GLOBAL MARKALAŞMA YOLCULUĞU

Marka yönetimi konusu iş hayatımıza girdiğinde markaların başarı kriterleri üç aşağı beş yukarı belliydi. Pazarlamanın 4P'si mesela; iyi, farklı bir ürün, etkili bir dağıtım ve tanıtımla sonuç odaklı kampanyalar belirleyiciydi. Sonra bu markaların doğru konumlandırılması, kimlik-kişilik çalışmaları, sadakat yaratılması önem kazandı ve giderek aşık olunan markalara (lovebrands) uzanan bir süreç yaşandı. Ancak günümüzde birçok şey değişti. İyi bir ürün yapmak artık kimsenin tekelinde değil, farklılaşma unsurları azaldı, marka sadakati düştü. Marka aşkı ise kalmadı gibi. Kimlik ve konumlandırma çalışmaları da durumu kurtaramaz oldu. Sürdürülebilirlik belirleyici oldu ve etkisi katlanarak artacak. Peki bu yeni dönemde hangi markalar kalıcı olacak ve daha da önemlisi bu yeni dönemde bu topraklardan dünya markaları çıkacak mı?

Otokoç Otomotiv CMO’su ESRA ARSLANBAŞ KAYNAK:
“Gelecekte var edecek yetkinlikler”
KÖKLÜ BİR ŞİRKET OLMAK, KALICI BAŞARI VE MÜŞTERİ SADAKATİ İÇİN ARTIK YETERLİ DEĞİL. ÇEVİKLİK VE YAŞANAN DEĞİŞİME AYNI HIZDA CEVAP VEREBİLECEK ADAPTASYON HATTA YENİDEN YAPILANMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK, GELECEKTE VAR OLABİLMEK İSTEYEN KURUMLAR AÇISINDAN YAŞAMSAL ÖNEM TAŞIYOR. GELECEĞİN İŞ DÜNYASINDA VAR OLMANIN YOLU BİR YANDAN DA BU YENİ DÜNYANIN KAVRAM AŞAMASINI GERİDE BIRAKIP GERÇEKLİĞE DÖNÜŞEN OLGULARINDAN BİRİ OLAN BLOK ZİNCİRİ EKOSİSTEMİNİ KAVRAMAKTAN VE BURADA YER ALMAKTAN GEÇİYOR.

O

tokoç Otomotiv olarak faaliyette bulunduğumuz tüm alanlarda Türkiye’de ve hizmet sağladığımız ülkelerde en iyi müşteri deneyimi ve memnuniyetini yaşatmak hedefiyle 95 yıldır öncü ve yenilikçi uygulamalara imza atıyoruz. Bu bakış açısıyla biz de süreçlerimizi dijitalleştirmeye ve veriye dayalı ileri analitik uygulamalarla bütünsel hizmet sunmaya devam ediyoruz. İnovasyon ve dijitalleşme stratejilerimizle amacımız müşterilerimizi mutlu etmek. Müşterilerimize koşulsuz hizmet anlayışıyla yaklaşmamız ve daha kişiselleştirilmiş deneyim sunmamız, müşteri sayımızı her yıl artırırken müşteri segmentimizi de genişletiyor. Geldiğimiz noktada kaliteden ödün vermeden çalışma yaklaşımımızın müşterilerimiz tarafından ödüllendirildiğini görüyoruz. Önümüzdeki dönemde de müşteri memnuniyetini önemseyen yenilikçi hizmetlerimizle çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

“TÜRKİYE DÜNYA MARKALARI ÇIKARMA POTANSİYELİ OLAN BİR ÜLKE”

Türkiye, genç ve eğitimli nüfusunun yanı sıra çalışkan ve yaratıcı insan gücüyle hiç kuşkusuz dünya markaları çıkarma potansiyeli olan bir ülke. Bu yolda ilerlemeye başlamış azımsanamayacak sayıda markamız var. Bununla birlikte, yaratıcılık ve girişimciliğin desteklenmesine yönelik politikaların ve kurumsal desteklerin daha da artırılması ve sürdürülebilir hale gelmesi, bu süreci daha hızlı ve mümkün kılacak.

Pegasus Hava Yolları Pazarlama ve E-ticaret Direktörü AHMET BAĞDAT:
“Tüketici beklentilerinin temelinde oldukça net istekler var”
NEREDEYSE HER GÜN YENİ BİR TEKNOLOJİK GELİŞME, YENİ BİR ÜRÜN VE HİZMET HAYATIMIZA GİRİYOR. TÜM BU GELİŞMELER TÜKETİCİLERİN HAYATINA YENİ KOLAYLIKLAR VE DENEYİM KATIYOR. TÜKETİCİ BEKLENTİLERİNİN TEMELİNDEYSE OLDUKÇA NET İSTEKLER VAR.

Tüketici tek bir tip ürün ya da hizmet değil, kendi ihtiyacını en iyi karşılayacak ve seçim yapabileceği alternatifler istiyor. Bunu yaparken yaşadığı deneyimin sorunsuz ve kişiselleştirilmiş olması kritik. Tabii ki ürün ya da hizmete hızlı ve zahmetsiz bir şekilde nerede olursa olsun ulaşarak ödediği paraya değer bir hizmet almak da tüketicinin en kritik beklentilerinden. Bu deneyimi eksiksiz ve sürdürülebilir bir şekilde yaşatan markalar başarıyı yakalayacak diye düşünüyorum.

“DEĞİŞİME KOLAY ADAPTE OLUP HIZLI VE PRATİK ÇÖZÜM ÜRETEBİLİYORUZ”

Türkiye’de doğan ve uluslararası pazarda da başarılı olan birçok markamız var. Dünyadaki gelişmeleri takip eden, azimli, çalışkan, genç, potansiyeli yüksek bir insan kaynağımız var. Değişime kolay adapte olup, hızlı ve pratik çözümler üretmeyi biliyoruz. BT ve dijital altyapının günden güne gelişmesiyle birlikte markalarımız çok daha büyük başarılara imza atacak.

“DEĞER ÜRETEN MARKALAR REKABETTE ÖNE ÇIKIYOR”

Perakendeden e-ticarete pek çok sektörde başarılı ve uluslararası arenada sağlam yer edineceğine inandığım markalar var. Teknolojiyi ve insan kaynağını en iyi şekilde kullanan, değer üreten, bu değeri müşteriyle en doğru şekilde buluşturan markalar şimdiden rekabette öne geçmiş durumda. Önümüzdeki dönemde Türk markalarının globalleşmede daha da hızlandığını göreceğiz. Doğru adımları atan markaların, sektör bağımsız olarak hem yerel hem global pazarda daha iyi konuma gelmemeleri için hiçbir sebep yok.

Yıldız Holding Kadın Platformu Elçisi BEGÜM MUTUŞ:
“Fırsat eşitliği iş sonuçlarına yansıyor”
İŞ DÜNYASINDA FIRSAT EŞİTLİĞİNİN SAĞLANMASI İÇİN ÇALIŞANLARIN CİNSİYETİNE BAKILMAKSIZIN EŞİT FIRSATLARA VE KAYNAKLARA ULAŞMALARININ DESTEKLENMESİ TEMEL BİR GEREKLİLİK. BUNUN İÇİN İŞ YERLERİNDEKİ CİNSİYETLER ARASI ÜCRET FARKI VE LİDERLİK ROLLERİ DAHİL OLMAK ÜZERE MESLEKİ VE SEKTÖREL AYRIMCILIĞIN SONA ERDİRİLMESİ, KADINLARIN EKONOMİK YAŞAMIN İÇİNDE GÜÇLENMESİNİ SAĞLAYACAK ADIMLARIN BAŞINDA GELİYOR.

İş dünyasında fırsat eşitliği konusunda öncü şirketlerden biriyiz. Kadınların sahip olduğu işletmelerin desteklenmesininse kadınların toplumda eşit fırsatlara sahip olmasını sağlamanın yanı sıra pazar genişletme, tedarik zincirini çeşitlendirme ve ekonomiyi büyütme açısından da fayda sağlayacağına inanıyoruz. Bu vizyon doğrultusunda önemli bir adım atarak, 2021 yılının Mart ayında Yıldız Holding Kadın Platformu’nu kurduk. Platform çatısı altında katılımcılık, eşitlik ve çoğulculuk ilkelerini odağına alan fırsat eşitliği temelli çalışmalar gerçekleştiriyor ve bu faaliyetlerimizle iş dünyasında öncü şirketler arasında yer alıyoruz.

“75 BİN ÇALIŞANIMIZIN YÜZDE 40’I KADIN”

Yönetim rollerinde fırsat eşitliğinin sağlanması, şirketler için pek çok somut fayda içeriyor. Yapılan araştırmalar, yönetimde kadın temsiliyetinin artmasının şirketlerde iş sonuçlarını iyileştirdiğini, yeni yetenekleri çekmeyi kolaylaştırdığını, daha yüksek kârlılık, üretkenlik, yaratıcılık ve inovasyon seviyesine daha kolay ulaşıldığını gösteriyor. Yıldız Holding’de kadın çalışan ve yönetici sayısı açısından Türkiye ortalamasının üzerinde bir performans sergiliyoruz. Türkiye’de ve yurt dışında toplam 75 bine ulaşan Yıldız Holding çalışanlarının yüzde 40’ını kadınlar oluşturuyor, üst düzey yönetimdeki kadın oranımızsa yüzde 20’yi aşıyor. Bu sayıyı daha da artırabilmek ve kadın çalışanlarımızın kariyer yolculuğunda yükselebilmesi adına destek programlarımıza odaklanıyoruz.

Sürdürülebilirlik anlayışımızın bir gereği olarak kapsayıcılığın ve kültürel farklılıkların bizim için zenginlik olduğuna inanıyor, insani gelişim ve değer yaratan bir büyüme için katılımcı ve eşitlikçi iş modelleri geliştirmeye odaklanıyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana içinde bulunduğumuz toplumu kalkındırma ve Türkiye’nin sürdürülebilir büyümesine katkı sağlama hedefini tüm faaliyetlerimizin odak noktasında tutuyoruz. Bu anlayıştan yola çıkarak Yıldız Holding şirketlerindeki insan kaynakları politikalarımızı belirliyor, fırsat eşitliği temelinde tüm toplumda örnek oluşturabilecek uygulamalara imza atıyoruz.

“YÖNETİM KURULUMUZDA KADIN SAYISINI ARTIRACAĞIZ”

Yıldız Holding Kadın Platformu hayata geçtikten sonra Yıldız Holding şirketlerinde yönetim kurulunda kadın oranı yüzde 18’den yüzde 22’ye çıktı. Holdingin halka açık şirketlerindeki 23 yönetim kurulu üyesinin 5’i kadın üyelerden oluşuyor. Tüm şirketlerdeki kadın yönetim kurulu üye sayımızsa 12. Fakat bu oranları yeterli bulmuyor, kadın yönetim kurulu üye sayımızı daha da artırmak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz.

AgeSA Pazarlama ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı ROŞAN DİLEK:
“Hızlı değişen müşteri ihtiyaçlarına adapte olunmalı”
DÜNYA HIZLA DEĞİŞİYOR. ÜRÜNLER, İHTİYAÇLAR, SATIŞ VE İLETİŞİM KANALLARI DA… TIPKI DÜNYA GİBİ HIZLI DEĞİŞEN MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINA ADAPTE OLABİLEN, SEKTÖRÜNDE DİJİTALLEŞMEYE ÖNCÜLÜK EDEN, ULAŞILABİLİR OLAN, MÜŞTERİLERİNİN HAYATLARINI KOLAYLAŞTIRABİLEN MARKALAR BU YENİ DÜNYADA KALICI OLACAK.

AgeSA olarak ürün, hizmet ve iş süreçlerimiz başta olmak üzere değer zincirimizin tüm halkalarındaki dijitalleşme atılımlarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. Müşteri memnuniyetinde liderlik hedefiyle, çok kanallı ve her an ulaşılabilir bir deneyim sunuyoruz. Yaptığımız araştırmalarla müşterilerimizi dinliyor, ihtiyaç ve beklentileri odağında çözümler üretiyoruz. Dijitalde her an ulaşılabilir olmayı önemsiyor ve farklı iletişim kanallarıyla müşterilerimize kesintisiz hizmet veriyoruz. ‘Veri odaklı şirket olma’ stratejimiz doğrultusunda analitik yetkinliklerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Mevcut altyapımızı güçlendirirken müşterilerimiz için en doğru yönlendirmeleri sunmamızı sağlayacak aksiyonlar geliştiriyoruz. Analitik çalışmalar ve yapay zeka destekli uygulamalarla müşteri ihtiyaçlarını belirliyor, bu ihtiyaçlara uygun ürün ve hizmetleri sunuyoruz.

“MOBİLLE FARK YARATMAYA DEVAM EDİYORUZ”

Sektörün en gelişmiş, yenilikçi ve müşteri odaklı mobil uygulaması olan ‘AgeSA Mobil’, uygulamamız da hizmetlerimizden biri. Müşterilerin birikim, poliçe ve teminat detaylarını hızlıca ve kolayca yönetebildiği bir platform olan AgeSA Mobil, sektörde fark yaratan birçok fonksiyonu ve yeniliği bir arada bulunduruyor. Uygulamamızın sunduğu özellikler sayesinde müşterilerimiz işlemlerini daha pratik bir şekilde ve tek bir uygulama üzerinden gerçekleştirilebiliyor. Mobil uygulamamızı her geçen gün yeni fonksiyonlar ve özellikler ekleyerek geliştirmeye devam ediyoruz. Uygulamaya eklenen FonPro aracılığıyla kullanıcıların risk profillerine göre mevcut sermaye piyasaları, finansal analizler, geçmiş dönem verileri ve uzman görüşüyle en uygun fon dağılımı öneriliyor. Portföy Performans Analizi aracılığıyla da kullanıcılar, birikimlerinin enflasyon karşısında getirilerini ve kazançlarını takip edebiliyor.

“DÜNYADA MARKALAŞMAK İSTEYENLER ARTACAK”

Dijitalleşme, iş yapış yöntemlerinin değişmesini ve iş süreçlerinin yeniden ele alınmasını beraberinde getirdi. Günümüzde, haberleşme, iletişim, taşıma ve ulaştırma alanlarında görülen gelişmeler, teknolojik ve ekonomik ilerlemeler, dünyayı giderek küçülterek şirketlerin uluslararası pazarlama konularıyla yakından ilgilenmesi sonucunu doğurdu. Rekabetin yeni bir temel ve yön kazanması markalara yeni fırsatlar sunuyor. Sınırların ortadan kalkmasıysa uluslararası ticaretin hacmini artırmaya devam ediyor. Sınırların ortadan kalktığı globalleşen dünyada Türk markaları da her geçen gün elde ettikleri daha başarılı sonuçlarla dünya markalarına yaklaşıyor. Farklı sektörlerde global olarak başarı elde eden pek çok markamız var. Bu gelişmeler ışığında önümüzdeki süreçte dünyada markalaşmak isteyen Türk şirketlerinin sayısında artış olacağını düşünüyorum.

Arzum Ticaretten Sorumlu Genel Müdür SERHAN GİRAY:
“Geleceğin trendlerini okuyun”
DÜNYAMIZ, İHTİYAÇLAR, KULLANICI ALIŞKANLIKLARI, TRENDLER HIZLA DEĞİŞİYOR. GEÇMİŞTE VE BUGÜN OLDUĞU GİBİ GELECEKTE DE BU DEĞİŞİM FARKLI HIZ VE EVRELERDE DEVAM EDECEK. BAŞARININ SIRRIYSA BUGÜNÜN DEĞİL GELECEĞİN TRENDLERİNİ OKUMAK VE BU TRENDLERİ BİRÇOK ALANDA YENİLİKÇİ UYGULAMALARLA HAYATA GEÇİRMEK. TRENDLERDEN SADECE ÜRÜN GELİŞTİRMEDE DEĞİL GELİŞTİRDİĞİNİZ ÜRÜNÜ HEDEF KİTLENİZLE EN HIZLI VE DOĞRU BİR ŞEKİLDE BULUŞTURMADA DA YARARLANMALISINIZ. AYNI ŞEKİLDE RAKİPLERİNİZİN BİRKAÇ ADIM ÖNÜNDEN GİTMELİSİNİZ. TAKİP EDEN DEĞİL, ÜRÜN, HİZMET, TEKNOLOJİ YA DA SATIŞ KANALLARINIZLA TAKİP EDİLEN OLMALISINIZ.  ÇÜNKÜ DEĞİŞİME AYAK UYDURAN DEĞİL, DEĞİŞİMİ BAŞLATAN VE SÜRDÜREN MARKALAR BAŞARILI OLACAK.

Bugün birçok farklı sektörde dünyaya açılmış üretim, lojistik, ulaşım, oyun ve hatta girişimcilik ekosisteminde global markalarımız var. Z kuşağının oyunun içine daha fazla girmesiyle Türkiye’den daha fazla global marka çıkacağını düşünüyorum.

“GLOBALLEŞMEDE YOL ALAN İKİ MARKA: LC WAIKIKI VE MAVİ”

Bir profesyonel olarak dünya markası olma yolunda iyi gittiğini düşündüğüm markalar LC Waikiki ve Mavi. Özellikle LC Waikiki, 2009 yılında başladığı global büyüme yolcuğundaki yatırımları ve attığı adımların sonucunu, ulaştığı son derece başarılı mağaza ve ülke sayılarıyla aldı. LC Waikiki; 4 kıtada, 56 ülkede, 349 şehirde, 540’ı Türkiye’de, 660’ı yurt dışında olmak üzere toplam 1.200 mağazasıyla globalleşmede kısa sürede oldukça güçlü bir yol aldı.

Amgen Türkiye Genel Tedaviler İş Birim Direktörü UĞRAŞ GÜNGÖR:
“Marka hikayeniz anlamı merkeze almalı”
DEĞİŞEN DÜNYA DÜZENİNDE İNSANI, DUYGULARI VE ANLAMI MERKEZE ALAN VE BİR HİKAYESİ OLAN MARKALAR KALICI OLACAK. YENİLİKÇİ DÜŞÜNEN, İHTİYAÇ BELİRLEYEN, FARK YARATAN DEĞERLERİ ÇEVİKÇE, SÜRDÜRÜLEBİLİR VE ERİŞİLEBİLİR ŞEKİLDE SUNAN VE YAŞAM DÖNGÜSÜ BOYUNCA KENDİSİNİ ŞARTLARA VE İHTİYAÇLARA ADAPTE EDEBİLEN YANİ ÖĞRENEBİLEN ŞİRKETLER VE MARKALAR HEP BİR ADIM ÖNDE OLACAK. MARKALARIN SOSYAL SORUMLULUK, ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ALANLARINA ODAKLANMALARI BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR. ÖZETLE, BİR HİKAYENİZ OLMALI VE BU HİKAYE İNSANLARDA BİR ANLAM OLUŞTURABİLMELİ.

Bu toprakların en çok mücadele verdiği konular değer odaklı sürdürülebilirlik sağlamak, uzun vadeli hikayeler tasarlayabilmek ve uygulayabilmek. Vizyoner ve tutkulu liderlere, ekiplere her zaman ihtiyacımız var. Doğru adımların ne olduğunu öngörmek ve sonrasında işe tutkuyu dahil edebilmek ve ilerlemek bizi istediğimiz yere mutlaka götürecek. Bu topraklarda yaşadığımız karmaşıklık, çeşitlilik ve olağan değişiklikler aslında bizi yaratıcı, farklılıkları yönetebilen, çözüm ve sonuç odaklı bireyler haline getiriyor. Değer odaklı, sürdürülebilir ve iyi ekip olabilen kurgular kurduğumuzda güçlü markalarımızın sayısı daha da artacak ve uzun süre yaşayacaklar.