İŞ'TE, İLK YARIYIL BİLANÇOLARI

Pandeminin ekonomi üzerindeki olumsuz etkisi, birinci yarıyılda devam etti. Peki, 2021 yılı nisan-mayıs-haziran aylarını kapsayan ikinci çeyreğe ait şirket bilançoları nasıl şekillendi? Rakamlarda, kur ile faizlerdeki artışın ve 29 Nisan-17 Mayıs tarihleri arasını kapsayan 17 günlük kapanmanın etkileri izlendi. Finansallar; ekonomik aktivitedeki canlanma, talep ve üretim kapasitesindeki artışla güçlü geldi. Haliyle bazı sektörler daha fazla ön plana çıktı. Çoğu şirket, yılın ilk altı ayında, öngörülerin de üzerinde iyi sonuçlar açıkladı. Sanayi özelinde birçok sektör, beklentileri karşılamayı başardı. Artan üretim kapasitesine bağlı olarak satış gelirlerinde görülen artış, ikinci çeyrek bilançolarında da devam etti...


KOÇ HOLDİNG CEO’SU LEVENT ÇAKIROĞLU:
Tüm sektörlerde güçlü bir performans gösterdik 
Koronavirüs salgının etkilerinin ve belirsizliklerin sürdüğü, otomotiv sektöründe yarı iletken tedarikinde küresel sıkıntıların yaşandığı yılın ilk yarısında, tüm zorluklara rağmen başarılı sonuçlar elde ettik. Koç Topluluğu olarak, çalışma arkadaşlarımızın üstün gayretleri başta olmak üzere, çevik yönetim anlayışımız, sağlam bilançomuz, dengeli portföy yapımız, kuvvetli bayi teşkilatımız, esnek tedarik zincirimiz, dijital yetkinliklerimiz; çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim alanlarında ortaya koyduğumuz örnek uygulamalarımızla üretmeye, değer yaratmaya devam ediyoruz.

Çevik üretim tempomuzu artırarak, sene sonu beklentimizi karşılamak ve ekonomimize katkı sağlamak amacıyla çalışıyoruz. Dünyanın en büyük şirketlerinin listelendiği “Fortune Global 500”de, Türkiye’yi temsil eden tek şirket, bu yıl da Koç Holding oldu. Pandeminin etkileriyle mücadele ederken, sıralamamızı yükseltmeyi başardık. Ayrıca, İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO), “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu (İSO 500)” araştırmasında Tüpraş liderliğini korurken, ilk 10’da Ford Otosan, Arçelik ve Tofaş da yer aldık. 

SÜRECİ BAŞARIYLA YÖNETTİK
Topluluk olarak, faaliyette bulunduğumuz tüm sektörlerde, ilk yarıda güçlü bir performans gösterdik. Mayıs ayında ülkemizde yaşanan 17 günlük tam kapanmaya rağmen, çalışma arkadaşlarımızın üstün gayretleriyle süreci başarıyla yönettik. Tüm dünyada aşılanma oranlarındaki artışa paralel olarak, ihracat pazarlarında ilk çeyrekte gözlemlediğimiz talepteki canlanma sürdü. Bu durum, özellikle dayanıklı tüketim ve otomotiv sektörlerindeki şirketlerimizi olumlu etkiledi.

YATIRIMLARA DEVAM
Yatırımlarında hız kesmeyen Arçelik, ABD merkezli beyaz eşya üreticisi Whirlpool’un Türkiye operasyonu olan Manisa’da kurulu soğutucu ve çamaşır makinesi üretim tesislerini 78,3 milyon Euro yatırımla bünyesine kattı. Ayrıca, Türkiye’den uluslararası piyasalara, yeşil tahvil ihracı gerçekleştiren (350 milyon Euro / 5 yıl vadeli) ilk reel sektör şirketi oldu. Ford Otosan, tam elektrikli ve şarj edilebilir hibrit elektrikli (plug-in hybrid) versiyonlarını da içeren 1 tonluk yeni nesil ticari araç yatırım projelerinin finansmanına yönelik çalışmalar kapsamında, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile 650 milyon Euro tutarına kadar sendikasyon kredi sözleşmesi imzaladı. Tofaş, üretim ve ihracatını artırırken, Fiat markasıyla otomotiv pazarındaki liderliğini perçinledi. Otokar, yurt içinde ve yurt dışında her geçen dönem daha fazla tercih ediliyor. Ülkemizin lider traktör üreticisi TürkTraktör, çiftçimizin yanında.

YAPI KREDİ, TÜPRAŞ VE AYGAZ...
Yapı Kredi’nin nakdi kredilerdeki pazar payı, özel bankalar arasında yüzde 16,4’e yükseldi. Konsolide sermaye yeterlilik oranı %16,2, ana sermaye oranı %13,8 seviyesinde gerçekleşti. 20 ülkeden 42 bankanın katılımıyla, iki ayrı dilimden oluşan yaklaşık 962 milyon dolar sendikasyon kredisi sağladı. Kapasite kullanım oranını %91’e çıkaran Tüpraş, ülkemizin enerji ihtiyacını aralıksız karşılıyor. Güçlü bilançosunu korurken, pandemi koşullarındaki iyileşmenin yansımasıyla faaliyet kârlılığını artırdı. Aygaz yurt içi piyasada talebi karşılamayı sürdürdü ve 2021’in ilk 6 ayında satış tonajını yükseltti.

BİR İLKİ GERÇEKLEŞTİRDİK
Koç Topluluğu tarihinde bir ilki gerçekleştirdik. Koç Holding’in, Borsa İstanbul’da oluşan değerinin ve mevcut net aktif değer iskontosunun, şirketin gerçek performansını yansıtmadığı düşüncesiyle, sağlıklı fiyat oluşumuna katkıda bulunmak amacıyla ilk kez hisse geri alım programı başlatmaya karar verdik. Diğer yandan, Koç Topluluğu; çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim (ESG) çalışmalarına kararlılıkla devam ediyor...

Zorlukların üstesinden, dayanışma içinde geleceğiz
TEMA’nın başlattığı kampanyaya, Koç Topluluğu olarak 500 bin fidan bağışıyla katkıda bulunduk. Ayrıca WWF (Dünya Doğayı Koruma Vakfı) tarafından Tarım ve Orman Bakanlığı izniyle ülkemize yüksek kapasiteli bir yangın söndürme helikopterinin getirilmesine destek olduk. Helikopter, Muğla’da ve Dalaman’da, yangınlara müdahale eden filonun içinde yer aldı. Böyle zor bir dönemde, afet sonrasındaki toparlanma sürecinde de üzerimize düşeni yerine getireceğiz. 

TÜM CANLILARA EL UZATMAYA DEVAM 
Peş peşe Karadeniz Bölgesi’ni etkisi altına alan sel felaketlerinin de büyük üzüntüsü içindeyiz. Hayatı olumsuz etkileyen bu zorlukların üstesinden, her zaman olduğu gibi dayanışma içinde geleceğiz. Ülkemizin yaralarını el birliğiyle saracağız. Bu afetlerden zarar gören insanımıza ve doğada var olan tüm canlılara el uzatmaya devam edeceğiz.
Konsolide bazda toplam gelir: 132 milyar TL
Kombine yatırım: 7,2 milyar TL 
Son 5 yıldaki toplam kombine yatırımlar: 46 milyar TL
Yapı Kredi’nin ülkemiz ekonomimisine sunduğu katkı: 441 milyar TL
Tüpraş’ın ikinci üç aylık cirosu: 33,7 milyar TL
Ford Otosan’ın altı aylık toplam net kârı: 2,82 milyar TL
Arçelik’in toplam net kârı: 1,62 milyar TL (+%145)
Tofaş’ın ikinci çeyrek net kârı: 867,2 milyon TL (+%40,6 / geçen çeyreğin üzerinde)
TürkTraktör cirosu: 5,58 milyar TL
Aygaz’ın ikinci çeyrek net dönem kârı: 195,7 milyon TL (+%382,4)

SABANCI HOLDİNG CEO’SU CENK ALPER:
Dünyada “Yeni Normal”in oyun kurucu şirketleri arasındayız
2020 yılının başından bu yana dünya ekonomisinde derin izler bırakan Covid-19 pandemisinin etkilerini yaşamaya devam ettik. Tüm olumsuz koşullara rağmen büyümeye, yatırımcılarımıza ve tüm paydaşlarımıza değer yaratmayı sürdürüyoruz. Açıkladığımız sonuçlar, dijital dönüşüm ve teknoloji yatırımlarımızın ne kadar önemli olduğunun da bir göstergesi.

Topluluk şirketlerimizin yurt içi ve yurt dışı pazarlarda belirsizlikler karşısında ortaya koyduğu esnek ve çevik yönetimi, güçlü tedarikçi ilişkileri, kaliteden ödün vermeyen kesintisiz hizmet anlayışı, başarılı finansal performansın en önemli göstergesi. Bu kapsayıcı yaklaşım sayesinde ana işlerimizi koruyup büyütürken, 2021-2025 stratejimiz kapsamında, toplululuğumuzun geleceğini şekillendiriyor; dünyada “Yeni Normal”in oyun kurucu şirketleri arasında yerimizi alıyoruz.

TÜM İŞ KOLLARINDA GELİRLERDE ÇİFT HANELİ BÜYÜME
Sabancı Topluluğu, 2021 yılının ilk yarısında, faaliyet gösterdiği tüm alanlarda gelirlerini çift haneye yükseltti. Banka dışı kombine gelirlerimiz, yüzde 34 arttı. %67 büyeyen yapı malzemeleri şirketlerimizin, yurt içi ve yurt dışı pazarlardaki yüksek satış performansı dikkati çekti. Çimsa markamız, dünyanın önde gelen beyaz çimento üreticilerinden Bunol’u bünyesine katarak, uluslararası yatırım ağını Avrupa’nın en teknolojik fabrikalarından biriyle taçlandırdı. Bu sayede Türkiye’deki lider konumunu küresel arenaya taşıdı. 
Sanayi iş kolu da %65 büyüyerek Sabancı Topluluğu’nun yıllardır süregelen üretim tutkusunu ve yetkinliğini ortaya koydu. Kordsa ve Brisa, uluslararası alandaki performanslarıyla yurt dışı pazarlardaki varlıklarını güçlendirirken, katma değerli ihracatlarıyla ülkemiz ekonomisine katkı sağlamayı sürdürdü. Bankamız da %20,9 düzeyindeki güçlü konsolide sermaye yeterlilik oranıyla, reel sektörün büyümesine ve gelişmesine destek oldu. Enerji, perakende ve sigorta iş kollarımız da teknoloji odaklı yatırım, hizmet ve projeleriyle, topluluğumuzun sürdürülebilir büyümesine önemli katkı sağladı.

YENİ MARKAMIZ, AGESA 
PPF Group ile yeniden çok güçlü ve çok hızlı bir şekilde ayağa kaldırdığımız Temsa’da da 300 milyon TL’lik sermaye artırımı yaptık ve bu zorlu süreçte ekonomimize hatırı sayılır bir kaynağı kazandırdık. Teknosa’daki 91 milyon TL’lik sermaye artırımımızla,  şirketimizi finansal olarak daha da güçlendirdik. Sigorta iş kolunda ise Aksigorta’nın ortağı Ageas ile olan birliktelik, her geçen gün güçleniyor. Bu birlikteliği bireysel emeklilik ve hayat sigortası alanlarına taşıdık. Böylece yeni markamız AgeSA ile yolumuza çok daha güçlü bir şekilde devam ediyoruz. 

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE İLKLERİ HAYATA GEÇİRİYORUZ
“Sürdürülebilirlikte öncü olma” stratejimiz doğrultusunda, çok önemli projeleri hayata geçirdik. “2020 Sürdürülebilirlik Raporumuz”da, tüm topluluk içinde sürdürülebilirlik göstergeleri hesaplanırken, sürdürülebilir ürün ve hizmet tanımlaması yapıldı. Topluluk genelinde 30’a yakın sürdürülebilirlik göstergesinde bağımsız denetimden geçerek, denetimin kapsamı açısından bir ilke adım attık. 
Geçtiğimiz yıl (2020), banka dışı faaliyetlerde sürdürülebilir ekonomiye geçişe katkı sunan 828 ürün ve hizmetle bu alandaki ürün ve hizmet sayısını açıklayan Türkiye’deki ilk topluluk olduk. Sürdürülebilir alanlardaki yatırımımız, Ar-Ge ve çevresel harcamaların toplam büyüklüğü, aynı dönemde 287 milyon TL oldu. Sürdürülebilirlik odaklı Ar-Ge faaliyetlerinin toplam Ar-Ge içindeki payı %44’e ulaştı. Ayrıca, üst yönetim temsilcilerimizden bulunduğu “Sürdürülebilirlik Liderliği Komitesi”ne ek olarak, sadece bağımsız yönetim kurulu üyelerimizden yer aldığı bir “Yönetim Kurulu Sürdürülebilirlik Komitesi” oluşturduk. Sürdürülebilirlik konusunda hem yönetim kurulu hem de üst yönetim seviyesinde iki ayrı komite kurarak, güçlü bir yapılanmaya giden Türkiye’deki ilk topluluk olduk...

Tüm yaralar sarılıncaya KADAR, ülkemizin ve milletimizin yanındayız
Sabancı Topluluğu olarak, yangınların ilk gününden itibaren tüm imkânlarımızı seferber ettik. 90 yılı aşkındır “Bu topraklardan kazandığını, bu toprakların insanlarıyla paylaşma prensibi doğrultusunda” faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Hissedarlarımızın ve topluluk şirketlerimizin münferit yardımlarının dışında, ilk planda, 15 milyon TL’nin üzerinde bir kaynağı, orman yangınlarının yaralarını sarmak için kullanacağız.

Önceliğimizi yangınla mücadeleye ve söz konusu yangınların bertaraf edilmesine verdik. Dayanışma ruhuyla, yangından zarar gören vatandaşlarımızın yanında olduk. İlgili birimlerin de yönlendirmeleriyle, 41 su tankerini Muğla, Antalya, Denizli ve Isparta bölgerine gönderdik. Özellikle Enerjisa Üretim şirketimiz, Adana ve çevresindeki yangınlarda öncelikle santrallerini korumaya ve arz güvenliğini sağlamaya odaklandı. Bir yandan da bölge halkına ekipman ve iş makinesi yardımlarında bulundu. 

1 MİLYON FİDANIN EKİLMESİNE DESTEK 
Sabancı Gönüllülerimiz ve tüm topluluk şirketlerimizle birlikte, tüm yaralar sarılıncaya kadar ülkemizin ve milletimizin yanında durmayı sürdüreceğiz. Kapsayıcı, bütüncül ve bilimsel bir yaklaşımla, zarar gören alanlardaki ekosistemin doğru şekilde rehabilitasyonu için imkânlarımızı seferber edeceğiz. Tüm Sabancı gönüllüleriyle beraber, önümüzdeki 5 yıl içerisinde toplam 1 milyon fidanın ekilmesine destek vereceğiz.
Konsolide net satışlar: 35 milyar 601 milyon TL (+%30)
Konsolide net kâr: 3 milyar 464 milyon TL 
Akbank’ın ekonomiye sağladığı kredi desteği: 307 milyarı nakdi, toplam 373 milyar TL
Enerjisa Enerji konsolide faaliyet geliri: 3,3 milyar TL (+%30)
Teknosa cirosu: 3 milyar TL (+%49)
Çimsa cirosu & net kârı: 1,641 milyar TL (+%92) & 580 milyon TL 
Brisa cirosu & net kârı: 2,9 milyar TL (+%71) & 499,6 milyon TL (5 kat)
Kordsa cirosu & net kârı: +%59.6 & 393 milyon TL (5 kat)
Akçansa cirosu & net kârı: 1,2 milyar TL & 93,9 milyon TL 
AgeSA BES fon büyüklüğü: 31,2 milyar TL (+%18,29)

İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran:
Sektörde öncü ve güçlüyüz
İş Bankası olarak, ülke ekonomisinin Covid-19 salgınının olumsuz etkilerini önemli ölçüde ortadan kaldırmaya çalıştığı ve ekonomik toparlanmanın ivmelendiği bu dönemde, katma değer sağlayan iktisadi paydaşlara, finansman desteğini tereddüt etmeden sürdürdük.

Kaynaklarımızı ve deneyimlerimizi, Türkiye’nin büyüme modelini, üretime ve ihracata dayalı bir yapıya dönüştürme hedefi doğrultusunda kullanmaya özen gösterdik. Bu kapsamda, ihracat kredilerimizdeki artış ikinci çeyrekte %10 düzeyinde oldu. İş Bankası; ilk altı ayda, yurt içi ve yurt dışı piyasalarda toplam 4,2 milyar TL menkul kıymet ihracı gerçekleştirdik. Yüzde 110’un üzerinde bir yenileme oranıyla, yaklaşık 1 milyar doları tutarında sendikasyon kredisi anlaşması imzaladı.
“Geleceğin bankası” olma vizyonuyla 97. yaşını kutlamaya hazırlanan İş Bankası, sektördeki öncü ve güçlü konumunu muhafaza ediyor. Tüm faaliyetlerinde ülke ekonomisine destek olma amacını gözeterek sağlıklı büyüme politikalarımızı sürdürececeğiz.
Aktif büyüklük: 661,6 milyar TL (+%11,4)
Ekonomiye sağladığı toplam kaynak: 544,4 milyar TL 
Toplam mevduat hacmi: 415,6 milyar TL (+%12,7)
Net kâr: 4 milyar TL 
Sermaye yeterliliği rasyosu: %17,7
Özkaynak büyüklüğü: 70,6 milyar TL

Garanti BBVA Genel Müdürü Recep Baştuğ:
Sektörün üzerinde büyüdük
Aşılanmanın hız kazanmasıyla, ülkeler nispeten normalleşme sürecine girdi. Biz bu dönemde de müşterilerimizin temel ihtiyaçlarını mercek altına aldık ve ekonomiye verdiğimiz kredi desteğini hiç kesintiye uğratmadan, artırarak sürdürdük.

2021’in ilk yarısında TL kredilerimiz %12 büyüyerek 233 milyar TL seviyesine ulaştı. İç talebin ölçülü ivme kazandığı bu dönemde, geniş hizmet ağımız ve üstün müşteri deneyimimizle, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayarak sektörün üzerinde büyüdük.     
Toplam TL mevduat büyüklüğümüzü 165 milyar TL’ye taşıdık ve bu alanda en büyük özel sektör bankalarından biri olduk. Bu da bilançomuzun hem aktif hem de pasifinde sağlıklı olarak büyüyebildiğimizi gösteriyor. Güçlü gelişmiş teknolojik altyapımız ve kullanım kolaylıkları sayesinde ise hem müşteri hem de pazar payı kazanmaya devam ettik. Pandeminin süregelen etkilerine rağmen aktif kalitesinde tedbirli duruşumuzu koruduk. Bankamızın temel felsefelerinden birisi olan “kaliteli kâr üretme” kabiliyetinin de devamlılığını sağladık.
Aktif büyüklük: 607,7 milyar TL 
Nakdi ve gayri nakdi krediler: 473,1 milyar TL
Mevduat tabanı: 411,9 milyar TL (+%15)
Net kâr: 5,4 milyar TL
Sermaye yeterlilik oranı: %15,94
Özsermaye: 67,5 milyar TL

Enerjisa Enerji CEO’su Murat Pınar:
Ülkemize en iyi hizmeti sunuyoruz
“Türkiye’nin enerjisi” olarak, tam 25 yıldır bu topraklara değer katıyoruz. Bugüne kadar elektrik enerjisi alanında öncü ve lider olarak, ülkemize en iyi hizmeti sunmaktan ve yenilikçi çözümler üretmekten gurur duyuyoruz.

Ülkemizde, son zamanlarda yaşanan orman yangınlarından ötürü büyük üzüntü içerisindeyiz. Bir kez daha gördük ki, yaşamın doğal afetler sırasında ve sonrasında da devam edebilmesi için, kesintisiz enerji çok önemli bir role sahip. 
Toroslar’ı da etkileyen yangınlardan dağıtım şebekemizi korumak için tüm önlemleri aldık. Etkilenen alanlara, kesintiye uğramadan elektrik tedariki sağlamak için alternatif besleme hatlarını devreye aldık. Toroslar’a ve diğer bölgelere yangın söndürme aktivitelerine destek olmak için jeneratör ve insan desteği sağladık. Yangından etkilenen müşterilerimizin faturalarını üç ay erteledik. Sabancı Topluluğu’nun, “1 milyon fidanlık ağaçlandırma taahhüdü”ne katkı sağladık.
Şebeke yatırımları: 1,1 milyar TL (+%95)
Konsolide faaliyet geliri: 3,3 milyar TL (+%30)
Net kâr: 1,1 milyar TL (+%34)
Finansal net borcun faaliyet gelirine oranı: İkinci çeyrekte 1,4 kata düştü. (2020’nin ilk yarısında 2,1 kattı)

SOCAR Türkiye Rafineri ve Petrokimya İş Birimi Başkanı ve Petkim Genel Müdürü Anar Mammadov:
Rekor rakamlar elde ettik
Petrokimya piyasalarında, Asya ve Amerika bağlantılı tedarik zincirindeki kırılmalar ve bunlara bağlı ihtiyaç fazlası alımın oluşturduğu talep, Petkim’in de üreticisi olduğu ürün fiyatlarında global bir yükselişe yol açtı. Şirket tarihimizin rekor rakamlarını elde ettiğimiz güçlü bir finansal performans ortaya koyduk.

Aşılamanın artışıyla pandemiden çıkış beklentisi, toplam talepte tetikleyici bir etki yaptı. Üretim maliyetlerinin bir önceki yıla göre yüzde 110 seviyelerinde arttığı, nafta fiyatlarındaki artışın da geçen yıla oranla %60’ları bulduğu bir dönemde, STAR Rafineri ile kesintisiz entegre üretimimiz, Petkim’de kârlılığı yükselten bir diğer önemli etken oldu. Kapasite kullanım oranı da bir önceki çeyreğe kıyasla 2,5 puan arttı.
Güçlü finansal performansta, küresel gelişmeleri doğru okuyarak, hızlı ve isabetli adımlar atmamızın büyük katkısı oldu. Kısa vadeli borçlarımızı yaklaşık 90 milyon dolar azalttık. Başarılı performansımız, küresel rekabetteki güçlü konumumuzu perçinledi.
Toplam ciro: 7,4 milyar TL
Ticari satışlar: 2,6 milyar TL 
İlk 6 aylık net kâr rakamı: 2,2 milyar TL
İkinci çeyrek net kârlılığı: 1,3 milyar TL
Aktif büyüklük & özkaynaklar: +%23 & +%29 

Anadolu Efes CEO’su Can Çaka:
Başarılı bir yarıyıl geçirdik
Pandeminin zor koşullarına rağmen yılın ilk yarısında çok başarılı işler kaydettik. Yıla çok güçlü bir başlangıç yapmamızın akabinde, ikinci çeyrekte de beklentilerimize paralel veya üzerinde sonuçlar elde ettik. Satış hacimlerindeki artış ivmemizi koruyarak, konsolide hacimlerimizin pandemi öncesi seviyeleri aşmasını sağladık.

İkinci çeyrekte çok başarılı bir tahvil ihracı gerçekleştirdik. Bu, yatırımcılarımızın Anadolu Efes'in başarısını takdir ettiklerinin bir göstergesi. 2030 sürdürülebilirlik hedeflerimizi belirledik. EuroLeague şampiyonu olan ve bizi gururlandıran Anadolu Efes Spor Kulübümüz ile ülkemizi basketbolda da dünyada en iyi şekilde temsil etmeyi sürdüreceğiz. Ayrıca, Türkiye operasyonlarımızda başlattığımız dijital dönüşüm programımızı Moldova'ya da taşıdık. 
Belirsizlikleri göz önünde bulundurarak, yılın geri kalanı için temkinli olacağız. Güçlü marka portföyümüz, etkin saha uygulamalarımız, dijital altyapımız ve çalışanlarımızın daimi çabaları sayesinde iş hedeflerimizi gerçekleştireceğimize yönelik inancım tam.
İlk yarıda konsolide satış hacmi: 56,4 mhl (+%13,7 pandemi öncesi seviyesini aştı)
Konsolide net satış gelirleri: 16,5 milyar TL (+%42,8)
FAVÖK: 2,8 milyar TL (+%55 / ilk altı ay)
Net kâr: 710,3 milyon TL (Üç katlık artış)
Konsolide serbest nakit akımı: 1,95 milyar TL (+%97)

Ülker CEO’su Mete Buyurgan:
İstikrarlı büyümemizi sürdürdük
Ülker, istikrarlı büyümesini, pandemi koşullarının beraberinde getirdiği tüm zorluklara rağmen kesintisiz sürdürdü. İhracatımız, istihdamımız, yatırımlarımızla ekonomimize katkı sağlamaya devam ettik. Sağlam bilançomuzla, faaliyet gösterdiğimiz pazarlardaki güçlü konumumuzu sürdürüyoruz.

Bölgede güçlü bir oyuncu olmak için çalışıyoruz. Bisküvi pazarında Suudi Arabistan ve Mısır’da liderlik, Kazakistan ve Orta Asya’da da güçlü büyüme trendi sürüyor. 
Pandemi döneminde aralıksız üretmeye ve talebi karşılamaya devam ettik. Bu süreçte de iş yapma şeklimiz olarak gördüğümüz sürdürülebilirliğin yanı sıra, Ar-Ge ve dijitalleşmeye daha da önem verdik. Kuruluşumuzdan bu yana “israfsız şirket” olma prensibimize sadık kaldık. Hayata geçirdiğimiz sürdürülebilirlik uygulamaları ve projelerimizle önemli aşamalar kaydediyoruz. Sürdürülebilir büyüme vizyonumuz doğrultusunda, Ar-Ge, inovasyon ve dijitalleşme başlıkları altında yenilikçi pek çok projeye imza attık.
İlk yarı cirosu: 5,2 milyar TL (+%15,7)
FAVÖK: 809 milyon TL
Türkiye ve yurt dışı operasyonları büyümesi: %15,8 & %15,6 
İhracat ve yurt dışı operasyonlarının toplam ciro içindeki payı: %39,4

Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Timur:
Sağlıklı büyümemizi sürdürüyoruz
“Yeni Neslin Teknosa’sı” vizyonu ile müşteri odaklı dönüşüm ve dijitalleşmede attığımız adımlar ile sağlıklı büyümemizi sürdürüyoruz. Pandeminin çeşitli zorluklarına rağmen müşterilerimizi artan teknoloji ihtiyaçlarıyla en sağlıklı ve güvenli koşullarda buluşturuyoruz.

Teknosa, uçtan uça en iyi müşteri deneyimi, dijitalleşme ve veri analitiği, sürdürülebilirlik ve çalışanlarla birlikte işin geleceğine uyum konularına odaklandı. Stratejik yol haritamızdaki alanlarda, sürdürülebilir yatırımları tek tek hayata geçiriyoruz. 
Teknolojiyi odağına alan ve eşsiz bir modelle tasarlanan “pazaryeri”nin, müşterilerimiz ve tüm paydaşlarımız için önemli bir değer yaratacağına inanıyorum. Yeni sadakât programımız “TeknoClub”, bizi müşterilerimize yakınlaştırmaya ve ayrıcalıklı hizmetler sunmamıza katkı sağlamaya devam edecek. Daha güçlü bir gelecek için yatırımlarımızı artırarak sürdürüyoruz. Kazanımlarımızı tüm paydaşlarımız ve ülkemiz için faydaya dönüştürmeye kararlıyız.
İlk 6 ayda ciro: 3 milyar TL (+%49)
İkinci çeyrek cirosu: 1,5 milyar TL
E-ticaret cirosu: 500 milyon TL
E-ticaret ikinci çeyrek satışları: 295 milyon TL (+%46)
Online satışların perakende cirosu içindeki payı: %21
Esas faaliyet kârı: 112 milyon TL (+%193)

Arzum CEO’su Mete Zadil:
Başarılı bir büyüme elde ettik
Arzum, hedefleri paralelinde büyümesini sürdürdü. Yılın ikinci çeyreğinde de kârlılık ve gelir anlamında sevindirici sonuçlar elde ettik. Çoklu satış kanalı modeli kapsamında pek çok yeniliği hayata geçirdik ve bu yatırımlar çerçevesinde büyümeye devam ettik.

2021 yılı ikinci çeyreğinde yüzde 33,2 brüt kâr marjı ve %14,8 esas faaliyet kâr marjı elde ettik. Özellikle ülkemizde aşılanma oranının yaygınlaşması ve normalleşmenin başlamasıyla birlikte, finansal sonuçlarımızda da beklentilerin üstünde başarılı bir büyüme yakaladık. 
Kalitesinden hiçbir zaman ödün vermeyen Arzum, 55’inci yılında da güçlü bir marka olarak yoluna devam ediyor. Bu dönemde inovasyona odaklanarak, ürün çeşitliliğini artırmayı sürdürdük. Değişen yaşam koşullarında ihtiyaca yönelik çözümler sunan ürünlerimizle, tüketicilerimizin her zaman yanında olmayı hedefledik. Dijitalleşen dünyanın getirdiği yenilikleri müşteri deneyimine adapte ettik. “Göründüğünden çok daha fazlası olma”yı amaçladık.
İlk altı ayda gelir: 411,4 milyon TL 
Esas faaliyet kârı: 60,8 milyon TL 
Vergi öncesi net kâr: +%75,8 
Net kâr: 39,6 milyon TL
FAVÖK: 56,9 milyon TL (+%52,1)
Özkaynak kârlılık oranı: %33,4 
Özkaynak büyüklüğü: 160 milyon TL

Netaş CEO’su Ali Emir Eren:
Satış ve siparişlerimizi artırıyoruz
Birçok kez Türkiye’nin lider sistem entegratörü seçilmiş, ülkenin en deneyimli telekomükinasyon teknolojleri Ar-Ge’sine sahip, bilişim destek hizmetlerinde kabiliyeti yüksek bir şirketiz. Türkiye ve yakın coğrafyanın öncü inovasyon ve dijital dönüşüm şirketi olma hedefiyle çalışıyoruz.

Sağlık, telekom, kamu, savunma, finans, enerji ve perakende gibi stratejik sektörlerde faaliyet gösteren müşterilerimizde derinleşme sağlıyor, satış ve siparişlerimizi artırıyoruz.
Sistem entegratörü olarak, yeni projelerle büyümemizi hızlandırdık. Finansta dört kurum ve kuruluş ile yeni anlaşmalar imzaladık. Sağlıkta en büyük hastane zincirlerinden biri ile network bakım anlaşması yaptık. Dünya telekomünikasyon teknolojileri devi olan ana hissedarımız ZTE’nin ürünleriyle, satış hacmimizi ciddi oranda artırdık. Servis şirketimiz Bilişim Hizmet Destekleri (BDH) ile telekom sektöründe büyümeye devam ettik. Uluslararası pazarlarda, iş ortaklarımızla farklı ülkelerde yetkinliklerimizi derinleştiriyoruz.
Satış gelirleri: 979 milyon TL (+%35)
Segment bazında toplam satış gelirleri: sistem entegrasyonu %60 & telekom %27 & BDH %10 & teknoloji % 2
Alınan sipariş miktarı: 936 milyon TL (+%51)
Toplam kayıtlı siparişler: 1,32 milyar TL (+%55)
Brüt kâr: 40 milyon TL

Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan:
Güçlü bir performans sergiledik
Bu dönemin özgün koşullarını dikkate alarak geliştirdiğimiz strateji doğrultusunda, ikinci çeyrekte de güçlü bir performans sergiledik. Stratejimiz, Turkcell’i telekom operatörlüğünden çok daha öte, bir dijital ekosistem markası haline getirmek. Bu çerçevede, tüm dijital hizmet ve çözümlerimizi Turkcell çatısı altında bağımsız markalar olarak konumlandırıyoruz.

Tüketici alışkanlıklarının hızla değiştiği süreçte, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayan ve memnuniyetlerini yükselten geniş yelpazede hizmetler sunuyoruz. Yılın ilk altı ayında, 2019’da başlattığımız “Her yıl 1 milyon yeni müşteri” hedefimizin üzerine çıktık. 
Bu başarılı tabloda, yenilikçi teknolojimiz ile güçlü marka ekosistemimiz sayesinde hayata değer katan çözümler geliştirme motivasyonumuzun önemli payı var. Doğru planlama ve belirlediğimiz stratejik odak alanlarımızla, salgın koşullarına rağmen 2021’de de kesintisiz ve yüksek kalitede hizmet sunduk. Ülkemizin dijital dönüşümüne öncülük ederek güçlü performansımızı sürdüreceğiz.
İkinci çeyrek geliri: 8,5 milyar TL (+%23,5)
İlk 6 aylık ciro: 16,3 milyar TL (+%20,6)
FAVÖK (Faiz, amortisman ve vergi öncesi kâr: 3,5 milyar TL (+%22,7)
İlk 6 ayda müşteri kazanımı: 1,3 milyon 
Turkcell dijital servisleri 2. çeyrek tekil geliri: 404 milyon TL (+%32)