PAYDAŞ ÇALIŞANIN CEO AJANDASINDAKİ YERİ

Değişen dünya dinamiklerinde ?önce insanımız için varız?ı demeyen şirketlerin artık uzun soluklu yaşayamayacağı bir gerçek. İşlerin geleceği, geleceğin işleri ile değişen yetkinlikler ve yetenek arayışı ve de savaşları önümüzdeki makro konulardan.

Dijital dünya, pandemi sonrası beklentiler ve jenerasyon geçişleriyle şekillenen işte anlam arayışı bireyleri bir taraftan da tek şirketle değil şirketlerle çalışmak istediğini tetikledi ve bunun yapılabildiğini de belli roller ve işler için olabildiğini görüyoruz.  Artık bir markanın ürününü tüketmek için o markanın çalışanına ne kadar değer verdiği, çalışanlarının ne kadar mutlu olduğu sorgulanan bir unsur olmaya başladığını yapılan araştırmalarda izliyoruz. Şirketlerde “paylaşılan değerler” ve “kolektif akıl” ile şekillenen yolculukta artık çalışan deneyimi ve müşteri deneyimi tek düzlemde örtüşüp insan deneyimine dönüştü. Bu çerçevede CEO’larımızın ajandalarımda “Paydaş Çalışan” ne kadar kilit ve kritik birlikte değerlendirelim…
 

AMGEN TÜRKİYE, EN ÖNEMLİ PAYDAŞI OLARAK KİMLERİ GÖRÜYOR? BORUSAN CAT’IN EN DEĞERLİ HAZİNESİ NE? ORKA HOLDİGN, ÇALIŞAN MUTLULUĞUNU NE KADAR ÖNESİYOR? OTOKOÇ OTOMOTİV’İN AJANDASINDA NELER VAR? PEGASUS’UN EN ÖNEMLİ DEĞERLERİ NELER? PHILIPS İLETİŞİMİ VE İLETİŞİM DİLİNİ NE KADAR ÖNEMSİYOR? YATAŞ, EN ÖNEMLİ SERMAYESİNİ NE OLARAK GÖRÜYOR?

Yayın Kurulu Üyemiz Selen Kocabaş sordu, CEO'larımız yanıt verdİ. Özel araştırmamızın detayları

Amgen Türkiye Genel Müdürü Güldem Berkman:
En önemli paydaşımız çalışanlarımız

alışanlarımız bizim için her zaman en önemli paydaşlarımızdan... Çalışan memnuniyeti çok kritik bir faktör ve başarımıza direkt büyük bir etkisi var. Çalışan memnuniyeti ve bağlılığı araştırmaları ile çalışanlarımızın şirketimizde çalışmaya ilişkin memnuniyet düzeylerini, şirkete ve birlikte çalıştıkları kişilere/ekiplere olan bağlılıklarını ölçüyor ve buna göre çalışanların memnuniyet ve bağlılıklarını artıracak aksiyonları planlıyoruz. Başta İnsan Kaynakları olmak üzere tüm ekiplerimiz ile birlikte, hedefimiz mutlu bir çalışan deneyimi yaşamak ve yaşatmak.

Çalışma arkadaşlarımızın fikirlerini önemsiyoruz

Katılımın arttığı, paylaşımların ve geri bildirimlerin odağa alındığı bir yönetim tarzını önceliklendirmeyi önemsiyoruz. Bu nedenle çalışanlarımızın fikirlerini bizlere rahatlıkla aktaracağı platformlar oluşturmaya özen gösteriyoruz. Düzenli şekilde yaptığımız anketler ve tüm şirket olarak bir araya geldiğimiz aylık toplantılar buna yalnızca birkaç örnek. Ofiste yüz yüze veya online çalışma düzenimize entegre olmuş çeşitli iş birliği araçları üzerinden çalışma arkadaşlarım ile her zaman şeffaf bir iletişim tarzını benimsemeye özen gösteriyorum.

Çalışma ortamı önemli konularımız arasında

Çalışma arkadaşlarımızın kendilerini verimli hissedebilecekleri bir ortam yaratmak en önemli görevlerimizden biri. Onları üretmeye, yeni fikirler geliştirmeye teşvik ediyoruz. Farklı bakış açılarının yaratıcılığı ve inovasyonu geliştirdiğine inanıyoruz. Bu nedenle de bu ortamı sağlamak ve sürdürülebilir şekilde yönetebilmek bizim için kritik. İletişimi şeffaf ve açık kılıyor; çalışma arkadaşlarımızın, fikirlerini ileriye taşımaları için onlara ilham vererek destek oluyoruz.

ORKA Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatörü Osman Arar:
En önemli unsur; çalışan mutluluğu

arkamızı ileri taşıyan en önemli unsurların başında çalışanlarımız geliyor. Çalışanların mutsuz olduğu firmaların başarıya ulaşması çok zor. İyi ve huzurlu bir çalışma ortamı sunmak, yaptığımız işi eğlenceli hale getirmek yönetici olarak en önem verdiğimiz görevlerimizin başında. Orka Holding olarak, üretimden tasarıma, satıştan pazarlamaya kadar çok farklı alanlarda ekipleri motive etmek, onları markanın bir parçası haline getirip, başarıyı sahiplenmelerini sağlamak bizler için çok önemli. Orka Holding bünyesinde bulunan donanımlı insan kaynağı ve geniş istihdam ağını en iyi şekilde kullanmak için her bir çalışanımızın fikirlerini, onlardan gelen geri dönüşleri en iyi şekilde değerlendiriyoruz. Bunun için sadece kapımızın her zaman açık olmasının da yeterli olmadığı bilincindeyiz, ekibimizle sürekli iletişim halinde olup, onları fikirlerini paylaşmaları yönünde teşvik ediyor, farklı fikirler üretmeleri için motive ediyoruz.

Çalışanlarımızın fikirleri şirketimize güçlü katkı sunuyor

Öncelikle bu olgulara açık olmayı, çalışma ortamındaki huzuru, mutluluğu ve verimi artırma adına çalışanlarımızın fikirlerini çok önemsiyorum. Söz konusu yönde iletişime açık olmak, kişisel beceri ve kabiliyetlerimizi, müşterek hedeflere ulaşma yolunda en üst düzeyde geliştirmemize güçlü katkı sunuyor. Aynı zamanda ileride yaşanabilecek olası anlaşmazlıkları da minimize eder bir duruma getiriyor.

Borusan Cat İcra Kurulu Başkanı Özgür Günaydın:
“İnsan kaynağımız en değerli hazinemiz"
Borusan Cat olarak, “Daha İyi Bir Dünya İçin Çözüm Üretiriz” mottosuyla şirket amacını benimsiyoruz. Tüm operasyonlarımızı bu anlayış doğrultusunda gerçekleştiriyoruz. Şirket amacımızda belirttiğimiz çözümleri sunarken de insan kaynağımızı en değerli hazinemiz olarak görüyoruz.

nsana yatırım yapıyor, çalışma arkadaşlarımızın mevcut yeteneklerini geliştirmeyi, değişen dünyaya uyumlu bir şekilde eksik gördükleri alanlarda kişisel gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Uzun yıllardır Borusan Cat bünyesinde yer alan kurum lideri olarak da çalışan arkadaşlarımızı işlerimizin merkezine almayı, onlarla şeffaf bir ilişki kurmayı, düşüncelerinden, fikirlerinden yararlanmayı çok önemsiyorum. Yıl içerisinde de pek çok iş sahasını dolaşıyor, sahaya inerek ilgili ekiplerimizin görüşlerini, ihtiyaçlarını dinliyorum. İletişimde bariyerleri kaldırarak farklı seslere kulak vermenin bir kurumu geliştirdiğine inanıyorum. Bu konuda kurumumuz içerisinde farklı paylaşım olanaklarının hayata geçirilmesine de öncülük etmiş olmaktan mutluluk duyuyorum.

 

Geribildirim konusunda önemli projeler geliştirdik

Borusan Cat’te 6 Sigma doğrultusunda yıllar içinde kurum kültürümüze yerleşmiş bir geri bildirim alma ve verme alışkanlığı bulunuyor. Biz de bu anlayışı daha da ileriye taşımaya odaklanarak şeffaf, herkesin düşüncelerini özgürce paylaştığı bir kurum kültürü yaratmaya odaklandık. Bunu gerçekleştirmek adına da farklı projeleri hayata geçirdik, çünkü geri bildirim almanın tek başına yeterli olmadığına inanıyoruz. Aldığımız aksiyonlar ile bugün geldiğimiz noktada çalışan bağlılık oranlarımızın çok yüksek olduğunu görüyoruz.

Geribildirim konusunda bugüne kadar önemli projeler gerçekleştirdik. Pandemi de dahi geri bildirimi ön plana alarak “dijital kahve sohbetleri” adıyla düzenli etkinlikler yaptık. Hayata geçirdiğimiz işler içerisinde en önemli projelerimizden biri “Kamp Ateşi” adını verdiğimiz düzenli toplantılarımız oldu. Amaç, fiziksel olarak buluşup, ofiste buna özel tasarlanmış bir odada paylaşım yapmaktı. Kamp Ateşi’ni başlatırken düşüncemiz, geribildirim kültürünü kurum geneline yayabilmek, iletişime daha açık bir yapı inşa edebilmekti. Düşüncelerini söylemekten çekinmeyen, birbirinin yanında rahatça kendini ifade eden bir çalışan grubu düşüncemiz ile kamp ateşi imajı birebir örtüştü.

Her kademedeki arkadaşımızla birebir görüşmeler yapıyoruz

Açık iletişimi önceliklendiren kurum kültürünün yansımasını sonuçlarımızda görüyoruz. Her sene bir önceki yıla göre daha başarılı bir performans ortaya koyuyoruz. Sene içerisinde tüm Türkiye organizasyonunu dahil ettiğimiz Çalışan Bağlılığı Anketi ve Caterpillar’ın tüm distribütörlerine önerdiği ve bizim de 6 ülkede uyguladığımız Employee Opinion Survey anketlerini uyguluyoruz. Anket sonuçlarından yola çıkarak, odaklanmamız gereken alanları belirliyor, “bireylere dokunma” anlayışımız ile her kademedeki arkadaşımızla birebir görüşmeler yapıyoruz.

OTOKOÇ OTOMOTİV GENEL MÜDÜRÜ İNAN EKİCİ:
Çalışan deneyimi her daim ajandamızda
Otokoç Otomotiv olarak müşteri ve çalışan deneyiminin kesişimi bizim için yeni bir konsept değil. Çalışanlarımızın iyi bir deneyim yaşamasının müşterimize doğrudan etkisi olduğunun her zaman bilincindeyiz. Bu nedenle de çalışan deneyimini iyileştirmek, stratejik planımızda değişmeyen bir ajanda maddesi.

ncelikle her sene çalışan bağlılığını ve deneyimini değerlendirdiğimiz bir anket yapıyoruz. Burada çalışanlarımızın verdiği cevapları değerlendiriyoruz. Bununla birlikte çalışan deneyimine odaklanan ve farklı çalışan gruplarının beklentilerini ortaya çıkarmak üzere çalışan Gündem Sensin ekiplerimiz var. Özellikle ben ve Üst Yönetim ekibimiz yeni neslin beklentilerini anlamak ve liderlik yetkinliklerimizi güncel tutabilmek adına Management Trainee'lerimizden tersine mentorluk alıyoruz. Bunun yanı sıra süreçlerimizi nasıl geliştirebiliriz konusunda da çalışanlarımızı duymak için iki ayrı platformumuz bulunuyor. Biri Inomotion platformu. Burada tüm arkadaşlarımız özgürce fikirlerini iletebiliyor. Diğeri de Otokoç Sinerji platformumuz. Burada da şirket genelinde kolektif olarak çalışılabilecek projeler paylaşılıyor. Inomotion platformundan gelen fikirler ve Otokoç Sinerji platformundan gelen projeler liderlik ekibimiz tarafından değerlendiriliyor.

 

Farklı fikirler, deneyimler ve bakış açıları önemli katma değerler sağlıyor

Otokoç Otomotiv olarak attığımız her adımın şeffaflaştırılması ve ortak akılla geliştirilmesi konularına çok önem vererek ilerliyoruz; Farklı fikirler, deneyimler ve bakış açıları; bize çok değerli perspektifler, şirket kültürümüze ise son derece önemli katma değerler sağlıyor. En önemli gündem maddelerimiz arasında konumlandırdığımız bir diğer konu ise cinsiyet ve fırsat eşitliği.

Sektörde standartları tanımlamayı benimsemiş bir kurum olarak son dönemde Kurum İçi Girişimcilik yetkinliğimize daha da odaklandık. Fikirlerini özgürce ifade ederek, sorumluluk aldıkları bir ortamda bulunmak çalışanlarımız için ayrı bir motivasyon kaynağı sağlıyor.

Burada söz ettiğimiz değerler zincirinin kurumumuzun DNA’sına işlediğini söylemek abartılı olmayacaktır. İşte tam da bu nedenle, Otokoç Otomotiv’in “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” arasında yer almasının da bu yaklaşımın doğal sonuçlarından biri olduğu görüşündeyiz.

Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaşkın:
İnsan kaynakları en önemli sermayemiz

alışan deneyimi de müşteri deneyimi gibi en üst sırada yer alan başlıklarımızdan biri… 2021 yılında başlattığımız İK Dönüşüm Programımızda; öncelikle Yataş Grup Çalışan Yolculuğu’nu tasarladık. İnsan kaynakları süreçlerimizin tasarımında, bu yolculuğu ve çalışan deneyimini merkez aldık. İnsan kaynakları en önemli sermayemiz. Bu nedenle çalışanlarımızın görüşlerini almayı önemsiyoruz. Bu amaçla düzenli olarak çalışan memnuniyeti anketleriyle, bir yandan çalışanlarımızın memnuniyetini ölçerken, diğer yandan görüş ve önerilerini alıyoruz. Ayrıca şirketimiz iletişim kanalları, tüm çalışma arkadaşlarımız için açık. Her bir çalışma arkadaşım, görüş, öneri ve beklentilerini direkt olarak bana iletebiliyor.

Çalışanlarımızdan gelen her fikri değerlendiriyoruz

Şirket olarak yeni fikirlere çok değer veriyor, kendimizi ileriye taşımamıza, geliştirmemize katkı sağlayacak her fikri değerlendiriyoruz. Bu çerçevede çalışma arkadaşlarımıza özgür bir çalışma ortamı sunuyor, çalışanların her seviyede yöneticiye direkt temas etme prensibi ile açık kapı sistemini uyguluyor ve çalışanlarımızın her konudaki fikirlerini paylaşmasına olanak sağlıyoruz. Bu sayede çalışma ortamından yeni iş fikirlerine, ürünlerden müşteri memnuniyetine birçok alanda yenilikleri hayata geçiriyoruz. Farklı fikirlerin paylaşıldığı bu yapı, gözden kaçırılan detayları ya da hatalarınızı görmemize ve hatta daha hızlı çözmemize faydalı oluyor.

Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk:
En önemli değerlerimiz çalışanlarımız ve misafirlerimiz​​​​​​​

egasus Hava Yolları olarak, bizim en önemli değerlerimiz çalışanlarımız ve misafirlerimiz. İşte bu sebeple; operasyonel hedeflerimiz doğrultusunda sağlam adımlarla ilerlerken, Pegasus'u gelecekte, çalışan ve misafir memnuniyetinde iddiasını ortaya koyan dijital bir hava yolu olarak hayal ediyorum. Ajandamın ilk sırasında yetenek yönetimi ve misafir deneyimini iyi yönetecek ve gelişecek bir Pegasus yer alıyor. Ekip arkadaşlarımla birlikte bu doğrultuda var gücümüzle çalışıyoruz.

 

‘CEO Buluşmaları’ ile Pegasuslularla bir araya geliyorum

Ben iletişimin gücüne inanan biriyim. Bu sebeple bana direkt bağlı olsun ya da olmasın tüm ekip arkadaşlarımla iletişimde olmak, günlük iş rutinimin içerisinde yer alan bir başlık. Çalışma arkadaşlarımın fikirlerini, görüşlerini bana rahatlıkla aktarabildiği, karşılıklı paylaşımda bulunabildiğimiz bir iletişimimiz var ve bu beni çok mutlu ediyor. Ayrıca bu yakın ve açık iletişimi desteklemek ve güçlendirmek için, “CEO Buluşmaları” etkinliğiyle aramıza yeni katılan Pegasuslularla bir araya geliyorum. Bu buluşmalarda bir yandan havacılık sektörü ve Pegasus’la ilgili merak ettikleri konular hakkında derinlemesine sohbet ederken, diğer yandan karşılıklı olarak birbirimizi daha yakından tanıma fırsatı buluyoruz. Böylelikle birbirimize her zaman rahatlıkla ulaşabileceğimiz keyifli bir ilişkinin temellerini atmış oluyoruz.

Çalışanlarımızın katkılarıyla, hedeflerimize çok daha kolay ulaşabileceğimize inanıyoruz

Biz kapsayıcılığın ve çeşitliliğin gücüne inanan bir şirketiz. Her insan ayrı bir akıl, ayrı bir deneyim… Bu anlamda her çalışma arkadaşımızın fikirleri, görüşleri çok kıymetli bizim için. Hatta bununla ilgili bir projemiz de var. Şirketimizde inovatif fikirleri duymak ve desteklemek adına Flydea isimli bir platform açtık. Çünkü tüm çalışma arkadaşlarımızın kendi alanları dışında da şirketimize katkı sağlayacak fikir ve önerileri olduğunu biliyoruz. Yaratıcı ve yenilikçi bir ortam sunmayı hedefleyen Çalışan Öneri Sistemimiz Flydea üzerinden çalışanlarımızın katkılarıyla, hedeflerimize çok daha kolay ulaşabileceğimize inanıyoruz.

PhIlIps Türkiye Genel Müdürü Gamze Arbak:
‘İletişim’ ve ‘İletişim Dili’ çok önemli​​​​​​​

nsan odaklı bir sağlık teknoloji şirketi olarak, ‘iletişim’ ve ‘iletişim dili’ bizim için çok önemli. İnsana değer veriyor ve ‘insana dokunan’ işlere imza atıyoruz. İnsan kaynağı stratejimizde de yer alan ‘performans kültürü oluşturma’ maddesi bu noktada devreye giriyor. Önceliklerimiz arasında her zaman, Philips kültürü ile örtüşen çalışanlarımızın şirketimiz bünyesinde yer aldığından ve gelişimlerinin sürdürülebilirliğinden emin olmak yer alıyor. Ajandamızda, bu yolculukta bizim en büyük gücümüz olan çalışanlarımız önemli bir yerde bulunuyor. Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımanın en önemli adımlarından biri de çalışan memnuniyeti ve sadakatini sağlamaktan geçiyor. Bu nedenle Türkiye’nin en iyi işverenleri arasında yer almak için çalışıyoruz.

 

‘Açık Kapı Politikası’ öncelikli sırada

En büyük sorumluluğumuz, gerçek ve şeffaf iletişimi tüm süreçlere dahil etmek ve çalışmalarımızın her aşamasında samimiyet odaklı olmak. Doğru ve sağlıklı kurulan iletişimi çalışanlar ve kurumlar için önemli bir yapı taşı olarak görüyoruz. Üstlendiğim pozisyonda çalışanlarımızın fikirlerine her zaman saygı duyuyor ve birinci ağızdan dinlemeyi çok önemsiyorum. Bu kapsamda benim için her zaman Açık Kapı Politikası öncelikli sırada yer alıyor. Bu kültür şirketimizin de temelinde yer aldığı için çalışanlarımız ile aramda şeffaf bir iletişim olduğunu söyleyebilirim. Düzenli bire bir görüşmeler organize ederek karşılıklı iletişimi desteklerken, tüm ekip arkadaşlarımızın fikir, öneri ve dileklerini paylaştıkları dijital bir platformumuz da bulunuyor. Haftalık yönetim ekibi toplantılarımızda bizlere ulaşan geri bildirimleri değerlendirip, karar alma süreçlerimize ekliyoruz. Ayrıca düzenli olarak yaptığımız Çalışan Memnuniyet Anketleri ile de ekiplerimizin global, bölgesel ve fonksiyon bazında nabzını tutuyor, bunları şeffaf bir şekilde paylaşıyor ve buna yönelik aksiyonlar alıyoruz.

Taze fikirlerin değerlendirilmesi gerekiyor

Değişen ve gelişen çağın hızına uyum sağlayabilmek için taze fikirlerin her zaman değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. DNA’sında inovasyon olan ve sürekli kendini yenileyen bir şirket olarak da yeniliklere ve gelişime her zaman açığız. En yenilikçi fikirlerin ortak akıl ile ortaya çıktığına inanıyorum.