MÜŞTERİ, MARKAYI NASIL YÖNETİYOR

Modern pazarlamanın gayesi, tüketici tatmininin sağlanması. Bu da ancak taleplere uygun mal ve hizmetlerin arz edilmesiyle mümkün. Ancak, İhtiyaçların tam ve doğru olarak tespit edilmesinde ise kompleks davranış biçimleriyle karşılaşılıyor. Bu noktada, gizlenmiş isteklerin ortaya çıkarılması önem kazanıyor. Ayrıca, günümüz toplumunda hedef kitle, gittikçe bilinçleniyor. Böylece markayı, ilgili şirketten ziyade müşterileri yönetiyor. İşte; Kasım 2019 sayımızdaki araştırmamız da bu konu odağında şekillendi. Değerli ve başarılı yöneticilerimize, "CMO"lara, bu kapsamda bir soru daha yönelttik: "Evrensel tüketici ihtiyaçlarını takip ederken hangi kriterleri baz alıyorsunuz?"

Günümüzde şirketlerin, yoğun rekabet ortamında rakiplerinden farklılaşması ve zihinlerde yer alması, markalaşmayla mümkün. Marka, ilgiyi çekmek ve satın almaya teşvik etmek için başat bir faktör. Tüketicilerin tercihi ise firmaların, hedef kitlesinin özelliklerini belirlemesi ve buna uygun olarak stratejiler geliştirmesine bağlı. Mesajını doğru bir şekilde iletmesi yoluyla imajı geliştirmek ve bağlılık oluşturmak, temel amaç haline geldi. 

İNSANİ İHTİYAÇLARI ANLAMA BECERİSİ ÖNEMLİ
Marka yönetimi ciddi bir iş ve uzun dönemli stratejilere dayanıyor. Markaların geleceğini ise davranışbilimciler, pazarlama ölçümleri, ürün tahminleri ve testler değil, insani ihtiyaçları anlama becerileri belirleyecek. Her şeyden önce evrensel ihtiyaçların iyi anlanması ve diyalogların bu eksende oluşturulması gerekli. Bu noktada, müşterilere yakın olmak, onların gereksinimlerini öğrenmek ve yapılanların verimliliğini ölçebilmek önem kazanıyor...


ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ / GENEL KOORDİNATÖRÜ OSMAN ARAR:
Koleksiyonlarımızı, satış yaptığımız ülkelerin mevsimlerini, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel durumlarını göz önüne alarak hazırlıyoruz. Aynı zamanda, global dünyada tüketicinin markalardan beklentilerini de dikkate alıyoruz.

Markalarımızın kendi DNA’larına uygun hazırlanan koleksiyonlarını, markalarımızın vizyonunun yanı sıra, elbette tüketici ihtiyaçları ve müşterilerimizin bizden beklentileri de yönetiyor. Örneğin; Orka Holding çatısı altında farklı hedef kitlelere hitap eden Damat Tween ve D’S Damat markalarımızın koleksiyonlarını, bu hedef kitlelerin bizden beklentisi doğrultusunda şekillendirerek, her sezon mutlaka inovatif ürünlerimize ağırlık vermeye başladık.

İNOVATİF ÜRÜNLER SUNMAYA BAŞLADIK
Orka Holding olarak bu yıl sonu itibariyle tüm dünyada 420 mağazaya ulaşmış olacağız. Son birkaç yıldır ivme kazanan global yolculuğumuz, evrensel tüketici ihtiyaçlarını mutlaka takip etmemizi gerektiriyor. Son yıllarda tüketiciler, konfora ve kullandıkları ürünün hayatlarını kolaylaştırmasına önem vermeye başladı. Biz de koleksiyonlarımızda buna yönelik çeşitli inovatif ürünler sunmaya başladık. Bunlardan sonuncusu ise, astarsız ve malzemesiz olarak inovatif kumaşlardan üretilen “ultra hafif” Uçan Ceketlerimiz oldu.


AXA SİGORTA SATIŞ VE PAZARLAMA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI FİRUZAN İŞCAN:
‘HASAR ÖDEYEN’DEN ‘ÇÖZÜM ORTAĞI’NA DÖNÜŞÜYORUZ

Hasar ödeyenden çözüm ortağına dönüşüm vizyonumuzla, Acente 4.0 yaklaşımımızla bölgelerimizi ve acentelerimizi güçlendiriyor, operasyonel iyileştirmelerle süreçlerimizi hızlandırıyoruz. Bir yıl boyunca sahadaydık. 30’un üzerinde toplantıda, 1.000’den fazla acentemizle bir araya geldik ve anlamak için dinledik. “Acentelerimiz güçlensin” diye, onları sürdürülebilir gelir modellerimiz, teknolojimiz, iletişimimiz, bilgi ve uzmanlığımızla destekliyoruz. Toplumsal duyarlılığı da tüm bunların en merkezinde görüyoruz. 
Acentelerimizin geleceğe güvenle bakmaları ve işlerini hayâllerindeki yere getirmeleri, büyütmeleri için “AXA Akademi” çatısı altında oluştuğumuz “Gelecek Fakültesi”yle ikinci kuşak ve genç profesyonel acentelerimizi Boğaziçi Üniversitesi iş birliğiyle bir yıllık bir eğitim kampına alıyor, ihtiyaç duydukları tüm alanlarda gelişimleri için destek veriyoruz.


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ CANAN SOYSAL:
MİSAFİRLERİMİZİN TALEPLERİNE GÖRE İYİLEŞTİRMELER YAPIYORUZ

Eğer bir havalimanı işletmecisiyseniz, markanızı yönetirken, misafirlerinizin taleplerine ve görüşlerine kulak vermek zorundasınız. Biz de operasyonumuzun her adımında, onların taleplerine göre iyileştirmeler yapıyoruz. Ayrıca, terminal içinde yine misafirlerimize konforlu ve eğlenceli bir deneyim yaşamaları için gerekli uygulamaları hayata geçiriyoruz.

YOLCUSUNA ZAMAN KAZANDIRAN HAVALİMANI
Bizim en önemli iletişim mesajlarımızdan biri de “Yolcusuna zaman kazandıran havalimanı.” Terminal içinde, yolcularımıza kendi konforları için daha fazla zaman kalması için operasyonel işlemlerde dijital uygulamalarını arka arkaya hayata geçiriyoruz. Özellikle dünya havalimanlarındaki teknolojik uygulamaları yakından takip ediyoruz.


MITSUBISHI ELECTRIC TÜRKİYE REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜR YARDIMCISI SAVAŞ CENEVİZ:
BEKLENTİLERE UYGUN, YENİLİKÇİ HİZMETLER SUNMAYA ODAKLANIYORUZ
Günümüzde bilgisayar, akıllı cihazlar ve internetin kullanımındaki hızlı artış ve bu kaynaklara erişimin çok daha kolay hale gelmesi, beraberinde dijital platformların da çeşitlenmesine neden oldu. Bu yeni durum, tüketicilerin bir ürün veya hizmet hakkında kolaylıkla talepte bulunmalarına olanak sağlıyor. 

Pazarlama çalışmalarının temelinde, “ağızdan ağıza pazarlama” olarak tabir ettiğimiz WOM etkisi, her zaman çok önemli bir olguydu. Şimdilerde ise bu etki, dijital platformlar aracılığıyla daha da artmış durumda. Artık tüketicilerin sesini birçok farklı platformdan takip etmek ve alınan geri bildirimler doğrultusunda çok daha hızlı bir şekilde uygun stratejiler belirlemek mümkün. Biz de Mitsubishi Electric olarak, sahip olduğumuz yüksek teknoloji ve pek çok farklı sektöre yönelik çözümlerimizle müşterilerimizin beklentilerine uygun yenilikçi hizmetler sunmaya odaklanıyoruz.

TÜKETİCİ TALEPLERİ, ARTIK EVRENSEL BİR BOYUTTA
Ticarette sınırlar çoktan ortadan kalktı ve bu doğrultuda tüketici talepleri artık evrensel bir boyutta şirketlere ulaşabilir duruma geldi. Tüketiciler beklentilerinin daha hızlı bir şekilde karşılanmasını, kendilerine çok daha çeşitli ve özelleştirilmiş ürün, hizmet ve çözümler sunulmasını talep ediyor. Bu nedenle, tüketicilerinizin beklentilerini eş zamanlı olarak takip edebilmeniz ve onların gerçek ihtiyaçlarına uygun çözümleri, mümkün olduğu kadar kişisel beklentilere yanıt verebilecek şekilde sunmanız gerekiyor.


SIGNIFY PAZARLAMA DİREKTÖRÜ AYLİN ALPAY:
HAYATLARI İYİLEŞTİRMEYE VE TOPLUMLARIN GELİŞMESİNİ SAĞLAYAMAYA ODAKLIYIZ
Markamızı şekillendiren ve tüm süreçlerimizde ana odağımız olarak gördüğümüz en büyük değer, müşterilerimiz. Bu güçle birlikte, aydınlatma ürünleri, sistemleri ve hizmetlerinde ticari değerin yanı sıra, zengin kullanıcı deneyimi sunan ve yaşam kalitesini artıran inovasyonları hayata geçirmeye çalışıyoruz.

Signify, yani eski adımızla Philips Aydınlatma olarak, 1891’de elektrik gereçleri ve ampul üretmek üzere Hollanda’da kurulmuş bir şirketiz. Kuruluş sürecimizden bu yana ürettiğimiz ürün ve verdiğimiz hizmetlerde “insanı” temel alan, ışığa erişimi artırarak hayatları iyileştirmeye ve  toplumların gelişmesini sağlayamaya odaklı marka bilincimizle yolumuza devam ediyoruz. Teknolojik gelişmeler, artan enerji ihtiyacı ve global trendlere paralel olarak, ürün ve hizmetlerimizi tasarlıyoruz. 

ZENGİN KULLANICI DENEYİMİ SUNUYORUZ
128 yıllık tarihimizden güç alarak, güncel yeniliklerle insanların yaşamlarını iyileştirmeye odaklanan bir şirketiz. Markamız, aydınlatmanın üzerimizdeki olumlu etkilerine yönelik anlayışı ve derin teknolojik bilgisi sayesinde, ticari değer yaratan, zengin kullanıcı deneyimi sunan ve hayat kalitesini yükselten dijital aydınlatma yenilikleri sunuyor. Profesyonel ve tüketiciye yönelik tüm pazarlarda hizmet verirken, LED ve bağlantılı aydınlatma sistemlerinde sektör lideri konumunda, ışığı aydınlatmanın ötesine taşıyarak evleri, binaları ve kentsel mekânları dönüştürmede “Nesnelerin İnterneti”nden yararlanıyoruz.


ARZUM PAZARLAMA VE ÜRÜN GELİŞME DİREKTÖRÜ MEHTAP YILDIZ
EN BÜYÜK YÖNETİCİ HER ZAMAN MÜŞTERİLERİMİZ
Trendlerin, müşteri profilinin ve tercihlerinin hızlı değişimine bizler de aynı şekilde uyum sağlıyoruz. Seçeneklerin çoğaldığı, tüketicilerin farkındalığının arttığı bu dönemde, farklılaşmak ve talepleri karşılamak önemli. Tasarımları inovatif özellikler, fonksiyonlar ve yenilikçi çözümlerle besleyen firmalar daha başarılı. Bizim temel stratejilerimiz ve ana yatırım alanımız da bu yönde.

Aslında en büyük yönetici her zaman müşterilerimiz. Bunun altını o kadar çok şey ile doldurabiliriz ki! Çok basit bir örnek vermek gerekirse; tüketicilerimiz ürünlerimizi bizim kadar sahipleniyor, tamamen kendi istekleriyle sosyal medya hesaplarında paylaşıp, trendi ve içeriği belirliyor. Doğal paylaşımlar olduğu için de etkisi çok yüksek oluyor. Bizler de çok sıkı takipçileriyiz. İletişim dilimize ve ürünün geliştirilmiş versiyonuna katkı sağlıyorlar. 

İNOVATİF ÜRÜNLERİMİZ ‘SADECE ARZUM’DA!
Ar-Ge, inovasyon ve tasarımı, merkezimize alıyoruz. Müşterilerimizin hayatlarına kolaylık getiren inovatif ürünlerimizi “Sadece Arzum’da” konseptiyle sunuyoruz. Mesela, Fırrın Ekmek Kızartma Makinesi, sürgülü tepsi sistemine sahip. Blendart Blender Seti ile Türkiye’de ilk kez 6 bıçaklı ürününü tüketicilerle buluşturduk. Colorfit Baskülü, pilsiz teknolojisi ve çevre dostu özelliğiyle tek bir butonla otomatik güç üretimi yapıyor. Mutfak tartısı Infinity’i de aynı teknolojide... İnovatif hareketli filtresiyle çayın tazeliğini koruyan Arzum Çaycı Heptaze Çay Makinesi de bu ürünler arasında. 
 
EŞİK ATLAMA VE DEĞİŞİM SÜRECİNDEYİZ 
Teknolojik gelişmelerin yaşandığı ve yaşam formlarının hızla değiştiği bir dönemde, tüm sektörlerdeki gibi küçük ev aletlerinde de eşik atlama ve değişim sürecindeyiz. Birçok neden var; yaşam alanları ürünleri daha küçük ve fonksiyonel olmaya doğru itiyor. Bununla birlikte tüketiciler, küçülen ürünlerden aynı performansı istiyor. Ya da sağlıklı beslenmeyi tercih edenler, mutfaklarına bu tip besinleri kolaylıkla hazırlayabilecekleri ürünleri dahil ediyor. Bu tip gelişmeler, tasarımcılar ve üreticileri, maliyet hedefleri çerçevesinde, daha küçük ve verimli tasarıma, komponent seçimine yöneltiyor.  
Derli toplu, yalın; ama fonksiyonel ürün beklentisi var. En yeni ürünlerimizden olan Arzum Foodie Elektrikli Modern Sefer Tası bu konuda çok güzel bir örnek. Özellikleriyle Türkiye'de bir ilk. Vvdeki lezzeti aynı sıcaklıkta ve tazelikte gittiğiniz her yere taşıyor. Özellikle kalabalık şehirlerde, ev dışında fazlasıyla yemek tüketenler için muhteşem bir çözüm. 

YENİ İŞ BİRLİKTELİKLERİYLE HEYECANI, TUTKUYU VE İLGİYİ DAİMA DİRİ TUTUYORUZ 
Bunlara ek olarak; Arzum olarak biz her dönem inovasyon, farklı tüketici kitlelerine ve pazarlarına yönelme, yeni iş birlikleri gibi yöntemlerle heyecanı, tutkuyu ve ilgiyi daima diri tutuyoruz. Örneğin; tüm dünyanın tanıdığı, yüksek performans ve tarz sahibi olmayla özdeşleştirilen Ducati ile iş birliğimiz; yeni ürün, inovasyon, yeni tüketici kitlesine yönelim, yenilikçi iş birliği gibi pek çok unsuru kapsayan, çok başarılı bir çalışma oldu. Böylece Ducati by Arzum markasıyla erkekler dünyasına çok güçlü bir giriş yaptık. Türkiye’de bir ilke imza atarak modayı elektrikli ev aletleriyle buluşturduk. Arzum x Beymen Club Koleksiyonu ile tüketicilerimizin hayatlarına daha da fazla renk kattık.


MERCEDES-BENZ TÜRK OTOMOBİL GRUBU İCRA KURULU ÜYESİ ŞÜKRÜ BEKDİKHAN:
TÜKETİCİYLE BİRLİKTE BİZ DE DİJİTALLEŞİYORUZ
Müşterilerimiz artık ihtiyaçları olan ürünler ve hizmetler hakkında daha çok bilgi sahibi ve böylece daha talepkâr. Bu nedenlerle, biz de ürünlerimizi, onların ihtiyaçları ve görüşleri doğrultusunda şekillendirmeye çalışıyoruz. 

Gelişen teknolojiyle birlikte insanların bilgiye erişimleri çok kolaylaşmaya başladı. Bilinçli tüketimin de bir getirisi olarak müşteriler artık ne istediklerinin daha çok farkında. Üstelik gelişen sosyal medya kanalları aracılığıyla, aldığımız her aksiyonda müşterilerimizin geri bildirimini duyabiliyoruz. Müşterimizin beğenisini kazanan ve markaya bağlılıklarını arttıran etkinlikler sonucunda aldığımız geri dönüşler de ilerleyişimize yön veriyor. Dolayısıyla marka yönetimimiz konusunda müşterilerimiz artık her zamankinden daha çok ön planda ve yönlendirici konumda yer alıyor. 

MARKAMIZIN HER AN ULAŞILABİLİR OLMASI İÇİN UĞRAŞIYORUZ
Gelişen dünyanın bir getirisi olarak, tüketiciyle beraber biz de dijitalleşiyoruz. Markamızın her an ulaşılabilir olması ve müşterinin ihtiyaçlarına cevap verebilir halde hareket etmesi için uğraşıyoruz. Örneğin; oluşturduğumuz kapsayıcı iletişim ağıyla müşterilerimizle artık sadece çağrı merkezleri üzerinden değil, online olarak, canlı sohbet gibi özellikleri kullanarak da iletişime geçiyoruz. Bunun yanında müşteri, sürüş deneyimi yaşamak istediğinde ya da sahip olduğu ürünle alakalı bir sorunda servislerimize ulaşmak istediğinde tüm dijital kanallardan müşterimizin yanında oluyoruz. 
Aynı zamanda, günümüzde bilinçli bir tüketime yönelen tüketicilerle, sürdürülebilirlik ve paylaşımlı ekonomi gibi kavramlar da önem kazanıyor. Biz de elektrikli araçlarımız, araç paylaşımı uygulamalarımızla bu kavramları markamıza entegre etmeye çalışıyoruz.


KARACA ŞİRKETLER GRUBU GRUP PAZARLAMA DİREKTÖRÜ VE İCRA KURULU ÜYESİ GALİP BAĞCI:
KARACA’DA ÇALIŞAN TÜM ARKADAŞLAR MÜŞTERİ TİPLERİMİZİ ÇOK İYİ BİLİYOR
Karaca’nın bugünlere gelmesinde, tüketicilerin talepleri ve bunu çok iyi şekilde analiz etmesi yatıyor. Odak noktamızda “hayata değer katan, yaşamlara dokunan bir marka” olmak var. Buna bağlı olarak, müşterilerimizin beğenilerini çok iyi takip ediyor, dönem dönem yaptığımız araştırmalarla da beklentilerini belirliyoruz. Tasarımlarımızdan, renklere, ürün gruplarımızdan tekli ürünlere, hepsini buna göre üretiyoruz. 

Karaca, her zaman müşteri odaklı ve müşteri memnuniyetine önem veren, müşterisini dinleyen bir marka oldu. Biz müşterilerimizi çok iyi tanıma amaçlı personaları hayata geçirdik. Bu projeyle Karaca’da çalışan tüm arkadaşlarımız, personalarımızı, yani müşteri tiplerimizi çok iyi biliyor. 
    
TAMAMEN MÜŞTERİLERİMİZİN BİZİ YÖNLENDİRDİĞİ ŞEKİLDE İLERLİYORUZ
Bizim sektörümüzün karar vericisi daha çok kadınlar ve ne istediklerini çok iyi biliyorlar. Trendleri yakından takip ediyorlar. Moda ile sofra bağını kurma biçimlerinin de etkileyici olduğunu söylemeliyiz. Satış grafiklerimiz de neyi beğendiklerini, talep ettiklerini net bir şekilde ortaya koyuyor. Yaptığımız ölçümlemeler, satış tablolarımız, aldığımız geri bildirimler bir araya geldiğinde tasarımlar, renkler ve tekli veya takım ürünler de şekilleniyor. Dolayısıyla da tamamen müşterilerimizin bizi yönlendirdiği şekilde ilerliyoruz.

DÜNYA GENELİNDE TAKİP EDİLEN MODA AKIMLARINI, ÜRÜNLERİMİZE TAŞIYORUZ 
Tüketicilerimizin bulundukları coğrafi bölgeden kültürlerine, yerel beğenilerine ve alışkanlıklarına, sanat anlayışlarından tarihlerine kadar çok sayıda kriteri göz önünde bulunduruyoruz. Fine Pearl Azur yemek ve kahvaltı takımlarımızı buna güzel bir örnek olarak gösterebiliriz. Modern tasarım ile el işçiliği ilhamını bir araya getirdiğimiz Azur’u, çini mozağiyle tasarladık. Çini mozaiği, Akdeniz’deki ve Kuzey Afrika bölgesindeki sanatkârların ev dekorunda kullanmış oldukları antik bir teknik. Bu, Fas’ta hünerli sanatkârların yarattığı bir sanat olarak biliniyor ve çiçek desenlerine benzeyen girift geometrik motiflerden oluşuyor. 
İşte bunun gibi özellikleri veya dünya genelinde takip edilen bir moda akımını Karaca ürünlerine taşıyoruz. Bunlarla birlikte elbette ki, kullanışlı olması, hayatı kolaylaştırması, yaşama değer katan bir tarzı olması önemli bizim için.


BRİSA PAZARLAMA DİREKTÖRÜ EVREN GÜZEL:
YENİ NESİL, DİJİTAL UYGULAMALARIMIZLA ÇOK DAHA GÜÇLÜ BİR FAYDA ELDE EDİLECEK

Telematik ve TPMS (Lastik Basıncı ve Sıcaklık Ölçme Sistemi), Sürüş Destek Sistemi, Profleet mobil uygulaması, filoların anlık takibi ve yönetimine olanak sağlıyor. Yeni “Dijital Filo” sistemlerimiz, “akıllı mobilite”de geldiğimiz son noktayı ve bu alanda gelişim yaratma kararlılığımızı ortaya koyuyor. Profleet çatısı altında, 360 derece danışmanlık sağladığımız filo müşterilerimiz artık yeni nesil, dijital uygulamalarımızla çok daha güçlü bir fayda elde edecek. Kazaların önüne geçecek verilerle desteklediğimiz müşterilerimizin önemli bir iyileşme sağlayacaklarına inanıyoruz. Bununla birlikte, çevresel etkilerini en aza indirirken, toplam maliyetlerini de azaltacaklar. Böylece kurumlarının sürdürülebilirliğine ve kârlılığına yatırım yapmış olacaklar. Lderliğimizin de pekişeceğine eminiz. Sektörümüze ve ekonomimize değer katan etkiler, bizi dijitalleşme ve inovasyon alanında ilerleme konusunda daha da cesaretlendiriyor.