İTİBARDA CEO & KURUMSAL İLETİŞİM BİRLİKTELİĞİ

İletişim ve ilişkilere "ayar" veren CEO'lar... Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, bir kurumun itibarının yönetilmesindeki sorumluluğun %88'i, CEO'ların omuzlarında. Tüketicilerin satın alma ve tavsiye etme tercihlerinden, çalışan bağlılığına kadar birçok iş sonucunu doğrudan etkileyen itibar yönetimi performansında iki ana belirleyici ; iletişim ve ilişkilerin kalitesi.

NE VAR Kİ BUNDA? 
“Ne var ki bunda? Zaten yaşam, bunlar üzerine kurulu değil mi?” şeklinde de düşünenlerimiz olacaktır; ancak paydaşlarımız nezdinde ne kadar “güven” verici olduğumuz hem iletişim hem de ilişkileri nasıl yönettiğimiz ile doğrudan ilgilidir. İşte; şirkette “birisinin” iletişim ve ilişkilerin yönetilmesindeki kaliteye “ayar” vermesi beklenir. Çünkü o reçete, aynı zamanda şirketin iletişim ve ilişkilerindeki önceliklerinin neler olduğunu da içermektedir.  

TASARIM...
Günümüzün başarılı CEO’ları; iyi konuşan, iyi yazan, etkileyici hitabet becerileri olan, güldüren, düşündüren, kucaklayan; ama kulak çekmekten de kaçınmayan özeliklere sahiptir. Bütün bu karakteristik özellikleri tek başına yönetemezler. İşte bu nedenle “Kurumsal İletişim” yöneticileri ile birlikte bu çalışmaların tasarımı yapmak, kurumsal performansı artıran önemli bir faktördür.

Kale Grubu Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Rana Birden:
CEO’muzun itibar yönetimine ve görünürlüğüne katkı sağlıyoruz
“Kurumsal İletişim” departmanı, şirketlerin destek fonksiyonu olarak görülüyor. Ancak bir şirketin varlık sebebi olan “itibarı” yönetmesi bakımından belki de en zor ve en sorumluluk isteyen birimlerin başında geliyor.

Kurumsal itibarı; ortaya koyduğu söylem, eylem ve projeleri ile daimi kılmak, topluma örnek olmak ve yaptığı her işe değer katmak, “Kurumsal İletişim” birimin en öncelikli konusu. Kale Grubu Kurumsal İletişim Bölümü olarak, her zaman pozitif iletişim ve değer yaratmaya odaklanıyoruz. 

GRUBUMUZUN VİZYONU İLE UYUMLU HAREKET EDİYORUZ
Kale Grubu’nun vizyonu ve stratejik öncelikleri ile uyumlu hareket ediyoruz. Grubumuzun, CEO’muzun itibar yönetimine ve görünürlüğüne katkı sağlıyoruz. Önceliğimiz, toplumsal katma değer ve sosyal fayda yaratan öncü ve yenilikçi içerik üretmek ve bunun iletişimini yapmak. Bu noktada, CEO’muz Sayın Zeynep Bodur Okyay’ın sorumlu ve duyarlı liderlik anlayışı da tüm stratejimizin ve tüm süreçlerin temelini oluşturuyor. Zeynep Hanım, babası, merhum Dr. İbrahim Bodur’dan aldığı bu manevi mirası, kurum kültürüne de yansıtıyor. Her bir birimin işleyişinde bu anlayışın hissedilmesi ise birbirimize ne kadar kenetlendiğimizi gösteriyor. 

Samsung Electronics Türkiye Kurumsal İletişim Lideri Sibel Hür:
Zorlu süreçleri krize dönüşmeden, el birliğiyle yönetebiliyoruz
Olumlu itibara sahip bir kurum olmak, bizim için toplum, müşterilerimiz ve yatırımcılarımız nezdinde bir güven ve değer oluşturmayı ifade ediyor. Tabii kurumsal itibar konusunun bir ayağını da kriz yönetimi oluşturuyor. Çünkü krizler şirketlere sadece maddi değil, manevi anlamda da büyük zararlar verebiliyor.

Krizlerin verdiği zararları atlatabilmek, hatta bu zararlarla hiç karşılaşmamak için kriz senaryolarını önceden ilgili birimlerle çalışmak ve hazırlıklı olmakta büyük fayda var. 

KRİZ SENARYOLARI İÇİN REHBER OLUŞTURDUK
Ülke, dünya ve şirketin gündemini yakından takip ederek, haftalık toplantılarda ajandalarımızı belirliyoruz. Üzerinden geçtiğimiz ve aksiyon planlarımızı çıkardığımız muhtemel kriz senaryoları için oluşturduğumuz rehberimiz ve bu rehberi sürekli güncel tutan bir kriz yönetim ekibimiz var. Ortaya çıkabilecek tüm krizlere karşı kimin, hangi rolü üstleneceği ve neler yapacağı, ne tür aksiyonların alınacağı gibi birçok konu net bir şekilde belirlenmiş durumda. Dolayısıyla potansiyel krizleri çok daha kolay atlatabilecek yetkinliğe sahibiz. Bu da bize, zorlu süreçleri krize dönüşmeden el birliğiyle yönetebilme imkânı veriyor. 

Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü SEDA GÜLER:
CEO’muza kesintisiz ulaşabiliyor ve görüşlerini alabiliyoruz
CEO’muz Sayın Nihat Kırmızı ile en çok “basın iletişimi”nde yollarımız kesişiyor. Kurum stratejisi ve kurumsal iletişim planlaması; daha sistemli, uzun ve süreklilik içeren bir çalışma ortamında sağlanıyor. Basın iletişimi ise çok daha anlık süreçler ve hızlı hareket kabiliyeti gerektiriyor.

Dünyanın ve ülkemizin hızla değişen gündemi içinde, basından “Kurumsal İletişim” departmanımıza, yöneticilerimize yöneltilmek üzere çok fazla soru ulaşıyor. Bu organizasyon, titizlik ve hız gerektiriyor. Medya mensuplarını hiçbir zaman cevapsız bırakmıyor, onların hızına ayak uyduruyoruz. 

NİHAT BEY, EĞİTİMDE DE ÇOK ÖNEMLİ BİR SÖZCÜ 
CEO’muz Nihat Kırmızı’ya, sigorta özelinde ekonomi basınından ve grubumuz bünyesinde farklı sektörlerde yer alan diğer şirketlerimize ilişkin yoğun görüş talebi geliyor. Nihat Bey, İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı olmasının ardından, eğitim alanında da çok önemli bir sözcü oldu. CEO’muz, tüm soruları cevaplamak, davet edildiği programlara takviminin uygunluğuna göre katılmak konusunda özen gösteriyor. Bu da “Kurumsal İletişim” sürecimize, kurumsal itibarımızı her geçen gün yüceltmemize büyük fayda ve destek sağlıyor. Diğer yandan, her an sürpriz gelişmelere ya da krizlere açık bir departmanız. Bu noktada CEO’muza kesintisiz ulaşabilmek ve görüşlerini alabilmek, çözüme hızlıca varabilmek yönünde bize kolaylık sağlıyor.

Esas Holding Kurumsal İlişkiler Direktörü Berrak Kutsoy:
Kurumsal itibar yönetimi, CEO ve üst yönetim ile koordineli şekillenir
İtibar, insanlar gibi şirketler için de çok önemli ve iyi yönetilmeli. Kurumsal itibar yönetimi aslında uzun soluklu bir süreç; zamana ihtiyaç duyar ve süreklilik gerektirir.

Kurumsal itibarı oluşturmak kadar korumak da önemli. Kurumsal itibar yönetiminde “Kurumsal İletişim” departmanı kilit bir rol oynasa da, CEO ve şirketin üst yönetiminin liderliğinde yapılacak tüm çalışmalarda, bu bakış açısıyla ilerlenmeli. Ancak bu bütünlük esas alınarak yürütülen stratejik çalışmalar başarıya ulaşır. Bu noktada “Kurumsal İletişim” birimi, CEO ve üst yönetim ile koordineli bir şekilde, kurumsal itibar yönetimini şekillendirir.

Doğanlar Holding Kurumsal İletişim Direktörü Birnur Özgül:
Sorunları çözerken, CEO ile koordineli ilerliyoruz
Kurumsal itibar yönetimi, her geçen gün daha da önem kazanan alanlardan biri. Kurumsal itibar, şirketlerin kârlılığı üzerinde oldukça etkili. Bu araştırmaya katılan yöneticiler, şirketlerinin piyasa değerinin %63’ünün kurumun genel itibarına bağlı olduğunu düşünüyor. Doğanlar Holding olarak kurumsal itibar planlarımızı biz de aynı inançla hazırlıyoruz ve uygulamaya alıyoruz.

CEO ile en çok yolumuzun kesiştiği noktalar; basın iletişimi, veri açıklamaları, stratejik kararlar ve kurumlar adına sahiplenilen projeler oluyor. İşleri, krize fırsat vermeden yürütebilmek mühim. Bunun için planlı olmak ve atılan adımlarda uyumlu şekilde ilerlemek gerekiyor.
Bir diğer önemli adım ise kuvvetli ve sık iletişim. Haftalık toplantılar artık çalışma akışımızın bir parçası. Böylece olası birçok krizin önüne geçebiliyoruz. Ancak, beklenmedik durumlarla da karşılaşabiliyoruz. Bunlar için de kriz iletişim planlarımız her zaman elimizin altında. Krize dönüşebilecek bir negatif süreçte, departman olarak çözümlerimizi üreterek, CEO ile koordineli ilerliyor ve sorunun üstesinden geliyoruz.

SOCAR Türkiye İletişim ve Kamu İlişkileri Başkanı Mikayil Yusifov:
Ürettiğimiz katma değerin sözcülüğünü, CEO’muz yapıyor
Başarıya giden yol, ortak bir amaç ve hedef birliği etrafında kenetlenebilmekten geçiyor. Bu birliktelik, güçlü kurumsal itibarın sağlanması ve sürdürülmesinde en bir önemli etken. Sahip olduğumuz güç ile ekonomi, çevre ve toplum adına ürettiğimiz katma değeri gerektiği gibi anlatabilmek, “Kurumsal İletişim” yaklaşımımızın temelini oluşturuyor. Bu değerlerimizin sözcülüğünü ise elbette CEO’muz yapıyor.

Kurum içi ve dışı iletişim faaliyetlerimizin tüm stratejik aşamalarında, üst yönetimimizin süreci daha da geliştiren açık ve yapıcı tutumu, aksiyonlarımızın daha isabetli sonuçlar üretmesine imkân veriyor.  

YAKIN VE SÜREKLİ GÖRÜŞME HALİNDE ÇALIŞABİLİYORUZ
Grup şirketlerimizin ticari başarılarından sosyal sorumluluk çalışmalarımıza, kurumsal itibarımıza yeni değerler ekleyen projelerin üretilmesi, yeni iletişim alanlarının açılması ve yönetilmesinde, CEO’muz Sayın Zaur Gahramanov ile yakın ve sürekli görüşme halinde çalışabilmemiz, en büyük avantajımız. Amaçlarımız ve hedeflerimizin benimsendiği kurum kültürümüz ve bunu destekleyen iş süreçlerimiz de, bize çok uyumlu bir çalışma zemini sunuyor. Büyük bir organizasyonu yönetirken sağladığımız bu uyumda, kendimize ve sorumlu olduğumuz yöneticilerimize karşı samimiyiz. Bunda, kurumsal aidiyet ve iş motivasyonumuzun yüksekliği ve çözüm odaklı yaklaşımımız etkili...

Kiğılı Kurumsal İletişim Direktörü Burhan Denizli:
CEO’muz ile birbirimizi iyi anlıyoruz
Önemli olan, her zaman şirketin itibarı. Biz de markamızın kamuoyunda en iyi şekilde izlenim bırakabilmesi için müşteri ilişkilerimize ve geri bildirime çok önem veriyoruz.

Müşterilerimizin memnuniyetini her şeyden önde tutuyoruz. Yenilikçi projelerimizi, inovatif ürünlerimizi, sosyal sorumluluk çalışmalarımızı etkin bir iletişim diliyle sunarak, bu algıyı güçlendirmek için çalışıyoruz. Öncelikle iyi bir ekip olmak, uyum içinde çalışmak, şirketin çıkarları doğrultusunda hareket edebilmek ve “Biz” olabilmek de bu işin sırrı. İş hayatında dengeler önemli. CEO’nuzun beklentilerini yerine getirebildiğiniz sürece başarı da beraberinde gelir. Biz, Sayın Hilal Suerdem ile birbirini iyi anlayan, başka bir ifadeyle “aynı kafada” olan çok iyi bir ikiliyiz. Fırsatları şirketimizin lehine kullanabiliyoruz...

Signify Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan Kurumsal İletişim Direktörü Ebru Ertan Bilge:
CEO ve “Kurumsal İletişim” departmanı yolu birlikte yürümeli
Signify, 70’ten fazla ülkede, yaklaşık 39 bin çalışanı olan bir şirket. Her coğrafyada farklı kültürel dinamiklerin etkilerini görmekle beraber, kurum kültürü olarak CEO ile “Kurumsal İletişim” birimleri birlikte çalışıyor.

Yollarının belirli noktalarda kesişmesindense, CEO ve “Kurumsal İletişim” biriminin, aynı yolu birlikte yürümesi gerektiğine inanıyorum. “Kurumsal İletişim” ayrı bir departman gibi değil; tüm birimlerin işleyişinin, yönetim kurulunun ve CEO’nun karar süreçlerinin ayrılmaz bir parçası olmalı. Böylelikle; krizlere fırsat tanımadan, el birliğiyle çalışmak, kurumsal itibarı birlikte oluşturmak ve korumak mümkün. Bu noktada “Kurumsal İletişim”e önemli görevler düşüyor. Markanın tüm iletişim stratejilerini çizerek, tüketiciler ile duygusal bağımızı güçlü tutarak, belirli noktalarda ısı kalkanları oluşturarak olası krizlere fırsat vermeden ilerliyoruz. 

Enerjisa Enerji İletişim Grup Müdürü GÖKTÜRK DEMİREL:
CEO ve tüm yönetim ekibi ile etkin bir iş birliği sağlanmalı
İtibar yönetimi, tek bir rolün ya da paydaşın üstlenebileceği bir olgu değil. Birçok farklı beklentiye sahip paydaşın hepsi için ayrı ayrı ele alınması gereken çok boyutlu bir süreç. “İletişim, bu sürecin belki en çok görünen; ama son halkası” diyebiliriz.

Etkili bir itibar yönetimi için öncelikle, kurumun yapısal olarak doğru işleyişi sağlayacak mekanizmaları iyi çalışmalı. Farklı paydaşlar ile doğru kanallardan temas edilebilmesi, ürün ya da hizmetin kalitesi, uçtan uca müşteri deneyimi anlayışı, teknolojiye ve sürdürülebilirlik kavramına yaklaşımı gibi çok önemli konular doğru işlemeli. İletişimin görevi de bu yapıyı en iyi şekilde anlatmak. 

ŞEFFAF, ÖNCÜL VE SAMİMİ BİR İLETİŞİM...
Hem CEO hem de tüm yönetim ekibi ile etkin bir iş birliği sağlamak şart. Kurulacak iletişim de şeffaf, öncül ve samimi bir yapıda olmalı. Her paydaş için en doğru iletişim kanalının belirlenmesi, bunların planlı ve sürdürülebilir şekilde kullanılması önemli. Enerjisa Enerji olarak, Türkiye’nin yaklaşık dörtte birine elektrik enerjisi gibi hayati bir hizmeti sunuyoruz. Bu yüzden, bahsettiğim her bir adımın doğru ve sağlıklı işlemesi önceliklerimiz arasında...

Yataş Bedding Pazarlama Direktörü  Selmin Gündoğdu:
Kurumsal itibar ve “Kurumsal İletişim” birbirinden bağımsız düşünülemez
Kurumsal itibar ve “Kurumsal İletişim”, yolu bazı noktalarda kesişecek değil, her zaman yan yana ilerleyecek kavramlar. Biri olmadan diğeri düşünülemez.

Krizlere tam anlamıyla hazır olmanız, hiçbir zaman mümkün değil. Buna, Covid-19 pandemisini örnek verebiliriz. En büyük dünya şirketleri bile tüm dünyayı etkileyen böyle bir krize hazırlıklı değildi. Ancak esnek yapıya sahip olan, hızlı karar alabilen şirketler duruma uyum sağlamaya, planlamalarını salgına göre yeniden şekillendirmeye çalıştı. 
Biz de kriz senaryolarımızı hazırlayarak, atacağımız adımları önceden belirliyoruz. Kriz yönetim ekibimiz, olağanüstü durumlarda hızlı; ama doğru kararlar alarak krizi yönetiyor. Gündemi, sosyal medyadaki ve dijital mecralardaki yorumları, sahayı sürekli takip ediyoruz. Olası senaryoları önceden üreterek ve kendimizi gelişmelere göre adapte ederek ilerliyoruz.

Pegasus Hava Yolları Kurumsal İletişim Danışmanı Banu Karamuk:
İletişim, kurumsal itibar yönetiminin en önemli ayaklarından biri
Kurumsal itibar; sadece bir şirketin ürün ve hizmetlerinin tercih edilmesini sağlamak için değil, birçok farklı sebepten doğru ve iyi yönetilmesi gereken bütünsel bir algı. Her zaman çok önemli bir konu olsa da, özellikle pandemi gibi zorlu bir ortamda daha fazla önem kazanıyor. Kurumsal itibar yönetiminin en önemli ayaklarından biri ise iletişim. Artık iş dünyası da bunun farkında.

İletişim, yakın bir döneme kadar sadece bütünleşik pazarlamanın önemli bir unsuru olarak görülüyordu. Şimdi ise şirketlerin rekabetçi koşullarda varlığını sürdürebilmesi ve yoluna sağlam adımlarla devam edebilmesi için en önemli gerekliliklerden biri olduğunu kabul ediliyor.

İKİ KİLİT KONU...
Bu noktada iki kilit konuya dikkati çekmek gerekiyor. Bunlardan ilki samimiyet... Çünkü kurumsal itibar, “mış gibi” yapılacak bir konu değil. Samimiyetin ve gerçekliğin günümüz iletişiminde değerli kavramlar olduğunu, yeni dönemin iletişim dilinin gerçek ve sahici mesajlar çerçevesinde şekillenmesi gerektiğini zaten biliyoruz. Kurumsal itibarın kuvvetli ve sarsılmaz olması için, zemini samimi ve gerçekçi olmalı. Elbette lider işin çok kritik bir parçası ki, paydaşlar markanın ete kemiğe bürünmüş halini görmek istiyor. Samimi, gerçek bir lider de kurumsal itibar açısından kıymetli bir rol üstleniyor.
Diğer anahtar konu ise “kurumsal itibar” kavramına bir çatı olarak bakılması. Medya, lider ve kriz iletişimi, iç iletişim, sosyal medya, sponsorluk, reklam gibi tüm iletişim çalışmalarının kurumsal itibar yönetimi çatısı altında olması ve konuya her zaman bu perspektiften bakılması büyük bir önem taşıyor.

Limak Enerji Grubu Kurumsal İletişim Grup Müdürü YUSUF ZİYA YÜCE:
Yönetim kadromuzun ve kurumsal ekibimizin önceliği, itibarı daimi kılmak
Enerji sektöründe kaliteli hizmeti ve müşteri memnuniyetini öncelikli kılarak, “Hayatın her yerinde” mottosuyla, Limak Enerji olarak her koşulda kesintisiz enerji için çalışıyoruz. Çalışanlarımızın ve müşterilerimizin gözündeki itibarı korumak ve daimi kılmak, yönetim kadromuzun ve kurumsal ekibimizin birinci önceliği.

Başarılı olmaya devam etmek için hem çalışanlarımızın hem de müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve taleplerini anlamamız gerekiyor. Bu ihtiyaçlara göre belirlenen yön ve hedeflerin etkin şekilde uygulanması içinse, liderlerin sorumlulukları tartışmasız çok büyük. Üst yönetimimiz ile birlikte bu sorumlulukların bilinciyle hareket ediyoruz. 

TOPLUMSAL KONULARA DUYARLI LİDERLİK
Tüm çalışmalarımızı, dünyaya katkıda bulunan, toplumsal konulara duyarlı liderlik anlayışını benimseyerek sürdürüyoruz. Limak Enerji olarak odağımıza, dijital ve sürdürülebilir projeleri alıyoruz. Biliyoruz ki, özellikle Z kuşağının yakın gelecekte açıkça ifade edeceği tüketim ve liderlik talepleri, firmaları; bireylere güç veren ve yatay hiyerarşi yapılarının öne çıktığı şekillerde yeniden düşünmeye itecek. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerini çok yönlü denetliyor, bunları etik kurallar çerçevesinde oluşturmaya özen gösteriyoruz. Sosyal paydaşlarımız arasındaki etkileşimin sürdürülmesine çalışıyoruz. Enerji şirketlerimizin gençleşmesi, hareket kabiliyetlerinin artması ve dijitalize olması, yeni neslin hızına ayak uydurulması açısından önem taşıyor.

SAP Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Ekin Erim Tayalı:
CEO’ların “Kurumsal İletişim” ile omuz omuza çalışmaları kaçınılmaz
Bugünün dünyasında; kurumların sürdürülebilirlik, istihdam, eğitim ve inovasyon gibi farklı alanlardaki performansı, en az ekonomik katkıları kadar önemli. Yeni yönetim trendlerine baktığımızda, artık CEO’lar da “Kurumsal İletişim” departmanlarını, kurumu ileriye taşıyan, bütüncül resmi görebilen, stratejik düşünebilen bir yapıda görmek istiyor.

Şirketin stratejik hedeflerini belirlerken, CEO’ların da kurumsal itibarın mimarları arasında yer alan “Kurumsal İletişim” departmanları ile omuz omuza çalışmaları kaçınılmaz.

“KRİZ İLETİŞİMİ” STRATEJİSİNE GEÇTİK 
İletişim liderleri olarak, pandemi döneminde kriz iletişimi stratejisine geçtik ve tüm planlarımızı yeni koşullara hızla adapte ettik. Kurum kültürümüzü yansıtacak, motivasyonu, ekip ruhunu, sinerjiyi koruyacak ve destekleyecek projeleri hayata geçirdik. SAP olarak, dünyada kesintiye uğrayan iş süreçlerini desteklemek için belirli çözümlerimizi tüm kurumların erişimine ücretsiz olarak açtık. En öncelikli hedefimiz ise bu önemli bilginin Türkiye’deki her ölçekten şirkete ulaşmasını sağlamak oldu. Bunun için 360 derece bir iletişim planı uyguladık. 

GÜVENİLİR DANIŞMANLAR...
Salgın sürecinde yine insana dokunan, deneyim ve paylaşım odaklı kurumsal sosyal sorumluluk projeleri öne çıktı. SAP bünyesinde 6 bin çalışanımız, projelere online katıldı. Tüm bu çalışmalar ile bütün yönetim ekibimizi iletişimin gücüyle destekledik. Paydaşlarımızın hepsini olumlu yönde etkileyecek, kurumumuzun iş hedeflerine ulaşmasını sağlayacak sonuçlar üreten “güvenilir danışmanlar” olarak çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

Borusan Holding İK ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş:
CEO’muzun stratejik ajandası ile yan yana yürüyoruz
Borusan’da, grup CEO’muz Sayın Erkan Kafadar’ın stratejik ajandası ile her zaman yan yana yürüyoruz. Kurum değerlerine ve vizyonuna yönelik stratejik iletişim çalışmalarında, kriz iletişiminde yoğun bir şekilde birlikte çalışıyoruz.

İtibar yönetimi, CEO’muz ile en çok çalıştığımız ortak alanların başında geliyor. Kurumlarda; çalışanların yanı sıra, ana itibar sözcüsünün CEO olduğunu düşünürsek, bu iş birliği her marka için hayati önem taşıyor. İtibar, ancak şirketin değerleri ve stratejisine uygun iletişim adımlarıyla ve projelerle beslenerek pekiştiriliyor. 

KURUMSAL İLETİŞİMCİLERİN VE LİDERLERİN MİSYONLARI ORTAK
İtibar yönetiminde kurumsal iletişimcilerin ve liderlerin ortak misyonlarını daha detaylı incelersek; kurumun gelecek hedeflerine doğru birlikte yolculuk edeceği paydaşları yakından tanımak, bu yolculukta atacağımız adımları daha verimli ve sağlam kılıyor. Kritik yatırım kararlarından gelecek vizyonuna kadar tüm konulara hâkimiyet de stratejik bir önem taşıyor. Ayrıca, toplumun ve çevrenin nabzını tutabilmek, toplumsal dinamiklerin geleceğini okuyabilmek ve bu doğrultuda markaya değer oluşturmak, misyonlarımız arasında. Olası krizleri sezmek, her duruma karşı tedbirli, çevik ve öngörülü olmak da işimizde bizi bir adım öne çıkarıyor. 
Pozisyonum gereği İK ve “Kurumsal İletişim”in yanı sıra, kamu politikalarından da sorumluyum. Dolayısıyla, aynı hedefe yürüyen, benzer amaçları olan ve birbirini tamamlayan birimlerin uyum içinde çalışmasını sağlayabiliyoruz. Bu da pek çok süreci verimli, planlı ve stratejik bir şekilde yönetebilmemizi kolaylaştırıyor. 

Arzum Pazarlama Direktörü Özlem Zülal:
CEO’muzun da onayıyla ortaya çıkardığımız projeler ile itibar sağlıyoruz
CEO ve “Kurumsal İletişim” arasındaki uyum, şirketin itibarı için çok önemli. Bu noktada ilk adımımız, bir strateji disiplini oluşturmak. Herkesin paylaştığı, inandığı ortak hedefler olmasını ve sabit bir strateji kurgulanmasını sağlamak, başarıya giden yolda kriz yaşanmaması için çok önemli. Biz, stratejilerimizi çok uzun vadeli yapıyoruz.

Arzum olarak, 5 yıllık stratejilerle ilerliyoruz. A’dan Z’ye her çalışanımız da bunlardan haberdar. Aynı vizyon doğrultusunda, hep birlikte, aynı hedefe koşuyoruz. Stratejideki sağlamlığımız ile Deloitte’un “En İyi Yönetilen Şirket” ödülüne hak kazandık. “Kurumsal iletişim”, şirketin paydaşlar nezdinde nasıl ve ne şekilde pozisyon alması gerektiğini belirleyen, stratejik bir fonksiyon. Markamızın iletişim stratejisini, projeleri ve yatırımları CEO’muzun da onayıyla belirliyoruz. Ortaya çıkardığımız projeler sonucunda kurumumuza itibar sağlıyoruz. Bu, çok önemli bir sorumluluk.

MARKAYI ASIL ETKİLİ KILAN, ÇALIŞANLARI 
Sektörümüzde “Yılın En İtibarlısı” seçilmemiz, işin bize düşen kısmını ne denli doğru yaptığımızı kanıtı. Markayı asıl etkili kılan, çalışanları. Biz de çalışanlarımız tarafında güven endeksini hep yüksek tutuyoruz. Great Place to Work Türkiye Enstitüsü’ne göre 2021’in “En İyi İş Verenleri”nden biriyiz. Bu ödül, çalışanlarımızın memnuniyetinin bir göstergesi. Arzum’un en güçlü yönü, herkesin tutku ve samimiyetle ilerlemesi. Hiçbir zaman, her şeyi bildiğimizi, en büyük olduğumuzu iddia etmiyoruz. Tam tersine, bilmediklerimiz bizim için çok değerli. Hata yapmaktan da korkmuyoruz. Takım ruhumuzla ve birbirimize kenetlenerek yürüyoruz. CEO’muz ve tüm birimlerimizle birlikte, krize fırsat vermeden, hatta kriz varsa bunu fırsata çevirerek yeni başarılara imza atacağız...

AgeSA Hayat ve Emeklilik Kurumsal İletişim Müdürü Özgecan Okay:
Birlikte şirket itibarını korurken, yüksek görünürlük sağlıyoruz
“Kurumsal İletişim” olarak, CEO’muz ve üst yönetim ekibimiz ile paydaşlarımızın beklentilerini, dış faktörleri, öngörülerimizi ve risklerimizi paylaşıyoruz. Şirketin stratejilerinin ve aksiyon planlarının oluşturulmasında rol alıyoruz. Alınan kararların ve aksiyonların doğru kanallardan, etkili mesajlarla iletişimini yapıyoruz. AgeSA’nın itibarını korumayı ve paydaşlar nezdinde yüksek görünürlük sağlamayı hedefliyoruz.

Toplum, çevre ve iklim gibi “sürdürülebilirlik” konularının popülerleştiği bu günlerde; bireyler, şirketlerden ellerini taşın altına koymalarını bekliyor. Biz de “Kurumsal İletişim” ekibi olarak, hem şirket içinde bu vizyonu yaşatmaya liderlik ediyoruz hem de paydaşlarımıza yönelik sorumluluklarımızı sözcü iletişimimize taşıyoruz.

HAZIRLIKLI OLMAK...
“Kriz iletişim yönetimi”nde ön görülü davranıyor ve olası kriz senaryolarına karşı hazırlıklarımızı önceden yapıyoruz. Esas konu, krizin oluşmasını engellemek. Ancak muhtemel krizlerin şirket imajına ve itibarına zarar vermesini önleyecek şekilde bir kriz yönetim planının titizlikle uygulanması, “Kurumsal İletişim”in en önemli görevlerinden biri. Çıkabilecek sorunları ve riskleri ön görmek, buna uygun senaryolar hazırlamak, sözcü iletişimini belirlemek gibi pek çok hususu, PR ajansımız ile organize ediyoruz. İş kapsamımız, şirket içi paydaşlarla da koordine olduğumuz hayli kapsamlı bir konu...

Borusan Cat Kurumsal İletişim Lideri  YAĞIZ YÜCEL:
Samimiyet ve dürüstlük kavramları ile yol alıyoruz
Pandemi ile birlikte bireyler ve kurumlar olarak, belki de on yıllarca sürecek bir dönüşümü, bir yıldan az bir zamanda deneyimledik. Bu dönüşüm sürecinde, sorgulamamız gerekenler ve esas sormamız gereken soruları gözden geçirdik. Örneğin sürdürülebilirlik...

Uzun yıllardır hem ülkelerin hem şirketlerin gündeminde ilk sıralarda olan “sürdürülebilirlik” konusunda, aynı aksiyonları alarak, farklı sonuçlara ulaşmayı mı bekleyeceğiz? Bir yerlerde değişim fırsatı gördüysek, inat etmek yerine bakış açımızı değiştirip, daha doğru bir açıdan durumu görmeye çalışmalıyız.

“MIŞ” GİBİ YAPMAK MI?
Samimiyet, her zaman çok önemliydi. Bunun yanına dürüstlüğü de eklediğinizde, kurum olarak sırtınızın yere gelmesi çok zor. Bugüne kadar bu iki kavram ile yol alan şirketler, önümüzdeki yıllarda çok daha rahat edecek. Çünkü bunlar, adeta birer kalkan gibi özellikle krizlerde kurumları korur. 
Kriz süreçlerinde “mış gibi” yapma şansınız olmaz. Yaptıklarınız ve yapmadıklarınız, tüm şeffaflığı ile görülür. Bu dönemlerde ekibini, paydaşlarını, toplumu korumayan kurumlar, yükseldikleri gibi hızlıca da gözden düşer. Bu dönemden sonra, varlık amaçlarını yeniden ele almayan, iletişim dilini ve tonunu var oluş amacıyla bir araya getirmeyenler, uzun vadede tüketicileri ile doğru bir ilişki kuramayacak. Tüketici de, inanmadığı ve güvenmediği şirketi bir yere kadar tercih edecek.