SHELL HEP İLERİDE

Shell, ülkemizdeki uzun soluklu yolculuğuna 1923'te, Cumhuriyet ile birlikte çıktı. Yarattığı güven ve kalitesinden aldığı güçle Türkiye'de 100. yılına yaklaşıyor. Her gün 1 milyondan fazla misafir, ülke genelindeki 1.000'i aşkın Shell istasyonunu ziyaret ediyor. Bu değerli marka, enerji alanında sektöre yeniliklerle, yüksek standartlarla liderlik etmek ve Türkiye ekonomisine katkıda bulunmak için çalışıyor. Önceliğine her zaman "müşteri memnuniyeti"ni alan Shell; yol emniyeti, inovasyon, çevre, engelsiz yaşam ve istihdam programları ile de Türkiye'nin gelişimine fayda sağlamak için aralıksız çalışıyor. Kaliteli akaryakıtı sunmanın yanı sıra, gerçek bir perakende deneyimi yaşatmayı da hedefleyen Shell, market deneyimini iyileştirmeye odaklanan, kendi yiyecek ve içecek markasını yaratan ilk şirket. Türkiye'de 600'den fazla Shell Select markette 2.000'e yakın farklı ürün sunuluyor. Marka elçisi Engin Akyürek ile birlikte başlattıkları "Shell Hep İleride" marka kampanyasını, Shell & Turcas CEO'su Emre Turanlı, detaylarıyla BUSINESS LIFE'a anlattı...


İLKLERİ GERÇEKLEŞTİRİYOR VE SEKTÖRE YÖN VERİYORUZ
Yeni marka kampanyanız “Shell Hep İleride”nin doğuş hikâyesini anlatır mısınız?
 
Sektörde her zaman bir adım önde olmayı, “ilk”leri gerçekleştirmeyi ve sektöre “yön vermeyi” ilke edinmiş bir şirketiz. Enerji alanındaki yeniliklerle ve yüksek standartlarla sektörümüze liderlik etmeye çalışıyoruz. Ayrıca 65 ülkeye ihracatımızla, 15 bin çalışanımız ve istihdam programlarımızla, ülke ekonomisine de katkı sağlıyoruz. 
Türkiye’deki istasyonlarda ilk kanopi uygulamasını, ilk premium market konseptini, ilk market içi tuvaleti, ilk kurşunsuz yakıtı, ilk sadakât programını, ilk taşıt tanıma sistemini, kadın istihdamını destekleyen ilk projeyi, çocuklar için özel tasarlanmış ilk tuvaleti hayata geçiren markayız. Dünyanın ilk farklılaştırılmış performans yakıtı “Shell V-Power” Ferrari ile birlikle kurulan inovasyon ortaklığı, istasyonları güvenle durulacak lezzet ve keyif durakları haline getiren “Shell Select” marketleri, mesleğin cinsiyetinin olmadığını gösteren “Shell’de Kadın Enerjisi” programı, engelli misafirlerimizin yolculuklarını kolaylaştıran engelsiz hizmet alanları gibi birçok projemizle, bugüne kadar iş kolumuzda hep öncü olduk. “Shell Hep İleride” fikrinin doğduğu ve kampanyaya ilham veren çıkış noktası, işte bu vizyonumuz oldu. 

TEK ÇATI ALTINDAKİ EN BÜYÜK PERAKENDE ŞİRKETİYİZ 
Çok yakından bildiğimiz market & kahve zincirlerini, önemli tekstil markalarını global olarak sıraladığınızda, Shell'in hepsinden geniş bir ağa sahip olduğunu görüyoruz...

Evet... Dünyanın tek çatı altında faaliyet gösteren en büyük perakende şirketiyiz. Sorumluluğumuzun farkındayız. Ürün ve hizmetlerimizle, global gücümüzle, yerel tutkumuzla, perakende yolculuğumuzda müşterilerimize daha keyifli, daha kaliteli ve güvenilir yolculuklar yaratmak yönünde ilerliyoruz. Bugün tüm sektörde genel ziyaret amacı, yakıt almak veya tuvalet gibi zaruri ihtiyaçlar. Bizim ise günlük 1 milyonu aşkın misafirimizin yarısı, akaryakıt dışı ürün ve hizmetlerimizden de faydalanıyor. Bu dönüşümü başlatmak, perakende vizyonumuzun çok önemli bir adımı oldu. 

SÖYLEMİ, MÜŞTERİLERİMİZDEN ALDIĞIMIZ İLHAMLA GELİŞTİRDİK 
“Kalitesinin Verdiği Güvenle Shell Hep İleride!” söylemi nasıl ortaya çıktı?

Tüketici araştırmalarına odaklandık ve marka kişilik analizi yaptırdık. Shell’i rakiplerinden ayıran en önemli iki özelliğin açık ara “kalite” ve markaya duyulan “güven” olduğunu gördük. Pandemide birçok şey değişti; fakat kaliteye verilen önem değişmedi ve güvenin önemi daha da arttı. “Kalitesinin Verdiği Güvenle Shell Hep İleride!” çatı söylemini, müşterilerimizden aldığımız ilhamla geliştirdik. Biz de perakende yolculuğumuzu, bu doğrultuda anlattık.

KALİTE DUYGUSUNU, HER ALANDA HİSSETTİRİYORUZ 
Misafirlerinize; yakıtlarınızdan marketlerinize, alternatif enerjilerden sosyal yatırım programlarımıza kadar her alanda “kalite” duygusunu hissettirmenin formülü nedir? 

Shell, kalitesinden gelen güven duygusuyla daima ayrışıyor. Misafirlerimize, yakıtlarımızdan marketlerimize ve tuvaletlerimize, araç yıkama ve bakım servislerimizden güneş enerjisi ve elektrikli şarj sistemlerimize kadar her alanda kalite duygusunu hissettiriyoruz. Yeni marka elçimiz Engin Akyürek’le, Shell’in kalitesinin verdiği güvenle, hep ileride olduğunu anlatıyoruz. Shell, 1923’te, Cumhuriyetimizin kuruluşundan bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren, birçok alanda sektöre öncülük eden ve dünyanın en büyük enerji şirketlerinden ve en değerli markalarından biri. Yaptığı teknolojik yatırımlarla, inovasyona ve Ar-Ge’ye verdiği önemle ve yılda 1 milyar dolarlık Ar-Ge yatırımıyla, son yüzyıl boyunca hep güçlü bir şekilde ayakta kalmayı bilen, hep ileride olmayı başarmış bir marka. 

ENGİN AKYÜREK İLE “DEĞER” ODAKLI BİR İŞ BİRLİĞİ YAPTIK
Yeni marka elçiniz Engin Akyürek ile iş birliğine nasıl karar verdiniz? 

İletişim kampanyamız kapsamında, Shell’i rakiplerinden çok net bir şekilde ayrıştıran iki alana; “kalite” ve “güven”e odaklandık. 1923’ten bu yana Türkiye’de olan köklü ve topluma dokunan bir marka olarak, Shell’in kalitesinin verdiği güvenle, hep ileride olduğunu vurguladık. Marka elçimizin kim olacağına karar verirken en çok önemsediğimiz konu ise bu kişinin değerlerimizle uyumlu olmasıydı. Kaliteli, güven veren, birçok farklı markayla çalışmak yerine hep seçici olmayı tercih eden, sanatçı kimliğini farklı alanlarla zenginleştiren, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket eden bir isim olmasına özellikle dikkat ettik. 
Engin Akyürek çok başarılı bir sanatçı, oyuncu, yazar... “Sessizlik” kitabının gelirlerini çok saygın bir kurum olan Darüşşafaka’ya bağışlayan, doğum günlerini UNICEF’le anlamlı kılan, kaliteye ve değerlere önem veren biri. İlk kez, bir markanın reklam kampanyasında yer almayı seçti. Kendisi ile yollarımız kesiştiği için çok mutluyum. Bu, değer odaklı bir iş birliği. Bu durum, yaptığımız işlerin samimiyetine de oldukça yansıdı.

GERİ BİLDİRİMLER ÇOK OLUMLU
Geri bildirimlerden memnun musunuz? 

Misafirlerimizden, bayilerimizden, çalışanlarımızdan ve sosyal medya kullanılıcılarından çok olumlu geri bildirimler alıyoruz. İzleyenlerin, görüşlerini “Shell kalitesine yakışan bir reklam filmi” şeklinde paylaşmasından memnunuz. Engin Akyürek ile markamızın uyumu konusunda da doğru karar verdiğimizi gösteren yorumlar geliyor. 
Shell kaliteli ürün ve servislerinin yanı sıra, topluma fayda sağlayan programlarıyla da sektöründe öncü.

TOPLUMA FAYDA SAĞLAYAN PROGRAMLARIMIZLA ÖNCÜYÜZ
“Shell Hep İleride” uzun soluklu bir proje mi? 

Perakende yolculuğumuzu “kalite” ve “güven çatısı” altında anlatan ilk reklam filmimizi, farkı ürün ve hizmetlere odaklı olanlar takip edecek. Yaşadığımız topluma katkının çok kıymetli olduğuna inanıyoruz. Bu noktada, sektörümüzde öncüyüz. 5 yılda 5.000 kadını istihdam etmek üzere başlattığımız “Shell’de Kadın Enerjisi” projesi, 500’ün üzerindeki engelsiz istasyon ve 1923’ten beri Türkiye’nin ekonomisine güç katan yatırımlarıyla Shell “Hep İleride” oldu. Sosyal fayda sağladığımız bu programları, yeni marka kampanyamızda daha fazla anlatacağız.