OPET, SEKTÖRÜNDE FARK YARATIYOR

Ülkemizin lider akaryakıt dağıtım şirketlerinden OPET, öncü ve yenilikçi uygulamalarıyla sektöründe fark yaratıyor. Müşteri odaklı, takım çalışmasına inanan, çevreye ve topluma duyarlı bu dev markanın "Genel Müdürlük" koltuğunda ise Cüneyt Ağca oturuyor. 'Ödül Avcısı' bu topluluğun yol haritasını, Business Life okurları ve iş dünyası için Sayın Ağca çizdi.

Görüntülü medyada jest ve mimiklerin her anını izleyiciyle buluşturmak kolaydır. Ancak bizim gibi basılı yayın organlarında haber metninin anlaşılabilirliğini ve değerini artıracak beden dilini okura yansıtabilmek, mükemmel bir fotoğ raf sunumunu zorunlu kılar. Keyifle okuyacağınıza inandığımız OPET CEO’su Cüneyt Ağca röporta jımızdaki hikâye de bu gerçeğe ışık tutuyor. OPET Kurumsal İletişim Müdürü Ayşenur Aydın’ın nazik daveti üzerine geldiğimiz şirketin İstanbul Ataşehir’deki genel müdürlük bina sında şahsım ve foto muhabiri arka daşım, Medya İlişkileri Koordinatörü Tümay Ergezen’in görmeye alıştığı mız sıcak tavırlarıyla karşılandı. Çok geçmeden her zamanki güler yüzüyle Ayşenur Hanım’la da tokalaştık.

MEVKİSİ KADAR KOCAMAN BİR YÜREK

İlk çekim için merkez binanın giriş kapısının hemen önündeki OPET logosu seçilmişti. Biz, beyaz güllerle dolu ayaklı sehpalarla enstantane kurgusunu planlarken Cüneyt Bey’le ilk tanışıklığımızı da gerçekleştirmiş olduk. Burada patlayan birkaç flaşın ardından hep birlikte Ataşehir’de bu lunan akaryakıt istasyonuna geçtik. Amacımız, OPET’in birer perakende noktasına dönüşen yeni market kon septine yakından şahitlik etmekti. Cüneyt Bey bu vesilesiyle aslında bir gün bile uzak kalmadığı sahaya, bizimle beraber de çıkmış oldu. Söyleşi sayfalarımızda kullanacağımız görsel malzemeyi tedarik edebilme gayesiyle kendilerini kısmen yorma mız gerekecekti ki, haliyle öyle oldu. Hatta biz iş aşkımızı biraz abartıp gazeteciliğin tetiklediği refleksimizle kompozisyonların sayısını epeyce artırdık. Etraftaki yoğun alışveriş, araç ve kişi trafiğinin arasında dahi tebessüm dolu ifadesini bir an boz mayan Cüneyt Bey’in, müşteri mem nuniyetini ne kadar önemsediğine ve mütevazılığına da o esnada birebir şahitlik ettik.

BİZ BEKLEYELİM, O MÜŞTERİMİZ

Kadrajımıza giren bir kadın tüketiciden, otomobilini arka fonun olduğu bölümden almasını tam rica edecektik ki, bu yöndeki düşüncemizi önceden kestiren Cüneyt Bey, “Biz biraz bekleyelim, sorun değil, o müş terimiz” dedi. Biz de en tepe yöneti cinin yapaylıktan uzak bu mütevazı tavrından hareketle, OPET’in neden her yıl “memnuniyet” ödüllerini topladığının en somut cevabını, Sayın Ağca ile geçirdiğimiz zaman dilimin de fazlasıyla aldık. Stili ve şıklığıyla dikkati çeken Cüneyt Bey, soğuk havaya rağmen dakikalarca hiçbir ricamızı kırmadığı gibi içtenliğinin ürünü olan esprili kişiliğiyle, bizlere takılmayı da ihmal etmedi: “Hayatımda bu denli poz ver diğimi hatırlamıyorum. Bu sizinle son görüşmemiz olabilir!” Business Life olarak, “ekip ruhuyla” kenetlenen ve her bireyinde samimiyetin yüzlere yansıdığı OPET ailesiyle nice iş birlik leri temennisiyle, iyi okumalar...

MARKETLERİMİZİ BİRER PERAKENDE NOKTASINA DÖNÜŞTÜRDÜK

1.600’ü aşkın istasyonunuzda ki ‘Fullmarket’ konseptini ‘Ultra market’e dönüştürmekle ve çıtayı bu kadar yükseğe koymakla neyi amaçladınız?

Hayatın her anında müşterilerimizin yanında olma vizyonuyla hareket ediyoruz. Yeni ürün ve hizmetlerimiz, beklentileri karşılayabilmek amacıyla 
kurduğumuz sistemler ve sosyal sorumluluk projelerimizle en çok tercih edilen marka olmaya devam ediyoruz. Günün her saati açık olan marketlerimizi birer perakende noktasına dönüştürüyoruz. Yeni nesil market konseptimiz “Ultramarket’lerimizle üstün hizmet anlayışımızı daha ileri taşıyoruz. Yoğun trafikte ya da yolculuk sırasında tazelenme, yenilenme ve her türlü ihtiyacın kolay, kaliteli, uygun fiyatlı ve sorunsuz bir şekilde giderilebileceği uğrak noktaları haline getiriyoruz. Akaryakıt istasyonlarımızda, araçların her türlü gereksiniminin dışında, aynı zamanda bireysel ihtiyaçların karşılanabileceği çözümler sunuyoruz.

ALANLARININ EN İYİ MARKALARIYLA İŞ BİRLİĞİNDEYİZ

Bu dönüşümde alanlarının en iyi markalarıyla iş birliğine gittiniz…

Evet… Alanlarının en iyi markalarıyla iş birliğindeyiz. İlk olarak Divan Grubu’ndan “in Bakery by Divan”la başladık. Divan’ın birbirinden lezzetlerine Lipton’un taze demleme çayını ve kahvenin vazgeçilmez ismi Starbucks’ı ekledik. Dardanel’in “Mister No”suna soğuk sandviçlerine yer verdik. Marketlerimizdeki çeşitliliğimizi, kişisel bakım, kozmetik ve sağlıkta Almanya’nın tanınmış markası Rossmann, bir evin geliştirilmesinde her türlü fikri ve çözümü sunan Koçtaş, kaliteli teknolojinin adresi Ttec ve her türlü araç bakım malzemeleri sağlayan Automix’le zenginleştirdik. 

ÇOCUKLARA VE AİLELERE ÖZEL TUVALET

Yeni Ultramarket’lerimizde market büyüklüğü ve hedef kitlesi dikkate alınarak, gıda ve gıda dışı olmak üzere 10 kategoride 1000’den fazla ürün bulunuyor. Türkiye’de temizlik ve hijyen kavramlarıyla birlikte anılan OPET tuvaletlerine bu değişim kapsamında çocuklar ve aileler için olanları da ekledik. Sonuç olarak; sunduğumuz ürünlerin kalitesini geliştirdik, çeşitliliğini artırdık ve istasyonlarımızı müşterilerimiz için keyifli vakit geçirebilecekleri birer yaşam alanı haline getirmeyi amaçladık.

DEĞİŞİM BU YIL 100’E YAKIN İSTASYONA SIÇRAYACAK

Değişim hangi aşamada? Kaç noktaya ve hangi illere sıçrayacak? Hamleniz cironuza nasıl yansıyacak?

İlk etapta İstanbul, Ankara, İzmir ve Balıkesir’deki toplam 20 istasyonumuzu Utramarket’e dönüştürdük. 2019’da Antalya, Bursa, Manisa, Yalova, Adana, Mersin, Konya, Kayseri, Eskişehir, Kütahya, İzmit gibi Türkiye’nin her bölgesinde hızla bu değişimi gözlemleyeceğiz. Yıl sonuna kadar 100’e yakın istasyonumuzu birer perakende noktasına dönüştürmeyi planlıyoruz. Market gelirlerinin toplam cirodaki payının ise yüzde 15 olmasını bekliyoruz.

KADIN ÇALIŞANLARIMIZ FARKINDALIK YARATACAK

Fırsat eşitliğini sunma gayesiy le “OPET’te Kadın Gücü” projesini hayata geçirdiniz. “Her istasyonda en az iki kadın” mottosunun nere sindesiniz?

Mayıs 2018’de başladığımız “Kadın Gücü Projesi”yle sektörümüzde mesleki cinsiyeti ortadan kaldırmak üzere yola çıktık. Her istasyonumuzda biri sahada, yani akaryakıt satışında görevli olmak üzere en az iki kadın çalışanımız olmasını hedefliyoruz. Bunun yanı sıra, yönetici, vardiya amiri, market satış yetkilisi, muhasebe elemanı gibi farklı alanlarda toplam 1.850 civarında kadın istihdam ediyoruz. Bugüne kadar erkeklerin yoğun olduğu bu sektörlerde kadınların sayısının artışı büyük bir farkındalık yaratacak. Bu, toplumsal algının değişimi açısından da çok önem taşıyor. “OPET’te Kadın Gücü” sadece OPET için değil, toplumumuz için de önemli bir değişim projesi... 

Kadınların çalışma hayatında varlığını artırmanın verimliliğe katkısı ve onların güçlenmesinin ekonomik göstergelerde yaratacağı olumlu ilerleme, her geçen gün daha çok kabul görüyor. Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) ve Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (UN Global Compact) ortak girişimi olan “Kadının Güçlenmesi Prensipleri”ne bir önceki yıl imza attık. Bu kapsamda OPET istasyonlarındaki kadın çalışan sayısının çoğalması şirketimize ve sektörümüze hem ekonomik hem sosyal anlamda büyük katkı sağlayacak. Hükümetimizin de istihdam politikaları kapsamında kadınların iş yaşamına katılımlarını teşvik edecek uygulama ve politikaları projemize bir ivme katıyor.

EN İYİ HİZMETİ VERMEYE ADANMIŞLIĞIMIZI KANITLADIK

ABD Merkezli Frost & Sulli van şirketince “Türkiye Akaryakıt Sektörü Uygulamada Mükemmel lik-Müşteri Hizmetlerinde Liderlik Ödülü’ne layık bulundunuz. Bu, OPET’in uluslararası platformda onaylanması anlamına mı geliyor?

Markamız, Türkiye akaryakıt sektöründe yapılan analize göre; “Teknolojik hizmetleri-Akıllı Dolum Sistemi, “Çağrı Merkezi ve Bayi Uygulamaları” ve “Sosyal Sorumluluk çalışmaları-Temiz Tuvalet Kampanyası”yla ödüle layık görüldü. Sizin de ifade ettiğiniz gibi çalışmalarımızı hızla ileriye taşırken gelen bu başarı, OPET’in faaliyetlerinin ve büyüme stratejisinin uluslararası platformda onaylanması anlamına geliyor. En iyi hizmeti vermeye adanmışlığımızı; müşterilerimize, çalışanlarımıza, yatırımcılarımıza ve kamuoyuna kanıtlayan güçlü bir gösterge. Bağımsız bir araştırma kuruluşu olan Frost & Sullivan, sunulan hizmetlerin kalitesini ve müşteriye etkisini ölçümlüyor. 

OPET, ÜLKENİN YAŞAM STANDARTLARINA KATKI SAĞLIYOR

Bağımsız kuruluşlarca yürütü len “müşteri memnuniyeti” araş tırmalarında liderliği elden bırak mamanızı ve akla ilk gelen marka olmanızı neye borçlusunuz?  

Bu soruya, Frost & Sullivan’ın açıklamasıyla cevap verebiliriz: “OPET yaygın istasyon ağı ve tüketici ihtiyaçlarını gözeten katma değerli hizmetleriyle pazar payını artırırken, verileri iç görüyle değerlendirerek teknolojik altyapısıyla farklı hizmetler geliştiriyor. Müşterilerini yakından takip ederek, her biri özelinde ölçümlemeler yapıyor ve alışveriş alışkanlıklarına uygun iş birliği ve kampanyalar sunuyor. OPET, bir yandan da sosyal sorumluluk projelerine odaklanarak ülkesinin yaşam standartlarına elle tutulur bir katkı sağlıyor. “Temiz Tuvalet Kampanyası”, sektördeki istasyon tuvaletlerinin iyileştirmesinin yanı sıra tüm ülke çapında okullar ve çeşitli kuruluşlarda verilen hijyen eğitimleriyle önemli bir toplumsal girişim özelliğine sahip.” Frost & Sullivan’ın değerlendirmesi, bizleri çok gururlandırıyor.

2018’de ödüllerinize kaç tane sini ve hangilerini eklediniz?

Geçtiğimiz yıl 20 civarında ödül aldık. Hepsi birbirinden anlamlı. Ancak Lovemarks (Aşkla bağlanılan marka) araştırmasında, bir kez daha “Türkiye'nin Aşkla Bağlandığı Akaryakıt Dağıtım Şirketi” seçilmek farklı bir öneme sahip. Kalplerde yer bulmak, bugüne kadarki tüm çalışmalarının karşılığını ve doğruluğunu gösteriyor ve bizi onurlandırıp mutlu ediyor. 

MARKAMIZ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KAVRAMIYLA ÖZDEŞLEŞTİ

Sektörünüzün ‘En İyi Yöneti len’ şirketi olarak öne çıkıyorsunuz. Bu bağlamda müşterilerinizdeki memnuniyeti ve sadakâti nasıl koruyorsunuz?

“Müşteri memnuniyeti” kavramıyla özdeşleşen markamız, öneri ya da şikâyetleri önemsiyor ve takip ediyor. Ayrıca tüketicilerimizle bizzat iletişime geçiyoruz ki, bu da bizim en önemli ölçeğimiz. Bunun yanında ürün geliştirme, dijital kanalların kullanımı, veri toplama ve analizi çalışmalarıyla ihtiyaçlarını daha net ölçümlüyor, alışveriş alışkanlıklarına göre segmente edilmiş müşterilere yönelik CRM ve marka iş birliklerine dayalı kampanyalar gerçekleştiriyoruz. 

MÜŞTERİLERİMİZLE ARAMIZDA DUYGUSAL BAĞ VAR

Sosyal sorumluluk projelerini zin etki alanı için, “Tüketicilerinizle aranızdaki duygusal bağı güçlendi riyor” diyebilir miyiz?

Her biri toplumsal bir soruna odaklanan ve çözüm önerileriyle kurgulanan sosyal sorumluluk projelerimiz, tüketicimizle duygusal bağ kurmamızda büyük etki sağlıyor. 19 
yıldır sürdürdüğümüz “Temiz Tuvalet Kampanyası”yle müşterimizin hayatına değen bir hizmet sunarak, temizlik ve hijyen konusunda Türkiye'de önemli bir bilinç değişikliği sağladık. “Yeşil Yol”, “Örnek Köy”, “Tarihe Saygı”, Troya bölgesindeki çalışmalarımız, “Trafik Dedektifleri” ve son olarak “Kadın Gücü” projemizle gündem yaratıyor ve ülkemize değer katıyoruz. Kısacası; bir akaryakıt dağıtım markasından fazlası olabilmeyi başardığımız için ilk tercihiyiz.

TÜRK SPORUNA HİZMET ETMEK BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ

A Milli futbol, basketbol ve kadın voleybol milli takımlarının ardından Fenerbahçe Kadın Voleybol Takımı ana sponsorluğunu üstlendi niz. Türk sporuna desteğiniz devam edecek mi?

İstasyonlarımızda sunduğumuz yüksek kaliteli ürün ve hizmetlerin yanı sıra bilinçli bir toplum oluşmasına ve bu ülkenin değerlerine katkıda bulunmayı hedefleyen bir şirketiz. Türk sporuna hizmet etmek, takımlarımızın başarılarına ortak olmak da bizim için önemli. OPET’in sahiplendiği bir alan olan spor, hepimizi ortak coşkuda buluşturarak, birlik ve beraberlik duygularımızı tetikliyor. İmkânlarımız ölçüsünde, Türk sporunun gelişimi ve uluslararası kazanımların artması için desteğe devam edeceğiz.

CÜNEYT AĞCA’NIN HAREKET PLANI

Yıl sonuna kadar 100’e yakın istasyonumuzu birer perakende noktasına dönüştürmeyi planlıyoruz?

Market gelirlerinin toplam cirodaki payının ise yüzde 15 olmasını bekliyoruz. m Araçların her türlü gereksiniminin dışında, aynı zamanda bireysel ihtiyaçların karşılanabileceği çözümler sunuyoruz. m Her istasyonumuzda biri sahada, yani akaryakıt satışında görevli olmak üzere en az iki kadın çalışanımız olmasını hedefliyoruz. m İmkânlarımız ölçüsünde, Türk sporunun gelişimi ve uluslararası kazanımların artması için desteğe devam edeceğiz.
 

CÜNEYT AĞCA’NIN GÜNLÜK AJANDASI

- Güne mutlaka önceliklendirme ve planlamayla başlıyorum. Toplantılarımızı ve iş gezilerimizi de bu doğrultuda şekillendiriyorum.

- Sektörümüzün ve şirketimizin dinamik yapısı planlamalarımızda bir miktar esnek olmayı da zorunlu kılıyor.

- Bu kadar yoğun tempo içinde iş-özel yaşam dengesini kurmayı da ihmal etmiyorum ki, çalışma arkadaşlarıma sık sık bu konuda telkinlerde bulunurum.

CÜNEYT AĞCA, TEMPOYU NASIL DELEGE EDİYOR?

- Sektörün en iyi profesyonelleriyle çalıştığımız için OPET’te “takım ruhu” ve iş birliği, işlerimizin delegasyonu ve takibi açısından büyük kolaylık sağlıyor. m İşin akışı ve ihtiyaca göre süreçlere dahil olarak konuları sonuçlandırıyoruz.

- Çalıştığımız kadar dinlenmeyi ve eğlenmeyi de bilmeliyiz ki, daha verimli olabilelim.

- Müzik dinlemeyi, konserleri, sinemayı ve seyahat etmeyi severim.

- Galatasaray taraftarıyım, maçları da yakından takip ediyorum. 

Mehmet Tufan

editor@businesslife.com.tr