LİDERİN FIRSAT PENCERESİ

ANADOLU GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI TUNCAY ÖZİLHAN, FIRSATLARI YAKALAMAK İÇİN NELER YAPIYOR? HANGİ ALANLARA ODAKLANIYOR? BUEK VE BAU GLOBAL BAŞKANI ENVER YÜCEL, NEDEN EĞİTİMDEN BAŞKA SEKTÖRE YATIRIM YAPMIYOR? DOĞA SİGORTA YÖNETİM KURULU BAŞKANI NİHAT KIRMIZI, KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME SAĞLAMAK İÇİN ODAĞINA NELERİ ALDI? İŞ DÜNYASINA YÖN VEREN ŞİRKETLERE NASIL LİDERLİK EDİYORLAR? 2024 NASIL BİR YIL OLACAK? TÜRKİYE'NİN GÖZDE LİDERLERİ AÇIKLADI.

Yaşamın her alanında olduğu gibi iş dünyasında da kehanet imkansız. Geleceği bilmiyoruz. Zaman akarken, şirketlerimiz kararlar alıyor, eylemlere geçiyor; başarılarını değişen koşullar, veriler, olaylar belirliyor. Geleceği bilmek şans meselesi fakat geleceği okumak, olası senaryoları, gelişmeleri, değişimleri ve değişmeyenleri anlamaya çalışmak mümkün; şart. Bu çerçevede gelişen veri, bilgi ve analizlere göre şirket politikalarına yön vermekse çok önemli bir kurumsal yetenek. İyi yönetilen şirket olmanın temel kıstaslarından biri söz konusu.
 

TUNCAY ÖZİLHAN / ANADOLU GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI:
“FIRSATLARI ÖNGÖRENLER, YARINI TASARLAR”
İnovasyon, hiç olmadığı kadar değerli bir kavram halini aldı. Dünyamızın çözümlere ihtiyacı var. Esnek, çevik, kolay adapte olabilen, yenilikten korkmadan her daim üretken ve yaratıcı olabilenler bu dönemin kazananları olacak.

Anadolu Grubu olarak bugün çok geniş bir coğrafyada pek çok farklı sektörde ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda çok önemli işlere imza atan dev bir yapı halini aldık. Yeniliklere ve fırsatlara konsantre olarak hem bu büyük yapının içerisinden çıkarabileceğimiz hem ekleyebileceğimiz çok şey var.

“İNOVASYON HİÇ OLMADIĞI KADAR DEĞERLİ”

İnovasyon, hiç olmadığı kadar değerli bir kavram halini aldı. Dünyamızın çözümlere ihtiyacı var. Esnek, çevik, kolay adapte olabilen, yenilikten korkmadan her daim üretken ve yaratıcı olabilenler bu dönemin kazananları olacak. İnovasyon programımız Bi-Fikir kapsamında çalışanlarımızın yenilikçi fikirlerini ödüllendirmeye devam ediyoruz. Bu yıl 9. kez düzenlenen Bi-Fikir programı kapsamında, 7.300 hızlı uygulama, 2.600 proje, 45 bin fikir hayata geçirilirken, üretilen toplam değer 1,2 milyar TL’yi aştı.

Anadolu Grubu çalışanlarımız yaratıcı fikirlerini özgürce sunabildikleri, fikirleriyle tüm Grup şirketlerine katma değer sağladıkları inovasyon platformu Bi-Fikir’de 9. kez final heyecanı yaşandı.

3 YENİ KATEGORİ

Bu yıl “Fikrin Yolu Bir” ana temasıyla gerçekleşen Bi-Fikir sürecinde, yarışan projeler önceki yıllardan farklı olarak 3 yeni kategoride değerlendirildi. Finale kalan 13 proje, Anadolu Efes Spor Kulübü’nde düzenlenen Bi-Fikir Festivali katılımcıları tarafından oylandı. “Yeni Ürün ve Hizmet” kategorisinde Kolajem projesi ile Migros; “Sürdürülebilirlik ve İnsan” kategorisinde Mesleki Gelişim Programı projesi ile Anadolu Isuzu; “Dijitalleşme ve Verimlilik” kategorisinde ise V2X Bağlantılı Araçlar projesi ile Anadolu Isuzu birincilik ödüllerine hak kazandı. “Anadolu’dan Yarınlara” sürdürülebilirlik stratejisinde ‘İşin Yarını’ ile ilgili odak alanlarımızdan biri olan ‘Yarın için Dijitalleşme ve İnovasyon’da “Fırsatları öngörenler, yarını tasarlar” diyoruz. İşte Bi-Fikir’de tam olarak yapmaya çalıştığımız şey bu.

“TRENDLER VE FIRSATLAR KONUSUNDA ÖNGÖRÜLÜ OLMALIYIZ”
“YAPILACAK ÇOK ŞEY VAR”

Doğanın, insanımızın ve işimizin yarını için yapabileceğimiz çok şey var. Hızla değişen beklenti ve ihtiyaçları, küresel eğilimleri ve gelişmeleri yakından izlememiz, doğru okumamız gerekiyor. Teknolojik dönüşüm hızla sürerken, rakiplerimizden ayrışmamız, rekabette öne çıkmamız için hizmet verdiğimiz her alanda müşteri beklentilerini çok iyi anlamalı, trendler ve fırsatlar konusunda öngörülü olmalıyız.

“FIRSAT HER YERDE”
Her değişim ya da gelişmenin yepyeni fırsatlar getirebileceğini, büyük sorunların bile fırsata dönüştürülebileceğini unutmadan hareket etmeliyiz. Anadolu Grubu olarak bugün çok geniş bir coğrafyada pek çok farklı sektörde ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda çok önemli işlere imza atan dev bir yapı halini aldık. Yeniliklere ve fırsatlara konsantre olarak hem bu büyük yapının içinden çıkarabileceğimiz hem ekleyebileceğimiz çok şey var. Kalite ve verimlilik artışının, sürdürülebilirliğin, dijital trendlerin, yeni teknolojilerin, fayda odaklı ortak değer yaratan çözümlerin her daim en yakın takipçisi olmalı ve peşinde koşmalı, hatta öncüsü olmalıyız.

Nihat Kırmızı / Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı:
“HEDEFİMİZ KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME”
Kolay ve net çözüm üretimiyle iletişimi kolay bir şirket olmak, yenilikçi ürün ve satış tekniklerimizle değişen dünyada daha fazla sigortalıya ulaşmak en büyük amacımız. Kârlı ve sürdürülebilir bir büyüme sağlamak ve Doğa Sigorta’yı herkesin tercih ettiği bir marka yapma hedefimizle titizlikle çalışıyoruz.

Öncelikle şirket yönetimi olarak şeffaf ve net olmayı prensip edinmekteyiz. Bu anlayışla, Doğa Sigorta bugün geldiği noktada sektörün en önemli oyuncularından biri. Profesyonel ve güçlü ekiplerimiz sayesinde 10 yıldır bunu başarılı bir şekilde devam ettiriyoruz. Başarımızın önemli kısmının yönetimden operasyona, iş ortaklarımızdan sigortalılarımıza kadar netlik, şeffaflık ve iyi iletişim anlayışını benimsememiz sayesinde olduğunu söyleyebilirim.

“HEDEFE BERABER KOŞUYORUZ”

Acentelerimizle kurduğumuz yakın ve destekleyici iletişim, onlarla beraber büyümeyi hedef edinmemiz de başarıya beraber koşmamızı sağlamakta. Bunun yanı sıra inovatif bakış açımız, teknolojiye verdiğimiz önem ve dijitalleşmedeki hızlı ve etkin sistemimiz de elbette bu başarıya yön veren etkenler oldu. 2023, dijitali öncelikli gördüğümüz bir yıl oldu. Doğa Sigorta olarak teknolojiyi her zaman en üst düzeyde kullanan bir şirket olma hedefinden yola çıkarak 2023 yılının ana hedefini etkin dijital pazarlama stratejimizle yeni iş ortaklıkları ve verimli projeler oluşturmak olarak belirledik.

“SIFIR HATA HEDEFLEDİK”

Hasar süreçlerinden üretim sürecine, hasar ödemelerinden hukuksal süreçlere kadar her şeyi dijital bir ortamda gerçekleştirip hata payını neredeyse sıfıra kadar indirmeyi hedefledik. Kolay ve net çözüm üretimiyle iletişimi kolay bir şirket olmak, yenilikçi ürün ve satış tekniklerimizle değişen dünyada daha fazla sigortalıya ulaşmak en büyük amacımız. Kârlı ve uzun dönemli sürdürülebilir bir büyüme sağlamak ve Doğa Sigorta’yı herkesin tercih ettiği bir marka yapma hedefimizle titizlikle çalışıyoruz. 2023 yılında, Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg ile bize gurur veren bir iş birliğine imza attık. Togg T10X kullanıcılarının akıllı cihazlarına özel olarak hazırladığımız ayrıcalıklı bir kasko sigortası geliştirdik. Bu ürün, Doğa Sigorta olarak gelişmiş sigorta hizmet ve çözümlerimizin çağdaş bir yansıması olarak Togg T10X kullanıcılarına özel kapsamla, kaliteli hizmet güvencesi ve ayrıcalıklı teminatlarla tasarlandı.

“PAZAR PAYIMIZI ARTIRACAĞIZ”

Doğa Sigorta olarak 10. yılımızı kutlayacağımız 2024 yılında da gelişen ve büyüyen iş birlikleriyle birlikte dengeli portföy yapımızı daha ileri taşımak, başarılarımıza yenilerini eklemek hedefindeyiz. Son yıllarda olduğu gibi 2024 yılında da oto-dışı portföy payımızı ve sektördeki pazar payımızı artırmayı amaçlıyoruz. Böylelikle hem hızlı hem dengeli bir büyüme sağlayarak, teknik açıdan daha sağlam bir yapı oluşturmaya devam edeceğiz.

Dijitalleşmeyi odak noktasına alan ve iş süreçlerini teknolojik uygulamalara hızla entegre eden bir şirket olarak, sigortalılarımıza hızlı ve ihtiyaca yönelik şekilde çözümler sunmayı 2024 yılında da sürdüreceğiz. Ayrıca sigortanın yaygınlaştırılması, sigorta bilincinin tabana yayılarak artırılması için tüm kanallarımızla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Doğa Sigorta olarak bugüne kadar geri adım atmadığımız güven ve memnuniyet merkezli çalışma prensibimizle sigortalılarımıza tüm kanallarımız aracığıyla hızlı ve ihtiyaca cevap veren hizmeti sunmayı sürdüreceğiz.

“MEMNUNİYETİ HER ŞEYDEN ÇOK ÖNEMSİYORUZ”
GÜÇLÜ İLETİŞİM
“Güven Doğasında Var” sloganıyla çıktığımız bu yolda sigortalılarımızın memnuniyetini her şeyden çok önemsiyoruz. Doğa Sigorta olarak rakiplerimizden bizi ayıran en önemli özellik şüphesiz müşteri memnuniyetine verdiğimiz önemdir. 2021, 2022 ve 2023 yıllarında Şikayetvar tarafından düzenlenen A.C.E. Awards kusursuz müşteri deneyimi yaşatan markaların belirlendiği ödül töreninde A segment elementer sigorta kategorisinde üst üste 3 kez gold ödülün sahibi olduk. Başarımızın ardındaki diğer önemli etkenlerse güçlü iletişim, ulaşılabilirlik ve hızlı geri dönüştür.

YENİLİKÇİ VE HIZLI
Tüm iş ortaklarımız ve sigortalılarımıza yakın kalıp, onların ihtiyaçlarını en iyi şekilde anlayarak, en iyi hizmeti en kısa sürede vermeye özen gösteriyoruz. Yenilikçi, değişen ihtiyaçlara ve beklentilere yönelik ürünler geliştiriyor, mevcut ürünlerimizde de ayrıcalıklı avantajlar sunan geliştirmeler yaparak müşterilerimize sigorta güvencesi sunmaya devam ediyoruz. Geniş kapsamlı ürün çeşidimizin yanı sıra bireysel ve kurumsal taleplerdeki ihtiyaçlara hızlı ve esnek çözümler sunan ürün geliştirmelerimizi sürdüreceğiz.

ENVER YÜCEL / BAHÇEŞEHİR UĞUR EĞİTİM KURUMLARI VE BAU GLOBAL BAŞKANI:
“NE MUTLU Kİ HEDEFİMİZE ULAŞTIK”
Bahçeşehir Üniversitesi’nin (BAU) 25’inci yılı kutlamasında bilime katkı veren akademisyenleri ödüllendirdik. Dünya üniversiteleri arasında ilk 500’e girmemizin mutluluğunu yaşıyoruz. 50. yılımızda dünyada ilk 300 üniversitenin içinde olacağız.

Bahçeşehir Üniversitesi, 25 yıl önce 6 Kasım’da doğdu. Üniversite kurma maceramız kolay değildi ancak içimizde büyük bir heyecan, azim ve kararlılık vardı. Her yıl bir önceki yıldan daha güçlü, daha başarılı, daha üretken olmak için çalıştık. Olanaklarımız sınırlıydı. Ancak kararlı ve tutkuluyduk. En büyük hayalimiz uluslararası bir üniversite olmaktı. ‘25. yılda dünyada ilk 500 üniversite içinde olacağız’ demiştik. Ne mutlu ki hedefimize ulaştık ve dünyada ilk 500 üniversite içinde yer aldık. Şimdi de çıtamızı yükselttik ve 50. yılımızda dünyada ilk 300 üniversitenin içinde yer almak istiyoruz. Bahçeşehir Üniversitesi, evrensel değerlere sahip bir üniversite. Bu denli geniş ve dünyaya yayılmış bir eğitim ailesinin başarılı olmaktan başka seçeneği yok.

“TOPLUMA YARAR SAĞLAMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Azimle çalıştıkl. 25 yıl içinde gelebileceğimiz en iyi yere geldik. Ancak bu bize yetmiyor. Önümüzdeki 25 yıl için ilk 300 üniversite arasında yer alma hedefini koyduk. Bunu başaracağız. Bu yıl aynı zamanda Cumhuriyetimizin 100. yılını da kutluyoruz. Kurtuluş Savaşını hatırlayın. Hangi şartlarda neler başarıldı. O zaman bizde bugünkü olanaklarla çok şey başarırız. Bir eğitim üniversitesi olarak başladığımız maceramıza artık bir araştırma üniversitesi olarak devam ediyoruz. Bahçeşehir Üniversitesi olarak kendimizle yarışmaya, çağa ayak uyduran güncel zihniyetle ilerlemeye, topluma yarar sağlayacak bilimsel çalışmalar yapmaya ve her şeyden önce kendimize inanmaya devam edeceğiz.

“TÜRK ÜNİVERSİTELERİ ARASINDA 5’İNCİYİZ”

Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100’üncü yılını kutladığımız bu yıl, Bahçeşehir Üniversitesi ailesi için ayrı bir öneme sahip. Bu yıl, BAU Global ağının amiral gemisi Bahçeşehir Üniversitesi’nin 25’inci kuruluş yıl dönümü. Geleceğin liderlerini yetiştirmek amacıyla yola çıktığımız üniversitemizle Cumhuriyetimizin çeyrek asrına eşlik etmenin haklı gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. Geriye dönüp baktığımızda zor günlerimiz de oldu ancak hiç yılmadık, hayallerimizden vazgeçmeyip yola devam ettik ve tüm azmimizle hep birlikte canla başla çalıştık. O zaman yola çıkarken bir hedef koymuştuk. 25 yılda dünyada ilk 500 üniversite içinde olacağımıza dair. Şimdi çeyrek asrı geride bırakırken, ne mutlu ki hedefimize ulaştık. Bahçeşehir Üniversitemiz, dünyanın en itibarlı derecelendirme kuruluşu Times Higher Education 2023 verilerine göre Türkiye’deki üniversiteler arasında 5’inci, tüm dünya üniversiteleri arasında “Industry Income- Endüstriyel Kazanç” alanında 374’üncü oldu.

“EĞİTİMDEN BAŞKA BİR SEKTÖRE YATIRIM YAPMAK BEYHUDEDİR”
“HEM ÖĞRENDİM HEM ÖĞRETTİM”

50 yıla yakındır BUEK grubunun liderliğini yapıyorum. Bu süreçte her geçen gün hem öğrendim hem öğrettim. Tüm bunlar için çaba sarf ederken en büyük motivasyonum ülkeme olan sevgimdir. Eğer ben memleketime ve insanlığa faydalı yararlı şeyler bırakabilirsem, hele ki ülkemin ihtiyacı olan herhangi bir konuda fayda sağlayabilirsem o zaman dünyadaki en büyük mutluluk benim olur.

“EVRENSEL BOYUTTA KARAR ALDIK”
‘Bizim gençlerimiz en nitelikli eğitime layıktır, yabancı ülke çocuklarının gerisinde olamaz’ anlayışıyla hep evrensel boyutta karar aldık. Bu yüzden aşağı yukarı 30 yıldır yurt dışında dolaşıyorum ve dünyanın en iyi okullarını geziyorum. 25 yılda bunları başarmamıza herkes hayret ediyor. Dünyanın gelişmiş ülkelerinde böyle bir örnek yok. Ne Amerika’da ne Avrupa’da ne de başka bir yerde.

“NİTELİKLİ EĞİTİME DEVAM”

Dünya sıralamasında çok iyi bir yere gelerek, 7 bin 500 uluslararası öğrenci olmak üzere 30 bin öğrenciye eğitim veren bir kurum olduk. Ama bu yetmez. Genç nesli nitelikli bir şekilde eğitmeye devam etmemiz lazım. Eğer biz onları iyi eğitebilirsek yarının dünyasında önemli bir yerde oluruz. Eğitimden başka bir sektöre yatırım yapmak beyhudedir.