SHELL&TURCAS'IN PERAKENDEDE 2022 HEDEFİ

Shell, dünyanın önde gelen enerji şirketlerinden biri olmanın yanı sıra, 44 binden fazla satış noktası ile tek marka altındaki en büyük perakende şirketi... Her gün 30 milyon misafirine en kaliteli ürün ve hizmeti sunmak için çalışmalarına devam ediyor. Türkiye'nin dört bir yanına yayılmış 1.000'i aşkın istasyon ağında günlük 1 milyondan fazla ziyaretçisine, yılda 10 milyon farklı araca akaryakıt, madeni yağ ve akaryakıt dışı ürün ve hizmet sunan Shell & Turcas, akaryakıt sektöründe birçok ilke imza atıyor. Misafirlerinin zamanlarını verimli kullanmalarına yardımcı olup hayatlarını kolaylaştırmak ve yolculuklarını daha iyi hale getirmek hedefiyle yatırımlarına devam ediyor. Bu yıl, 500. "Shell Select" marketini açarak sektörüne perakende alanında da öncülük ediyor. Detayları, Shell & Turcas Akaryakıt Dışı Ürün ve Hizmetler Direktörü Teoman Özben'den dinledik...

"SHELL SELECT", SEKTÖRDE EN YAYGIN PREMİUM MARKET AĞI 
Dünya çapında perakende alanında edindiğiniz tecrübeyi, Türkiye’deki uygulamalarınıza nasıl yansıtıyorsunuz? 

Shell dünyada, yılda yaklaşık 150 milyon kahve, 250 milyon soğuk içecek ve 450 milyon atıştırmalık satışı gerçekleştiriyor. Dünya çapında perakende alanında edindiğimiz tecrübemizi, Türkiye’de de çok iyi şekilde uygulamalarımıza yansıtıyoruz. İstasyonlarımızda, akaryakıt dışı ürün ve hizmetlerimiz ile ilgili attığımız adımlar, sektöre ilham kaynağı oluyor. Yeni nesil market konsepti olarak misafirlerimize ve sektörümüze sunduğumuz “Shell Select”, sektörde açık arayla en yaygın premium market ağı. Diğer firmaların da yakın geçmişte yatırımlarını artırması, 7 sene önce başlattığımız bu yolculukta ne kadar doğru adımlar attığımızı ve öncü marka olarak sektörü bir adım ileriye taşıyabildiğimizi de açıkça gösteriyor. 


PERAKENDE ÖNCÜ OLDUĞUMUZU BİR KEZ DAHA KANITLADIK 
2013’te ilk açtığımız “Shell Select”lerin sayısı kaç şehire ve noktaya erişti? 

“Shell Select” marketlerin sayısı aradan geçen 7 yılda, 58 şehirde 500 noktaya ulaştı. Tüketicinin sadece akaryakıt almak için değil, farklı ihtiyaçlarını da karşılayabilecekleri bir alan olmak için sürdürdüğümüz çalışmaların sonuçlarını olumlu bir şekilde alıyoruz. 500. “Shell Select”i açarak sektörde, perakende de öncü olduğumuzu bir kez daha kanıtladık.


3 MİLYONUN ÜZERİNDE BARDAK KAHVE SATIŞI 
“Shell Select”lerdeki satış rakamlarından memnun musunuz?

Her 2 müşteriden biri “Shell Select”i de ziyaret ediyor. Kalitesiyle güven veren marketlerimizde 11 farklı kategoride, 1.500 ürün yer alıyor. Özellikle kendi markamız olan “deli2go” ile çıkarttığımız ürünler, misafirlerimiz tarafından çok beğeniliyor. Bunların arasında özel olarak Shell’e tasarlanan, yani kendi patentimiz olan “deli2go” sandviçler öne çıkıyor ki, yılda yaklaşık olarak 2,5 milyon adet satıyoruz. İçecek kısmında “Starbucks” ve “Kahve Dünyası” ile başarılı iş birlikleri devam ediyor. Yılda yaklaşık 3 milyonun üzerinde bardak kahve satışı gerçekleşiyoruz.


“deli2go” MARKASI ALTINDA SAĞLIKLI YAŞAM ÜRÜNLERİ 
Marketlerinizdeki diğer ürün gamlarından bahseder misiniz?

“Shell Select”lerde “deli2go” markası altında sağlıklı yaşam ürünleri de müşterilerimize sunuyoruz. Bunlar arasında soğuk sıkım meyve suları, meyve salatası, granolalı yoğurt, salata, kuruyemiş ve kurutulmuş meyve atıştırmalıkları gibi farklı damak tatlarına hitap eden lezzetler de yer alıyor. Exotic ile iş birliği ile taze sıkılmış ve katkı eklenmemiş portakal suyu ve nar suyu da raflarda... “Shell Select”lerde “deli2go” ürünlerinin yanı sıra, sokak simidi, tereyağlı kruvasan, gül böreği, rulo börek ve dört çeşit poğaça, tatlı çörek ve donut da bulunuyor. Sos ve çiğ köftenin dürüm halinde aynı pakette olduğu “deli2go” çiğ köfte dürüm, acıkan ve geleneksel bir tat arayan misafirler için lezzetli bir seçim. Günün her öğününde, dumanı üstünde, lezzetli ve sıcak olarak verilen fırın ürünleri 90’ın üzerinde noktada. Bu alanda da hem ürün çeşitliliği hem de nokta sayısını artırmayı hedefliyoruz.


ARAÇ BAKIM HİZMETLERİNDE ÖNCÜ KONUMDAYIZ
Araç bakım hizmetlerinizden söz eder misiniz? 

Perakende alanındaki öncü konumumuz, araç bakım hizmetlerinde de benzerlik gösteriyor. Türkiye genelindeki 62 Jet Wash, 82 Car Wash ve 244 Shell Helix yağ değişim merkezimiz ile misafirlerimizin ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. 


“SHELL SELECT” MARKET SAYIMIZ 600’E ÇIKACAK
Ajandanızın “Yatırım” başlığında, önümüzdeki döneme dair neler yazıyor?

İstasyonlarımızın, şehir içi ve şehir dışı tüm karayolu seyahatlerinde, anne-baba ve çocuklar dahil, herkes için konforlu birer uğrak noktası olması hedefiyle yatırımlarımıza devam ediyoruz. Yıl sonuna kadar “Shell Select” marketlerimizin sayısını 600’e çıkarmayı amaçlıyoruz. 2022’ye kadar ise 700 “Shell Select”e ulaşmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.


DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE AKTİF ROL ALIYORUZ
Perakende sektörüne yön veren dijitalleşme trendi ve dijitalleşmeye bağlı dönüşüm sizi nasıl etkiliyor?

Tüketicilerin değişen ihtiyaçlarına cevap veren hizmetleri, Shell & Turcas olarak kullanıma sunduk. Günümüzde hepimiz, zamanımızın büyük bölümünü hareket halinde veya yolda geçiriyoruz. Akıllı cihazlar hayatımızı kolaylaştırıyor ve renklendiriyor. Dijital dönüşüm, perakendeyi de yakından etkiliyor, talepleri hızla farklılaşıyor. Biz de hayata geçirdiğimiz farklı uygulamalar ile özelleştirilmiş hizmet beklentilerini karşılamak için çalışıyoruz. Sektörde en çok kullanıcıya sahip olan “Shell Mobil Uygulaması” ve 4,3 milyon üyesi bulunan akaryakıt sektörünün ilk sadakat programı “Shell Club Smart” sayesinde, istasyona gelen misafirlerimizin beklentilerini ve isteklerini önceden öngörerek, onlara en doğru çözüm, en iyi ürünü ve hizmeti sunabiliyoruz.