CMO'NUN İLETİŞİM PERFORMANSI

"Halkla olan bilgi akışını sağlamak, toplumun ihtiyaçlarına yönelik hizmetler ve çözümler sunmak" şeklinde özetleyebileceğimiz "Pazarlama İletişimi", marka ya da ürün için oluşturulan bir köprüdür. İki hedef stratejiye sahiptir. Bunlardan ilki, ürün için talep, tercih yaratmak ve sürdürmektir. Diğeri ise satış döngüsünü kısaltmaktır. Halkla ilişkiler ve kurumsal iletişimden farklı olarak, daha çok tanıtım yapmak üzerine kuruludur. "Pazarla iletişim kurmak için kullandığınız tüm mesajlar ve medya" olarak da tanımlanabilir. Reklam, doğrudan pazarlama, markalaşma, ambalajlama, çevrimiçi varlık, basılı materyaller, PR aktiviteleri, satış sunumları, sponsorluklar, ticari fuarlar ve daha fazlasını içerir. Peki, Türk iş dünyasının pazarlama alanındaki değerli liderleri, sosyal medyada da dahil, iletişim performansı ölçümünde hangi yöntemleri uyguluyor, nelere dikkat ediyor? Mevcut değerlendirmeler, yeni dönemi eksik ve hatasız kurgulamak için yeterli geliyor mu? CMO'ların kendilerine has formülleri, altını çizmek istedikleri başka hususlar var mı?


ALARKO CARRİER PAZARLAMA DİREKTÖRÜ VOLKAN ARSLAN:
İletişimde “az olsun öz olsun” yaklaşımıyla hareket ediyoruz
Sosyal medya yönetimi ve dijital medya satın alma için ajanslarımızla uyum içinde çalışıyoruz ve iletişim stratejimiz doğrultusunda planlamalarımızı yapıyoruz. Hesaplarımızın performans ölçümü için kullandığımız platformlar aracılığıyla hem kendi markalarımızı hem de sektördeki diğer firmaların durumlarını gözlemleyebiliyoruz.

İçeriklerimiz, kampanya dönemi içerikleri ve aylık planlamayı kapsayan standart içerikler olarak ikiye ayrılıyor. Sponsorlu paylaşımları iki ayrı iletişim planı şeklinde kurguluyoruz ve bu alanda kabul görmüş fiyat-performans kriterlerini göz önünde bulunduruyoruz. Sosyal medyada, şirketimizi ve ürünlerini anlatırken, takipçilerimizin hayatını kolaylaştıracak bilgilendirici içerikler de üretiyoruz. Aylık ve haftalık içerik sayılarımıza dikkat ederek post/story dengesini de gözetiyoruz. Metrikler haricindeki paylaşımların içimize sinmesine önem veriyoruz. Bu noktada sektör tecrübemizin sağladığı önsezilerimize güveniyoruz. İletişimi yapmış olmak için değil, bir strateji doğrultusunda kurgulayarak “Az olsun öz olsun” yaklaşımıyla hareket ediyoruz. Sosyal medya; anlık ve saniyelik olarak gündemi, dinamiği değişen bir mecra. İçeriğin üretimi ve tüketimi böylesine hızlıyken, hedef kitleye doğru anda ulaşarak “Call to action (CTA)/harekete geçirme çağırısı” için titiz ve seçici olmak zorundasınız.

PETROL OFİSİ CMO’SU BERİL ALAKOÇ:
İletişimimizi, müşterinin halinden anlayacak şekilde kurguluyoruz
Kurumsal standartlarımıza yatırım yapıyoruz. Son müşteri deneyimini ve memnuniyetini ölçümlüyor, adımlarımızı da bu sonuçlara göre atıyoruz.

Dönüşüm sürecinde, iletişim ve müşteri deneyimi alanlarında aksiyonlar aldık. Bunlar, Petrol Ofisi itibarında olumlu ve fark edilir bir gelişme sağladı. Marka amacımız doğrultusunda, deneyim ve iletişim etkinliklerimizi, müşterinin halinden anlayacak ve her zaman onların yanında olacak şekilde kurguluyoruz. Çalışmalarımızda içgörüye dayanan, daha kalıcı etki gösterecek pazarlama yöntemlerini benimsiyoruz. Önümüzdeki süreçte de müşteri odaklı kaliteli hizmet anlayışıyla ‘Halkın İtibarlısı’ olmaya devam edeceğiz. 

DEMİRDÖKÜM PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI UFUK ATAN:
İletişim kampanyalarıyla milyonlarca tüketicimizin yüreğine dokunduk

Hep birlikte daha proaktif, bütünsel, verisel, odaklı ve yaratıcı işlere imza atacağımız bir döneme giriyoruz. İş ortaklarımız için kurgulanan etkin kampanyalar, 2021’de de sektörde tek olacak. DemirDöküm ailesi olarak güvene, istikrara, sürdürülebilirliğe dayalı kurduğumuz sistemde eğitim de en önemli başlıklarımızdan biri. Dijital ortamda devam eden eğitimlerimize yenilerini ekliyoruz. Son 3 yıldır düzenlediğimiz iletişim kampanyalarıyla ise milyonlarca tüketicimizin yüreğine dokunabilmeyi başardık ki, bu bize büyük mutluluk veriyor. İlk tercih edilme oranımızı daha da yukarı taşımayı hedefliyoruz.

ARZUM PAZARLAMA VE ÜRÜN GELİŞTİRMEDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MEHTAP YILDIZ:
Kullanıcı ile aramızdaki iletişim bağını canlı tutuyoruz
Sosyal medya iletişimimizde, etkileşim performanslarına dikkat ediyoruz. İletişimini yaptığımız her içeriğin mevcuttaki ve yeni kullanıcıların reaksiyonlarını açığa çıkarması, etkide bulunması çok değerli. İletişimimizin performans değerlendirmelerinde de bu veri önceliğimiz oluyor.

Daha iyi olmamız gerektiğini hissettiğimiz zamanlarda, bir sonraki iletişimlerimiz için hızlı aksiyonlar alıyor ve kullanıcı ile aramızdaki iletişim bağını canlı tutmayı amaçlıyoruz. Sosyal medya iletişimimizde öncelikli tavrımız, beklentileri karşılamak oluyor. Tüm ölçümlerimizi bu gözle değerlendiriyor ve etkili iletişimimizin temelini bu sayede oluşturuyoruz. Kampanyanın KPI’larına (Temel Performans Göstergeleri) göre yayınların hedefleri belirleniyor ve bu doğrultuda raporlanıyor. Satış odaklı kampanyalarda web sitesindeki dönüşümler, bilinirlik kampanyaları için de erişim ve etkileşim odaklı ilerliyoruz. Kampanyanın görsel dünyası, hedef kitlesi ve içeriğine göre mutlaka uyumlu olmasına dikkat ediyoruz.

PAYNET CMO’SU SERRA YILMAZ:
Sektörümüzde fikir önderliği yapıyoruz
Sosyal medya iletişimimizdeki performansımızı ölçerken kriterimiz; nicelik değil, nitelik. Yani, çok fazla kişiye ulaşmak değil, doğru hedef kitleyle kaliteli etkileşimi yakalamak önemli.

Sosyal medya tarafında üzerinde en çok durduğumuz konular; ihtiyaca göre doğru ve kaliteli içerik üretmek, hedef kitlemizle bağ kurmak, etkileşim yaratmak ve müşteri iç görüsü toplamak... Yenilikçi çalışmalarımızla, sektörümüzde fikir önderliği yapıyoruz ve bu konumumuzu destekleyecek iletişim planları hazırlıyoruz. Dijital pazarlama stratejimizde hedef kitlemizin alışveriş alışkanlıkları, markayla etkileşimi, ihtiyaç ve ilgi alanlarıyla ilgili verilerden anlamı bilgi elde etmeye yoğunlaşıyoruz. Bu bilgiyi hem iletişimlerimizde hem de yeni ürün ve çözüm geliştirme alanlarında etkin bir şekilde kullanıyoruz.

GENSENTA TİCARİ DİREKTÖRÜ SELİM ÖZYILMAZ:
Hedef kitlemize, çok daha odaklı erişim sağlıyoruz
Sosyal medya, özellikle “kurumsal markalaşma” açısından olmazsa olmaz... Bunu en iyi, yüz yüze ziyaretin oldukça kısıtlandığı pandemi döneminde gözlemledik.

Gensenta olarak, tüm yaygın sosyal medya mecralarında kurumsal hesaplarımızla varız ve bu iletişim araçlarını aktif olarak kullanıyoruz. Tüm şirket çalışanlarımızın paylaşımlarımızı kendi hesaplarından da paylaşmalarıyla, hedef kitlemize çok daha odaklı olarak erişim sağlıyoruz. Amacımız, sadece çok sayıda görüntülenme ya da beğeni almak değil, hedef kitlemize ne kadar ulaşabildiğimizi de ölçümleyebilmek. Bu noktada, özellikle içerik bizim için belirleyici bir faktör. Doğru zamanda, doğru hedef kitleye, doğru ve etkileyici içerikle ulaştığımızda, yansımaları da hedeflediğimiz şekilde, çok başarılı oluyor. Ayrıca sosyal medya, tüm çalışanlar olarak Gensenta markamızla gurur duymamız için bir araç haline geliyor.

BOYNER BÜYÜK MAĞAZACILIK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI NURÇİN KOÇOĞLU:
İletişim kanallarımızı daha aktif ve etkili kullanmaya başladık
Müşteri odaklı ve "çok kanallı" bir stratejiyle hareket ediyoruz. Pandemi süreci, uzun zamandır uyguladığımız stratejimizi hızlandırdı. Salgın öncesinde ve sırasında yaptığımız araştırmalar gösteriyor ki, perakende artık tek tip bir segmentasyon içerisinde değil.

Müşterilerimizi daha iyi tanıdık. Bunun verdiği güvenle, onlarla iletişimimizi ve iletişim kanallarımızı daha aktif ve etkili kullanmaya başladık. Pandemiyle daha yenilikçi ve dinamik marka olma yoluna gittik. Bu dönemde müşterilerimizin içgörülerinden hareketle, birçok yeni proje hayata geçirdik. Örneğin; sektörde bir ilk olan internetten yapılan alışverişlerde AVM otoparkında arabaya teslimat hizmetini devreye aldık. Sanal bot ve canlı kişisel asistanlarla, online stil danışmanları gibi hizmetlerin çok hızlı bir şekilde yaygınlaşması, beklentilerimiz arasında.

P&G TÜRKİYE KAFKASYA VE ORTA ASYA CMO VE PAZARLAMADAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI ONUR YAPRAK:
İnsanların yaşamlarına ve yarınlarına umut aşılıyoruz

P&G olarak insanı ve çevreyi olumsuz etkileyen sorunlara şirketlerin tepkisiz kalamayacağına, markaların da kurumsal vatandaşlar olarak sorumlulukları olduğuna inanıyoruz. Yaşamlarına dokunduğumuz 5 milyar insan dünyayı daha yaşanabilir hale getirmek istiyor, dolayısıyla tüketicilerimizin de bizden bu yönde bir beklentisi bulunuyor. Bu kapsamda Türkiye’de faaliyet gösterdiğimiz 34 yıl içerisinde hayata geçirdiğimiz ve eşitlik ve kapsayıcılık, cinsiyet eşitliği ve çevresel sürdürülebilirlik ana başlıklarında topladığımız projelerle milyonlarca insanın yarınlarına umut olduk. Son dönemde gerçekleştirdiğimiz araştırmalarda ise “umut” kavramının insanların yaşamlarına olan pozitif etkisini gördük. Bu nedenle biz de “Umutla Yarına” diyerek insanların yaşamlarına ve yarınlarına umut aşılamak istedik. Oral-B markamız ve Make-A-Wish® Türkiye (Bir Dilek Tut Derneği)  ile Migros’un destekleriyle hayata geçirdiğimiz bu projemiz de aslında insanlara “umut” aşılama isteğimizin bir yansıması. Biz iyilikle büyümek ve yarınları iyileştirmek istiyoruz. Bunu sağlamanın en iyi yollarından biri de çocuklarımızın yüzlerini bugün güldürmek, onların hayallerini gerçeğe dönüştürmek” dedi.

HSBC TÜRKİYE PAZARLAMA GRUP BAŞKANI AYŞEGÜL ŞENALP:
Yeni iletişim kampanyamızla “dünyamız açık” diyoruz
HSBC, küresel ağı, birikim yönetimi alanındaki uzmanlığı ve dünyanın her yerindeki ayrıcalıklı hizmetlerle, müşterilerine ihtiyaçlarıyla uyumlu bir dünya sunuyor. Odağımızda değer yaratmak, engelleri aşarak yeni fırsatları mümkün kılmak ve müşterilerimizle birlikte büyümek var.

Özellikle pandemi dönemindeki sıkıntılar, hepimizi önümüzü görme anlamında zorladı ve doğal olarak kendimizi sıkışmış hissettik. “Dünyamız Açık” dediğimiz yeni iletişim kampanyamızın çıkış noktasında, tam da yaşadığımız sürecin daha iyiye dönüşmemiz ve ilerlememiz için hızlandırılmış bir fırsat olduğuna dair derin inancımız yatıyor. Güçlüklerin ufkumuzu sınırlayamacağına inanan; gelişmeye, değişime, ilerlemeye her zaman açık olan global bir markayız. Müşterilerimizi fırsatlarla buluşturmak, hayâllerini ve hedeflerini gerçekleştirmeleri için onların hep yanında olduğumuzu vurguluyoruz.