ŞİRKET YÖNETİMİ '10'LARIN İŞİ

"İş Dünyasına Yön Verenlerin Referans Dergisi" olma mottosuyla yayın hayatına devam eden Business Life'ın, 120. sayısını çıkarmanın ve 10'uncu yıla ulaşmış olmanın heyecanını duyuyoruz. CEO'nun ajandasında öne çıkan başlıklara ve uygulama dönemine göre dosyalar hazırlayan ve araştırmalar yapan Business Life, pandeminin de şekillendirdiği yeni sürecin iletişim tonuna yön vermeye devam ediyor. Gelişimimize katkı sağlama düşüncesiyle eksiklerimizi not eden iş dünyamızın değerli simaları, taltif mekanizmasını çalıştırmayı da ihmal etmedi. Türk iş dünyasının başarılı CEO'larının hepsine ayrı ayrı teşekkürler?

İŞ DÜNYASINA YÖN VEREN 50 CEO
CEO’lar düzenli olarak, her alanda icra kurulu üyelerini işlediğimiz için çok mutlu. Yeni çağa pencere açan başarılı CEO’ların ajandasına mercek tutuyoruz. “Projeksiyonu En Güçlü 50 CEO” araştırmamızın başlığını, kapsamı daha da genişleterek “İş Dünyasına Yön Veren 50 CEO” olarak revize ettik. Bu çalışmamızda son iki yayın döneminde, 8 yılın ardından kadın CEO’ları tek işlemeye son verdik. Cinsiyet ayırt etmeyen CEO listeleri hazırladık. Artık hemen her ay “CEO Ajanda” dosyaları yapıyoruz. İcra kurulunda kadına ve eşitliğe odaklandık. 

YÖNETİCİLERİN YÖNETİCİLERİ BEKLENTİLERİ TAKİP EDİYOR
Her iş kolunun yön verenleri, sektörlerinin gelişimlerini ve hedeflerini okumak istiyor. Havacılıkta Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane ile TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener; erkek giyiminde Kiğılı CEO'su Hilal Suerdem; inşaat, sağlık, turizm, enerji, çevre teknolojileri ve lojistikte Ortadoğu Holding İcra Kurulu Üyesi Nusret Kayhan Apaydın; ev tekstili ve mobilyada Yataş Grup CEO'su Nuri Öztaşkın; otomotivde Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün gibi başarılı yöneticiler, beklentileri daha yakından takip edeceğini belirtiyor. Business Life okurlarını yol arkadaşı olmaya çağırıyor. Değerli iş insanlarımız, sorunlarla ilgileniyor ve çözüm yollarını Business Life aracılığıyla sunuyor.

BASIN DOSTU İLETİŞİM LİDERLERİYLE ÇALIŞIYORLAR
CEO’ların basın ile ilişkilerinde, hassas konulara dikkati çekmekte fayda var. Bu noktada en güzel yanıtı, Yaşar Holding Onursal Başkanı, duayen Selçuk Yaşar veriyor: “Şirketinizle ilgili yazanları aydınlatınız ve yardımcı olunuz, size saygı duymalarını sağlayınız.” Dolayısıyla ‘Kurumsal İletişim’ departmanları, bültenler ve tanıtım broşürlerinin paylaşımının dışında da haber kaynaklarına ulaşmada etkin rol üstlenmeli. Liderlerini dinlemede, CEO’larına kulak vermede ve gerçekleri yansıtmada, biz de onlardan daha çok iş birliği beklentimizi yinelemek istiyoruz.


KİĞILI CEO’SU HİLAL SUERDEM:
Analizleriniz, iş dünyasına ilham ve rehber niteliğinde
Business Life’ın, Türkiye ve dünya gündemine ilişkin kaliteli haber içerikleri, farklı dosya ve kapak konularıyla dergicilik alanında seçkin markalar arasına adını yazdırdığını düşünüyorum.

Business Life’ın, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen şirketlerini, bunların başarılı yönetim kadrolarını sayfalarına taşıyarak gerçekleştirdiği başarılı analizler, iş dünyasına ilham ve rehber niteliğinde. 

ÇALIŞMALAR ARAŞTIRMACI BİR RUH İLE ELE ALINIYOR
Derginin yaratıcı kadrosunu ve dinamik bakış açıları oldukça başarılı. Keyifle takip ettiğimiz dosya ve kapak haber çalışmalarının, araştırmacı bir ruh ile ele alınarak işlendiği fazlasıyla hissediliyor. Sektöre hâkim yazar kadrosunun deneyimlerini ve tavsiyelerini içeren köşe yazılarını beğeniyle okuyoruz. İnanıyorum ki Business Life, Genel Yayın Yönetmeni Sayın Seyfettin Bayram’ın liderliğinde daha nice başarılara yelken açacak. Bundan sonra da Türkiye’nin yarınlarına katkı sunmaya devam edecek.

KULLANDIĞINIZ DİL YALIN MİZANPAJINIZ ZENGİN
Tasarım, derginin vitrinidir. Business Life’ın yenilenen yüzü ile değişen vitrini, çok yenilikçi ve dikkat çekici. Kullanılan yalın dil ile mizanpajdaki görsel zenginlik, mesajın okuyucuya daha etkili ve kalıcı ulaşmasını sağlıyor. 

GEREKLİ ORGANİZASYONU SAĞLAMIŞ DURUMDASINIZ
Gündemi sıklıkla ve güvenle takip edebilmek, bizim için kritik. Mobil uyumlu haber siteleri hayatımızı kolaylaştırıyor. businesslife.com.tr, bu özelliği sağlıyor. Artık web sitelerin yeterli olmadığı, tüm etkileşimlerin sosyal medya paylaşımları üzerinden yapıldığı bir dönemdeyiz. Dolayısıyla bu platformun her alanını etkin kullanmak önemli. Business Life, bu konuyu çoktan idrak edip gerekli organizasyonu sağlamış durumda.


MERCEDES-BENZ TÜRK İCRA KURULU BAŞKANI SÜER SÜLÜN:
Değer yaratan içeriklerinizi incelemekten keyif alıyorum
İş dünyasına yön veren yöneticiler olarak, rakamlarla fazlasıyla vakit geçiriyoruz. İnsan hikâyelerine odaklanan Business Life’ı, içerik anlamında oldukça doyurucu buluyorum. 120. sayınızı en içten dileklerimle kutluyorum.  Nice 10 yıllara…

Teknik verileri satır aralarında geçirerek bilgilendiren, odağında insan olan ve değer yaratan içeriklerinizi incelemekten keyif alıyorum.

USTA KALEMLERİN YAZILARINI BİR ARADA BULABİLİYORUM
Yayıncılık sektörünün deneyimli isimlerinin buluşma noktası olan Business Life’ın kendi alanlarındaki usta kalemlerin yazılarını bir arada bulabilmek, önemli bir avantaj. Bu kıymetli kalemleri, sadece Business Life ile birlikte takip edebiliyorum. Bu çeşitliliği yakaladıkları için dergi yönetimini ve yayın kurulunu tebrik ediyorum. 

HABERLERİ AKICI BİR ŞEKİLDE SIRALIYORSUNUZ
Hiç şüphesiz, hepimizin için hayatımızdaki en değerli şey, zaman. Zengin içeriği en akılda kalıcı şekilde anlatabilmenin yolu, doğru tasarımdan geçiyor. Dosya konuları ve özel röportajların akıcı bir şekilde sıralanmasıyla Business Life’ı rahatlıkla okuyorum. Yenilenen web siteniz de kolay okunabilen, yalın bir görseliğe sahip. Ayrıca, yeni nesil medyanın öneminin her geçen gün artmasıyla sosyal medyaya kayıtsız kalabilmek imkânsız. Business Life da bu alanın aktif kullanımıyla, mesajların ulaştırılmasında başarılı bir ivme yakalamış durumda.


PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET T. NANE:
Business Life iş insanları için değerli bir kaynak
Business Life ekibi, ekonomiyi ve iş dünyasını yakından takip ederek, gelişmeleri doğru ve tarafsız bir habercilikle okurlara ulaştırıyor. Derginizin çizgisini, kalitesini beğeniyor ve merakla takip ediyorum. 10. yılınızı kutluyor, yayın hayatınızda başarılar diliyorum.

Basın gibi zor ve meşakkatli bir sektörde 10 yıldır varlığını başarıyla sürdüren Business Life’ın, iş insanları için değerli bir kaynak olduğunu düşünüyorum. 

BU DÖNEMİN EN ÖNEMLİ KONUSU: “SAMİMİYET”
İletişimde bu dönemin en önemli konusu “samimiyet”. Bu aslında, son yılların kritik bir konusuydu; ancak pandemi dönemi “samimiyet”i iyice mecburi kıldı. Bu husus, öyle gelip geçici bir şey değil; bundan böyle hayatımızda hep var olacak. Şeffaf ve samimi iletişimin gücüne sonuna kadar inanan bir iş insanı olarak, tüm şirketlerin ve tabi liderlerin bunu benimsemesi gerektiği fikrindeyim. Gerçekten uzak, içi doldurulamayan ifadelerin artık hayatımızda yeri yok. Bu sebeple, bana göre iş dünyası için en büyük ödev “samimiyete dönüş”...

İÇERİĞİNİZ KALİTELİ VE İNSAN ODAKLI 
“İş Dünyasına Yön Verenlerin Referans Dergisi” olma misyonuyla yayın hayatına devam eden Business Life’ın içeriğini kaliteli ve insan odaklı buluyorum. Rakamlarla fazlasıyla haşır neşir olduğumuz dünyada keyifli bir içerik okuma imkânım oluyor.

YAZAR-EDİTÖR KADRONUZ ALANLARINDA UZMAN 
Yazarlarınızı yakından tanıyorum. Birçoğuyla dostluğumuz var. Takipçi, yenilikçi, kaliteli içerik üreten, kalemi kuvvetli ve en önemlisi alanlarında uzman olan bir yazar-editör kadrosuna sahipsiniz; takdirle karşılıyorum. Yeni tasarımınız ise daha dinamik, daha enerjik oldu. Okuyucu açısından keyifli bir değişim. Dijital çağı yakalayamayanlar kaybedecek. Business Life olarak bu noktadiki dönüşümünüzü de gayet olumlu karşılıyorum. İnternet siteniz, kullanıcı dostu.

DERGİ OLARAK, DOĞRU BİR STRATEJİ KURDUNUZ
Sosyal medya, günümüzün vazgeçilmezlerinde en başı çekiyor. Yaştan bağımsız olarak her birimiz bu platformlarda vakit geçiriyoruz. Y ve Z kuşaklarının internete doğduğunu da hesaba katarsak süreler epey uzuyor. Böyle bir düzen içerisinde etkin olmamak büyük bir hata olur. Bu bağlamda, Business Life’ın paylaşımlarını başarılı buluyorum. Dergi olarak, doğru bir strateji kurduğunuz kanaatindeyim.


YATAŞ GRUP CEO’SU NURİ ÖZTAŞKIN:
Geleceğin iş insanlarına da yol gösteriyorsunuz
İş dünyası ve ekonominin nabzını tutan haberleri, araştırmaları ve röportajlarıyla Business Life’ın çok kıymetli bir yayın olduğuna inanıyorum.

Tüm değişimleri yakından takip eden, trendleri aktaran Business Life, sadece iş dünyasına değil, geleceğin iş insanlarına da yol gösteren bir dergi. Kariyer yolculuğunun başında olan gençler için de iyi bir rehber olan Business Life ailesini, bu başarılı yayın için yürekten tebrik ediyorum.

BUSINESS LIFE, YENİ DÜZENE ADAPTE OLDU
Pandemiyle birlikte alışkanlıklarımızdan çalışma şeklimize, neredeyse tüm dünyamız değişti. Bu süreçte hepimiz kendimize yeni şeyler kattık, çok şey öğrendik. Business Life’ın da bu dönemi çok iyi analiz ederek, yeni düzene adapte olduğunu düşünüyorum. İş dünyasının yeni normaline uyum yollarını göstermeye, rehber olmaya, sadece ülkemizde değil, dünyadaki değişimleri aktarmaya devam ederek başarınızı sürdürmenizi diliyorum.


TAV HAVALİMANLARI HOLDİNG İCRA KURULU BAŞKANI SANİ ŞENER:
Ekonomi yayıncılığında önemli bir boşluğu dolduruyorsunuz
Gazetecilik, toplumların gelişimi ve demokrasinin işlemesi açısından önemli bir işleve sahip. Yeni nesille birlikte dijital içeriklerin önem kazandığı bir dönemde Business Life’ın 120. sayısına ulaşması, ciddi bir başarı.

Ayrıntılı dosya konuları, iş dünyasının nabzını tutan listeleri ve doyurucu içeriğiyle Business Life’ın, ekonomi yayıncılığı alanında önemli bir boşluğu doldurduğuna inanıyorum. Öncelikle muhteşem bir yazar kadrosuna sahipsiniz. En son Business Life’ın Ocak 2019 sayısında Young Guru Academy (YGA)’da da birlikte olduğumuz AGT Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Semih Söylemez’in “Birlikte Başarmak” sayfasına konuşmuştuk. İlgiyle takip ediyorum. Nice 10 yıllara ve 120 sayılara... Yayın hayatınızda başarılar diliyorum...


ORTADOĞU HOLDİNG İCRA KURULU ÜYESİ NUSRET KAYHAN APAYDIN:
Yayıncılık hayatına farklı bir ses getiriyorsunuz
Düzenli bir okuyucunuz ve takipçiniz olarak, sektörler ve ekonomideki gelişmeleri yakından izlediğimiz yayınlar arasında yer alıyorsunuz. Gündemde fark yaratan haber ve araştırmalarınız ile, yazı ve kaleminizin kalitesiyle birçok yayına referans oluyorsunuz.

Türkiye ve dünya gündeminden özel haberleriniz, sektör liderlerinin önemli isimleriyle gerçekleştirdiğiniz röportajlarınız ve özel araştırmalarınız ile yayıncılık hayatına farklı bir ses getiriyorsunuz. 

UYUMLU BİR EKİP...
Tek bir alana odaklanmadan, tüm sektörleri derinlemesine ele aldığınız Business Life ile gerek sosyal medya gerek internet yayıncılığınızla ekip tam bir uyum yakaladığınızı, bunun da okuyucuya tüm duygusu ve mesajlarıyla geçtiğini hissediyorum. 

FARKLI GÖRÜŞ VE TAVSİYELERE DEĞER VERİYORSUNUZ
Öncelikle böyle bir fırsatı okuyucularınıza verdiğiniz için size çok teşekkür ederim. Farklı görüş ve tavsiyelere değer vermek, yayıncılık anlayışınızın yanı sıra, kişilik özelliklerinizin de son derece kıymetli olduğunu gösteriyor. Sektörde uzun yıllara dayanan Genel Yayın Yönetmeniniz Seyfettin Bayram Beye gibi değerli bir isme tavsiye değil, naçizane önerilerde bulunabilirim. 

GENÇLERE BİRAZ DAHA FAZLA YÖNELMELİSİNİZ 
Siz her ne kadar birçok alanda derin araştırmalar ve görüşmeler yapmış olsanız da ben şahsım adına geleceğin üreticileri ve patronları olacak gençlere biraz daha fazla yönelmemiz gerektiğini düşünüyorum. Ülkemizin genç nüfus sayısı oldukça fazla; ancak buna rağmen üretimde ve iş hayatında onları çok fazla dahil edemiyoruz. Günümüz yaşam tarzına bağlı olarak. sosyal medya ve dizilerde gördükleri hayatları yaşamak isteyen gençlerin büyük bir kısmı üretimde yer almayı tercih etmiyor. Çalışmak, üretmek ve geleceğe katma değer yaratmak gibi bir amaçları kalmadı. Gelecekteki en büyük umudumuz ve yatırımımız olan gençlerin, eski günlerde olduğu gibi üretime katılmaları için onları bu uykudan uyandıracak bir iletişim dili seçmeliyiz.  Onları üretime ve üretmeye teşvik etmeliyiz. Geleceğin onların elleriyle şekilleneceğini, kendi dilleriyle anlatmalıyız.