MOBİLYADA DOĞAN YENİ FIRSATLAR

Doğtaş Kelebek mobilya grubunu da bünyesinde barındıran Doğanlar Holding'in rahat uyku konusunda uzman markası Lova Yatak? Yeni markaları Lova Yatak'ı odağına alan Doğtaş Kelebek Mobilya Grup CEO'su İsmail Doğan, hedeflerine ve sektöre dair açıklamalarda bulundu.

2021 CİRO HEDEFİMİZ 1,6-1,7 MİLYAR TL 
Pandemi gölgesinde geçen 2020’yi hangi raporla geride bıraktınız, 2021’den neler bekliyorsunuz? 

Şirketimizin kurumsal yapısını desteklediğimiz 2021’de, ilk çeyrekte kısmi bir satış büyümesi, faaliyet giderlerinde enflasyona rağmen ciddi bir azalma, kârlılığıkta ise 2 katının üzerinde bir artış sağladık. Mobilya grubu olarak 2020 yılı ciromuz 995 milyon TL oldu. Zorlu dönemin geride kaldığına inanıyoruz.  2021’i de iyi geçiriyoruz. Hedefimiz, 1,6-1,7 milyar TL.

Toplam cironunuzda ihracatın payı nedir? 2021’e dair öngörünüzü paylaşır mısınız?
Toplam 9,1 milyon Euro olan ihracat gelirimizin, 2020 yılında cirodaki payı %1,57 seviyelerindeydi. 2021 hedefimiz %12-%13’ler...

YATIRIM BÜTÇEMİZ 50 MİLYON TL
2021 yatırım bütçeniz ne kadar?

2021 yılı için bayi-mağaza ve teknoloji yatırımları değerlendirilerek 50 milyon TL harcayacağız.

Odağınızdaki ülkeleri sıralar mısınız? 
Doğtaş olarak, Romanya, Hollanda, Almanya, Libya, Nijerya, Tacikistan ve Fas'a odaklanacağız. Kelebek markamızla ise İngiltere, Katar, Kanada, Avustralya, Romanya, Özbekistan, Fransa, Rusya, Kazakistan, Libya, Fildişi, Sırbistan, Irak ve Fas’a yoğunlaşacağız. 

YIL SONUNDA 625 MAĞAZAYA ULAŞACAĞIZ
Mağaza sayınız kaç? Yurt içinde ve yurt dışında hangi rakamlara ulaşmayı planlıyorsunuz?

Doğtaş Kelebek Mobilya Grubu olarak amacımız, yıl sonunda 550 mağazaya ulaşmaktı. Bu rakamı sene sonu gelmeden yakalayacağımızı düşündüğümüzden 625 olarak revize ettik. Özellikle Lova için gelen bayilik talepleriyle, Lova’da hedeflediğimiz 100 mağaza hedefine daha kısa vadede varacağız. Yurt dışında açılışlara devam edeceğiz. Pandemide farklı lokasyonlara yöneldik, bu şekilde devam edeceğiz.

İŞ ORTAĞIMIZI SEÇERKEN DİKKATLİ VE İTİNALIYIZ
“Lova Yatak” markanızla, hedeflerinizden söz eder misiniz?

Mevcutta 30 Lova Yatak mağazamız var. Bahsettiğim gibi, yıl sonunda 100 mağazayı hedefliyoruz. Özellikle pandemide düşüş yaşayan sektörlerde faaliyet gösteren yatırımcının bayilik taleplerini alıyoruz. Elbette özenli bir değerlendirmeden geçiriyoruz. Uzun süreli ticari ilişkilere önem veren bir grubuz. Birlikte yola çıkacağımız iş ortağımızı seçerken dikkatli ve itinalı davranıyoruz. Lova Yatak 2021 yılı ciro beklentimiz 200 milyon TL. 1,7 milyar TL konsolide satış geliri içerisindeki ciro payı hedefi: %15-20 seviyelerinde... 

“EN İYİ YATAĞI BİZ YAPALIM” İDDİASIYLA YOLA ÇIKTIK 
Yatak sektöründen bahseder misiniz?

Yatak sektörü rekabetin yoğun yaşandığı bir alan. Yeni oyuncular da gelmeye devam ediyor. Payını büyütmek ve elbette pazarda önemli bir yer edinme hedefi var, çıkan her markanın... Biz Lova’yı yaratırken “En iyi yatağı biz yapalım” iddiasıyla yola çıktık. Bu vaadimizin karşılık bularak tüketici ve yatırımcının talebine dönüşeceğinden kuşkumuz yok.   

Yeni bir marka sürpriniz var mı? 
Mevcut markalarımızla devam ederek büyümeyi hedefliyoruz.

MOBİLYADA, HIZLI BİR DİJİTAL EĞİLİM YAŞANDI 
Mobilya sektöründe, pandemiyle birlikte trendler de değişti mi?

Mobilyada, son 2 yılda hızlı bir dijital eğilim yaşandı. Müşteri, pandeminin de etkisiyle, dekorasyonla ilgili alışverişlerini online üzerinden yapmak istiyor artık... Bunun için ihtiyacı olan bütün sanal hizmetleri sağladığımız bir altyapımız var; temassız alışveriş hissi müşteriye iyi geliyor. Evlerde hızlı bir değişim oldu; çalışma ortamının eve taşınmasına adaptasyon çok hızlı gerçekleşti. Aksesuar satışları yüksek seyrediyor, bunu insanların küçük de olsa yaşam alanlarını değiştirme ihtiyacına bağlıyoruz. 

PANDEMİDE BÜYÜDÜK
Yeni tip koronavirüs salgını, yatırımlarını sekteye uğrattı mı?

Hayır... Aksine artırdığımız makine yatırımlarıyla, üretim gücünü 2 katına çıkardık ve çok daha hızlı hizmet vermeye başladık. İyi bir büyüme oranı yakaladık; bunu devam ettirmek istiyoruz. Diğer yandan, yerli üretimi destekliyoruz. Bu kapsamda, kendi ürettiğimiz yaylarla dışa bağımlı üretimi mininize ediyoruz. 

KRİZİ FIRSATA ÇEVİRMEDE ÖNEMLİ BİR TECRÜBE EDİNDİK 
Pandemi, iş yapış şekillerinizi nasıl etkiledi? 

Hızlı değişimi iyi okuduk ve tüm iş yapış şekillerimizi revize ettik. Dijital dünyanın gereği olan bütün altyapı ve anlayışı, hızlıca günlük akışımıza ve tüketicimizle iletişimimize entegre ettik. Beklenmeyen bir krizde hayatta kalmak, hatta krizi fırsata çevirmek konusunda önemli bir tecrübe edindik. 

Covid-19 salgınıyla birlikte hızlanan dijital dönüşüme ayak uydurabildiniz mi?
Dijital altyapıyı önemsiyoruz. Kısa sürede değişen ihtiyaçlara cevap verebilecek sistem kuruldu. Online satışlar, bizleri şaşırtan bir hızla yükseldi. Bu trendin sürmesini bekliyoruz.