"DAHA İYİ VE KONFORLU BİR YAŞAM"IN SIRLARI

1918'de Konosuke MatsushIta tarafından kurulan PanasonIc, 2018'de 100'üncü yıl dönümünü kutladı. Müşterilerine ve toplumsal yaşama değer katmak için çalışan, odağına insanı alan bir şirket... "Dünyanın En Değerli 100 Markası" arasında bulunan PanasonIc'e bağlı, 7 farklı şirket grubu var. PanasonIc LIfe SolutIons Türkiye de bu çatı altında faaliyet gösteriyor. Konutlar, ofisler, ticari tesisler ve akıllı şehirler dahil, her türlü yaşam tarzı için konforlu bir alan ve zenginleştirilmiş ürünler sunuyor. Yolculuk, aynı globaldaki gibi, "Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya" mottosuyla sürüyor. PanasonIc LIfe SolutIons Türkiye Başkan Yardımcısı Azim Tuncinar ise MatsushIta'nın "Bugün dünden iyi, yarın ise bugünden iyi olmalıdır" sözünü şiar ediniyor. Mart 2019'da göreve başlayan Azim Tuncinar'ın temel prensibi, sektöre ve şirketine değer ve yenilik katmak. Sektör paydaşlarıyla kurduğu güçlü bağları da yaşatıyor. Sayın Tuncinar, bulundukları konumdan yatırım planlarına; Ar-Ge, inovasyon ve tasarım çalışmalarından "Yeni Normal"e yönelik adımlarına ve ihracata kadar birçok hususa kapı araladı...

“DAHA İYİ VE KONFORLU BİR YAŞAM SUNMA”YI HEDEFLİYORUZ 
Panasonic Life Solutions Türkiye ve çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz? 

Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, İstanbul’da yer alan ve teknolojik dönüşümün gerektirdiği tüm entegrasyonların hayata geçirildiği endüstriyel tesislerimizde faaliyet gösteriyoruz. Konfor, güvenlik ve enerji verimliliği sağlayan yenilikçi ürün ve çözümlere sahibiz. Bunları dünya pazarlarına ulaştırmayı, insan odaklı yaklaşımlarla “daha iyi ve konforlu bir yaşam sunma”yı hedefliyoruz. Yaşam alanlarının kalitesinin artırılmasına yönelik ürünler ve çözümler üretmek ve yenilikçi ürünleri pazara sunmak için Ar-Ge, inovasyon ve tasarım çalışmalarını başarıyla yürütüyoruz. 

GENİŞ BİR ÜRÜN GAMI SUNUYORUZ 
Ürün gamınızın içeriğini anlatır mısınız?

Panasonic Life Solutions Türkiye’nin ürün gamı içerisinde; elektrik anahtar ve prizleri, grup prizler, aksesuarlar, alçak gerilim şalt ürünleri, sigorta kutuları, elektronik elektrik sayaçları, otomatik sayaç okuma sistemleri, akıllı ev ve bina otomasyon sistemleri, LED aydınlatma ürünleri, güneş enerjisi panelleri, yangın algılama sistemleri ve kablo kanalları yer alıyor.

PANASONIC, “DÜNYANIN EN DEĞERLİ 100 MARKASI” ARASINDA 
Panasonic'in dünyadaki ve Türkiye’deki geçmişinden söz eder misiniz? 

1918’de Konosuke Matsushita’nın kurduğu ve 2018’de 100’üncü yılını dolduran Panasonic, tüketici elektroniği ürünlerinden endüstriyel cihazlara kadar, çok geniş bir yelpazede ürün, sistem ve çözümler geliştiriyor. “Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya” hedefiyle, global ölçekte faaliyet gösteriyor. Lider marka danışmanlığı ajansı Interbrand’ın her yıl açıkladığı sonuçlara; göre “Dünyanın En Değerli 100 Markası” arasında gösterilen Panasonic’e bağlı, 7 farklı şirket grubu bulunuyor. Biz ise faaliyetlerimizi “Life Solutions” şirketine bağlı sürdürüyoruz. 

TÜRKİYE’DE SEKTÖR LİDERİYİZ
Faaliyet alanlarınıza açıklık getirir misiniz?

Panasonic Life Solutions, elektrik tesisatları ve konut malzemeleri başta olmak üzere; konutlar, ofisler, ticari tesisler ve akıllı şehirler dahil, her türlü yaşam tarzı için konforlu bir alan ve zenginleştirilmiş ürünler sunuyor. Mart 2020 rakamlarına göre; konsolide şirket sayısı yaklaşık 529 olan Panasonic’in, 260 bin civarında da çalışma arkadaşı var. Sektörümüze yönelik Türkiye faaliyetleri ise 2014 yılında, alanında lider ve “Superbrand” statüsündeki markası VİKO’ya yatırımlarıyla birlikte başladı. VİKO’yu halen bünyesinde bulunduran Panasonic Life Solutions Türkiye bugün; 60’tan fazla ülkeye gerçekleştirdiği ihracatla, markalarını dünya pazarlarında başarıyla temsil ediyor ve Türkiye’deki sektör liderliğini sürdürüyor. 

BİR YILDA 100 MİLYON LİRALIK YATIRIM YAPTIK 
Covid-19 pandemisi, yatırım planlarınızı nasıl etkiledi?

Pandemi dönemini kapsamasına rağmen, geçtiğimiz bir yıl içerisinde dahi yaklaşık 100 milyon liralık yatırım yaptık. Avrupa menşeili yeni otomasyon hatlarını tesislerimize kazandırmanın gururunu yaşadık. Salgın süreciyle birlikte oluşan hassasiyetlere ve doğan yeni ihtiyaçlara karşı aksiyon aldık. İki yeni ürün grubumuzu portföyümüze dahil ettik; “Karre Clean” ve “Touchless Temassız Anahtar”... Karre Clean, daha sağlıklı ve temiz bir yaşam için gümüş iyonlarıyla bakterilere karşı korunuyor. Sadece ev, ofis, okul, hastane gibi özel alanlar için değil, tüm kamu alanları ve kişisel alanlar için güvenli çözümler sunuyor. Touchless Temassız Anahtar ise elektrik anahtarlarına dokunmadan, yalnız elinizi belirli bir mesafede tutarak, ışıkları açıp kapatabilme konforu ve ayrıcalığı sağlıyor.

İHTİYAÇ DUYULAN TEKNOLOJİLERİ EN ÜST SEVİYEDE KULLANIYORUZ 
Ar-Ge, inovasyon ve tasarım çalışmalarınızdan bahseder misiniz? 

Şirketimiz, teknolojik altyapısı ile Endüstri 4.0 uygulamalarını hayata geçiren, sektöründe dünyanın en iyileri arasında gösterilen endüstriyel tesislerinde, yıllık 100 milyon adet anahtar ve priz üretim kapasitesine sahip. Ar-Ge, inovasyon ve tasarım çalışmalarımız başarıyla sürüyor. Otomasyon teknolojimiz ve bu alandaki insan kaynağımızla, daima sektörümüzün öncü şirketi olmaya kararlıyız. Bu kapsamda ihtiyaç duyulan teknolojileri en üst seviyede kullanıyoruz. 6 eksenli robotlar, robotlu enjeksiyon makineleri, tam otomatik bakalit presleri, otomatik stacking & destacking hatları, yüksek hızlı eksantrik presler, otomasyon montaj hatlarıyla haberleşen ve enerji tasarrufu sağlayan paketleme makineleri ve SMD dizgi hatları, bu teknolojilere sadece birkaç örnek... 

AYDINLATMADA ASIL HİKÂYE ŞİMDİ BAŞLAYACAK 
Şirketinizin yeni aydınlatma ürünlerine ilişkin Business Life okurlarını “aydın”latır mısınız?

Yıllık yaklaşık 3 milyar dolarlık cirosuyla Panasonic; tüm coğrafyalarda lamba, armatür ve akıllı aydınlatma çözümleriyle, hem ticari kanal hem de proje kanalında dünyanın sayılı aydınlatma firmaları arasında. Bilindiği üzere; ışık ve aydınlatma, insanın hayatını sürdürebilmesi için su ve hava gibi, olmazsa olmazlardan... Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, güvenli, sağlıklı ve verimli bir aydınlatma sağlayarak, “Daha iyi bir yaşam sunma”k adına, aydınlatma iş birimimizi yeniden yapılandırdık. İlk adım olarak da LED lamba serimizi tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Panasonic LED lamba ailesi, farklı güç ve renk sıcaklıklarıyla, her türlü uygulamada uygun çözümler yaratıyor. Panasonic’in 100 yılı aşkın aydınlatma tecrübesi ve birikimi doğrultusunda tasarlanan ve en güncel güvenlik direktiflerine uygun olan lambalarımız, aynı zamanda göz sağlığını koruyan ve konforlu aydınlatma sağlayan LED’lere sahip. Amacımız, LED lambalarla başlayacağımız aydınlatma yolculuğumuzda, tüm ürün ve çözümlerimizi, tüketicilerimizle Panasonic kalitesi altında buluşturmak ve büyük referans projelere imza atmak. Aydınlatmada asıl hikâye, şimdi başlayacak.

ÜRÜNLERİMİZİN YÜZDE 40’I YURT DIŞI PAZARLARA GİDİYOR 
En çok hangi coğrafyalara, ülkelere ihracat gerçekleştiriyorsunuz?

Türkiye’deki endüstriyel tesislerimizde elde ettiğimiz ürünlerin yüzde 60’ını yurt içi, %40’ını ise yurt dışı pazarlarda, müşterilerimizle buluşturuyoruz. 60’tan fazla ülkeyi kapsayan, oldukça geniş bir coğrafyaya hitap ediyoruz. İhracatta 4 ana bölgede; Rusya, Ukrayna, Avrupa ile “AMEA” olarak bilinen Asya-Pasifik, Orta Doğu ve Afrika’daki ülkelerinin bulunduğu pazarlardayız. Pek çok ülkede ise pazarın önemli oyuncuları arasındayız. Rusya ve Ukrayna gibi ülkelerdeki satış temsilciliklerimizle, satış ve dağıtım kanallarını yerinden yönetiyoruz. Panasonic ve VİKO markalı ürünlerimiz, Avrupa’da ise aralarında Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa, İspanya, İsveç ve Polonya gibi ülkelerin yer aldığı çok sayıdaki ülkenin pazarında. Avrupa pazarlarındaki daralmayı, AMEA’ya odaklanarak telafi ettik. Ukrayna, Kazakistan, Özbekistan, Gürcistan, Kosova, Angola gibi ülkelerdeki güçlü pozisyonumuzu başarıyla sürdürüyoruz.

SİNERJİ NOKTASI...
Enerji verimliliğine de önemli katkılar sağlıyorsunuz...

Bu kapsamda; akıllı bina otomasyon sistemleri, akıllı sayaçlar ve uzaktan okuma sistemleri, lüks segment anahtar priz serileri gibi bazı ürün ve çözümlere sahibiz. Bunların mevcut pazarlarımızdaki performansının artırılması ve Panasonic’in hâkim olduğu pazarlara sunulması, bizlere heyecan veren önemli bir sinerji noktası olarak karşımıza çıkıyor.

PANASONIC LIFE SOLUTIONS TÜRKİYE’NİN 2021 STRATEJİSİ
- Geleceğe umutla bakıyoruz ve sektörümüz için daha hareketli günler bekliyoruz. 
- 2021 yılında da kârlı ve sürdürülebilir büyüme hedefiyle; yenilikçi, çevreye duyarlı, güvenli ve tasarruflu ürünler sunmak için çalışacağız. 
- Daha güçlü bir motivasyonla, yaşam alanlarına konfor ve güvenlik teknolojilerini etkin bir şekilde entegre eden, kullanıcı dostu, toplumu destekleyen insan odaklı çözümler sunacağız. 
- “Daha iyi ve konforlu bir yaşam sunma”ya odaklanacağız.
- Geniş ürün yelpazemizdeki Panasonic ve VİKO markalı ürünlere ilave olarak, pazara sunacağımız yeni ürün ve çözümlerle “Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya” mottosuyla kararlı yolculuğumuzu sürdüreceğiz.

PANASONIC LIFE SOLUTIONS TÜRKİYE’NİN “YENİ” PLANLARI
- Portföyümüzü, anahtar-priz pazarında, standarttan lüks segmente kadar, geniş bir yelpazede yeni ürün serileriyle zenginleştirmeye devam edeceğiz. 
- Birçok yeni ürünü ve çözümü, müşterilerimizle buluşturacağız. Çok önem verdiklerimizin başında, Panasonic kalitesini yansıtacak ve sektörümüze ışık tutacak LED aydınlatma ürünleri geliyor. Bunların önemli başarılara imza atacağı düşüncesindeyim. 
- “Karre Clean”, “VKD Kablo Kanalları” ve “Touchless” gibi yeni ürünleri pazara sunmamız ve endüstriyel tesislerimize yaptığımız birçok yatırım, pandemi döneminde dahi hızımızı kesmediğimizin ve aksiyoner bir şirket oluşumuzun açık bir göstergesi.

PANASONIC LIFE SOLUTIONS TÜRKİYE’NİN
- Panasonic’in, Türkiye’nin büyüme potansiyeline yüksek inancı dolayısıyla, yatırımlarımızı ve istihdama katkımızı her geçen yıl artırıyoruz. 
- Geçtiğimiz yıllar içerisinde yüzde 30 gibi, önemli bir istihdam artışı gerçekleştirdik. Bu alandaki katkımızın, pandemi döneminde dahi artarak sürdüğünü özellikle belirtmeliyim. Geleceğe olan pozitif bakış açımızın ve şirketimizin büyüme hedefinin doğal bir sonucu olarak, bu yaklaşımımızı devam ettirmeyi planlıyoruz. 
- İnsan odaklı yönetim anlayışımızla, çalışanlarımızla “birlikte başarma”, “birlikte mutlu olma” ve şirket vizyonuna “birlikte ulaşma” konusundaki kararlılığımızı sürdürüyoruz.