NOVARTİS İLAÇ, YENİ BİR DÖNEM BAŞLATIYOR

Dijitalleşme, ilaç sektöründe de pandemiyle birlikte hız kazandı. Birden çok iletişim ve tanıtım kanalının olması, hekimlerin ihtiyaçlarını anlayıp kişiselleştirilmiş hizmet sunmak için yeni fırsatları da beraberinde getirdi.

Novartis İlaç Çok Kanallı İletİşİm İle Tanıtımda Yenİ Bİr Dönem Başlatıyor
Biz, Novartis İlaç olarak “kullanıcı deneyimi”ni merkeze alıyoruz. Bu doğrultudaki altyapı çalışmalarımıza pandemi öncesinde başlamıştık. Hekimlerin, Covid-19 salgınıyla gelişen ve değişen ihtiyaçlarına yönelik çalışmalarımıza hız verdik. Yapay zekâ ve “büyük veri”den faydalanarak, “omnichannel” (bütüncül, çok kanallı) iletişim stratejimizi belirledik. Şimdi; satış, pazarlama ve medikal ekiplerimizle, tanıtımda ve iletişimde yepyeni bir dönemi başlatıyoruz.

İHTİYAÇ DUYULAN BİLGİYE VE İÇERİĞE HIZLI ULAŞIM
“Omnichannel iletişim”i, adından da anlaşılabileceği gibi “Tüm kanalların eş zamanlı kullanımı” olarak nitelendiriyoruz. Sadece ilaç sektöründe değil, artık pek çok işletme “omnichannel iletişim”i uyguluyor. Örneğin; fiziksel olarak mağazaya gidip alışveriş yapabileceğiniz gibi, dijital olarak da aynı “müşteri deneyimi”ni yaşayabiliyorsunuz. Markayla ilgili bir arama yaptığınızda, ilgilendiğiniz içerikle ilgili reklamları görebiliyor, sosyal medya üzerinden size özel kampanyalardan yararlanabiliyorsunuz. Bu sayede müşteriler, ihtiyacı olan bilgiye ve içeriğe hızlıca ulaşabiliyor. 

BU İŞLEYİŞİ, BİR ORKESTRAYA BENZETİYORUZ 
Faaliyet gösterdiğimiz ilaç sektörü özelinde baktığımızda; bizler, hekimlerimizin ihtiyaçlarını anlayarak onlara en uygun iletişim kanallarından, en iyi hizmeti sunmayı hedefliyoruz. İşte bu noktada da “omnichannel iletişim” devreye giriyor. Yüz yüze iletişim, e-posta, sosyal medya, web sitesi, mobil uygulamalar ve web tabanlı toplantılar gibi birçok kanaldan, hekimlerimizle iletişime geçebiliyoruz. Bu işleyişi bir orkestraya benzetiyoruz. Birçok farklı enstrümanımız var ve en iyi müziği dinletmek istiyoruz. Haliyle, tüm enstrümanların uyumlu olarak kullanılması ve doğru zamanda, doğru notanın basılması, ortaya çıkacak müziğin kalitesinde büyük bir rol oynuyor. Novartis İlaç olarak, bizler de bu “metafor”la yola çıktık. 

GAYEMİZ, EN İYİ “KULLANICI DENEYİMİ”Nİ SUNMAK 
Gayemiz; tüm saha, pazarlama ve medikal ekiplerimizle en iyi “kullanıcı deneyimi”ni sunmak. Bu kapsamda, ihtiyaca göre, kişiye özel iletişim kanallarını belirleyerek, nitelikli iletişimi gerçekleştirmek için çalışıyoruz. Temel amacımız, hekimlerin ihtiyacı olan doğru ve güvenilir bilgiye erişimi için oluşturulan Novartis iletişim kanallarını entegre bir biçimde kullanmak. Böylece bilgiler, her yerden ve her daim elde edilebilecek.

SEKTÖRÜMÜZDE ÖRNEK BİR UYGULAMA OLACAK
Her zaman, alanında öncü projelere imza atan Novartis çalışanları olarak, projemizi hayata geçirmekten mutluluk duyuyoruz. Novartis İlaç olarak, sektörde örnek uygulama olacak “Omnichannel iletişim”e ilişkin stratejimizin, iletişim ve tanıtım alanında bizi bir adım ileriye taşıyacağına inanıyoruz.