İK'NIN TEKNOLOJİK DÖNÜŞÜMÜ

İş dünyasındaki çekişme, özellikle pandemiyle birlikte giderek agresifleşiyor. Bu gerçeği göz önünde bulunduran şirketler ise kendi iç organizasyonlarına, en verimli ve etkili biçimde yön vermenin yollarını arıyor. Kurumları rakiplerinden farklılaştıran önemli noktalardan biri de "İK Yönetimi". Sunulan ürün veya hizmetlerin kalitesine bakılmaksızın, başarılı bir "İK Yönetimi" sağlanmadığı takdirde, haliyle rekabet şansı da düşüyor. Peki, İK departmanları, teknoloji altyapılarına hangi yeni uygulamaları ilave ediyor? Bu yöndeki girişimleri, onlara ne tür faydalar sağlıyor?

Shell Türkiye İK Direktörü Eda Güzeldemir Demiray:
Çalışma arkadaşlarımıza alternatif çözümler önerdik
Esnek çalışma politikamız, pandemi döneminde çok hızlı bir şekilde uygulamaya geçmemize yardımcı oldu. Bütün çalışanlarımızda dizüstü bilgisayar bulunması, büyük bir kısmına internet bağlantısının sunulması ve şirket altyapısının, herkesin aynı anda evden bağlanmaya uygunluğu, işimizi herhangi bir sıkıntı olmadan bir gün içinde eve taşımamızı sağladı.

Fiziksel gerçekleştirdiğimiz motivasyon toplantılarını dijitale taşıdık. Çalışanlarımızın motivasyonlarını yükseltebilmek ve takım çalışmasını kuvvetlendirmek adına dijital oyunlar organize ettik. 

ZİHİNSEL DİNGİNLİK...
Sonu belli olmayan bir tarihle beraber evlerde çalışmaya başlayan yöneticilerimiz ve çalışanlarımız için önceden var olan çalışan destek programımızın tekrar tekrar tanıtımını yaptık. Özellikle online psikolog desteği çok takdir gördü. Sürekli olarak iş yeri hekimimiz ile Covid-19 sağlık bilgilendirme seansları yaptık, soruları cevapladık. Konuyu sadece fiziksel sağlık noktasından değil, zihinsel dinginlik boyutunda değerlendirdik ve konusunda uzman psikologlar ile farklı başlıklarda sohbetler organize ettik. Çalışma arkadaşlarımıza, bu bilinmez durumla başa çıkabilmeleri için alternatif çözümler önerdik. 

LEADERSHIP CORNER...
Daha dingin bir zihin için gerekli olabilecek yoga, meditasyon gibi konularda çevrimiçi destek verdik. Liderlerimizin birbirlerine daha bağlı olabilmeleri adına “Leadership Corner” adı altında deneyim paylaşımı yaptığımız seanslar düzenledik. Ekiplerinde iş yükünü nasıl yönetebileceklerini, psikolojisi iyi olmayan bir çalışana nasıl destek olabileceklerini konuştuk.

PERYÖN - Türkiye İnsan Yönetimi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Buket Çelebiöven:
Dönüşüm, İK liderliğinde mümkün
Kurumsal yaşamın dönüşümüne, insan yönetimi departmanları liderlik ediyor. Teknolojinin hayatı kolaylaştırması, insanın teknoloji ile olan ilişkisinin kalitesine bağlı.

Kurumsal yaşamın dinamiklerini insan belirler ve hayata geçirir. Teknoloji bu yönden bakılırsa, insanın en çok kullandığı araçtır. Dijital dönüşümle birlikte yeni meslekler, yeni unvanlar ve dolayısıyla yeni yetkinliklerden söz ediyoruz. Güncellenme gereği ortada. Fakat bu güncellemeleri yaparken, insanın, başta kadınlar olmak üzere tüm dezavantajlı grupların haklarını da gözetmeliyiz. Çünkü her bir bireyin katacaklarına ihtiyacımız olan bir dönemden geçiyoruz.

Pegasus Hava Yolları İK Direktörü Dilara Oğur:
Optimizasyon çalışmaları gerçekleştiriyoruz

Pandemi devam ederken yeni uygulamalar için çalışmalarımıza başladık. Süreçlerimizi kâğıtsız ortamda yürütmek için aksiyon aldık. Bu bağlamda, elektronik imza ve robotik süreçleri deneyimleme ve uygulamaya alma fırsatı bulduk. Normalleşme sürecinde ise çalışma ortamı, bina kullanımı, servis, otopark gibi ortak kullanım alanları için optimizasyon çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bu kapsamda geliştirdiğimiz uygulamaların kullanımını yaygınlaştırmak için planlarımız var.

Borusan Holding İK ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş:
Teknolojik altyapımız, ortak İK deneyimi ile hizmet veriyor

Borusan İnsan olarak, 2018 yılının başında kendimize önemli bir dijitalleşme vizyonu koyduk. Çalışanlarımızla yakın ve değer yaratan ilişkiler kurarken “Hayatı kolaylaştıran, kullanıcı dostu, ulaşılabilir, yenilikçi ve dijital İK uygulamaları geliştiririz” dedik. Bu yolculuk bizi, İK süreçlerimizi aynı dijital platform üzerinde çalışan deneyimine sunduğumuz çok kuvvetli bir altyapıya götürdü. Bu altyapı, tüm grup şirketlerimize ortak İK deneyimi ile hizmet veriyor.

Yapay zekâ tabanlı “Chatbot” uygulamamız, çalışanlarımızın tüm operatif sorularını hızlıca yanıtlıyor ya da onları en doğru çözüm kaynağına yönlendiriyor. Borusan İnsan Mobil uygulamamız, uzun süredir çalışanlarımıza sosyalleşme, grup şirketlerinden ve birbirimizden haber alma ve tüm İK bilgilerine mobil platform üzerinden ulaşma konusunda destekliyor. 

DİJİTAL GELİŞİM PLATFORMU
Gelişim boyutunda, 2020 yılında çok önemli adımlar attık. Uzun yıllardır bütün çalışanlarımıza hizmet veren “Borusan Akademi” platformunu, çok daha kapsayıcı, yenilikçi öğrenme tekniklerini içeren ve çok daha dijital bir yaklaşım ile yeniledik. Tüm çalışanlarımızı kapsayan bir yaklaşımla, ihtiyaç duyabilecekleri konularla ilgili hızlı tüketilebilir içerikler oluşturarak paylaştık. Bu içerikleri; makale, kitap özeti, video, podcast gibi farklı metotlarla çeşitlendirdik. İşe alım tarafında AI (yapay zekâ), Machine Learning (makine öğrenimi) gibi teknolojileri kullanarak, aday havuzunu dijital yöntemlerle önceliklendirmek, en doğru yetenekleri Borusan Grubu’na çekmek, ana hedefimiz. Bu noktada, farklı programlarla fark yaratan, sıra dışı ve hackathon, ideathon gibi çağa uygun yeni nesil işe alım araçlarını gündemimize alıyoruz.

Allianz Türkiye İK, Çevik Ofis ve Operasyon Destek Genel Müdür Yardımcısı İlkay Özel:
Çalışma arkadaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyoruz

Pandemi döneminde hem ALLi Chatbot gibi yapay zekâ tabanlı uygulamalarla, hem de AKUT gibi organizasyon yönetimi uygulamaları ile çalışma arkadaşlarımızın hayatını kolaylaştırmayı hedefledik. “Geleceğin Allianz’ı”nı yaratmak amacıyla, şirketimizin dijital dönüşümü üzerine ve çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirmeye dair yatırımlarımız devam edecek.

Esas Gayrimenkul İK Direktörü Aslı Kemal:
Dijital uygulamalarımız sürdürülebilirlik hedeflerimize de hizmet ediyor
Dijitalleşmenin her alanda ihtiyaç haline geldiği günümüzde, İK uygulamalarının da dijitalleştirilmesi kaçınılmaz. Teknoloji altyapımıza dâhil ettiğimiz ilk uygulama, 2020’de iç iletişim ve çalışan deneyimi platformu ile oldu. Bununla, farklı lokasyonlarda görevli çalışma arkadaşlarımızla etkileşim sağlayabiliyor, iç iletişim faaliyetlerimizi kapsayıcı, şeffaf ve etkin bir şekilde yürütüyoruz.

Anketler yoluyla çalışan nabzını ve şirket içi kültürel parametrelerimizi ölçümleyebiliyoruz. Daha önce manuel yürüttüğümüz süreçleri de dijitalleştirerek kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi başardık. Oryantasyon aşamasını dahi dijitale alarak uyumlandırmayı sağladık.

TOPLUMA DUYARLI ADIMLAR ATIYORUZ 
Hibrit modelde devam ettirdiğimiz gelişim ve öğrenme faaliyetlerinin, dijital taraftaki payı oldukça yüksek. Çalışma arkadaşlarımız, zaman ve mekân sınırı olmadan gelişim planları doğrultusunda eğitimlerini alabiliyor. Bu uygulamalar, yeni çalışma düzeni içerisinde hep yer alacak. Ayrıca 2021, İK uygulamalarının uçtan uca dijitalleştiği bir yıl olacak. Tüm iş süreçlerimizi ERP (kurumsal kaynak planlaması) üzerinden yöneteceğiz. Böylece yönetsel taraftaki verimliliği artırmayı ve kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi hedefliyoruz. Dijital uygulamalarımız, şirketimizin sürdürülebilirlik hedeflerine de hizmet ediyor. Dijitalleşme ile kurumsal performansı artırmanın yanında, kâğıt kullanımını azaltarak çevremiz ve dünyamız için topluma duyarlı adımlar atıyoruz.

Arzum İK Genel Müdür Yardımcısı Didem Oral:
Dijitalleşme, pandemi ile aramıza giren mesafeleri azalttı
Pandemi, neredeyse her süreci dijital ortamlarda gerçekleştirebilme yeteneğimizi çok güçlendirdi.

Süreçlerin dijital ortamlara taşınması, pandemi ile aramıza giren mesafeleri azalttı. Yüz yüze yapmayı özlediğimiz fasilitasyon, şirket paylaşım toplantısı, başarıları kutlamak gibi takım olmak ve bilgi paylaşımı için gerekli aktiviteleri daha fazla ertelemememize imkân sağladı. Uluslararası, şehirler arası iş görüşmelerinin yapılmasını kolaylaştırdı, zaman kazandırdı. O kadar ki, “Neden daha önce online iletişimleri daha fazla yapmadık?” dediğimiz zamanlar bile oldu. Bununla birlikte, hepimizin hemfikir olduğu bir şey var ki, yüz yüze iletişimin yerini hiçbir şey tutmuyor. 

Orka Holding İK Direktörü Sinem Cesur Halepliler:
Teknolojik yatırımlarımız bize hız kazandırıyor

Teknolojik yatırımlarımız; veri odaklı işe alım, performans değerleme, iş gücü devir oranı gibi süreçleri daha etkin tahminleme yoluyla, bize hız kazandırıyor. Aynı zamanda insan kaynakları metriklerini daha doğru analiz ederek, geleceğe yönelik öngörülerimizi güçlendiriyor.

Penti CHRO’su Selim Arda Üçer:
Dijital çalışan deneyimimiz, 360 derece
Yetenek kazanımı ve bağlılığını, hibrit model ile birlikte daha dijital ve uzaktan olacak şekilde yeniden kurguladık.

Bağlılık uygulamalarından performans ve iş yönetim sistemlerine, gelişim tasarımlarından çalışan deneyimi süreçlerine kadar pek çok alanda, dijital çalışan deneyimini 360 derece olacak şekilde yeniden tasarladık. Pentililer kadar onların ailelerinin de fiziksel ve ruhsal sağlığını gözetecek uygulamaları gerçekleştirdik. Bu zorlu süreçte çalışanlarının hayatlarına dokunmaya çalıştık. Gelecek projeksiyonları doğrultusunda çalışan yükünü hafifletecek teknolojilere de odaklandık. Operasyonel verimlilik ve dayanıklılık kapsamında yeni çalışma arkadaşlarımız olan robotlar da Penti ailesine katıldı.

ASELSAN İK Direktörü Can Demir:
Öğrenme ve gelişimi çalışma hayatının her aşamasına taşıdık
Teknolojik altyapılarımızı güçlendirmek ve yenilemek adına farklı projeler yürüttük. Yönetici ve çalışanlarımızın kullanıcı dostu uygulamalar ile İK hizmetlerine kolayca ulaşmasını amaçladık.

Uygulamalarımızdan ilki, şirketimizde geri bildirim ve hedeflerle çalışma kültürünün gelişmesi noktasında ciddi kazanımlar getirdi. Çalışanlarımız arasında ortak paylaşımlara yönelik takdir ve teşekkür mekanizmasını da güçlendirerek, ASELSAN değerlerinin iş yaşamımızın bir parçası olmasını sağladık. İşe alım süreçlerimizi uçtan uca yeniden tasarlayarak, paydaşlarımızın bu süreçteki hizmetlere erişimini kolaylaştırdık. Öğrenme ve gelişimi çalışma hayatının her aşamasına taşırken, birlikte öğrenmeyi önceliklendirdik. Böylece çalışanlarımızı sürece, öğrenme sürecimizin hem faydalanıcısı hem de geliştiricisi olarak dahil ettik.

Doğanlar Holding İK Direktörü Elif Yılmaz:
İK ekibi, süreçleri uçtan uca kolayca yönetip analiz edebiliyor

Dijitalleşmenin çok hızlı olduğu bir dönemdeyiz. Elbette biz de bununla ilgili çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Dijital İK ve veri analitiği, günümüz dünyasında çok daha fazla önem kazanmış durumda. Biz de bu süreçte İK uygulaması olan bir bulut teknolojisi (DAKİK) platformunu canlıya aldık. Platform ile İK ekibi; işe alım, oryantasyon, eğitim, kariyer ve hedef yönetimi gibi süreçleri uçtan uca kolayca yönetip analiz edebiliyor. Böylece şirket çalışanlarının bu süreçlere dahil olabileceği bir yapıya kavuştuk. 

Doğuş Otomotiv İK ve Süreç Yönetimi Genel Müdürü Ela Kulunyar:
Süreç ve sistemlerimizi daha verimli sürdürülebilir kıldık
Uzaktan çalışmanın yaygınlaşmasıyla, teknolojik altyapılarımızın daha önce başvurmadığımız pek çok özelliğini kullanmaya, bunların eksiklerini sorgulamaya ve eleştirmeye başladık. İhtiyaçlarımızı daha iyi anlama, altyapıda yetersiz gördüğümüz noktaları daha iyi analiz etme fırsatımız oldu.

Dijital dönüşüm sürecimizi, pandeminin de etkisiyle hızlandırdık ve bu dönemde daha önce manuel olarak yürüttüğümüz pek çok sürecimizi dijitalleştirdik. Bu yeniliklerin, zaman tasarrufu, maliyet kazanımları, operasyonel süreçlerde oluşabilecek hataların en aza indirgenmesi gibi süreç ve sistemlerimizi daha verimli, sürdürülebilir kılmak adına pek çok olumlu etkisi oldu. 

İLETİŞİM ARAÇLARINA YENİLERİNİ EKLEDİK 
Çalışanlarımız ile iletişimin devamlılığını sağlamak adına kullandığımız iletişim araçlarına yenilerini ekledik. İşe alım süreç adımlarını daha etkin takip etmek ve kendi yetenek havuzumuzu geliştirmek amacıyla, yetenek kazanımı portalımızı yeniledik. Performans sistemimizi daha esnek, dinamik ve daha geri bildirim odaklı hale getirecek değişiklikler kurguluyoruz. Ayrıca, pandemi döneminde değişen eğitim ve gelişim ihtiyaçlarına uygun şekilde mobil uygulama desteği de bulunan yeni eğitim yönetimi platformumuz ile gelişimi, zaman ve mekândan bağımsız hale getirip, sürekli kılmaya çalışıyoruz.

GittiGidiyor CPCO’su Murat Yüksel:
Dijital DNA’ya sahip bir şirketiz

Dijital DNA’ya sahip bir şirket olarak, İnsan ve Kültür Departmanımızın yürüttüğü tüm süreçlerde, teknolojiyi en etkili şekilde kullanıyoruz. Online eğitim ve mülakat süreçleri geçmişte de hayatımızın bir parçasıydı; ancak pandemide tek gerçeğimiz oldu. Bu dönemde evden çalışmaya uygun düzenlemeler yaptık. Bunlardan biri de sözleşme takibini çevrimiçi yürütmemizi sağlayan uygulamaya geçişimiz oldu. Bu sayede sokağa çıkma yasaklarının olduğu süreçte, çalışma arkadaşlarımızın dışarıya çıkmalarına gerek kalmadan sözleşmelerini imzalayabilmelerine olanak tanıdık. 

SOCAR Türkiye İK Başkanı Sibel Uğur:
Daha etkin, hızlı ve isabetli karar alabiliyoruz
SOCAR Türkiye olarak, tüm grup şirketlerimizi kapsayan büyük bir entegrasyon sürecinden geçtik. Operasyonel düzenlemelerin yanında, İK yönetimi olarak da çalışma modellerimizi ve teknik uygulamaları “İK Hizmetleri” altında birleştirdik. İş mükemmelliğinin maksimizasyonu hedefiyle gerçekleştirdiğimiz bu dönüşümle, İK süreçlerimizde etkinlik ve verimliliği artıran sonuçlar aldık. 

Pandemiden de önce başlattığımız “Dijital Dönüşüm” hamlemiz, iş süreçlerinde teknik altyapımıza yenilikçi uygulamalar ekleme imkânı verdi. Yeni çözümlerimiz ile iş sürekliliğini verim ve motivasyon kaybı olmaksızın sağlama, faaliyetlerimize kesintisiz devam edebilme avantajına eriştik. Yeni teknolojilerin getirdiği imkânlar, operasyonel süreçleri ve ekipleri uzaktan idare etme, olası krizleri önceden görebilme, her süreçte daha etkin, hızlı ve isabetli karar alma olanağı sundu. 

DİJİTALLEŞME AKADEMİSİ...
Sadece sistemlerimizi ve iş süreçlerimizi değil, çalışanlarımızın da dijitalleşme yolculuğunda yetkinliklerinin geliştirilmesini önemsiyoruz. Bu amaçla hayata geçirdiğimiz “Dijitalleşme Akademimiz” ile çalışma arkadaşlarımızın bu alanda bilgilerinin ve deneyimlerinin artmasının, faaliyetlerimize olumlu yansımalarını gözlemledik. Yeni teknolojilerin, faaliyetlerimizin çevresel etkilerine iyileştirici katkılarıyla, sürdürülebilir bir gelecek adına da geniş ölçekli kazanımlar elde ediyoruz.

Samsung Electronics Türkiye İK Direktörü Semra Ergin:
Rekabet avantajı kazandık
Pandemiyle birlikte, hayatın olağan akışını online kanallar ile sağlayabilmek, herkes için çok önemli oldu. Biz de iş süreçlerimizde, bu platformlar üzerinden hem çalışanlarımıza hem de müşterilerimize farkındalık yaratacak fırsatlar sunuyoruz. Dijitalleşmeyle beraber, hız ve maliyetten tasarruf gibi birçok fayda sağladık.

Dijitalleşen iş süreçlerinde verimlilik, hız artışı ve iş güvenliği sağlarken, rekabet avantajı da kazandık. İşe alım, performans değerlendirme, eğitim, anket yönetimi, kurum içi iletişim ve çalışan memnuniyeti gibi İK faaliyetlerimizin birçoğu, dijital platformlarda devam edecek. Böylece operasyonel yükümüzü azaltırken, zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyoruz. 

İNSAN ODAKLI BAKIŞ AÇIMIZI SÜRDÜRECEĞİZ
İK yönetiminin etkinliğinde, iletişimin ve insan faktörünün öneminin de farkındayız. Bir şirketin sahip olduğu esas kaynağın ve gücün, insan olduğuna inanıyoruz. Karşılıklı iletişimin sıcaklığından da vazgeçmek istemiyoruz. Önümüzdeki dönemde de gelişmelere göre, hayatı kolaylaştırılacak çalışmalar ile çalışma arkadaşlarımızın yanında olacağız.

SAP Güney Avrupa, Afrika, Orta Doğu Danışmanlık Hizmetleri Bölge ve Türkiye İK Direktörü Hande Genç:
İnsana dokunan tüm süreçlerde analitiklerden faydalanıyoruz

Dijital dönüşümün tam merkezinde yer alan bir şirket olarak, son teknolojiyi iş süreçlerimize entegre etmiştik. En büyük yardımcımız SAP SuccessFactors çözümümüz oldu. Kendi yazılımımız ile çalışanlar ve yöneticiler, ofise gitmelerine gerek kalmadan işe alımdan, izin ve masraf yönetimine, performans değerlendirmeden kariyer planlamaya, hedeflerin belirlenmesi, ücret ve yan hakların planmasına, öğrenme gibi tüm süreçlere kesintisiz erişebiliyor.

Qualtrics çözümümüz ile anlık anketler yayımlayıp, çalışanlarımızdan geri bildirim toplayarak aksiyon alıyoruz. Dolayısıyla, teknolojinin ve özellikle bulut bilişimin getirdiği en büyük avantajlardan biri olan esneklikten faydalanıyor, koşullar ne olursa olsun işimizi kesintisiz bir şekilde sürdürebiliyoruz. 

GÜVENLİ, ŞİRKET İÇİ ERİŞİMLİ BİR PLATFORM
Özellikle insana dokunan tüm süreçlerde analitiklerden faydalanıyoruz. Ayrıca, SAP Jam yardımıyla da çalışanlarımızın güvenli ve sadece şirket içi erişimli bir platformda, kendi aralarında ve üst yönetimle etkileşmelerini, bilgi paylaşmalarını, tartışma ortamları kurgulamalarını, özel ilgili alanlarına göre bir araya gelmelerini sağlıyoruz. Önümüzdeki dönem bizleri; yeni nesil tedarik zinciri yönetimi, drone ile teslimat, 3D yazıcıların kullanımının arttığı, robotlardan ve yapay zekâdan daha fazla yararlanılan bir dünya bekliyor.

Migros Ticaret A.ş. İk ve Endüstri İlişkileri Genel Müdür Yardımcısı OLCAY YILMAZ NOMAK:
Süreçleri, yenilikçi bir yaklaşımla çözümlüyoruz

Yüzde 81 “Y”, %5 de “Z” jenerasyonu çalışana sahip bir şirketiz. Çalışanlarımızla birlikte işveren markası mottomuzu “İyi İş İyi Gelecek” olarak belirledik. 67 yıldır, iyi geleceğin hikâyesini yazıyoruz. Migros olarak, 50 bin kişiyi istihdam ediyoruz. “En çok çalışılmak istenen şirketler” arasındayız. 2019 yılı itibarıyla, robotik teknolojileri İK süreçlerimize dahil ettik. Tekrar eden işlerin hatasız ve hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağladık. Bu sayede iş gücü verimliliği sağlayarak, süreçleri yenilikçi bir yaklaşımla çözümlüyoruz.

Teknolojiye verdiğimiz önem ve yenilikçi uygulamalarımız ile aday ve çalışan deneyiminde gelişime hız kesmeden devam ediyoruz. Bu kapsamda; önceden mağazalarımızda formlarla alınan iş başvurularını, QR kod ile doldurulabilir hale getirerek, süreci pratik hale getiriyor ve iş akışımızı hızlandırıyoruz. Adayları birebir mülakatlar öncesi yakından tanıyabilmek için videolu mülakatlar organize ediyoruz. 

İŞE ALMA PROJESİ
İşe yeni başlayan çalışanlarımızın adaptasyonunu hızlandırmak amacıyla “Tüm İyiler Migros’ta” onboarding (işe alma) projemizi uyguluyoruz. Migroslular, İK süreçlerinin tamamına %98 kullanım oranı bulunan “İK Mobil” uygulamasıyla cepten veya tabletten hızlı ve kolayca ulaşabiliyor. Migroslular, kişisel ve mesleki gelişimleri için önemli bir yeri olan Migros Perakende Akademimiz çatısı altında online eğitimlerine www.akademig.com veya “Migros Sosyal” platformları üzerinden istedikleri yer ve zamanda erişebiliyor.

Divan Grubu İK Direktörü Özgür Şahin
Başarımızın temeli, Agile dönüşümümüze dayanıyor

Pandemi döneminden önce çalışmalarına başladığımız süreçlerin dijitalleştirilmesini ve Agile (çevik) iş yapma metotlarını kurum içinde yaygınlaştırdık. Değişime uyum sağlayabilme başarımızın temelleri, çevik organizasyon yapımız ve Agile dönüşümümüze dayanıyor.

Divan bünyesinde yürütülen projeler, Agile yaklaşımı yoğun şekilde kullanılıyor. Agile projelerimizden biri olan, yeni markamız Kokoa’yı hayata geçirdiğimiz projemiz, bize dünya çapında bir başarı getirdi. Brandon Hall “En İyi İş Stratejisi” kategorisinde bronz ödüle layık görüldük. 

VERİMLİLİK...
Bütçe ve raporlama sistemlerimizi dijitalleştirerek, süreçlerimizde gözle görülür bir verimlilik elde ettik. Böylece, çalışanlarımıza fark yaratacakları yeni projelere odaklanmaları için alan yaratmış olduk. Sürdürülebilir teknolojik altyapımız için üretim, çeşitlilik ve tüketimin devamlılığı sağlanırken, hem toplumsal hem de ekolojik olarak daimi olabilmek adına yeniliklerden faydalandık. İş süreçlerinde çevre bakış açımızı artırdık. Enerji verimliliğimizi ve atık yönetimimizi daha verimli bir şekilde yönetebildik.

Boyner İK Genel Müdür Yardımcısı Seda Kayrak Kızıltan:
Erişebilirliğimiz ve takip edilebilirliğimiz oldukça yüksek
Boyner Grup olarak, çalışan CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) datamız, SAP üzerinde takip ediliyor. Veri yönetimini şirkete yön verecek bir hızda izleyebilmek adına ek geliştirmeler yapıyoruz. Yatırımlarla, e-öğrenme alanında özellikle saha kadrolarında erişebilirliği ve takip edilebilirliği oldukça yüksek bir seviyeye getirdik.

Hem performansın hem de yetenek gelişiminin takip edileceği, ayrıca çalışanların 7/24 haberleşebileceği, bilgi alabileceği, paylaşım yapabileceği iki yeni platform ile İK’daki dijitalleşme yolculuğumuz devam edecek.

YAZILIM ROBOTLARI...
RPA (Robotik Süreç Otomasyonu) teknolojisi ile yazılım robotlarını devreye aldık. BODİ adını verdiğimiz bu robotlar, kural bazlı tekrar eden ve bekleyen iş süreçlerini üstlenerek çalışanların iş yükünü azaltarak zamandan tasarruf sağlıyor ve katma değerli işlere daha fazla odaklanmalarına fırsat yaratıyor. Çalışanlara daha yaratıcı, kendilerini geliştirebilecekleri alanlarda daha verimli olabildikleri iş olanakları sunabilmek için Boyner’de dijital dönüşüm tüm hızıyla sürüyor.

AgeSA İK Genel Müdür Yardımcısı Burak Yüzgül:
Yeni uygulamalarımız, verimlilik ve başarı olarak geri dönüyor
AgeSA’da, 2017 yılından bu yana kültürel bir dönüşüm içerisindeyiz. Sayısız etkinlik, toplantı ve eğitim faaliyetleri gerçekleştirdik. Bu, mutlu çalışanlara da ulaşmamızı sağladı.

Yeni uygulamalarımız, projelerimiz ve iyileştirme çalışmalarımız, bize verimlilik ve başarı olarak geri dönüyor. Gelişen teknoloji altyapımız ile teknik aksaklıkları en aza indiriyor, iş yapış sürecimizdeki verimliliği artırıyoruz. Bu çalışmalarımız, çalışan bağlılığını ve memnuniyetini de artırıyor. 2020 gibi olağanüstü bir yılda bağlılığımızı, yüzde 91 gibi rekor bir seviyeye taşıdık. 

DEĞERLERİMİZİ YENİLEDİK
Ortaklık yapımızdaki değişiklik sonrası, AgeSA’ya özel, DNA’mızla uyumlu, şirket varlık nedenimizle bağlantılı değerler benimsedik. Bunlar sayesinde, insanı öncelikli odak alanımız yapmayı, hem çalışanlarımıza hem de müşterilerimize “İyi ki” dedirtecek işlere imza atmayı sürdürüyoruz.

Microsoft Türkiye İK’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Esra Gaon:
İK yöneticisinin teknolojiyi nasıl kullandığı çok önemli
Günümüzde, İK yöneticisinin teknolojiyi nasıl kullandığı, iş süreçlerine nasıl entegre ettiği büyük önem taşıyor.

Eskiden “İK yöneticisi” dediğimizde “İşe alım ve oryantasyon süreçlerini yöneten; eğitim, kariyer planlama gibi konularda danışman rolü üstlenen bir figür” akıllara geliyordu. 
Liderliğin kodlarının yeniden yazıldığı bu döneme, “hibrit çalışma” modeli damga vurdu. Bu noktada Microsoft Türkiye olarak, Teams ürünümüzden çok etkin şekilde faydalandık. Sadece bir iletişim platformu olmaktan çıkan Teams, üzerinde İK uygulamalarının yürütüldüğü operasyonel bir araç haline geldi. Uzaktan çalışmanın insan odaklılığı ortadan kaldırmadığını, aksine ekiplerin birbirini daha yakından tanıma fırsatı bulduğunu gördük. Her kriz, yeni bir öğrenme fırsatı.

BSH Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi İK Kıdemli Direktörü Ayça Kaşıkcı:
Mevcut iş süreçlerinin verimliliğini artırmayı hedefliyoruz
BSH Türkiye olarak, geleceği şekillendiren teknolojilere imza atarken, hızla değişim gösteren dünyadaki dijitalleşme sürecine liderlik ediyoruz.

Dijital dönüşüm stratejisi uygulamalarımızdan biri olan “Chatbot” projemizi, tamamen kendi IT altyapımızın katkılarıyla tamamladık. Çalışanlarımızın İK süreç ve uygulamaları ile erişmek istedikleri konularda 7/24 yanıt verebilen Frona; yapay zekâ, doğal dil işleme ve derin öğrenme teknolojileri ile çalışıyor. Bunlar sayesinde geri bildirimler ve toplanan verilerle zaman içinde öğrenerek kendini geliştiriyor. Frona çok yakında öyle bir noktaya gelecek ki, çalışanlarımız izne çıkmak istedikleri tarihi yazdıklarında, onların adına İK birimine bilgi vererek, izin süreçlerini yönetebilecek. Çalışanlarımızın hayatlarını kolaylaştırmayı ve mevcut iş süreçlerinin verimliliğini artırmayı hedefliyoruz.

Kafein Teknoloji İK Direktörü Neval Önen:
En önemli kazanımımız zaman
Teknolojinin farklı boyutta ilerlemesi, İK yönetimine kolaylaştırıcı yenilikler getirdi. Günümüzde İK’nın geniş çatısını bir arada toparlamak için dijital dönüşüme geçme zorunluluğu oluştu. Kafein’in bu kapsamdaki projeleriyle kazanımlarımız artıyor. En önemli kazanımımız, zaman...

Teknolojik yatırım, Kafein’in İK yönetim politikası içinde önemli bir yer tutuyor. Bulut tabanlı yazılımlar ile her yerden erişim, temel hedeflerimizden. Değerlendirme merkezi, işe alım süreci, dijital eğitim programları, ödüllendirme sistemleri, kariyer ve performans yönetimi, izin, masraf, çalışma çizelgesi, iç iletişim, memnuniyet anketleri gibi tüm süreçlerde dijital araçlarla ilerliyoruz.  Tüm bu dijitalleşme sürecimizi “Kafein Portal” çatısı altında topluyoruz. 2018 yılından beri dijital dönüşüm sürecini sürekli gözden geçirerek, proje grubumuz ile sorunsuz bir şekilde yürütüyoruz. 

Albayrak Grubu İK Koordinatörü Hüseyin Yavuztürk:
İK süreçlerini, daha hızlı ve kolay yürütüyoruz
Pandemi sürecinde, bilişim teknolojileri departmanlarımızda görevli çalışma arkadaşlarımızın önemi daha da arttı. Bu süreci başarıyla yürüttük. Bundaki en büyük etken ise uzaktan çalışma için gerekli altyapımızın ALBİL (Albayrak Bilişim) tarafından salgın öncesinde, güvenilir bir şekilde kurulmuş ve hazır hale getirilmiş olmasıydı.

Grubumuzdaki son çalışmalardan biri de EBA “Çalışan Self Servis” uygulaması oldu. Kurumumuzda görev alan çalışma arkadaşlarımızın bilgisayar ve mobil cihazlarıyla yıllık izin ve ücret avansı talebinde bulunabileceği ve diğer özlük, kimlik, eğitim, izin, bordro, kesinti gibi bilgilerine birkaç tıkla ulaşabileceği EBA’yı hayata geçirdik. Bu sayede; daha hızlı, pratik, en önemlisi de zaman ve kâğıt tasarrufu sağlayarak, taleplere ilişkin tüm onaylama işlemlerini ve iş akışlarını uygulama üzerinden takip edilebiliyoruz. Bu projemizle sürdürülebilir geleceği, çalışan motivasyonunu ve iş verimliğini hedef alan bir yaklaşımla, İK süreçlerinin daha hızlı ve kolay bir şekilde yürütülebilmesini amaçladık.