PANASONIC'TE 'BİR'LİKTE 'BİR' OLMANIN FORMÜLÜ

İş hayatında fark yaratmanın ve sürdürülebilir başarılar elde etmenin yolu, insana ve kurumsal kültüre verilen değerden geçiyor. Gücünü çalışanlarından alan Panasonic Life Solutions Türkiye'de faaliyetlerini "ekip" ruhuyla sürdürüyor. "Dünyanın En Değerli 100 Markası" arasında yer alan PANASONIC çatısı altında, "İnsan" odaklı yaklaşımıyla yaşamı iyileştiren çözümler sunuyor. "Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya" mottosuyla hareket ediliyor.

“Tek Takım, Tek Hedef” ruhunun hâkim olduğu kurum kültüründe, iç iletişim faaliyetleri oldukça önem taşıyor. PanasonIc LIfe SolutIons Türkiye İK ve Kurumsal Gelişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mutlu Kutlu ise insan kaynakları alanında kurdukları başarılı sistemleri daha üst seviyelere taşımak için ekip arkadaşlarıyla birlikte çok büyük bir çaba harcıyor. Şirketin ve çalışanların bütünlüğünü pekiştiren anlamlı birçok aktivite gerçekleştiriliyor. Mutluluk ve motivasyona yönelik aksiyonlar hız kesmeden devam ediyor...

İŞ DÜNYASININ ÖNCELİĞİ GELİŞİMİN ÖNCÜSÜ OLMAK 
Covid-19 salgını; belirsizliği, tedirginliği ve umutsuzluğu da tetikledi. Ancak her olumsuz gelişmenin devamında yeni fırsatlar çıkıyor. Bu dönemde çizdiğiniz yol haritasını özetler misiniz?

Covid-19 salgını, tüm dünyada oluşturduğu sağlık riskinin yanı sıra, iş dünyasının dinamiklerini de derinden etkiledi. Toplumsal yaşamın tüm süreçlerine yansıyan bu salgın, şirketler, İK süreçleri ve çalışanlarının iş yapma biçimleri bakımından da hızlı bir dönüşüm yaşanmasına sebep oldu. Belirsizliğin temel sorunlardan biri olduğu bu dönemde, başta çalışanlar olmak üzere salgının paydaşlar üzerindeki etkilerini ve risklerini yönetmek ise şirketlerin önceliği haline geldi. Bu yeni dönemi, iş dünyası çerçevesinde ele alacak olursak, temel önceliğin, iş sürekliliğini sağlamaya yönelik kriz yönetimi kabiliyetini güçlendirmek ve değişime uyum sağlayarak gelişimin öncüsü olmak olduğunu söylemeliyim. 

YATIRIMLARI VE İSTİHDAMA KATKIMIZI ARTIRIYORUZ 
Panasonic’in, Türkiye’nin sahip olduğu büyüme potansiyeline olan yüksek inancı sayesinde, Covid-19 salgın döneminin ortaya koyduğu olumsuzluklara rağmen yatırımlarımızı ve istihdama katkımızı her geçen yıl artırıyoruz. Geçtiğimiz 5 yıl içerisinde yüzde 30 gibi önemli bir istihdam artışı gerçekleştirdik. Geleceğe olan pozitif bakış açımız ve şirketimizin büyüme hedefinin doğal bir sonucu olarak, önümüzdeki süreçte de bu yaklaşımımızı devam ettirmeyi planlıyoruz. Şirketimizin “İnsan” odaklı yönetim anlayışı dolayısıyla, çalışanlarımız ile birlikte başarma, mutlu olma ve şirket vizyonuna beraber ulaşma konusundaki kararlılığımızı sürdürüyoruz.  

“YENİ NORMAL” BİR DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM FIRSATI 
Pandemiyle birlikte gelen hızlı dönüşüme ve değişime nasıl ayak uyduruyorsunuz? 

Global ölçekte neredeyse tüm ülke ve sektörleri etkileyen Covid-19 salgını, bireysel ve toplumsal yaşam alışkanlıklarını değiştirdiği gibi, iş süreçlerinin de yeniden gözden geçirilmesi ve dönüştürülmesi konusunda bir gereklilik ortaya koydu. Bu kapsamda “Yeni Normal”i bir değişim ve dönüşüm fırsatı olarak görmek gerekiyor. Salgın döneminde, çalışanlarımızın sağlığını korurken, şirketimizin iş sürekliliğini de en verimli şekilde sağlamak, önceliğimiz haline geldi. Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, riskleri minimize etmek için tüm çalışma alanlarımızı sosyal mesafeye uygun olarak düzenledik. Evden çalışma, toplantıların online gerçekleştirilmesi, bireysel ve toplumsal sağlık konusundaki bilinç artışı gibi pek çok başlıkta aksiyon aldık.  

İŞ SÜREÇLERİMİZ, TEKNOLOJİK GEREKLİLİKLERE UYUMLU 
Başarınızın temelinde hangi teknolojik ve inovatif çözümlerin önemli payı var?

Pandemiyle birlikte dijital dönüşümün önemi daha da öne çıktı. Biz de tüm iş süreçlerimizi günümüzün teknolojik gerekliliklerine uyumlu hale getirdik. Bu amaçla, salgın öncesi ve bu dönemde birçok projeyi devreye aldık. “Yeni Normal”e yönelik durumsal önceliklere odaklandık. Bu süreci başarılı bir şekilde yürütmek üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz. 

EKONOMİ VE EMPATİ DENGESİNİ GÖZETİYORUZ 
Fiziksel ve duygusal yönden korunması gereken çalışanlarla ilgili kararlarda, ekonomi ile empati arasındaki dengeyi nasıl kuruyorsunuz? 

İnsan kaynakları sistemlerimizi, çalışanlarımızın kuruluşumuzun mevcut ve gelecekteki gereksinimlerine uygun hale getirilmesi ve bağlılığını sağlamak amacıyla sürekli gözden geçiriyoruz. Değişen teknoloji, yaklaşımlar ve çalışanlarımızın beklentilerine yönelik olarak da iyileştiriyoruz. Çalışanlarımıza verdiğimiz değerin bir sonucu olarak, ekonomi ile empati arasında kurulacak dengeyi de gözetiyoruz. İş ve sosyal yaşamına katkıda bulunacağını düşündüğümüz birçok fark yaratan proje yürütüyoruz. Endüstriyel tesislerimiz içerisindeki hobi bahçesi, fitness center, futbol sahası ve aktivite alanları, çalışanlarımızın hobilerini ve diğer sosyal ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte. Gayemiz, çalışanlarımıza sunduğumuz sağlıklı yaşam, sportif aktivite, hobi ve diğer motivasyon araçlarını maksimum değeri üretecek şekilde yönetmek. 

KURUM KÜLTÜRÜMÜZ “İNSAN” ODAKLI
Panasonic’in 7 ilkesi çerçevesinde, kurum kültürünüzü destekleyen çalışan odaklı yaklaşımınızdan bahseder misiniz?

Çalışan bağlılığını güçlendirmenin, onların fiziksel ve duygusal yönden korunmasının en temel yolu, güçlü bir kurum kültürü oluşturmaktan ve takım ruhu ile çalışmaktan geçiyor. Üst yönetimimiz, yöneticilerimiz ve ekibimizle birlikte iş birliği ve koordinasyon halinde çalışıyoruz. Çalışanlarımızın bağlılıkları, mutlulukları ve verimliliği için hayata geçirdiğimiz uygulama ve projelere dair iş sonuçlarını, insan odaklı kurum kültürümüzü inşa eden yapı taşları olarak görüyoruz.

‘BİR’LİKTE ‘BİR’ OLUYORUZ 
Yaklaşık 1.000 çalışanınız ile kocaman bir ailesiniz. Peki, iyi bir takımla çalışmanın, günlük işleri dengede tutmadaki önemi nedir? “Bir’likte ‘Bir’ Olma”yı nasıl başarıyorsunuz?

Panasonic’in kurucusu Konosuke Matsushita’nın şu sözlerinden ilham alıyoruz: “Ortak hedeflerimizi gerçekleştirmek için yeteneklerimizi birleştireceğiz. Bireyler olarak, ne kadar yetenekli olursak olalım, iş birliği ve takım ruhu olmadan sadece ismen tanınan bir şirket oluruz. Yöneticiler işlerinde ne kadar yetkin olurlarsa olsun, astlarının fikirlerini almalı, onlara güvenmeli, daha fazla sorumluluk vermeli ve yaratıcı, orijinal düşünmeleri için onları teşvik etmeli.” Bu yaklaşımdan hareketle, “Tek Takım, Tek Hedef” ruhunun hâkim olduğu bir kurum kültürü oluşturmayı hedefliyoruz. Çünkü bizler, gerçek ve sürdürülebilir başarıların ancak bu sayede mümkün olabileceğine inanıyoruz. Pandemi döneminin ortaya koyduğu tüm güçlüklere rağmen, büyümemizi, yatırımlarımızı ve istihdama katkımızı sürdürmemiz de “Bir’likte ‘Bir’ Olma”yı başarmamızın bir sonucu...

MUTLU KUTLU’NUN ‘LİDERLİK’ STİLİ
- Profesyonel iş hayatımın hemen her aşamasında katılımcı liderliği benimsemeyi ilke edindim. Çünkü “Katılımcı Liderlik”, öncü ve rehber olmayı, takım ruhu ile hareket etmeyi ve ekip üyelerine kulak vermeyi gerektirir. 
- “Katılımcı Liderlik” stili, ekipteki kişilerin takımın önemli birer parçası olduğunu ve hedeflere ulaşmada her birinin önemli bir katkı sağlayacağını hissettirir. 
- Katılımcı liderler, karar alma süreçlerinde çalışma arkadaşlarına danışan, onlarla birlikte düşünen, yetki ve sorumluluğunun bir kısmını ekibiyle paylaşan, onları yetkilendirerek güçlendiren kişilerdir. 
- Şirketimizin kültüründe de önemli bir yere sahip olan katılımcı liderlik, kalıcı ve sürdürülebilir başarılar için çok önemli.
- Bir Afrika atasözünde de ifade edildiği gibi: “Hızlı gitmek istiyorsan, yalnız git; ama uzağa gitmek istiyorsan, birlikte.”

MUTLU KUTLU, TEMPOYU NASIL DELEGE EDİYOR?
- Akşamları nispeten erken bir saatte uyumayı tercih eder, her sabah 06.00 gibi kalkarak güne “Merhaba” derim. 
- Yoğunluğun üstesinden gelmenin en iyi yolu, planlı çalışmak ve öncelikleri belirlemek. 
- Pandemi dönemi günlük iş akışımı çok etkilememekle birlikte, aldığımız bireysel ve kurumsal tedbirler dolayısıyla şirket dışındaki toplantıları minimum seviyeye indirdik.

MUTLU KUTLU’DAN GENÇLERE TAVSİYELER
- Hedefler ve vizyon, öğrenim hayatları sırasında belirlenmeli. Çünkü genç yaştaki hedefler, amaca ulaşmak için ilerlenen yolda önemli bir motivasyon kaynağı. 
- Gelecekte onları bekleyen sıkı bir rekabet ortamı ve fark yaratanların bir adım önde olduğu zorlu bir süreç var. Bu rekabetten sıyrılarak başarı elde etmenin yöntemini; bizi başkalarından ayıran özelliklerimizi ve yeteneklerimizi geliştirmekten, eğitim hayatımızda edindiğimiz deneyimlerden geçiyor.
- İyi bir takım oyuncusu olabilmek için üniversite yıllarında kulüp aktiviteleri ve staj süreçlerinde aktif olunmalı. 
- Başarının en önemli faktörlerinden biri de yılmadan çaba göstermek. Bu, her zaman istediğiniz sonucu getirmeyebilir; ancak süreç, size ciddi tecrübeler kazandıracak. Daha farklı yollar keşfetmenizi ve tamamıyla farklı bir yola yönelmenizi sağlayacak.
- Başarılı için karşınıza çıkan bilgi, deneyim ve beceri fırsatlarını en iyi şekilde değerlendirin, tecrübelere kulak verin. 
- Gençlerimiz, istediklerinin farkında olan bir yaklaşım ile sabırla mücadele ederek hedeflerine ulaşmak üzere kariyer yolculuklarını kararlılıkla sürdürmeli.

MUTLU KUTLU’YA ‘DUAYEN’ ÖĞÜDÜ
- İş dünyasında başarı elde etmiş, fark yaratmış ve başarıları ile ışık tutmuş tüm iş insanlarının tavsiyelerine önem atfediyorum. 
- Her bir iş insanından farklı alanlarda çok şey öğrendim, öğrenmeye de devam ediyorum.
- Örneğin; 1918 yılında, çok genç yaşta Panasonic’i kuran Konosuke Matsushita’nın hayatını okumayı, onun tecrübelerinden ve azminden dersler çıkarmayı çok önemsiyorum. 
- Önemli başarılar elde ederek, iş hayatına yön vermiş kişilerin ardında bıraktığı eşsiz bir tecrübe bulunuyor. Bizler de bu tecrübelerden ders çıkarmalı, onları esin kaynağı olarak almalıyız.

MUTLU KUTLU’NUN EN KIYMETLİ BAŞARISIZLIĞI
- Tüm başarısızlıkları kıymetli görüyorum; çünkü başarısızlıklar, tekrar başlamak ve hatalardan ders almak üzere bir fırsat. 
- Benim de hayatımda başarısızlıklarım oldu. Hepsinden ders alıp, aynı hatayı tekrar etmemek için çaba gösterdim. 
- Başarısızlıklar, başarıya giden yolun kilit taşları gibidir. 
- Başarılı insanlar “başarıya” birçok başarısızlıkların ardından ulaşmıştır. Örneğin; Edison’un lambayı icat etmeden önce yaklaşık 2 bin başarısız deney yapmış. Aslında o icat ile o lambayı yakmayı sağlayan da daha önce birçok kez başarısızlıkla sonuçlanan deneyler. 

MUTLU KUTLU’NUN HOBİLERİ
- Yoğun iş tempomdan vakit bulabildiğim sürece ailemle zaman geçirmeyi, arkadaşlarımla birlikte olmayı, okumayı ve özellikle de mesleki konularda araştırma yapmayı seviyorum. 
- Ailem ve çocuklarım dışındaki en büyük tutkum işim. Şirketimizin vizyonuna ve gelecek hedeflerine katkı sunmak, en çok beslendiğim motivasyon unsurlarından. 
- Fırsat buldukça, özellikle doğada yürüyüşler yapmaktan hoşlanıyorum. 
- Emeklilik yıllarında doğa içerisinde bir yaşamı tercih etmek, hayâllerim arasında yer almaya ileriki yıllarda başlayabilir. 

MUTLU KUTLU’NUN YENİLENME YÖNTEMİ
- İki kız babasıyım ve onlar benim yaşam kaynağım. İşten arta kalan zamanlarda onlarla birlikte olduğumda hem yenileniyor hem de yaşam enerjimi artırıyorum. 
- Kızlarımın eğitimleri ve gelişim süreçleri ile ilgilenmek, onlara rol model bir ebeveyn olmak için çalışmak, gerçekten iyi hissettiriyor. 
- Genç yaşlarda futbolla ilgilendim; fakat mevcut iş tempom içerisinde spora yeterince vakit ayıramıyorum.