MARMARA'NIN ELEKTİRİĞİ ULUDAĞ'DAN

Eylül 2010 itibarıyla özelleştirilen Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş. (UEDAŞ), Limak Holding bünyesinde yer alıyor. Türkiye'nin lokomotif bölgesi olan Marmara'nın güneyini kapsayan hizmet sahasıyla, 35 bin km2 alanda faaliyet gösteriyor. İletim noktalarından aldığı elektriği, vatandaşlara dağıtıyor. Türkiye'nin otomotiv merkezi Bursa başta olmak üzere, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova'da 5 milyonun üzerinde aboneye sahip. Her geçen gün artan abone sayısıyla doğru orantılı olarak, altyapısını sürekli geliştiriyor. Çalışmalarını, odağına "müşteri memnuniyeti"ni alarak sürdürüyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), 2021-2025 yıllarını kapsayan dördüncü uygulama döneminde, kalite odaklı bir yapıya geçmek istiyor. Bu vizyonu benimseyen ve birçok kurumsal sosyal sorumluluk projesiyle değer yaratan UEDAŞ'ın liderliğini ise, sektörün tecrübeli ismi İsmail Ergüneş üstleniyor. Teknolojik dönüşüme dikkati çeken UEDAŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekili, çift yönlü bir akışın olduğu şebeke altyapısına kavuştuklarını söylüyor. Sayın Ergüneş, önümüzdeki dönemdeki yol haritalarını, BUSINESS LIFE okurları için çiziyor...

HİZMET BÖLGEMİZDE DEV PROJELER YÜRÜTÜLÜYOR
Hizmet bölgeniz olan Marmara’da, altyapı çalışmaları nasıl ilerliyor?

Ülkemizde çok önemli altyapı projeleri yürütülüyor. Marmara’yı, diğer bölgelere bağlayacak ticaret yolları yeniden inşa ediliyor. Çanakkale ve Osmangazi köprüleri, İzmir-İstanbul Otoyolu, bizim hizmet bölgemizde yer alıyor. Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuzda, sosyal ve ekonomik gelişmelerin de kaçınılmaz bir gerçek olduğu ortaya çıkıyor. Marmara, ekonomik açıdan Türkiye’nin en dinamik bölgesi. Biz, enerji yatırımlarımızı planlarken, altyapı projelerimizi bölgemizle bütünleşebileceği boyutta şekillendiriyoruz. Dağıtılan ve ticareti yapılan enerji hacminin artmasını temenni ederek karşımızdaki değişim ve dinamizme entegre oluyoruz.

OPERASYONLARIMIZI VE FAALİYETLERİMİZİ AKSATMADAN SÜRDÜRÜYORUZ 
Covid-19 pandemisi gölgesinde geçen zorlu 2020 yılını hangi raporlamalarla geride bıraktınız? 

En başta şunu söyleyebiliriz ki, 2020 bizim için kayıp bir yıl olmadı. 2019’u, kur dalgalanmalarından dolayı “kriz yılı” olarak adlandırırsak, 2020’ye iyi bir büyümeyle başlamıştık. Ancak hiçbirimizin öngöremeyeceği yeni tip koronavirüs salgını; bizi, ülkemizi ve dünyayı hızlıca etkisi altına aldı. Geçmişte, bu konuda herhangi bir tecrübemizin olmaması ve Covid-19’u tanımıyor oluşumuz, bizleri karamsar bir tona sürüklese de bütün süreçlerimizi salgına uyumlu hale getirmeye çalıştık. Operasyonlarımızı ve faaliyetlerimizi, pandemi döneminde belirlenen tüm kurallara göre sürdürdük. Örneğin; sokağa çıkma kısıtlamalarının olduğu günlerde trafik ve insan hareketliliğinin yoğun olduğu bölgelerdeki bakım çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. 

BU YIL, 580 MİLYON LİRA YATIRIM YAPACAĞIZ
2021 ajandanızda, sürdürülebilir kalkınma için yatırım planlarınız da dahil, öne çıkan başlıklara değinir misiniz?

2020’de, başta yatırım olmak üzere, tüm finansal ve müşteriye hizmet yükümlülüklerimizi aksatmadan yerine getirdik. 2021’de de planlarımız doğrultusunda ilerliyoruz. Bu yıl için planlanan yaklaşık 580 milyon liralık yatırım bütçemizin tüm ihaleleri tamamlandı. Tüm teknik ve finansal süreçlerimizde sorunsuz ilerliyoruz.

DEĞİŞİM VE GELİŞİM ÖNCEDEN KARŞILANMALI
Türkiye'nin büyüyen elektrik kapasitesi, daha fazla iletim ve dağıtım yatırımı gerektiriyor. Enflasyon da dikkate alınınca, maliyetlerini karşılayabiliyor musunuz?

Bütün altyapı yatırımlarında olduğu gibi, elektrik dağıtım yatırımları da yüksek sermaye gerektiren, dönüşü uzun vadeli olan yatırımlardır. Ekonomik fayda kadar toplumsal faydanın da gözetilmesi gerekiyor. Bazen tüketilen enerji, yapılan yatırımı karşılamayabiliyor. Ancak yatırım yaparak hizmet kalitesini ve “müşteri memnuniyeti”ni üst seviyeye taşıyabilirsiniz. Yatırımlarda birincil önceliğimiz, planlanan işleri zamana yayarak ve geri dönüşü sağlayan tarifeler ile uygulayabilmek. Değişimi ve gelişimi önceden karşılayabilmek lazım. Bugüne kadar planlanan ve gerçekleştirilen projelerde, etkin iş birlikleri ve performanslara bakıldığında da sektörün rüştünü ispatladığı görülüyor.

MÜŞTERİLERİMİZE BİR TELEFON, BİR TIK KADAR HIZLI VE YAKINIZ
“Müşteri memnuniyeti”ni artırmak için kurduğunuz Kars Çağrı Merkezi, şehir ekonomisine ciddi katkı sağlıyor. Bir operasyon merkezi haline gelen Kars, sizin için ne anlam ifade ediyor?

Her işin odağında insan var. Toplumda üretilen mal ve hizmetlerin bedelini de vatandaşlarımız ödüyor. İster kamu hizmetlerine ilişkin vergiler ister mal ve hizmete ödenen bedeller olsun, gün sonunda tüm faaliyetler insana dönük ve insan tarafından karşılanıyor. Bizde de, müşterilerimizin aldığı hizmet için ödediği bedelin karşılığı “müşteri memnuniyeti”dir. Yaptığımız işin bu noktada zorluklarıyla karşılıyoruz. Olmazsa olmaz prensibimiz, kaliteli ve kesintisiz enerji hizmeti sağlayabilmek. Bu yola çıktığımız günden beri çağrı merkezimizi bir “çözüm merkezi” ve “müşteri deneyim merkezi” olarak görüyoruz. Müşterinin işlem ve taleplerini onlar adına takip eden bir yapıyı sürdürüyoruz. Dijitalleşme ve uzaktan hizmet, günümüzün en temel gerçeklerinden... UEDAŞ olarak, müşterilerimize bir telefon, bir tık kadar hızlı ve yakın duruyoruz. 2016’dan bu yana hizmet veren çağrı merkezimizin performans verilerine baktığımızda, çok iyi noktalara geldiğimizi görüyoruz ve bununla gurur duyuyoruz.

SADECE FİNANSAL VE TEKNİK BAŞARI YETERLİ DEĞİL
Algı ve kriz yönetimine ilişkin stratejinizi nasıl planlıyorsunuz? 

Şirketlerin, faaliyet gösterdikleri sektördeki finansal ve teknik alandaki başarısı artık tek başına yeterli değil. İletişim çalışmaları da en az onlar kadar önemli. Kurumsal iletişim ve sosyal sorumluluk projeleri, toplumsal beklentileri karşılamak üzerine planlanmalı. “İçinde bulunduğumuz şehirlere, ülkemize ve dünyamızın temel sorunlarına nasıl çözüm bulabiliriz ve katkı sağlayabiliriz?” sorularıyla ilerliyoruz. Önümüzdeki dönemde kadın, çevre, gençlik, enerji tasarrufu ve enerji verimliliği başlıkları ana gündem maddelerimiz olarak projelerimize yansıyacak.

“CİNSİYET EŞİTLİĞİ” NOKTASINDA FARKINDALIK OLUŞTURUYORUZ 
Sosyal sorumluluk projelerindeki öncelikleriniz neler?

UEDAŞ, bölgesel ve ulusal sosyal sorumluluk projeleri ve iletişim kampanyalarıyla, hem elektrik algısına pozitif katkı sağlamayı amaçlıyor hem de hedef kitlesinin sorunlarına çözüm arıyor.
Enerji sektörünün çalışan profiline baktığımızda, erkek egemen olduğunu görüyoruz. Bu noktada UEDAŞ “Trafolar Konuşuyor” projesiyle sektöre öncülük etti. Bölgemizdeki birçok trafoyu kadınlar için konuşturduk. Son olarak şirket binamızın duvarlarına, gün içinde farkında olmadan kullandığımız cinsiyetçi söylemleri resmettik. Somut hale getirdiğimiz bu çalışmaları yine kurum içi faaliyetlerle destekleyerek farkındalık oluşturuyoruz.