'SORUMLU' ŞİRKETLER

İşletmeler artan şekilde, kurumsal ve sosyal sorumlulukları, ayrıca çevre üzerindeki etkileriyle değerlendiriliyor. Y kuşağının yüzde 75'i "sorumlu" bir şirket olarak gördükleri bir firmada, ücretlerinde kesinti olmasını kabul ediyor. Topluma da kazandırdığını gösterebilen, sosyal paydaşlarını "sorumlu" bakış açısının "samimi bir duruş" olduğu konusunda ikna edebilen kurumlar elbette ki, rekabette ayrışıyor ve itibarlarına kalıcı bir katkı sağlıyor. Biz de bu gerçekten hareketle "sürdürülebilirlik" ve "kurumsal sosyal sorumluluk" faaliyetlerine yoğunlaşanlara ve atkif projelere mercek tuttuk...

PANASONIC LIFE SOLUTIONS TÜRKİYE KURUMSAL MARKA YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRÜ AYSEL ÖZALTINOK:
YAŞAMA DEĞER KATMAYI HEDEFLİYORUZ
Panasonic Life Solutions Türkiye “Meslek Eğitimine Destek, Aydınlık Geleceğe Destek” adlı önemli bir sosyal sorumluluk projesine imza atıyor. Böylece, öğrencilerin teorik eğitimi, pratik beceriye dönüştürmelerine ve nitelikli eğitim imkânına sahip olmalarına katkı sunuluyor. Bu doğrultuda, Kartal Atalar Meslek Lisesi öğrencilerine, uygulama kitapları, sponsorluk desteğiyle hediye edildi. 

Sürdürülebilirliği kurumsal değer kabul eden bir anlayışa sahibiz. Bu yaklaşımla ve hayata geçirdiğimiz projelerle yaşama değer katmayı hedefliyoruz. Ülke sanayimizin gelişmesinde bilgi, beceri ve iş tecrübesine sahip kalifiye iş gücünün önemi gerçekten çok büyük. Verimli üretimi sağlayabilecek kalifiye iş gücü ise ancak mesleki eğitim ve endüstri arasında kurulan köprü ile daha nitelikli sonuçlar vermekte. ‘Meslek Eğitimine Destek, Aydınlık Geleceğe Destek’ adlı projemiz ile mesleki eğitime önemli katkılar sağlıyor ve bu alandaki çalışmalarımızla meslek liseli gençlerimize destek olmayı amaçlıyoruz. 


PANASONIC’TEN MESLEK LİSELERİNE DESTEK
Uygulama kitapları, Panasonic Life Solutions Türkiye Kurumsal Marka Yönetimi Genel Müdürü Aysel Özaltınok, Kurumsal İletişim ve KSS Müdürü İlker Çelik ve şirket gönüllülerinin katıldığı seremonide 120 öğrenciye sunuldu.


CİNSİYET EŞİTLİĞİ, BAHÇEŞEHİR KOLEJİ’NİN YAPI TAŞI
Professional Women’s Network (PWN) İstanbul ile ortak hareket eden Bahçeşehir Koleji, toplumsal cinsiyet eşitliğini kurum kültürünün önemli bir yapı taşı olarak görüyor. Bahçeşehir Koleji Genel Müdürü Özlem Dağ, PWN İstanbul’un cinsiyet eşitliği konusunda ses getiren projesi “Eşitlik Elçisi CEO’lar Hareketi”nin destekçileri arasındaki yerini aldı. Bahçeşehir Koleji de Ekim 2019 itibarıyla PWN İstanbul kurumsal üyeleri arasına katıldı.

BAHÇEŞEHİR KOLEJİ GENEL MÜDÜRÜ ÖZLEM DAĞ:
YÜZDE 87 ORANINDA KADIN ÇALIŞANIMIZ VAR

“Eşitlik elçisi” olmak, büyük anlam ifade ediyor. 60 ilde toplam 128 kampüsümüzde ,12 bin 600 eğitimciyi temsil ediyorum ve büyük bir çoğunluğu da kadın. Yüzde 87 oranında kadın çalışanımız var. Bakış açımız tabii ki hayatın tüm zorluklarıyla baş etmeye çalışan bu kadınların bilgisini, becerisini, donanımını en üstte değerlendirerek onların bizim yanımızda olmasını sağlamak. Bizim için yeni neslin hangi sosyal ve kültürel kodla yetişeceği çok önemli. Bu süreci de başaracak olanlar, yine kadınlar. Bizim kurucumuz Enver Yücel, hocamız. O, kadınları yanında görüp yönetimi onlara teslim ediyor. Üniversitemizin rektörü, kolejimizin genel müdürü ve genel müdür yardımcıları da kadın.


ESAS VENTURES KURUCU ORTAĞI FETHİ SABANCI KAMIŞLI:
SÜRDÜRÜLEBİLİR DEĞER YARATMAK İSTİYORUZ

“Esas Ventures’ı kurduğumuzda bazı hedeflerimiz vardı: Türkiye’deki ekosistem ile dünyadaki diğer ekosistemler arasında bir köprü oluşturmak. Bununun için birçok farklı coğrafyada yatırımlarımız oldu. Sadece yatırım yapmanın yetmeyeceğini bilmeliyiz. Bu şirketleri ziyaret etmek ve fiziksel olarak orada neler olduğunu görmek gerekiyor. Anlayıp buraya getirmeli ve iyice harmanlamalıyız; çünkü bu, artık bölgesel bir oyun değil. Network geliştirmenin burada kilit bir rolü var. Aksi takdirde bu şirketlere değer katma ihtimaliniz yok. Biz, sürdürülebilir değer yaratarak bu hikâyelerin bir parçası olmak istiyoruz. 

160 BİN BAŞVURU ARASINDA EN İYİ GİRİŞİMLER
7. Startup Istanbul, Esas Ventures’ın ana sponsorunda gerçekleştirildi. Uluslararası 160 bin başvuru arasından seçilen 100 girişim, dünyanın önde gelen yatırımcıları ve kurumları karşısında sunum yapma fırsatı yakaladı.


İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ  CANAN SOYSAL:
ÖDÜLLER, BÜYÜK MOTİVASYON SAĞLIYOR

Sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarımızın 16. Stevie Ödülleri’nde “Altın Stevie”ye layık görülmesi bizlere gurur ve güç veriyor. Türkiye’nin ilk engelsiz havalimanı kuruluşu olarak, İstanbul Zihinsel Engelliler için Eğitim ve Dayanışma Vakfı (İZEV) ile toplumda zihinsel engelli olarak tanımlanan down sendromlu, otizmli ve mental farklılığı bulunan bireylerin sesini sanat yoluyla duyurmak amacıyla “Hayat ve Biz” çatısı altında “Hayvanlar ve Biz” projesini hayata geçirdik. Ödüller, daima daha iyisini yapmak için bizlere büyük motivasyon sağlıyor. Sosyal sorumluluk ve iletişim çalışmalarında emeği geçen ve bize her zaman destek olan iletişim ajansımıza ve değerli ekibime teşekkürlerimi sunuyorum.

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI’NA KSS’DE ‘ALTIN’ ÖDÜL
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG), dünyada çok saygın bir yeri olan ve bu yıl 4 bin başvurunun yapıldığı “Stevie Uluslararası İş Ödülleri”nin 16’ncısında “Hayvanlar ve Biz” projesiyle “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” kategorisinde “altın” ödül kazandı. 


LENOVO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ EMRE HANTALOĞLU:
TEKNOLOJİ VE YARATICILIĞI BULUŞTURDUK

1 Ekim’de, Diyarbakır Ergani’de çocuklarımızı nitelikli bir eğitim için son teknolojiyle tanıştırdık. Bu kez, Anadolu’nun denize ve berekete açılan şehri güzel İzmir’de, Gümüşpala’da da birlikteyiz. Hayırlı olsun. Yeni atölyemizde de teknoloji ve yaratıcılığı buluşturduk. Üstün performanslı bilgisayarlarla ve cihazlarla bir teknoloji sınıfı oluşturduk. Çocuklarımızın heyecanını ve sevincini paylaşmaktan çok mutluyuz.

LENOVO-TEGV İŞ BİRLİĞİYLE ‘TASARIM VE BECERİ ATÖLYESİ’
Yüzbinlerce çocuğa nitelikli eğitim desteği veren Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın (TEGV), teknoloji devi Lenovo’nun desteğiyle hayata geçirdiği Tasarım ve Beceri Atölyesi, TEGV İzmir Gümüşpala Öğrenim Birimi’nde açıldı. İzmirli çocuklar, 21. yüzyıl öğrenme becerileriyle buluştu. Törene, TEGV Mütevellisi Efe Aydan, TEGV Genel Müdürü Sait Tosyalı, Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, TEGV çocukları, TEGV gönüllüleri ve Lenovo Türkiye çalışanları katıldı.


KADIN, BİLGİSAYAR OYUNUNDAN DA ANLAR!
Beşiktaş JK iş birliğiyle hayata geçirilen dünyanın en geniş kapsamlı oyun alanı Lenovo Game On’daki “PUBG Kadın Turnuvası”nda kıyasıya rekabet yaşandı. Burcu Esmersoy, Gonca Vuslateri, Nilperi Şahinkaya, Elif Boyner, Damla Sönmez, Çiğdem Batur, Rahşan Gülşan, Dila Tarkan gibi tanınmış isimler ve sporcular “Kadın, bilgisayar oyunundan anlamaz" diyenlere güçlü performanslarıyla cevap verdi. Lenovo, kadının her yerde, teknolojinin de tam içinde olduğunu gösterdi. Ünlüler, kadının strateji kurma becerisini PUBG rekabetinde bir kere daha gösterdi.


GE SAĞLIK TÜRKİYE VE UPS VE SEPHORA TÜRKİYE İLE ‘KORKUSUZ KADINLAR’ 
GE Sağlık Türkiye, UPS ve Sephora Türkiye iş birliğinde “Meme Kanseri” için “Korkusuz Kadınlar” adlı bir farkındalık projesi geliştirildi. Türkiye’deki kadınlar, yüzlerine Sephora Türkiye’nin pembe rujlarıyla savaşçı çizgileri çiziyor ve fotoğraflarını #korkusuzkadınlar etiketiyle sosyal medyada paylaşarak konunun yaygınlaşmasına destek oluyor. UPS ise ekim ayı boyunca tüm gönderim ambalajlarında projenin görselini ve mesajlarını kullandı.


TANAP KALİTE, İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ, SOSYAL, ÇEVRE VE UYUM DİREKTÖRÜ FATİH ERDEM:
YATIRIMLARDAN 20 BİN ÇOCUK YARARLANDI
SEIP yatırımlarından 20.115 çocuk, 6.909 yetişkin ve 4.310 engelli yurttaş doğrudan yararlandı. 10.796 çiftçi, 189 okul aile birliği, 73 muhtarlık, 30 dernek, 19 birlik, 18 kooperatif, 12 il-ilçe belediyesi, 11 hizmet götürme birliği, 8 il özel idaresi ve 7 üniversiteye destek sağlandı. 32.955 kişiye eğitim sağlanırken, 5.074 kişiye mesleki eğitimler verildi. 14 sempozyum düzenlenirken 3.700 öğretmen ve 2.000 aile çeşitli eğitimlerden faydalandı. Toplam 154 hiç bilinmeyen arkeolojik saha, Türkiye kültür envanterine kazandırıldı. 1000’i aşkın arkeolojik eser, ilgili müzelere teslim edildi. Erzurum Müzesi ve Bandırma Müzesi ile yapılan kazılarda çeşitli bulgular ile karşılaşıldı.


(Soldan sağa) TANAP Genel Müdürü Saltuk Düzyol, TANAP Sosyal ve Çevresel Yatırım Programları Müdürü Gizem Kunt, TANAP Kalite, İş Sağlığı Güvenliği, Sosyal ve Çevre Direktörü Fatih Erdem

TANAP’TA SOSYAL VE ÇEVRESEL 1.000 PROJE
Trans Anadolu Doğal Gaz Boru Hattı Projesi (TANAP), Türkiye’de çevre yönetimi, sürdürülebilir kalkınma ve kamusal faydayı hedefleyen özel bir program yürüttü. Sosyal etkisi yüksek içerikleriyle geniş kesimlere dokunan Sosyal ve Çevresel Yatırım Programları (SEIP), TANAP güzergâhı üzerinde 20 il, 67 ilçe ve 600 köyü kapsayan alanda, yaklaşık 1.000 projeye ulaştı. Bunlar, uluslararası arenada birçok ödüle layık görüldü. 


TAV HAVALİMANLARI İCRA KURULU BAŞKANI SANİ ŞENER:
HER ZAMAN SOSYAL FAYDAYI AMAÇLADIK

Her zaman finansal başarıyla sosyal faydayı birlikte yaratmayı amaçladık. Groupe ADP ile oluşturduğumuz bu programla, Türkiye’den yaratıcı girişimlerin uluslararası alana açılması için önemli bir destek sunacağız. Aynı zamanda, geleceğin seyahat deneyimini oluşturacak çözümleri, ortaya çıkararak havalimanlarımızda uygulama fırsatını yakalayacağız. 

TAV’DAN GİRİŞİMLERE DESTEK 
Tüm dünyada, 25 havalimanında yılda 281 milyon yolcuya hizmet sunan TAV Havalimanları ve Groupe ADP, İzmir Adnan Menderes ile Paris Charles de Gaulle havalimanlarını yaratıcı girişimlere açtı. Ulaştırma ve seyahat sektöründe inovatif çözümler üzerine çalışan Türkiye ve Fransa’dan ikişer girişim, 6 ay boyunca TAV ve Groupe ADP’nin deneyiminden faydalanacak. Ürünlerini deneme imkânı bulacak ve yatırımcılarla buluşacak. Aralık 2019’da başvurular başlayacak ve seçilen girişimler, Mart 2020’de açıklanacak.


KAHVE DÜNYASI GENEL MÜDÜRÜ KAAN ALTINKILIÇ:
GELECEK NESİLLERE YAŞANABİLİR BİR DÜNYA BIRAKMALIYIZ

Misafirlerimize, ülkemize, dünyamıza karşı büyük sorumluluklarımız var. Gelecek adına daha pozitif bir tablo çizebilmek, sürdürülebilir bir yaşam ve çevreye katkı sunmak, bizden sonraki nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için elimizi taşın altına koymalıyız. budunyahepimizin.org platformu çatısı altında hayata geçirdiğimiz sosyal sorumluluk çalışmalarımıza, ülkemizin ön önemli sivil toplum kuruluşlarından biri olan TEMA Vakfı ile birlikte yeni bir proje daha eklemenin mutluluğunu yaşıyoruz. 

KAHVE DÜNYASI İLE ÇANAKKALE’DE 10 BİN FİDANLIK ORMAN 
Sürdürülebilir bir geleceğe ve doğal yaşama katkı sunmayı hedefleyen Kahve Dünyası, TEMA Vakfı ile iş birliği yaparak “Yeşil Termos” projesini hayata geçirdi. Türkiye’nin coğrafi penetrasyonu en yüksek kahve-çikolata zinciri Kahve Dünyası’nın Genel Müdürü Kaan Altınkılıç ve TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç’ın ev sahipliğinde, Çanakkale’nin Lapseki ilçesine bağlı Gürece Köyü’nde fidan dikme etkinliği düzenlendi. 10 bin ağaçlık “Kahve Dünyası Hatıra Ormanı” oluşturulması amaçlanıyor. Kahve Dünyası mobil uygulamasını kullanarak “Yeşil Termos”unu altı defa kahveyle dolduran müşteriler adına bir fidan dikilecek. 


TÜRKİYE VODAFONE VAKFI BAŞKANI HASAN SÜEL:
DAHA İYİ BİR GELECEK İÇİN ONLARA DESTEK OLMALIYIZ

Daha iyi bir gelecek için çocuklarımızın eğitimine destek olmalıyız. Tüketen değil, üreten bir nesil istiyoruz. Teknoloji üretebilmek için dijital dünyanın dili olarak kabul edilen kodlamayı öğrenmek gerekiyor. Kodlama eğitimlerimizde çocuklarımız, programlama hakkında fikir sahibi oluyor, yaratıcılıklarını ortaya çıkaracak çalışmalar yapıyor, kendi hayâl dünyalarını oluşturuyor, kendi oyunlarını üretebiliyorlar. Amacımız, kız çocuklarımızı da teknolojinin dili kodlamayla tanıştırmak ve dijital yetkinliklerini artırarak geleceğin mesleklerine hazırlamak.


VODAFONE İLE 27 BİN KIZ ÇOCUĞUNA KODLAMA EĞİTİMİ
Türkiye Vodafone Vakfı, dijital geleceğe hazır nesiller yetiştirilmesi hedefiyle Habitat Derneği iş birliğiyle hayata geçirdiği “Yarını Kodlayanlar” projesi kapsamında Türkiye’nin köy ve kasabalarına gidiyor. 3 yılda 60 ilde 43 binin üzerinde çocuğa ulaşıldı. Önümüzdeki bir senede 81 ilde, 100 bin çocuğa daha kodlama eğitimi verilmesi hedefleniyor. Bursa’nın Zeyniler Köyü’nde, ünlü ‘Çalıkuşu’ romanının geçtiği yer olan Çalıkuşu Konağı’nda düzenlenen eğitime, yaşları 7-14 arasında değişen kız çocukları katıldı.


NESTLÉ TÜRKİYE PAZARLAMA VE KURUMSAL İLETİŞİM DİREKTÖRÜ ZEYNEP SUNGU:
BÖLGEDE YARATTIĞIMIZ DEĞİŞİMİ GÖRMEK BÜYÜK MUTLULUK

“Kurumsal Sosyal Sorumluluk” anlayışımızın temelini, ortak değer yaratma yaklaşımımız oluşturuyor. “Fıstığımız Bol Olsun" projesi üzerine inşa ettiğimiz sürdürülebilirlik ve birlikte çalıştığımız topluluklara değer katma, bu yaklaşımımızın temel unsurları arasında yer alıyor. Halihazırda 15 pazara ihraç ettiğimiz Nestlé Damak’ı bir dünya markası yapmayı hedefliyoruz. “Fıstığımız Bol Olsun” projesiyle bölgede yarattığımız değişimi görmekten büyük mutluluk duyuyoruz. 8 yılda çok sayıda üreticiye dokunduk, verimlilikte önemli iyileşmeler kaydettik ve en önemlisi alışkanlıkları değiştirmeye başladık. 

NESTLE İLE ‘FISTIĞIMIZ BOL OLSUN’
Nestlé DAMAK ve TEMA Vakfı iş birliğinde, 2011 yılında başlatılan “Fıstığımız Bol Olsun” projesi ile sürdürülebilir tarım uygulamalarıyla “Antep Fıstığı”nda verim ve kalitenin yükseltilmesi hedefleniyor.  


MAPFRE SİGORTA KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİCİSİ PINAR GÖKGÖL GÜMÜŞ:
ÇEVRESEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE UYGUN BİR KÜLTÜR OLUŞTURUYORUZ

MAPFRE, faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde büyük bir sorumluluk ve titizlikle sürdürülebilir çevre politikaları izliyor. İklim değişikliği yönetimi, enerji tasarrufu, çevrenin korunması gibi konularda çalışmalarımızı sürdürüyor, şirketimizde çevresel sürdürülebilirliğe uygun bir kültür oluşturuyoruz. Aynı zamanda, WWF’in ofislerde tasarruf ve iyileştirmeye odaklanan “Yeşil Ofis” programına da dahil olduk. Bu doğrultuda ofis içinde kâğıt, su, elektrik sarfiyatını azaltacak çok sayıda aksiyon geliştirdik. Plastik su şişelerini hayatımızdan tamamen çıkardık, geri dönüşümü, doğru klima kullanımını teşvik eden çok çeşitli iletişim kampanyaları yürüttük. 

MAPFRE SİGORTA’DAN ‘YEŞİL OFİS HAREKETİ’
Türkiye’nin önde gelen sigorta şirketlerinden MAPFRE Sigorta, enerji tasarrufu, geri dönüşüm, plastik kullanımının azaltılması gibi konularda Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF)’in “Yeşil Ofis” programı kapsamında hayata geçirdiği uygulamalar ile iki ödüle birden layık görüldü.


AVON TÜRKİYE, ORTADOĞU VE KUZEY AFRİKA GENEL MÜDÜRÜ ORKUN GÜL:
GEÇEN YIL 50 MİLYON KADINA ULAŞTIK

AVON ailesi olarak 133 yıllık birikimimizle, sadece güzellik anlamında değil, kadınlara, hayatlarının her anında yanında olmak üzere konumlanan bir şirketiz. Meme kanseri vakalarında erken teşhis ve kontrolün öneminin farkında olarak, hepimiz kadınlar için bir ışık yakıyor ve “#ışığımızpembe olsun” diyoruz. En önemlisi de “Işığım Pembe Festivali” ile dünyada milyonlarca temsilcilerimizle birlikte AVON’un meme kanserinde farkındalık yaratılması, bütün kadınların risklerin farkında olması, sinyalleri tanıması ve sonrasında nasıl hareket etmesi gerektiğini bir kez daha hatırlatıyoruz. Geçen yıl yaptığımız çalışmalarla dünya genelinde 50 milyon kadına ulaştık. Mücadelemize hız kesmeden devam edeceğiz.

AVON’DAN MEME KANSERİYLE MÜCADELEDE 23. YIL
AVON, Türkiye’nin en uzun soluklu sağlık hareketi olan “Meme Kanseri ile Mücadele Kampanyası”na 23’üncü yılında da devam etti. Türkiye’nin farklı illerinden gelen 2 bini aşkın kadın, Avon marka elçisi, oyuncu Ezgi Mola’nın katılımıyla gerçekleştirilen “Işığım Pembe Festivali” kapsamında, Beşiktaş Meydanı’nda buluşarak seslerini duyurdu. Farkındalık yaratmak ve erken teşhisin önemine dikkat çekmek amaçlanırken, bu yıl ‘#ışığımpembe’ sloganı kullanıldı. Binlerce pembe balon, umut ve iyi dileklerle gökyüzüne bırakıldı. İyi beslenmenin, sporun ve elle muayenenin önemi uzmanlarca anlatıldı.


Şişecam Topluluğu İnsan Kaynakları ile Kurumsal İletişim Başkanı Şengül Demircan ve Kurumsal İletişim Direktörü Hale Elif Ergün.

ŞİŞECAM’IN PROJESİYLE 6.5 MİLYAR CAM ŞİŞE ÇÖPE GİTMEDİ
Şişecam Topluluğu; gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı amaçlayan “Cam Yeniden Cam Projesi” ile 1.2 milyon tondan fazla cam atığını geri dönüşüme kazandırdı. Türkiye’nin en kapsamlı sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk projelerinden “Cam Yeniden Cam Projesi” ile 6.5 milyar adet cam şişenin çöpe gitmesinin önüne geçildi. Çeşitli etkinlik ve farkındalık aktiviteleriyle bugüne kadar 3 milyon kişiye ulaşıldı. 

Sürdürülebilirlik stratejisini “Koru”, “Güçlendir” ve “Geliştir” yaklaşımları doğrultusunda oluşturan Şişecam Group, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne de destek veriyor. 2011’den bu yana dönüştürülen cam atıklar sayesinde, 34 milyon ağacın bir yılda temizlediği havaya eşdeğer karbondioksit salınımı önlendi. 49 bin konutun bir yıllık ısınma ve sıcak su ihtiyacını karşılayacak seviyede enerji tasarrufu sağlandı. Üretimde yüzde 10 oranında cam kırığının girdi olarak kullanılması, hammaddenin %12, enerjinin %2.5 ve karbon emisyonlarının %5 azaltılması demek. Sadece bir adet cam şişe geri dönüştürerek, bir bilgisayarı 25 dakika, bir televizyonu 20 dakika çalıştırmaya yetecek kadar da elektrik tasarrufu elde ediliyor.


AKSA’DAN ÖĞRENCİLERE A’DAN Z’YE ENERJİ EĞİTİMİ
Türkiye’nin köklü enerji grubu Kazancı Holding çatısı altında yer alan Aksa grup şirketleri “Enerjimiz Yarınlara” isimli sosyal sorumluluk projesi kapsamında, Türkiye’nin dört bir yanını dolaşarak çocuklara enerji dünyasını anlatıyor.

Aksa Doğalgaz, Aksa Elektrik ve Aksa Jeneratör’ün kurumsal iletişim ekipleri, ilçe ve köylerdeki ortaokullarda 5-6-7 ve 8. sınıf öğrencileriyle buluşuyor. Enerji kaynakları, enerji üretimi, enerji verimliliği, tasarruflu enerji kullanımı ve temiz enerji kavramı gibi konu başlıklarıyla eğlenceli ve öğretici aktivitelerle interaktif enerji eğitimleri veriliyor. 1.500 rakamına ulaşılırken, yıl sonuna kadar bu sayının 2.000’i bulması öngörülüyor. Bugüne dek, Balıkesir, Çanakkale, Trabzon, Rize, Malatya, Elazığ, Van, Ağrı, Tokat, Amasya, Giresun, Ordu, Zonguldak, Düzce ve Bolu’ya gidildi. “Enerji Ansiklopedisi” ile çeşitli kırtasiye malzemeleri armağan edilerek çocukların eğitim ihtiyaçlarına da katkıda bulunuluyor.


TÜRK TUBORG A.Ş. KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİCİSİ ECE DUYAR:
ÜÇ BİNE YAKIN KADINA DOKUNDUK

“Yapabilirsin” belgeselini, Türkiye çapında hayâllerinin peşinden giden kadınlara ulaştırmak için başlattığımız sosyal sorumluluk projesiyle bugüne kadar üç bine yakın kadına dokunduk. Pek çok departmanının başında kadınların bulunduğu ve kadınlara eşit fırsat ilkesini benimsemiş bir şirketiz. Binlerce kadının farkındalığını arttırmak, onlarla birlik olmak ve hayâllerinin peşinden gitmeleri için cesaretlendirmekten dolayı çok mutluyuz.

TÜRK TUBORG A.Ş. %100 GÖNÜLLÜ
Dokuz kadının ilham veren hikâyelerini Türkiye çapında kadınlara ulaştırmak ve onlara “Yapabilirsin” demek için Türk Tuborg A.Ş.’nin “%100 Gönüllüyüz” kapsamında hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projesi büyük alkış alıyor. Etkinlikler; kadınları girişimci, sanatçı, sporcu, yönetici, iş sahibi, bilim insanı olma konusunda cesaretlendirmeyi, hayallerinin peşinden giden kadınların sayısını arttırmayı ve onları yüreklendirmeyi amaçlıyor. Kars, İzmir, Adıyaman ve Mersin’in ardından Samsun’da da tüm katılımcılar “Kadın Varsa İmkansız Yoktur, Yapabiliriz, Yapabilirsin” diye haykırdı.