DÜNYANIN EN DEĞERLİ MARKALARI

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand FInance "Dünyanın En Değerli 500 Markası" araştırmasını yayımladı. Yüzde 17.5 artış ile değerini 220.8 milyar dolara çıkaran, Jeff Bezos'un sahibi olduğu Amerikalı e-ticaret ve perakende devi Amazon, zirvedeki yerini korudu. Google, %11.9'luk tırmanış ile 159.7 milyar dolara ve ikinci sıraya yükseldi. 2019 yılının 2'ncisi Apple ise %8.5'luk gerileme ile 141 milyar dolara düştü ve şirket üçüncü basamakta konumlandı.

Küresel büyümedeki yavaşlama, devleri de olumsuz etkiledi. 2020’de markaların 244’ü değerini yükseltirken, 212’si düşüş yaşadı. Sıkıntıların, verilere de negatif yansıdığı telekom sektöründe, 5 şirketten 4'ü geriledi. Lojistikteki kayıplar dikkati çekerken, perakendede ise e-ticaretin eskisi kadar başarılı olamadığı istatistiklere yansıdı.


EN ÇOK DEĞERLENENLER
2020’de değerini en çok artıran marka, 7,5 milyar dolardan yüzde 65 ile 12,4 milyar dolara çıkan ABD'li otomotiv şirketi Tesla oldu. 2019’da 264'üncü iken 147'nciliğe yerleşen Tesla'yı, %58'lik yükselişle Instagram, %43'lük tırmanışla Mitsubishi Grup takip izledi.


EN ÇOK DEĞER KAYBEDENLER
2020’de en fazla değer kaybına uğrayan, yüzde 54.1 ile Çinli teknoloji şirketi Baidu oldu. Baidu’yu %47.2'lik kayıpla ABD'li medya devi Fox, %39.9’luk düşüşle İsviçre’nin mühendislik ve inşaat markası ABB takip etti.