleksiyonun gelirini Toplum Gönüllüleri Vakfı’na bağışladık.

Fluffy Polar Bears X Boyner olarak Alemşah Öztürk ve ünlü karikatürist Selçuk Erdem girişimi koleksiyon ile NFT dünyasındaki bir koleksiyonu, çok yakında ilk kez fiziksel giyim koleksiyonu olarak gerçek dünyaya taşımaya hazırlanıyoruz.  Orta vadede ise çok farklı deneyim ve etkileşim sunacak olan Metaverse alanında da deneyim ve yenilik için yeni projeler üzerinde çalışıyoruz.

sahibinden.com CMO’su Nazım Erdoğan:
DİJİTALLEŞME E-TİCARETE BÜYÜK BİR DİNAMİZM KAZANDIRDI
Pazarlamayı mevcut olanı kabul ettirme eylemi değil, tüketiciyi dinleme, anlama ve etkileşimli bir süreç yönetimiyle ihtiyaçlarına yanıt verme refleksi olarak yorumluyoruz.

Türkiye’nin teknoloji altyapısındaki yatırımlar ve tüketicilerin bu alandaki okuryazarlıklarının hızlı gelişmesiyle, pek çok dünya ülkesine göre dijitalleşmeden payını daha erken aldığını söyleyebiliriz. Dijitalleşmenin ödeme sistemleri ve lojistik sektörlerinde yoğun olarak kullanılması gibi etmenler de e-ticarete büyük bir dinamizm kazandırdı. Biz de sektörde uzun yıllardır kesintisiz olarak faaliyet gösteren ve kendi Ar-Ge merkezine sahip bir kurum olarak, tüketiciye karşı sorumluluğumuzun bilincindeyiz.

Kurumlar için teknoloji trendleri arasında yer alan büyük veri yönetimi ve yapay zekâ ile hizmetlerin kişiselleştirilmesi her geçen gün daha da önem kazanıyor. Kişiselleştirme konusu da üzerinde önemle durduğumuz bir konu olarak öne çıkıyor. Bu kapsamda akıllı arama alanımızda da yapay zekâ temelli algoritmalar kullanıyoruz. sahibinden.com olarak ileride de yatırım hedefimiz, gün be gün kullanıcı deneyimini daha ileriye taşımak için büyük veri, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ temelli yenilikçi ürün ve servisler geliştirmek olacak.

Metaverse gelişmelerini yakından takip ediyoruz

Hem gerçek hem de sanal dünyanın buluştuğu dijital dünya olarak tanımlanan metaverse, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik ürünleri ve hizmetlerindeki yeni teknolojik gelişmelerin etkisiyle hızla büyümeye devam ediyor. Her ne kadar son dönemde Metaverse kavramı çok popüler hale gelmiş olsa da, bu konuda henüz bir standart oluşmuş değil. Yine de bugünkü bilgi seviyemizle e-ticarete etkisinin ne olacağını cevaplamak gerekirse; tüketiciler, gerçek dünyada yapacakları satın alımı, sanal ortamda tüm detayları ile deneyimleyip, görselleştirebilecek. Yine de belirtmek lazım ki, henüz kavram aşamasında olan Metaverse’ün evrimini yaşayarak göreceğiz. Yıllardır en yenilikçi teknolojileri platformunda uygulayan bir e-ticaret şirketi olarak Metaverse gelişmelerini de yakından takip ediyoruz.

Teknosa CMO’su Emre Kurtoğlu:
DİJİTALLEŞME İLE DAHA HIZLI SATIN ALMA DENEYİMİ SUNUYORUZ​​​​​​​

Dijitalleşme, uzun süredir şirketimizin stratejik yol haritasında önemli bir gündem maddesi olmayı sürdürüyor. Tüm kanallarımızda benzersiz bir müşteri deneyimi sunmak ve iş süreçlerimizi iyileştirmek için teknolojiden ve dijitalleşmeden yararlanıyoruz. Dijitalleşme sayesinde daha hızlı satın alma deneyimi sunuyoruz. Kişiselleştirilmiş hizmetler sunma noktasında yapay zekâ teknolojileri bize önemli bir açılım sağlıyor. İş süreçlerimizde de ürün fiyatlamadan promosyon yönetimine kadar pek çok süreçte algoritma ile çalışan destek teknolojilerini kullanıyor ve olumlu sonuçlar alıyoruz.

Metaverse’ü iş planlarımıza dahil ettik

Pazaryeri atılımımızla ivmelenen mağazaları olan dijital bir platforma dönüşüm yolculuğumuzda, sağlıklı ve güçlü bir büyüme hedefine odaklanmış durumdayız. Online yetkinliklerimizi artırmayı, mağazalarımızla birlikte dijital deneyim sunmayı; diğer bir deyişle fiziksel ve dijital deneyiminin entegrasyonunu sağlamayı ve tüm operasyonlarımızı akıllı, verimli hale getirmeyi odağımıza alıyoruz. Öte yandan dünyadaki gelişmeleri, trendleri de yakından takip ediyoruz. Şu an gündemde olan Metaverse ile ilgili öncelikle 5G teknolojisinin devreye alınması önemli. Bu nedenle 2022 yılında Metaverse’de yer alma gibi bir planımız yok fakat önümüzdeki 5 yıl Metaverse dünyasının ticaretten önemli bir pay almasını bekliyoruz ve iş planlarımıza Metaverse konusunu da dahil ettik. Şu anda oyun dünyasında olduğu gibi Metaverse dünyasının somut ve ayrılmaz bir parçası olacağı öngörülen AR ve VR ürünlerini biliyoruz. Metaverse’ün sunacakları ve bu deneyimi en üst düzeye çıkaracak ürünleri de yeniliklerde öncü bir şirket olarak ilk Teknosa’da deneyimletmek istiyoruz.

HOPİ Pazarlama Direktörü Yiğit Kalafatoğlu:​​​​​​​
DİJİTAL DÖNÜŞÜM YENİ İŞ MODELLERİ YARATIYOR
Günümüzde sadece perakende değil tüm sektörler -hatta tüm kurumsal yapılar- özellikle pandemi ile, koşullar ne olursa olsun fark yaratabilmenin ve güçlü kalabilmenin en etkili yolunun dijital dönüşüm olduğunu kabul etmiş durumda.

Son 15 yılda, insanlık çok köklü teknolojik devrimlere tanıklık etti. Son 3 yıldır da gerek ekonomik gerek sosyal anlamda bu değişimlerin hayatımızı nasıl değiştirdiğini deneyimliyoruz. İnsan odaklı dijital dönüşüm, mevcut iş modelleri üzerinde üretkenliği artırıp yeni iş modelleri yaratıyor. İşlerin daha hızlı, esnek ve çevik yapılmasını sağladığı için de yeni işler yapma konusunda iş dünyasına esneklik kazandırıyor. Perakende sektörü için de bu avantajların yanı sıra VUCA (Oynak, Belirsiz, Karmaşık, Bulanık) dünyasında küçülmemek, hatta daralan pazarda paylarını büyüterek hedeflenen satış adetlerine ulaşabilmek için daha da önem kazanıyor. Bunları başta yapay zeka, bulut bilişim, mobilite, nesnelerin interneti ve büyük veri gibi teknolojilerle müşterisini daha iyi tanıyarak ve ne istediğini, neye ihtiyaç duyduğunu daha doğru ve hızlı analiz ederek başarıyor.

Müşterinin gündelik yaşantısının bir parçası olunmalı

Müşteriyi iyi tanımak, istediği ürünü iyi bir fiyatla karşısına çıkarmakla sonuçlanıyorsa buna başarı denmez. Müşteriyi tanımak sadece aradığı ürünü bilmek değildir. Müşterinin gündelik yaşantısının bir parçası olmak gerek. Onu çok iyi tanımak ve o daha farkında değilken bile ihtiyaçlara çözüm getirebilmektir. Bunu yapabilmek için de müşterinin hayatında vazgeçilmez bir unsur olarak kalacak stratejilere ihtiyaç var. Çünkü müşterilere somut fayda sağlamak için öncelikle hangi saatlerde, hangi cihazlarda, hangi mekânlarda, hangi ürünleri, hangi fiyat aralığında alabilecek finansallara sahip olduğunu ön görebilmek gerekir.

Bunun olabilmesi için de müşterilerin gerek internet, gerek mağaza tarafındaki davranış ve alışveriş yolculuğu verilerini başarılı bir şekilde tek bir müşteri veri platformunda (CDP) bir araya getirilmesi gerekli. Ancak bu gerçekleştikten sonra veri bilimcileri, yapay zeka ve makine öğrenmesi gibi teknolojilerinden yararlanarak, müşteri adına katma değer yaratacak fayda üretebiliriz. SAS’ın Omni-channel Analytics raporuna göre; satıcının en etkin ilk iki özelliği analiz ve öngörü... Öngörüleri ve fikirleri şekillendiren kaynağın veri olması şart. Üstelik bunu işin başında belirlemiş olmak yetmez, sürdürülebilir şekilde düzenli olarak müşterilerin davranışlarının yakından izlenmesi ve analiz edilmesi gerekiyor.

Yapay zeka çalışmalarımızı kuvvetlendiriyoruz

İş ortaklarımıza “danışmanlık” veren bir konumdayız. Sahip olduğumuz müşteri verisi ve teknolojik yetkinliklerimiz ile işlerini büyütmeleri noktasında onlara fayda sağlıyoruz. Yapay zekâ çalışmalarımızı kuvvetlendirerek, onların iş geliştirmelerine destek olacağımız yeni projeler üzerinde çalışıyoruz. Bulut tabanlı ve SAS iş birliğiyle desteklenmiş güçlü analitik alt yapımız sayesinde hiper-kişiselleştirilmiş yapay zekâ algoritmalarını hem gerçek zamanlı, hem de çevrimdışı veri üzerinden sağlayacak üst düzey teknolojik bir yapıya kavuşacağız. Diğer taraftan önümüzdeki 5 yıl Fintech alanında yeni açılımlara ve E-ticaret’e odaklanacağız. Özellikle alışveriş kredisi ve yatırım alanlarında HOPİ ekosisteminin katma değer yaratacağı çok özelliği var.

Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Onur Kırcı:​​​​​​​
Müşteri odaklı hareket ediyoruz​​​​​​​

Varoluş amacımız, bizlere sağlığını, geleceğini ve birikimlerini emanet eden müşterilerimize ‘Allianz Seninle’ deneyimini yaşatarak her zaman yanlarında olduğumuzu hissettirmek. Ürün tasarımından hizmet seviyesine kadar müşterisini dinleyen, anlayan ve yaşadığı deneyimleri uçtan uca iyileştirmeye çalışan bir markayız.

Tüm çalışanlar müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini merkeze alıyor

Müşterinin Sesi (Voice of the Customer) projesini hayata geçirerek, müşterilerimizin aldığı hizmetleri bizzat kendilerine sorarak, onların iç görülerini gerçek zamanlı olarak ölçümleyerek değerlendirdik. Bu kapsamda müşteri deneyim prensiplerimizi ve stratejilerimizi; müşterilerimiz, acentelerimiz ve paydaşlarımız ile birlikte yeniden oluşturduk. Yalnızca müşteri deneyimleri ekiplerimiz değil, tüm Allianz Türkiye çalışanları müşterinin ihtiyaç ve beklentilerini merkeze alarak hareket ediyor. Müşteri deneyimi odaklı kültürel dönüşümümüzün meyvelerini ise müşteri tavsiye skoru ölçümlerinde iki yıl üst üste tüm branşlarımızda lider olarak aldık. Müşterilerimizi dinlemeye ve onları anlamaya devam ederek gelişmeyi sürdüreceğiz.

Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü yapma vizyonuyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Allianz Türkiye, Müşteri Deneyimi Günü kapsamında bu yıl müşterilerimiz adına Türk Eğitim Vakfı’nın (TEV) ‘Yarıda Kalmasın Burs Fonu’na bağış yaparak, gençlerin eğitimlerine devam edebilmesine katkıda bulunduk.

Hepsiburada CMO’su ENDER ÖZGÜN:
​​​​​​​MÜŞTERİLERİMİZE ‘KOLAYLIK EKOSİSTEMİ’ SUNUYORUZ​​​​​​​

Online alışverişe ilginin artmasıyla dijital dönüşüm ivme kazandı ve bu değişimin odağında da e-ticaret sektörü yer aldı. Hepsiburada olarak müşterilerimize sunduğumuz alışveriş deneyimine market, su, çiçek, uçak bileti gibi dikey hizmetler ekledik, bütün yatırımlarımızı, müşteriye olumlu deneyim yaşatma üzerine kurguladık. Dijital dönüşümün verdiği tüm güçten yararlanarak müşterilerimize güvenin de ötesinde uçtan uca bir ‘kolaylık ekosistemi’ sunmaya başladık.