KİŞİSEL BAKIM KİŞİSEL GELİŞİMİ TETİKLER Mİ?

İş hayatında etkili ilişkiler kurabilme ve başarılı sonuçlar elde edebilmenin temelinde, kişisel bakıma gösterilen özen yatıyor. Bu noktada konunun uzmanları söze giriyor. Liv Hospital Group'tan Uzman Psikolog Emrah Polat ile Esteworld Yönetim Kurulu Başkanı Uzm. Dr. Servet Terziler gibi isimler, Nisan 2019 sayımıza konuk oldu.


Profesyonel hayatta etki oluşturmanın belirleyici unsuru, kuşkusuz bireysel özelliklerimiz. Ancak zihinlerde iz bırakmak için ilk izlenim çok ehemmiyetli. Kişiliğimiz hakkında ilk anda hemen fikir sahibi olunması neredeyse imkânsız. Dolayısıyla giyim tarzı, aksesuar ve seçilen renklerle karşıdakine verilen mesajlar da önemli.

KURUM TEMSİLİYETİ VE TARZ…
Günümüz iş dünyasında şirketler, giyim kuşama o kadar dikkat ediyorlar ki, bu konuda kod dahi belirleyenler mevcut. Çünkü işyerlerinin toplumda almak istediği konum, kendini temsil etme özellikleriyle belirleniyor. Dış görünüşümüzü, tarzımızı öncelikle sektörümüz, yaşımız, pozisyonumuz ve kurum kültürü tayin ediyor. Kişisel bakımın da bu dünyayla uyum içinde olması profesyonelliğin bir göstergesi.

SAHİP OLUNAN MEVKİ, TALEBE YANSIYOR
Dış görünüme verilen önem sadece klasik bakım yöntemleriyle sınırlı kalmıyor. Özel cilt ve saç bakım yöntemleri, estetik uygulamalar, kalıcılık sağlayan medikal yöntemler hem kadınların, hem de erkeklerin yoğun ilgisini çekiyor. Farklı değişim ihtiyaçlarından doğan bu taleplerde yaşanan yaygınlaşmanın nedenlerden bir tanesi de iş hayatında sahip olunan mevkiler.

İTİBAR YÖNETİMİ…
Biz de Nisan 2019’da “Kişisel Bakım, Kişisel Gelişimi Nasıl Tetikliyor?” başlığı üzerinde durduk. “Kişisel bakımın iş hayatındaki gelişime katkısı ve etkisi nedir?” ile başlayan sorularımız, “İnsanların kendilerine gösterdikleri özen, başkalarından göreceği itibarı belirlemede ne derecede etkili oluyor?” ile devam etti. Profesyonel tarzı belirleyen dış görünüşün ve temizliğin, iş yaşamındaki motivasyonu nasıl artırdığına da yanıt aradık. İşe alımda tecrübe ve yeterlilik kadar önem verilen hijyeni sağlarken ofis ve dış ortam dahil, nelere dikkat edilmesi gerektiğine de mercek tuttuk…

***


KİŞİSEL HİJYEN İŞ HAYATINDA DA ÖNEMLİ
Liv Hospital Group’tan Uzman Psikolog Emrah Polat, hijyene ve kişisel bakıma dikkat etmenin, fizyolojik&psikolojik açıdan yapılan bir yatırım olduğu kanaatinde. Polat’a göre; öz bakıma yönelik olumlu müdahaleler hayat kurtarabiliyor. Mutlu çalışan-mutlu işveren anlayışı oluşabiliyor.

Kişisel bakım, kendinize gösterdiğiniz saygıyı ifade eden ana dinamikler arasında. Kendisine kıymet veren birinin, çevresine ve sahip olduklarına önem verdiği yadsınamaz bir gerçek. Şirketler de son dönemde fiziki dizayna, giyime, kuşama bakıyor. Günümüzde iş bulmak zorlaşıyor. Bu yüzden güzel giyinmek, hijyene, tavır ve davranışlar, iş dünyasındaki konum açısından ehemmiyetli. İş görüşmelerinde ilk intibaya dikkat! 

İYİ DIŞ GÖRÜNÜŞ, OLUMLU İNTİBA BIRAKIR
Kendimize özenimiz, başkalarından göreceğimiz itibarı belirliyor. İyi ve etkili ilişkiler kurmak ve başarılı sonuçlar elde edebilmenin temelinde kişisel bakımdaki özen yatıyor. İlk anda bireysel özelliklerimizi gösteremeyeceğimiz için dış görünüşümüzle kişiliğimiz ve kendimizi hakkında bilgi vermeliyiz. Bu nedenle, giyim tarzımız, aksesuarlarımız hatta seçtiğimiz renkler bile önemli. 

İYİ HİSSEDEN, İYİ İŞ ÇIKARIYOR
Hijyene ve kişisel bakımına dikkat edenler, daha mutlu ve yüksek enerjili. Özgüvenleri yüksek ve olumlu bireyler. Kendini iyi ve güzel hissedenin motivasyonu hem iş hem de özel hayatına pozitif yansıyor. İyi hisseden, iyi iş çıkarıyor. 

GÖRSELLİĞİMİZ MESAJ VERİR
Sektörü, yaşı, pozisyonu ne olursa olsun her çalışan kişisel bakımına özen göstermeli. Sadece giyimine değil, saçına, cilt temizliğine... Unutulmamalı ki bıraktığımız ilk intiba, görselliğimizin verdiği mesajdır. Hijyen anlayışı ve öz bakım şekli disipline oturtulursa bedene ve psikolojik sağlığa yatırım yapılmış olur. Biyo-psiko-sosyal anlamda kendini iyi hisseden birey, iş yaşamında da, üretkenliğinde de daha mutlu olur.

***


DIŞ GÖRÜNÜŞ, MOTİVASYONU ARTIRIYOR
Esteworld Yönetim Kurulu Başkanı & Robotla Saç Ekimi ve Saç Tedavileri Uzmanı Dr. Servet Terziler, modern çağımızda dış görünümün insanların birbirlerini etkilemelerinde çok önemli olduğunu söyledi. Terziler, kişisel bakımın iş hayatındaki motivasyon gücüne de açıklık getirdi.

Kalite imajını algılamak ve anlamak için ilk başta tanıştıklarımızın görselliği, bilinçaltımıza ve zihnimize yansır. Şu anda dünyada 3, 5, 7 saniyede ikna teknikleri ve eğitimleri planlandı, uygulanıyor. Karşımızdakileri hızlıca auramıza alma ve transfer etmede iç dünyamızı geliştirdiğimiz gibi dış görselimizi dengeli bir şekilde oluşturmalıyız.

70’İNDEYKEN 45 YAŞINDA GÖRÜNMEK MÜMKÜN!
Hepimizin en büyük amacı ve isteği, yaş aldığımız halde genç görünmek. 60’ındayken 40’ındaki bir yüze ve fiziğe sahip olmak… 70’indeyken de 45’indeki gibi olmak… Peki! Bu mümkün mü? Elbette. Ancak bu, sadece estetik dokunuşlarla olmaz. İçten dışa ya da dıştan içe doğru bir takım faktörlerin kombin uygulanmalı. İnsanın genç, zinde ve dinamik iç dünyasını ayakta tutması, pozitif fikir yeteneğinde kendini sürekli geliştirmeli. Artık bilişsel terapi tedavisi ön plana çıktı. Öncelikle, vücudumuzu, işimizi, hayatımızı zehir ve rezil eden, zihnimizden geçen hasta düşüncelerimizin olduğunu anlayıp kabul etmeliyiz. Psikiyatrinin, psikoterapinin bize telkin ettiği noktada oturacağız, kendimize doğru düşünme yeteneğini kazandırmamız gerektiğini anlayacağız. 

RUH, ZİHİN VE YAŞLANMA ÜÇGENİ…
Kaliteli ve günümüze uygun olması gereken düşüncelerimizi; işimizi, hayatımızı, çevremizi, kaliteye ve mutluluğa ulaştırabilecek bir şekilde yeniden düzenleyebilirsek daha mutlu ve pozitif oluruz. Böylece ruhumuz da huzur dolacak. Ruh ve zihin dengeli olduğunda beden de yaşlanma sürecini çok yavaşlatacak. Bazı insanlar 50 yaşındaki fotoğraflarında 35-40’ındakinden daha genç. Nasıl mı yapıyorlar? Düşüncel terapiyi, beslenmelerini, hayat standartı tarzını, streslerini çok iyi yönetiyorlar.

ÖZENLİ İNSAN, AYNI KARŞILIĞI ALIR
İnsanın bireysel özeni, başkalarının size gösterdiğiyle eşdeğerdir. Yani siz kendinizi ne kadar severseniz, o derecede sevilirsiniz. Değer olgusunda da aynı kıstas geçerli. Etrafınızdan böylece aynı şekilde geri dönüşler alabilirsiniz. Elbette bunun bencillikle ayrımı da önemli. 

MUTLU OLAN, ENERJİSİNİ DE YAYAR
İş hayatında motivasyonun temelinde dış görünüşe dikkat etmek var. Güzel kokularını kullanmış, kişisel bakımlarını yapmış biri kuşkusuz kendini, yüzünü daha çok sevecek. Aynada kendisine “Merhaba” diyecek. Bireysel mutluluğunu artıracak, bu auraya yansıyacak ve enerji halka halka yayılacak. 

KENDİNE İYİ BAKAN, İŞİNE DE İYİ BAKAR
İşe alımlarda düşünün ki, karşınızda pejmürde biri var. Daha kendisine bakmayı bilmeyen biri, işine nasıl yeterince bakacak ki? Dış görünüşüne etik manada dikkat eden, hijyenik ve temiz görünen insanın iş sahasında da aynı titizliği görmek mümkün. İş başvurularında iç dünyaları keşfetmek ve dış dünyaya verdiği imajını incelemek çok etkili.

***


Estetik Koçu ve Medikal Pigmentasyon Uzmanı Didem Özkan:
KİŞİSEL BAKIM YÖNETİCİYİ GÜÇLÜ KILIYOR
İş hayatındaki yeni mevki, dış görünüşteki değişiklikleri de  beraberinde getiriyor. Kıyafetler, yüz ve saç bakımlarındaki farklılık, gözlerde ciddi bakışlar gibi detaylar, kişilerin yeni pozisyonu hakkında ipuçları veriyor. Estetik Koçu ve Medikal Pigmentasyon Uzmanı Didem Özkan, son dönemde CEO’ların ifadelerini güçlendirmek için kaş tasarımına ilgi gösterdiklerini söyledi.

Yöneticiler sorumlulukları ve çalışanlar üzerinde oluşturmak istediği hâkimiyet nedeniyle kişisel bakımlarına ayrıca özel bir önem gösterir. Bakışları, daha anlamlı hale getirmenin yöntemi, yüz şekline uygun bir kaş yapısı. 

AZ KONUŞUP, BAKIŞLARIYLA ÇOK ŞEY SÖYLEMEK İSTİYORLAR
Özellikle CEO gibi üst düzey pozisyonlara terfi edenler, dış görünümlerinde değişim istiyor. Hem kendilerini net ifade edebilmek ve estetik açıdan güzel bir görüntüye sahip olmak için belirleyici bir özellik taşıyan kaşın tasarımına ilgi gösteriyor. Geniş ve dağınık biçimi kariyerlerini ya da duygusal ilişkilerini olumsuz etkiliyor. Yüz anatomisine uygun olanı, CEO’nun otoritesini kurmasında, karizmatik ve güçlü bir lider izleniminin yaratılmasında yardımcı olur. Artık az konuşup bakışlarıyla çok şey söylemek istiyorlar.

***


Op. Dr. Özerk Demiralp Estetik, Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı:
ESTETİĞE ERKEKLER DE ÇOK DÜŞKÜN
Dış görünüşle ilgili kaygılar yalnızca kadınları değil, erkekleri de yakından ilgilendiriyor. Cinsiyet gözetmeksizin estetiğe ilgi artıyor. Estetik, Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Özerk Demiralp, operasyonlardaki başarısının artması ve teknolojinin gelişimiyle iyileşme süreleri kısalarak günlük yaşamı etkilemediğini ifade etti.

Günümüzde sosyoekonomik seviyesi yüksek her 10 erkekten 8’i estetiğe ilgi duyuyor. Genç bir cilt, ihtiyaç duyulan özellikler arasında. Bakım, dolgu-botoks uygulamaları yaptıranların sayısı artıyor. En sık talep edilen operasyonlar göz kapağı, yüz ve estetik burun ameliyatı. Son yıllarda meme dokusunun küçültülmesi için yaptığımız jinekomasti operasyonu en sık yaptığımız işlemlerin başında.

ERKEKLERİN EN ÇOK YAPTIRDIĞI 10 ESTETİK OPERASYON:
Saç Ekimi, Jinekomasti Operasyonu, Estetik Burun Ameliyatı, Liposuction / Vücut Şekillendirme, Göz Kapağı Ameliyatı, Yüz Germe Ameliyatı, Karın Germe Ameliyatı, Kepçe Kulak Ameliyatı, Kas Protez Ameliyatı, Uyluk ve Kol Germe Ameliyatı.

***


Milena Elmasoğlu - Philips Türkiye Personal Health Genel Müdürü:
Mutluluk+ Sağlık+ Özgüven= Güzellik
Philips Türkiye Personal Health Genel Müdürü Milena Elmasoğlu, sağlıklı beslenmeden, kişisel bakıma kadar geniş bir yelpazede kadınlara ulaştıklarını söyledi. Elmasoğlu, kadınların hayatlarını kolaylaştırmaya, özgüvenli ve mutlu hissetmeleri için çalışmaya ve akıllı çözümler üretmeye devam edeceklerini vaat etti.

Sağlıklı olmak (%77), mutluluk (%73) ve öz saygı (%57) kendine güveni oluşturan en önemli faktörler. “Küresel Güzellik Endeksi”ne göre; daha çok kadın; sağlıklı olmanın, güzel görünmekten çok kendine güvenle ilgili olduğuna inanıyor. Kendilerini içlerinde iyi hissettiklerinde, bunu dışarıya özgüven olarak yansıtıyor ve büyük çoğunluğu güzelliği dış görünüşün ötesinde bir kavram olarak tanımlıyor.

POZİTİF BAKIŞ AÇISI…
Kadınların %89’u pozitif bakış açısının güzelliklerini tanımlamada önemli bir rol oynadığını düşünüyor. %85’i duygusal dengenin önemli olduğu; %81’i ise fiziksel zindeliğin güzelliği tanımladığı düşüncesinde. Türkiye’dekilerin %91’i kendini güzel buluyor. Öz saygı (yüzde 42) ve güzel hissetmek (yüzde 42) ise hemen arkasından geliyor.

***


İsmail Burduroğlu - Billy Jealousy Türkiye Temsilcisi:
İYİ GÖRÜNMEK İYİ HİSSETMEKTİR
Billy Jealousy Türkiye Temsilcisi İsmail Burduroğlu, erkeklerin özgüvenini artıracak ve hayatta başarılı olmalarını sağlayacak formülleri açıkladı. Burduroğlu, dış görünüşün, insanın kendisine güven duymasının ve başkaları üzerinde olumlu izlenim bırakmanızda mühim bir rol oynadığına işaret etti. 

Kendinize ve dış görünüşünüze güveniniz, iyi görünmek ve iyi hissetmekten geçiyor. Bu davranışlardan belki de en önemlisi, sabah kalkıp aynanın önüne geçtiğimizde kendimizden memnun olmamızdır. 

SAÇ DÖKÜLMESİ ARTIK SORUN DEĞİL
Özgüveni yüksek insanlar girdikleri her ortamda fark ediliyor. Bakışları, duruşları, beden dilleri hayata karşı güçlü duruşlarını yansıtıyor. Ve bu ayrıcalıklarıyla karşılaştıkları her olumsuzluğun üstesinden daha kolay geliyorlar ve hayatta başarılı oluyorlar. Özgüvende yaşadığımız zorlukların bazıları ise saç dökülmesi kaynaklı. Bu meselede de bugün kolaylıkla yapabileceğiniz şeyleri sonraya bırakmayın.