SINIR ÖTESİ 50 TÜRK MARKASI

Sınır ötesinde güçlü 50 Türk markası listesinde yer alan şirketlere yakından bakalım. Çanakkale'den çıkan Doğtaş, 4 kıtada nasıl markalaştı? Dünya çapında 82 ülkede, 400'ün üzerinde mağazaya sahip olan Orka Group, nasıl bir stratejiyle ilerliyor? 95 yıldır sektöründe standartları belirleyen Otokoç, 9 ülkedeki, 400 noktasında hedef kitleye nasıl ulaşıyor ve liderliği alıyor? Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Kafkasya bölgesinde, 3 kıtada, 48 ülkede operasyonunu sürdüren Pegasus Hava Yolları'nın globaldeki ana stratejisi ne? 200 çeşit ürününü 120'den fazla ülkede tüketicilerle buluşturan Şölen, yeni pazarlara açılmak isteyen markalara ne öneriyor? Pınar Su ve İçecek, yurt dışı pazarlarda ve ihracatta başarı yakalarken dijitalleşme ve sürdürülebilirlik yatırımlarının avantajını nasıl yaşıyor?

CMO’NUN GLOBAL MARKA STRATEJİLERİ
Türkiye seksenlerde ürün ihracatına başladı, doksanlarda marka konuşmaya… 2000’lerden sonra da markalarımız yurt dışında güzel başarı hikayeleri yazdı, yazmaya da devam ediyor. Ben o heyecanla “BU TOPRAKLARDAN DÜNYA MARKASI ÇIKAR MI?” adlı kitabımı yazdım. Devlet de Turquality desteğiyle bu markalarımızın arkasında durdu, duruyor. Önümüzdeki dönem Türk markalarının sesini global pazarlarda daha çok duyacağımızdan hiç şüphem yok. Aslında ülke olarak da buna yani yarattığımız katma değeri artırmaya ihtiyacımız var.

Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri Esra Arslanbaş Kaynak
“Yurt dışında hedef pazar liderliği”

Otokoç Otomotiv olarak otomotiv perakendeciliği, araç kiralama ve araç paylaşımı alanlarında faaliyet gösteren Türkiye’nin lider mobilite şirketiyiz. Tam 95 yıldır sektörümüzde standartları belirliyoruz. Toplam 9 ülkede, 400’e yakın noktada ve yaklaşık 3 bini aşkın çalışma arkadaşımızla hizmet veriyoruz. Türkiye’nin yanı sıra Ukrayna, Gürcistan, Macaristan, Yunanistan, Azerbaycan, Kazakistan, Kuzey Kıbrıs ve Kuzey Irak pazarlarında faaliyet gösteriyoruz. Azerbaycan ve Kazakistan’da araç kiralama sektör lideri, Yunanistan ve Gürcistan’daysa uzun dönem araç kiralama sektör lideriyiz.

YENİ MÜŞTERİ PROFİLİ

Hem yurt içi hem yurt dışı pazarlar için geçerli, neredeyse evrensel diyebileceğimiz pek çok dinamik ve buna bağlı olarak geliştirdiğimiz benzer stratejiler bulunuyor. Öncelikle, hızlı değişen pazar koşulları ve artan rekabet neticesinde, müşteri memnuniyeti ve onun doğal bir sonucu olan müşteri sadakati tüm pazarlarda en çok üstüne eğildiğimiz konuların başında yer alıyor. Günümüz müşterisinin teknolojiyi bilme, interneti çok iyi kullanma, mağaza veya çağrı merkezi dışında web sitesi kullanımı, sosyal medya, mobil uygulama, chatbot, Web 3.0 gibi dijital kanallardan da markalarla etkileşime geçme gibi yönelimleri bulunuyor. İstedikleri hizmete istedikleri kanaldan bütünleşik bir deneyimle erişmeyi bekleyen, hızlı hizmet talebinde bulunan, kişiselleştirilmiş deneyimlere önem veren, markaların kendisinin ihtiyacını anlayarak ürün ve hizmet sunmasını isteyen, dünyaya ve toplumsal meselelere duyarlılık bekleyen bir müşteri profilinden söz ediyoruz.

MERKEZDE MÜŞTERİ VAR

Biz de bu kapsamda müşteri deneyimi ve müşteri memnuniyetini bütün iş süreçlerimizin merkezine alıyoruz. Hem daha geleneksel kuşaklara hem dijital kuşağa hitap eden kapsamlı bir stratejiyle ilerliyoruz. Omnichannel stratejimizle müşterilerimizin ihtiyaçlarını tüm temas noktalarımızda hızlı ve bütünsel bir deneyimle tam istedikleri şekilde karşılamak için fiziki ve online kanalları birbirini destekler şekilde konumluyor, kesintisiz hizmet sağlamak üzere çalışmalar yapıyoruz. İş süreçlerimizi ve müşteriye temas eden noktalarımızı dijital teknolojilerle donatıp, dijital dönüşüm projeleri ve çözümleriyle tüm süreçlerimizi daha verimli hale getirecek önemli adımlar atıyoruz. Müşterilerimizin online ve fiziki kanallardaki işlemleri, davranışları, alışkanlıkları, kanal tercihleri, işlem frekansları gibi verilerini devamlı inceliyor ve segmentasyon çalışmalarıyla tanıyarak kişiselleştirilmiş deneyimler sunuyoruz. Mobilite ve yeni iş modelleriyle sektöre öncülük etmeyi, ikinci elde ilk akla gelen marka olma konumumuzu sürdürmeyi ve yurt dışında faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde pazar liderliğini hedefliyoruz. Bu kapsamda yeni pazarlara açılma konusundaki olasılık ve fırsatları sürekli analiz ediyoruz. Türkiye’de olduğu gibi faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda, insanı odağına alan bir yaklaşımla hareket ediyor, iş planlarımızı ve stratejilerimizi de bu çerçevede geliştirip hayata geçiriyoruz.

ORKA Holding Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu
“Modada ülkemizin bayrak taşıyıcı markasıyız”

Erkek giyimde Damat Tween ve D’S damat markalarımızla zirvede yerini alan global bir moda kuruluşuyuz. Dünya çapında 82 ülkede, 400’ün üzerinde mağazaya sahibiz. Bir erkeğin ihtiyaç duyduğu her ürünü rahatlıkla bulabildiği tasarım markalarımızla, İtalya’dan Avustralya’ya, Rusya’dan Güney Afrika’ya, Kanada’dan Dubai’ye 5 kıtada yer alıyoruz.

ÜÇ YETENEK BAŞARIYA YÖN VERİYOR

Moda endüstrisinde yarım asra yaklaşan köklü tecrübeye sahip bir grup olarak, uluslararası pazar analizimiz sonucunda en uygun pazarlara giriş yapmayı tercih ediyoruz. Bunun için de demografik yapıdan ekonomik çevreye, sosyo kültürel atmosferden finansal tabloya, politik ve yasal çerçeveden teknolojik gelişime ve ekolojik çevreye kadar bir dizi çok önemli unsuru mercek altına alıyoruz. Yurt dışı pazarlarda elde ettiğimiz başarıda, trendlerin yakın takibi, doğru veri analizi ve değişimi öngörme yeteneğimizin payı çok büyük.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE DİJİTALLEŞME AVANTAJI

Giriş yaptığımız her ülke pazarında yüzde 100 Türk markası olmaktan gurur duyan bir grup olarak ülkemizin uluslararası moda endüstrisinde bayrak taşıyıcısı olmanın verdiği sorumluluk bilinciyle hareket ediyoruz. Dünya üzerinde bulunduğumuz her coğrafyada ekosistemin korunması ve dokunduğumuz her müşterinin hayatında vazgeçilmez olma çabası içindeyiz. Dolayısıyla “Sürdürülebilirlik ve dijitalleşme” odaklı yürüttüğümüz tüm çalışmalarımız, müşterilerimizin tercihleri noktasında bizi avantajlı kılıyor.

İnci GS Yuasa Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü Gökçe Yılancıoğlu Tellici:
“Teknolojimizle 6 kıtadayız”
Tüketici odaklı yaklaşımımız ve geliştirdiğimiz yeni teknolojilerle 6 kıtada 80’in üzerinde ülkede ürün ve hizmetlerimizi tüketicilere ulaştırıyoruz. Türkiye’nin en değerli markası olmayı da sürdürüyoruz.

Sektörümüzde inovasyonları müşterileriyle hızla buluşturan bir marka olarak, Brand Finance gibi değerli bir kurumun hazırladığı ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları 2023’ listesinde yer almaktan memnuniyet duyuyoruz. Üst üste 4 yıldır ‘Türkiye’nin En Değerli Akü Markası’ unvanımızı korumaya devam ediyoruz. Marka iletişimi üzerine çalışmalarımız, tüketici odaklı yaklaşımımız, geliştirdiğimiz yeni ürünlerimiz ve hizmetlerimizle geldiğimiz noktada sektörümüze öncülük ediyoruz. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sektörümüzde yenilikçi teknolojilerin öncüsü olmaya, müşterilerimizin sadece bugünkü değil gelecekteki ihtiyaçlarını da öngörerek çalışmaya ve değer yaratmaya devam edeceğiz. Bu başarıda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımız, iş ortaklarımız ve bize güvenen müşterilerimize teşekkür ediyoruz.

“MÜKEMMELLİĞİ İLKE EDİNDİK”

İnci GS Yuasa, İnci Holding ve GS Yuasa iştiraki olarak Manisa’daki üç fabrikası ve 1.000 çalışanıyla Türkiye’nin en büyük akü üreticisi konumunda. Tüm süreçlerimizde mükemmelliği ilke edinen bir şirketiz. Tüketici odaklı yaklaşımımız ve geliştirdiğimiz yeni teknolojilerle 6 kıtada 80’in üzerinde ülkede ürün ve hizmetlerimizi tüketicilere ulaştırıyoruz.

Pegasus Hava Yolları Pazarlama ve E-ticaret Direktörü Ahmet Bağdat:
“Üç kıtada 48 ülkede operasyon sürdürüyoruz”
Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Kafkasya bölgesinde, 3 kıtada, 48 ülkede operasyonumuzu sürdürüyoruz. Dijital dünya sayesinde aslında dünyada birçok yerden biletimizi fiziksel bir satış noktamız olmadan da satabiliyoruz.

Pegasus olarak yurt dışı pazarlardaki ana stratejimiz, yabancı misafirler özelinde hem marka görünürlüğümüzü ve bilinirliğimizi artırmak hem yaptığımız bu iletişim çalışmalarıyla ağırlıklı destinasyon ve fiyat duyurarak talep ve satış yaratmak. Ana odağımız tatil amaçlı seyahate giden kitle olmakla birlikte, transit noktalara seyahat eden trafiği de yakalayacak şekilde iletişim planı ve mecra kullanımı yapıyoruz. Bahar/yaz döneminde özellikle İstanbul ve Türkiye’deki yazlık hatlara odaklanırken, sonbahar/kış döneminde transit ağımızda yer alan ve kış döneminde tatil imkanı sağlayan transit hatlarımızı ağırlıklı olarak duyuruyoruz.

GELENEKSEL VE DİJİTAL DENGEDE

Yurt dışındaki hedef kitlemize hem geleneksel hem dijital kanallardan ulaşıyoruz. Geleneksel kanalları, ana hedefi marka bilinirliği olacak şekilde yüksek erişim ve görünürlük almak üzere kurguluyoruz. Bu geleneksel kanalları hem lokal dijital yayınlar hem Google ekosistemi ve sosyal medya mecralarını kullanarak destekliyoruz. Burayı da hedefli iletişimlerle marka bilinirliğini sıcak satışa döndürecek şekilde kurguluyoruz.

Yeni bir pazara girerken ülkedeki sektör ve pazar büyüklüğü, ülkedeki başlıca oyuncuların rekabetteki durumları, ülkenin ekonomik durumu, öne çıkan mevcut ve potansiyel müşteriler, seyahate dair tüketim ve trendleri gibi veriler bizim için önemli. Biz Pegasus Hava Yolları olarak Türk bir marka olduğumuzun altını özellikle çizmiyoruz. Ancak Pegasus markasını tüketiciyle buluştururken başta İstanbul olmak üzere birçok Türkiye destinasyonunu iletişimimize taşıyarak aslında Türkiye’yi hem tatil hem bir kültür merkezi olarak tanıtıyor ve hangi coğrafyaya ait olduğumuzu da dolaylı olarak anlatmış oluyoruz.

“REKABETİ YAKINDAN TAKİP EDİN”

Yurt dışında büyümek isteyen markaların faaliyet gösterdikleri pazarın ve hedef kitlenin dinamiklerine hakim olması oldukça önemli. Pazar içinde bulunduğunuz sektör ne durumda, hedef kitlenin bu kategoriden beklentisi ve bu kategoriyle olan ilişkisi nasıl gelişiyor, mutlaka bilinmeli. Rekabeti yakından takip etmek ve ürün/fiyat konumlandırmasında pazarı bilerek ilerlemek de yine çok önemli. Dijital platformalar, web siteleri, mobil uygulamalar olmazsa olmazlardan. Bu kanallarda da yalın bir deneyim sunmak, iyi bir tecrübe yaşatmak pazarda kök salmak isteyen markalar için dikkat edilmesi gereken hususlardan. İletişimi göz ardı edemeyiz. Hedef kitleye farklı kanallarda, iç görü temelli iletişimlerle ulaşmak da yine olumlu etkisi olacak unsurlardan.

Şölen CEO’su Erdoğan Çoban:
“Tüm dünyaya ihracat yapacak konumdayız”
İhracatta ilk ve öncelikli stratejimiz pazarları derinlemesine araştırmak. Çünkü her pazarın tüketici profili, dinamiği farklı. Yurt dışında var olabilmek için pazarların dinamiklerini yakından izlemek gerekiyor.

30 yılı aşkın süredir ihracat odaklı çalışıyor ve katma değeri yüksek, gelişmiş pazarlarda büyümeyi hedefliyoruz. İleri teknolojisiyle dünyanın sayılı tesisleri arasında yer alan fabrikalarımızla inovatif bakış açımız ve cesaretimiz sayesinde tüm dünya ülkelerine ihracat yapabilir konumdayız. 200 çeşit ürünümüzü 120’den fazla ülkede tüketicilerimizle buluşturuyoruz. En çok çikolata ihraç eden şirketlerden biriyiz. Çikolata denince ilk akla gelen Belçika’ya Türkiye’den yapılan ihracatın yüzde 60’ını Şölen yapıyor. Kakao ülkesi Kolombiya’ya da çikolata ihracatının yüzde 55’ini yine biz yapıyoruz.

GLOBAL BAŞARILAR

Son yıllarda çikolatalı ürünler kategorisinde büyük oyuncuların rekabet ettiği pazarlarda önemli başarılar elde ettik. Amazon.com’da Biscolata markamızın ürün gamını tüketicilere sunuyoruz. Biscolata en çok satılan ürünlerden biri oldu ve tüketici değerlendirmelerinde 25.000 adet yorum ve beğenide 5 üzerinden 4,5 yıldız aldı. Biscolata, Amerika’nın en ünlü gazetelerinden today.com’da “Top Cookie” seçildi. Bir Türk markasını Amerika pazarına taşımamız ve tüketicilerden takdir görmesi bizi gururlandırıyor. Ayrıca Lidl’ın, kendi sektörümüzde Türkiye’den tek uluslararası tedarikçi şirketiyiz. Biscolata ve Luppo ürünlerimiz Avrupa’da tüm Lidl’larda, Papita ve Ozmo ürünlerimizse tüm Biedronka’ların raflarında yer aldı.

“YURT DIŞI STRATEJİMİZ”

İhracatta ilk ve öncelikli stratejimiz pazarları derinlemesine araştırmak. Çünkü her pazarın tüketici profili, dinamiği farklı. Yurt dışında var olabilmek için o pazarların dinamiklerini yakından izlemek gerekiyor. Yapılanmalarımızı da buna göre şekillendiriyoruz. Hedef pazarlarımızda güçlü bir şekilde var olabilmek için de yurt dışı ağımızı kurduk, halen daha yeni ofisler açmaya devam ediyoruz. Dubai, Cezayir, Azerbaycan, Amerika, Suudi Arabistan, Almanya ve İngiltere’de bölge ofislerimiz; Levant Bölgesi, Kanada, Çin, Latin Amerika’da bölge müdürlüklerimiz bulunuyor. Bundan sonra da hedefimiz bulunduğumuz pazarlarda derinleşmek. Bilhassa Avrupa ve Amerika’da çikolatanın ve çikolatalı ürünlerin daha çok tüketildiği, kalite ve gıda güvenliğinin çok önemli olduğu kritik pazarlarda büyümemizi sürdüreceğiz. İkinci önemli stratejimizse katma değeri yüksek pazarları tercih etmek ve küresel riskleri dikkate alarak pazar çeşitlendirmesi yapmak. Yurt dışında büyümek isteyen markalara öncelikle inovasyona, gıda güvenliğine yatırım yaparak rekabete dirençli markalar ortaya çıkarmalarını ve katma değerli pazarların dinamiklerini, tüketici beklentilerini yakından takip etmelerini öneriyoruz.

Pınar Su ve İçecek Genel Müdürü Koral Kalpaklıoğlu:
“Su ihracatının yüzde 10,3’ünü gerçekleştiriyoruz”
Pınar Su ve İçecek olarak Türkiye’den yapılan toplam su ihracatının yüzde 10,3’ünü tek başına gerçekleştiriyoruz. 30 ülkede 40 bin tonluk ihracattan 5,5 milyon dolar gelir elde ettik.

Türkiye’ye “ambalajlı su” kavramını benimseten Pınar Su ve İçecek, modern teknolojisiyle 40 yıldan bu yana kaliteli su ve içecek ürünleri sunuyor. Güçlü ve güvenilir marka kimliği sayesinde su ve içecek sektörüne öncülük ediyoruz. Türkiye’nin en kaliteli kaynaklarından temin ettiğimiz suları şişeleyerek iç ve dış pazarlara sunuyoruz. Yüzde 100 Türk sermayeli bir şirket olarak, Türkiye ve uluslararası piyasalardaki pazar payımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz.

Küresel gelişmeleri ve müşteri ihtiyaçlarını yakından takip ederek ihracat stratejilerini geliştiriyor; uluslararası pazarlarda aktif olarak yer alıyoruz.

“LİDER İHRACATÇIYIZ”

Türkiye’nin lider ihracatçı su şirketlerinden biri olarak 2022 yılında, Türkiye’den yapılan toplam su ihracatının yüzde 10,3’ünü Pınar Su ve İçecek olarak tek başımıza gerçekleştirdik. İngiltere, Almanya, Belçika, Macaristan, İrlanda, Romanya, Yunanistan, Malta, Kosova, İsviçre gibi Avrupa ile birlikte KKTC, Azerbaycan, Irak, Kuveyt, BAE, Bahreyn, Singapur, Ürdün, Ukrayna, Trinidad Tobago, Amerika, İsrail, Filistin, Macaristan, Bulgaristan, Libya pazarlarında tüketicilerimizle buluşmaya devam ettik. 2022 yılında Avustralya, Estonya, Japonya, Türkmenistan ve Maldivler pazarına giriş yaparak ihracat yaptığımız ülke sayısını 30’a çıkardık. Toplam 40 bin tonluk ihracattan 5,5 milyon dolar gelir elde ettik.

DİJİTALLEŞME VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKTA

Yüksek teknolojiyle üretilmiş ambalajlı doğal kaynak suyumuzun yanı sıra, gazlı ve gazsız meyveli içecek alanında da tüketicilere güvenilir ve yenilikçi ürünler sunuyoruz. Ürün, hizmet ve teknoloji geliştirme çalışmalarımızla birlikte dijitalleşmeye de yatırım yapıyoruz. Büyük bir hızla büyümeye devam eden e-ticaret ekosistemine uyum sağlayarak pandemi öncesinde temassız teslimat ve kredi kartıyla ödeme özelliklerini getiren ilk su markası olduk. “Yaşam Pınarım” mobil uygulamasında kullanıcılara daha iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmaya yönelik yeni özellikler ekledik. Bunun yanı sıra 2007 yılından bu yana sürdürülebilirlik çalışmalarını odak noktamıza aldık. İklim değişikliğiyle mücadele ve suyun korunması konularını öncelikli olarak ele alıyor, su yönetimi ve ambalaj azaltım çalışmalarıyla doğal kaynakların verimli kullanılmasını sağlıyoruz. Pınar Su ve İçecek olarak toplum ve dünya için değer yaratırken atık yönetimine ve enerji kaynaklarının doğru ve verimli şekilde kullanılmasına dikkat ediyoruz.

SINIR ÖTESİNDE GÜÇLÜ 50 TÜRK MARKASI
  Şirket Global marka performansı
1 Abdi İbrahim 18 ülkede organizasyonel yapılanmasıyla 70’ten fazla ülkeye ihracat yapıyor.
2 Acıbadem Sağlık Grubu 25 hastanesinden 6’sı yurt dışında. Bulgaristan, Hollanda, Makedonya ve Sırbistan’da faaliyette.
3 Anadolu Efes Globalde 6 ülkede üretim gücü ve 1,6 milyar doları aşan cirosuyla dikkat çekiyor.
4 Ant Yapı Rusya, İngiltere ve ABD'de 1 milyar dolarlık ciro yaratıyor. Dünyanın en iyi müteahhitleri listesinde.
5 Arçelik 52 ülkede üretim ve satış faaliyetleri bulunuyor. Toplam gelirlerinin yüzde 69'u yurt dışından.
6 Arkas Dünyada armatörlükte birinci lige 24'üncü sıradan girdi. Filosunun kapasitesi 42 bin 285 TEU.
7 Arzum 40'tan fazla ülkede ürünleri satılıyor. Ortadoğu'da pazar lideri olduğu ülke var.
8 ASELSAN 81 ülkeye yüksek teknolojiye sahip savunma sanayii ürünlerini ihraç ediyor.
9 BAU Global Üç kıtada, 10 ülkede, 9 üniversite ve 3 dil okuluyla Türkiye’nin eğitimdeki dünya markası.
10 BİM Fas ve Mısır’da toplam 938 mağazaya ulaştı.
11 Borusan Grubu Hem makine hem çelik şirketleriyle Amerika başta, Avrupa, Kazakstan gibi bölgelerde çok güçlü.
12 Brisa Avrupa, BDT, Kuzey Afrika bölgesinde çok güçlü pazar payını sürekli artırıyor.
13 Coşkunöz Holding Rusya ve Romanya’da 2 şirketi bulunuyor.
14 Çilek Mobilya Yurt dışında 130 mağazası var. 66 ülkeye ihracat yapıyor.
15 DeFacto Yurt dışında 218 mağazası var. 2023’te yurt dışında 38 mağaza daha açacak.
16 Doğtaş 4 kıtada 41 ülkede 58 konsept mağazası bulunuyor.
17 Eczacıbaşı Topluluğu Fransa, Almanya, İngiltere, İtalya, Fas gibi pek çok ülkede ilaç, seramik ve temizlik kağıdında üretim ve ticaret yapıyor.
18 Ekol 11 Avrupa ülkesindeki şirketleriyle 85 lokasyonda faaliyetlerini sürdürüyor.
19 Enka 41 yıldır global en iyi müteahhitler listesinde. 51,9 milyar dolarlık 434 yurt dışı proje yaptı.
20 Evyap Mısır, Ukrayna, Rusya, Irak, Malezya, Filipinler'deki tesisleri ve ofisleriyle 100'den fazla ülkeye ulaşıyor.
21 Fiba Grubu Yurt dışında perakende, gayrimenkul, bankacılık sektörlerinde Çin'den Romanya'ya Rusya'ya çok güçlü.
22 Global Ports Holding Dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi, 4 kıtada 14 ülkede 26 limanı var, 24'ü yurt dışında.
23 Hayat Kimya 8 ülkede 21 üretim tesisi var. Bebek bezinde dünyada 4'üncü, temizlik kağıdında global lider.
24 İnci Akü İnci GS Yuasa, 6 kıtadan 80'nin üzerinde ülkeye yaptığı ihracatla Türkiye’nin önde gelen akü ihracatçısı.
25 İpekyol-Twist-Machka Yurt dışında 53 mağazası var. 2023 sonuna kadar 19 yurt dışı mağaza açmayı planlıyor.
26 Kale Grubu 10'dan fazla ülkeye ihracatı var, Kale İtalya ile Batı'ya seramik üretiyor.
27 Karaca 27 ülkede 43 mağazası bulunuyor.
28 Kastamonu Entegre Cirosunun yüzde 60'ı yurt dışından geliyor. Rusya, İtalya, Romanya gibi ülkelerde global üretim yapıyor.
29 Kazancı Holding Aksa Jeneratör ve Aksa Enerji ile globalde çok güçlü şirketlere sahip.
30 Kiğılı Yurt dışında 51 ülkede 166 mağaza sayısına ulaştı. 2023'te yurt dışında yeni 25 mağaza açacak.
31 Kordsa Avrupa, Orta Doğu, Afrika, Kuzey Amerika, Güney Amerika ve Asya Pasifik'teki üretim tesisleriyle global bir dev.
32 Koton Yurt dışı mağaza sayısı 194'e ulaştı. 2023 sonunda yurt dışı mağaza sayısını 280'in üzerine taşıyacak.
33 LC Waikiki Yurt dışında 735 mağazası var, hedefi Avrupa'da ilk 3.
34 Mavi Dünyada 37 ülkede 459 mağaza ve 4.500'e yakın satış noktası var.
35 Netlog 4 kıtada faaliyet gösteriyor. EMEA bölgesindeki en hızlı büyüyen lojistik şirketlerinden biri.
36 Orka Group 82 ülkede 400’ün üzerinde mağazası var.
37 Otokoç 9 ülkede, 400’e yakın noktada faaliyet gösteriyor.
38 Pegasus Hava Yolları 3 kıtada, 48 ülkede operasyon yürütüyor.
39 Pınar Pınar, süt, et ve su markalarıyla marka gücüyle tercih ediliyor. Almanya'da ve Dubai'de üretimi var.
40 Rönesans İnşaat 30 ülkede faaliyet gösteriyor, ciroda 4 milyar dolara yaklaştı.
41 Şişecam 4 kıta ve 14 ülkedeki toplam 45 tesisi ve 22 bin çalışanıyla üretim faaliyetlerini sürdürüyor,
42 Şölen 120’den fazla ülkede tüketicilerle buluşuyor. Belçika’ya ve Kolombiya'ya bile çikolata ihraç ediyor.
43 TAV Grubu Hem inşaat hem havalimanlarıyla global marka haline geldi. 29 ülkede havalimanı operasyonu yürütüyor.
44 Tiryaki Agro Yurt dışında 24 şirketi var. Kuzey Amerika organik gıda pazarının açık ara lideri.
45 Tosyalı Cezayir, Senegal ve Angola'daki tesislerinde 2 milyar dolar ciro üretiyor.
46 Türk Hava Yolları 129 ülkede toplam 340 farklı noktaya uçuyor. Dünyanın en geniş uçuş ağına sahip şirketlerinden biri.
47 Vakko Türkiye'den çıkıp globalde de tanınıyor. Modaya yön veriyor.
48 Vestel 158 ülkeye teknolojisini ulaştırıyor. Türkiye'nin yurt dışındaki en bilinen markalarından.
49 Yataş Yurt dışında 165 noktada bulunuyor. Amerika, Almanya ve Rusya 3 ana pazarı.
50 Yıldız Holding Yurt dışındaki 21 fabrikası 12 farklı ülkede. 300’ü aşkın markasıyla 4 milyar nüfuslu bir coğrafyaya hizmet veriyor.