PHILIPS UV-C'LERİ VİRÜSÜ YOK EDİYOR

PhIlIps Aydınlatma iken Mayıs 2018'de SIgnIfy adını alan şirket, LED ve bağlantılı aydınlatma, servis ve sistemlerinde sektör lideri... Derin teknolojik bilgisiyle, ticari değer yaratan, zengin kullanıcı deneyimi sağlayan ve hayat kalitesini yükselten dijital yenilikler sunuyor. Evleri, ofisleri, binaları ve kentsel mekânları dönüştürmede ise "nesnelerin interneti"ne başvuruyor. 70'ten fazla ülkede 29 bin çalışanı, Türkiye'de yaklaşık 90 kişilik ekibi bulunuyor.

Dev marka, “Daha aydınlık yaşamlar, daha iyi bir dünya” mottosuyla “Hem dünyayı hem de insanların hayatını iyileştirme” misyonuna sahip. Işığın olağanüstü potansiyelini ortaya çıkarmayı amaçlayan SIgnIfy’ın PHILIPS UV-C IŞIK kaynaklarının, CovId-19 virüsünü saniyeler içinde etkisiz hale getirdiği, Boston Üniversitesi’nce doğrulandı. Biz de odağımıza bu gelişmeyi aldık ve SIgnIfy Ortadoğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan (METAP) Bölge Başkanı ve CEO’su Göktuğ Gür’ü dinledik...

SERÜVENİMİZE, PHILIPS AYDINLATMA OLARAK BAŞLADIK
129 yıldır dünyada, 90 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren bir şirketsiniz... 

Philips Aydınlatma olarak başladığımız serüvende, 2016 yılında Royal Philips’ten ayrılarak kendi ayakları üzerinde duran bağımsız bir şirket olarak halka arz sürecimizi gerçekleştirdik. İsmimizi Mayıs 2018’de Signify olarak değiştirdik. En büyük markamız olan Philips’i de Interact, Trulifi ve Color Kinetics markaları gibi bünyemizde barındırıyoruz. 

TOPLUMLARA YARAR SAĞLAMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ 
ABD’de bulunan Boston Üniversitesi’ndeki laboratuvar testine göre, Signify’ın UV-C lambalarının Covid-19’a yol açan virüsü saniyeler içinde etkisiz hale getirdiği doğrulandı. Bu çok önemli gelişmeden bahseder misiniz?

Covid-19, ölçeği ve toplum üzerindeki etkisi bakımından, eşi benzeri görülmemiş bir salgın. Birçok insan endişe duyuyor ve yeni normale geçtiğimiz bu dönemde, güvende kalmanın yollarını arıyor. Bu durumun işe etkisi çok büyük. Şirketler ve kurumlar, insanların çalışırken, eğitim alırken, seyahat ederken, alışveriş veya egzersiz yaparken, kendilerine biyolojik açıdan güvenli, yani “virüssüz” bir ortam sağlamak için çözümler arıyor. Boston Üniversitesi'ndeki Ulusal Yeni Görülen Bulaşıcı Hastalıklar Laboratuvarları ise Signify'ın UV-C ışık kaynaklarının, Covid-19'a neden olan SARS-CoV-2 virüsünü etkisiz hale getirmedeki etkinliğini doğrulayan bir araştırma yayımladı. Uzun yıllardır bu teknolojiye öncülük eden Signify, UV-C aydınlatmasındaki başarısı kanıtlanmış bir geçmişe sahip. Tecrübemizi çok faydalı bir alanda kullanarak, toplumlara yarar sağlamak için çalışıyoruz.  

35 YILI AŞKIN SÜREDİR UV TEKNOLOJİSİNDE ÖNCÜYÜZ
Çeşitli uygulama alanlarında UV-C aydınlatmaya olan talebin hızla arttığını görüyoruz... UV-C ürün grubundan söz eder misiniz?

UV-C ışık kaynakları alanında lider olarak, 35 yılı aşkın süredir UV teknolojisinde öncü bir rol üstleniyoruz. Artan dezenfeksiyon talebini karşılamak için, çok çeşitli profesyonel uygulamalara özel, portföyümüzü genişleterek UV-C aydınlatmadaki çalışmalarımıza hız kazandırdık. Yeni normale alışmaya çalışan dünyada, insanların güvende kalmalarına katkıda bulunuyoruz. Ürünlerimiz arasında; hava, yüzey ve nesneleri dezenfekte etmek için kullanılabilen ışık panelleri, armatürler, taşıyıcı arabalar, kabinler ve dolaplar yer alıyor. 


12 ADET UV-C AYDINLATMA ARMATÜRÜ AİLESİ... 
Özel geliştirilen ve derin yüzey dezenfeksiyonu için ideal bir çözüm olan UV-C armatürleri ile neyi hedefliyorsunuz?

Hastane, havaalanı, bina, ofis, okul, spor salonu, mağaza, AVM, depo ve toplu taşıma gibi pek çok farklı müşteri segmenti hedefliyoruz. 12 adet UV-C aydınlatma armatürü ailesini pazara sunduk. Otel odasına taşınabilen, otobüs ve tren gibi araçlardaki yüzeylerin dezenfeksiyonu için de ayaklı mobil UV-C armatürlerimiz var. 

CANLILARIN OLMADIĞI ORTAMLARDA KULLANILMALI
Deri ve gözleri korumak, UV-C ışıklarına maruz kalınmasını önlemek için özel filtreler de dahil, ne tür önleyici tedbirler alıyorsunuz? 

Uzun yıllardır yararlanılan UV-C aydınlatma sistemlerinin, uzman profesyonellerce güvenlik talimatlarına göre tasarlandığı ve kullanıldığında güvenli olduğu kanıtlandı. Işınlar zarar verebileceği için insanlar, UV-C ışınlı lambaları asla kendilerinde veya hayvanlarda kullanmamalı. Aksi takdirde göz ve deride ciddi hasarlar görülebilir. Signify olarak UV-C portföyümüz, uzaktan kumanda ve kontrol edilebilen, farklı sensör opsiyonları ile ortamın güvenli olduğu bilgisi doğrultusunda gerekli dezenfeksiyonu tamamlayan ürünlerden oluşuyor.

MİSAFİRLERİN ÇANTALARI SIGNIFY UV-C TÜNELİNDE
Yüzey dezenfeksiyon tünellerinin içerisinde de kullanılabilen UV-C armatürlerden başka ne şekilde ve nerelerde yararlanılıyor?

Kuzey Amerika’daki dev bir perakende şirketi, alışveriş arabası dezenfeksiyonu için pilot UV-C tüneli uygulamasını başlattı. Hindistan’da bir otel, girişte misafirlerin çantalarını Signify UV-C tüneliyle dezenfekte etme planları yapıyor. UV-C’nin bilinçli ve güvenilir kullanımı konusunda da bilimsel araştırmalar ve uluslarası kuruluşlar ile birlikte faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. UV-C’nin virüsle mücadele edebilme gücünün Boston Üniversitesi’nce onaylanmasının verdiği güvenle; süpermarketlerde, okullarda, hastanelerde, perakende sektöründe, hatta servis araçlarına kadar farklı alanlarda kullanımına dikkat çekiyoruz. 

DEZENFEKSİYON KABİNİ...
Eşyalar için piyasaya sunduğunuz bir dizi güvenli ve pratik UV-C dezenfeksiyon kabiniyle ilgili bilgi verir misiniz? 

Ofislerde ve belediye binalarında, ziyaretçi kartlarının, telefonların, çantaların, dizüstü bilgisayarların ve cüzdanların dezenfeksiyonunda kullanılıyor. Mağazalarda ise iade edilen ürünlerin, gözlüklerin ya da kabinde denenen kıyafetler için ideal çözüm olarak öne çıkıyor.

GLA, YURT DIŞINDA UV-C’DEKİ EN YETKİN UZMAN 
Hollanda merkezli Germicidal Lamps & Applications (G.L.A) adlı şirketin hisselerini satın aldınız. Bu, yol haritanızdaki ilerleyişi nasıl etkileyecek?

Hollanda’nın Enkhuizen şehrinde bulunan GLA (Mikrop Kırıcı Lambalar ve Uygulamaları), 1985 yılından bu yana UV-C ışıkta yetkin. Hava ve yüzey dezenfeksiyonu için geniş bir UV-C ekipmanı serisi tasarlayan, üreten, satan ve bakımını yapan şirket, bu konuda danışmanlık hizmeti de sunuyor. GLA, kapsamlı lamba ve sürücü programlarımız, geliştirme gücümüz ve kalite ve teslimatta sunduğumuz güvenilirlik dolayısıyla 90'lı yılların başından beri bizimle ortaklığına devam ediyor. GLA, Signify için Hollanda ve yurt dışında UV-C alanındaki en yetkin uzman. Biz de bu yıl GLA’nın hisselerini satın alarak portföyümüzü tamamladık.

IŞIK AÇIKKEN İNSANLAR ODADA BULUNABİLECEK
Ortamda insan varken de uygulamak mümkün olan üst hava dezenfeksiyonu armatürünü anlatır mısınız? Bunlar, hangi sektörler için bir zorunluluk haline geldi?

GLA satın almasıyla, oda üstü hava dezenfeksiyonu aydınlatması teknolojisi ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir bilgi birikimine sahip oluyoruz. Bu, ışık açıkken dahi insanların odada bulunmasına olanak tanıyor. Pazarın önemli ölçüde büyümesi bekleniyor. Bu sayede yaklaşık altı aylık bir geliştirme süresinden tasarruf edeceğiz.

AKILLI ŞEHİRLERİN GELİŞMESİNE DAHA FAZLA KATKI SAĞLAYACAĞIZ 
UV-C ışık kaynağı üretim kapasitesini bu yıl 8 katına çıkaracaksınız. Ayrıca, dünyadaki 50 milyar aydınlatma noktası, 2030 yılında 60 milyar, 2050'de 70 milyara ulaşacak. Yeni döneme ilişkin yatırımlarınıza açıklık getirir misiniz?

Signify olarak, aydınlatmanın olumlu etkilerine dair anlayışımız ve derin teknolojik bilgimiz sayesinde, ticari değer yaratan, zengin kullanıcı deneyimi sağlayan ve hayat kalitesini yükselten dijital yenilikler sunuyoruz. Evlerin yanı sıra, ofisleri, binaları ve kentsel mekânları da dönüştürmede nesnelerin internetini kullanan bir şirketiz. 
2019 yılında Ar-Ge’ye yaklaşık 300 milyon Euro yatırdık. Bu, toplam satış gelirlerimizin %4,5’una denk geliyor. 2020’de sunmaya başladığımız ürünlerimiz, projelerimiz ve Ar-Ge rakamlarımız ile bu konuda öncülüğümüzü sürdüreceğimize inanıyoruz. Türkiye’deki artan nüfus ve şehirleşmeyle birlikte enerji verimliliği konusu büyük önem taşıyor. Ülkemizin bu noktadaki hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacağız. Kamu ve özel sektör için maliyetleri düşürecek hizmetler sunacağız. Akıllı şehirlerin gelişmesine daha fazla katkı sağlayacağız. Gelecek nesiller için “Sürdürülebilir bir Yaşam” mottomuzdan yola çıkarak 2020’de de sürdürülebilirliğe odaklandık. Ağırlıklı olarak, inovasyonla beraber bu konuyu konuşacağız. Karbon ayak izimizi %9,5 azalttık. 19 pazarın 15’inde karbon nötrüz. Signify olarak biz, hükümetlere, dünyayı daha enerji verimli kılma hedefine katılmaları için çağrıda bulunduk. Gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak adına bu işin öncülüğünü yaparak, her projede ve üründe “Sürdürülebilirlik” ve “Teknoloji” diyeceğiz.  

LED DÖNÜŞÜMÜNE LİDERLİK EDECEĞİZ
Önümüzdeki dönemde bağlantılı LED sistemleri, aydınlatmanın olmazsa olmazı haline gelecek... 

Dijital bir dünyaya dönüşen bir aydınlatmadan bahsediyoruz. Bağlantılı LED’in ciddi bir paradigma değişikliğine yol açması bekleniyor. LED’e yönelik dönüşüme liderlik etmeye devam edeceğiz. 2020’de hem büyümeye hem de var olduğumuz tüm alanlardaki liderliğimize devam etmeyi hedefliyoruz. Bilgimizi en iyi şekilde kullanacağız. 

ÇALIŞANLAR VE PARTNERLERİMİZ İLE OMUZ OMUZA İLERLİYORUZ 
Çalışanlarla ilgili kararlarda, ekonomi ile empati arasındaki dengeyi nasıl kuruyorsunuz? İstihdama dair tedbirleriniz neler?

1930’dan beri Türkiye’de faaliyet gösteren şirketimiz, zor zamanlarda da çalışanları ve partnerleriyle omuz omuza ilerlemeyi sürdürmüştür. Hassasiyetimiz bundan sonra da devam edecek. Sektör lideri olarak koronavirüs ile mücadeleye, kendi alanımızla ilgili halkımızı bilinçlendirme çalışmalarımızla katkı sağlıyoruz. Fonksiyonel açıdan önem arz eden ve insan psikolojisini etkileyen doğru aydınlatmanın önemi gereği, ürünlerimizin mümkün olduğunca ulaşılabilir olmasına da ayrıca gayret gösteriyoruz. Global ölçekte Türkiye’nin hem kendisi hem çevre ülkeler açısından artan önemi ve pozisyonu itibariyla ülkede ürün ve çözümlerimizi güçlendiriyoruz, ürün odaklı yatırımlarımızı planlayarak ilerliyoruz. İnsan kaynakları alanında, iş gücümüzü çeşitlendiriyoruz.

DİJİTAL TEKNOLOJİLER İLE SÜRECE HIZLA UYUM SAĞLADIK
Dijitalleşmeyle birlikte, çok büyük ve hızlı bir değişime tanıklık ediyoruz. Pandeminin ardından iş dünyasının dinamikleri bambaşka mı olacak?

Hem dijital teknolojileri hem de uzaktan çalışma modellerini kullanıyoruz. Bu da sürece daha hızlı uyum sağlamamızı sağladı. Dijitalleşme ile yapay zekânın gelişmesi sayesinde hayatlarımızın kolaylaştığını da fark ediyoruz. Global bir şirket olduğumuz için, yurtdışı bağlantılı birçok iletişimimiz ve eğitimlerimiz oluyor. Tüm toplantılarımızı, planlamalarımızı dijital sistemlerle gerçekleştirdik. Pazarlama alanında, özellikle online yapabileceğimiz konulara odaklandık ve görüşmelerimizi çevrimiçi mecralarla yapılandırdık. Bu süreçte de müşterilerimize daha yakın olmayı hedefliyoruz. Her koşulda yanlarında olacağımızı vaat ediyoruz. Çalışanlarımızın bağlılığını artırıcı faaliyetlerde bulunuyoruz. Saha ve destek ekiplerimiz, alınan önlemler ile görevlerinin başında. 

BELİRSİZLİK, İYİ İRDELEYEREK YÖNETİLEBİLİR
Belirsizliğin; yönetilen değil, şikâyet edilen bir kavram olduğu düşüncesindesiniz...

Yaşamda belirsizliğin kaçınılmaz olduğunu kavrayıp, onu bir stres kaynağı olarak görmek yerine iyi irdeleyerek yönetebilirsiniz. Çalışma arkadaşlarım ild, davranışlarımızı hangi durumda ve ortaklaşa nasıl değiştirdiğimiz konusunda ön senaryo hazırlıkları yaparak uygulamada hız kazanıyoruz. Orta, uzun vade planlarımıza olan konsantrasyonumuz, stratejik anlamda önem kazandı. Bu şekliyle fırsatları daha iyi yakalamak ve daha başarılı süreç yönetimleri mümkün... 

AŞIRI HIRSLIYKEN SEN, SEN DEĞİLSİN!
İş hayatınızda yaşadığınız ve çok şey öğrendiğiniz tecrübeleriniz neler?

Yeni yapılanmalar ve ciddi transformasyonlar liderlerden beklenen bir süreç yönetimidir. Pek çok faktörün içinde olduğu çok hassas planlama ve uygulama becerisi gerektiren bir takım oyunu süreci. Bu dönemin hızı, sadece şirketlerin öngörüleri ve hedefleriyle değil, aynı zamanda sektöre ait ekosistemin oyuncularının da adaptasyonuna bağlı. Çıkardığım ders basit; “Aşırı hırslıyken sen, sen değilsin!”

GÖKTUĞ GÜR KİMDİR? Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği Bölümü mezunu. Yüksek lisansını işletme üzerine, Marmara Üniversitesi ve Maine Üniversitesi’nde tamamladı. 22 yıllık kariyeri boyunca, enerji iş kolundaki pazarlama ve çözüme yönelik projeleriyle, Türkiye’yi de içine alan Akdeniz, Orta Asya ve Orta Doğu’da uzmanlaştı. 2013-2016 yılları arasında sağlık hizmetleri, aydınlatma ve tüketici ürünleri sektörlerini barındıran Türk Philips'in CEO’luğunu üstlendi. 1 Şubat 2016’da Philips Lighting Türkiye CEO’su oldu. Philips Aydınlatma’nın 2018’de Signify tarafından satın alınmasıyla Signify Ortadoğu, Türkiye ve Pakistan Bölge Başkanı ve CEO’luğunu üstlendi. Ardından Signify Ortadoğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan (METAP) Bölge Başkanı ve CEO'su olarak görev yapmaya başladı. Bölgesini Dubai’den yönetiyor.


GÖKTUĞ GÜR’ÜN MOTOR TUTKUSU
- Motor kullanmayı seviyorum. Bu zamana kadar kilometrelerce yol yaptım. 
- Bu tür hobiler insanın zihnini dinginleştirirken, yaşamdaki dengenin farkındalığını da kuvvetlendiriyor.
- Bazı yerlerde risk alıp hızlı karar vermeniz gerekirken, kimi zaman şartlar sizi yeniden düşünmeye ve planlamaya itiyor.

GÖKTUĞ GÜR’E DUAYEN ÖĞÜDÜ
- Açıkçası şanslı olduğumu düşünüyorum. Çok iyi yöneticilerim oldu ve bana çok erken dönemlerimde kapılar açtılar ve çok önemli görevler verdiler. Ama bir ağabeyimi biraz daha farklı bir noktada değerlendiriyorum. 
- Farklı kültürlerle çalışmamı ve yurt dışı serüvenimi doğru zamanda başlatan sevgili büyüğüm, Sayın Turhan Turhangil... Şu anda uluslararası bir şirketin strateji yönetiminin başında. 
- Bugün 72 ülkeden sorumluyum ve her konuda Turhan ağabeyin tavsiyelerini dinlerim. Tutarlılık, denge ve öngörü ögütleri kulaklarımda hep çınlar ve uygulamalarımda yer alır.


GÖKTUĞ GÜR’ÜN BAKIŞIYLA “EKİP RUHU”
- İş birliğinin yüksek olduğu, kararlarına çok güvendiğim bir ekibim var, bu açıdan şanslıyım. İletişimleri kuvvetli, çok sesli, öğrenmeye her zaman açık ve çalışırken eğlenen bir takımım var.
- Kendimin ve beraber çalıştığım arkadaşlarımın devamlı gelişimini sağlamak, olmazsa olmazım. 

GÖKTUĞ GÜR’ÜN YENİLENME YÖNTEMİ
- Benim için yenilenme; ailemle, yakın dostlarımla sohbet etmek, zaman geçirmek, spora ve hobilerime mutlaka vakit ayırmaktır.
- Covid-19 sürecinde, normalde çok yoğun olan seyahatlerim mecburen kesilince, İTÜ Çekirdek bünyesinde mentorluk yapmaya başladım. 
- Saz çalmak gibi kendime yeni bir hobi edindim. Müzik, evde kapalı kaldığımız dönemlerde çok iyi geldi. Şu anda istediğim seviyede olamasam da, sazda ustalaşmayı çok istiyorum.