PANDEMİ BİLANÇOLARI NASIL ETKİLEDİ

Borsa İstanbul'da (BİST), 2020 yılının ikinci çeyrek bilanço dönemi tamamlandı. Mart ayıyla başlayan pandemi süreci, uygulanan sokağa çıkma ve üretim kısıtlamaları, çoğu şirketin finansal rakamlarına da farklı biçimde yansıdı. Çünkü çok sayıda devin faaliyetleri ya tamamen durdu ya da en düşük seviyede devam edebildi. Bu yüzden en fazla dikkat çeken verilerin başında, yeni tip koronavirüsün olumsuz yansımaları geldi. CovId-19, bilançolara özellikle ciro daralması olarak işlendi. Havacılık, demirçelik, petrokimya gibi iş kolları negatif; gıda, ilaç ve teknoloji gibi sektörler ise potizif yönde ayrıştı. İlk 9 ayı baz alan tablolarda ise kur, faiz ve salgının seyri etkili olacak. Yılın geri kalanında stratejilere, krizden öğrenilenler ile şekil verilecek. Büyük topluluklar; markalarına, tüketicilerine, müşterilerine, dijitalleşme ve finansal disipline odaklanarak önceliklerini belirleyecek. "Yeni Normal"e olan yolculukta, tüm çalışanların güvenliği ve refahı sağlanırken, esnek ve çevik olanlar kazanacak...


GARANTİ BBVA GENEL MÜDÜRÜ RECEP BAŞTUĞ:
Özel sektör bankaları arasında en yüksek büyümeye sahibiz
Garanti BBVA olarak tedbirli duruşumuzu koruduk. Güçlü teknolojik altyapımız ve yeni faaliyet ortamına ilk adapte olan banka olmamız sayesinde, operasyonlarımızı sorunsuz yöneterek kesintisiz hizmet sağladık. Nakdi kredilerde 49 milyar TL’lik artış kaydederek, ekonomiye sağladığımız desteği önemli ölçüde büyüttük.

Kredi ödemelerinde güçlük çeken müşterilerimizin erteleme ve yapılandırma başvurularını karşıladık. 2020’nin ilk yarısında, TL kredi büyümemiz, yüzde 21’lere ulaştı. İlk altı ayda özel sektör bankaları arasında en yüksek büyümeye sahibiz. Tüzel tarafın aşırı talebi normalleşme trendine girerken, asıl talep, bireyselden gelecek. 

SERMAYE, AKTİF KALİTESİ VE LİKİDİTE, ÇOK ÖNEMLİ
Yüzde 17 seviyesinin üzerindeki güçlü sermayemiz, en büyük destek noktamız oldu. Aktif kalitesi tarafında ise, kredilerine en yüksek karşılığı ayıran bankayız. Likiditede, Garanti BBVA olarak pandemi sürecinin ortasında sendikasyonumuzu yüzde 90 civarı bir oranla, yaklaşık 700 milyon dolar olarak yeniledik. Bu adım, ülkemiz ve bankamız adına, bizlere duyulan güveni bir kez daha ortaya koydu. Değer yaratmak için sürdürülebilir finans ve kalkınmayı odağımıza alarak çalışacağız.
LOGO: GARANTİ BBVA 
NET KÂR: 3 MİLYAR 330 MİLYON 879 BİN TL
AKTİF BÜYÜKLÜK: 486 MİLYAR 666 MİLYON 341 BİN TL
NAKDİ VE GAYRİ NAKDİ KREDİLER: 367 MİLYAR 141 MİLYON 315 BİN TL
MEVDUAT TABANI: 306 MİLYAR 883 MİLYON 111 BİN TL (+%11)
SERMAYE YETERLİLİK ORANI: %17,4
ÖZKAYNAK KÂRLILIĞI: %13,1


İŞ BANKASI GENEL MÜDÜRÜ ADNAN BALİ:
Sektöre öncülük etmeye devam edeceğiz
Covid-19 salgını sürecinde “Türkiye’nin Bankası” olmanın getirdiği sorumluluk bilinciyle hareket ettik. Salgının istihdama, üretime, ticaret ile ödeme sistemlerine olan etkilerini azaltmak ve ekonomik aktivitenin devamlılığını sağlamak amacıyla çok sayıda aksiyonu hayata geçirdik.

Başta KOBİ ve mikro işletmeler için olmak üzere, yaygın şekilde ödemesiz dönem veren yapılandırma, mevcut ve gerekirse ilave limitlerle destek çalışmalarımızı sürdürdük. 

44 MİLYAR TL’LİK KREDİNİN VADESİ GELENLERİNİ ÖTELEDİK 
Talepler doğrultusunda, 44 milyar TL’nin üzerinde kredinin vadesi gelenlerini öteledik. Esnafa, küçük işletmelere, KOBİ’lere ve çiftçilere yönelik sürdürdüğümüz muhtelif paketlerin yanı sıra, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile “İhracatçılara Destek Protokolü” imzaladık. Bu kapsamda, salgın sürecinden çıkışta büyük önem taşıyan ihracatın finansmanı için uygun vade ve ödeme seçenekleri sunduk. Faiz oranlarını mümkün olan en düşük seviyede tutma kararlılığı gösterdik. İş Bankası, Cumhuriyet’ten bir yıl sonra kurulmuş bir müessese olarak, 96. yaşını kutlamaya hazırlanıyor. “Türkiye’nin Bankası”, çalışanlarından, müşterilerinden ve hissedarlarından aldığı güçle, sürdürülebilir büyüme politikasından ödün vermeksizin, sektörüne öncülük etmeye ve ülkemize değer katmaya devam edecek.
AKTİF BÜYÜK: 546,6 MİLYAR TL (+%16,8)
NAKDİ VE GAYRİ NAKDİ KREDİLER: 445,8 MİLYAR TL
MEVDUAT HACMİ: 336,6 MİLYAR TL
NET KÂR: 3 MİLYAR TL 
ÖZKAYNAK BÜYÜKLÜĞÜ: 63,3 MİLYAR TL
SERMAYE YETERLİLİĞİ ORANI: %19,8


FİBABANKA GENEL MÜDÜRÜ VE YÖNETİM KURULU ÜYESİ ÖMER MERT:
İlk yarıyı, başarılı bir performansla tamamladık 
Koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında bu dönemde de ekonomiye destek vermeye devam ettik ve sonuçlardan memnunuz. 

Sektörünün genç ve dinamik oyuncularından biri olarak ‘‘Anlarız hızla, çözeriz hızla’’ yaklaşımımız ve ‘‘Müşterinin ayağına giden banka anlayışımız” çerçevesinde, 2020’nin ilk yarısını başarılı bir performansla, hedeflerimiz doğrultusunda tamamladık. Tabana yaygın bankacılık anlayışımızla, teknolojiyi tüm iş yapış şekillerimizin merkezine koyarak ürün çeşitliliğimizi artırmak en önemli hedeflerimiz olmaya devam ediyor. Fibabanka olarak, yılın ilk yarısını güçlü teknolojik altyapımız ile müşterilerimizin, paydaşlarımızın ve çalışanlarımızın sağlığını ön planda tutarak geride bıraktık.
VERGİ ÖNCESİ KÂR: 157,8 MİLYON TL
VERGİ SONRASI NET KÂR: 120,7 MİLYON TL 
MÜŞTERİ MEVDUATI: 13,0 MİLYAR TL (PASİFLERİN %56’SI)
NET KREDİ PORTFÖY BÜYÜKLÜĞÜ: 15,8 MİLYAR TL
KREDİLERİN TOPLAM AKTİFLER İÇİNDEKİ PAYI: %68
SERMAYE YETERLİLİK RASYOSU: %21,13


QNB FİNANSBANK GENEL MÜDÜRÜ TEMEL GÜZELOĞLU:
Reel sektöre desteğimizi artırarak sürdüreceğiz 
Covid-19 pandemisinin toplumsal ve ekonomik etkilerine karşı, banka olarak, tüm önlem ve desteğimizi devam ettireceğiz. “Yeni Normal”de toplumsal sağlığımızı korurken, ekonomiyi güçlendirmek için daha çok çaba harcadığımız bir dönemdeyiz.

QNB Finansbank olarak, reel sektörün bu süreci atlatması için desteğimizi artırarak sürdüreceğiz. Yeniden yapılandırma ve öteleme tutarımız yaklaşık 19,1 milyar TL’ye ulaştı.

EKONOMİDEKİ DARALMAYLA YOĞUN MÜCADELE...
Salgının etkilerinin hafiflemesi ile sıra, ekonomideki daralmayla mücadeleyi yoğun olarak sürdürmeye geldi. Özellikle işletmelerimizin ve tarım sektörünün nakit akışı sıkıntılarında yanlarında yerimizi aldık. Dünyanın en önde gelen saygın finans kuruluşu ve yayın gruplarından Euromoney tarafından düzenlenen “2020 Mükemmellik Ödülleri”nde “Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi KOBİ Bankası” seçildik. Çocukların geleceğe hazırlanması için öncü olduğumuz kodlama eğitimlerini, Covid-19 döneminde de de devam ettirmek üzere çevrimiçi olarak tüm Türkiye’ye açtık. Habitat Derneği ile gerçekleştirdiğimiz “Minik Eller Kod Yazıyor” ve TOG iş birliğindeki “Hayallerin Gücü Adına” projelerimizi online sunuyoruz. Diğer yandan, çalışanlarımız ve müşterilerimizin sağlığının korunması için ilk adım atan bankayız ve “Yeni Normal”e de aynı titizlikle girdik.


SOCAR TÜRKİYE RAFİNERİ VE PETROKİMYA İŞ BİRİMİ BAŞKANI & PETKİM GENEL MÜDÜRÜ ANAR MAMMADOV:
2020 bütçesinde belirlediğimiz hedefleri yakaladık 
Şirketimiz, 2020 yılının ikinci çeyreğinde yüksek performans gösterdi. Pek çok sektörün pandemi nedeni ile çok zorlandığı bir dönemde 145 milyon TL’lik kâra ulaştı.

Rafineri ve petrokimya alanındaki müşterilerimiz için “güvenilir tedarikçi” olduğumuzu bir kez daha kanıtladık. Petkim, STAR Rafineri ve SOCAR Depolama şirketlerimiz “TSE COVID-19 Güvenli Üretim Belgesi” almaya hak kazandı. Bu, bizim için gurur verici bir gelişme oldu. 

2019’UN AYNI DÖNEMİNDEKİ BRÜT KÂR MARJINI YAKALADIK 
Ham petrol ve nafta fiyatlarındaki volatilitenin başarıyla yönetilmesi ve doğru fiyatlama politikalarıyla piyasa şartlarının ötesinde bir avantaj yakaladık. Sektörel ve global çaptaki tüm zorluklara karşın, Petkim’de üstün bir üretim performansı sergileyerek planladığımız satış hacimlerine ulaştık. Öyle ki, sanki pandeminin ve global ekonomik durgunluğun etkisi yokmuş gibi geçen senenin aynı dönemindeki brüt kâr marjına ulaştık. İşletme sermayesini etkin bir şekilde yönettik. Şirketimizin cari oranı ise 1,9’dan 2,2’ye çıktı. Bu da likidite sorunu ile karşılaşılmaması için yaptığımız hamlelerin başarıya ulaştığının ve çok iyi sonuç aldığımızın göstergesi oldu. Bütün olumsuzluklara rağmen 2020 bütçesinde belirlediğimiz hedefleri yakaladık. 
İKİNCİ ÇEYREK NET KÂRI: 145 MİLYON TL
İKİNCİ ÇEYREK BRÜT KÂRI: 392 MİLYON TL
İKİNCİ ÇEYREK TOPLAM SATIŞLARI: 2,2 MİLYAR TL
İKİNCİ ÇEYREK İHRACATI: 100 MİLYON DOLAR
FAVÖK: 412 MİLYON TL
İLK ALTI AYDA OPERASYONEL FAALİYETLERDEN SAĞLANAN NAKİT: 1 MİLYAR TL 


AKSA ENERJİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI VE CEO’SU CEMİL KAZANCI
Büyük yatırımlara imza attık
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgının ekonomik etkilerine rağmen, finansal yapımızı güçlendirerek yılın ilk yarısında başarılı bir yol izledik.

Her geçen yıl mali açıdan güçlenerek borçluluğumuzu azalttık ve her biri ekonomik değer yaratacak büyük yatırımlara imza attık. Yurt dışına açılmaya karar verdiğimiz 2015’te 860 milyon dolar seviyesinde olan borcumuzu 2020 ilk yarısı itibarıyla 442 milyon dolara düşürdük.

KÂRLILIK POLİTİKASIYLA YATIRIMLARIMIZA DEVAM 
Salgın sürecinin getirdiği zorlu ekonomik koşullarda sürdürülebilir kârlılık politikasıyla yatırımlarımıza devam ettik. Türkiye’nin yanı sıra KKTC, Gana, Mali ve Madagaskar’da enerji alanında faaliyet gösteren global bir enerji şirketiyiz. 2015’de başladığımız yurt dışı yolculuğumuzda, Afrika’nın yanı sıra, geçen mayıs ayında, 240 MW kapasiteli doğalgaz kombine çevrim santrali kurmak için Özbekistan hükümeti ile anlaşma imzaladık. Gerekli yer tahsislerinin sağlanması sonrası inşaata başlanacak. Azami 12 ayda tamamlayarak devreye almayı planlıyoruz. İçinde bulunduğumuz bu zorlu süreçte, ülkemize döviz getirmeye ve şirketimizin büyümesine katkı sağlamaya yönelik çalışmalarımızı tüm gücümüzle sürdüreceğiz.
KONSOLİDE NET KÂR: 291 MİLYON LİRA (+%27)
ANA ORTAKLIK KÂRI: 222 MİLYON LİRA (+%107)
CİRO: 3,5 MİLYAR LİRA (+%50)
FAİZ AMORTİSMAN VERGİ ÖNCESİ KÂR (FAVÖK): 709 MİLYON LİRA
FAVÖK MARJI: %20,4
BORÇ: 442 MİLYON DOLAR


TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ MURAT ERKAN:
Bu süreçten de güçlenerek çıktık 
2020’nin ikinci çeyreği Covid-19 etkisinin en yoğun görüldüğü dönem oldu. Bu süreçte sosyal mesafe kuralına her yerde uyduk; ama müşterilerimizle aramıza mesafe koymadık.

Yılın ilk yarısında toplam abone sayımız 795 bin kişi arttı. Böylece 2020 için “1 milyon yeni müşteri” hedefimizin yaklaşık yüzde 80’ini gerçekleştirmiş olduk. Halkımızın Turkcell’e gösterdiği bu teveccüh bizim en büyük motivasyon kaynağımız. Biz; sağlam iş modelimiz ve etkin finansal risk yönetimi disiplinimizle bu süreçten de güçlenerek çıktık. 

GÜÇLÜ ALTYAPIMIZ İLE FARKIMIZI ORTAYA KOYDUK 
Turkcell’in dijital kanalları üzerinden gerçekleşen işlemler ile cihaz alımları, ilk 6 ayda rekor seviyelere ulaştı. Pandemi döneminde evden çalışma ve uzaktan eğitimin yaygınlaşmasıyla birlikte fiber hızında internete yönelik talep hızla artış gösterdi. Turkcell, güçlü altyapısıyla farkını ortaya koydu. Türkiye’nin, dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme yolculuğunda kurumlarımızın dijitalleşme yolculuğuna Turkcell olarak destek veriyoruz. İnsan kaynakları stratejik planlamamızda, işe alımları ertelemenin aksine, iş hacminde artış öngörüyoruz. Dijital ürün ve servisler sunduğumuz için, özellikle teknoloji alanıyla ilgili eğitimi ve deneyimi olan kişiler odağımızda...
KONSOLİDE GELİRLER: 13 MİLYAR 582 MİLYON TL (+%14,5)
FAVÖK: 5 MİLYAR 633 MİLYON TL 
FAVÖK MARJI: %41,5
İLK 6 AYDAKİ NET KÂR: 1 MİLYAR 724 MİLYON TL
İLK YARIDAKİ FATURALI NET MÜŞTERİ KAZANIMI: 822 BİN
MOBİL ARPU BÜYÜMESİ: 46,4 TL (YILDAN YILA +%14)


VODAFONE TÜRKİYE CEO'SU  COLMAN DEEGAN:
İstikrarlı büyümemizi devam ettirdik
Salgın sürecinde “roaming” gibi bazı alanlarda etkilenmiş olsak da, ürün ve servislerimize aralıksız yatırım yapmaya devam ettik.

Salgının başından itibaren önceliğimiz, müşterilerimize kesintisiz ve kaliteli hizmet sunmak, çalışanlarımızın sağlığını ve güvenliğini korumak ve bu zor dönemde ekosistemimizin sürdürülebilirliğini sağlamak oldu. 

ŞU ANA DEK, GAYET İYİ PERFORMANS GÖSTERDİK
Servislerimize yönelik talepte öngörülemeyen artışlara rağmen, şu ana kadar gayet iyi performans gösterdiğimizi söylemekten memnuniyet duyuyorum. Mali yılımızın birinci çeyreğinde servis gelirlerimizi %13,8 artırarak istikrarlı büyümemizi sürdürdük. Ekonominin normalleşme ve toparlanma döneminde de sektörümüzün ve şirketimizin öncü bir rol oynayabileceğine inanıyoruz. İş kolumuz, pandemiyle mücadeleye öncülük etme ve dijitalleşme sayesinde bu zor durumdan güçlenerek çıkmış bir toplum yaratma konusunda dirençli. Bu çerçevede, yatırım ortamını iyileştirmek, adil rekabet ortamı sağlamak ve kaynakların etkin kullanımını teşvik etmek gerekiyor. Hükümetin işletmeleri ve vatandaşları korumak amacıyla sarfettiği çabaya, Türkiye’nin dijitalleşmesi için yatırım yaparak destek vermeye devam edeceğiz.
SERVİS GELİRLERİ: 3,3 MİLYAR TL (+%13,8 ORGANİK BÜYÜME)
MOBİL VERİ KULLANIMI: +%50,4
MOBİL ABONE SAYISI: 23,6 MİLYON
SABİT GENİŞBANT ABONESİ: 1,1 MİLYONUN ÜZERİNDE
DİJİTAL MÜŞTERİ: 16 MİLYON
MOBİL ABONE SAYISI: 23,6 MİLYONU AŞKIN


YATAŞ GRUP CEO’SU NURİ ÖZTAŞKIN:
Sürdürülebilir büyümemize devam ediyoruz 

Yataş Grup olarak ihracat odaklı bir büyüme stratejisine sahibiz. Pandemi döneminde de Türkiye pazarındaki gücümüzü yurt dışına da taşımak için çalışmalarımızı sürdürmeye devam ettik. Yıl sonuna kadar yurt dışında 19 satış noktası daha açarak her geçen gün hedeflerimize bir adım daha yaklaştığımızı ispatlıyoruz. Ülkemizdeki mağazalaşma çalışmalarımızda da hız kesmiyoruz. Yılın ikinci yarısında da başarımızı sürdüreceğimize inancımız tam.
NET SATIŞ GELİRLERİ: 605,7 MİLYON TL (+%9)
İLK YARIDAKİ NET KÂR: 29,2 MİLYON TL


ŞİŞECAM TOPLULUĞU YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ VE GENEL MÜDÜRÜ PROF. DR. AHMET KIRMAN:
Satış performansımız güçlü bir şekilde geri döndü
Küresel salgının etkilerinin her alanda hissedildiği ve sıra dışı koşulların hâkim olduğu 2020 yılının ilk yarısında da tüm paydaşlarımız için değer yaratmayı sürdürdük. Ülke ekonomisine katkıda bulunmaya devam ettik.

Nisan ayında küresel ölçekte düşüş yaşayan satışlarımız, hızla aldığımız kararlar ve etkin yönetsel aksiyonlarımız sayesinde mayısta yükselişe geçti. Özellikle hazirandan itibaren Türkiye başta olmak üzere, faaliyet gösterdiğimiz birçok coğrafyada karantina uygulamalarının hafifletilmesi ve normalleşme sürecinin başlamasıyla birlikte, satış performansımız güçlü bir şekilde geri dönüş yaptı.

GÖREVLERİMİZİ EKSİKSİZ YERİNE GETİRDİK
İzabe teknolojisine dayalı olan mevcut iş kollarımızdaki kesintisiz üretim yapılması zorunluluğundan hareketle, girdi verdiğimiz sektörlerdeki gelişmeleri de dikkate alarak, üretim planlarımız ve iş süreçlerimizi hızla güncelledik. Şişecam, cam sanayinin yanı sıra, soda ve krom bileşiklerini kapsayan kimyasallar alanında küresel bir oyuncu olmanın verdiği sorumlukla hareket ediyor. Şişecam, toplumun temel ihtiyaçlarına yönelik üretim ve hizmetlerini aksatmadan, çalışanları, iş ortakları ve müşterilerinin sağlığı konusunda üzerine düşen görevleri eksiksiz şekilde yerine getirdi. Tüm gelişmeleri yakından takip etmeye, iş süreçlerimizi ve planlarımızı güncellemeye devam edeceğiz.
KONSOLİDE NET SATIŞLAR: 8,8 MİLYAR TL 
FAVÖK: %27
İLK YARIDAKİ TOPLAM YATIRIMLAR: 625 MİLYON TL 
İHRACAT GELİRİ: 320 MİLYON DOLAR
TEMETTÜ ÖDEMESİ: 470 MİLYON TL 
EUROBOND GERİ ÖDEMESİ: 300 MİLYON DOLAR 


TOFAŞ CEO’SU CENGİZ EROLDU:
Başarılı faaliyet sonuçlarına ulaştık
Planlarımızı uzun vadeli yapıyoruz. Koronavirüsün risklerinin devam etmesine ve ihracatımızın önemli bir bölümünü gerçekleştirdiğimiz Avrupa’da pazarın eski haline dönmesinin zaman alacak olmasına rağmen, yatırımlarımıza ve yeni ürün çalışmalarımıza ara vermedik.

Fiat markası, yılın ilk yarısında da Türkiye’nin tercihi olmayı sürdürdü. Başarısında Tofaş Ar-Ge’nin önemli pay sahibi olduğu Egea, yine ülkemizin en çok tercih edilen modeli oldu. Alfa Romeo ve Jeep ise daralan pazarda satış hacimlerini korudu.

150 MİLYON EURO’LUK YATIRIM PLANLIYORUZ 
Yıl sonuna değin toplam 150 milyon Euro’luk yatırım planlıyoruz. “Sıra dışı” olarak adlandırdığımız bu dönemde, çalışanlarımız, müşterilerimiz ve toplum sağlığına olan odağımız ile birlikte; deneyimli ekibimiz, dayanıklılığımız ve çevik Ar-Ge ve üretim kabiliyetlerimizle başarılı faaliyet sonuçlarına ulaştık. Bu zorlu şartlarda Tüm Tofaş çalışanları üstün bir gayretle çalıştı. Pandemi sebebiyle üretim ve ihracatta belirli yavaşlamalar yaşasak da, iç pazarda başarılı sonuçlar elde ettik. Bizi önemli değişimlerin beklediği bu süreçte dirençli olabilmek ve esneklik gösterebilmek, sürdürülebilir başarı ve katma değerin anahtarları olacak. Bu yetkinliklerle, ülkemizin geleceğine ve potansiyeline olan inancımızla çalışacağız. Ar-Ge, teknoloji ve insan kaynağımıza yatırım yapacağız.
İLK ALTI AYLIK SATIŞ GELİRİ: 7,5 MİLYAR TL
NET KÂRI: 634 MİLYON TL
ÜRETİLEN ARAÇ: 84 BİN 500 (OTOMOTİV SANAYİ ÜRETİMİNİN %16’SI)
İHRAÇ EDİLEN ARAÇ: 48 BİN 200 
YATIRIM: 50 MİLYON EURO 
FİAT’IN BİNEK VE HAFİF TİCARİ ARAÇ SATIŞI: 39 BİN 557 (%15,6 PAZAR PAYI)


TÜRKTRAKTÖR GENEL MÜDÜRÜ AYKUT ÖZÜNER:
Ekonomiye katkımızı sürdüreceğiz
Salgın süreci, karşımıza farklı zorluklar getirdi. Ancak 65 yılı aşan deneyimimiz ve güçlü finansal yapımızla, yeni şartlara uygun çizdiğimiz yol haritamızla ara verdiğimiz üretim faaliyetlerimize hızlı bir şekilde döndük. Pandemi öncesindeki seviyemizi geçmeyi de başardık ve pazardaki konumumuzu güçlendirdik.

Salgın döneminde gıda tedariğinde kritik rol oynayan çiftçilere yönelik projeleri hızla hayata geçirdik. Mevsimlik işçilerin tarlalardaki çalışmaları hijyenik koşullarda yapabilmeleri için grup şirketimiz Tat A.Ş. ile birlikte iş birliği yaptık.

HEDEFLERİ GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE ÇALIŞACAĞIZ
Toplumun farklı kesimlerine destek olmak adına hareket ettik. Ön saflarda büyük bir özveri ve emekle mücadele eden sağlık çalışanlarımızın ihtiyaç duydukları “entübasyon ve biyolojik numune alma” kabinlerini, hızlıca Sakarya Erenler ve Ankara’daki fabrikalarımızda üretmeye başladık ve pandemi hastanelerimize teslimlerini gerçekleştirdik. İkinci yarıda da üretimden satış ve ihracata kadar, bu yıl için belirlenen hedefleri gerçekleştirmek üzere çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Başarılarımızın arkasında, tüm paydaşlarımız nezdinde TürkTraktör markasına duyulan güven yatıyor. Bizler de bu güvenin sağladığı motivasyonla yarattığımız istihdam, gerçekleştirdiğimiz üretim ve yaptığımız ihracat ile ekonomiye katkımızı sürdüreceğiz.
İLK ALTI AYDAKİ CİRO: 2 MİLYAR 179 MİLYON TL
BRÜT KÂR: 380 MİLYON TL (BRÜT KÂR MARJI %17,4) 
FAALİYET KÂRI: 211 MİLYON TL (FAALİYET KÂR MARJI %9,7)
FAVÖK: 278 MİLYON TL (FAVÖK MARJI %12,8) 
NET KÂR: 161 MİLYON TL
TRAKTÖR İHRACATI: 5 BİN 786 


ÜLKER CEO’SU METE BUYURGAN:
Tüm kategorilerde başarılı bir performans gösteriyoruz
Gıda, ülke ekonomisi ve ihracatı için önemli bir sektör. Bu dönemde de üretim, satış ve dağıtım faaliyetleri ile ihracata aynı şekilde devam ettik. Ülker Bisküvi, yılın ilk yarısında da büyümesini sürdürdü.

Türkiye’deki gıda sektörünün lideri olarak markalarımıza yatırım yapmaya, yeni ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturmaya ve istihdama devam ediyoruz. Tüm kategorilerde başarılı bir performans gösteriyoruz. Özellikle bisküvi ve çikolata satışları arttı. 100’ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bölgemizde güçlü bir oyuncuyuz. Bisküvi pazarında Suudi Arabistan ve Mısır’da lideriz. Kazakistan ve Orta Asya ülkelerinde de güçlü büyüme trendimiz sürüyor.

16,2 MİLYON TL’LİK TASARRUF ELDE ETTİK 
2019 yılı Türkiye operasyonlarındaki ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirlik performansı verilerini açıkladığımız “5. Sürdürülebilirlik Raporu”muzu yayımladık. 150’ye yakın iyileştirme çalışmasının sonucunda 16,2 milyon TL’lik tasarruf elde ettik. Toplam atıklarımızın yüzde 91’ini geri dönüştürdük. Tüm fabrikalarımızda enerji izleme sistemi kurduk. Yaklaşık 1.500 hanenin yıllık elektrik tüketimine denk gelen 2 bin 502 MWh'lik enerji tasarrufu sağladık. Birim üretim başına su tüketimimizi yüzde 31,2 azalttık. Bu rakam, 3,2 milyon nüfuslu bir ilin günlük su tüketimine eş değer. İsrafsız şirket modelimizi yeni dijital yatırımlarla destekliyoruz.
CİRO: 4,5 MİLYAR TL (+%20,1)
FAVÖK: 795 MİLYON TL (+%22,5)
KONSOLİDE FAVÖK MARJI: %17,6
İHRACAT VE YURT DIŞI OPERASYONLARI BÜYÜMESİ: %23,8
TÜRKİYE OPERASYONLARI BÜYÜMESİ: %17,9


COCA-COLA İÇECEK (CCI) CEO’SU BURAK BAŞARIR:
Aldığımız sonuçlardan gurur duyuyoruz
Zorlu geçen ikinci çeyrekte yaratılan operasyonel kârlılıktan ve bu kârlılığın nakite dönerek güçlü serbest nakit akımı yaratmış olmasından memnuniyet duyuyoruz

Önümüzdeki süreç belirsizliğini korusa da karar süreçlerindeki ve aksiyon alma konusundaki çevikliğimiz ile zorlu koşullara adapte olabilme gücümüz, yılın ikinci yarısında daha istikrarlı yol alabileceğimize dair bize güven veriyor.

SÜREÇLERİ, KUSURSUZ ŞEKİLDE YÜRÜTTÜK 
Bu dönemin, operasyonlarımız üzerinde kayda değer etkisi oldu. Nitelikli insan kaynağımız, markalarımız, etkin operasyon ağımız, sağlıklı bilanço yapımız ve müşteri portföyümüz ile tüm süreçleri kusursuz şekilde yürüttük. Dijital teknolojilere uzun yıllardır süren yatırımlarımız, dayanıklı performansımızın temel yapı taşlarından biri olarak operasyonlarımıza kesintisiz devam etmemizi sağladı. Her açıdan zorlu, dinamik, öğretici ve dalgalı geçen çok karmaşık ikinci çeyreğe ilişkin aldığımız sonuçlardan gurur duyuyoruz. Ekibimiz; bir yandan çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve toplumun sağlık ve güvenliğini önceliklendirirken, diğer taraftan mümkün olan en iyi sonuçlara erişebilmek için 24 saat aralıksız çaba gösterdi.
İKİNCİ ÇEYREKTE ÜNİTE KASA BAŞINA NET SATIŞ GELİRİ: +%12,2
GÜÇLÜ SERBEST NAKİT AKIMI: 556 MİLYON TL 
FAALİYET RAKAMLARI: 10 ÜLKEDE TOPLAM 26 FABRİKA 
ÇALIŞAN SAYISI: YAKLAŞIK 8 BİN 500


ŞOK MARKETLER CEO’SU UĞUR DEMİREL:
Birlikte güçlenmeye devam edeceğiz
Bu dönemde elde ettiğimiz başarılı sonuçlarımızın arkasında, müşteri odaklı iş stratejimiz bulunuyor. Bu doğrultuda, pandemi döneminde de mağaza açmaya, istihdam sağlamaya, ülke ekonomisine katkıda bulunmaya devam ettik. 

Yılın ilk altı ayı itibarıyla 3 bin 672 kişiye yeni iş imkânı sağlayarak 33 bin 410 kişilik büyük bir aile olduk. Covid-19 salgınına karşı, ilk günden itibaren aldığımız önlemleri hassasiyetle uygulamaya devam ediyoruz. Sosyal mesafenin büyük önem taşıdığı pandemi döneminde başlattığımız “Cepte Şok” uygulamasıyla adrese teslimat hizmetimiz büyük ilgi görüyor. “Cepte Şok” ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını market fiyatlarımızla aynı olacak şekilde karşılıyor, hiçbir ilave taşıma ücreti almadan adreslerine teslim ediyoruz. Çalışmalarımızla ülkemizin sosyal ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmaya, toplumumuza hizmet etmeye ve birlikte güçlenmeye devam edeceğiz.
İLK ALTI AYDAKİ NET SATIŞ GELİRLERİ: 9,9 MİLYAR TL (+%32)
TOPLAM MAĞAZA SAYISI: 7 BİN 661 (+446)
ÇALIŞAN SAYISI: 33 BİN 410 (3 BİN 672)


TAT GIDA YÖNETİM KURULU ÜYESİ VE GENEL MÜDÜRÜ  ARZU ASLAN KESİMER:
Türkiye’nin pazar lideri markasıyız
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizin de içinde bulunduğu bu zorlu süreçte işimiz, gıda üretmek ve ürettiklerimizi halkımıza ulaştırmak. Tarımsal üretimin devamlılığı için çalışmalarımızı sürdürürken, nesiller boyu hepimizin aile hayatına dokunan, sofralarına ortak olan, Tat markasını bu noktalara taşıyan en önemli iş ortağımız çiftçilerimize finansal destek sağladık.

Domates sezonunda sözleşmeli çiftçimize tarımsal faaliyetlerde yardımcı olan mevsimlik tarım işçilerimizin sağlığı ve güvenliği için de çalıştık, projeler geliştirdik. “Dijital Tarım” alanında çalışmalarımızı hız kesmeden ve yenilikler ekleyerek sürdürdük. 

İHRACAT TARAFINDA YENİ ANLAŞMALAR...  
İhracat tarafında, Irak ve Avrupa pazarlarında yeni anlaşmalar yaptık. TAT ve SEK üretim işletmelerinde, kalite ve hijyen standartlarından ödün vermeden üretim yapan Tat Gıda olarak, Türk Standartları Enstitüsü (TSE)’nin verdiği "Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi”ni almaya hak kazanan sektöründeki ilk şirket olduk. Bu çalışmalarımız, emeğimizin bir ödülü. Türkiye’nin pazar lideri markasıyız. Firmalara salgınla mücadelede yol gösteriyoruz. Pandemi sonrası dönemin ihtiyacı olan, hijyenik üretim standartlarına uygunluğu denetleyen, hızlı değişen dünya ve iş ortamının öncülerindeniz.
YILIN İLK YARISINDA İHRACAT SATIŞI: 67 MİLYON TL (+%67)
BRÜT KÂR: 165 MİLYON TL (+%45)
FAALİYET KÂRI: 96 MİLYON TL (+%89)
FAVÖK: 94 MİLYON TL (+%106)
TAT’IN CİROSU: 394 MİLYON TL (+%55)
SEK MARKASINDA TOPLAM CİRO: 352 MİLYON TL (+%26)