HEDEF PAZARLARA ODAKLANDIK

Dünya devi PanasonIc'in Türkiye faaliyetleri, 2014 yılında, sektörünün lider markası VİKO'ya gerçekleştirdiği yatırımla başladı. Şirket bugün İstanbul'da en güncel teknolojileri uygulayan endüstriyel tesisinde yıllık 120 milyondan fazla anahtar ve priz üretiyor. PanasonIc ElectrIc Works Türkiye Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Azim Tuncinar, "Avrupa, Orta Doğu, Afrika ile Bağımsız Devletler Topluluğu'nu (BDT) kapsayan geniş bir coğrafyada 60'tan fazla ülkeye PanasonIc ve VİKO markalarımızla ihracat yapıyoruz.

PanasonIc ElectrIc Works Türkiye olarak geçtiğimiz dönemde gerçekleştirdiğimiz ihracatla Elektrik ve Elektronik İhracatçılar Birliği (TET) tarafından hazırlanan İhracat Onur Listesi’nde yer aldık” diyor. Tuncinar, cirolarının yüzde 40’ının ihracattan geldiğini belirtiyor ve “VİKO markamızla Türkiye’deki güçlü konumumuzu ve yüksek pazar payımızı muhafaza ederken, diğer yandan ihracat yaptığımız hedef ülkelerdeki pazar payımızı her geçen yıl artırmayı hedefliyoruz” DİYE KONUŞUYOR. PanasonIc ElectrIc Works Türkiye Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Azim Tuncinar, gelecek planlarını ve hedeflerini şöyle anlattı:

Panasonic Electric Works Türkiye ve faaliyet alanı hakkında bilgi verir misiniz?

1918 yılında, Konosuke Matsushita tarafından kurulan ve 2018 yılında 100’üncü yılını dolduran Panasonic, tüketici elektroniği ürünlerinden endüstriyel cihazlara kadar çok geniş bir yelpazede ürün, sistem ve çözümler geliştirerek, “Live Your Best” marka vaadiyle global ölçekte faaliyet gösteriyor. Her yıl Interbrand tarafından açıklanan sonuçlara göre dünyanın en değerli 100 markası arasında gösterilen Panasonic çatısı altındaki faaliyetlerimizi Electric Works şirketine bağlı olarak sürdürüyoruz.

Mart 2022 rakamlarına göre dünya genelinde konsolide şirket sayısı 532, çalışan sayısı 240 bin olan Panasonic’in Türkiye faaliyetleriyse 2014 yılında, sektörünün lider markası VİKO’ya gerçekleştirdiği yatırımla başladı. Panasonic Electric Works Türkiye olarak, İstanbul’da yer alan endüstriyel tesislerimizde faaliyet gösteriyoruz. Konfor, güvenlik ve enerji verimliliği sağlayan yenilikçi ürün ve çözümlerimizi dünya pazarlarına ulaştırma ve insan odaklı yaklaşımlarla daha iyi ve konforlu bir yaşam sunma hedefiyle çalışıyoruz. 60’tan fazla ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracatla markalarımızı dünya pazarlarında başarıyla temsil ediyor, Türkiye’deki sektör liderliğimizi de sürdürüyoruz. Teknolojik dönüşümün gerektirdiği tüm otomasyon ve entegrasyonları başarıyla hayata geçiren endüstriyel tesislerimizde, tüketicilerimizin ihtiyaçlarına göre Ar-Ge, inovasyon ve tasarım çalışmalarımızı yürütüyoruz.

Ürün gamınızda neler var?

Ürün gamımızda elektrik anahtar ve prizleri, grup prizler, aksesuarlar, kablo kanalları, alçak gerilim şalt ürünleri, sigorta kutuları, akıllı ev ve bina otomasyon sistemleri, LED aydınlatma ürünleri, güneş enerjisi panelleri ve yangın algılama ile alarm sistemleri yer alıyor. Diğer yandan, sürdürülebilirliği de kurumsal sorumluluklarımız arasında ele alıyor ve geleceğe değer katan birçok proje gerçekleştiriyoruz. Ayrıca kalite, güvenlik ve çevre sorumluluğuna önem veren yaklaşımlarımızın sonucu olarak da ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 ve ISO 27001 Bilgi Güvenliği Sistemleri sertifikalarına sahibiz. Panasonic Electric Works Türkiye olarak, sektöründe dünyanın lider kuruluşları arasında yer almak ve iş alanlarını genişleterek konforlu ev ve yaşam alanlarına katkı sağlamak için hayata değer katmaya devam ediyoruz.

Panasonic açısından geçtiğimiz dönemi nasıl değerlendirirsiniz?

Pandemi döneminin neden olduğu olumsuzluklara rağmen 2019’dan günümüze 26 milyon doların üzerinde, yani yaklaşık 475 milyon TL’lik yatırımı devreye aldık. Yeni otomasyon hatlarını tesislerimize kazandırmanın gururunu yaşadık. Ayrıca her yıl yaklaşık 3 milyon Euro, yani bugünkü değerle 65 milyon TL’lik kalıp yatırımı gerçekleştiriyoruz. Panasonic’in, Türkiye’nin sahip olduğu büyüme potansiyeline olan yüksek inancı nedeniyle yatırımlarımızı ve istihdama olan katkımızı her geçen yıl artırıyoruz.

İhracat faaliyetleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Bugün itibarıyla Avrupa, Orta Doğu, Afrika ile Bağımsız Devletler Topluluğu’nu (BDT) kapsayan geniş bir coğrafyada 60’tan fazla ülkeye Panasonic ve VİKO markalarımızla ihracat yapıyoruz. Panasonic Electric Works Türkiye olarak geçtiğimiz dönemde gerçekleştirdiğimiz ihracatla Elektrik ve Elektronik İhracatçılar Birliği (TET) tarafından hazırlanan İhracat Onur Listesi’nde yer aldık.


“İHRACATTA PAZAR PAYIMIZI ARTIRMAYI HEDEFLİYORUZ”

İhracatınızın cirodaki payı nedir?

Toplam faaliyet ciromuzun yaklaşık yüzde 40’ı ihracattan geliyor. İhracat faaliyetlerimizi İstanbul merkez ofisimizle birlikte, Kazakistan, Ukrayna ve bu yıl faaliyete geçireceğimiz Almanya’daki lokal ofislerimiz üzerinden yönetiyoruz.

Yeni hedefleriniz neler, önümüzdeki dönem için planlarınızı aktarır mısınız?

Panasonic EW Türkiye olarak temel stratejimiz, bir yandan VİKO markamızla Türkiye’deki güçlü konumumuzu ve yüksek pazar payımızı muhafaza ederken, diğer yandan ihracat yaptığımız hedef ülkelerdeki pazar payımızı her geçen yıl artırmak. Panasonic’in geniş teknolojik ürün gamından alacağımız destekle insanların yaşamlarını iyileştiren ve kolaylaştıran çözümleri ulaşılabilir bir şekilde sunmaya devam edeceğiz. Bu çerçevede bina otomasyon sistemleri, akıllı ev sistemleri başta gelen odak noktalarımız olacak.

Geçtiğimiz dönemde Panasonic markalı LED lamba ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturduk. Önümüzdeki dönemde de bu ürünlerimizi yerli üretimi devreye alarak pazara sunmayı planlıyoruz. Bu planlama doğrultusunda çalışmalarımız devam ediyor. Hem Türkiye hem ihracat kanallarımız için Türkiye’de üretilecek olan aydınlatma ürünlerimizi tıpkı anahtar priz ve şalt ürünlerinde olduğu gibi Panasonic kalitesi ve performansıyla tüketicilerle buluşturacağız. Mart 2024’te Avrupa’nın önde gelen sektörel fuarı olan Light&Building Frankfurt fuarında yer alarak Panasonic Türkiye olarak ürünlerimizi ve çözümlerimizi tüm Avrupa pazarına tanıtma imkanı bulacağız.

Dijitalleşme alanında ne gibi projelere imza attınız?

Özellikle son yıllarda, gelişen teknoloji ve buna bağlı olarak değişen tüketici davranışları doğrultusunda tüm süreçler değişime uğruyor. Bunun en önemli sonuçlarından birisi hepimizin malumu, dijitalleşme oldu. Biz de bu çerçevede hem daha verimli ve etkili olması hem hız kazandırması nedeniyle pek çok sürecimizi dijital platformlara geçiriyoruz. Sipariş giriş süreçleri, e-ticaret platformları, dijital reklam kullanımları, dijital içerikler, webinar'lar üzerinden verilen eğitim programları, elektronik bültenlerle son kullanıcıya ulaşma, karar ve onay süreçlerinin dijital platformlara taşınması, sanal fuarlar bu konudaki bazı örnekler.

Fabrikanızın üretim kapasitesi nedir?

En güncel teknolojileri uygulayan endüstriyel tesisimizde yıllık 120 milyondan fazla anahtar ve priz üretme kapasitesine sahibiz. Ürün gamımızda yer alan ve sürekli gelişerek büyüyen akıllı bina otomasyon çözümleri, uzaktan erişim ve kontrol sistemleri, ev ve binalarda ihtiyaç olan çeşitli sensör ve multimedya çözümlerimizle fark yaratıyoruz.

İnsan kaynakları ve çalışan mutluluğu uygulamalarınızdan bahseder misiniz?

Çalışanlarımızın, kuruluşumuzun mevcut ve gelecekteki gereksinimlerine uygun hale getirilmesi ve bağlılığını sağlamak amacıyla insan kaynakları sistemlerimizi sürekli gözden geçiriyoruz. Değişen teknoloji, yaklaşımlar ve çalışanlarımızın beklentilerine yönelik olarak sürekli iyileştiriyoruz. Çalışanlarımıza verdiğimiz değerin bir sonucu olarak ekonomiyle empati arasında kurulacak dengeyi de gözeterek onların iş ve sosyal yaşamına katkı sunacağını düşündüğümüz birçok fark yaratan proje yürütüyoruz. Panasonic Global tarafından yapılan çalışan anketi sonuçlarına göre bir önceki yıla oranla çalışan mutluluğunda yüzde 15 artış sağladık. Şirketimizde marka sloganı ‘Live Your Best’ yaklaşımı ve “önce insan” odaklı İK yönetim prensibiyle oluşturulan pek çok yenilikçi uygulamayı hayata geçirdik. Ardından, uluslararası Happy Place to Work organizasyonunun yürüttüğü “Happy Workplaces-Türkiye’nin En Mutlu İşyerleri Araştırması” çerçevesinde “Olağanüstü Çalışan Deneyimi” sertifikasını ve ödülünü almaya hak kazandık.

Ofis ve üretim çalışanlarınızın sayısı nereye ulaştı?

Halen şirketimizde görev alan 1.200 çalışanımız bulunuyor. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde yüzde 30 gibi önemli bir istihdam artışı gerçekleştirdik. İstihdama sağladığımız bu katkının pandemi döneminde dahi artarak devam ettiğini özellikle belirtmeliyim. Türkiye ekonomisine ve istihdamına katkı sunmaya, şirketimizin her geçen gün daha da güçlenmesi için var gücümüzle çalışmaya kararlılıkla devam ediyoruz.

Yeni ürün geliştirme çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Panasonic Electric Works Türkiye olarak, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından da onaylı olan Ar-Ge merkezimizde, yetkin ve dinamik insan kaynağımızla her ülke insanı için ayrı düşünüp üretebilen hız ve donanıma sahip bir kuruluşuz. İnovatif çözümlerimizi kaliteyle buluşturabilmedeki hızımız, global taleplere cevap verebilme yeteneği olarak bize önemli avantajlar sağlıyor.

Alçak gerilim elektrik malzemeleri sektöründe, son kullanıcıların ve elektrik alt yapısı sağlayan kuruluşların ihtiyacı olan ürün ve çözümleri geliştirmeye devam ediyoruz. Rekabetin giderek arttığı günümüz müşterileri için yalnızca ürün sunmak yeterli değil. Ürün sunmanın ötesinde, yenilik ve konforu bir arada sunan hızlı çözümler üretmek gerekiyor. Bu nedenle tasarımlarımızda hem yenilikçi ve ekonomik hem kolay üretilebilir teknolojiler üzerinde çalışıyoruz.

Pandemi döneminde oluşan hijyen hassasiyeti nedeniyle müşterilerimizin beğenisine sunduğumuz iki yeni ürün grubumuz da bulunuyor. Bunlar; Karre Clean ve Touchless temassız anahtar. Karre Clean, daha sağlıklı ve temiz bir yaşam alanı için gümüş iyonlarıyla bakterilere karşı koruma sağlıyor. Gümüş iyon içeren Karre Clean ev, ofis, okul, hastane gibi özel alanların yanı sıra tüm kamu ve yaşam alanları için de güvenli çözümler sunuyor. Touchless temassız anahtarsa elektrik anahtarlarına dokunmadan, elinizi belli bir mesafede tutarak, ışıkları açıp kapatabilme konforu sağlıyor.

Rakiplerinizden farklılaştığınız noktalar neler?

Yeni ürün sunmaktan öte müşterilerimiz için değer yaratmaya odaklanıyoruz. Bu nedenle inovasyonu, kaliteyi, güvenliği, özgün tasarımları ve verimliliği yaşam alanlarına bir arada taşıyan yenilikçi ürün ve çözümler sunuyoruz. Müşterilerimizin beklentilerini en iyi şekilde anlamaya, şirketimizin tüm faaliyet ve aksiyonlarında insanların daha iyi bir yaşama sahip olmalarına odaklanıyoruz.

Bu kapsamda, ürünlerimizi sadece teknolojik çözümler olarak görmüyor aynı zamanda dekorasyon ve mimarinin bir parçası olarak ele alıyoruz. Bu nedenle endüstriyel tasarımlarımızla, kullandığımız malzemelerle ve renklerle adından söz ettiren yenilikçi ürünlere imza atıyoruz. Ayrıca Panasonic markası üst düzey emniyet ve güvenlik özelliklerine sahip olduğundan, standart üstü kalitede ürün ve çözümler ürütmek tasarım süreçlerimizin en önemli aşamalarından birisi. Özellikle global rakiplerimize karşı üretim verimliliğini de göz önüne alarak kolay üretilebilir, ancak üstün tasarımlar ortaya koyuyoruz.

Sürdürülebilirlik faaliyetlerinizi anlatır mısınız?

Sürdürülebilirlik, şirketimizin önemle ele aldığı kavramların başında geliyor. Panasonic, faaliyet gösterdiği ülkelerde, Birleşmiş Milletler tarafından belirlenen 17 sürdürülebilir kalkınma amacına destek olacak projeler yürütüyor. Sürdürülebilirliği kurumsal bir değer olarak tanımladığımız bir yaklaşıma sahibiz. Bunun sonucu olarak da üretim süreçlerimizde, tesis yönetiminde ve sosyal sorumluluk projelerinde, doğal kaynaklarımızın korunmasını ve enerji verimliliği sağlamayı ana sorumluluklarımızdan biri olarak ele alıyoruz. Tüm faaliyetlerimizi bu bilinçle gerçekleştiriyoruz.

Şirketimizin de bağlı bulunduğu Panasonic Corporation, 2050 Çevre Vizyonu kapsamında, üretim, lojistik ve ofis faaliyetlerini kapsayan çeşitli çalışmalarla karbondioksit emisyonlarını azaltmayı hedefliyor. Biz de bu önemli vizyona ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarının gerçekleşmesine katkı sağlama amacıyla sorumluklarımızı yerine getirmeye devam ediyoruz.

“ODAĞIMIZDA ELEKTRİKLİ ARAÇ ŞARJ İSTASYONU ÜRÜNLERİ VAR”
YENİ ÜRÜNLER Binaları iklim, aydınlatma, enerji, güvenlik ve uzaktan erişim gibi konularda akıllı sistemlerle buluşturan, enerjiyi daha verimli kullanmamızı sağlayan ve özellikle pandemi sürecinde insanların sağlığını da göz önüne alan yeni ürün projelerimiz artarak devam ediyor.

İKİ ODAK ÜLKE Özellikle Almanya ve Avusturya gibi ülkelerde pazar payımızın giderek arttığı bölgeler için tasarlamakta olduğumuz yeni ürünlerimizi de yakın zaman önce bu pazarlara sunmaya başladık.

LÜKS SEGMENT Önümüzdeki süreçte portföyümüzü, anahtar-priz pazarında standarttan lüks segmente kadar geniş bir yelpazede yeni ürün serileriyle zenginleştirmeye devam edeceğiz. Ayrıca, Panasonic ürün gamında yer alan birçok yeni ürün ve çözümü zaman içinde müşterilerimizin beğenisine sunmayı planlıyoruz.

EN ÖNEMLİSİ En çok önem verdiklerimizin başındaysa Elektrikli Araç Şarj İstasyonu (EVC) ürünlerinin geldiğini söyleyebilirim. Önümüzdeki dönemde de kârlı ve sürdürülebilir büyüme hedefiyle çalışmalarımıza devam edeceğiz.

“İNOVASYONDA TÜRKİYE’NİN LİDERLERİNDENİZ”
MARKA VAADİ Günümüzde müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve “Live Your Best” marka vaadimizi yerine getirmek için bulduğumuz yenilikçi çözümleri, hızla değişen dünyada tüketicilerimizin hayatı en kaliteli şekilde yaşamaları için sunuyoruz.

AR-GE MERKEZİ Ar-Ge merkezimiz, ulusal ve uluslararası fonlarla desteklenen inovatif projeleri de geliştirmeye devam ediyor. Merkezimizde, yetkin ve dinamik mühendislerden oluşan 60’tan fazla çalışanımız görev alıyor.

124 PATENT BAŞVURUSU Katılım sağladığımız ulusal ve uluslararası Ar-Ge projelerinde 100’den fazla partner ile iş birliğimiz bulunuyor.  İnovasyondaki yetkinliğimizle 46 faydalı model ve 124 patent başvurusuna sahip bir kuruluş olarak, ülkemizin lider şirketlerinden birisiyiz.

PANASONIC ELECTRIC WORKS TÜRKİYE’NİN GÜNDEMİNDEKİ EN ÖNEMLİ

- Yatırım

- Ar-Ge ve inovasyon

- Sürdürülebilirlik

- Dijitalleşme

- Çalışan mutluluğu ve istihdam

- Akıllı ev ürünleri ve Elektrikli Araç Şarj İstasyonu (EVC) ürünleri

- Kârlı ve sürdürülebilir büyüme

- Yurt içinde yüksek pazar payını koruma

- Yurt dışında hedef pazarlarda Pazar payını artırma

- Yurt dışı fuar katılımları