PANDEMİ "BÜYÜME FIRSATI"NA NASIL DÖNÜŞTÜ?

PanasonIc, 1918'de Konosuke MatsushIta tarafından kuruldu. "Dünyanın En Değerli 100 Markası"na bağlı 7 farklı şirket grubu var. Elektrik anahtarı ve priz sektörünün lideri Panasonic Life Solutions Türkiye ise faaliyetlerini "LIfe SolutIons" şirketine bağlı devam ettiriyor. Geliştirdiği üstün teknolojiler ve ürettiği yenilikçi ürünlerle, sektörde öncü ve önemli bir misyon üstleniyor. Konutlar, ofisler, ticari tesisler ve akıllı şehirler dahil, her türlü yaşam tarzı için konforlu bir alan ve zenginleştirilmiş ürünler sunuyor. Müşteriler, çalışanlar ve toplum için değer yaratıyor. Globaldaki gibi "Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya" hedefi doğrultusunda hareket ediliyor. Ülke ekonomisine ve istihdama büyük katkı sağlayan bu değerli şirketin başkanlık görevine, Nisan 2021 itibarıyla Yoshiyuki Kato getirildi. Biz de sözü, tam 30 yıldır Panasonic'e bağlı farklı şirketlerde sorumluluk alan Sayın Kato'ya bıraktık...

30 YILDIR PANASONIC’E BAĞLI FARKLI ŞİRKET VE BİRİMLERDEYİM 
Business Life okurları için kendinizi kısaca tanıtabilir misiniz? 

Osaka Teknoloji Enstitüsü Elektrik Mühendisliği Bölümü’nden 1991 yılında mezun oldum. Aynı yıl Matsushita Electric Works LTD şirketinde (Panasonic Corporation) profesyonel iş hayatına adım attım. 30 yıl boyunca Panasonic’e bağlı farklı şirket ve birimlerde görev aldım. Son olarak Professional Lighting Business şirketinin “Başkan”lık görevini yürüttükten sonra, Nisan 2021’den itibaren de 
Panasonic Life Solutions Türkiye’nin “Başkan”lığını üstlenmiş bulunuyorum. 

PANDEMİYİ, BÜYÜMEK İÇİN BİR FIRSATA DÖNÜŞTÜRDÜK
Panasonic Life Solutions Türkiye olarak, pandemi dönemini nasıl geçirdiniz? Bu zorlu süreci, aldığınız hangi aksiyonlar sayesinde başarıyla atlattınız? 

Bir yılı aşkın bir süredir tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınının, başta tedarik zinciri olmak üzere, üretim süreçleri üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğu açık bir gerçek. İnsanların satın alma alışkanlıklarının değiştiği, zamanın büyük çoğunluğunun evde geçtiği bu dönemde, proaktif yaklaşımlar ortaya koyduk. Bu sayede, zorlu süreci çok iyi bir şekilde yönettiğimizi ve hatta daha da büyümek için bir fırsata dönüştürdüğümüzü özellikle belirtmeliyim.  
Panasonic Life Solutions Türkiye, pandeminin ortaya çıktığı ilk günlerden itibaren “Önce İnsan” ilkesiyle hareket ederek çalışanlarının sağlığı ve güvenliği için birçok tedbiri hayata geçirdi. Şirketimizin iş sürekliliğini sağlarken, Covid-19 riskine yönelik alınan önlemleri de tesislerimizde en üst düzeyde uyguladık. Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) belirlediği enfeksiyon önleme ve kontrol kılavuzundaki şartları eksiksiz yerine getirdik ve böylece “TSE Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi”ni almaya hak kazandık. Elektrik anahtarı ve priz sektöründe bu belgenin verildiği ilk kuruluş unvanına sahip olduk. Salgına karşı önlemler konusunda en ideal koşulları sunarken, üretim sorumluluğumuzu da yerine getirdik. Ülke ekonomisine ve istihdamına katkımızı başarıyla sürdürdük. Şirketimizin her geçen gün daha da güçlenmesi için var gücümüzle çalışmaya kararlılıkla devam ediyoruz.

GEÇTİĞİMİZ 1 YILDA, 100 MİLYON TL YATIRIM YAPTIK
Covid-19 salgını gölgesinde geçen 2020 yılını finansal açıdan hangi raporlamalarla geride bıraktınız? 

Pandemi döneminin yol açtığı olumsuzluklara karşın, geçtiğimiz bir yıl içerisinde yaklaşık 100 milyon TL tutarında yatırım yaptık. Avrupa menşeili yeni otomasyon hatlarını tesislerimize kazandırmanın gururunu yaşadık. Panasonic’in, Türkiye’nin büyüme potansiyeline olan yüksek inancı dolayısıyla yatırımlarımızı ve istihdama katkımızı artırıyoruz. Geçtiğimiz yıllar içerisinde yüzde 30 gibi önemli bir istihdam artışı gerçekleştirdik. Bu katkının, salgında dahi artarak sürdüğünü vurgulamalayım. 
Şirketimiz, yıllık 100 milyon elektrik anahtar ve prizi üretim kapasitesine sahip. İstanbul Sanayi Odası İSO’nun “Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Araştırması-2020” sonuçlarına göre; 2020 ciromuz 778 milyon TL oldu. Panasonic Life Solutions Türkiye, 2020’deki ihracat başarısıyla Elektrik ve Elektronik İhracatçılar Birliği (TET) tarafından hazırlanan “İhracat Onur Listesi”nde yer almayı başardı. 

PORTFÖYÜMÜZÜ YENİ ÜRÜN SERİLERİYLE ZENGİNLEŞTİRECEĞİZ 
Önümüzdeki döneme dair hedefleriniz neler? 

Portföyümüzü, anahtar-priz pazarında standarttan lüks segmente kadar geniş bir yelpazede yeni ürün serileriyle zenginleştireceğiz. Panasonic ürün gamındaki birçok yeni ürün ve çözümü zaman içerisinde müşterilerimizin beğenisine sunmayı planlıyoruz. En çok önem verdiklerimizin başında LED aydınlatma ürünleri geliyor. Ayrıca, enerji verimliliğine önemli katkılar sağlayan akıllı bina otomasyon sistemleri, akıllı sayaçlar ve uzaktan okuma sistemleri, lüks segment anahtar priz serileri gibi bazı ürün ve çözümlerimizin mevcut pazarlarımızdaki performansının artırılması ve Panasonic’in hâkim olduğu pazarlara sunulması, bizlere heyecan veren yeni gelişmeler... 2021’de de kârlı ve sürdürülebilir büyüme hedefiyle çalışacağız.

BAŞARI, GÜÇLÜ BİR KURUM KÜLTÜRÜYLE MÜMKÜN 
Şirket hedefleri ve stratejileriyle oluşturulan kurum kültürü ile sürdürülebilir başarılar arasında nasıl bir bağ var? 

1918 yılında Konosuke Matsushita tarafından kurulan Panasonic, tüketici elektroniği ürünlerinden endüstriyel cihazlara kadar çok geniş bir yelpazede ürün, sistem ve çözümler geliştiriyor. “Daha İyi Bir Yaşam, Daha İyi Bir Dünya” mottosuyla global ölçekte faaliyet gösteriyor. Lider marka danışmanlığı ajansı Interbrand’ın her yıl açıkladığı listede “Dünyanın En Değerli 100 Markası” arasında gösterilen Panasonic’e bağlı 7 farklı şirket grubu bulunuyor. Mart 2021 sonuçlarına göre; 523 konsolide şirketi ve 243 bin çalışanı olan böylesine büyük bir markanın başarıyla yönetimi, güçlü bir kurum kültürüyle mümkün. Günümüzde artık fark yaratan şirketlerin ayakta kalıyor ve bu fark da ancak insan odaklı yaklaşımlarla oluşturulabiliyor. Tüm süreçleri bütünleşik bir şekilde yönetmek, başarının anahtarlarından birisi...

KONOSUKE MATSUSHITA’NIN SÖZLERİNİ ŞİAR EDİNİYORUZ
Kurum kültürünüzü, Panasonic’in 7 ilkesi çerçevesinde destekliyorsunuz. "Takım” anlayışınızdan bahseder misiniz?

Çalışan odaklı İnsan Kaynakları (İK) yaklaşımlarımız çerçevesinde üst yönetimimiz, yöneticilerimiz ve İK ekibimizle birlikte koordinasyon içerisinde çalışıyoruz. Çünkü başarının ancak tüm kuruluşun sahiplenmesiyle geleceğine inanıyor ve bu doğrultuda bir takım anlayışıyla hareket ediyoruz. Bu noktada Panasonic’in Kurucusu Konosuke Matsushita’nın şu sözlerini şiar ediniyoruz: “Ortak hedeflerimizi gerçekleştirmek için yeteneklerimizi birleştireceğiz. Bireyler olarak, ne kadar yetenekli olursak olalım, iş birliği ve takım ruhu olmadan sadece ismen tanınan bir şirket oluruz. Yöneticiler işlerinde ne kadar yetkin olursa olsun, astlarının fikirlerini almalı, onlara güvenmeli, daha fazla sorumluluk vermeli ve yaratıcı, orijinal düşünmeleri için onları teşvik etmelidirler.” Bu ifadelerden de anlaşılacağı gibi, Panasonic için yüksek önemdeki kurum kültürünü inşa etmek üzere sahip olduğumuz sorumluluk, yönetim anlayışımızın temel karakterini oluşturuyor.

YOSHIYUKI KATO’NUN İSTANBUL AŞKI
- Türk ve Japon halkları arasındaki çok eski tarihlere dayanan dostluk ilişkisini yakından biliyorum. Bu yüzden, Panasonic Life Solutions Türkiye’nin başkanlık görevini üstlenmekten ötürü çok heyecanlıyım. 
- Panasonic Life Solutions Türkiye’deki görevim dolayısıyla henüz kısa bir süredir İstanbul’da yaşıyorum; ancak bu kenti büyüleyici güzellikte buldum.
- Üç büyük medeniyete başkentlik yapmış İstanbul, dünyanın en güzel şehirlerinden birisi. 
- İstanbul'un beni en çok etkileyen yerlerinin başında; Tarihi Yarımada ve Boğaziçi geliyor. Topkapı Sarayı, Ayasofya, Sultanahmet Camii, Eminönü, Yerebatan Sarnıcı gibi tarihi yerleri barındıran Tarihi Yarımada gerçekten çok etkileyici bir bölge.

YOSHIYUKI KATO’NUN HOBİLERİ
- Aslında yoğun bir iş tempom nedeniyle çok fazla aktiviteye katılmam mümkün değil; ama hafta sonları arkadaşlarımla birlikte golf oynamaktan hoşlanıyorum.
- İstanbul’un eşsiz manzaralarına karşı yemek yerken dostlarımla sohbet etmeyi seviyorum.
- Türk yemeklerini, çayını çok beğeniyorum.

YOSHIYUKI KATO’NUN ÖRNEK ALDIĞI LİDER
- Geçmişten günümüze, iş dünyasındaki başarılarıyla örnek alacağımız birçok rol model var. Panasonic’in Kurucusu Konosuke Matsushita; başarı hikâyesi, bilge kişiliği ve bizlere bıraktığı üstün değerler dolayısıyla bu liderlerin başında geliyor. 
- Konosuke Matsushita’nın bizlere esin kaynağı olan bir sözünü değerli Business Life okurlarıyla paylaşmak isterim: “Herkesin izleyecek bir yolu vardır, o yol genişler, daralır, yokuş olur çıkar, sonra iner. Çaresiz ve umutsuz gezinmelerin olduğu zamanlar olur. Ama cesaret dolu bir kararlılık ve duyulan inanç sayesinde doğru yol bulunacaktır. Asıl zevkli olan da budur.”