İNSAN KAYNAKLARI'NIN DİJİTAL DÖNÜSÜMÜ

Yakın geçmişte, İnsan Kaynakları profesyonelleri; yeni organizasyonel yapılanmalar, otomasyon ya da yapay zekâ hususlarında uyum problemleriyle ve yönetimsel engellerle karşılaşırdı. Ancak pandemi döneminde bu durum, İK'da dijital dönüşüm teknolojileri ve dağıtılmış iş gücüyle başka bir boyuta taşındı. Çünkü toplantılarımız "onlIne"a, işlerimiz evlere kaydı. Bunun sonucunda da motivasyon, performans yönetimi ve iş takibi konularında da dijital, hayatımıza daha çok girmeye başladı. "Yeni Normal"de artık İK liderleri, yeni iş süreçlerinin uygulanması, bütçe indirimlerinin ele alınması veya planlarının revize edilmesine odaklanıyor. Bunları; stratejiler, uzaktan çalışma & çalışan sağlığı, güçlü kurum kültürü ve tasarım merkezli düşünme başlıkları izliyor. Genel amaç, bu zorlu zaman dilimini fırsatlarla ve en az hasarla atlatmak, hız kazanmak. İK departmanları, en değerli hazinesi olan insan kaynağını dinliyor, onları kurum hedefleriyle eşleştiriyor. Verileri toplayarak analiz eden ve "Çalışan Deneyimi"ni geliştiren yeni modelin temelinde ise teknoloji var. Peki! Dijital trendlere hâkimiyet hangi seviyede? Şirketlerimiz değişime/dönüşüme hazır mı? Business LIfe Kasım 2020 sayısında...


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN ULUSLARARASI HAVALİMANI (İSG) İK DİREKTÖRÜ AHMET HAKAN ARSLAN:
YENİ TEKNOLOJİLERİ UYGULAMAYA HAZIRIZ
Gelişen teknoloji; uzun süren, dikkat ve titizlik gerektiren İnsan Kaynakları süreçlerinde kolaylık sağlarken, zaman maliyetlerini hayli azaltmakta. Sabiha Gökçen olarak, temel İK fonksiyonlarının hepsinde tamamen dijitalleşme yolundayız.

Performans değerlendirmede ve işe alımlarda, halihazırda dijital platformları etkin kullanıyoruz. “Yeni Normal”de eğitimleri “online”a taşıyoruz. Seçeceğimiz platformun çalışma arkadaşlarımıza uygunluğuna dikkat ediyoruz. Bunlar, kullanıcı dostu olmakla beraber süreçlerin hızlıca yürümesini sağlıyor. Çalışan öneri sistemlerimiz, ve çalışan memnuniyet anketlerimizin tamamı “online”da... Bu sayede fikirler bizlerle hızlıca paylaşılabiliyor, kurum için öneriler rahatça belirtilebiliyor. Geri dönüşler hem ivedi hem de efektif bir şekilde tarafımıza iletilebiliyor. Bu uygulamalar, sonuçları en doğrusuyla toplayıp analiz ederek kurumiçi gelişim için alacağımız kararlarda bizlere yardımcı oluyor. 

YAPAY ZEKÂ, İŞ HAYATININ VAZGEÇİLMEZİ 
Bir havalimanı işletmecisi olarak, misafirlerimiz ve çalışanlarımız için operasyonlarımızı hızlandıracak teknolojileri denemeye ve hayata geçirmeye hazırız. Yapay zekâ, iş hayatının vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Terminalimizde, konuklarımıza yardımcı olması adına konumlandırdığımız IA robotumuz (Aerobot) dijital dönüşümlerden biri. Teknoloji ilerledikçe, iş süreçlerinde fayda sağlayacak birçok uygulama geliştirilecek. Bunları havalimanımızın tüm operasyonlarımıza entegre etmeyi ve faydalarını hep birlikte tecrübe etmeyi umuyoruz.


ARÇELİK İK DİREKTÖRÜ BUKET ÇELEBİÖVEN:
STRATEJİMİZİN TEMELİNDE ÇEVİKLİK VE DİJİTALLEŞME VAR

İnsan Kaynakları stratejimizin temelinde, çeviklik ve dijitalleşme yer alıyor. Covid-19 öncesinde devam eden dijitalleşme projelerimiz vardı. Bunlara ayırdığımız kaynağı artırarak hızlı bir şekilde tamamladık. İşe alım süreçlerimizi ve aday değerlendirme uygulamalarımızı dijitalleştirmemiz, pandemi döneminde bize büyük avantaj sağladı. Çalışanlarımızın cep telefonu ve diğer akıllı cihazlar ile kullanabildiği “Connecta” uygulamamız üzerinden olası temasları azaltmak için yeni dijital süreçleri ivedilikle devreye aldık. Ayrıca arkadaşlarımızdan sıkça gelen sorular için bir bot geliştirdik ve “Connecta ChatBot”u devreye aldık.


KALE GRUBU İK BAŞKAN YARDIMCISI SELDA SEÇKİNLER:
İK UYGULAMALARINI YENİDEN YAPILANDIRIYORUZ
Mevcutta, yeni neslin teknolojiyi yoğun kullanması ve grup şirketlerimizdeki genç yeteneklerimizin sayısının artmasıyla, dijital dönüşüm gündemimizdeydi. Pandemi bu süreci hızlandırdı.

“İşe alım, performans değerlendirmesi” gibi aşamalar tamamen dijital ortamda ve çoğunlukla mobil uygulamalar üzerinde olacak. Video mülakatlar, oyunlaştırma uygulamaları vb. gibi teknolojik destekler ile İK uygulamalarını, mekândan ve zamandan bağımsız ve bu sayede çalışma arkadaşlarımızın taleplerine daha etkili cevap verebilecek şekilde bir çalışan deneyimi yaşattırmak üzere yeniden yapılandırmamız gerekecek. 

DİJİTAL TRENDLERE HÂKİMİYETİ ARTIRIYORUZ
Teknolojiyi doğru anlamak, bu anlayışı sistematik bir inovasyona dönüştürmekle mümkün. Dijital yetkinlikleri geliştirmek üzere çok farklı eğitim ve gelişim programları tasarlıyoruz. Bunları daha fazla kişileştirerek “online”a taşıdık. Dijital trendlere hâkimiyeti artırmakla birlikte, grup şirketlerimizin ihtiyaçları doğrultusunda doğru iş birliklerine giderek teknolojik altyapılara yatırım yapmaya özen gösteriyoruz. Örneğin; Peoplise ile “Kalegends Genç Yetenek Programı” ve “Onboarding” sürecini başarıyla yürüttük. İK süreçlerinin dijitalleşmesi, operasyonel yoğunluğun dengelendiği, verimliliğin arttığı bir ortam yaratmak açısından çok önemli. Maliyetlerden tasarruf etmeyi planlıyoruz. En büyük kazanımımız da vakit tasarrufu olacak. Böylece enerjimizi çalışma arkadaşlarımızın gelişimine harcayacak onları stratejik süreç tasarımına yönlendireceğiz.


PEGASUS HAVA YOLLARI İK DİREKTÖRÜ DİLARA OĞUR:
PEK ÇOK DİJİTAL PROJE YÜRÜTÜYORUZ
Pegasus Hava Yolları olarak, iş dünyasının en büyük gerekliliklerinden biri haline gelen dijital dönüşümümüzü, 2018 yılında başlattık. Hız kazanan ve temelinde teknoloji olan bu sürece hazırız.

Sadece internet sitemizi ve mobil kanallarımızı baştan aşağı yenilemekle kalmadık. Havaalanı ve uçak içi seyahat deneyiminde birçok yeniliği de hayata geçirmeye başladık. “Seyahat Asistanı Programı”, “Express Bagaj Hizmeti”, “Yeni Çipli Kimlik Kartı ile Seyahat Teknolojisi” bunlardan sadece birkaçı... “Türkiye’nin dijital hava yolu” mottosuyla sağlam adımlarla ilerliyoruz.

MALİYET VE ZAMAN TASARRUFU, VERİMLİLİK, ESNEKLİK...
İnsan kaynaklarında dijitalleşme; maliyet ve zaman tasarrufunun yanı sıra, verimlilik, esneklik, şirket kültürü ve çalışanlar açısından çok büyük önem taşıyor. Özellikle pandemi döneminde, bulut teknolojisinin sağladığı kolaylıkla iş gücünün daha esnek hale gelmesi ve evden çalışabilecek kadroların ofis dışında çalışabilir olması, teknolojik entegrasyon sürecinde önemli adımların atılmasını da beraberinde getiriyor. Online sistemler sayesinde çalışma arkadaşlarımıza ilişkin pek çok dinamik de farklı bir boyut kazanıyor. Hem misafir hem de çalışan deneyimi tarafında pek çok dijital proje yürütüyoruz. 


SCHNEIDER ELECTRIC ORTA DOĞU VE AFRİKA BÖLGESİ YETENEK YÖNETİMİ VE GELİŞİM ÇÖZÜMLERİ İK BAŞKAN YARDIMCISI NESLİHAN OGAN GÜMRÜKÇÜ:
KADINLAR, İNTERNETE ERİŞİMDE EŞİT FIRSATA SAHİP DEĞİL
Globalde yönetim kadromuzun yüzde 30’u, Türkiye’de ise %50’si kadın yöneticilerden oluşuyor. Bir endüstri şirketi için oldukça güçlü olan bu oranları daha da yukarı çekmek için öncü çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştiriyoruz. Sorumluluk alanımızı enerji sektörüyle sınırlı görmüyor, toplum genelinde bir dönüşüm için çalışıyoruz.

Türkiye’de kadınların istihdam oranı, erkeklerin yarısından az. Bunda, kadınların çocuk bakımı gibi aile ihtiyaçlarında yeterli desteği alamaması, eğitimde ve internete erişim gibi yeni çağın yetkinlikleri konusunda eşit fırsatlara sahip olamamaları gibi etkenler rol oynuyor. COVID-19 küresel salgını, koşulları zorlaştırmış durumda. Ancak biz durumu tersine çevirmek için var gücümüzle çalışıyoruz ve tüm iş dünyasını bu atılımda yer almaya davet ediyoruz. Genç kadınlara yönelik staj, mentorluk ve istihdam olanakları yaratarak bu engellerin aşılmasında görev alıyoruz. Schneider Electric olarak, hem kurumumuz nezdinde hem toplum genelinde ihtiyacımız olan sinerji ve iş birliklerinin yaratılmasına da liderlik ediyoruz. Hep birlikte, daha güçlü bir gelecek inşa edeceğimize inancımız tam...


KİĞILI İK VE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ (KYS) DİREKTÖRÜ IŞILAY OKAY:
İNOVASYONA, TASARIMA VE TEKNOLOJİYE YOĞUNLAŞIYORUZ
Belirsizlikler, ekonomideki dalgalanmalar, dijital dönüşümün yarattığı üretim süreçlerindeki değişiklikler, artan çalışan talepleri ve müşteri beklentileri, sosyal ve çevresel faktörler gibi birçok etken nedeniyle tam bir VUCA (değişken, belirsiz, karmaşık, muğlak) dönemindeyiz. 

Tüm faaliyetlerimizi belirsizlikleri azaltmak ve olayları doğru yorumlamak adına önceden planlıyor, tüm gelişmeleri izliyoruz. Süreçlerimizi birbirine entegre şekilde yürütme gayretindeyiz. Yeniliklerin şirketimize uygunluğunu tartışıyoruz. Öngörülerin sonucunda sektöre ayak uyduruyoruz. İnovasyon, tasarım ve teknoloji devrindeyiz. Bu konulara yoğunlaşıyoruz.

YENİ YAZILIMLAR GELİŞTİRDİK 
Gündemdeki konulardan bir tanesi işe alımı ilgilendiren online çalışma süreci. Mülakatlarımızı online gerçekleştiriyoruz. Çalışanlarımızın tüm sorularına anında yanıt verebilmek ve takibini yapabilmek adına yeni yazılımlar geliştirdik. Kendi kurduğumuz sistem ile tüm izin ve onay süreçleri kişisel hesaplardan doldurulabiliyor. Sınıf içi eğitimlerin yerini online ve “gamification” dediğimiz oyunlaştırma eğitimleri alıyor. Gamificationlar işe alım, performans yönetimi gibi hususlarda bizlere ışık tutuyor. Farklı fikirler ve tasarımlar için ekipler bir araya gelip beyin fırtınası yapıyor ve bir ürün ortaya çıkıyor. Şu an saha çalışanlarımız için VR video eğitimi için görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Sanal gerçeklik kavramı günümüzde çok ilgi çekiyor. Bizler de kurum tanıtımı gibi konularda bu uygulamadan yararlanmayı düşünüyoruz. Tüm ilanlarımızı, duyurularımızı ve ürünlerimizi ise sosyal medyada paylaşıyoruz. 


YAPI KREDİ İK VE ORGANİZASYON YÖNETİMİNDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI HAKAN ALP:
DİJİTAL ALANDAKİ TÜM YATIRIMLARIMIZIN AVANTAJINI GÖRDÜK
Pandemi sonrası, süreçlerin doğru dönüştürülmesi önemli bir konu. En kritik nokta ise çalışma arkadaşlarımızı dinleyerek, onların ihtiyaçları ve beklentilerini anlamak, bunlara göre hızlı aksiyonlar almak…

17 binden fazla istihdamın olduğu bir kurumda hislere değil, aksiyonlara odaklanan nabız araştırmaları yapıyoruz. Kendisinde veya ailesinde kronik rahatsızlığı olan 2 binden fazla çalışma arkadaşımız ile telefon görüşmeleri gerçekleştirdik. Genel müdürümüzün katıldığı toplantılarda paylaşımlarını dinliyoruz ve sorularını cevaplıyoruz. Kurumla, işle, ekiple olan tüm deneyimlerini nasıl yaşamalarını istiyorsak, ona göre bir yaklaşım sergiliyoruz. Dijital uygulamalar bu birlikteliği kolaylaştırıyor. Oturup konuşmak için artık mesafeler engel teşkil etmiyor. Çok farklı çalışma gruplarını hızla bir araya getirip çeşitli konular üzerine iletişime geçebiliyoruz. 

“TÜRKİYE'NİN DİJİTAL BANKASI” 
“Türkiye'nin Dijital Bankası” Yapı Kredi olarak, dijital alandaki tüm yatırımlarımızın avantajını gördük. Evden çalışmak veya müşterilere uzaktan daha yoğun hizmet vermek için hazır olan altyapılarımızın hızlı bir şekilde yaygınlaştırılması, bunun en küçük adımı. Geçtiğimiz yıl “BizTube”yi daha yoğun kullanmaya başladık. Kendi podcast platformumuz BizCast’i de hayata geçirdik. Arkadaşlarımızı bir araya getirmeye yönelik çalışmalarımız da pandeminin ilk haftalarından itibaren “online” ortamda devam ediyor.


İŞ BANKASI İK’DAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BURAK SEYREK:
“ÖNCE İNSAN” YAKLAŞIMIMIZI, TEKNOLOJİ İLE BİRLEŞTİRİYORUZ
Günümüzde çalışanlar, yeni dijital yetkinliklere göre kendilerini farklı alanlarda geliştirmeli. İş Bankası’nda yapısal anlamda insan kaynaklarına ve organizasyonel modellere sirayet edecek şekilde 2015-16’dan itibaren hızlanan dijital dönüşüm çalışmaları, teknolojiyi insanın yerine değil, yanına koyan bir anlayışla sürdürülüyor.

Projelere katkı sağlamak ve çalışanların dijital kavramlar ve yeniliklerle ilgili bilgi, yetkinlik ve farkındalıklarını arttırmak amacıyla pek çok öğrenme faaliyeti gerçekleştiriyoruz. Bunları, sürekli güncelliyoruz. “Önce insan” yaklaşımımızı, teknoloji ile birleştiriyoruz. 

HİZMETLERİMİZİ İYİLEŞTİRECEK HER YENİLİĞİ TAKİP EDİYORUZ
İş Bankası, tüm yöneticilerini, işe başlangıç aşamasından itibaren kendi kadroları içinden yetiştiriyor. Bankamızı geleceğe taşıyacak arkadaşlarımızın, öğrenme çevikliği ile teknoloji başta olmak üzere, hizmetlerimizi iyileştirecek her alandaki yeniliği takip ederek uygulamaları büyük önem taşıyor. Hem mesleğin hem de çağın gerektirdiği yeni nesil ihtiyaçlara cevap verecek şekilde yeteneğin gelişimi ve dönüşümü için ciddi ve son derece kapsamlı öğrenme ve gelişim süreçlerimiz var. Çalışanlarımızı; dijital eğitimler, oyunlaştırılmış uygulamalar ve videolarla destekliyoruz. Diğer yandan, salgın döneminde, çok kısa sürede ilave 4 binin üzerinde dizüstü bilgisayar temin ettik. Güçlü dijital ve teknik altyapımızın ve ilgili ekiplerimizin fedakârlıklarıyla 15 bin arkadaşımızın evden sorunsuzca çalışabileceği ve müşterilerimizin kesintisiz ulaşabileceği teknik altyapıyı oluşturduk. 


SAP GÜNEY AVRUPA, AFRİKA, ORTA DOĞU DANIŞMANLIK HİZMETLERİ VE TÜRKİYE İK DİREKTÖRÜ HANDE GENÇ:
440 BİNDEN FAZLA KURUMUN DİJİTALLEŞMESİNE YARDIMCI OLUYORUZ
Çözümlerimiz ile kurumların kârlılığını artırıyoruz. Onların, değişen dünya ve çalışma koşullarına uyum sağlamalarını ve rekabette fark yaratmalarını mümkün kılıyoruz. Dijital trendlere hâkimiyetimiz, insan kaynakları alanında da bu başarıya paralel gidiyor. 

Kurumsal uygulama ve yazılım alanında dünya lideriyiz. Sadece kendimizi gelecek için dönüştürmekle kalmıyor, bugün dünyada ve Türkiye’de özel sektör ve kamuda, 440 binden fazla kurumun dijitalleşmesine de yardımcı oluyoruz. 

ÇÖZÜMLERİMİZİ, ÜCRETSİZ KULLANIMA AÇTIK
Özellikle insana dokunan süreçlerde analitiklerden faydalanıyoruz. Çalışanlarımız için daha keyifli, şirketimiz için de iş hedefleriyle paralel, daha anlamlı insan kaynakları süreçleri tasarlıyoruz. Teknolojilerimizden bazılarını koronavirüs döneminde ücretsiz kullanıma açarak şirketlere destek olmaya çalıştık. Örneğin; çalışanlarıyla ve müşterileriyle kesintisiz ve güvenilir ilişki kurmak ve ihtiyaçları belirlemek isteyen kurumlar için “Qualtrics Remote Work Pulse” ve “Customer Confidence Pulse”, uzaktan çalışan kurumları desteklemek üzere “SAP Litmos” ve ortak görev takibi ve proje yönetimine yönelik “Ruum by SAP” gibi çözümlerimiz... “Dünyayı daha yaşanılır bir yer haline getirmek ve insan hayatını iyileştirmek” vizyonuyla çalışırken, dijital dönüşüme öncülük etmeye devam edeceğiz. 


ARKAS HOLDİNG İK DİREKTÖRÜ (CHRO) DR. ŞENGÜL ATALAY:
“DAHA BAŞKA NELER YAPABİLİRİZ?” NOKTASINDAYIZ
Daha 3-5 ay önce online çalışabilmeye geçmenin teknik konuları üzerinde duruyorduk ve bunu başardığımız için gururluyduk. Şimdi, nasıl daha verimli ve motive olunabileceğini konuşuyoruz. Yeni dönemdeki asıl önemli fark, hız konusu.

Kültürel dönüşüm yaratacak projeleri / uygulamaları aylık dilimlere sığdırma gayreti içindeyiz. Özellikle yeni nesil çalışanların çoğunlukta olduğu şirketlerde, dijital dönüşüm yetkinliklerine ve teknoloji trendlerine açık çalışan profiline sahip olmak, bu adaptasyonu iyice hızlandırıyor. Arkas olarak, ofislerimizin olduğu ülkelerde ilk vaka sayıları açıklandığı günden itibaren, teknolojik altyapımız ve kullandığımız platformların desteğiyle çalışmalarımızı sorunsuz bir şekilde yürüttük. Dijital dönüşüme hazırlıktan çok artık “Daha başka neler yapabiliriz?” noktasındayız. En büyük avantajlarımızdan biri, her daim desteklerini alabildiğimiz bilgi sistemleri direktörlüğümüz. Aynı vizyonu paylaşmamız, değil geç kalmak, epey öncelikli yol almamıza olanak sağlıyor.


ÜLKER İK BAŞKAN YARDIMCISI FARUK GÖZLEVELİ:
GENÇLERİMİZ İÇİN İŞE ALIM VE STAJ PROGRAMLARI DÜZENLİYORUZ

Yetenek kazanım programımız “bizz@kampüs”, işveren marka bilinirliğimizi kampüslerde yaymayı ve farklı departmanlara genç yetenekleri stajyer olarak kazandırmayı hedefliyor. 3. 4. sınıf lisans ve yüksek lisans öğrencileri için tasarlandı ki, aynı zamanda bir yarışma. Hem şirketimizin kapılarını genç yeteneklere açıyor hem de onlara eğitim hayatlarının önemli parçası olacağına inandığımız bir proje deneyimi yaşatıyoruz. “bizz@kampüs”, “Commercial Talent- Genç Yetenek İşe Alım Programı” ve Yıldız Holding liderliğinde yürütülen “Job@Yıldız Holding Staj ve Yeni Mezun İşe Alım Programı” gibi araçlarla genç yeteneklere ulaşmaya çalışıyoruz.


LOGO GRUP İNSAN VE ORGANİZASYONEL DÖNÜŞÜM BAŞKANI HANDE YALGIN:
DİJİTAL DEVRİM HARİKA BİR FIRSAT
Pandemi süreciyle beraber pek çok şirket uzaktan çalışmak durumunda kaldı. Biz de 2019 yılında hayata geçirdiğimiz dijital dönüşüm hamlemiz ile “Dijital dönüşüm” parametrelerimizi dört bacaklı (dijital düşünce yapısı, bilgi, çeviklik ve süreçler) bir model üzerine oturttuk.

Dijital devrimi iş yapma alışkanlıklarımızı optimize etmek için harika bir fırsat olarak görüyoruz. 

DÖNÜŞÜM...
Mekândan ve mesai saatlerinden bağımsız çalışılan, GIG ekonomisinin iş hayatına artan oranlarda dahil olduğu, çalışan ve müşteri deneyiminin süreç tasarımlarının merkezinde olduğu ve beklentilerin sürekli arttığı, yapay zekâ, makine öğrenmesi, nesnelerin interneti gibi kavramların iş süreçlerinin sil baştan kurgulanmasını gerektirdiği bir dünya var artık. Logo Grup olarak, hem ürünlerimizi tasarlarken ve geliştirirken hem de çalışan deneyimini zenginleştirmeye yönelik, bu dönüşümleri odağımızda tutuyoruz. Dijital dönüşüm, özellikle İK’da en önemli odak alanlarımızdan biri. Yeteneklerimizi bu çerçeve ile paralel bünyemize katmak ve yetiştirmek öncelikli amacımız. Yazılım alanında faaliyet gösteren ve çevikliğin temel bir yetkinlik olarak tanımlandığı Logo Grup’ta, çevik ve dijital öğrenme çalışmaları da kaçınılmaz olarak hız kazandı.


CARGILL GIDA ORTA DOĞU, TÜRKİYE VE AFRİKA İK DİREKTÖRÜ BANU ÖKSÜN:
BEŞ YILLIK STRATEJİMİZİN TEMELİNDE DİJİTALLEŞME VAR
Hedeflerimize ulaşabilmek için belirlediğimiz stratejik yetkinliklerin başında dijitalleşme yer alıyor. Cargill Türkiye olarak, dijital dönüşüm sürecinin en aktif olduğu, bu alanda en büyük altyapı ve eğitim yatırımlarının yapıldığı ve planlandığı bir dönemdeyiz.

Hem Türkiye hem Orta Doğu ve Afrika bölgesi hem de global olarak, önümüzdeki beş yıllık stratejimizin temelinde dijitalleşme var.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM PROGRAMI: METAMORFOZ  
Üç yıldır “Metamorfoz” adında bir dijital dönüşüm programı yürütüyoruz. Raporlama ve analizlerin en doğru verilerle yapılmasını sağlıyoruz. Amacımız, dijital deneyimleri entegre hale getirmek. Gerekli yetkinliklerin kazanılması için eğitimler veriyoruz. Hedefimiz; gıda, endüstri, biyoendüstri ve hayvan besleme alanlarındaki müşterilerimize, farklı online kanallar ve dijital uygulamalar aracılığıyla en iyi deneyimi sunmak. Çalışma arkadaşlarımız da bunları zenginleştirmek için dünyadaki trendleri yakından takip ediyor, teknolojiden en etkin şekilde faydalanmak için çaba harcıyor.


TURKCELL HUKUK, REGÜLASYON VE İK’DAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI SERHAT DEMİR:
DİJİTAL AYAK İZLERİNİ, İK BÜYÜK VERİ ORTAMINDA TOPLUYORUZ
Teknoloji tüm sektörleri hızla değiştirirken, yeni iş alanları hayatımıza katılıyor. Hem işin hem de çalışan deneyiminin yeni ortaya çıkan ihtiyaçlarını karşılayabilmek için gerekli dijital ortamı sağlamak şart. Turkcell’de uzun yıllardır İK süreçlerinin dijitalleşmesi adına önemli yatırımlar yaptık ve büyük yol kat ettik.

Altyapının dijitalleşmesi, teknoloji değişimi ile birlikte sürekli ileri taşınan bir konu. Ancak bundan daha kritik bir nokta var. “Deneyimin dijitalleşmesi” ve bunun hem çalışan mutluluğuna hem de iş performansına katkısını sağlayabilmek... 

YAPAY ZEKÂ VE RPA TEKNOLOJİLERİ... 
Artık kişiselleşen deneyimler sunmak, platform ortamları ile ihtiyaca uygun hizmet vermek, çalışanın kendi profilini kendi tanımlayabilmesine imkân sağlamak, bunun üzerinden çalışana ve ihtiyacına özel öneriler getirebilmek son derece önemli. Aynı şekilde, işin ihtiyacına uygun yetenekleri iş ile vaktinde buluşturabilmek, performansı en üst noktada tutmak, ekibi iyi tanıyıp yönlendirebilmek de dijitalleşme ile çok daha etkili şekilde yönetilebiliyor. Turkcell’de, çalışanlarımızın iş başvurusundan itibaren tüm süreç ve deneyimlerini, yapay zekâ ve RPA teknolojileri ile desteklediğimiz dijital uygulamalarımızdan, hassasiyetle yönetiyoruz.  

“HR MOBILE DASHBOARD” UYGULAMASI 
Dijitalleşme, değişen ve gelişen insan gücünü yönetebilmek için zorunlu. Bunun için sahip olunan en önemli araç da veri... Çalışan yolculuğuna dair kurguladığımız sistemlerde, biriken dijital ayak izlerini IK büyük veri ortamında topluyoruz. “HR Mobile Dashboard” uygulamamız ile günlük operasyonlarımızı ve süreçlerimizi gerçek zamanlı verilerle izliyoruz. Uçtan uca mutlu çalışan deneyimini yaşatmak için büyük veriyi kullanarak geleceğe dayalı tahminlerde bulunabiliyoruz.


KASTAMONU ENTEGRE İK DİREKTÖRÜ SELİM ÇELEBİ:
DİJİTAL DÖNÜŞÜME YATIRIM YAPMAYA DEVAM EDECEĞİZ
İnsan odağımızı kaybetmeden, teknolojik altyapılar ile güçlenmek, operasyonel işlerimizi dijital sistemler ile desteklemek ve mobil uygulamalar haline getirmek, global önceliklerimiz arasında. Bunlara örnek olarak; işe alım ve işe uyum süreçlerimiz, yıllık online ve katalog eğitim takiplerimiz, self servis İK uygulamalarımız verilebilir.

Hedeflerle takip ettiğimiz ve mevcutta dijital ile desteklediğimiz performans sistemimizi, geleneksel yaklaşımdan yeni nesil sisteme taşıyabilmek için yeni bir kurum içi çalışma başlattık. Bu kapsamda, bilgi teknolojileri departmanımız ile iş birliğindeyiz. 

TERCİHİMİZ, BULUT TABANLI SİSTEMLER
Kastamonu Entegre olarak, yurt dışı iştiraklerimizde kullandığımız bulut tabanlı sistemleri tercih ediyoruz. Bunları KVKK ve GDPR mevzuatı çerçevesinde süreç bazında yaygınlaştırmak üzere çalışıyoruz. Yerel dinamiklerimizi dikkate alarak, global iş yapış biçimlerimizi standardize edebilecek ve hibrit çözümler üretebilecek platformlar tasarlayarak kurum içi entegrasyon sağlıyoruz. Mutlaka pilot bir uygulama ile geri bildirim alarak güncellemeler gerçekleştiriyoruz. Sahada görevli çalışanlarımızın gelişimlerine ve verimliliklerine fırsat eşitliği ile katkıda bulunabilmek için mobil uygulama çözümleri hâlâ öncelikli tercihimiz. Dijital dönüşüme önümüzdeki yıl da yatırım yapmaya devam edeceğiz. Yapay zekâdan faydalanarak rutin içerisinde kendini tekrar eden operasyonel işlerimizi RPA altyapısı ile otomatik hale getireceğiz. Büyük veriyi doğru İK analitiği ile desteklemek için doğru veri entegrasyonunu global kapsamda konsolide edebileceğimiz yazılım görüşmelerimiz var.


PERYÖN (TÜRKİYE İNSAN YÖNETİMİ DERNEĞİ) 25. DÖNEM YAYINLAR TEMSİLCİSİ – İK UZMANI İDİL TÜRKMENOĞLU:
KLASİK İK SİSTEMLERİ BİR ANDA YIKILACAK
Covid-19 salgını, işyerlerini sadece operasyonel ve teknolojik değil, zihniyet dönüşümü olarak da etkiledi. Uzaktan çalışma, online toplantılar, yeni usul proje yönetimi, salgın öncesi mesai saatlerinin anlamsızlaşması gibi yeniliklerle karşı karşıya kalındı.

Yaşamı prosedürler ve kontroller üzerine kuranlar zorlandı. Çalışanlarına özgürlükçü bir ortam yaratıp, değerler üzerine bir bağlamda iş sonuçlarına odaklanmış şirketler hızlıca uyum sağladı. Ekran başındaki toplantı uygulamalarında -en azından görüntüde- herkes eşitlendi. Covid-19’dan iş dünyası ve İK yönetimi adına çıkarılacak dersler var. Tüm organizasyonlar, zamandan ve mekândan bağımsız olarak ekipleri hedefe koşturmayı, yönetmeyi değil, yönlendirmeyi öğrenmek zorunda. Bu da değerlerin tanımlanması, etik anlayışının yaygınlaştırılması, iş yapma biçiminin herkese aktarılması, istenen sonuçların paylaşılıp sadece uygunsuzlukların yönetilmesiyle olacak. Bu da çoktandır değişmek zorunda olan klasik İK sistemlerini bir anda yıkacak.


SOCAR TÜRKİYE İK BAŞKANI SİBEL UĞUR:
DİJİTAL TRENDLERDE TECRÜBELİYİZ
SOCAR Türkiye, pandemi sürecinden bağımsız olarak, dijital dönüşümünü büyük ölçüde tamamlamış bir grup. Her bir çalışanın, şirketi geleceğe taşıyacak etki ve önem taşıdığının; başarının, çalışanlarımızın sergileyeceği yüksek performansla doğrudan bağlantılı olduğunun bilincindeyiz.

5 bin 600 kişilik büyük bir aileyiz. Çalışanlarımızın performans, yetenek, ödüllendirme gibi tüm İK süreçlerini düzenli analiz ediyor ve ihtiyacı göre geliştirmeler yapıyoruz. Dijital trendlerdeki tecrübelerimizi, çalışan deneyimi ve çalışan bağlılığını artırmak için kullanıyoruz. Örneğin; SOCAR Türkiye ödül platformu “Better Together Better Rewards”u 2019 yılında lanse ettik. Kurumsal değerlerimiz üzerine kurulan, başarının takdir edildiği, eğlenceli, eğitici ve sürprizlerle dolu bir kurumsal sosyal iletişim platformu, aktif olarak kullanıyor. 

YEDİ GÜN, 24 SAAT ÇÖZÜM ÜRETİYORUZ
Sadece çalışanlarımız değil, onların ailelerini de içeren projeler geliştiriyoruz. Yeni “Jenerasyon Gelişim Programı”nı, çocuklarını geleceğe hazırlama hedefiyle oluşturduk. 120 mezun, pandemi döneminde farklı yaş gruplarındaki diğerleri için sanal ortamda aktiviteler düzenledi. Mayıs ve haziran aylarındaki online aktivitelerimizden 660 gencimiz yararlandı. Bu program ile Stevie Awards’tan “Eğitim” kategorisinde altın, “Çalışan Bağlılığı”nda gümüş ödül kazandık. Bir diğer önemli projemiz ise “Çalışan Destek Hattı”. Doktordan psikoloğa, veterinerden mali müşavire dek pek çok alanda uzman 443 isimden oluşan kadro, sorulara ve taleplere çözüm üretmek üzere 7 gün 24 saat telefonun diğer ucunda. Nisan-ağustos arasında 1.928 çağrı geldi.


DOĞUŞ OTOMOTİV İK VE SÜREÇ YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRÜ ELA KULUNYAR:
ÇEVİK HAREKET ETME GEREKLİLİĞİ KAÇINILMAZ
Değişim, her zaman insanla başlar. Dijital dönüşümü de ihtiyaçları paralelinde insanlar hayâl etti, planladı ve başlattı. Sonrasında buna uygun davranış kalıpları oluştu.

İhtiyaç, insanların tekrar eden, iş tatmini sağlamayan, motivasyon yaratmayan, muhakeme gerektirmeyen; ama zaman alan rutin işleri dijital yapılara yönelterek buradan artan vakitlerini daha yaratıcı, keyifli ve değer üreten işlere yönlendirmek isteğiyle oluştu. Bu çıktıları analiz ederek tüm taraflar için daha özel ürün ve hizmet sunma imkânları ortaya çıktı. 

ARKADAŞLARIMIZA UZMANLAŞMALARI İÇİN PROGRAM HAZIRLIYORUZ
Hem dijital teknolojilerin getirdiği bu değişimlere hem de günümüzün ani değişen koşullarına adapte olabilmek için öncelikle çevik hareket etme gerekliliği kaçınılmaz hale geldi. Otomotiv sektörü, yeni teknolojileri üretimden, müşteriye ulaşma noktalarına kadar yoğunlukla taşıyor. Bu süreçlere adaptasyon ve dijitalin avantajlarından maksimum derecede yararlanmak, verimlilik ve entegrasyonu sağlamak adına Doğuş Otomotiv çatısı altında 2017 yılından itibaren oluşan bir “Dijital Dönüşüm Departmanı”mız var. “Süreç Yönetimi Departmanı” sayesinde ise çalışanlarımızın önerilerini değerlendiriyoruz. Yeni projeleri destekliyor, en iyilerini her yıl “Fikirlerin Doğuş Günü” etkinliğimizde ödüllendiriyoruz. 

DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN İÇİNDEYİZ 
Dijital projeleri yaygınlaştırabilmek, ekiplerin odağını dijitalleşme ihtiyacına çekmek adına, dijital yetkinlikleri geliştirecek “Go-DGTL” akademisini hayata geçiriyoruz. Tüm arkadaşlarımızın dijitalleşme anlamında genel kültürünü giriş dersleriyle belli bir seviyeye getirdikten sonra RPA, veri analitiği, yapay zekâ gibi alanlarda uzmanlaşmalarını sağlayacak bir program hazırlıyoruz. Dijital dönüşüme hazır olmanın ötesinde, dönüşümün içindeyiz.


NUROL TEKNOLOJİ İK VE KURUMSAL GELİŞİM YÖNETİMİNDEN SORUMLU İCRA KURULU ÜYESİ İLKŞEN ÇETİNTAŞ:
GENÇLERE, DİJİTAL ÇAĞDA YETKİNLİK KAZANDIRIYORUZ
Üniversitelerin kariyer merkezleri ve mühendislik fakültesi bölüm başkanlarının desteğiyle seçtiğimiz 32 öğrencimize, 6 aylık staj dönemleri süresince 24 farklı yetkinlik kazandıracağız.

Sen Ol! öğrencilere sadece mesleki beceri değil, dijital çağda ihtiyaç duyacakları yetkinlikleri kazandırmayı hedefleyen özgün bir staj programı. Covid-19 ile yeniden şekillenen dünyaya hazırlanırken önemli bir referans olacak. Alanında en iyi eğitmenler, iş insanları ve girişimcilerden ilham almalarını sağlayacağız. Kitap, müzik ve sanatın farklı alanları ile buluşturarak vizyonlarını genişletmelerine destek olacağız. Üniversite-sanayi iş birliğinde, gençlere ve topluma karşı sorumluluğumuzun ezber bozan bilinci ile benzersiz bir değer yaratıyoruz.


BEYMEN GRUP CHRO ARZU BANU CENGİZ:
İK POLİTİKALARININ DİJİTALİZASYONU İÇİN YENİ PROJELERİMİZ VAR
Çalışan deneyimi döngüsünde yer alan pek çok evreyi geliştirmek için çalışıyoruz. Bu süreçte, işe yeni başlayanların uyum yolculuğunu ”e-mobil” üzerinden yürütüyoruz.

Çalışanlarımızın sağlığının ön planda olduğu, evden ve ofisten çalışmalarının belli bir plan dahilinde birlikte yönetileceği, iş sürekliliğini sağlayacak hibrit bir modele sahibiz. Önceliğimiz, yöneticilerimizin ve ekiplerinin birbirleriyle, sağlık ve hijyen tedbirleri çerçevesinde, etkileşimlerinin devamlılığını sağlamak. 

PERFORMANS YÖNETİMİ YENİ BİR DİJİTAL PLATFORMDA
Ofise gelen ve uzaktan çalışan arkadaşlarımıza yönelik iletişim, bilgilendirme ve motivasyon amaçlı paylaşımlarımız için dijital sistemlere ağırlık veriyoruz. “Yeni Normal” ile birlikte yeniden şekillenen hedef ve performans yönetimini yeni bir dijital platforma alacağız. Çalışana dokunan ve çalışan deneyimini geliştirecek uygulamalardaki dönüşüm fırsatları için hem “Beymen Grup Akademi” çatısı altında iş ortaklarımızla birlikte hem de İK politikalarının dijitalizasyonu anlamında pek çok yeni proje üzerinde çalışıyoruz.


METRO TÜRKİYE İK DİREKTÖRÜ ESRA DAVER:
DİJİTALE DÖNÜŞÜM VİZYONUMUZU ÇALIŞMALARIMIZIN TÜMÜNDE UYGULUYORUZ
2017 yılında, teknolojinin çalışan deneyimine nasıl katkıda bulunduğuna dair bir vizyon tanımladık ve İK süreçlerimizdeki dijital dönüşümü başlattık. Yetkinlikleri yeniden gözden geçirme ve mevcuttakileri daha üst seviyeye çıkarma ya da farklı olanlara odaklanma dönemindeyiz.

İK süreçlerimizde iyileştirmeler yapmak ve verimlilik kazanmak amacıyla, dijitale dönüşüm vizyonumuzu, çalışmalarımızın tüm halkalarında uyguluyoruz. Dijital çalışan deneyimini geliştirmek için “çalışan yolculuğu haritalaması” uygulamasını kullanıyoruz. 

BİRLEŞTİRİCİ BİR İK TEKNOLOJİSİ PLATFORMU...
Birleştirici bir İK teknolojisi olan platformumuz aracılığıyla işe alım, yetenek ve kişilik envanteri, değerlendirme merkezi ve esnek yan haklar uygulamaları, işe alıştırma, dijital öğrenme, performans ve kariyer yönetimi, çalışan bağlılığı gibi birçok aşamayı dijital olarak yürütüyoruz. İş arkadaşlarımız; yıllık izin, maaş bordrosu, onay gibi önemli bilgileri görüntüleyebilecekleri, yönetebilecekleri ve ek kaynaklara erişebilecekleri sistem aracılığıyla erişim sağlayabiliyor. Metro’nun faaliyet gösterdiği 34 ülke ile eş zamanlı olarak, şirket içi verilerin tamamına ve webinar, kütüphane, eğitim gibi portallara ulaşılabiliyor. Platformumuzu, güncel gelişmeleri takip edebilmek için düzenli güncelliyoruz ve modern kullanıcı deneyimi sunuyoruz. İşe alımlarımız da online. Adaylara 3 farklı ülkede eşsiz uluslararası deneyim ve sayısız eğitim fırsatı sunan uluslararası yönetici yetiştirme programı “Metro Potentials”ın seçme ve değerlendirme sürecini de online yürütüyoruz.


QNB FİNANSBANK İK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI CENK AKINCILAR:
TEKNOLOJİK DÜNYANIN FAYDALARINI ERKENDEN KEŞFEDİYORUZ
Teknolojinin ve bu alana yapılan yatırımların ne kadar önemli olduğunu bugün çok daha iyi görüyoruz. Gelişim anlamındaki bakış açımız; zaman ve mekândan bağımsız olarak arkadaşlarımıza katkı sağlamak... Genel müdürlük, şubelerimiz ve bölge çalışanlarımız ile iştiraklerimizin eğitimlerini online platformlardan destekliyoruz. E-ortamda 20 yeni sınıfımız oldu. Webinarlar ve simülasyonlar ile de ilerliyoruz.

Birçok mobil uygulama ile öğrenmeyi sürekli hale getiriyoruz. Her gün eğitim portalımızdan çalışanlarımıza iyi gelecek, psikolojik dayanıklılıklarını yükseltecekleri, zamanı verimli geçirmelerini sağlayacakları ve gündemi takip edebilecekleri birçok paylaşımda bulunuyoruz. Uzaktan çalışma, kaygı yönetimi, krizlerde karar almak, resilience, gelecek ekonomisi, belirsizlikte lider tavrı gibi konular, bunlardan birkaçı. Gelişim ve süreklilik için, 6 aydaki 1.200’ü aşkın içerik hep bu amaçlara yönelik. 

KURUM KÜLTÜRÜ...
Pandemi sürecinde kurum kültürünü korumak, değerlerimizde kalmaya devam etmek çok önemliydi. Uzaktan çalışmaya hazır olsak da, ilk defa tecrübe ediyorduk. Böyle dönemleri iyi yönetebildiğinizde çalışanlar ile kurduğunuz bağlar fark yaratıyor. Yöneticilerin ekipleri ile iletişimini artıracak, motivasyonlarına katkı sağlayacak, bağlılıklarını kuvvetlendirecek birçok ritüel belirledik. “Açık Kapı” toplantıları ve “İsteğini Sor” bunlardan sadece ikisi. 

KUSURSUZ HİZMET SUNMAYA ÇALIŞIYORUZ 
QNB Finansbank olarak, her geçen gün değişen ve gelişen teknolojik dünyanın faydalarını olabildiğince erkenden keşfedip iş süreçlerimize ve hizmetlerimize entegre ederek kusursuz hizmet sunmaya çalışıyoruz. Müşterilerimize kesintisiz, güvenlik problemi yaşamadıkları ve ihtiyaçlarının hepsine cevap veren ürünlerimiz ile bankacılık deneyimi sunabiliyoruz. Her gelişmeyi takip eden İK stratejimiz ile evden çalışma süreçlerini geleceğe dönük nasıl şekilleneceğine de bakıyoruz. Analizleri; verimlilik, bağlılık ve memnuniyet açısından daha da detaylı yapıyoruz. Süreci, dinamik / kontrollü yöneterek yeni çalışma şekillerini araştırıyoruz.


SAMSUNG ELECTRONICS TÜRKİYE İK DİREKTÖRÜ SEMRA ERGİN:
DİJİTAL TRENDLERE HÂKİMİYETİMİZ ÜST SEVİYEDE
2017 yılı itibarıyla, birçok unsurumuz gibi, dijital dönüşüme ayak uydurduk. “Global İK İnovasyonu” projemiz kapsamında tamamıyla online bir altyapı sistemini hayata geçirdik.

Dijital trendlere hâkimiyetimiz üst seviyede. Günümüzdeki dönüşüme de çok önceden hazırdık. Bir şirketin sahip olduğu esas kaynağın ve gücün insan olduğu inancından yola çıkarak, karşılıklı iletişimin sıcaklığından vazgeçmek istemiyoruz. Normale geçiş dönemi için yol haritamızı, çalışma koşullarımızı da uygun şekilde gerekli gördükçe tüm şirketlerimiz ile birlikte Samsung Global desteğiyle güncelliyoruz. İnsan odaklı bakış açımızı sürdüreceğiz. Hayatı kolaylaştırılacak uygulamalar ile çalışma arkadaşlarımızın yanında olmaya devam edeceğiz. 


AKBANK İNSAN VE KÜLTÜR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI PINAR ANAPA:
DEĞİŞİMİ BİR FIRSAT OLARAK GÖRÜYORUZ
Odağımız Akbanklılar ve değişim kültürü. Birlikte çalışmayı, sürekli öğrenmeyi ve gelişimi, tasarım ve inovasyon kültürünü, veri ve analitik odaklı uygulamaları önceliğimize alıyoruz.

İş yaşamımızın ve günlük hayatımızın tüm noktalarında her geçen gün daha çok hissettiğimiz değişimi bir fırsat olarak görüyoruz ve bireyler olarak kendimizi keşfetmenin de bunun başlangıç noktası olduğunu düşünüyoruz. Akbank İnsan ve Kültür olarak, bu zorlu süreci sağlığı öncelik olarak belirleyen ve güveni temel alan uygulamalarla yönetiyoruz. Şeffaflık ilkemiz paralelinde de her zaman bilgi paylaşımında olmaya özen gösterdik. Çabalarımızın önemli ödüllerle onurlandırılmasından büyük gurur duyuyoruz.


VODAFONE TÜRKİYE İK’DAN SORUMLU İCRA KURULU BAŞKAN YARDIMCISI BÜLENT BAYRAM:
İŞE AYRILACAK VAKTİ ARTIRACAK DİJİTAL ARAÇLARA YÖNELDİK
Dijitalleşme odağımız ile arkadaşlarımıza en iyi deneyimi sunmak için çalışıyoruz. Geçen yıl “dijital geleceğe hazır bir şirket” olma hedefiyle “Kültürel dönüşüm” başlığı altında kapsamlı bir program başlattık. Çalışma ortamımızı ve tarzımızı değiştirmeye odaklandık. Burada teknolojiyi de kullandık.

Çalışanlarımızın iş yaparken ihtiyaç duydukları tüm araç, sistem ve bilgilere tek bir platformdan ulaşabildikleri, uygulamalara tek bir ID ve şifre ile istedikleri cihazdan bağlanabildikleri ve bunları istedikleri gibi özelleştirebildikleri dijital çözümler sunduk. Bina giriş-çıkışlarında şirket kimlik kartlarının yerine akıllı telefonlarını kullanmasını sağlayan “Dijital Geçiş Sistemi”ni geliştirdik. 

ROBOTUMUZ “OCTO” İLE AYDA 6 BİN SAAT KAZANDIK 
Günlük hayatımızı kolaylaştıracak ve işimize daha fazla vakit ayırabilmemizi sağlayacak dijital araçlara yöneldik. Yüzlerce iş sürecini inceledik. Bunların önemli bir bölümünün birbirini tekrar eden hareketlerden oluştuğunu, robotik otomasyona uygun olabileceğini gördük. Robotumuz “Octo”ya devrettiğimiz süreçlerimizle ayda yaklaşık 6 bin saat kazandık. Karar alma süreçlerimizi sadeleştirip kısalttık. Toplantı sayımızı neredeyse yüzde 20 azalttık. Pandemiyle birlikte tüm birimlerimizi evden çalışmaya yönlendirdik. Şirkete uzaktan bağlanıp işlerimizi sürdürüyoruz. Online platformlarımız sayesinde çalışanlarımızla sürekli diyalog halindeyiz. Kurumsal eğitimlerimizi ve işe alım süreçlerimiz de online ortamda. İş başı yapacakları dijital bir “onboarding” programıyla destekliyoruz.


MERCEDES-BENZ TÜRK İK DİREKTÖRÜ BETÜL ÇORBACIOĞLU YAPRAK:
DİJİTALLEŞME ÇERÇEVESİNDE PEK ÇOK HEDEFİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK
Bildiklerimizi ve şimdiye kadar yaptıklarımızı dönüştürerek yeniden öğrenme ve sürekli gelişme çağındayız. Mercedes-Benz Türk olarak, en güncel teknolojik trendleri yakından takip ediyor, uygulamaya çalışıyor ve hatta birçok konuda öncülük ediyoruz.

İnsan Kaynakları olarak, vizyonumuz arasında iki kavram çok önemli. Çalışan deneyimi ve bunu hedeflenen seviyeye ulaştıracak insan yönetimi süreç altyapısı, yani dijitalleşme... 

2017’DEN BU YANA ÇOK YOL KAT ETTİK 
Dijital dönüşümde 2017’den bu yana çok yol kat ettik. Bilgiye en hızlı ve doğru şekilde eriştiğimiz dijitalleşme çerçevesinde pek çok hedefimizi gerçekleştirdik; ancak hayata geçirmeyi planladığımız daha birçok aksiyonumuz var. Son yıllarda dijital ve teknolojik pek çok uygulamayı; işe alımdan ücret ve performans yönetimine, eğitimden bütçe ve pozisyon planlamasına, çalışan iletişimimize kadar tüm süreçlerimize daha çok entegre ediyoruz. Çalışanlarımız ve yöneticilerimiz gerekli bilgilere “self servis” hizmet sunan kapsamlı bir platform üzerinden erişebiliyor. “Biziz App” mobil uygulamamamız ile lokasyon fark etmeksizin, şirkete dair güncel haberlere ve bilgilendirmelere ulaşılabiliyor. Birbirimize geribildirim verebiliyor ve isteyebiliyoruz. Anahtar performans göstergelerini dijital bir altyapı sayesinde raporluyoruz ve takip ediyoruz. 

“İCAT TUTKUSU ASLA BİTMEZ” 
Mercedes-Benz Türk olarak, önceliğimiz her zaman insan. İş veya staj başvurusu yapan adayların ve yeni işe başlayan arkadaşlarımızın deneyimlerini en üst seviyeye çıkarmak için “dijitalleşme” çatısı altında kapsamlı çalışmalar yürütüyoruz. Ölçümlemek için anketler de yaptığımız çalışan deneyimini iyileştirebilecek her türlü sürece dokunuyoruz. “İcat tutkusu asla bitmez” diyen mucidimiz Carl Benz, felsefemizi inovasyon temeline oturtmuştu. Biz de o vizyonla yeniliklere ve değişimlere öncü olmak için dijital dönüşümü tüm süreçlerimizde hayata geçiriyoruz.


GÜRALLAR GRUBU İK DİREKTÖRÜ GÖKHAN ATA OKUTAN:
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ORGANİZASYONUMUZU YENİDEN YAPILANDIRDIK

İşimize ve çalışanlarımıza yatırımlarımızın benzerini; teknoloji, yazılım ve donanım alanlarına da yapmaya devam ediyoruz. Geçtiğimiz 2 yıl süresince tüm grup şirketlerimize hizmet veren bilgi teknolojileri (BT) organizasyonumuzu da gözden geçirerek yeniden yapılandırdık. Mart ayı itibarıyla pandemi ile birlikte çalışanlarımız dönüşümlü olarak evlerinden çalışmaya başladı. Güçlü azaktan çalışma altyapımız sayesinde sorun yaşamadan bu geçişi hızlı bir şekilde gerçekleştirdik. Mobil platformlardan bilgiye ulaşma konusunda projeleri gündeme aldık. Süreç iyileştirme ile, çalışma arkadaşlarımızın işlerini daha verimli yapmalarına odaklanıyoruz.  


SAHİBİNDEN.COM İŞ DESTEK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI GÜNTULU PEKER:
ETKİNLİKLER VE EĞİTİMLER İLE DİJİTAL YAKINLIK SAĞLADIK

İnsan kaynakları politikalarımızın temelini oluşturan çalışan mutluluğuna yönelik girişimlerimizin, çalışan üzerindeki etkilerini ölçümlüyoruz. Çalışan deneyimini hep daha iyiye taşımaya gayret ettik. İletişimde samimiyetin gücüne hep inandık ve mizahi unsurları kullanarak eğlenceli bir çalışma ortamı yarattık. Pandemi, yüz yüze iletişimi kısıtlasa da bu dönemde organizasyonel verimliliğe katkı sunabilecek etkinlikler ve eğitimlerle dijital yakınlık sağladık. sahibinden.com olarak, 2021’de de şimdiye kadar olduğu gibi çalışanlarımıza “Sahibi sensin” diyoruz ve İK stratejilerimizi onların mutluluğunu hedefleyerek belirliyoruz.


NOVARTİS GRUP TÜRKİYE İK DİREKTÖRÜ DR. SENAY KIZILKAYA:
DİJİTALLEŞME NOVARTİS’İN BEŞ ÖNCELİĞİNDEN BİRİ
Novartis İlaç olarak “evden çalışma” ya da “esnek çalışma” olarak bilinen, temelinde teknoloji olan bu yeni modeli uzun yıllardır başarıyla uyguluyoruz. Bu, kültürümüzün bir parçası. Novartis’te kurulu altyapı hizmetleri, işimizi her yerde etkin bir şekilde yapmamıza olanak sağlıyor.

Şirketimizin teknolojik altyapıya yıllardır yaptığı yatırımlar böyle bir kriz dönemine, hızlıca cevap verebilmemizi sağladı. Dijitalleşme, Novartis’in global ölçekte beş önceliğinden biri. Bu, Novartis İlaç Türkiye’nin de hedefleri arasında. Dönüşümleri yakından takip ediyor ve iş hayatımıza entegre ediyoruz. 

“DİJİTAL DÖNÜŞÜM YÖNETİCİSİ” ATADIK 
Türkiye’de dijital projelerin desteklenmesi, ekipler arasında dijital farkındalık yaratılması için “Dijital Dönüşüm Yöneticisi” atadık. Kurulan odak gruplarıyla birçok dijital proje hayata geçirdik. Dijital dönüşümü hızlandırmak amacıyla “İnovasyon Kurulu” oluşturduk. Her departmandan buraya katılım ve katkı sağlaması için “Dijital Şampiyonlar”ımız var. “İnovasyon Kurulu”nun görevi, çalışanlara eğitim vererek dijital yetkinliğimizi daha üst seviyelere çıkarmak ve inovatif fikirleri destekleyerek hayata geçirmek. 2019’da tüm “onboarding” süreçlerimizi dijital ortama taşıdık. Geçtiğimiz sene GPTW’nin araştırmasınd “İnsan Kaynaklarında Dijital Dönüşüm” özel ödülünü aldık. İçinde bulunduğumuz koşullar, dönüşümün hız kazanmasını sağladı. Bu değişim üzerine her şirket düşünmeli. Yarının başarısı, bu süreçte verilecek kararlarda yatıyor. 


LİNKTERA İK DİREKTÖRÜ DUYGU USKUN:
DÜNYADA, İŞLERİN YÜZDE 90’I DİJİTAL BECERİ GEREKTİRİYOR
Yeni mezunlara, dünyanın gittiği ve ilerlediği yol itibariyle, teknoloji ve dijitalleşme odaklı alanlara yönelmelerini öneririm. Büyük veri, yapay zekâ, makine öğrenimi, robotik otomasyon gibi alanlarda sadece Türkiye’de değil, dünyada da yetişmiş insan kaynağı en büyük ihtiyaç olacak.

Hangi bölüm/meslek olursa olsun, bugün dünyada işlerin yüzde 90’ı dijital beceri gerektiriyor. Dünya standartlarındaki gereksinimleri karşılayacak şekilde kendini geliştirmek önemli. Linktera gibi yazılım ve danışmanlık alanında kariyer hedefleyenlere, üniversitelerin bilgisayar mühendisliği, matematik, yönetim bilişim sistemleri, işletme, iktisat ve finans ile ilgili bölümleri önerebilirim. Yeni mezunlar, kendilerine teknolojileri kullanabilecek hatta üretebilecek bir yol çizmeli.