SHELL & TURCAS'IN PERAKENDE VIZYONU

Shell & Turcas, misafirlerinin yakıt harici ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde, perakende alanında büyümeye devam ediyor. 2020 yılında Shell Select Market sayısını 600'ün üzerine çıkarmayı planlıyor. Markanın perakende yolculuğunu, Shell & Turcas Akaryakıt Dışı Ürün ve Hizmetler Direktörü Teoman Özben'den dinledik...

Shell & Turcas; sektörde, perakende alanında öncü bir şirket. Türkiye çapında 50 şehirde, 450 adet özel konseptli Shell Select market mevcut. Bu, “En yakın rakipten 7 kat daha büyük bir premium market ağı” demek. Shell Select’lerde, misafirlerin akaryakıt dışındaki ihtiyaçları karşılanıyor. Shell & Turcas; 240 yağ değişim merkezi ve 180 oto yıkama noktası ile sektörde Türkiye’nin en yaygın ağına sahip...

GÜNDE 1 MİLYON MÜŞTERİYE HİZMET 
Shell’in perakende alanındaki çalışmalarından bahseder misiniz? 

Misafirlerimize, güler yüzlü ve yüksek kaliteli Shell tecrübesini yaşatmak ve yolculuklarına keyif katabilmek için 7 gün 24 saat çalışmaya devam ediyoruz. Türkiye’de 1.000’in üzerinde akaryakıt istasyonunda, 15 binden fazla ön saha çalışanımız ile günde yaklaşık 1 milyon müşteriye hizmet veriyoruz. Shell Select marketlerimizde 11 kategoride 1.500 civarında farklı ürünümüz yer alıyor. Türkiye'de yılda, 2.5 milyonun üzerinde deli2go sandviç ve 3 milyondan fazla fincan kahve satıyoruz. Bu rakamlar, perakende alanındaki büyük potansiyeli gösteriyor. Hedefimiz, iş ortaklarımızla birlikte “Daha iyi bir yolculuğa” mottosu ile 2020’de Shell Select market sayımızı 600’ün üzerine çıkarmak.

TÜRKİYE’DEKİ SATIŞLAR YAKLAŞIK 5 KAT ARTTI 
Türkiye’de globale göre hangi noktadasınız?

Shell & Turcas olarak, perakende alanında giderek daha güçlü bir konuma gelmeye başladık. Özellikle taze gıdada seçeneklerimizi artırıyoruz. Satışlarımızda 2015 yılından bu yana dünyada yüzde 40, Türkiye’de bu oranın yaklaşık 5 katı; yüzde 196 büyüdük. Bu, Türkiye’deki çalışmalarımızın başarısını bir kez daha vurguluyor. En büyük gayemiz, misafirlerimizin zamanlarını verimli şekilde kullanmalarına yardımcı olarak hayatlarını kolaylaştırmak, onların yolculuklarına ve molalarına değer katmak.


MİSAFİRLERİMİZ DELİ2GO ÜRÜNLERİNİ ÇOK BEĞENİYOR 
Ürün gamınızda neler yer alıyor?

Shell Select'lerde, özellikle kendi markamız olan ‘deli2go’ ürünleri çok beğeniliyor. Bunlardan Shell’e özel reçeteyle hazırlanan patentli deli2go sandviçlerimiz öne çıkıyor. Bu ürün gamımızı içerik, ambalaj ve lezzet çeşitliliği anlamında sürekli yeniliyoruz. 
Bunlara ek olarak; simit, tereyağlı kruvasan, gül böreği, rulo börek ve tatlı çörek de Shell Select’lerde satışa sunulan lezzetler arasında. Sağlıklı tercihler arayan misafirlerimiz için de soğuk sıkım meyve suları, meyve salatası, granolalı yoğurt, salata, kuruyemiş ve kurutulmuş meyve atıştırmalıkları gibi alternatifler sunuyoruz. Türk damak zevkine uygun birçok yeni ürünümüz de var. “deli2go çiğ köfte” ve “deli2go Beyoğlu çikolatası” bunlardan birkaçı. Sabah, öğlen ve iş dönüşü saatlerinde tercih edebilecek, birbirinden lezzetli sıcak sandviçlerimiz, çokça tüketiliyor. Bunlar arasında; kavurma, acuka ve jambon bazlama, kaşarlı ve sucuklu tost, mozarella domates focaccia, pesto tavuk panini ve salsa tavuk wrap bulunuyor. 

GÜÇLÜ MARKALAR İLE İŞ BİRLİĞİ DEVAM EDECEK
Önümüzdeki döneme ilişkin hedefleriniz neler?

Türkiye’de son 5 yılda, akaryakıt dışı gelirlere odaklandık. Shell Select’lerin Türkiye’deki cirosunu 7 katına, market başına işlem adedini 2 katına, merkezi tedarik zincirinden ikmal edilen Shell Select noktasını, 50 katına çıkardık. İstasyonlarımızdan elde ettiğimiz cironun içinde, perakendenin payı giderek yükseliyor. Amacımız, kategori alanında güçlü markalarla iş birliğimizi devam ettirerek değişik kategorilerde sürdürülebilir bir büyümeyi güçlendirmek.


‘YEREL TATLARA ÖNEM VERİYORUZ’

Royal Dutch Shell Perakende Satışlar Başkan Yardımcısı Istvan Kapitany, Shell & Turcas’ın yönetim kadrosu ile birlikte Shell Odayeri İstasyonu’nu ziyaret etti. Istvan Kapitany, dünyanın tek çatı altındaki en büyük perakende şirketi olarak, Shell’in istasyonlarını, şehir içi ve şehir dışı tüm karayolu seyahatlerinde, konforlu birer uğrak noktası haline getirme hedeflerininin altını çizdi. Shell’in, taleplere cevap vermek üzere ürün ve hizmetleri çeşitlendirdiğini belirten Kapitany, Shell Select’lerin “deli2go” ürünlerinin yanı sıra; simit, kruvasan, gül böreği, poğaça, çiğ köfteli dürüm gibi yerel tatlar da sunduğunu ifade etti. Shell Select’lerin Türkiye’de hızla yaygınlaştığını vurgulayan Kapitany, “Yaklaşık 3 yıl önce, yurt dışında verdiğim bir demeçte; yerel tatları önemsediğimizi, Türkiye’deki ürün gamına döneri de eklemek istediğimizi söylemiştim. Misafirlerimize Bereket Döner ile döner sunmaya başladığımızı görmekten çok memnunum” diye konuştu.

Mehmet Tufan / m.tufan@businesslife.com.tr
Fotoğraflar: Arşiv