"FARK ANCAK ÇALIŞANLARLA YARATILIYOR"

PANASONIC ELECTRIC WORKS TÜRKİYE İK VE KURUMSAL İLETİŞİM GENEL MÜDÜRÜ KENAN SORAL: Günümüzde artık fark yaratan şirketlerin başarıyla varlığını sürdürdüğü ve bu farkın da ancak çalışanlarla oluşturulabildiği düşünüldüğünde, işveren markası kapsamında örnek uygulamalar geliştirmenin hiç olmadığı kadar önem kazandığına inanıyoruz.

Panasonic’in, Türkiye’nin sahip olduğu büyüme potansiyeline olan yüksek inancı nedeniyle yatırımlarımız ve istihdama olan katkımız her geçen gün artıyor. Panasonic Electric Works Türkiye olarak bugün itibarıyla bin 200 çalışanımız bulunuyor. Geleceğe dair pozitif bakışımız ve şirketimizin büyüme hedefinin doğal bir sonucu olarak, önümüzdeki yıllarda da istihdama olan katkımızı sürdürmeyi hedefliyoruz.

YEDİ İLKE ETKİSİ

İçinde bulunduğumuz dönem itibarıyla çoğunluğu Türkiye ve Japonya olmak üzere 7 farklı pasaporta sahip çalışma arkadaşlarımız bulunmakta. Bu çeşitliliği nasıl yönettiğimize gelince… 1932 gibi çok geçmiş bir tarihte belirlenmiş olan 7 İlkemiz topluma katkıdan, çeşitliliğe, nezaket ve alçak gönüllülükten minnettarlığa kadar çok geniş bir çerçevede insanı merkeze alıyor. Bu 7 ilkemiz, “Adil olmak ve dürüstlük”, “minnettarlık”, “iş birliği ve takım ruhu”, “nezaket ve alçak gönüllülük”, “gelişim için yılmadan çaba göstermek”, “topluma katkı” ve “uyum ve esneklik” kavramlarını içinde barındıran çok önemli değerlerden oluşuyor.

 

ÜRÜNDEN ÖNCE İNSAN YAKLAŞIMI

Günümüzde artık fark yaratan şirketlerin başarıyla varlığını sürdürdüğü ve bu farkın da ancak çalışanlarla oluşturulabildiği düşünüldüğünde, işveren markası kapsamında örnek uygulamalar geliştirmenin hiç olmadığı kadar önem kazandığına inanıyoruz. Panasonic iş felsefesinde yer alan “Ürünlerden önce insanlar” yaklaşımı da bu inancımızı pekiştiriyor. İçinde bulunduğumuz çağın bir yansıması olarak yaşadığımız büyük dönüşüm, “kolektif aklı” önceleyen ve güçlü bir kurum kültürü inşa ederek işveren markası konusunda fark yaratan şirketlerin önemini hiç olmadığı kadar artırdı. Panasonic Electric Works Türkiye İK ve Kurumsal İletişim Departmanı olarak, bu yaklaşımdan hareketle başlattığımız dönüşüm yolculuğumuzda, çalışanların mutluluğunu, iyimserlik duygularını ve coşkularını artırmak ana odağımız haline geldi.

PARÇASI OLMAKTAN GURUR DUYULMAK

Herkesin bir parçası olmaktan gurur ve mutluluk duyduğu bir şirket kültürüne sahip olmak gerçekten çok önemli. Panasonic Global tarafından yapılan çalışan anketi sonuçlarına göre bir önceki yıla oranla çalışan mutluluğunda yüzde 15’lik bir artış sağlayan şirketimiz, marka sloganı ‘Live Your Best’ yaklaşımı ve “önce insan” odaklı İK yönetim prensibiyle oluşturulan pek çok yenilikçi uygulamayı hayata geçirmesinin ardından, Uluslararası Happy Place to Work organizasyonunun yürüttüğü “Happy Workplaces-Türkiye’nin En Mutlu İşyerleri Araştırması” çerçevesinde “Olağanüstü Çalışan Deneyimi” sertifikasını ve ödülünü almaya hak kazandı.