PAZARLAMADA 'BÜYÜK VERİ'NİN ROLÜ

Şirketler artık değişen müşteri profili ve satış anlayışıyla birlikte zorunluluk haline dönüşen "Büyük Veri" yönetimini etkili bir pazarlama aracı olarak kullanıyor. Ulaşılan nitelikli bilgi, hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentilerinin doğru analiz edilmesini sağlıyor. Bunlar ışığında hazırlanan bilgilendirme ve kampanyalar ise kurumları rekabette ön plana çıkartıyor. En nihayetinde üretici ile tüketici daha da yakınlaşıyor. Peki! Birçok dev "Büyük Data"yı pazarlama stratejilerine adapte ederken nelere dikkat ediyor? Ya planlamalar? Hâlâ işin olmazsa olmazı mı?

Teknolojinin ilerlemesi, internetin gelişmesi ve sosyal medya devrimi sayesinde bilginin gücünün öne çıkması, iş yapış şeklimizi de kökten değiştirdi. Firmalar bir adım öne geçebilmek için fark yaratmak zorunda. “Büyük Veri” ise yerinde analiz metotlarıyla yorumlandığında, şirketlerin stratejik kararlarını doğru almalarına, risklerini daha iyi yönetmelerine, inovasyon yapmalarına ve pazarlama metotları oluşturmalarına imkân sağlayabiliyor.

SİHİRLİ BİR KAVRAM VEYA KELİME GİBİ...
“Büyük Data”, satış ve pazarlama ekiplerinin nasıl kullanacakları konusunda tam karar veremedikleri sihirli bir kavram veya kelime gibi. Haliyle sadece rakamlardan ibaret olmadığı, aynı zamanda düzgün sınıflandırılması ve süreçleri etkileyecek bilgi üretilmesi önemli. Çünkü bilgisayar sistemlerinden gelen veriler, tek başlarına hiçbir anlam ifade etmiyor. Ancak belli bir amaç doğrultusunda eşlendikleri takdirde değer kazanıyor.

STRATEJİLERİN HAYATA GEÇİRİLMESİ İÇİN; PLAN...
Stratejilerin hayata geçirilmesi ve somut aksiyonlara dönüştürülebilmesi için kapsamlı bir pazarlama planına ihtiyaç duyulur. Bunu hazırlanırken de hedeflere ve kullanılacak rotaya bağlı kalınmalı. Üstelik, daha alt seviyede ve detaylı çalışmalar gerçekleştirilmeli. izlenecek yöntemlerin hedef pazara göre uyarlanmasına yönelik aksiyonlar ve aktiviteler tasarlanmalı. Çalışanlar arasında görev dağılımına gidilmeli, bir zaman dilimi içerisinde tamamlanmalı...


ORKA HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ / GENEL KOORDİNATÖRÜ OSMAN ARAR:
PAZARLAMA STRATEJİLERİMİZDE ‘BÜYÜK VERİ’Yİ KULLANIYORUZ
“Büyük Veri” moda sektörü için de etkili bir araç. Orka Holding olarak, kişiselleştirilmiş, beklentiye cevap veren hizmet prensibini benimsedik. Bunu ileriye götürmek için müşterimizi daha yakından tanımaya, her kanaldan dinlemeye ve hıza özen gösteriyoruz.

Markalar ve tüketici arasında çift yönlü bir etkileşim var. Marka bir yandan vizyon, trend, kalite, servis, inovasyon sayesinde hizmet sunarken diğer taraftan da tüketici alışkanlıkları ve sektörel bazda farkındalığı geliştirir. Tüm bunları yaparken de bilgiden beslenir. 

BİLEŞENLER, DOĞRU PLATFORMLARDA İŞLENMELİ
Tüketici profili, alışveriş davranışı ve beklentileri, teknolojik gelişmeler, değişen iletişim ve etkileşim kanalları gibi daha pek çok bileşeni bir arada ve doğru platformlarda işlemek, analiz etmek, yorumlamak ve aksiyona dönüştürmek gerekiyor. Analiz, yorum ve aksiyon arasında kurulan denge, “Büyük Veri” sayesinde mümkün oluyor. Kişiye özel kampanyalar ve değişkenlik gösteren davranışlara yönelik pazarlama stratejilerimizde büyük veriyi kullanıyoruz. 

PLANLAMA OLMADAN İŞ YAPMAK YANLIŞ
Planlama ve doğru bir iş planı olmadan iş yapmak doğru değil. Orka Holding olarak yıllık, 5 yıllık ve 10 yıllık iş planlarımız, hedeflerimiz belli ve bunlara uygun çalışırız. Fakat hedeflerimize doğru ilerlerken yolda planlanmayan, önem sırası değişen durumlar önümüze çıkabilir. 30 yılı aşkın “know-how”ımız ve tecrübemiz ile hızlı kararlar alıp yolumuzda ilerleyebiliriz. Bu sayede global yolculuğumuza emin adımlarla ve ışık hızı ile devam ediyoruz.


ARZUM PAZARLAMA VE ÜRÜN GELİŞME DİREKTÖRÜ MEHTAP YILDIZ:
VERİLERİ İŞLEME YETENEĞİNİZ ÇOK ÖNEMLİ
“Büyük Veri”, pazarlamanın her bir alanında ciddi değer yaratabilen günümüzün en önemli araçlarından biri. “Büyük Veri”yi toplamak, onları gelişen altyapı teknolojileri ile anlamlandırabiliyor olmak ve çıktıların sonunda bir sürece sokarak yönetebilmek, bizim stratejimizle bağlantısını bulmak çok kıymetli.

“Büyük Veri”nin peşine düşüp küçük ve hemen yanı başımızda yaratılan verileri göz ardı eder hale gelmemeliyiz. Yani sahaya inmek önemli. Günde 9 saat boyunca markanın önemli bir fonksiyonuyla yakından ilgilenen çalışanların görüşlerini almak, her gün tüketicilerle canlı temasta olan çağrı merkezi çalışanlarını dinlemek, sosyal medya dinlemeleri gibi küçük öbek halinde oluşan verileri işleme yeteneğiniz de çok önemli. Tüm bunlardan aksiyon çıkarma çevikliğimiz “Büyük Veri” ile iş yapma yetkinliğimizin de temelini oluşturacaktır.

İÇ VE DIŞ ORTAMDAKİ DEĞİŞİMLER, HIZLI ALGILANMALI
Bence tek acil ve öncelikli şey; iç ve dış ortamdaki değişimleri hızlı algılamak ve müşterilerimize değer sağlamak için bu değişime göre davranmak. Yani önemli olan; çalışanımızı, tüketicimizi, satış kanallarımızı, rakibimizi iyi dinlemek ve değişimi, talepleri algılamak. 
Aslına bakarsanız, bazen fazla planlama, bu çok önemli bulduğum çeviklik yetkinliğini bastırıyor. Bazen günlerce, bir şekilde planlanmış; ama önceliği olmayan toplantılara girdiğimi fark ediyorum. 

Tabi ki planlama yapmadan spontan iş yapmak da mümkün değil. Önüme gelen konunun benim önceliğim olup olmadığını, stratejimizle uyumlu olup olmadığını muhakkak sorguluyorum ve hemen her gün sonunda hedeflerimize ulaşma konusunda gün içinde hangi adımları attığımın bir muhasebesini yapıyorum. Eğer iyi bir cevabım yoksa muhakkak aksiyonumu alıyor ve çevikliğimi yeniden kazanacağım şekilde planlamamı gözden geçiriyorum.


FLO MAĞAZACILIK PAZARLAMA DİREKTÖRÜ MUSTAFA KEMAL TEMEL
YAPAY ZEKÂ İLE YENİ TRAFİK KAMPANYALARI DAHA ETKİLİ 

2019 yılı ilk ayında online satışların, toplam satışlar içindeki hacmi yüzde 11’i aştı. Tüm yapıda önemli bir ciro elde etmenin getirdiği sorumluluklar, dijital reklam faaliyetlerinde de yeni arayışlara girmemize sebep oldu. Statik görsellerin ötesine geçerek tüketicilerin arzu ettiği kişiselleştirilmiş reklamları sunmanın dönüşleri artıracağını öngörüyorduk. 

REKLAMLARIN TIKLANMA ORANI YÜZDE 172 ARTTI
Gelişmiş teknoloji pazarlama çözümleri sağlayan RTB House’un geliştirdiği, yapay zekâ pazarlama laboratuvarı ile yaratıcılık laboratuvarının ilk ürünlerinden biri olan Snippet Ads, kısa sürede yeni trafik kampanyalarını daha etkili hale getirdi ve daha iyi performans elde edilmesini sağlayan etkili bir sistem ortaya çıkardı. Kampanya, daha fazla yatırım yapılmasını gerektirmeksizin Google Analytics oturum maliyetlerinin yüzde 55 oranında düşmesine ve yüzde 384 daha fazla oturumun elde edilmesine yardımcı oldu. Snippet Ads sayesinde reklamların tıklanma oranı (CTR) yüzde 172 arttı.


İŞ BANKASİ BİREYSEL BANKACILIK PAZARLAMA MÜDÜRÜ BURAK SEZERCAN
PAZARLAMADA BAŞARI ÇEVİK ÇALIŞMA ANLAYIŞINA BAĞLI

Pazarlamada başarının formülü, bireye ve hıza odaklanmak. Bunu yapabilmek için de yapay zekâ teknolojilerine yatırım yapmanın yanı sıra, organizasyon içerisinde çevik çalışma anlayışıyla iş yapmak vazgeçilmez.
İş Bankası olarak, günlük hayata dair farklı ihtiyaçlar için uçtan uca bir deneyim sunacak şekilde tasarladığımız mobil uygulamamız Maximum Mobil ile müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak çözümler üretmeye devam ediyoruz.


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ CANAN SOYSAL:
PAZARLAMA STRATEJİLERİMİZİ VERİLER IŞIĞINDA BELİRLİYORUZ 

Büyük veri birkaç aşamada devreye giriyor. Terminal içinde yolcularımızın hangi aşamada ne kadar zaman harcadıkları, yolcu sayılarımızdaki değişimler, havalimanına ulaşım süreleri ve ticari gelirler, büyük veriyi oluşturan datalar. Tüm bu veriler ışığında pazarlamadaki temel stratejilerimizi oluşturuyoruz.

PLANLAMA ÇOK ÖNEMLİ
Herşey acil olsa bile bir sıralama ve planlama içinde olmalı. Neyin, nasıl yapılacağını planlamak tüm bu acil (!) koşuşturması içinde adete bir yol gösterici, bir pusula gibi... 


SAMSUNG ELECTRONICS TÜRKİYE KURUMSAL MARKA & PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI BARIŞ GÖKPINAR:
GİZLİLİĞİ VE KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINI ÇOK ÖNEMSİYORUZ
Kişisel verilerin korunması, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK)’nın yanı sıra, Samsung Global’in gizlilik ilkeleriyle destekleniyor. Bu yaklaşım çerçevesinde tüm tüketicilerimizin kişisel veri işleme rızalarını alıyoruz. Sistemlerimize açık rıza alınan veya kanunlar tarafından işlenmesine izin verilen kişisel verileri kayıt ediyoruz. 

Samsung olarak, teknoloji ve trendlere yön veren markalardan biriyiz. Bu misyonumuzu pazarlama ve iletişim alanında yaptığımız projelere de yansıtarak sektörde örnek gösterilecek işleri hayata geçiriyoruz. Samsung Türkiye olarak, gizliliği ve kişisel verilerin korunmasını son derece önemsiyoruz ve tüketicilerimize dokunan tüm iletişimlerimizde, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ve ilgili ikincil mevzuatlarına uygun hareket ediyoruz. 

TÜKETİCİLERİN, MARKAYLA KURDUĞU BAĞI GÜÇLENDİRİYORUZ
Kampanya iletişim modellerimizi tasarlarken tüketicilerin markayla kurduğu duygusal bağı güçlendirecek unsurlara yer vermeye dikkat ediyoruz. İletişim modellerimizin Müşteri Đlişkileri Yönetimi (CRM) verisiyle eşleştirilmiş olması, iletişim izni almış olduğumuz tüketicilerin aradıkları doğru içeriği bulmalarını kolaylaştırması nedeniyle tüketicilere zaman kazandırıyor, bundan dolayı da kritik önem taşıyor. KVKK iletişim izinlerini aldığımız tüketicilerimize şu an 300’den fazla segmente farklı iletişim mesajları, teklifleri ve yan ürün önerileri sunabiliyoruz. CRM, medya veri yönetimi platformu ve shop.samsung.com’da kullandığımız kişiselleştirilmiş web deneyimini zenginleştiriyoruz.

‘İŞİ HIZLI YAPACAĞIM’ DİYE PLANSIZ HAREKET EDİLMEMELİ
İşe etki eden faktörlerin çok çabuk değişebildiği, dinamik karar aldığımız bir dönemde yaşadığımız gerçek. Bu nedenle işlerin eskiye göre daha hızlı yapılması gerekiyor. Ancak “İşi hızlı yapacağım” diye plansız hareket etmek doğru bir yaklaşım değil. Öncelikli olarak hangi hedefe yürümek istediğinizi net bir biçimde ortaya koymalıyız. Bu hedefe ulaşmak için de planlama yapılması şart. Günümüzün iş yapış ortamını fırtınalı denize benzetmek gerekirse; planlama yapmamak demek, varmak istediğiniz limana ulaşmak için hangi rotayı kullanacağınızı düşünmeden denize açılmak demek...


SIGNIFY PAZARLAMA DİREKTÖRÜ AYLİN ALPAY:
YEREL STRATEJİLERİMİZİN TEMELİ; İNOVASYON VE YATIRIM
Teknoloji ve Ar-Ge yatırımı, markamızın en güçlü olduğu ve yatırımın yapıldığı ana alanlar. SIgnIfy olarak, yeni geliştirdiğimiz ürünlerin büyük bir bölümünü, LED ve bağlantılı aydınlatma teknolojileri tabanlı ürünler oluşturuyor. 

2018 yılında Ar-Ge’ye yaklaşık 300 milyon Euro yatırdık. Bu rakam, toplam satış gelirlerimizin %4.5 gibi bir oranına denk geliyor. 2019’un ilk yarısında da rakamlarımızın bu konuda öncülüğümüzü destekler nitelikte olduğunu gördük. Son çeyreğinde de aynı şekilde olacağı inancındayım. 

BİRÇOK KONUDA TÜRKİYE’DE ÖNCÜYÜZ
Özellikle bağlantılı LED sistemleri, anahtar teslim aydınlatma çözümleri gibi birçok konuda Türkiye’de öncü olmakla beraber, bu birikimle yeni teknolojik ürün ve çözümlerin Türkiye’ye getirilmesinde , ürünlerin güncel yönetmelikler ve teknik şartnamelerle uyumlu olmasının sağlanmasında da aktif rol alıyoruz. İnovasyon ve yatırım, markamızın hem global hem de yerel stratejilerimizin temelini oluşturuyor.

GLOBALDE OLDUĞU GİBİ TÜRKİYE’DE DE PAZAR LİDERİYİZ
Kapasite, kalite ve ürün çeşitliliği açısından hızla gelişen aydınlatma sektörü, yeni ve gelişmiş bir teknoloji olan LED’e yönelerek büyüme sürecini hızlandırdı. Aydınlatma alanında önümüzdeki dönemde LED’in ciddi bir paradigma değişikliğine yol açması beklenirken, 2020’de piyasanın en az yüzde 75'inin LED’e geçmesi öngörülüyor. LED dönüşümü konusunda, globalde olduğu gibi Türkiye’de de pazar lideri olarak; özellikle bağlantılı LED sistemleri, anahtar teslim aydınlatma çözümleri gibi birçok konuda Türkiye’de öncü ve destekçi olmaya devam edeceğiz. 

Yalnızca son teknoloji ürün ve çözümlerin Türkiye’ye getirilmesinin yeterli olmadığının farkındayız.  Aynı zamanda bu ürünlerin güncel yönetmelikler ve teknik şartnamelerle uyumlu olması da bizim için çok hassas bir konudur. A+ ve A++  enerji sınıfı etiketlerine sahip çevreye duyarlı Philips ampul ve aydınlatma armatürleri ile enerji verimliliğine katkıda bulunarak sürdürülebilir teknolojileri destekliyoruz.


MERCEDES-BENZ TÜRK OTOMOBİL GRUBU İCRA KURULU ÜYESİ ŞÜKRÜ BEKDİKHAN:
ÜRÜNLERİMİZİ GELİŞTİRMEDE ‘BÜYÜK VERİ’DEN YARDIM ALIYORUZ 
Teknolojinin her geçen gün gelişim gösterdiği dijital çağda, pazarlamayı “Büyük Veri”den bağımsız düşünmek mümkün değil. “Büyük Veri” müşterimizle daha yakın bağ kurmamızda, pazarlama stratejilerimizi geliştirirken onların deneyimlediği yolculuğu başından sonuna kadar takip etmekte yardım aldığımız en önemli araçlardan biri.

Müşterilerimize uygun kişiselleştirilmiş kampanyalar oluşturmakta, ürünlerimizi müşteri görüşlerine geliştirmek gibi konularda “Büyük Veri”den yardım alıyoruz. Bu sayede aldığımız içgörülerle müşterinin beklentilerini anlayıp, marka ile sürdürdükleri bu yolculuğun çok daha ihtiyaca yönelik geçmesini sağlıyoruz. 
“Büyük Veri”yi stratejilerimize adapte ederken temel odak noktamız; doğru araçları, doğru iletişim biçimleriyle kullanmak. Bu sayede müşterinin ihtiyacına cevap vererek, potansiyel müşterilerimizi yolculuğun her aşamasında yanında oluyoruz.

ZAMAN YÖNETİMİNDE VERİMLİLİK VE PLANLAMA
Dijital dünyada zaman hızlı akıyor ve zaman yönetimi de aynı doğrultuda zorlaşıyor. Benim gözümde zaman yönetimi iki anahtar kelimeden oluşuyor. Bunlar verimlilik ve planlama. Planlama, yapılacakları önceliklendirme açısından çok önemli. Zamanınızı etkili planlamanın yanı sıra, planlanan zamanı etkili kullanmak da kritik. 
Planlanan zamanın etkili kullanımı konusunda verimliliğin önemli bir payı var. Tabii tüm bunlara ek olarak, pazarlama dünyasının sürekli bir değişim içinde ve fırsatlar doğrultusunda çalıştığını da unutmamak gerek. Dolayısıyla, evet planlama işin olmazsa olmazı; ama bu planı değişen ihtiyaçlara göre adapte edebilme yeteneği son yıllarda çok daha öne çıkıyor.


MICROSOFT PAZARLAMADAN VE OPERASYONLARDAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MÜNİR KUNDAKÇI:
VERİYLE ŞEKİLLENEN YENİ PAZARLAMA PROGRAMLARI GELİŞTİRDİK 

Günümüzde teknoloji ve pazarlama, ayrı düşünülemez iki kavram olarak öne çıkıyor. Bugün şirketlerin %88’i, müşteri bağlılığına odaklanmış durumda, %73’ü müşteri ihtiyaçlarını karşılayamamaktan endişe duyuyor, %78’i kararların arka planındaki verilerin kalitesinden emin değil ve %79’u iş modellerinin rekabet için yeteri kadar güncel olmadığını düşünüyor. 

DİJİTAL DÖNÜŞÜM MODERN PAZARLAMANIN MERKEZİNDE
Hızla değişen müşteri taleplerine ayak uydurabilmek için dijital dönüşümü modern pazarlama faaliyetlerinin merkezine almak gerekiyor. Dijitalleşen kurumlar ortalama olarak %9 daha fazla gelir elde ederken, %12 daha fazla pazar değerine ulaşıyor ve rakiplerinden %26 daha fazla kâr elde ediyor. 
Müşterileri odaklı, kişiselleştirilmiş, online ve offline engtegrasyonu sağlanmış ve yatırım geri dönüşünü ön plana alan bir anlayışla, pazarlama potansiyelimizi ve müşterimizin Microsoft’a bağlılığını güçlendiriyoruz. Veriyle şekillenen yeni pazarlama programları geliştirdik. Veri analitiği ve iç görülerden faydalanarak pazarlama sonuçlarımızı her geçen gün daha da iyileştiriyoruz.


KARACA ŞİRKETLER GRUBU GRUP PAZARLAMA DİREKTÖRÜ VE İCRA KURULU ÜYESİ GALİP BAĞCI:
ONLINE VE OFFLINE KANALLARIMIZI ENTEGRE EDİYORUZ

Karaca olarak, “Büyük Veri” noktasında hem online hem de offline  kanallarımızı entegre ediyoruz . Ayrıca YouTube, Google iş birliklerimizle de segmente edilmiş datanın hareketlerine göre mecralarda iletişim planlamaları yapıyoruz. Önemli olan, siz arkada ne kadar karışık olursanız olun, doğru müşteriye, doğru mecrada basit anlaşılır net bir şekilde  ulaşabilmek. 

KARACA İÇİN PLANLAMALAR ÇOK ÖNEMLİ
Planlamalar olmazsa hedef belirleyemez ve o hedefe en nitelikli şekilde ulaşmak için gerekli aksiyonları alamayız. Zamanlamalar, içerikler, 360 derece iletişim kurgusunun tamamı bu planlamalar doğrultusunda ortaya çıkar. 
Planlama ürün gamına yeni katılacak bir ürünün belirlenmesi ile başlayıp satış sonuçlarının masaya gelmesine varana kadarki tüm süreçte çok önemli. Aynı şekilde, “Bir yıl boyunca hangi ürün, ne zaman, hangi kanallarla, hangi strateji ile iletişimde nasıl bir yol izlenerek hedeflenen satışa ulaşacak?” yine bu planlamalar sayesinde olmalı. Dolaysıyla bizim için profesyonelliğin yolu planlamalardan geçer.


MITSUBISHI ELECTRIC TÜRKİYE REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜR YARDIMCISI SAVAŞ CENEVİZ:
‘BÜYÜK DATA’YI İŞLERKEN EN UYGUN BİLGİYİ TOPLAMALISINIZ

Kişisel veriler artık geçmişe göre çok daha hassas ve önemli hale geldi. “Büyük Data”yı işlerken markanızın faaliyet alanına en uygun bilgiyi toplamak ve işlemek zorundasınız. Yasalar, bilgi toplamayı kısıtladığı için elde edilecek data artık çok daha kritik. Bu noktada yasalara uygun olarak toplanan verilerin, kişinin beklentilerine en uygun çözümü sunmak için kullanılması büyük önem taşıyor. 

PLANLAMA, TÜM FAALİYETLER İÇİN BİR KLAVUZ KAPTAN
Şirketlerin tüm faaliyetleri için adeta bir kılavuz kaptan konumunda olan planlama, hedefe ulaşmanızda kontrol noktası olması açısından da çok önemli. Özellikle e-ticaretin hayatımıza girmesi, planlama süreçlerinin artık daha da iyi organize edilmesi ve çağın hızına ayak uydurması gerekliliğini ortaya koyuyor. Rotadan çıkmadan yol almak elbette önemli; fakat planlama adımlarını gözden geçirdiğinizde sistemi yavaşlatan rutin prosesleri sadeleştirmeniz, hızlanmanıza destek olacak.