LİDERİN C-LEVEL MESAJI

Dinleyen, sorgulayan, araştıran, toparlayan, yön saptayan ve eyleme geçişi sağlayan, kurumu krizler ve fırsatlar dalgalarından başarıyla ilerleten yöneticiler; diğer bir deyişle liderler! Liderlerin olması için takımlar gerekir. Liderler yetenekli, yaratıcı, disiplinli takımlara, takımlar liderlere muhtaç. Şirket kurgusu bazen daha dikey, bazen daha yatay takımlar içerebilir. Liderliğin eylem alanı da buna göre şekillenir. Sonuçta "Lider iyi ama ekibi kötü" mazereti belki siyasette meşru bir gerekçeymiş gibi kullanılabilir fakat iş dünyasında asla!

SANKO HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI ADİL SANİ KONUKOĞLU, NASIL HEM HİSSEDAR HEM ÇALIŞAN? YAŞAR HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI FEYHAN YAŞAR, HERKESİ ORTAK HEDEFTE BULUŞTURARAK NEYİ BAŞARIYOR? DOĞA SİGORTA YÖNETİM KURULU BAŞKANI NİHAT KIRMIZI, İYİ EKİBİN KURUMA KATKILARINI NASIL İFADE EDİYOR? BAHÇEŞEHİR KOLEJİ GENEL MÜDÜRÜ ÖZLEM DAĞ, EĞİTİMCİLERİN LİDERLİK TARZINI NASIL AKTARIYOR? ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU, KURUM KÜLTÜRÜNÜ HANGİ DENEYİMLERLE OLUŞTURDU? PEGASUS HAVA YOLLARI CEO’SU GÜLİZ ÖZTÜRK, NEDEN MEDYAYA ÖZEL ZAMAN AYIRIYOR? LIV HOSPITAL GRUP KOORDİNATÖRÜ MERİ İSTİROTİ, ALGI YÖNETİMİNİ NEDEN ÖNEMSİYOR? LİDERLER,KURUMSAL İTİBARINA YÖN VEREN C-LEVEL’A HANGİ MESAJLARI VERİYOR?

PEGASUS HAVA YOLLARI CEO’SU GÜLİZ ÖZTÜRK
“Duyarlı ve etkin iletişimi önemserim”
Bütün paydaşlarla duyarlı ve etkin iletişim, profesyonel hayatımda her zaman çok önemsediğim bir konu oldu. Çünkü ne yaptığınızı şeffaf ve doğru bir şekilde aktaramadıktan sonra, kendinizi de doğru ifade etmiş olmazsınız.

Sürdürülebilirlik konusu tüm dünya için kritik bir başlık. Şirketlerin topluma sürdürülebilir fayda sağlaması, önce iyi bir yönetişim yapısı oluşturmalarıyla mümkün oluyor. Bu sebeple, biz kurumsal yönetişim alanında ulusal ve uluslararası standartlar ve en iyi uygulama örneklerini gözeterek çalışmalarımızı biçimlendiriyoruz.

“HAVACILIKTA EN YÜKSEK NOTA SAHİBİZ”

Halka arzımızı yaptığımız 2013’ten beri, Borsa İstanbul kurumsal yönetim endeksinde yer alıyoruz ve bağımsız derecelendirme notumuz yüzde 97,10. Havacılık sektöründe en yüksek nota sahibiz. İş modelimizin temel prensiplerinden ödün vermeden, operasyonlarımızı ve faaliyetlerimizi sürdürülebilir çevre anlayışıyla yönetiyoruz. İklim değişikliğiyle mücadele bizim için çok önemli bir konu. IATA’nın “2050’ye kadar Net Sıfır Karbon Emisyonu” taahhüdünde bulunan öncü hava yolu şirketleri arasında yer aldık. Bu taahhüdü pekiştirmek amacıyla 2030 yılı ara dönem hedefimizi de belirledik. Birim yolcu kilometre başına (RPK) düşen uçuş kaynaklı karbon emisyonumuzu, 2030 yılına kadar 2019 yılına kıyasla yüzde 20 azaltmayı hedefliyoruz.

“KAYNAĞINDA AZALTIYORUZ”

Karbon emisyonunun kaynağında azaltılmasına önem veriyoruz. Bu nedenle filonun gençleştirilmesi, düşük emisyonlu uçak modellerinin tercih edilmesi, uçaklarda ağırlık azaltma çalışmaları, rotaların optimize edilmesi gibi operasyonel tedbirlerle sürecin kaynağında emisyon azaltma çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Desteklediğimiz “2050’ye kadar Net Sıfır Karbon Emisyonu” kararı doğrultusunda, sürdürülebilir havacılığı desteklemek adına var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Aynı zamanda şirket içerisinde sürdürülebilir havacılık iklimini yaratmak için çok sayıda çalışma grubumuz var, arkadaşlarımız gönüllü olarak katılıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda da özellikle havacılığın farklı birimlerinde cinsiyet dengesini sağlamak üzere çalışmalarımız ve hedeflerimiz var.

“İLETİŞİMDE ÇOK GÜÇLÜYÜZ”

Duyarlı ve etkin iletişim konusuna gelince, bu konu benim profesyonel hayatımda her zaman çok önemsediğim bir konu olmuştur. Bu sadece ekip içi iletişim değil, bütün paydaşlarla olan iletişim için geçerli. Çünkü ne yaptığınızı şeffaf ve doğru bir şekilde aktaramadıktan sonra, kendinizi de doğru ifade etmiş olmazsınız. Biz bu konuda güçlü bir şirketiz, pandemi döneminde dahi iç ve dış iletişimimizi sürekli ve etkin bir şekilde sürdürdük. O dönemde kriz yönetimi yapmak yerine endişe yönetimi yaptık. Örnek vermek gerekirse, tüm çalışma arkadaşlarımıza her ay düzenli olarak o ay neler yaptığımızı ve geleceğe dair planlarımızı aktaran bir CEO mesajı gönderdik. Pandemi dönemi boyunca misafirlerimizle de aynı şekilde sürekli iletişim halindeydik, uçuş değişiklikleri gibi konularda kendileriyle güncel bilgiler paylaştık. Medyayı bir taraf olarak değil, iş ortağımız olarak görüyorum. Biz bilgiyi ne kadar doğru, hızlı ve kapsamlı bir şekilde aktarabilirsek, medya da kamuoyuna en doğru şekilde yansıtabilir. Bu nedenle, medya iletişimini son derece önemli buluyorum ve özellikle zaman ayırıyorum.

SANKO HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI ADİL SANİ KONUKOĞLU
“Çalışma arkadaşlarımız aileden biri”
Bir aile şirketini büyütürken, aile fertlerinin paydaşlarınız olduğunu ve paydaşlarınıza hesap vermekle Yükümlü olduğunuzu bilmeniz gerekir. Bu bilinç sizi büyütür.

Yaradan bize verdiği imkanları vermeseydi ne olurdu? Ben Sani Konukoğlu'nun oğlu olmayabilirdim. Ona verdiği imkanları bana vermeyebilirdi. Şükretmek zaten boynumuzun borcu. O asli görevimiz. Bunun yanında bir aile şirketini büyütürken, aile fertlerinin paydaşlarınız olduğunu ve paydaşlarınıza hesap vermekle yükümlü olduğunuzu bilmeniz gerekir. Bu bilinç sizi büyütür.

“HİSSEDAR VE PROFESYONELİM”

Burada aileyi çalışana ve çalışanı da aileye yaklaştırdığımızı düşünüyorum. Çalışma arkadaşlarımız aileden biri gibi! Bu güçlü birlikteliğin temeli nasıl atıldı? Ben Sanko'da çalışan bir profesyonelim. Hissedar olabilirim ve hissedar olduğum için Sanko'da bana görev veriyorlarsa ve görevin de hakkını veremiyorsam ne yapmalı?

“KURALLAR NET OLMALI”

Bana teşekkür etmeliler. Ben ayrılmalıyım yerime onu yapabilecek başka bir arkadaş gelmeli. Ancak bunu kabul ettiğiniz zaman başarılı oluyorsunuz. Kurallar net olmalı, hiç kimsenin kafasında soru işareti olmamalı. Kimi aile şirketleri bunu yazıp çizip bir kurala bağlarken kimisi geleneklere göre devam ediyor. Ama kuralsız olmaz.

LIV HOSPITAL GRUP KOORDİNATÖRÜ MERİ İSTİROTİ
“Sağlıkta algı yönetimi çok önemli”
Sağlık çok hassas ve algı yönetiminin çok önemli olduğu bir sektör. Dolayısıyla hastanenin işletmesiyle paralel bir şekilde algı yönetimini kamuoyuna ve hastalara yönelik yapması gerekiyor.

Sağlık çok hassas bir sektör ve algı yönetimi çok önemli. İletişimi yaptığınız platform ne olursa olsun, bunların hepsi araç. Dijital platform, sosyal medya hesapları, web sitesi, organizasyonlar, STK'larla yaptıklarınız, basınla ilgili çalışmalar. Kamuoyuna yönelik o kadar çok yüz var ki. Şöyle: Kırık camlar yan yana bir silindir oluşturuyor ve onu yöneten bir kurumsal iletişim ekibi var.

İLETİŞİMCİ KATKISI

Hastalar şifa bulsa bile bazen süreçle ilgili sıkıntı çekiyor. Ya da süreçten çok memnun ama bazen tıbbi çıktı, beklediği gibi olmuyor. Dolayısıyla hastanenin işletmesiyle paralel bir şekilde bu algı yönetimini kamuoyuna ve hastalara yönelik yapması gerekiyor. O yüzden iletişimcilerin çok büyük katkıları var. Binlerce içerik üretiyorlar ve bunu çeşitli platformlarda son tüketici dediğimiz misafirlerimize, potansiyel misafirlerimize iletiyorlar. Ayrıca içerideki iletişimi sağlıyorlar.

“İÇ İLETİŞİM DE GÜÇLÜ OLMALI”

Bu iş halkla ilişkiler adıyla başladı. Sonra ‘kurumsal iletişim’ dedik. Çünkü bu daha profesyonel ve iç iletişimi de olması gerekir. İç iletişimi güçlü olmayan bir kurumun dış dünyaya bir şeyler anlatmaya çalışması çıplakken ‘Çok giyiniğim’ demek gibi bir şey. Çünkü içi dolu değil. Çalışanlarımız içinde o birlik beraberliği ve enformasyonu iyi sağlamalıyız. Onu da kurumsal iletişim ve insan kaynaklarından el ele yapmalarını bekliyoruz. Bunu yapamazsak dış dünyaya söyleyeceğimiz her şey bir balon gibi bir anda patlar gider, söner.

ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU
“Kurum kültürü deneyimle oluşuyor”
Dünyanın en önemli tasarımcılarıyla çalıştık. Peki çalıştığımız zaman burada ne oldu? Onlarla çalışan ekibimiz de o iklimi, o atmosferi yaşadı. İşte bu deneyimlerle bir kurum kültürü oluşuyor.

Markaların global olarak ortaya koyduğu stratejik performanslar çok önemli. Bundan 10-12 yıl önce master öğrencileriyle bir araya geldik. ABD ve İngiltere gibi dünyanın pek çok farklı ülkesinden öğrenciler, Tween markamız için koleksiyon yaptılar. Şimdi bu master öğrencileri, yarın öbür gün dünyaca ünlü bir markada tasarımcı oldukları zaman Tween'i unuturlar mı? Elbette unutmazlar. Çünkü orada 20-25 master öğrencisi kendi aralarında yarıştı.

“DÜNYANIN EN ÖNEMLİ TASARIMCILARIYLA ÇALIŞTIK”

Bunları söylemek kolay olabilir ama altyapısı hiç de kolay olan işler değil. Bunları bugün değil, 10-15 yıl önce yaptık. Dünyanın en önemli tasarımcılarıyla çalıştık. Peki çalıştığımız zaman burada ne oldu? Onlarla çalışan ekibimiz de o iklimi, o atmosferi yaşadı. İşte bu deneyimlerle bir kurum kültürü oluşuyor.

“BEKLENTİ İÇİNDE OLMADIK”

Basınla ilişkilerimizde de her zaman şunu gördüm: Genel anlamda birbirimize hep yakın olduk, bir beklenti içinde olmadık. Onlara hep sıcak ve samimi yaklaşımımızı, davranışımızı yönelttik. Onlardan da aynı karşılığı aldık. Sonuç itibarıyla beraber büyüdük. Eşim de gazeteci. Tabii ki onun da çoğu zaman bize katkısı var. Türkçeyi çok iyi kullanıyor. Bazen röportajlarda bana ders mi aldınız mı diye soruyorlar. Yok diyorum ama ben doğal ders alıyorum. Doğal olarak her zaman evde, dersteyim.

YAŞAR HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI FEYHAN YAŞAR
“Ekibin güçlü yanlarına odaklanıyoruz”
Katılımcı olmaya, farklı fikirleri dinlemeye, öğrenmeye ve ekibin güçlü yanlarına odaklanmaya önem veriyoruz. Herkesi ortak hedefte buluşturarak, birlikte uyum içinde çalışmalarını sağlayarak başarıya ulaşmak mümkün.

Çalışma şekilleri ve koşulları değişiyor. Yeni akımları izliyor, düşünceleri duyuyor ve dinliyoruz. Farklı nesillerin birlikte çalışma imkanı bulduğu bir yapıya sahibiz. Her neslin karakteristik özellikleri var. Herkesi ortak hedefte buluşturarak, birlikte uyum içinde çalışmalarını sağlayarak başarıya ulaşmak mümkün.

“SAMİMİ VE ŞEFFAFIZ”

İlişkilerimizde her zaman samimi ve şeffaf davranırız. Sektörlerimizle, şirketlerimizle ilgili her türlü bilgiyi dürüstçe paylaşır, konuların hedefi olmak yerine kaynağı olmayı seçeriz. Basınla ilişkimizin temelinde de saygı var. Basına ve basın mensuplarına her zaman saygı duyarız. Medyanın çeşitlenmesiyle kurduğumuz ilişki de çeşitleniyor.

“KANALLAR ÇEŞİTLENDİ”

Topluma verdiğimiz mesajlarda artık çeşitli kanalları kullanıyoruz. Hepsinde de dürüst, insancıl, bizi doğru yansıtan, olduğumuz gibi algılanmamızı sağlayan bir yol izliyoruz. Yaşar Topluluğu’nun başarısında, doğru mesajlarla topluma ulaşmanın ve basınla kurulan seviyeli iletişimle birlikte basın mensuplarının bize olan güveninin katkısı büyüktür.

DOĞA SİGORTA YÖNETİM KURULU BAŞKANI NİHAT KIRMIZI
“Önce iyi ekip gerekiyor”
Doğa Sigorta bugün geldiği noktada sektörün önemli oyuncularından biri. Ekibimiz sayesinde 10 yıldır BU BAŞARIYI SÜRDÜRÜYORUZ. Önce iyi bir ekiple çalışmak gerekiyor.

Doğa Sigorta olarak teknolojiyi üst düzey kullanırken, sigortalılarımız ve iş ortaklarımızla kurduğumuz güçlü ve sıcak iletişimi de koruyarak hızlı servis veren bir kurum olmayı amaçlıyoruz. 2023 yılının ana hedefi, etkin dijital pazarlama stratejimizle yeni iş ortaklıkları ve verimli projeler oluşturmaktı. Bu doğrultuda müşteri portföyümüze yeni kitleler ekleyerek sunduğumuz geniş hizmet çeşitliliğini daha da geliştirerek, sürdürülebilir kârlılık ve büyüme için sağlam adımlarla ilerliyoruz.

“ŞEFFAF VE NET OLMAYI GÖZETİYORUZ”

Şirket yönetimi olarak öncelikle şeffaf ve net olmayı gözetiyoruz. Doğa Sigorta bugün sektörün önemli oyuncularından biri. Ekibimiz sayesinde 10 yıldır bu başarıyı sürdürüyoruz. Önce iyi bir ekiple çalışmak gerekiyor. Bunların yanında iyi iletişim de önemli. Şirket kültürü olarak iyi iletişimi benimsedik. Burada bir başarımız varsa yönetimden operasyona, iş ortaklarımızdan sigortalılarımıza kadar netlik, şeffaflık ve iyi iletişim anlayışını benimsememiz sayesinde.

PROJE AJANDASI

Orta ve uzun vadede hedeflediğimiz birçok projemiz var. Yeni ürünler üzerine yoğun çalışırken yeni çıkardığımız ürünlerimiz de bulunuyor. İklim değişikliğine dair birçok yeni sigorta ürünümüz var. Dijitalde ve siber ortamda oluşabilecek risklere karşı koruyan sigorta ürünlerimiz bunlar arasında yer alıyor. Kefalet sigortası gibi daha çok yeni ürün geliştirmek ve sigortalılara daha iyi hizmet verebilmek için projelerimizi sürdürüyoruz. Son yıllarda dijitalleşmeye daha çok önem verdik. Hasar süreçlerinden üretime, hasar ödemelerinden hukuksal süreçlere kadar her şeyi dijital bir ortamda yapıp hata payını neredeyse sıfıra kadar indirmeyi hedefliyoruz.

ZOR YILDA İLK YARI

Sektörümüz pandemi, pandemiden çıkış ve ekonomik gelişmelerden dolayı yaşanan maliyet artışı süreciyle bu yıl yaşanan depremleri kapsayan son 3 yıllık dönemde zorlu bir süreçten geçti. Deprem felaketinin yaralarını sardığımız bu çok zor döneme rağmen sektörümüz ve Doğa Sigorta olarak gerçekten iyi bir sınav verdik, yaraları birlikte sardık. Üst yönetim, operasyon, teknik ve tüm departmanlarımızın ekip ruhuyla hasar ödemelerini çok hızlı ve etkin bir şekilde gerçekleştirdik. Bölgede vatandaşlarımızın yanında olduk, depremin ardından sigortalımız ya da acentemiz olsun olmasın ulaşabildiğimiz herkese ve her yere yardıma koştuk. Bu sıkıntılı ve zorlu sınavlara rağmen şirketimiz de sektörümüz de iyi bir performans ortaya koydu. Yılın ilk yarısını iyi bir noktada, hedeflediğimiz kârlılıkla kapattık.

BAHÇEŞEHİR KOLEJİ GENEL MÜDÜRÜ ÖZLEM DAĞ
“İtibar yönetiminin en önemli unsuru doğru aktarım”
Biz eğitimciler olarak yalnızca öğrencilerimizle, velilerimizle ve çalışma arkadaşlarımızla iletişimde olan, onlarla hedeflerimiz doğrultusunda aynı yolda yürümek için vizyon oluşturan insanlar değiliz. Bahçeşehir Koleji olarak 153 okulla 65 şehirde ülkemizin her noktasına etkide bulunabilen liderleriz.

Tüm eğitimcilerimiz liderler ve bunu da iyi iletişimle, iletişime liderlik ederek başarabiliyoruz ve topluma o iklimi sağlayabiliyoruz. Bunun için de en önemli paydaşımız basın. Çünkü eğitim tek başına yapılabilen bir şey değil, yalnızca okullar, öğretmenler, eğitimciler değil tüm toplum olarak görevimiz var. Bunu anlatabilecek, aktarabilecek, yayabilecek ve geliştirebilecek en önemli kanal basın. O açıdan basını en önemli paydaşımız ve en önemli iş ortağımız olarak görüyorum.

“HER BİLGİYİ YAYMAK GEREKİR”

Basını yalnızca eğitim basını olarak düşünmüyoruz. Çünkü eğitim insan kaynakları, ekonomi, psikoloji, sosyoloji, siyaset, tarım ve sanayiyle ilgili her alanı kapsıyor. Yapılan tüm çalışmaların basında karşılık bulması ve yayılması önemli. Enver Bey’in “Sadece öğrenmek ve öğretmek yetmez, her bilgiyi paylaşmak ve yaymak gerekir” diye bir sözü var. Bu basına verilen önemi gösteriyor.

“KURUMSAL İLETİŞİM ŞART”

Kurumsal iletişim, sadece Bahçeşehir Koleji için değil bütün eğitim kurumlarında olması gereken bir birim. Kurumsal İletişim Direktörlüğümüz, başarılı işlere imza atıyor. Eğitimin, operasyonu kadar yayılması, geliştirilmesi, toplumun her kesimine aktarılabilmesi ve paylaşılabilmesi önemli. Bu da ancak iletişimle, iletişim liderliğiyle olur. İtibar yönetiminde yaptığımız işi en doğru şekilde aktarabilmek, bu anlamda her türlü girişime destek olabilmek, topluma fayda sunabilmek bizce itibar yönetiminin en önemli unsuru.