İŞTE TOGG'UN 15 YILLIK YOL HARİTASI

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG), 2022 yılında üretimine başlayacağı, geliştirme süreci devam eden C-SUV modelinin ön gösterim versiyonunu tanıttı. Gebze'deki Bilişim Vadisi'nde gerçekleşen "Yeniliğe Yolculuk Buluşması"nda C-SUV modeliyle birlikte bir de C- Sedan konsepti vardı. 28 Haziran 2018'deki kuruluşundan 18 ay sonra tasarım ve mühendislik çalışmalarının geldiği noktayı gösteren TOGG, Türk otomotiv endüstrisinin kalbi olan Marmara Bölgesi'ndeki fabrikasının temelini 2020'de atacak. 2030'a kadar ise fikri ve sınai mülkiyet hakları tamamen kendisine ait bir ortak e-platform üzerinde 5 farklı model üretecek.


Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG); perakende, otomotiv, telekomünikasyon ve tüketici elektroniği gibi farklı alanlarda deneyimleri olan Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Grubu’nun, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile daha önce Türkiye’de benzeri olmayan bir iş birliği modeliyle kuruldu. TOGG, otomotivin mobilite ekosistemine dönüştüğünün habercisi ilk ön gösterim araçlarını, ülkemiz ve dünya sahnesine çıkardı...

DOĞRU ZAMANDA VE DOĞRU YERDE START VERİLDİ
Dünyada elektrikli ve bağlantılı otomobil yarışında herkes yolun başında. Bu yarışta çevik, yaratıcı, iş birliğine açık ve kullanıcı odaklı organizasyonlar başarılı olacak. “Türkiye’nin Otomobili’ projesine doğru zamanda ve doğru yerde start verildi. Teknoloji ve sosyal alanlarda, düzenleyici kurumların kararlarında etkisi yoğun biçimde hissedilen mega trendler, otomobili, ev ve işten sonra yeni bir yaşam alanına dönüştürdü. Otomotivdeki kâr havuzları el değiştiriyor. Sektördeki büyüme; talep bazlı mobilite, veri bazlı iş modelleri, otonom ve paylaşım çözümleri gibi daha kârlı yeni işlerden gelecek. “Türkiye’nin Otomobili”nin fikri ve sınai mülkiyet haklarının yüzde 100’ü Türkiye’ye ait. Daha yola çıkarken 15 yıllık yol haritamızı adım adım planladık. 

BEŞ YILDA EN HIZLI BÜYÜYECEK SEGMENT; SUV
Üreteceğimiz ilk araç bir SUV. Çünkü dünyada ve Türkiye’de son 5 yılda en hızlı büyüyen ve gelecek 5 yılda en hızlı büyüyecek segment SUV. Bunun yanında, Türk tüketicilerinin sahip olmayı en fazla istediği; ancak yerli alternatifin yok denecek kadar az olduğu bu segmentin beğenilen bir marka oluşturmak için en uygun başlangıç olduğunu biliyoruz.


‘İTALYAN TASARIMI’ TARTIŞMALARINA SON!

- Tasarım hedeflerini ve aracın teknik tanımını, pazar araştırmalardan çıkan sonuçlara dayanarak 6 kişilik TOGG ekibiyle gerçekleştirdik. 
- Hem başlangıçta yerli ve yabancı 18 olan tasarım evi sayısının 3’e indirilmesinde hem nihai tasarım temasının oluşumunda hem de bu temayı 3 boyutlu hale getiren Pininfarina’nın seçimi sürecinde dünyaca ünlü tasarımcımız Murat Günak’tan destek aldık.
- Kültürümüzden ilham alarak geliştirdiğimiz ve sahibi olduğumuz özgün tasarımımızı, eylül ayında uluslararası boyutta tescil ettirdik.

TOGG’UN ‘OLMAZSA OLMAZ’ KRİTERLERİ
- Dünyanın önemli oyuncularını inceleyerek ve kıyaslayarak belirlediğimiz “olmazsa olmaz başarı kriterlerinden” taviz vermeden yol alıyoruz.
- Profesyonel bir bütünlükle, Türkiye’nin küresel markasını ortaya çıkarmak için var gücümüzle ve dünyanın en iyileriyle çalışıyoruz.
- Ülkemizin tüm tecrübe ve yetkinliklerini önemsiyoruz. Varsa ülkemizdeki, ülkemizde henüz yoksa dünyadaki en iyi iş ortaklarını bulup onlarla kendi mühendislerimizin yönetiminde iş birliği yaptık, yapmaya devam ediyoruz. 
- Yeni bir otomobil markasını inşa ederken aynı zamanda küresel bir marka ortaya çıkarıp dünya ile rekabete giriyoruz. 
- Geniş ürün gamıyla, tasarımsal cazibesi, teknolojik yetenekleri, endüstriyel gücü ve kültürümüzden ilham alan detayları ile “Türkiye’nin Otomobili’ne kavuşacağız.


TOGG, YENİ GİRİŞİMLERİ TETİKLEYECEK

- Ortalama iş tecrübeleri 10 yılın üzerinde, işinin ehli, işine adanmış, küresel tecrübesi olan, ağırlıklı mühendislerden kurulu bir ekip oluşturduk. Her geçen gün büyüyen ekibimiz 114 kişiye (27 Aralık 2019 tarihi itibariyle) ulaştı. Bu sayı ilerleyen yıllarda 4 bin kişiye ulaşacak.
- Çevik, hızlı kararlar alabilen bir organizasyon oluşturduk ve kullanıcı odaklı bir yaklaşım benimseyerek, her faaliyetimizde pazar ve kullanıcı beklentilerine kulak veriyoruz. 
- Teknolojinin zirvesinde gezinen, mühendisliği ile meydan okuyan, Türkiye’nin üretim gücü ve yetkinlikleriyle ortaya çıkan ‘Türkiye’nin Otomobili’ etrafında oluşacak mobilite ekosistemimiz, birçok yeni iş modellerini ve girişimleri tetikleyecek. Bunun dünyada da ses getireceğine inanıyoruz.
- Otomobilin akıllı bir cihaza dönüşmesi sürecinde ortaya çıkacak yeni teknoloji ve yeni iş fikirlerinin uygulanabilmesi, kullanıcılara ulaştırılabilmesi için bir platform haline geleceğiz. 


GELECEĞİN MOBİLİTE KOLTUĞUNDA TÜRKİYE VAR

- Müşteri beklentileri değişiyor, cep telefonlarının akıllı telefonlara dönüşümünde yaşananlar, otomobil dünyasında yineleniyor. Otomobil; akıllı bir cihaza, yeni bir yaşam alanına dönüşüyor. Bu trendi gözeterek geliştirdiğimiz otomobilimiz, bir teknoloji platformu olarak birçok sektörde yeni girişimlerin uygulama alanı olacak ve dünyaya açılmalarının önünü açacak.
- Klasik otomotiv endüstrisi, yerini daha güvenli, verimli, zaman kazandıran ve ulaşım bütünlüğü sağlayan mobilite ekosistemine bırakıyor. 
- Klasik dünyanın büyük otomotiv şirketleri dönüşmekte zorlanırken daha çevik, yaratıcı, iş birliğine açık, kullanıcı odaklı TOGG’un da içinde yer aldığı yeni girişimlerin, otomotiv endüstrisinin kâr havuzundan alacağı pay her geçen gün daha fazla artıyor. TOGG, Türkiye’de tedarik sanayiinin de dönüşerek geleceğin mobilite dünyasında varlığını sürdürmesine öncülük ederek katkıda bulunuyor.


SİYASİLER İŞİ PROFESYONELLERE BIRAKMALI

Yerli otomobil hızla siyasetten ayrıştırılıp, her kesimden destek görecek önemli bir girişim olarak gündeme gelmeli. Siyasiler sözcü olmaktan vazgeçmeli, işi profesyonellere bırakmalı. Aksi halde TOGG ekibinin yaptıkları gölgede kalacak. 
TOGG CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş, ihracat hedeflerinin yüzde 10 olduğunu açıkladı. Yani, en basit örnekle, ihracat 5-6 yıl sonra başlasa öngörülen rakam, yılda en fazla 17 bin 500 adet olacak. Bu da “dünya markası” olma vizyonuyla pek özdeşleşmiyor. İnşallah planlar revize olur. Diğer merak ettiğim konu, yerli otomobili yapan 5 babayiğit, kısa vadede 500’er milyon Euro koymak durumunda. Bu gerçekten büyük bir para ve 15 yıl sıfır temettü alacaklar. Bu şirketlerden bazıları için böylesine zor bir dönemde, büyük bir mali sorun yaratmaz mı? Umarım sorun olmaz!


TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİ’NİN 'İLK'LERİ VE 'EN'LERİ: 

- Muadilleri 450 bin TL’den başlıyor: Fiyatlarının ne olacağını çok merak ediyorum. SUV modelin muadilleri 450 bin TL’den başlıyor. Eğer fiyatı 200-250 bin TL’den başalarsa Avrupa piyasalarını sallar.
- SUV’da ‘Premium’ algısı var: Tasarımın vücut bulup 3 boyutlu hale geldiği ön gösterim versiyonu SUV modeli beklentilerimin çok üstünde. Araçta premium algısı çok yüksek. 
- ‘Sedan’ı çok yakışıklı: Sedan modellerinin dış tasarımında yer alan belirgin ve keskin hatlar otomobillerin sağlam ve güçlü karakterini dışa vururken aynı zamanda önümüzdeki yıllarda genişleyecek ürün gamının dizayn DNA’sını oluşturuyor.
- Aynalar: Bu otomobilin teknolojik ve “geleceğin otomobili” olduğunu, aynalardan anlayabiliyorsunuz.
- Aracın içi acayip!: 2023’te üretilecek C Sedan ile Haziran 2022’de devreye girecek olan SUV modelin diğer rengi... İç tasarım ise gerçekten çok başarılı. Yeni bir yaşam alanına dönüşen Türkiye’nin otomobili, C-SUV sınıfının en uzun aks mesafesine sahip olmanın getirdiği avantaj ile 5 kişilik bir aileyi rahat ve konforlu bir şekilde ağırlayacak.

- Elektrikli sürüş deneyimi: 2022 yılına kadar TOGG’un öncülüğünde yayılımını sağlayacak geniş kapsamlı şarj altyapısı sayesinde evlerde, ofislerde ve yol üzerindeki istasyonlarda şarj edilebilecek.
- 500 kilometreden fazla menzil: Türkiye’nin otomobili, 300+ km. veya 500+ km. menzil sağlayan 2 farklı pil seçeneği sunacak ve kullanıcıların kendileri için en uygun olanı tercih edebilecek.
- 30 dakikadan kısa mürede hızlı şarj: Hızlı şarj ile 30 dakikadan kısa sürede %80 pil doluluk seviyesine ulaşabilecek.
- Hız ve güç: 4.8 saniyede 0-100 Km/saat hızlanma ile rakipsiz performans. 200 beygir güç sunan motor seçeneğinde 7,6 saniyede, 400 beygir güç sunan motor seçeneğinde ise sadece 4.8 saniyede tamamlayarak rakipsiz ivmelenme performansını etkileyici bir sessizlik ve enerji tasarrufu eşliğinde sunacak.
- İleri seviye güvenlik: Türkiye’nin otomobili kullanıcıları dayanıklı ve sağlam altyapıyı destekleyen ileri güvenlik sistemleri ile sürüş güvenliğinden ödün vermeyecek, yolculukların keyfini güvenle sürecek.