FİNANSAL TABLOLARIN DİLİ NE SÖYLÜYOR?

2018 yılındaki döviz kuru artışı nedeniyle, birçok dev, ekonomik anlamda çok zor günler geçirdi. Hatta bazıları konkordato sürecine girdi ve iflas etti. Türkiye'nin önde gelen firmalarından, kârdan zarar edenler de oldu. Bankalar ve büyük şirketler, üçüncü çeyrek bilançolarını açıkladı. Peki! Küresel ve yerel pazarda zorlu koşulların yaşandığı 2019'a yönelik belirlenen hedeflere ulaşılabilecek mi? Durum düzeliyor gibi görünse de oranlar pek çok sektör için pek tatmin edici seviyede değil...


İŞ BANKASI GENEL MÜDÜRÜ ADNAN BALİ:
BÜYÜME STRATEJİLERİNDEN TAVİZ VERMEYECEĞİZ

Türkiye İş Bankası, reel kesimi ve hane halkını desteklemeye, bankacılık sektörüne öncülük etmeye, bugüne kadar olduğu gibi sağlıklı ve sürdürülebilir büyüme stratejilerinden taviz vermeden devam edecek Kaynaklarımızı ve yaklaşık bir asırlık tecrübemizi, ülke ekonomisinin istikrarı için kullanıyoruz.

TEKNOLOJİK YENİLİKLERDE VE DİJİTALLEŞMEDE DE ÖNCÜ
İş Bankası, kişisel bankacılık asistanı Maxi’den Workup Girişimcilik Programı’na ve Maxis Girişim Sermayesi Şirketi’ne, Silikon Vadisi’ndeki iştirakinden Çin’deki ve Kıbrıs’taki inovasyon merkezlerine ve şubeleri de kapsayan dijital dönüşüm çalışmalarına kadar farklı alanlardaki yatırımlarının katkısıyla müşterilerine sunduğu hizmet yelpazesini genişletiyor. Bu dönemde tüzel kişi firma müşterilerine, farklı bankalardaki hesap hareketlerini İşCep üzerinden takip etme imkânı veren ve “açık bankacılık” alanında Türkiye’de gerçekleştirilen en önemli adımlardan biri olan TekCep hizmetini sundu.

KONSOLİDE AKTİF BÜYÜKLÜK: 526.3 MİLYAR TL 
NET KÂR: 4.5 MİLYAR TL
ÖZKAYNAK BÜYÜKLÜĞÜ: 61.2 MİLYAR TL (+%10.1) 
SERMAYE YETERLİLİĞİ ORANI: %17.8
KREDİLER TOPLAMI: 396.1 MİLYAR TL 
NAKDİ KREDİLER: 305.8 MİLYAR TL
GAYRİNAKDİ KREDİLER: 90.3 MİLYAR TL
MEVDUAT HACMİ: 269.9 MİLYAR TL (+%8.4 / ÖZEL BANKALAR ARASINDA LİDER) 
YURT İÇİ PİYASALARDA MENKUL KIYMET İHRACI: 12 MİLYAR TL (1.2 MİLYAR TL’Sİ, SERMAYE HESAPLAMASINA DÂHİL EDİLEBİLİR NİTELİKTE) 


AKBANK GENEL MÜDÜRÜ HAKAN BİNBAŞGİL:
ULUSLARARASI PİYASALAR TÜRK BANKALARINA GÜVENİYOR
Bankacılık sektörümüz kuvvetli yapısı, güçlü sermaye yeterliliği ve likiditesiyle ekonomimizin gelişimi için kapasite yaratmaya devam etti.  Biz de sağlam finansallarımızla sağlıklı sonuçlar elde etmeyi başardık. Türkiye’nin geleceğine olan inancımız ve güçlü sermayemizle ülkemize desteğimizi sürdüreceğiz.

Makroekonomik göstergelerde iyileşme gözlemliyoruz. Enflasyondaki düşüş de iyileşme sürecine katkıda bulunacak ve iç talebe olumlu yansıyacak. 700 milyon dolar hedefiyle çıktığımız sendikasyon kredisine yabancı bankalardan hedefin yaklaşık yüzde 143’ü kadar, 1 milyar doların üstünde talep geldi. Akbank, ekim ayında Türkiye piyasalarına 810 milyon dolar kaynak sağladı. 
Eylül 2018’deki sendikasyon kredimize kıyasla faiz maliyetlerini düşürerek yeniledik ve fiyatlamaları belirleyerek bir kez daha piyasaya öncülük ettik. Talep, fiyatlama ve katılımcı sayısındaki bu olumlu gelişmeler, uluslararası piyasaların Akbank’a ve Türkiye bankacılık sektörünün istikrarına olan inancının bir göstergesi. 

SEKTÖRE SUNDUĞUMUZ YENİLİKLER İLE DEĞER YARATIYORUZ
Akbank nitelikli kadrosu ve sektöre sunduğu yeniliklerle değer yaratmayı sürdürecek. “Yeni Nesil Akbank” olarak adlandırdığımız kapsamlı dönüşüm programımız ile teknolojik altyapımıza ve Akbanklılara önemli yatırımlar yapıyoruz. Ülkemizin potansiyeline inanıyor, geleceğin bankacılık anlayışına uygun şekilde bugünden geleceğe hazırlanıyoruz. Yenilenen “Akbank Mobil” ile müşterilerimize yepyeni bir mobil bankacılık deneyimi sunmaya başladık. Önümüzdeki dönemde de finansal hayatları kolaylaştıracağız. Akbanklılara gayretli çalışmaları ve yüksek performansları; müşterilerimiz ve hissedarlarımıza Akbank’a duydukları güven için teşekkür ederim.
KREDİLER TOPLAMI: 259 milyar TL
NAKDİ KREDİLER: 214 MİLYAR TL 
TOPLAM MEVDUAT: 236 MİLYAR TL
AKTİFLER: 379 MİLYAR TL
KONSOLİDE SERMAYE YETERLİLİK ORANI: %19.5
KONSOLİDE NET KÂR: 4 MİLYAR 28 MİLYON TL
VERGİ KARŞILIĞI: 1 MİLYAR 182 MİLYON TL 


FİBABANKA GENEL MÜDÜRÜ ÖMER MERT:
İSTİKRARLI VE TEMKİNLİ BİR ŞEKİLDE BÜYÜYORUZ

Fibabanka, orta ölçekli banka olma hedefine uygun olarak, 2019’da da büyümesini istikrarlı ve temkinli bir şekilde sürdürüyor. Bu yıl da aktif kalitemizi, sürdürülebilir kârlılığı ve verimliliği önceliklendirerek finansal istikrarımızı korumayı amaçlıyoruz. 
Dijitalleşme, tabana yayılma ve ürün çeşitliliğini artırmak, en önemli hedeflerimiz arasında. Dijital dönüşüm yolculuğumuzda ilkler ve başarılarla dolu bir yıl olan 2018’in ardından “Anlarız hızla, çözeriz hızla” yaklaşımımız ve “Müşterilerinin ayağına giden banka” anlayışımızla, çeşitli ürün ve hizmetleri müşterilerimizin bulundukları noktalarda sunmaya 2019’da da devam ediyoruz. Yeni müşteri kazanımı çalışmalarımızı, finansal teknolojilere yaptığımız müşteri odaklı yatırımlarla sürdüreceğiz.
2019 3. ÇEYREĞİ FAVÖK: 186 MİLYON TL 
VERGİ SONRASI NET KÂR: 161.6 MİLYON TL
AKTİF TOPLAMI: 21.5 MİLYAR TL 
NET KREDİ PORTFÖY BÜYÜKLÜĞÜ: 14.5 MİLYAR TL
KREDİLERİN AKTİFLER İÇİNDEKİ PAYI: %67
MÜŞTERİ MEVDUATI: 12.7 MİLYAR TL (TOPLAM PASİFLERİN %59’U)
SERMAYE YETERLİLİK RASYOSU: %19.35


TÜRKİYE SINAİ KALKINMA BANKASI A.Ş. (TSKB) GENEL MÜDÜRÜ SUAT İNCE:
İŞ DÜNYASINA KATMA DEĞER YARATIYORUZ
Bankamızın uzun vadeli geleceğini planlarken, yurt içi ve yurt dışı piyasalardaki dinamiklere ve gelişmelere uyum sağlamak için hem finansal hem de sürdürülebilirlik alanındaki yoğun çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Yılın üçüncü çeyreğinde, Türkiye’nin özel sektör yatırımlarını desteklemek üzere temin ettiğimiz finansman kaynakları çeşitlendirerek artırdık. Sendikasyon kredimiz, 12 ülkeden farklı 12 uluslararası bankanın katılımıyla, 177 milyon dolar tutarında 1 yıl vadeli olacak şekilde gerçekleştirildi. Çin Kalkınma Bankası ile 200 milyon dolar tutarında anlaşma imzaladık. Böylece ülkemizdeki üretim, sanayi, KOBİ, enerji, altyapı, sağlık ve eğitim projelerini destekleyeceğiz.

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN ÇALIŞIYORUZ
Tüm faaliyetlerimizi küresel ölçekte kabul görmüş sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde hayata geçiriyoruz. İmzacısı olduğumuz UNEP FI “Sorumlu Bankacılık Prensipleri” bu alandaki taahhütlerimizi güçlendirmesi açısından büyük öneme sahip. Özel sektöre sunduğumuz temalı kredilerimiz, öngörülü ve yenilikçi finansman kapasitemiz, danışmanlık hizmetlerimizle iş dünyasına katma değer yaratıyoruz. Uzman ekiplerimiz, dönüşüm, gelişim ve sürdürülebilirlik yolculuklarında kurumlara 69 yıldır rehberlik ediyor.
Kurumsal finansman ve yatırım bankacılığı alanında da bankamızın etkinliğini artırmak üzere yepyeni bir çalışma modeline geçtik. Kapsayıcı kalkınma ve sürdürülebilirlik temalı kredilere öncelik vererek hem finansman hem de danışmanlık ürünlerimizle yatırımcıların yanında yer almaya devam edeceğiz.
TOPLAM NAKDİ KREDİ BÜYÜKLÜĞÜ: 29.7 MİLYAR TL (+%5.1) 
AKTİF BÜYÜKLÜK: 40.3 MİLYAR TL
ÖZKAYNAK BÜYÜKLÜĞÜ: 4.9 MİLYAR LİRA (+%4.2) 
9 AYLIK NET DÖNEM KÂRI: 530.3 MİLYON TL (+%8) 
SERMAYE YETERLİLİK ORANI: %17.8


HALKBANK GENEL MÜDÜRÜ OSMAN ARSLAN:
DENGELİ BİR ŞEKİLDE BÜYÜMEYİ SÜRDÜRÜYORUZ
Kamu bankalarının tasarrufu teşvik eden, yeni yatırımları destekleyen ve şirketlerin ödeme dengelerini düzenleyen uygulamaları, piyasalara güven veriyor. Yeni Ekonomi Programı’nın yol haritası doğrultusunda belirlediğimiz finansal hedeflere bağlı kalarak, piyasa koşullarına hızlı yanıt verebilen bir çalışma stratejisi yürütüyoruz.

Sahada olmaya ve reel sektörün ihtiyaçlarını yerinde izlemeye önem veriyor, geliştirdiğimiz çözümlerle dengeli bir şekilde büyümeyi sürdürüyoruz.

TL’Yİ DESTEKLEYEN YENİ ÜRÜNLERE AĞIRLIK VERDİK
Türk Lirası cinsinden varlıkların değer kazanmasına yönelik beklentiler yükseldi. TL’yi destekleyecek “Dövizden TL’ye Dönüşüm Mevduat Hesabı”nın, daha önce dövize yönelen müşterilerimizin TL gibi kazançlı yatırımlara geçişini hızlandıracağına inanıyoruz. Bankamızın finans piyasalarını hızlı ve gerçekçi verilerle analiz edebilen teknik becerisi, piyasa koşullarını gözeten yeni ürünler hazırlayabilmemizi sağlamıştır.
KOBİ Bankacılığı alanındaki rekabette öne çıkan ürünlere yoğun ilgi var. KOBİ’lere yönelik yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz devam edecek. “İVME Finansman Paketi” ile ihracat yapan firmalara destek olduk. Otomotiv markalarıyla iş birliğine giderek, ülkemizde üretilen binek ve ticari taşıt alanında kredi faiz oranlarını aşağıya çektik.

‘İSTİHDAM ODAKLI İŞLETME KREDİSİ’ 
Faiz oranlarında gerçekleştirdiğimiz indirimin konut satışlarına olan birikmiş talebin karşılanmasına olumlu yansıdığını hep birlikte izledik. Olumlu gelişmeleri hayatın her alanına yaymak istiyoruz. “İstihdam Odaklı İşletme Kredisi” ile de ekonomimizin istikrarlı büyümesi ve gelişmesi için mevcut istihdama, sağlıklı ve sürdürülebilir katkı sağlamayı hedefliyoruz. “Eczacı Destek Paketi” ile 500 bin TL’ye kadar destek imkânına sahip olunacak.
AKTİF BÜYÜKLÜK: 443.5 MİLYAR TL (+%17.2) 
TOPLAM KREDİLER: 391.9 MİLYAR TL (+%14.6)
KOBİ KREDİLERİ: +%38.7 (NAKDİ KREDİLER İÇİNDE)
KOBİ KREDİLERİ PAZAR PAYI: %18.2
TOPLAM MEVDUAT: 284 MİLYAR TL (+%14.1)


VAKIFBANK GENEL MÜDÜRÜ ABDİ SERDAR ÜSTÜNSALİH:
VAKIFBANK, TÜRKİYE’NİN 4. BÜYÜK BANKASI OLDU
2019 yılının ilk dokuz ayında ulaştığımız 387 milyar TL toplam aktif büyüklük ile Türkiye’nin 4. büyük bankası olmanın gururunu yaşıyoruz. Bu süreçte milli ekonomiye destek paketleriyle ve farklı segmentlere yönelik kampanyalarla özellikle yerli üretimi ve ihracatı desteklemeye, her zaman olduğu gibi ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam ettik.

Bankacılık sektöründe, nakdi kredilerin yıllık bazda yüzde 2.1 daraldığı bir dönemde, VakıfBank reel sektörü kesintisiz bir şekilde finanse etti. Milli ekonomimizin ‘yanındaki güç’ olduğumuzu bir kez daha kanıtladık.

MEVDUATTA SEKTÖRÜN İKİ KATI BÜYÜDÜK
Mevduat ve mevduat dışı fonlama tarafında da başarılı bir dönemi tamamladık, Toplam mevduatlarımız yıllık bazda yüzde 20.3 büyüme ile yüzde 10.5 olan sektör ortalamasının neredeyse iki katı oranında artış kaydederek 230 milyar TL’ye ulaştı. Her dönem daha fazla tabana yaygınlaşan mevduat portföyümüzün toplam kaynaklar içindeki payı, yüzde 59 seviyesini aştı.

Bankamız, uluslararası sermaye piyasalarındaki öncü konumuyla mevduat dışı fonlama tarafında da çalışmalarına hız kesmeden devam etti. Temmuz ayında Fitch’in, Türk bankalarının DPR Seküritizasyon programı derecelendirme notlarını ‘yatırım yapılabilir’ seviyenin altına indirmesinin ardından, 7 yıl nihai vadeli, 417 milyon dolar tutarındaki işlemle, Türkiye’den ilk seküritizasyon işlemini tamamlayan banka olmanın mutluluğunu yaşadık. 
Ayrıca, yurtiçi sermaye piyasalarımızın derinleşmesine ve ürün çeşitliliğinin artmasına katkı sağlamak amacı ile eylülde 725 milyon TL tutarında TLREF endeksli katkı sermaye niteliğinde ülkemizin TLREF endeksli ilk sermaye benzeri tahvil ihracını gerçekleştirdik.
TOPLAM AKTİF BÜYÜKLÜK: 387 MİLYAR TL (TÜRKİYE’NİN 4. BÜYÜK BANKASI) 
BRÜT KÂR: 1 MİLYAR 937 MİLYON TL 
NET KÂR: 1 MİLYAR 522 MİLYON TL
NAKDİ VE GAYRİ NAKDİ KREDİLER: 330 MİLYAR TL
NAKDİ KREDİLER: 260 MİLYAR TL (+%10.2)
NAKDİ KREDİLER PAZAR PAYI: %10.3 (İLK DEFA YÜZDE 10 BARAJI AŞILDI)


ALTERNATİF BANK GENEL MÜDÜRÜ KAAN GÜR:
ÖZ KAYNAKLARIMIZ YÜZDE 43 BÜYÜDÜ 
Yılın üçüncü çeyreğini hedeflerimiz doğrultusunda tamamladık. Stratejik planımıza bağlı kalarak, bankamızın aktif kalitesini, müşteri memnuniyetini ve reel ekonomiye sunduğumuz destekleri her zaman önceliklerimiz arasında tutarak istikrarlı büyümeye devam ettik.

Sağladığımız kredilerle başta dış ticaretin finansmanı olmak üzere ekonomiye verdiğimiz desteği artırdık. Öz kaynaklarımız yıl sonuna kıyasla %43 büyüdü. Pazar payı kazanımında gerek kredilerle gerekse topladığımız mevduatla sektörün üzerinde bir büyüme performansı sergiledik.

İHRACATÇILARA VERDİĞİMİZ FİNANSAL DESTEĞİ ARTIRDIK
İhracat taahhütlü kredilerin oranını artırmayı önceliklerimiz arasında belirledik. İhracatçılara verdiğimiz finansal desteği sene başından bu yana %40 artırarak 762 milyon dolara ulaştırdık. 2020’nin ilk 6 ayında ise 1.5 milyar dolar seviyesine çıkarmayı amaçlıyoruz. Bu hedefe ilerlerken müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran SMS ile gümrük vergisi ödeme, e-teminat mektubu gibi önemli uygulamaları hayata geçirdik. Buna ek olarak, dış ticaretteki bilgi birikimimiz ve danışman yaklaşımımızı “Dış Ticaret Danışman Hattımız” aracılığıyla tüm ihracatçılarımızın hizmetine sunduk.

TLREF Türk Lirası Gecelik Referans Faiz Oranı’na dayalı bono ihracına imza atan ilk özel banka olduk. “Stevie Uluslararası İş Ödülleri”nde dört farklı kategoride ödüle layık görüldük. Bunlar, başarılı marka dönüşümümüz ve stratejik iş planımız ışığında gerçekleştirdiğimiz özverili çalışmaları, global anlamda taçlandırması açısından değerliydi. Terzi usulü hizmetlerimizi ‘basiretli ve danışman bankacılık’ anlayışımız, güçlü muhabir banka ilişkilerimiz ve deneyimli kadromuzla ülkemizin iş ve ticaret dünyasına sunmaya devam edeceğiz.
AKTİFLER: 29.4 MİLYAR TL (+%14) 
NAKDİ (FİNANSAL KİRAMA ALACAKLARI DÂHİL) VE GAYRİ NAKDİ KREDİLER: 24.7 MİLYAR TL
MEVDUAT HACMİ: 15.7 MİLYAR TL (+%15)
KONSOLİDE NET KÂR: 175 MİLYON TL 

****

TEB, GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİNE KATKISINI SÜRDÜRÜYOR

“Danışman Banka” anlayışıyla hayata geçirdiği ürün ve hizmetlerle sektörde fark yaratan TEB, müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda KOBİ Bankacılığı servis modelini yeniden yapılandırdı. 
Türkiye’nin en kapsamlı girişim hızlandırıcısı TİM-TEB Girişim Evi, eylül ayında StartUp programları kapsamında 2019 yılı ikinci dönem firmalarını belirledi. 2019’un üçüncü çeyreğinde TEB Nakit Yönetimi iki yeni hizmeti devreye aldı. SGK emeklisi olup maaşını TEB’e taşıyan müşterilere özel 1000 TL’ye varan promosyon kampanyası başlatan TEB “Emeklilere Özel Hizmet Paketi” ile ihtiyaçlara özel ürün ve hizmetler sunuyor. TEB, 2012’de başlattığı “Aile Akademisi” ile toplum genelinde tasarrufu yaygınlaştırırken, finansal okuryazarlık bilincinin gelişmesine de katkı sağlıyor.
“TEB Nakit Yönetimi” yenilikçi ürün ve hizmetleriyle uluslararası iki organizasyon tarafından ödüle layık görüldü. TEB Özel Bankacılık, World Finance Bankacılık Ödülleri 2019’da “Türkiye’deki En İyi Özel Bankacılık Ödülü”nün sahibi oldu. TEB’in dijital bankacılık platformu CEPTETEB’e ise iki ödül birden geldi.
AKTİF TOPLAMI: 102.5 MİLYAR TL (+%6) 
NET KÂR: 791 MİLYON TL
TOPLAM KREDİLER: 66.6 MİLYAR TL (TOPLAM AKTİFLERİNİN %65’İ)
TOPLAM MEVDUAT: 66 MİLYAR TL (+%3) 
ÖZKAYNAKLARI: 9.5 MİLYAR TL
SERMAYE YETERLİLİK RASYOSU: %16.53 (HEDEF RASYO %12 İDİ)


BRİSA CEO’SU CEVDET ALEMDAR:
ÜLKEMİZİ GLOBAL PAZARLARDA BAŞARIYLA TEMSİL ETTİK
Şirketimiz, 2 bin 700 çalışanı, İzmit ve Aksaray’da en yeni teknolojilerle donatılmış fabrikalarında yerli üretim ve Ar-Ge gücüne sahip. Brisa, yurt içi ve yurt dışı piyasalarda katma değerli ürün ve hizmetleriyle elde ettiği başarı ve rüzgârına aldığı “Akıllı Kültür” dönüşümü ile dijital ve yeni nesil iş dünyasının öncüleri arasında.

Uluslararası satış hacimlerimizi artırarak ihracatta büyümeye devam ettik ve ülkemizi global pazarlarda başarıyla temsil ettik. Yılın ilk dokuz ayında toplam 11 yeni pazara giriş yaptık. Örneğin; son çeyrekte İzlanda, Yemen ve Sri Lanka’yı da ihracat pazarlarımız arasına kattık. Uluslararası iş ortaklarımızla güçlü bir bağ inşa etmek için de canla başla çalışıyoruz.

AR-GE YATIRIMLARININ DA MEYVELERİNİ ALIYORUZ
Bu dönemde 500’e yakın uluslararası iş ortağımızı evimizde ağırladık, yerli üretim gücümüzü, ürünlerimizi, fabrikalarımızı tanıttık. Ayrıca, orijinal ekipman kanalımızı güçlendirmek için gerçekleştirdiğimiz Ar-Ge yatırımlarının da meyvelerini almaya başladık. Bu çalışmalar, bu kanalda Brisa teknolojisini öyle bir seviyeye getirdi ki, artık Avrupa’da da orijinal ekipman, araç üreticilerine de ürünlerimizi ihraç ediyoruz.
Dijitalleşme odaklı yatırımlar, müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik, 360 derece tasarlanmış akıllı mobilite çözümlerimizi sürekli güçlendirmemize olanak tanıyor. Geleceğin yolculuğuna doğru toplam değer önerilerimizi tüketici kanalında Otopratik’lerle ticari kanallarda ise Propratik ve Filopratik’lerle pazara sunuyoruz. Tüm “Pratik” ailesinin Türkiye’de hızlı bakım çözümlerinde lider olması bizi gururlandırıyor.

‘DİJİTAL FİLO’ İLE SEKTÖRDE BİR İLK
Ticari filo müşterilerimizin lastik, servis ve operasyonel yönetim ihtiyaçlarına odaklanan “Dijital Filo” hizmetlerimiz ile sektörümüzde bir ilki daha hayata geçirdik. Lastiğin ötesinde hizmetler sunmak üzere StartUp ekosistemi ile de iş birliklerimiz ve açık inovasyon kapsamında ortak çalışmalarımız güçlenerek devam ediyor. 
FAVÖK BÜYÜKLÜĞÜ: 456 MİLYON TL (+%23)
TOPLAM CİRO: 2.7 MİLYAR TL (+%19)
İHRACAT TONAJI: +%27 (TARİHİNDEKİ EN YÜKSEK SEVİYE) 
İŞLETME SERMAYESİ DEVİR HIZI: 1.8’DEN 6’LAR SEVİYESİNE ÇIKTI


TÜPRAŞ’TAN 179 MİLYON DOLAR YATIRIM
Tüpraş’ın 3. çeyrekte rafinaj kârlılığı, küresel ekonomideki belirsizliklerin ve yavaşlama beklentilerinin talep üzerindeki olumsuz etkisi, jeopolitik gelişmeler nedeniyle düşen ağır ham petrol arzı sonucu artan maliyetlerden olumsuz yönde etkilendi. Yerli ham petrol fiyatlarına ek maliyet getiren yasal düzenlemenin olumsuz etkileri de rafinaj kârlılığının zayıf seyretmesine neden oldu. Artan doğalgaz maliyetleriyle operasyonel giderler ve finansman maliyetleri yükseldi. Tüpraş, rafinaj ve lojistik için 9 aylık dönemde toplam 179 milyon dolar yatırım harcaması gerçekleştirdi.
9 AYLIK ÜRETİM MİKTARI: 21.2 MİLYON TON (+%11) 
9 AYLIK TOPLAM SATIŞ MİKTARI: 22.2 MİLYON TON 
3. ÇEYREK SATIŞ HASILATI: 23 MİLYAR TL (-%23)
9 AYLIK SATIŞ HASILATI: 68 MİLYAR TL (+%7)
3. ÇEYREK NET ZARAR: 155 MİLYON TL 


KORDSA CEO’SU ALİ ÇALIŞKAN:
SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR GELECEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ 

‘Yaşamı Güçlendiriyoruz’ vizyonumuzun verdiği sorumlulukla, sürdürülebilir bir gelecek için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Lastik güçlendirme pazarında uzun yıllardır gösterdiğimiz istikrarlı müşteri memnuniyeti, kompozit pazarındaki büyümemiz ve portföyümüze eklediğimiz yeni teknolojiler ve pazarlar ile yolumuza, hedeflerimiz doğrultusunda devam ediyoruz. 
Kordsa’da, Ar-Ge gücümüz ile kârlı büyümemizi ve dokunduğumuz alanı her geçen gün daha da artırmanın yollarını arıyoruz. Kompozit büyümemiz devam ederken, güçlendirme portföyümüze şimdi de ince filmler ve esnek elektornikleri katmak için çalışıyoruz. Bu alanlardaki patentlerimizi ve ticarileşme yolculuğumuzu sizlerle paylaşacağız. 

KOMPOZİT PAZARININ LİDER OYUNCUSU 
Kordsa, 3. çeyrekte, Pirelli’den “En İyi Tedarikçi” ödülünü aldı. 2018 yılında Kordsa bünyesine katılan Textile Products, Fabric Development ve Advanced Honeycombe Technologies firmalarının ciroya katkısı ise 9 ay içerisinde 96 milyon dolar olarak hedefler içerisinde kaldı. 2019’un üçüncü çeyreğinin başında ABD’li Axiom Materials’ı bünyesine katan Kordsa, bu satın alma ile ileri teknoloji kompozit ara mamul portföyünü tamamlayarak uçak motorlarında kullanılan yüksek ısıya dayanıklı Oksit-Oksit seramik kompozit pazarının lider oyuncusu haline geldi.
FAVÖK: 583 MİLYON TL (+%18) 
NET KÂR: 301 MİLYON TL (+%3.6) 
CİRO: 3.9 MİLYAR TL (+%40) 


AKSA ENERJİ CEO’SU CEMİL KAZANCI:
ULUSLARARASI GÜCÜMÜZLE KÂRLILIĞIMIZI ARTIRIYORUZ 

2019 yılında başarılı bir finansal dönem geçiriyoruz ve faaliyetlerinden verimli sonuçlar alıyoruz. Küreselleşme stratejimiz kapsamında 2015’te Afrika’ya açılma kararı verdik. Gana, Mali ve Madagaskar enerji santrallerimizin 2017’de devreye girmesiyle mali tablolarımız hızla iyileşerek doğru bir karar aldığımızı kanıtladı. Afrika kıtasındaki yatırımlarımız ile bölgenin acil enerji ihtiyacına cevap vermeye, kalkınma ve istihdamı desteklemeye devam ediyoruz. Sürdürülebilir kârlılık odaklı çalışmalarımıza ara vermeden Afrika’daki yeni yatırım arayışlarımızı sürdürüyor, çeşitli ülkelerle görüşüyoruz.
KONSOLİDE NET KÂR: 350 MİLYON LİRA (+%169)
CİRO: 3.8 MİLYAR LİRA (%73’Ü TÜRKİYE VE KKTC’DEKİ SATIŞLARDAN)
FAVÖK: 1 MİLYAR 103 MİLYON LİRA (+%46) / %65’İ AFRİKA’DAKİ SANTRALLERDEN 
FAALİYET KÂR MARJI: %19.7 (%12.8 İDİ)
NET FİNANSAL BORÇ: 639 MİLYON MİLYON DOLAR (2015’TE 860 MİLYON DOLAR İDİ) 


TÜRK TELEKOM CEO’SU ÜMİT ÖNAL:
KÂRLI BÜYÜMEMİZİ SÜRDÜRÜYORUZ 
Başarılı operasyonel performansımız, etkin bilanço yönetimimiz, girişimlere verdiğimiz destek ve teknolojik yatırımlarımızla istihdama ve ekonomiye fayda sağlayarak Türkiye'ye değer katmaya devam ediyoruz. Yakaladığımız güçlü ivmeyi, 2019’un ilk dokuz ayında elde ettiğimiz rekor büyümeyle taçlandırdık. 

Kârlı büyümemizi sürdürüyoruz. Son 11 yılın rekor gelir artışına imza attık. FAVÖK ve FAVÖK marjımız da 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk dokuz aylık değerinde. 2019 FAVÖK öngörümüzü ikinci kez yukarı yönlü revize ederek 10.5-10.8 milyar TL aralığından 11 milyar TL seviyesine çıkardık. 2008’den sonra en yüksek üçüncü çeyrek net kârına ulaştık. İlk dokuz aydaki net kârımız da son 7 yılın zirvesinde. Net borcumuz, 2018 sonundan beri 315 milyon dolar geriledi.

TÜRKİYE’DE 5G’YE EN HAZIR OPERATÖRÜZ 
Türkiye'nin lider entegre operatörü konumumuzu yeni abone kazanımlarıyla güçlendirirken, ülkemizin teknolojik ve dijital dönüşümüne odaklandık. Uzunluğu her geçen gün artan 295 bin kilometrelik fiber altyapımızın yanı sıra, 5G alanında geliştirdiğimiz ürün ve teknolojilerle de Türkiye’de 5G’ye en hazır operatörüz. 
Yeni dönemdeki önceliklerimiz yine; internet penetrasyonunu artırmak, daha iyi bir müşteri deneyimi, dijitalleşme yolculuğuna hız vermek ve sürdürülebilir bir abone büyümesinin yanında, sağlıklı bir ARPU artışı sağlamak olacak. Hayatları kolaylaştıran servis ve ürünler geliştiriyoruz. 
Türkiye’nin sahip olduğu dijital varlıkların kurucusu ve geliştiricisi olarak, milli teknoloji dönüşümünün her adımında gerçekleştirdiğimiz yatırımlar, projeler ve çalışmalar ile Türkiye’yi geleceğe taşıyoruz. 2023 hedeflerine ulaşma yolunda ülke ekonomisi için itici güç olmaya devam edeceğiz.
GELİR: 17.4 MİLYAR TL (+%15.6)
FAİZ, AMORTİSMAN VE VERGİ ÖNCESİ KÂR (FAVÖK): 8.3 MİLYAR TL (+%34.4)
FAVÖK MARJI: %48 (+6.7 PUAN)
9 AYLIK NET KÂR: 1.9 MİLYAR TL
ÜÇÜNCÜ ÇEYREK NET KÂR: 1.1 MİLYAR TL
YATIRIM HARCAMALARI: 28 MİLYAR TL
NET ABONE KAZANIMI: 1 MİLYON 667 BİN
TOPLAM ABONE SAYISI: 47.6 MİLYON  

***

LG’DEN SON 10 YILIN EN İYİ KÂRLILIĞI
LG Electronics Inc. (LG), tarihindeki en yüksek üçüncü çeyrek satışı yakaladı, son 10 yılın en iyi kârlılığını elde etti. 
LG BEYAZ EŞYA VE İKLİMLENDİRME ÇÖZÜMLERİ ŞİRKETİ: ÜÇÜNCÜ ÇEYREK SATIŞLARI: 4.46 milyar dolar.
İŞLETME GELİRİ: 359.2 milyon dolar (+%3.8)
LG EV EĞLENCE SİSTEMLERİ ŞİRKETİ: ÜÇ AYLIK GELİR: 3.24 milyar dolar (+%3.5).
FAALİYET GELİRİ: 266.3 milyon dolar.
LG MOBİL İLETİŞİM ŞİRKETİ: ÇEYREK SATIŞI: 1.27 milyar dolar.
FAALİYET KAYBI: 135 milyon dolar.
LG OTOMOTİV MALZEMELERİ ŞİRKETİ: ÜÇ AYLIK GELİR: 1.12 milyar dolar (+%14).
İŞLETME KAYBI: 50.3 milyon dolar.
LG İŞ ÇÖZÜMLERİ ŞİRKETİ: SATIŞ: 585.2 milyon dolar (+%21.2).
FAALİYET GELİRİ: 55.9 milyon dolar (+%90).
FAALİYET KÂRI: 654.4 MİLYON DOLAR
SATIŞLARDAKİ ARTIŞ: +%1.8
İŞLETME GELİRİ: +%4.4 


VODAFONE TÜRKİYE CEO'SU COLMAN DEEGAN:
TÜRKİYE’NİN POTANSİYELİNE OLAN İNANCIMIZ SÜRÜYOR 

Dijital bir telekomünikasyon şirketi olma yönünde kaydettiğimiz gelişmeden son derece memnunuz. Müşteri deneyimini daha da iyileştirmek amacıyla tüm iş süreçlerimizde dijitalleşmeye öncelik veriyoruz. Gerek şirketimiz gerekse Türkiye’nin dijitalleşmesi için attığımız adımların olumlu sonuçlar verdiğini görmekten mutluluk duyuyoruz.

VODAFONE YANIMDA’NIN AYLIK ZİYARET TRAFİĞİ 250 MİLYON 
Bunun en güzel örneklerinden biri, aylık 250 milyonluk dijital trafik yaratan mobil uygulamamız “Vodafone Yanımda”. Bu platformumuz, gelecekteki büyümenin itici güçlerinden biri olacak. Dijitalleşmeyi bir memleket meselesi olarak görüyor ve Türkiye’yi bu kritik süreçte sonuna kadar destekliyoruz. Fiber yatırımları, altyapı paylaşımı ve yerli 5G ekosistemi oluşturulması gibi ivedilikle ele alınması gereken pek çok konu var. Bu alanlarda ilerleme kaydetmek için üzerimize düşeni yapmaya hazırız. 
Yerli milli baz istasyonu ULAK’a destek vermekten memnuniyet duyuyoruz. Halihazırda, şebekemizde 250’ye yakın ULAK baz istasyonu çalışıyor. Türkiye’nin potansiyeline olan inancımız sürüyor. Bu inançla, 2019-20 mali yılının ilk 6 ayında 733 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Amacımız, daha iyi bir gelecek için herkesi birbirine bağlamak. Türkiye’nin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle yatırımlarımıza devam edeceğiz.
MOBİL ABONE SAYISI: 24.1 MİLYON (BİR ÖNCEKİ ÇEYREĞE GÖRE 310 BİN NET ABONE ARTIŞI)
SABİT GENİŞBANT ABONE SAYISI: 1 MİLYON (YAKLAŞIK)
SERVİS GELİRLERİ: 6 MİLYAR TL (%18.6 ORGANİK BÜYÜME)
FAVÖK: 2 MİLYAR TL (%32.6 ORGANİK BÜYÜME)
TOPLAM YATIRIM: 733 MİLYON TL 
DİJİTAL MÜŞTERİ: 11.2 MİLYON
* Nisan-Eylül 2019 arası dönemi kapsayan 2019-20 ilk yarıyıl sonuçları


LOGO GRUP CEO’SU VE YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI M. BUĞRA KOYUNCU:
İSTİKRARLI VE SAĞLAM BİR FİNANSAL PERFORMANS GÖSTERDİK

Yılın üçüncü çeyreğinde de hem Türkiye hem de Romanya faaliyetlerimizdeki başarımızı sürdürdük. Türkiye’deki piyasa koşullarının yarattığı belirsizlikleri yönetirken, uzun vadeli değer yaratma stratejimiz paralelinde insanımıza ve teknolojiye yatırım yapmaya kararlılıkla devam ediyoruz.

TOTAL SOFT’TAN YÜKSEK PERFORMANS
Logo Yazılım’ın 2016’da satın aldığı Romanya’daki iştiraki Total Soft’un performansı iyileşiyor. Total Soft, satış gelirlerini TL bazında bir önceki yılın aynı dönemine göre %40 artırdı. Brüt kâr marjı %43’ten %50’ye yükseldi. FAVÖK ise 22 milyon TL’ye (+%135) çıktı.
NET SATIŞ GELİRLERİ: 268 MİLYON TL (+%24)
FAVÖK: 96 MİLYON TL (+%23)
VERGİ ÖNCESİ KÂR: 62 MİLYON TL (+%13)
NET DÖNEM KÂRI: 57 MİLYON TL (+%9)
ELOGO MÜŞTERİ SAYISI: +%35
ELOGO HARCANAN KONTÖR SAYISI: +%46 


LENOVO CEO’SU VE YÖNETİM KURULU BAŞKANI YANG YUANQING:
İSTİKRARLI VE SAĞLAM BİR FİNANSAL PERFORMANS GÖSTERDİK

Son çeyrekte gerçekleştirdiğimiz büyüme hızımızla, dinamik ve dalgalı seyreden küresel ticaret ortamında, istikrarlı ve sağlam bir finansal performans göstermiş olmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu başarı, inovasyona ve dünya çapındaki 180 pazarda bulunan müşterilerimize yönelik yenilikçi taahhüdümüzün ve herkese daha akıllı teknolojiler sunma vizyonumuzun ispatı niteliğinde.

GELİRLER DENGELİ DAĞILDI
Gelirler, şirketin faaliyet gösterdiği dört coğrafi bölgede (Amerika, Asya Pasifik, Çin ve Avrupa-Orta Doğu-Afrika) dengeli bir dağılım göstermeyi sürdürdü ve her bölge %20’den fazla pay sahibi oldu. Kişisel bilgisayar satışlarında her biri geçen yıla oranla çift haneli artış gösteren yüksek büyüme; Workstation, Thin & Light, Visuals ve oyun bilgisayarlarını da içeren üst segment kategorilerinden geldi. Yazılım ve hizmetlerin geliri %35 büyüyerek 900 milyon dolara ulaştı.
NET KÂR: 202 MİLYON DOLAR (+%20)
FAVÖK: 310 MİLYON DOLAR (+%45) 
CİRO: 13.5 MİLYAR DOLAR (ÜST ÜSTE 9. ÇEYREKTE DE ARTTI)
HİSSE BAŞINA KÂR: 1.69 DOLAR
GLOBAL KİŞİSEL BİLGİSAYAR PAZARI: %24.4 (DÜNYA LİDERİ)


HUAWEI, OPERASYONLARININ VERİMLİLİĞİNİ VE KALİTESİNİ ARTIRDI 
Huawei, Bilgi Teknolojileri (IT) altyapısına ve akıllı cihazlara odaklanmayı sürdürerek operasyonlarının verimliliğini ve kalitesini artırdı. Huawei Tüketici Elektroniği Grubu istikrarlı büyüdü. Huawei’nin 2019’un ilk üç çeyreğindeki akıllı telefon sevkiyatları, yıllık %26 artışla 185 milyon adedi aştı. Şirket ayrıca PC'ler, tabletler, giyilebilir ürünler ve akıllı ses ürünleri gibi diğer yeni işletmelerde de hızlı bir büyüme kaydetti.

HMS EKOSİSTEMİ, 170’TEN FAZLA ÜLKEYİ KAPSADI
Huawei Mobil Hizmetler (HMS) ekosistemi, 170'ten fazla ülke ve bölgeyi de kapsayacak şekilde gelişti. HMS’i şu anda, dünya çapında 1.07 milyon kayıtlı geliştirici kullanıyor. Yazılım ve donanımda benzersiz yeniliklere sahip olan Vision akıllı ekran, 3. çeyrekte piyasaya sürüldü. Huawei, 5G Super Uplink, akıllı ve basitleştirilmiş nakliye ağları gibi lider, yenilikçi çözümler üretmeye devam etti. Kurumsal sektörler için Huawei, Horizon Digital Platformu’nu başlattı. 
2019’un üçüncü çeyreğinin sonunda, 700'den fazla şehir, 228 Fortune Global 500 şirketi ve 58 Fortune Global 100 şirketi, Huawei'yi dijital dönüşüm ortağı olarak seçti. Huawei'nin bulut hizmetinin gelişimi hızlanıyor. Üçüncü çeyrekte Huawei bilgisayar stratejisini açıkladı ve dünyanın en hızlı AI eğitim kümesi olan Atlas 900'ü piyasaya sürdü. Üç milyon işletme kullanıcısı ve geliştiricisi ise ürün ve çözümler geliştirmek için HUAWEI CLOUD'u kullandı.
İLK ÜÇ ÇEYREK GELİRİ: 610.8 MİLYAR CNY (ÇİN YUANI / +%24.4) 
NET KÂR MARJI: %8.7


AKFEN GYO GENEL MÜDÜRÜ SERTAÇ KARAAĞAOĞLU:
AKFEN GYO, BAŞARILI PROJELERLE BÜYÜYOR

Sürdürülebilir gelirlerimizde artışın 2020 yılında da devam edeceğini öngörüyoruz.
OTELLERDEKİ OPERASYONEL PERFORMANS DA ARTTI
Türkiye, Rusya ve KKTC’de 21 gayrimenkullük portföyü bulunan Akfen GYO’nun, Ankara’daki Bulvar Loft projesinin tamamlanması, kârlılığına büyük katkı sağladı. Akfen GYO portföyündeki otellerin 9 aylık ortalama doluluk oranı Türkiye'de %69.6, Rusya'da %60.1 ve genelde %67.2 olarak gerçekleşti. 30 Eylül 2019 itibarıyla ortalama oda fiyatları Türkiye'de 36 Euro, Rusya'da 41 Euro ve tüm bölgelerde 37 Euro’ya ulaştı.
KONSOLİDE HASILAT: 451 MİLYON TL (+%509)
FAVÖK: 126.8 MİLYON TL (+%133)
NET AKTİF DEĞER: 793.7 MİLYON TL
AKTİF BÜYÜKLÜK: 2.5 MİLYAR TL
NET FAİZ GİDERLERİ: 83.31 MİLYON TL
KONSOLİDE NET BORÇ: 1.247 MİLYON TL

***

AKSİGORTA İLK 9 AYDA YÜZDE 28 BÜYÜDÜ
Yeni nesil sigortacılık anlayışıyla Türk sigorta sektöründe ‘değişimin öncüsü’ olmaya odaklanan Aksigorta, 2019 yılının ilk 9 ayında, sektörün 8 puan üzerinde, %28’lik büyüme gerçekleştirdi. 
PRİM ARTIŞI: 975 MİLYON TL (+%27)
İLK DOKUZ AYLIK PRİM ÜRETİMİ: 3.1 MİLYAR TL
AKTİF BÜYÜKLÜĞÜ: 4.1 MİLYAR TL
ÖZSERMAYE KÂRLILIĞI: %46
FİNANSAL VARLIK BÜYÜKLÜĞÜ: 2.4 MİLYAR TL (+%26)
NET KÂR: 259 milyon TL (+%51 / +91 milyon TL)


ANADOLU HAYAT EMEKLİLİK GENEL MÜDÜRÜ YILMAZ ERTÜRK:
ÜRÜNLERİ, KULLANICI DOSTU TEKNOLOJİLERLE SUNUYORUZ

Ülkemiz tasarruflarının artışına katkı sağlayacak ürünler geliştirmeye, bu ürünleri kullanıcı dostu teknolojilerle sunmaya ve bireysel emeklilik sistemine dahil olanların yatırımlarını daha iyi değerlendirmelerine yardımcı olacak çözümler üretmeye devam ediyoruz. Bunun en son örneği Fonmatik Robo oldu. 
Bireysel emeklilik sistemine dahil olanların %90’ından fazlası, finansal piyasaları takip etmenin zorlukları ve zamansızlık gibi nedenlerle sisteme girdikten sonra tercih ettikleri varlıkların dağılımında değişikliğe gitmiyor. Öte taraftan finansal piyasalar oldukça dinamik. Muhtelif nedenlerle risk algısı ve iştahı sürekli değişiyor, finansal varlıkların getirileri bu durumdan etkileniyor. Bu nedenle yatırıma konu olan varlıkların da dinamik bir şekilde yönetilmesi gerekiyor. Mobil ve internet şubelerimiz üzerinden sunduğumuz Fonmatik Robo hizmeti, yatırımcının risk iştahını ölçtükten sonra varlıklarını, değişen piyasa koşullarını dikkate alarak yönetiyor. Ülkemizde ilk ve tek olan bu uygulamayı ücretsiz sunuyoruz.
AKTİF BÜYÜKLÜK: 25 MİLYAR TL
PAZAR PAYI: %18.1
HAYAT SİGORTASI PRİM ÜRETİMİ: +%41 (SEKTÖR İKİNCİSİ)
SİGORTA VARLIKLARI: 1.9 MİLYAR TL (SEKTÖR LİDERİ)
İLK DOKUZ AY NET KÂR: 236.6 MİLYON TL
ÖZKAYNAKLAR: 1.1 MİLYAR TL
BİREYSEL EMEKLİLİK KATILIMCI SAYISI: 12.7 MİLYON
BİREYSEL EMEKLİLİK FON BÜYÜKLÜĞÜ: 115.5 MİLYAR TL
HAYAT SİGORTALARINDA BİRİKEN FONLAR: 8.3 MİLYAR TL (AĞUSTOS 2019) 


DOĞA SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ COŞKUN GÖLPINAR:
EN ÇOK ‘TAMAMLAYICI SAĞLIK’TA BÜYÜDÜK
2019 sonunda 1 milyar 400 milyon TL üzerinde prim üretimi bekliyoruz. 2020 yılında ise yüzde 10 büyümeyle 1 milyar 536 milyon TL’yi aşan prim üretimi hedefliyoruz.

Oto dış branşlarda 2016’da 65 milyon 311 bin 262 lira olan prim üretimimiz, 2019 sonunda 223 milyon 4 bin 911 lira olacak. Yangın branşında 2016’da 14 milyon 376 bin 777 lira prim üretmiştik. Yüzde 530 büyümeyle Aralık 2019 sonunda 90 milyon 557 bin 67 liraya ulaşacağız. Nakliyat branşında 2016’da 13 milyon 112 bin 796 TL olan prim üretimimiz, yüzde 126 büyüme ile 2019 sonu itibariyle 29 milyon 604 bin 990 TL olacak. 

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMAYI BAŞARDIK
2019’dan önce dosya kapandıktan sonra 7 gün olan ödeme süresini, 2019’da 2.2 güne düşürdük. ‘Acenteler Portalı’ menüsünde, dosya içinde dosya sorumlusu ile mesajlaşma seçeneği getirildi. Acentelerimiz yıl başından itibaren 1452 mesaj göndermiş ve ortalama 5.7 saat içinde yanıt aldı. Yine Web’den hasar takibi modülü geliştirildi. Web’den evrak yükleme, dosyanın bekleme nedeni, 6 adımda hasar durumu, eksik evrağı görebilme ve yükleyebilme özellikleri getirildi.

ACENTELER İÇİN MOBİL UYGULAMALAR DEVREDE 
Web sayfamızda ve mobil uygulamamızdaki hızlı teklif ekranı üzerinden 4 ayrı ürünümüzde (Trafik, Kasko, DASK, Seyahat Sağlık) temel bilgi girişi ile bireysel ve grup poliçe üretimi yapılabiliyor. Bugüne kadar acentelerimizce 5 milyon TL’den fazla üretim, mobil uygulamayla yapıldı.
Acentelerden beklentilerimize gelince... Yangın branşında yer alan KOBİ, Konut ve DASK üretiminin artırılması. Kasko yenilemelerinin korunması ve yeni satışların yükselmesi. Tamamlayıcı Sağlık ürünümüz için özellikle yatarak tedavi planı ve bireysel ferdi kaza üretimlerinin artırılması. Tüm branşlarda hasarsız yenilemelerin korunması.
KATILIM SİGORTALARINDA ÜRETİM VE SEKTÖR PAYI: %11.44 (EYLÜL 2019 İTİBARİYLE) 
OTO DIŞ BRANŞLARDA YILLAR İTİBARİYLE BÜYÜME: %241
TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI (TSS) BÜYÜME ORANI: %4 BİN 272
TSS PRİM ÜRETİMİ: 19 MİLYON 418 BİN 771 TL (2019 YIL SONU İTİBARİYLE / 2016’DA 444 BİN 155 TL İDİ)
FOTO: COŞKUN GÖLPINAR - DOĞA SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ 
BAŞLIK: EN ÇOK ‘TAMAMLAYICI SAĞLIK’TA BÜYÜDÜK


ÜLKER BİSKÜVİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI VE CEO’SU MEHMET TÜTÜNCÜ:
ÜLKEMİZİ ÜRETİM VE İHRACAT ÜSSÜ HALİNE GETİRDİK
Üretimimizle, ihracatımızla, Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam ediyoruz. Hem Türkiye pazarında hem de ihracat ve yurt dışı operasyonlarında yılın ilk iki çeyreğinde olduğu gibi güçlü büyüme trendimizi sürdürdük.

Türkiye’deki verimlilik çalışmalarımız maliyet avantajı sağlarken, ülkemizi üretim ve ihracat üssü haline getirdik. Yeni ürünlerimiz ve ürün sinerjileriyle büyümeyi destekliyoruz. Ar-Ge’ye ve inovasyona yaptığımız yatırımlar da büyümemize katkı sağlıyor. Kurulduğumuz günden bu yana israfsız ve verimli üretim prensibiyle çalışırken bunun enflasyonla mücadelede en kalıcı ve etkili yöntem olduğu bilinciyle hareket ediyoruz.

MAKSİMUM DEĞER ÜRETMEYİ HEDEFLİYORUZ
Sürdürülebilirlik, gelecek yıllarda işlerin devam ettirilmesinde temel bir nokta. Ülker Bisküvi, finansal ilerlemenin yanı sıra, 2015 yılında BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde ilk gıda şirketi olarak yer almaya başladı. Bugüne kadar da endeksteki yerini korumaya devam etti. Yatırımcılar; dünya borsalarında, sorumlu kaynak yönetimi, üretim ve ticaret yapan şirketlerin hisselerini seçiyor. Tüketiciler, kaynakları yarını düşünerek kullanan üreticilerin ürün ve markalarına öncelik tanıyor. Özellikle genç yetenekler, dünyaya karşı sorumlu iş stratejisi olan şirketlerde çalışmayı tercih ediyor. Bunları da dikkate alarak sürdürülebilirliğe yatırım yapıyoruz.
SATIŞLAR: 1.9 MİLYAR TL (BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI DÖNEMİNE GÖRE +%31.7)
TÜRKİYE OPERASYONLARI: +%32
İHRACAT VE YURT DIŞI OPERASYONLARI: +%31.1 
9 AYLIK CİRO: 5.7 MİLYAR TL
FAVÖK: 314.6 MİLYON TL (+%33.7) 
İHRACAT VE YURTDIŞI OPERASYONLARININ FAVÖK’TEKİ PAYI: %46.8
KONSOLİDE FAVÖK MARJI: %16.6