İLK YARI KARNELERİ NE DİYOR?

Tüm dünyada küresel ve ekonomik dalgalanmaların yaşandığı bir dönemde, göstergeleri olumluya çevirmeyi nasıl başardınız? 2019'un ilk iki çeyreğindeki büyüme rakamları, öngörülerinizle örtüşüyor mu? Artan finansal performansı daha üst seviyelere çıkaracak hangi güçlü planları hayata geçireceksiniz? Uzun vadeli ve sürdürülebilir başarı için geliştirdiğiniz etkin risk yönetim politikalarınız neler?


AKBANK GENEL MÜDÜRÜ HAKAN BİNBAŞGİL:
EKONOMİMİZE 270 MİLYAR TL KREDİ DESTEĞİ SAĞLADIK
Küresel düzeyde jeopolitik ve ekonomik gelişmelerin önem kazandığı bir dönemden geçiyoruz. Akbank, güven odaklı bankacılık anlayışı ve güçlü sermayesiyle aktif kalitesini de gözeterek ekonomimizin gelişimine destek sağlamaya devam etti.

Türkiye’de enflasyondaki düşme trendi ve iyileşen faiz ortamının ekonomiye olumlu yansımasını ve önümüzdeki dönemde kredi talebinin artmasını bekliyoruz. Ekonomimize sağladığımız kredi desteğini 222 milyarı nakdi olmak üzere toplam 270 milyar TL seviyesine çıkardık. 

AKTİF KALİTEMİZİ KORUDUK
Güçlü sermaye yeterlilik oranımızla reel sektörün büyümesi ve gelişmesine destek olmayı istikrarlı bir şekilde sürdürdük. Türkiye’nin sürdürülebilir büyümesine verdiğimiz destek kapsamında, ekonominin lokomotifi olan ihracatçılar için bu yıl “İhracatçının Gücü Paketi” adında yeni bir destek paketi sunduk. Dış ticaretin finansmanı alanındaki bilgi ve tecrübemiz, sürekli geliştirdiğimiz teknolojik altyapımızın verdiği olanaklar ve kaliteli hizmet anlayışımızla, Türkiye’nin ihracatçı firmalarını uluslararası rekabette desteklemeye devam ettik. 

İHRACATÇILARIMIZA DESTEK OLDUK
Mevcut ve yeni çalışmaya başladığımız 2000’i aşkın dış ticaret müşterimiz bu paketten yararlandı. Bu yıl ihracatçılarımıza 2.3 milyar dolar seviyesinde bankamız kaynaklı ihracat taahhütlü kredi kullandırdık, onları Eximbank’a hitaben verdiğimiz mektuplarla da destekledik. Yüzlerce ihracatçımıza bu yıl içinde 400 milyon TL’ye yakın KGF destekli Kobi Değer Kredisi sağladık. Yılın ilk 6 ayında ilave 1.500’ü aşkın ihracatçımıza da destek olduk. Ekonomimizin bu alanda yakaladığı ivmeyi artırarak sürdürmek için Akbank üzerine düşeni yapıyor. Tüm bu çalışma ve yatırımlarımızın hem müşteri memnuniyetine hem de finansal sonuçlarımıza olumlu katkıda bulunduğunu görüyoruz. Akbank artık sınırlarını aşan global bir marka. 
TOPLAM MEVDUAT: 230 MİLYAR TL (+%10) 
AKTİFLER: 376 MİLYAR TL
SERMAYE YETERLİLİK ORANI: %17.7
KOBİ & TİCARİ VE KURUMSAL KREDİLER: 228 MİLYAR
KONSOLİDE KÂR: 2 MİLYAR 667 MİLYON TL (789 MİLYON TL VERGİ KARŞILIĞI AYRILDI)
TAKİPTEKİ KREDİLER ORANI: %4.5 (%101 KREDİ KARŞILIĞI AYRILDI)


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN ULUSLARARASI HAVALİMANI (İSG) CFO’SU FİKRET CÖMERT:
BÜYÜME RAKAMLARIMIZ BÜTÇEMİZE PARALEL SEYREDİYOR
Siyasi ve ekonomik gelişmeleri yakından takip ederek belirli dalgalanma dönemlerini önceden hissedip önlem almaya çalıştık. Burada riskler gibi başarılı maliyet yönetimi de önemliydi.

Zamanında gerekli masraf kontrollerini yaparak zorunlu olanlar haricinde harcamaları erteledik. Nakit yönetimi de üzerinde aktif şekilde çalışarak iyileştirmeler yaptığımız bir alandı. Gerek mevcut naktin değerlendirilmesi gerekse alacakların toplanması bu dönemde birinci önceliğimiz oldu. 

YURT DIŞI YOLCU SAYISINDA GÜZEL BİR ARTIŞ GÖZLEMLİYORUZ
Döviz ve faiz risklerinin yönetilmesi de sürekli takip ettiğimiz bir diğer alandı. Bütün bu önlemlerin ve yakın takipte kalmanın neticesinde şirketimiz olumlu bir yıl geçirdi. 2019’un ilk iki çeyreğindeki büyüme rakamları, öngörülerimizle örtüşüyor. Bütçemize paralel bir şekilde seyrediyor. Özellikle yurt dışı yolcu sayısında güzel bir artış gözlemliyoruz. Bu yılın ilk 6 ayında toplam yolcu sayımız 16.7 milyona ulaşırken, aynı dönemde dış hat yolcu sayımızdaki artış, % 21 olarak gerçekleşti.

İK UYGULAMALARINA VE YETENEK GELİŞİMİNE ÖNEM VERİYORUZ
Etkin finans yönetimini geliştirerek sürdürebilmek için çeşitli bilgi teknolojileri yatırımlarına ihtiyaç duyuyoruz. Bunları teker teker hayata geçiriyoruz. İK uygulamalarına ve yetenek gelişimine çok önem veriyoruz. Bu teknolojileri kullanıp bilgi üretecek ve bu bilgileri yorumlayabilecek kadroları yetiştirmeye çalışıyoruz.  

‘KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ’ PROJESİ YAPTIK
Yakın dönemde detaylı bir “Kurumsal Risk Yönetimi” projesi yaptık. Şirketin her türlü risk göstergesi tespit edildi, sınıflandırıldı, risk senaryoları ve aksiyon planları hazırlanıp hayata geçirildi. Bu göstergeler, yönetim kurulu denetim ve risk komitesi tarafından da sürekli olarak takip ediliyor. Risk yönetiminin istenilen etkinliğe ulaşabilmesi için organizasyonun geneline yayılması, farkındalığın oluşturulması gerekmekte...


ROCHE GRUP CEO’SU SEVERIN SCHWAN:
İlk yarıda sergilediğimiz performans, 2019’un tamamı için öngörülerimizi de iyileştireceğimiz anlamına geliyor.

2019 yılının ilk altı ayında grup olarak çok güçlü sonuçlar elde ettik. İlaç birimimizde sunduğumuz yenilikçi tedavilere yönelik talebin yüksek olması ve kanserle mücadelede önemli tedavi seçeneklerini temsil eden iki yeni tedavimiz için sağlık otoritelerinden aldığımız hızlandırılmış onaylar bizi çok memnun etti. Ayrıca diagnostik birimimizin immünodiagnostik alanındaki ilerlemesi ve özellikle ikinci çeyrekte genel faaliyetlere yayılan güçlü büyümesi, bizi bu başarıya taşıdı.


TAV HAVALİMANLARI İCRA KURULU BAŞKANI SANİ ŞENER:
KÜRESEL AYAK İZİMİZ 28 ÜLKEDE 90 HAVALİMANINA ULAŞTI
Atatürk Havalimanı hariç tutulduğunda 2019’un ilk yarısında, toplam ciromuz yüzde 9 artışla, 345 milyon Euro’ya ulaştı. Bu büyümede, havalimanlarımız kadar özel yolcu salonu işletmeciliği hizmeti veren TAV İşletme Hizmetleri’nin de önemli katkısı oldu.

6 Nisan 2019’da, ticari uçuşların sonlanmasının ardından, Atatürk Havalimanı’ndaki sorumluluklarımızı tam olarak yerine getirerek DHMİ’ye devrettik. Atatürk Havalimanı’nın işletme süremizin bitiminden önce kapanmasından dolayı uğradığımız kâr kaybının tazmini için DHMİ ile görüşmelerimiz sürüyor. 

TURİZMİN GÜÇLÜ SEYRİ PORTFÖYÜMÜZE İYİ YANSIDI
Yılın ilk yarısında, Türkiye’de işlettiğimiz havalimanlarında iç hat trafiğinde zayıflama yaşanırken, ülkemizi ziyaret eden turist sayısı yüzde 11 artış gösterdi. Hizmet verdiğimiz dış hat yolcusu yüzde 27 arttı. Hem Türkiye’de hem de yurt dışında turizmin güçlü seyretmesi, finansal açıdan portföyümüzdeki havalimanlarımıza oldukça iyi bir şekilde yansıdı.TAV İşletme Hizmetleri’nin yaptığı son yatırımlarla birlikte küresel ayak izimiz, Brezilya’dan Şili’ye, Danimarka’dan Kenya’ya kadar genişleyerek, 28 ülkede 90 havalimanına kadar ulaştı.

ATATÜRK HAVALİMANI’NIN KAPANIŞIYLA KATKI DÜŞTÜ
Atatürk Havalimanı hariç tutulduğunda FAVÖK yüzde 2 azalarak 127 milyon Euro’ya geriledi. Bu azalmaya etki eden en önemli faktörler, 2018’in mayıs ayında portföye dahil olan Antalya’nın, sezon dışı dönem olan ilk çeyrek finansal sonuçlarının 2018 finansallarımıza yansımamış olması ve Atatürk Havalimanı’nın kapanışına bağlı olarak ATÜ’nün katkısındaki düşüş oldu. Net kârımız ise yine Atatürk’ün portföyden çıkmasına bağlı olarak, yüzde 34 azalarak 61 milyon Euro olarak gerçekleşti.

TERMİNAL İŞLETMELERİNDE CİRODA YÜZDE 14 ARTIŞ
Portföyümüzde yer alan 7 ülkedeki 14 terminal işletmemizin operasyonel ve finansal performansı yükselmeye devam ediyor. Sadece terminal işletmeleri olarak baktığımızda, 2019’un ilk yarısında ciroda yüzde 10, FAVÖK’te yüzde 14 artış kaydettik. Atatürk Havalimanı’nın portföyümüzden çıkması sonrasında işletmekte olduğumuz diğer küçük ölçekli havalimanlarında operasyonel kaldıraç etkisini görmeye başladık. Bu nedenle, ilerleyen dönemlerde hem organik hem de inorganik büyümenin sonuçlarımıza etkisinin artmasını bekliyoruz. Mevcut havalimanı portföyümüzün trafik büyümesini sürekli inovasyon ve aktif pazarlamayla artırırken, sıkı sıkıya bağlı olduğumuz yatırım kriterlerimiz doğrultusunda, hissedarlarımız için değer yaratacak inorganik büyüme fırsatlarına odaklanmaya da devam ediyoruz. Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza, TAV Havalimanları’na yaptıkları paha biçilemez katkı ve destekleri için teşekkürü bir borç biliyorum.

* Bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmış olup, TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.
KONSOLİDE CİRO: 344.7 MİLYON EURO (+%9)
FAVÖK: 126.6 MİLYON EURO (-%2)
NET KÂR: 61.3 (-%34)
YOLCU SAYISI: 38.3 MİLYON (+%12)
DIŞ HAT: 21.4 MİLYON (+%27)
İÇ HAT: 16.8 (-%2) 


VODAFONE TÜRKİYE CEO'SU COLMAN DEEGAN:
DİJİTAL BİR TEKNOLOJİ ŞİRKETİ OLMA YOLUNDA HIZLA İLERLİYORUZ
Amacımız, daha iyi bir gelecek için herkesi birbirine bağlamak. Bu hedef, Türkiye’nin geleceği ve sektörün gelişimine duyduğumuz güvenle yatırım yapmaya devam ediyoruz.

Ana faaliyet alanımız telekomünikasyon sektöründe istikrarlı büyümemizi sürdürürken, dijital bir teknoloji şirketi olma yolunda da hızla ilerliyoruz. Yerli üretimi desteklemek en büyük önceliklerimizden biri. 2016 yılından bu yana yerli ve milli baz istasyonu ULAK için çalışmalarımız sürüyor. Uzman mühendislerimizle birlikte projeye ürün geliştirme sürecinde de aktif destek sağlıyoruz. Yerli üretime desteğimizi daha da perçinleyerek ULAK baz istasyonlarını yaz sonuna kadar devreye almayı planlıyoruz.
SERVİS GELİRLERİ: 2.9 MİLYAR TL (%17.2 ORGANİK BÜYÜME)
MOBİL SERVİS GELİRLERİ: %17
MOBİL ABONE SAYISI: 23.7 MİLYON (389 BİN NET ARTIŞ) 
4.5G ABONESİ: 15.6 MİLYON
M2M (MAKİNELER ARASI İLETİŞİM) DAHİL TOPLAM MOBİL ABONE SAYISI: 25.5 milyon
ŞİRKET FATURALI ABONE SAYISI: 13.8 MİLYON (1.4 MİLYON ARTIŞ)
MOBİL VERİ KULLANIMI: %39 ARTIŞ
SABİT GENİŞ BANT ABONE SAYISI: 919 BİN (182 BİN ARTIŞ)
SABİT HİZMETLER SERVİS GELİRLERİ: %20.8 
VODAFONE YANIMDA KULLANICISI: 10.5 MİLYON
VODAFONE YANIMDA’NIN AYLIK ZİYARET TRAFİĞİ: 200 milyon+
YENİ NESİL ERİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANAN ABONE SAYISI: 209 BİN (120 BİN ARTIŞ) 
YENİ NESİL ERİŞİM ŞEBEKELERİYLE ULAŞILAN HANE SAYISI: 7.6 MİLYON
VERİ KULLANIMI: 351.7 PETABYTE (%39.1 ARTIŞ)
VODAFONE BUSİNESS SERVİS GELİRLERİ: %14.2 BÜYÜME


ÜLKER - TÜRKİYE, ORTA ASYA VE BALKANLAR BÖLGESİ BAŞKANI METE BUYURGAN:
BUĞDAY ALIMIMIZLA 500 BİNDEN FAZLA AİLEYE KATKI SAĞLIYORUZ
Değer zincirimizin vazgeçilmez halkalarının tamamına dokunarak; topraktan çiftçiye, çalışanlardan müşterilere uzanan yelpazede tüm paydaşlarımızla beraber gelişmek ve büyümek bizim için önemli. 

Şirketimizi ileriye taşırken, hedeflerimiz arasında gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için gıda sektörünün sürdürülebilir dönüşümüne öncülük etmek de bulunuyor. Kurulduğumuz ilk günden bu yana israfsız şirket prensibiyle hareket ediyoruz. 

2024, KURULUŞUMUZUN 80. YILINA DENK GELİYOR
Kuruluşumuzun 80. yılına denk gelen 2024 için belirlediğimiz çevre, değer zinciri, inovasyon, çalışanlar, toplumsal sorumluluk, liderlik alanlarını kapsayan sürdürülebilirlik hedeflerimize adım adım yaklaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Finansal açıdan 2018’de de başarılı performansımızı sürdürerek 554 bin ton satış hacmine, 5.9 milyar TL ciroya ve 779 milyon TL esas faaliyet kârına ulaştık. 

4 BİN TON YULAF İHTİYACIMIZI ÇİFTÇİLERİMİZDEN KARŞILIYORUZ
Yıllardır buğday ihtiyacımızın yüzde 80’ini yerli üreticimizden tedarik ediyoruz. Buğday alımımızla; çiftçiler, nakliye, tahmil tahliye ve depolama işçileri, kooperatif ve dernekler olmak üzere 500 binden fazla aileye katkı sağlıyoruz. Yıllık 4 bin ton yulaf ihtiyacımızın tamamını çiftçilerimizle yaptığımız sözleşmeli ekimden karşılıyoruz. Ülker Bisküvi, tarım alanlarında üretkenliğin ve biyoçeşitliliğin korunması için uluslararası bir vakıf ile birlikte Sürdürülebilir Fındık Tarımı Projesi’ni gerçekleştirdik.


LENOVO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ EMRE HANTALOĞLU:
LENOVO YILIN İKİNCİ ÇEYREĞİNDE DE ZİRVEDE
Dünyanın ve Türkiye’nin lider teknoloji şirketlerinden Lenovo, ‘Akıllı Dönüşüm’ stratejisi doğrultusunda sektörde liderliğini devam ettiriyor. IDC ikinci çeyrek rakamlarna göre; dünyada her dört bilgisayardan biri Lenovo oldu.

Müşteri deneyimine ve yenilikçiliğe yönelik odaklanmamızla bu rekabetçi pazarda kârlılığımızı artırmaya ve büyümeye devam edeceğiz. “Zayıf olur” beklentisine karşın rakamlar iyi geldi. Pazar şartları zorlaştı. Ülkemizde teknoloji seferberliği gerçekleşirken yapılacak çok iş var. Lenovo, Türkiye’de ve dünyada bilgisayarlarının yüksek performansıyle büyük hayran kitlesine sahip. Markamız ayrıca, mükemmellik ve hızı sahipleniyor.
DÜNYA PC PAZARI (IDC 2. ÇEYREK): 64.9 MİLYON ADET 
DÜNYA PC PAZARINDA LENOVO (IDC İKİNCİ ÇEYREK): 16.2 MİLYON ADET - %25.1 İLE LİDER 
LENOVO TÜRKİYE PAZAR PAYI: %26.1 (GFK SONUÇLARINA GÖRE LİDER)
OYUN KATEGORİSİ PAZAR PAYı: %5.1 ARTIŞ VE %23.1 İLE LİDER

 


QNB FİNANSBANK GENEL MÜDÜRÜ TEMEL GÜZELOĞLU:
BAŞARILI BİR PERFORMANSLA BÜYÜMEYİ SÜRDÜRDÜK
Özellikle ihracat ve KOBİ kredileriyle teknolojik yatırımlarda önemli adımlar atıldı. Mevduat ve kredilerdeki büyümeyle, tüm bankacılık alanlarında başarılı bir çalışma sergiledik.

2019 ilk yarısında da başarılı bir performansla büyümeyi sürdürdük. 2019 yılında da topluma katkı sağlamak ve çocukları geleceğe hazırlarken yanlarında olmak adına yürütülen kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına hız kesmeden devam ettik. “Minik Eller Büyük Hayaller Kurumsal Sosyal Sorumluluk Platformu” çatısı altında, çocuklarımızı matematikten kodlamaya, sanattan kültüre birçok alanda geleceğe hazırlamak için gönüllü finansçılarımız ve iş ortaklarımız ile yüz binlerce çocuğa ulaşıyoruz.
TOPLAM AKTİFLER: 171 MİLYAR 203 MİLYON TL (+9)
NET KREDİLER: 100 MİLYAR 63 MİLYON TL (+6) 
MÜŞTERİ MEVDUATI: 91 MİLYAR 695 MİLYON TL (+10) 
NET FAİZ GELİRLERİ: 3 MİLYAR 342 MİLYON TL
NET ÜCRET VE KOMİSYON GELİRLERİ: 1 MİLYAR 289 MİLYON TL (+33)
NET DÖNEM KÂRI: 1 MİLYAR 280 MİLYON TL
ÖZKAYNAKLAR: 14 MİLYAR 977 MİLYON TL (+3)
SERMAYE YETERLİLİK RASYOSU: % 15.59 (30 HAZİRAN 2019)


GARANTİ BBVA GENEL MÜDÜRÜ FUAT ERBİL:
GARANTİ BBVA’YI TERCİH EDENLERİN SAYISI 17 MİLYONA ULAŞTI
Seçim dönemini içine alan ve risk algısının yüksek seyrettiği 2019’un ikinci çeyreğinde; sağlam aktif kalitesi, güvenli likidite seviyesi ve kuvvetli sermaye yapısını koruyarak bilançomuzu başarıyla yönettik. 

Garanti BBVA’yı tercih edenlerin sayısı 17 milyona ulaştı. Dijital müşterilerimiz, attığımız yenilikçi adımlarla 8 milyona yaklaştı.

ULUSLARARASI ŞİRKETLERDEN YATIRIM TAVSİYESİ...
Önde gelen uluslararası yatırım şirketlerince, finansal sonuçları ve kârlılığıyla ülkemizde yatırım tavsiyesi verilen sayılı bankalardan biri olmayı da yıllardır süregelen bu kurumsal yapıya borçluyuz. Yurt dışı borçlanma programımızın başarısı ve uluslararası bankacılık alanındaki öncü rolümüzle, 600 milyon dolar hedefiyle çıktığımız sendikasyon kredisine, yabancı bankaların gösterdiği yoğun ilgi sonucunda, hedefin çok üzerinde talep aldık. 9 yılı aşkın bir süredir BBVA Grubu ile Türkiye ekonomisine değer kattık. Şimdi, Garanti BBVA olarak, çalışan ve müşteri mutluluğu odaklı, dijitalleşme temelli vizyonumuzla, ülke ekonomisine, topluma katkı sağlamaya ve çağın olanaklarını herkese sunmaya devam edeceğiz.
Ekonomimize katkıda bulunan projelerin finansmanında öncü ve lideriz. EMEA Finance tarafından üst üste 4. kez CEE Bölgesi’nin (Orta ve Doğu Avrupa) “En İyi Proje Finansmanı Kurumu”, “En İyi Yapılandırılmış Finansman Kurumu” ve”En İyi Sendikasyon Kurumu” seçildik. 
NET KÂR: 3 MİLYAR 668 MİLYON 768 BİN TL (-6.8%)
AKTİF BÜYÜKLÜK: 422 MİLYAR 284 MİLYON 856 BİN TL (+%10)
NAKDİ VE GAYRİ NAKDİ KREDİLER: 316 MİLYAR 120 MİLYON 722 BİN TL
MEVDUATLAR: %62 
MEVDUAT TABANI: 260 MİLYAR 60 MİLYON 882 BİN TL (+%6.1) 
SERMAYE YETERLİLİK ORANI: %16.4
ÖZKAYNAK KÂRLILIĞI: % 15,3
AKTİF KÂRLILIK: % 1.8


TÜRKTRAKTÖR GENEL MÜDÜRÜ AYKUT ÖZÜNER:
İHRACATTA SÜREKLİ YÜKSELEN BİR GRAFİĞE SAHİBİZ
İhracat grafiğimizdeki yükseliş, ülke ekonomisine katkımızın en iyi göstergesi. 2019’un kalan döneminde de yeni ürün ve hizmetler tarafında yatırımlarımıza devam edecek. Ülke ekonomisine ve çiftçilerimize katkı sağlamayı sürdüreceğiz.

Tarım ve hayvancılığın en ileri seviyede uygulandığı Kuzey Amerika’ya 2019’un ilk 6 ayında gerçekleştirdiğimiz ihracatta da önemli bir artış yakaladık. Dünya tarımında bizim ürettiğimiz teknoloji ve ürünlerin tercih edilmesinin gururunu yaşıyoruz. Buna en güzel örneklerden biri de 2019 Nisan ayında hem New Holland hem de Case IH markalarımızda ülkemiz çiftçisiyle buluşturduğumuz Türkiye’nin ilk yarı otomatik şanzımana sahip yerli traktörlerinin de ihracatına başlamış olmamız.

6 YENİ TRAKTÖR MODELİ... 
Değişen ve zaman zaman da zorlu hale gelen şartlar altında tam 12 yıldır traktör pazarındaki liderliğimizi kesintisiz şekilde sürdürüyoruz. Sektörde 65 yıldır var olan köklü bir oyuncu olarak, son dönemde daralan iç pazar koşullarına rağmen bu durumu bir fırsata çevirmek üzere büyük bir motivasyona sahibiz. Sene başından bu yana 6 yeni traktör modeli lansmanı gerçekleştirdik. İş makineleri ve tarım ekipmanları ise odaklandığımız yeni iş kolları...
YURT DIŞI SATIŞ: 7 BİN 562 ADET (+%20) / 130’DAN FAZLA ÜLKEYE İHRAÇ / TÜRKİYE’NİN TOPLAM TRAKTÖR İHRACATININ %88’İ
PAZAR PAYI LİDERİ: %42 (İLK 5 AY) / TÜRKİYE’NİN TOPLAM TRAKTÖR ÜRETİMİNİN %75’İ
TRAKTÖR ÜRETİMİ: 10 BİN 56 ADET
MOTOR ÜRETİMİ: 6 BİN 338 ADET
TOPLAM SATIŞ: 11 BİN 912 ADET
TOPLAM CİRO: 1 MİLYAR 740 MİLYON TL
YURT DIŞI SATIŞ CİROSU: 1 MİLYAR 68 MİLYON TL (+%45)
BRÜT KÂR: 223 MİLYON TL (%12.8) 
FAALİYET KÂRI: 79 MİLYON TL (%4.6)
FAVÖK: 143 MİLYON TL (%8.2) 
NET KÂR: 21 MİLYON TL

Enver ERKAN e.erkan@businesslife.com.tr