İNSANLAR '10'LARLA KIYMETLENİYOR

"Geleceği Keşfeden 50 İK Lideri" araştırmamızı, Eylül 2020'de yayımladık. Aday gösterilenler; en başta saha sonuçları olmak üzere, okur geri bildirimleri, "BUSINESS 500" abonemiz ve ülkemizin tanınmış ekonomi gazetecilerinin kanaatleriyle şekillendi. Nihai liste, yayın kurulumuzun hararetli geçen birçok toplantısının ardından netlik kazandı. İsimler; ince eğirip sık dokunarak, objektif kriterler göz önünde bulundurularak, adaletli, intizamlı ve ustaca analizlerle tabloya özenle yazıldı. Bazı liderler ön plana çıksa da heyet kararıyla sıralama, A'dan Z'ye yapıldı.

Türkiye'nin köklü ve güzide kuruluşlarının İnsan Kaynakları profesyonellerini “İK’nın Keşfi” kuşaklı sayfalarımızda, bundan sonra da ağırlamaya devam edeceğiz. İK alanındaki değerli iş insanlarımızdan, 120’nci ve Aralık 2020’ye denk gelen “10. Yıl Özel Sayımız”da ise kendimizi, yani BUSINESS LIFE’la ilgili fikirlerini öğrendik. “İnsan Kaynakları Stratejileri”ni kendileriyle birlikte nasıl şekillendirebileceğimizi ve iş hayatına daha etkin bir şekilde nasıl yön verebileceğimizi de sorduk. Adını “Ev ödevi” koyarak, tavsiye niteliğindeki düşüncelerini aldık...

DR. ŞENGÜL ATALAY (Arkas Holding İk Direktörü):
Business Life size, ihtiyacınıza yönelik dokunabiliyor
Business Life, yeni nesil iletişim anlayışı ile hızla yol alan, gelişen, son derece faydalı ve okuması da en az onun kadar keyifli bir dergi... 

Business Life’ı düşündüğümde aklıma ilk gelenleri sıralarsam... Genelde teorik ve kuramsal olarak ele alınan iş hayatını gerçek örneklerle, uygulamalarla bizlere sunuyor. Doğrudan icraatın içinde bulunan iş insanlarının yorumlarına çok yer veriyor. Ele aldığı konular hep gündemi yakalayabiliyor hatta konuyla ilgili size bir benchmark dosyası oluşturuyor. Soyal medyayı etkin kullanıyor. Sürekli gelişme ve inavasyon içinde olan iyi bir ekibe sahip.

SİZİNLE BU YOLCULUKTA YER ALMAK, ÇOK KEYİFLİ
Business Life ile diğerleri arasındaki en büyük fark; her alandaki “butik” yaklaşımda olduğu gibi size, ihtiyacınıza yönelik dokunabilmesi, destek olması, takipçisini tanıması ve ona göre gelişimini, yeni nesil uygulamaları da kullanarak sunması. Sizinle birlikte bu yolculukta yer almak hep çok keyifliydi. Umuyorum ki “İK’nın Keşfi” biz profesyoneller kadar, mesleğe yeni başlayanlara ışık olur, gönül veren ve meraklıları için de yol gösterici olur. Aslında bu fayda sadece organizasyonlara değil, çalışanlara, dolayısıyla etki alanındaki herkese ve en önemlisi topluma sağlanmış olacak.

YENİ NESİL İLETİŞİM KANALLARI...
Pandeminin itici gücü ile 2020, teknoloji ve dijitalleşme üzerine konuşulanların fazlasıyla hayata geçmeye başladığı bir yıl oldu. Önümüzdeki yıllar eminim ki, yeni nesil iletişim kanallarını da fazlasıyla şekillendirecek. Örneğin ilk aklıma gelen; dergi yayınlarının da interaktif platformlar da yer alabileceği... 

DR. SENAY KIZILKAYA (Novartis Türkiye İK Direktörü):
İş dünyasına ışık tutuyorsunuz
Farklı sektörlerin değerli üst düzey yöneticilerine yer verilen “İK’nın Keşfi” başlıklı özel dosya haber çalışmaları, İK alanındaki gelişmeleri yakından takip edebilmeyi sağlıyor. Business Life’ın sayfalarında yer almaktan büyük mutluluk duyuyorum. Dergide emeği geçen herkesi tebrik ederim.

Business Life “İK’nın Keşfi” başlığı altında hazırladığı özel haber çalışmaları ve röportajlarıyla iş dünyasına ışık tutuyor. 

BEKLENTİLERİ KARŞILIYORSUNUZ
Business Life’ın rahatça okunabilen ve görsellerle zenginleştirilmiş sayfa tasarımlarının okurlar tarafından beğenildiğini düşünüyorum. Verilmek istenen mesaj okuyucuya net bir şekilde ulaşıyor. Günümüzde çok önem taşıyan sosyal medyanın aktif kullanımının da dergiye çok büyük katkısı var. Kısacası Business Life, takipçilerinin beklentilerini karşılamayı başarıyor. 

KOŞULLARA HIZLA ADAPTE OLUYORSUNUZ
Business Life, iş dünyasındaki güncel gelişmeleri yakından takip eden, kendini sürekli yenileyen ve içinde bulunduğumuz dönemin dinamik koşullarına hızla adapte olan bir yayın. 2010 yılından bu yana, iş ve ekonomi dünyasının köklü yayınlarının arasında yerini alarak, zengin içerikleriyle her geçen gün yerini sağlamlaştırıyor. İş dünyasının trendlerini okuyucularıyla buluşturan Business Life’ın, ilerleyen dönemlerde iş dünyasına yön vereceğine inanıyorum. Business Life markasını daha da güçlendirmek için sosyal medya kanallarını daha aktif kullanmanızı öneriyorum.

NURSEL ÖLMEZ ATEŞ (Borusan Holding İK ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı)
Zengin içeriğe sahip önemli bir yayınsınız
İnsan Kaynakları haberlerine bu denli kapsamlı ve titizlikle yer veren başta Genel Yayın Yönetmeniniz Seyfettin Bayram olmak üzere, tüm Business Life ekibine, sektörümüze olan destekleri ve katkıları için teşekkür ediyorum. Bu vesileyle Business Life’ın 10. yılını kutluyor ve yayıncılık hayatında başarılarının devamını diliyorum.

Business Life’ı, çıktığı günden beri takip ediyorum. Zengin içeriği ile iş dünyasına hitap eden önemli bir yayın. Gerek araştırma konuları gerek sektörlere uygun özel haberleri ile dikkat çeken unsurları bir arada taşıyor. 

GENÇLERİN UFKUNU AÇAN YAYINLAR ÖNEMLİ 
İnsan Kaynakları alanında gençlerin ufkunu açan, onlara yetkinlik kazandıran yayınlar her zaman önem taşıyor. Önümüzdeki dönemde teknik uzmanlık becerilerinin yanı sıra, katma değeri artıran ve fark yaratan, esneklik, yaratıcılık, uyum sağlama ve iş birliği gibi sosyal becerilere sahip yetenek profillerine ihtiyacımız artacak. Business Life’ın bu konularda ciddi bir bilgilendirme ve geliştirme platformu olabileceğini düşünüyorum. 

HANDE GENÇ (SAP Güney Avrupa, Afrika, Orta Doğu Dijital Hizmetler, İnovasyon ve Türkiye İk Direktörü):
Uzman görüşlerini ve örnek uygulamaları bizlere ulaştırıyorsunuz
Business Life’ın, Türk pazarındaki uzman görüşleri ve örnek uygulamaları bizlere ulaştırması, koronavirüs döneminin daha kolay yönetilebilmesi adına son derece değerli.

Salgın sürecinde dijital dönüşümünü tamamlamış firmalar, çalışanlarına ve müşterilerine kesintisiz destek veriyor. Değişimin kalıcı olacağını göz önünde bulundurursak, her krizde olduğu gibi acil müdahele ve sürdürülebilirlik aşamalarını geçen şirketler, şimdiden dijital dönüşümlerini başlatıyor. İçinden geçtiğimiz dönemi “Dijital Darwinizm” diye adlandırmak yerinde olur. 

SOSYALLEŞME, TEKNOLOJİK PLATFORMLARLA DESTEKLENMELİ 
Uzaktan eğitim, uzaktan çalışma, tele sağlık, online eğlence, e-ticaret, drone teslimatı, dijital ödeme, 3D yazıcılar, günlük yaşam şeklimizi ve dolayısıyla çalışma hayatıyla ilgili beklentilerimizi belirleyecek. Çalışan bağlılığına giden yolda tüm süreçler “SAP SuccessFactors” gibi entegre, mobil erişimli çözümlerle dijitalleştirilmeli. Çalışan deneyimi, teknoloji destekli işe alım ve oryantasyon, kariyer ve e-eğitim planlarına baz oluşturacak performans değerlendirme süreçleriyle zenginleştirilmeli. Şirket içi sosyalleşme “SAP Jam” tarzı teknolojik platformlarla desteklenmeli. “SAP Qualtrics” gibi anket çözümlerinin yardımıyla toplanan geri bildirimler ile çalışanlara dokunan süreçler şekillendirilmeli...

BANU ÖKSÜN (Cargill Gıda Orta Doğu, Türkiye ve Afrika İK Direktörü):
Doğru içerik ile doğru mesajı veriyorsunuz
Bu güzel yayında emeği geçen herkesi kutlarım. İK’ya yönelik haber çalışmalarınız, doğru yatırımların çalışanlar üzerindeki etkilerini ve katma değerini okuyucuya en iyi şekilde aktarıyor.

Doğru içerik ile doğru mesajı veriyorsunuz. Bizler de meslektaşlarımızın imza attığı başarılı uygulamaları okuyup ilham alıyoruz. 

İŞ LİDERLERİNİN İLGİSİNİ ÇEKİYORSUNUZ
CEO ve Genel Müdür gibi iş liderlerinin ilgisini çekecek nitelikte, değerli İK uygulamalarının daha fazla anlatıldığı ve İK liderleri arasındaki iletişimi artıran bir platform olma yolunda ilerlediğinize inanıyorum. LinkedIn hesabınızdan daha fazla içerik paylaşmanızın da faydalı olacağını düşünüyorum.  
EÇİLMİŞ 50 İK LİDERİNDEN OLUŞAN BİR PLATFORM...
Stratejik İK uygulamaları, şirketlerin hedeflerine ulaşmasına, iş modelinin daha kârlı ve verimli olmasına destek olur. Bu nedenle İK çalışmaları anlatılırken, şirketlerin kârlılığına yaptığı katkı daha çok vurgulanmalı. Örneğin; CEO röportajları yapılırken sektöre, iş modeline, yönetilen coğrafyanın büyüklüğüne özel geliştirilen İK uygulamalarının, şirketin büyümesine ve başarı hikâyelerine katkısından bahsedilmesi, çok faydalı olacaktır. Bu sayede başarılı İK uygulamaları, iş modeline ve kârlılığa olan etkileriyle iş dünyasının liderlerine de ilham kaynağı olacaktır. Diğer yandan, Türkiye’de İK disiplininin gelişmesine ve uygulamaların zenginleştirilmesine katkıda bulunma hedefiyle, seçilmiş 50 İK liderinden oluşan bir platform kurulabilir.

DİLARA OĞUR (Pegasus Hava Yolları İk Direktörü):
Güncel ve yenilikçi uygulamalara ışık tutuyorsunuz
Business Life'ın “İK’nın Keşfi” başlığı altında yayımlanan araştırma ve haber içerikleri, röportaj konuları, güncel insan kaynakları başlıklarındaki zengin içerikleri, hem İK profesyonelleri hem de kamuoyu için güncel ve yenilikçi uygulamalara ışık tutuyor.

Yeni dönem İK stratejileri, kuşkusuz içinde bulunduğumuz bu özel dönemin dinamikleriyle yeniden şekilleniyor. Dijitalleşme, liderlik, yetenek yönetimi, çalışan deneyimi gibi konular, belirsizlikle başa çıkmayı daha da iyi özümsediğimiz bu dönemde farklı dinamiklerle karşımıza çıkıyor. Biz değişen koşullara kolay adapte olabilen, çevik ve üretken bir organizasyon olduğumuza inanıyoruz.

DİJİTAL DENEYİMLER...
Pandemi, tüm şirketlere dijitalleşmenin ne kadar önemli ve gerekli olduğunu net bir şekilde gösterdi. Bu süreç, özellikle çalışma şekillerinde değişimleri de beraberinde getiriyor. Dijitalleşme yolculuğumuzda çalışanlarımızın dijital deneyimlerini artırabilmek için çalışmalarımızı hız kaybetmeden sürdürmeyi hedefliyoruz.

DÖNÜŞÜME HAZIRIZ 
Bulut teknolojisinin sağladığı kolaylıkla. iş gücünün daha esnek hale gelmesi ve evden çalışabilecek kadroların ofis dışında çalışabilir olması, teknolojik entegrasyonda önemli adımların atılmasını sağlıyor. Online sistemler sayesinde çalışan deneyimini oluşturan pek çok dinamik de farklı bir boyut kazanıyor. Pegasus Hava Yolları olarak, hem misafir deneyimi hem de çalışan deneyimi tarafında pek çok dijital proje yürütüyoruz. Oldukça hız kazanan ve temelinde teknoloji olan bu dönüşüme hazırız.

SEMRA ERGİN (Samsung Electronics Türkiye İk Direktörü):
İK alanında önemli bir misyonu üstleniyorsunuz
Yenilikçi kimliği ile Business Life, iş dünyasından sadece insan kaynakları alanında değil; finans, teknoloji gibi farklı sektörler ile ilgili yaptığı haber, makale ve röportajlarla da geleceğe ayna tutuyor. “İK’nın Keşfi” başlığı altında sektöre sunduğunuz ilgi çekici, farklı bakış açısı sunan, derinlikli ve vizyoner içeriklerinizi keyifle takip ediyorum.

Kaliteli içerikler üreten Business Life; Türkiye ve dünya gündeminden özel haber, araştırma, makale ve röportajlarıyla iş ve yönetim dünyasının nabzını tutuyor. 10 yılı aşkın süredir farklı sektörler tarafından keyifle takip edilen bir dergi olarak, İK alanında önemli bir misyonu üstleniyor. 

BAŞARI ÖYKÜLERİ...
Başarı öykülerininin de ilgi çekici olabileceği kanaatindeyim. İlham veren, motivasyonu yükselten insanların hikâyelerinin ve iş hayatı profesyonellerinin hayatlarının yer aldığı içerikler, okuyucular için keyifli olabilir ve onların kariyerlerine yön verebilir. İK trendleri, dijitalleşme ve bunun globalde çığır açan uygulama örnekleri ve pek tabi ki liderlik konuları da insan kaynaklarını yakından takip eden ve buna gönül veren İK profesyonelinin dikkatini çekecektir...

HANDE YALGIN (Logo Grup İnsan ve Organizasyonel Dönüşüm Süreçlerinden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi)
Bizlere ilham veriyorsunuz

Business Life’ın yayın hayatına başlamasının 10. yılını içtenlikle kutluyorum. “İK’nin Keşfi” başlığı altında yürüttüğünüz çalışmaları her zaman takip ediyor, araştırmaları büyük bir merakla, röportajları ve haberleri ilgiyle okuyorum. İK alanındaki bu geniş ve zengin içerik bazen bildiklerimizi, gözlemlerimizi teyit ederek doğru yolda olduğumuzu hissettiriyor. Kimileyin de yeni konular ve başlıklarla bilgilerimizi güncelliyor, bizlere ilham veriyor. Business Life’a başarılarla dolu, daha nice yıllar diliyor, yazar ve editör kadrosunu ve tüm emeği geçenleri kutluyorum. 

BETÜL ÇORBACIOĞLU YAPRAK (Mercedes-Benz Türk İk Direktörü):
Haberleriniz, sektör için oldukça iyi bir kaynak
Business Life’ın, İnsan Kaynakları alanındaki içeriklerini büyük bir ilgiyle takip ediyorum. Araştırmalar, röportajlar ve haber çalışmaları sektörümüze ışık tutuyor. Hem okuyuculara hem de İK profesyonellerine yönelik yayımlanan yazılarla sektör daha iyi tanıtılıyor.

Business Life’ın özellikle “İK’nın Keşfi” başlığı altındaki haber çalışmaları, sektördeki dönüşümü, gelişimi takip etmemiz için oldukça iyi bir kaynak niteliğinde. Zengin içerik ve görsellerle desteklenen içerikler, verdikleri mesajlarla da insan kaynağı sağlamanın ve bu alanı efektif yönetmenin önemini ve mesleğin inceliklerini gözler önüne seriyor.

YENİ STRATEJİLER...
Covid-19 ile birlikte tüm iş hayatı, bulunulan sektörler ve faaliyet alanları gözetilerek birbirinden farklı yeni çalışma düzenlerine hızlıca adapte edilmek durumunda kaldı. Bu süreçte belli alan ve sorumluluklarımız kapsamında uzaktan ve esnek çalışmanın da mümkün olabileceğini, hatta bazı işler için bu şekilde çalışmanın daha verimli olduğunu hep birlikte deneyimledik. Mercedes-Benz Türk olarak geliştirdiğimiz ve sahiplendiğimiz yeni stratejiler mevcut.

PANDEMİYE HIZLICA ADAPTE OLABİLDİK 
Şirketimiz genelinde ve İnsan Kaynakları’nda daha önce uygulamaya başladığımız dijital dönüşüm sayesinde, pandemiye hızlıca adapte olabildik ve gerçekleştirmek istediğimiz faaliyetlerimiz üzerine yoğunlaştık. Hızlı kararlar alıp uygulayabildik. Hem çalışan iletişimimizi hem de hedef kitleye yönelik iletişimimizi, dijital platformlara taşıdık. Salgın bize, insan sağlığının, sağlıklı iletişimin ve dijitalleşmenin önemini bir kez daha gösterdi. Çalışanlarımızın gelişimi için planladığımız eğitimleri online kanallar ile sürdürdük. Çalışan adaylarımızla online bir araya geldik, birbirimizi tanıma fırsatı yarattık, işe alımlarımızı gerçekleştirdik. 

FARKINDALIK VE VİZYON KAZANDIRACAK PAYLAŞIM 
Özellikle İK süreçlerinin dijitalleşmesi, hem çalışan deneyimine büyük katkı sunuyor hem de büyük veri sağlayarak İK stratejilerine ışık tutan analitik yaklaşım için zemin hazırlıyor. İK dijitalleşmesinin şirketlerin yatırım listelerinde üst sırada yer almasını sağlayacak her türlü farkındalık ve vizyon kazandıracak paylaşım, oturum, araştırma raporlarının sizler tarafından yayımlanması, son derece faydalı olacaktır...

BÜLENT BAYRAM (Vodafone Türkiye İk’dan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı):
Her seviyeden iş insanına yeni ufuklar kazandırıyorsunuz
Business Life’ın İK alanındaki sağduyulu tespitlerini ve vizyoner yazılarını keyifle okuyor; gündemi yakalayan yenilikçi ve özgün içerikleriyle sektörümüzün sesi olmayı gerçek anlamda başardığını düşünüyorum. Bunda, derginin deneyimli kalemlerden oluşan güçlü yazar kadrosunun büyük payı var.

Business Life, analitik bakış açısı ve katma değerli haber anlayışıyla iş dünyasının rehberi olmayı başarmış, her seviyeden iş insanına yeni ufuklar kazandıran önemli bir mecra. İlk günden bu yana sektörümüzde entelektüel anlamda büyük bir boşluğu dolduran ve ürettikleri kaliteli içeriklerle sektörümüzün gelişimine katkı sağlayan Business Life ailesini yürekten kutluyor, başarılarının devamını diliyorum.  

İK UYGULAMALARI, SON 1,5 YILDA ÇOK HIZLI GELİŞTİ 
Günümüzde İnsan Kaynakları (İK) alanındaki uygulamaların, literatürün önüne geçtiğini görüyoruz. Eskiden bir şeyi önce kitaplardan öğrenir, sonra uygulardık. Şimdi ise liderlikten Agile’a, her konuda pratikler o kadar hızlı ve çokyönlü arttı ki, bunları literatürde göremiyoruz; mevcut teorik bilgilerimiz eksik kalıyor. Hibrit çalışma, pandemi sürecinde yönetim, yeni liderlik anlayışı, psikolojik güven, Agile yaklaşım, ücret yönetimi gibi konuları bütünleşik olarak anlatan bir ders yok. İK uygulamaları son 1,5 yılda çok hızlı gelişti. Yeni “en iyi uygulamalar” ortaya çıktı ve pratikte deneyimlenmeye başladı. Artık, sektörümüzde bunlar konuşuluyor. 

“PRATİĞİN EL KİTABI” GİBİ BİR ÇALIŞMAYA İHTİYAÇ VAR 
Örneğin; biz bir Agile kitabı hazırladık; hem teorik anlamda Agile prensiplerini, hem de Agile çalışma yöntemi bir şirkette uygulanırken nasıl bir deneyimden geçildiğini, ne öğrendiğimizi, nerelere dikkat edilmesi gerektiğini anlattık. İnsanlar bu deneyimlere değer veriyor. Dolayısıyla “pratiğin el kitabı” gibi bir çalışmaya ihtiyaç var. İnsanlar, gerçek hayatta hangi deneyimlerin yaşandığını, teorilerin pratikte nasıl uygulandığını görmeli. Yeni pratikleri öğrenebileceğimiz bir literatür yok. En iyi uygulamaları deneyimleyerek, yaşayarak, yanılarak, hata yaparak, dinleyerek, araştırarak öğrenebiliyoruz. Bence, bunun altyapısının hazırlanması lazım. Mevcut en iyi İK uygulamalarını bütünleşik olarak kapsayacak, yeni pratikleri büyük resimde verecek bir mecraya ihtiyacımız var.