DİJİTAL FİNANS ÇÖZÜMLERİ

Yeni tip koronavirüs salgını döneminde ekonomide tedarik zincirinin önemi net şekilde ortaya çıktı. Finansman tarafında, vade ve işletme sermayesi gibi sorunlara karşı dijital finans platformlarının daha fazla kullanılması gerekliliği anlaşıldı. FinTech (finansal teknolojiler) ise finansal hizmetlerin sunumunun teknoloji kullanarak kolaylaştırılmasını, iyileştirilmesini, otomatikleştirilmesini sağlayan bir endüstri...

DÖNÜŞÜMÜN ETKİLERİ
Finansal fonksiyonlarda dijital dönüşümün etkilerini ise şu şekilde listeleyebiliriz: 1) Yüksek standardizasyon ve yüksek performans. 2) Yüksek düzeyde otomatikleştirilmiş işlevler. 3) Daha hızlı performans. 4) Geçmişteki verilerden faydalanarak gelecek veriler hakkında içgörü elde etmeye yoğunlaşma. 5) İyileştirilmiş müşteri ve çalışan deneyimi ve müşteri memnuniyeti. 6) Müşterilere daha verimli hizmet sunumu. Bu noktadan hareketle, çevik çözümler sunan dijital finans platformlarının / ekosisteminin nasıl büyüdüğüne mercek tuttuk. BTS Bilişim özelinde ise “Türkiye’de Dijital Dönüşüm” kapsamında ne tür hizmetler verdiklerini, kimler ile hangi iş birliklerini gerçekleştirdiklerini öğrendik...

LOGO YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI VE GRUP CEO’SU M. BUĞRA KOYUNCU:
Yüksek katma değerli çözümler sunuyoruz
Dijital dönüşüm giderek ivmelendi. Teknolojiye yatırım artık küçük firmaların ve orta ve büyük ölçekli işletmelerin yaşamının her alanında gittikçe artarak yer almaya başladı. Şirketler, değişen dünya koşullarına ve kullanıcı davranışlarına uyum sağlayabilmek ve rekabet açısından öne geçebilmek amacıyla ürünlerini, hizmetlerini ve iş modellerini/süreçlerini dijitalleştirerek dönüştürmek durumunda kalıyor.

Dijital dönüşüm hızlanacağını, etki alanını genişleteceğini bekliyoruz. Bu bağlamda Logo olarak üç stratejiye odaklanacağız. Bunların en önceliklisi, yazılım ve teknoloji çözümlerini bir hizmet olarak sunabilmek. Yazılım sektörü sürekli, kesintisiz ve kaliteli hizmetler gerektiren bütünleyici bir değer anlayışına doğru hızla eviriliyor. Bunu hem yazılım ürünlerinin getirdiği teknolojik altyapı ve olanaklar açısından hem de kullanıcılarımıza uçtan uca bir iş modeli ile yüksek katma değerli çözümler sunmak olarak yorumlayabiliriz. Kullandıkça öde, lisans kiralama, SaaS, bakım anlaşmaları, üyelik gelirleri ve kontör karşılığındaki e-servisler olarak örneklendirebileceğimiz tekrarlayan gelirlerimizin toplam gelirlerimizin içerisindeki payını istikrarlı şekilde artırmayı hedefliyoruz.

BÜYÜME MODELİMİZ, STRATEJİK İŞ BİRLİKLERİNE DE AÇIK 
Diğer amacımız ise dikey çözüm alanlarına odaklanmak, yani belirli niş alanlarda, seçtiğimiz sektörlere ve/veya iş fonksiyonlarına yönelik uzmanlaşmış çözümler üretmek. Ana faaliyet alanımızı oluşturan iş yazılımlarımızın etrafını bu türden dikey çözümler ile kuşatarak, kullanıcılarımıza sağladığımız toplam faydayı artırmak, birbirini tamamlayan çözümler ve hizmetler ile zenginleştirmek istiyoruz. Burada stratejik iş birliklerine de açık olan bir büyüme modelini benimsiyoruz. Uluslararasılaşmak ise büyüme stratejimizin üçüncü boyutu. Bugün bölgesel ölçekte rekabet eden bir yazılım firması olarak, Romanya ve Hindistan’daki şirketlerimizle yurt dışı pazarlara yönelik yeni ürün geliştirme, tutundurma ve pazarlama faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. Ölçeğimizi daha da genişletip, bizim için fırsatlar getirebileceğini öngördüğümüz yeni pazarlara girmek ve gelir kanallarımızı çeşitlendirme gayesindeyiz.

SİPAY GENEL MÜDÜRÜ SEMİH MUŞABAK:
Akıllı telefonları "Mobil POS"a çevirdik
Türkiye’nin yeni nesil ödeme çözümleri sunan finansal teknoloji şirketi Sipay olarak, ürün ve hizmet yelpazemize yeni bir uygulamayı daha dahil ettik.  Türkiye’de ödeme sistemlerinde bir ilki gerçekleştirerek, fiziki mağazalarda Mobil POS üzerinden temassız olarak taksitli alışveriş alt yapısını sağlıyoruz.

Türkiye’nin yenilikçi finansal teknoloji şirketi Sipay olarak, halihazırda kurumsal ve bireysel kullanıcılara dijital cüzdan, sanal POS ve linkle ödeme gibi yeni nesil ödeme sistemleri altyapısı sunuyoruz. Pilot olarak Altınbaş mağazalarında başlattığımız yeni hizmetimiz ile, e-ticaret için sağladığımız sanal POS altyapısını, mobil üzerinden fiziki mağazaya taşıdık. Kısacası, telefonları mobil POS’a çevirip temassız ve üstelik taksitli alışveriş imkânı veriyoruz. Sektörde şu anda, temassız yapılan ödemelerde taksit olanağı olan başka bir uygulama yok. Sanal POS altyapısını kullanırken, akıllı telefonuna gelen OTP SMS (anlık ve tek kullanımlık şifre) ile ödeme onayını veriyor. Bu uygulamayı, hızlı bir şekilde sahada yaygınlaştırıp farklı sektörlerde de yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. 

PEP GENEL MÜDÜRÜ ARTUN KUMRULU:
‘Freelancer’lar ürünlerimizden ciddi avantajlar sağladı
Yurt içinde, yurt dışında ve internette kullanıcılarımıza finansal işlemlerinde özgürlük sağlayan Türkiye’nin Dijital Cüzdanı PeP olarak 2020, 3 temel felsefemizi duyurduğumuz bir sene oldu: ‘Masrafları düşüreceğiz”, “Sınırları ortadan kaldıracağız” ve “Şeffaflık sağlayacağız” söylemleri üzerinden taahhütlerimizi verdik. Bu temel prensiplerle birlikte ilk defa Avrupa’ya ve İngiltere’ye 7/24 para gönderme/para alma hizmetini açtık. Bunu, pandemi sırasında da ücretsiz hale getirdik.

Bir ay boyunca Avrupa ülkeleri ve İngiltere ile Türkiye arasında EUR ve GBP cinsinden yapılan para transferlerinde tüm masrafları sıfırladık. İlk defa, kullanıcıların internet harcamalarını gönül rahatlığıyla yapabilmelerini sağlayan tek kullanımlık sanal kart ürünümüzü ve yine ilk defa kişiye özel marka kartımızı piyasaya sunduk. Tüm bunları aynı yılın içerisinde, her türlü olumsuz koşullara rağmen gerçekleştirdik. Evde kaldığımız dönem boyunca artış gösteren freelance işler ve yeni gelirlerin oluşması, özellikle yurt dışından ödeme alan ‘freelancer’lar ürünlerimizden ciddi avantajlar sağladı.  

“PEP GÜZEL HAREKET” 
Pandemiyle birlikte dijitalleşmenin hız kazandığı yeni bir döneme girdik. Dijital ortamda para hareketinin çok hızlandığı bu süreçte, dijital cüzdanın getirdiği tüm avantajları hatta daha fazlasını kullanıcılarımıza sunmayı hedefliyoruz. Tüm kullanıcılarımızın özgür, kolay, hızlı ve güvenli bir şekilde dijital ortamda finansal işlemlerini yapabilmeleri en büyük önceliğimiz. “PeP Güzel Hareket” ise bir reklam kampanyasının da ötesinde yeni dijital 
dönemde kullanıcıların finansal tüm hareketlerinde yanında olduğumuzu taahhüt ettiğimizin ve finansal işlemlerine özgürlük ve hareket katmayı hedeflediğimizin bir göstergesi.

Param Kurucusu EMİN CAN YILMAZ:
Güvenilir, hızlı ve uygun komisyonlu tahsilat yapısı sunuyoruz
Ödeme sistemleri sektörüne öncülük eden Param, Türkiye’nin ilk dijital bankası olmaya aday markası. POS ve kart tarafında güçlü teknolojik altyapımız sayesinde sunduğumuz çözümler ile e-ticaret sektörüne farklı finansman modelleri oluşturuyoruz.

“ParamPOS” ile KOBİ’ler, e-ticaret siteleri, bayi ağı olan işletmeler başta olmak üzere kurumsal müşterilerimize güvenilir, hızlı ve uygun komisyon oranları ile yapabilecekleri bir tahsilat yapısı sunuyoruz. ParamKart ile de kullanıcılarımıza markalar ile yaptığımız iş birlikleriyle “cashback” avantajları olan bir alışveriş dünyası yarattık. “ParamKart” ve “ParamPOS” kullanıcılarının sistemimizi daha etkin kullanabilmeleri ve işlemlerini kolay ve masrafsız yapabilmeleri için 21 banka ve 8 kart ile anlaşmamız bulunuyor. Hem B2B hem de B2C kullanıcılarımız için ürün ve özelliklerimizin kapsamını her geçen gün genişletiyoruz. Müşterilerimizin işletmelerini büyütmeye imkân sunacak kampanyalar düzenlemeye devam edeceğiz.

PAPARA CEO’SU AHMED FARUK KARSLI:
Fintech şirketleri, tüm sektörler için fayda sağlıyor
2021’de ödeme sistemleri alanında 200 milyon liralık yatırım yapmayı planlıyoruz. Amacımız, yılın sonunda 10 milyon kullanıcıya ulaşmak. 2023 hedeflerini, pandemi döneminde yakaladığımız ivme ile 2021’de tutturabiliriz.

Papara’nın yola çıkış amacı, herkese eşit ve kolay erişilebilir finansal hizmetler sunmak. Aralık 2020 itibarıyla 5,7 milyonu aşan kullanıcılarımızın büyük bir kısmının bir banka hesabı yok. Hiçbir işlem ücreti yansıtmadan; para transferi, fatura ödeme, finans yönetimi gibi hizmetlerle beraber, onları finansal ekosisteme kazandırarak finansal kapsayıcılığı ve okuryazarlığı artırmaya çalışıyoruz. EFT saatinden bağımsız, IBAN numarasına ihtiyaç duymadan, 24 saat herkese ücretsiz para gönderebilme imkânı sağlıyoruz. Kullanıcılarımız adreslerine gönderdiğimiz ücretsiz kartlarla Türkiye’de ve dünyada ödeme yapabiliyor, dünyadaki bütün ATM’lerden para çekebiliyor. Çok yakında, bir ilk olarak Türkiye, ardından da global hisse senedi piyasalarına erişim olanağı tanıyacağız.

GELECEĞİ “AÇIK BANKACILIK” ŞEKİLLENDİRECEK
Regülasyonumuz Avrupa’ya göre çok daha yeni ve bunun avantajını kullanıyoruz. Özellikle pandemi sürecinden başarıyla çıkmış fintech (finansal teknoloji) şirketleri tüm sektörler için fayda sağlamaya devam edecek. Covid-19 salgınıyla birlikte insanların “fintech”lere ve alternatif ödemelere olan yaklaşımları olumlu yönde değişti. “Açık bankacılık” dediğimiz kavram, geleceği oldukça şekillendirecek. Artık tüketiciler kendilerini herhangi bir bankaya veya finansal kuruluşa adapte etmek zorunda değil. Rekabet, tüketici ve Papara’da da en çok gurur duyduğumuz şey olan “kullanıcı deneyimi”nde olacak. 

BTS BİLİŞİM GENEL MÜDÜRÜ NADİ TANCA:
Müşterilerimizin kârlılıklarını artırıyoruz
BTS Bilişim olarak, kurulduğumuz 2011 yılından bu yana, kurumsal ve yenilikçi yönetim anlayışımız ile 170’in üzerinde firmanın ve 10 binden fazla kullanıcının dijital dönüşüm yolculuklarına eşlik ediyoruz. Müşterilerimiz, müşterilerine dijital olarak dokunması gereken bir dönemde...

İlaç üretiminden gıdaya, kimya sanayinden laboratuvara, tekstil sanayinden bankacılık ve finansa dek, yazılım çözümleri sunuyoruz. “Pharmaceutical Laboratuvar Analizleri” alanında dünyanın önde gelen denetleme firması Bureu Veritas’ın Türkiye’deki tek yetkili iş ortağıyız. Böylece GxP başta olmak üzere, kalite güvence yönetimi süreçlerine yönelik verdiğimiz eğitim ve danışmanlık hizmetlerimiz, Microsoft ve HCL çözüm ortaklığımız ile kalitenin bilişimle kesiştiği her noktada yer almaktayız.

İŞ SÜREÇLERİNİ İYİLEŞTİRİYORUZ 
Yönetimi, yazılımcıları, kadrosu ve tüm ürünleri ile yüzde 100 yerli bir firma olarak, bilgi teknolojileri alanında elde ettiğimiz multi sektörel deneyim ve uzmanlığı, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen yazılımlar ile ulusal ve uluslararası müşterilerimizin en verimli iş ortağı olmayı ve ihracatımızı artırmak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Müşterilerimize dijital ortamda sürdürülebilirlik, izlenebilirlik, veri bütünlüğü sağlarken, aynı zamanda iş süreçlerini de iyileştiriyoruz. Bunun sonucunda verimlilik, şeffaflık, maliyet avantajı ve yönetilebilirlik sayesinde kârlılıklarını artırıyoruz.

MICRO FOCUS TÜRKİYE VE YUNANİSTAN GENEL MÜDÜRÜ DENİZ KIRCA:
Şirketlerin daha sağlıklı dijitalleşmesine destek oluyoruz
Kendini teknoloji üretmeye adamış ekibimizle ve tamamen yerli ve milli kaynaklarla geliştirdiğimiz yenilikçi güvenlik çözümlerimiz ile kısa sürede büyük başarılara ve ilklere imza attık.

Micro Focus, 50 ülkede 18 bin çalışanıyla 40 binden fazla müşteriye hizmet veriyor. 2021’de de uçtan uca çözümler ile Türkiye’deki şirketlerin daha sağlıklı dijitalleşmelerine destek olacağız. Bu anlamda ülkemizdeki yatırımlarımızı artırarak ve yeni iş birlikleriyle büyümemizi sürdüreceğiz. 

SİBER GÜVENLİK...
“Kurumsal DevOps”, “Hibrit IT Yönetimi”, “Öngörüye Dayalı Analitikler”, “Güvenlik”, “Risk&Yönetişim” ise odak alanlarımız. İnovatif projeleri de yakından takip ediyoruz. Siber güvenlik, büyük veri ve bulutta başka yatırımlar yapmayı hedefliyoruz. Özellikle bulut altyapılarına yönelik teknoloji yatırımlarımız ile Türkiye’den büyük küresel başarı hikâyeleri çıkarma amacındayız. Dijitalleşme, Covid-19 ile beraber, 2020 yılında büyük bir patlama yaptı. Yapay zekâ ve otomasyon ile gerçekleştirilen dijitalleşme yatırımlarına mutlaka siber güvenlik kalemi de eklenmeli. Türkiye’de yapay zekâ destekli güvenlik yazılımı, IT uçtan uça servis ve operasyon yönetimi ve de kurumların KVKK’ya tam uyumluluğunu sağlayan lider teknoloji çözümlerimiz ile büyük ilgi görüyoruz.