SOSYAL MEDYA OPTİMİZASYONU

TV programlarının ve reklamların izlenme oranları ülke temsili belli bir örneklem üzerinden hesaplanır. Basılı medya etkinliği de tiraj üzerinden. Outdoor ise kaynağı tartışmalı verilerden. Yani geçmişte reklama harcadığımız paranın etkinliği konusunda soru işaretleri çoktu. Günümüzdeyse sosyal medya takibi, etkinliği daha net rakamlar üzerinden yapılabiliyor. Bir reklamı kaç kişinin izlediği, tıkladığı açık. Örneklem değil gerçek rakamlar söz konusu. Peki ama bu reklamları cep telefonu ekranında gören herkes, geçmişte günü televizyon karşısında geçiren insanlar kadar dikkatle izliyor mu? İşte burada şüphelerim var. Daha çok kişiye ulaştığımız kesin ama aynı etkiyi yarattığımızı zannetmiyorum.

CMO’lara neler sorduğumuza gelince…
- Geleneksel kanallarda medya etkinliğinin ölçümü nispeten basitti. Şimdi çok detaylı ve karmaşık. Peki bu işi kolaylaştırıyor mu yoksa sosyal medyaya yaptığınız reklam yatırımlarının etkinliğinin hesaplanması daha büyük bir soru işareti mi?
- Harcadığınız sosyal medya bütçesinin etkinliğini nasıl ölçüyorsunuz?
- Sosyal medya etkinliğini ölçmede sizin açınızdan neler değişti? Bu konuda ne gibi gelişmeler yaşandı? Ve sizin konuya dair planlarınız neler?

AgeSA Pazarlama ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı ROŞAN DİLEK:
“Yatırımlarımızın etkinliğini artırıyor”
Geleneksel kanallarda medya etkinliğinin ölçümü, erişime dayanan basit metriklerle yapılıyor. Bu ortamda ürettiğimiz reklamın verimliliği, reklamın hatırlanması veya reklamın satışa dönüşünün ölçümlenmesi de ancak modellemeler üzerinden tahminleme yöntemine dayanıyor. Sosyal medyadaysa yayınlarımızın sonuçlarını rakamlarla görebiliyoruz. Yatırımlarımızın etkinliğini artırma olanağına da daha fazla sahip oluyoruz. Sonuçların ölçümlenmesinde tahminden ziyade net verilerle ilerleyebiliyoruz.

Sosyal medyada yıl boyunca sürdürdüğümüz iletişimle yeni müşteri ve takipçi kazanımı, mobil uygulama penetrasyonunda artış ve erişim hedeflerimize ulaşacak planlamalar yapıyoruz. Buradaki planlamalar doğrultusunda pazarlama bütçemiz içinde sosyal medyanın payını artırarak ilerliyoruz. Sosyal medyadaki hedefleme kapasitesinin zenginliğiyle geniş kitlelere ulaşmaktan ziyade reklamımıza ilgi gösterme potansiyeli yüksek kişilere gösterim sağlayabiliyoruz. Doğrudan hedef kitleye hitap ederken bütçe yönetimi ve verimliliğini de çok daha iyi yönetiyoruz. Yine kampanya hedeflerimiz doğrultusunda seçtiğimiz reklam metriklerini anlık görebiliyor ve ona göre müdahale ederek optimize etme şansına da sahip oluyoruz.

SÜREKLİ OPTİMİZASYON

Sosyal medya bütçesinin etkinliğini ölçmek için dönüşüm oranı, erişim, etkileşim ve siteye trafik metriklerini baz alıyoruz. Örneğin yıl boyunca mobil uygulamamızın kullanıcı sayısını artırmak için sosyal medya kanalları bizim için kritik bir rol üstleniyor. Yeni kullanıcı kazanma maliyetleri, mevcut kullanıcıların uygulamayı kullanma alışkanlıklarını sosyal medya reklamları üzerinden takip ediyor ve maliyetleri iyileştirme anlamında sürekli optimizasyon yaparak ilerliyoruz. Reklam performanslarını maksimize etmek, maliyetleri düşürmek için A/B testleri ile en uygun ve en doğru hedef kitleye ulaşacak şekilde operasyonumuzu yönetiyoruz.

“SATIŞI TETİKLİYOR”

Kullandığımız üçüncü partiler, Google Analytics gibi platformlar da yönlendirme yaptığımız kullanıcıların sitemizde ne kadar vakit geçirdiklerini, hangi sayfalarda dolaştıklarını, dönüşüm oranlarını takip etmemizi mümkün hale getiriyor. Bu nedenle sosyal medya aslında marka bilinirliğini artırmak için etkili bir araç olarak düşünülse de dijital pazarlama strateji piramidinde satışı doğrudan tetiklemesiyle de ön plana çıkıyor.

TEKNOLOJİ ETKİSİ

Sosyal medya etkinliğini ölçmek için kullanılan araçlar ve özellikler sürekli olarak gelişiyor. Yapay zeka ve makine öğrenimi gibi teknolojilerin gelişmesiyle birlikte sosyal medya verilerinin analizi daha da kolaylaştı ve hızlandı.

Digital Exchange CEO’su EMRAH PAMUK:
“İtibar, müşteri ve ciro kazandırıyor”
Pazarlama için büyük bütçeler ayıran ve teknolojinin son imkanlarından faydalanan markalar, içerik yönetimine de aynı özeni ve ilgiyi gösterdiğinde tüketiciyle buluşuyor, marka algısını yükseltebiliyor. İçerik pazarlamanın ana damarı olan blog yazımında profesyonel bir ekiple hareket etmek ve içerikleri sürekli güncellemek gerekir. Google SEO algoritmasına uygun blog içeriği üreten markalar başarıya ulaşabilir.

Bugün kullanıcı sayısı 4,5 milyarı aşan sosyal medyanın Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, YouTube, WhatsApp, LinkedIn gibi kanalları hem alışverişin hem pazarlamanın kalbi konumunda. Sosyal medyada influencer’lara ayrılan bütçeler her geçen saat artış gösterirken, bununla yetinmeyen markalar call tracking’ten video pazarlamaya ve nöro pazarlamaya kadar çok geniş bir seçenek ağında ürün ya da hizmetine en uygun yöntemi bulmak için uğraş veriyor. Tüm bu devasa faaliyete rağmen pazarlama ekosisteminin merkezinde içerik pazarlaması yani blog yönetimi bulunuyor.

PAZARLAMANIN KALBİ

Günümüzün en önemli pazarlama konularının başında içerik pazarlaması geliyor. Bir ürünü ve hizmeti en detaylı anlatan marka, cirosunun yanında itibarını da artırıyor. Bunun için kullanılacak ilk ve en etkili yöntem, blog oluşturmak. Hangi iş kolunda olursanız olun, hangi ürünü ve hizmeti satın hiç fark etmez mutlaka bir blog sayfanız bulunmalı. Çünkü günümüzde müşteriler kurumsal şirketlerden alışveriş yapmak istiyor. Yaşadıkları bir sorun karşısında muhatap bulmak, onlarla irtibatta kalmak müşteri memnuniyet kuralları açısından çok önemli. Bir markayı kurumsal yapan faktörlerin başında da çok iyi tasarlanmış ve yönetimi de aynı kalitede sürdürülen bir resmi internet sitesi gelir. Web’de ne kadar güçlüyseniz, markanızın algısı, yapısı, itibarı ve cirosu da o denli güçlü olur. Ama sadece satışa odaklanmak bir markaya büyüklük kazandırmaz. Burada içerik yönetimini doğru yapmak çok önemli.

“SEO’YA GÖRE YAZILMALI”

Bir ürün ve hizmet satın alması yapacak tüketici, konu hakkında en az 2 video izlemeyi tercih ediyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 77’si alışveriş öncesinde blog okumayı tercih ediyor. Yine bloğu olan markalar diğerlerine göre yüzde 80’in üzerinde daha çok tıklanıyor. Alışverişlerin yüzde 80’ini aşan bölümü de internetten yapılıyor. Ürüne ilişkin Google araması da hayli revaçta bir yöntem olarak karşımızda duruyor.

Hal böyle olunca, blog oluşturmak ve yönetmek markalar açısından bir zorunluluk olarak öne çıkıyor. Peki, blog içeriği konusunda neler yapmalıyız? Bloglar, Google’un arama algoritması olan SEO yani arama motoru optimizasyonuna uygun anahtar kelimelerle oluşturulmuş, işin profesyonelleri tarafından yazılan, bilgilendirme, eğitme ve okuma yoluyla deneyim kazandırmayı amaçlayan yazılardan oluşur. Çeşitli görseller ve info grafiklerle de desteklenir ve zenginleştirilir. Blog oluştururken dünya arama motoru pazarının yüzde 80’inden fazlasını elinde bulunduran, Türkiye’deyse yüzde 90’ı aşkın şekilde kullanılan ve yerleşik olan Google’un SEO algoritmasına uygun çalışmak çok önemli. Bir kozmetik ya da teknoloji şirketi için blog oluşturacaksanız, ele aldığınız ürüne ilişkin anahtar kelime seçimiyle işe başlamanız gerekir. Böylece Google aramalarında blog sayfanız en üstlerde yer alır ve ilk tercih edilen mecra haline gelir.

“BLOG REKABETİ YOĞUN”

Günümüzde ister global ister yerel olsun kurumsal tüm şirketler blog yönetimini çok önemsiyor. Trilyon dolarlık markalar bile olsalar içerik pazarlamasının önemi biliyor ve içerik pazarlaması için tüm influencer marketing, sosyal ve geleneksel medya reklamlarına rağmen blog yönetimi gerçekleştiriyorlar. İçerik pazarlaması konusunda yani blog alanında markaların çok ciddi yatırımları ve birbirleriyle de rekabetleri söz konusu.  Doğru bir blog yönetimi için bazı önerilerim var:

- Blog sayfası tasarımını oluşturmak ve içine birkaç yazı bırakarak blog ile ilgiyi kesmek yarardan çok zarar getirir.
- Aktif ve 20 yazıya kadar yayınlanan blog sayfaları, rakiplerine oranla daha fazla ziyaret edilir.
- Markalar blog sayfalarını profesyonel ekiplerle yönetmeli. Blog sayfaları sürekli güncellemeli ve buraya yatırım yapılmalı.

Blog yazılarının profesyoneller tarafından kaleme alınması, yazıların kalitesini ve bilinirliğini artıran unsurların başında gelir. Markalar iş kollarına göre çeşitli departmanlardan aldıkları yazıları kullanmalı ya da profesyonel bir blog yönetimiyle anlaşmalı ve onlar da ilgili yazıları ilgili uzmanlara çeşitli telifler vererek oluşturmalı.

BLOG SAYFASI İÇİN YOL HARİTASI
- Blog sayfasını oluşturma fikrini kabul etme
- Blog sayfası için profesyonel bir yardım alma
- Markayla uyumlu bir tasarım oluşturma
- İçerikler için markanın iç dinamiklerinden faydalanma ve yeri geldiği zaman kurum dışı profesyonellerden telifle blog yazmalarını isteme
- Hedef kitleyi doğru belirleme ve ona uygun içerik üretme
- Üretilen materyallerin Google algoritmasına uygun şekilde yerleştirilmesi, SEO optimizasyonunun gözden kaçırılmaması
- Ayda 20 yazıya kadar bloğun beslenmesi

Pegasus Hava Yolları Pazarlama ve E-ticaret Direktörü AHMET BAĞDAT:
“Ölçülebilirlik açısından sosyal medya önde”
Sosyal medya yatırımları tarafında sürekli olarak testler ve denemeler yapıp yayınlarımızın etkinliklerini karşılaştırarak anlamlı veriler ve sonuçlar elde ediyoruz. Net hedeflerimizle düzenli olarak performans metriklerimizi takip ediyoruz, bu da yatırımlarımızın etkinliği konusunda bize doğru mesajlar veriyor.

Geleneksel medya ve sosyal medyayı ölçülebilirlik açısından değerlendirdiğimizde sosyal medyanın daha önde olduğunu görüyoruz. Hem maliyet hem dinamik ve hızlı bir şekilde hedef kitleye çok farklı mesajlarla ulaşma açısından sosyal medyanın pek çok avantajı var.

“ÖZEL METRİKLER BELİRLİYORUZ”

Öncelikle tüm sosyal mecralarımız için mecralara ve stratejilerimize özel metrikler belirliyor ve içeriklerimizin etkinliğini bu metriklere göre düzenli takip ediyor, ölçümlüyor ve analiz ediyoruz. Kimi zaman takipçi sayısı, kimi zaman etkileşim ve kimi zaman internet sitesi, uygulama trafiği gibi kampanyamızın ya da mecramızın hedefine göre metriklerimizi belirliyoruz. Bu aşamada yaptığımız A/B testlerimizle de içerik stratejilerimize yön veriyoruz. Bir diğer taraftaysa sosyal medyadaki genel algımızı ölçmek için monitoring yaparak tüm içeriklerimize atanan duygu analiziyle öncelikle “social listening” yapıyor ve bu raporları günlük, haftalık ve aylık olarak takip ediyoruz. Hem sosyal mecralardaki performans ölçümlerimiz için hem social listening için özel tool’lar kullanmanın yanı sıra mecraların analytics tool’larından da eş zamanlı yararlanıyor ve derinlemesine analiz yapabiliyoruz.

YENİ ARAÇLAR DEVREDE

Hayatımıza yeni mecraların girmesi, influencer marketing gibi farklı pazarlama modellerinin sosyal medya iletişiminde hayatımızın bir parçası olmasıyla, alışılagelmiş içeriklerle istediğimiz etkiyi alamıyoruz. Sosyal medya ölçümlemelerimizi yaparken kullandığımız araçlara ek olarak algısal araştırmaları da devreye sokmamız gerekebiliyor. Eskiden paylaşımların yapıldığı gün-saat gibi detayların bile önemi oldukça büyükken artık tamamen mecraların algoritmalarına ve yönlendirmelerine ayak uydurarak sosyal medya etkinliğimizi artırabiliyoruz. Bizim de her daim trendleri çok yakından takip etme, yeni mecraları ve yeni araçları deneme ve her zamanki gibi testler yaparak karşılaştırmalı analizlerle ölçümleme planlarımız devam ediyor.

Logo Grup CMO’su BEGÜM ARŞ TÜRK:
“Dengeli bir strateji izliyoruz”
Pazarlama ve iletişim faaliyetlerimizde hem geleneksel hem sosyal medyanın etkin olduğu konulardan faydalanıp dengeli bir strateji izliyoruz. Bununla birlikte dijitalleşmenin getirdiği avantajları da en üst seviyede iş süreçlerimize dahil etmeye devam ediyoruz.

Sosyal medya hesaplarımız sadece rakamlarla raporladığımız bir alan değil. Bu mecraları marka kimliğini ve marka duruşunu temsil eden, hizmetlerimizi, sektöre dair bilgileri, yenilikleri, ilham veren hikayeleri anlattığımız ve kullanıcılarımızla güven ilişkimizi sağlamlaştırdığımız açık iletişim kanallarımız olarak görüyoruz.

“İÇERİK SAYILAR KADAR ÖNEMLİ”

Sosyal medya mecralarında yaptığımız iletişimde web sitemizde olduğu gibi içeriklerin SEO uyumlu ve kolay ulaşılabilir olmasına özen gösteriyoruz. Bu noktada sayılar kadar içerik kalitesinin de önemli olduğunu gözden kaçırmamak gerekiyor. Mecra özelinde içerik çeşitlendirmesi yaparak kullanıcılara mecra kullanım alışkanlığına göre ulaşarak etkileşimimizi iyileştiriyoruz. Sektörümüzde müşteriler satın alımdan önce çok daha detaylı araştırmalar yapıyor. Arama motorları kadar sosyal medya hesapları da bu süreçte önemli bir yer ediniyor. Dolayısıyla web sitesi içeriklerimiz kadar sosyal medya hesaplarımızın da hem görsel hem içerik anlamında Logo Yazılım ve çözümleriyle ilgili pozitif bir imaj verirken, kullanıcıların ihtiyaçlarını hızlı ve kolayca karşılamasını önemsiyoruz.

VERİMLİLİĞİ YÜKSEK

Logo Yazılım olarak pazarlama ve iletişim faaliyetlerimizde hem geleneksel hem sosyal medyanın etkin olduğu konulardan faydalanıp dengeli bir strateji izliyoruz. Dijitalleşmenin getirdiği avantajları da en üst seviyede iş süreçlerimize dahil etmeye devam ediyoruz. Dijital kanallar, bütçeyi verimli kullanarak istediğiniz hedef kitleye reklamınızı gösteriyor ve sadece bu hedef kitlenin reklamı görmesi ya da tıklaması halinde ödeme yapmanıza olanak veriyor. Dijital kanallarda hedefleme aşamasının yanı sıra raporlama süreçlerinde de verimliliğin yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Reklamı kaç kişi gördü, kaç kere gördü, kaç kere izledi, bu reklam üzerinden kaç kişi web sitesini ziyaret etti gibi sorulara sayısal verilerle doğrudan cevap bulabilmemiz mümkün.

PERFORMANS VE MARKA BİLİNİRLİĞİ

Hem reklam destekli hem organik sosyal medya iletişimlerimizin sonuçlarını raporlayabilmek adına farklı araçlardan faydalanıyoruz. Kullandığımız sosyal medya raporlama araçları üzerinden öncelikli olarak takip ettiğimiz metrikleri 2 ana başlıkta topluyoruz: Performans ve marka bilinirliği. Performans başlığı altında yaptığımız iletişimde elde edilen trafik gibi daha kısa vadeli sonuçlar raporluyoruz. Marka bilinirliği başlığı altındaysa ulaşılan kişi sayısı, etkileşim, sosyal medyada markanın ne kadar konuşulduğu, markadan hangi duygularla bahsedildiği gibi konuları baz alıp metrikler üzerinden harcadığımız bütçenin etkinliğini ölçümleyebiliyoruz.

Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri ESRA ARSLANBAŞ KAYNAK:
“Kategorileştirme ve ölçümleme yerini dijitale bıraktı”
GELİŞEN TEKNOLOJİYLE TÜKETİCİLERİN DİJİTAL KANALLARDAKİ ALIŞKANLIKLARININ GÖZLENEBİLİR OLMASI MARKALARA YOL GÖSTERİYOR. MARKALAR BU SAYEDE YAPILAN HER REKLAM YATIRIMININ SATIŞA DÖNÜŞÜNÜ TAKİP EDEBİLİR DURUMA GELDİ.

Teknolojinin günden güne değişmesi nedeniyle pazarlama iletişim kanalları da her geçen gün çeşitleniyor. Son dönemde özellikle pandemiyle birlikte dijital çağın satın alma alışkanlıklarımızı da etkilemesiyle e-ticaretin önemi tüm markalar için arttı. Geleneksel kanallardaki kategorileştirme ve ölçümleme yerini tamamen dijital dünyaya bıraktı.

YOL GÖSTERİCİ

Gelişen teknoloji sayesinde tüketicilerin dijital kanallardaki alışkanları ve bu alışkanlıkların gözlenebilir olması markalara yol gösteriyor. Markalar, buradan yola çıkarak, yapılan her reklam yatırımının dijital ROAS’a dönüştürülmesiyle harcanan kampanya bütçesi dahilinde kaç adet satış veya ne kadar ciro elde edildiğini takip edebilir duruma geldi. Gelişen dijital 4.0 çağında veri takibi ve müşteri deneyimi en kıymetli bilgi haline geldi. Kullanıcı deneyimlerinin değiştiği merkeziyetli ve merkeziyetsiz Metaverse evrenlerinde yeni jenerasyonun satın alma alışkanlıklarının Web 3.0, AR, VR alanlarına geçiş yaptığını gözlemliyoruz. Bu alanlarda öncelikli aksiyon alan markaların rakiplerine göre avantajlı hale geleceğini düşünüyorum.

MAKİNE ÖĞRENİMİ DESTEĞİ

Sosyal medya platformlarının hepsinin kendine ait reklam hesapları bulunuyor. Bu hesaplarda kampanyaların kurgusuna ve hedeflerine göre reklam kurulumları yapılabiliyor. Markalar için erişim, trafik, bilinirlik ve dönüşüm öne çıkıyor. A/B testle hangi kampanyanın hangi kreatif materyallerinin daha iyi performans gösterdiğini rahatça görebiliyoruz. Sosyal medya reklam hesaplarının optimizasyon sürecinde makine öğreniminden de destek alınıyor. Bu sayede yayın raporlarında; sitemize gelen hedef kitlenin özelliklerini, elde edilen trafik, erişim, satış adedi ve ciroyu değerlendirerek bir sonraki kampanyayı ilgili hedef kitleye yönelik tasarlıyoruz.

ÖLÇÜMDE ÖNCELİKLER DEĞİŞİYOR

Sosyal medya erişimleri ve dijital dünya geliştikçe sosyal medyayı etkin ölçmede her marka bazında farklılıklar oluştu. Örneğin bir e-ticaret markası birincil ölçümlemesini ve hedeflemesini satış olarak belirlerken gıda, perakende markaları bilinirlik ve erişimi ön planda tutuyor. Google GA4 ve çeşitli muadil araçların gelişmesi ve aynı zamanda çerezlerin yıl sonuna kadar kaldırılmasıyla artık online/offline tüm müşteri datası birleştirilerek kampanya hedef kitlesi oluşturulabilecek. Örneğin Otokoç Otomotiv olarak, müşterinin fiziki bir Otokoç şubesinden aldığı aracı CRM verisiyle ilgili büyük veri havuzumuza entegre ettiğimizde aynı müşterimize aldığı araç için servis kampanya reklam iletişimimizi de gösterebileceğiz. Aynı şekilde internet sitemizden satın alma gerçekleştiren müşterimizin de hangi şubemizde bu satışı tamamladığını görerek iletişim kampanyalarımızı buna göre belirleyebileceğiz.

Arzum Ticaretten Sorumlu Genel Müdür SERHAN GİRAY:
“Detaylı analiz yapılabiliyor”
Sosyal medya bütçesinin etkinliğini ölçmek için farklı yöntemler ve analiz araçları kullanıyoruz. Bunların başında tıklama başına maliyet, dönüşüm oranı, erişim, etkileşim ve dönüşüm maliyeti geliyor. Yapılan iletişimin amacı doğrultusunda incelenen bu kriterler sayesinde etkinliğimizin, hedef kitlemiz nezdindeki karşılığını ölçümleyebiliyoruz.

Geleneksel medya ölçümlemesinin daha basit olduğunda hemfikiriz. Dijital, doğru hedef kitle optimizasyonundan tıklama başına bütçe dağılımına kadar çok detaylı analizler yapma imkanı sunuyor. Yani geleneksel bir medya yatırımınızın başarısını ölçümlerken kanalla kısıtlı kalırken dijitalde okuyucunun tepkilerini dahi ölçümleyebiliyorsunuz. Her ne kadar karışık gibi görünse de buradaki kafa karışıklığını yaratan konu ölçümleme yöntemi değil, ölçümlenebilecek metriklerin geleneksel kanallara göre daha fazla ve ihtiyaca göre çeşitli olması. Bu çeşitlilik, markaların ihtiyaçları ve mevcut durumlarını daha net şekilde görebilmeleri için büyük bir avantaj sunuyor. Yani bir soru işaretinden öte cevaba, çözüme dönüşüyor.

DAHA FAZLA VERİ

Dijital içerik üretimi ve performans ölçümlemesi zaman içinde sürekli olarak gelişiyor. Buna bağlı olarak trendler, veriler ve stratejiler de değişiyor. Arzum olarak biz de bu gelişmeyle birlikte sosyal medya çıktılarımızdan daha fazla veri ve sayısal gösterge alabiliyoruz. Aldığımız verileri de sadece sosyal medya yönetimine değil iş süreçlerimize de adapte ediyoruz.

DİJİTAL DİNLEME

Kullanıcılarımızın sosyal medyada markamız, ürünlerimiz ve yaşattığımız deneyim hakkında neler söylediğini dijital dinleme araçlarıyla takip ediyoruz. Bu araçlardan aldığımız verilerle aksiyon planlarımızı, gelecek hedeflerimizi, ürün ve satış sonrası hizmetlerimizi şekillendiriyoruz. Yine aynı şekilde influencer dünyasında da verilere göre hareket ediyoruz.

OPET Genel Müdür Yardımcısı MURAT ZENGİN:
“Teknolojiyi yakından takip ediyoruz”
TEKNOLOJİK GELİŞMELERİ YAKINDAN TAKİP EDEREK HİZMET ANLAYIŞIMIZA ENTEGRE EDİYOR VE TOPLUMUMUZ YARARINA GELİŞTİRDİĞİMİZ YENİ PROJELERİMİZLE FARKIMIZI DAHA DA AÇMAYA DEVAM EDİYORUZ.

2020 yılında “Opet’se fark eder” diyerek yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz ile sosyal sorumluluk projelerimizin farkının altını çizdiğimiz iletişim çalışmalarıyla bir yola çıkmıştık. Ülkesini çok seven ve bu ülkenin en değerli markalarından biri olarak Cumhuriyetimizin ilanının 100. yılında ürün ve hizmetlerimiz konusunda çıtayı daha da yükseltmeyi hedefliyoruz.

FARK AÇMAYA DEVAM

Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek hizmet anlayışımıza entegre ediyor ve toplumumuz yararına geliştirdiğimiz yeni projelerimizle farkımızı daha açmaya devam ediyoruz. “Farkı Açıyoruz” kampanyasıyla ürün, hizmet ve sosyal sorumluluk projelerimizle yarattığımız farkı daha da ileriye taşıyacak çalışmalarımız olacak. “Bizi izlemeye devam edin” mesajını vermeye çalışıyoruz. Biz, “ilk”lerin, “en”lerin ve “tek”lerin markası olarak kendimizle yarışıyoruz. Hedefimiz mükemmellik. Yeni kampanyamızda da bu hedefe vurgu yapıyoruz. Akaryakıt sektörünü dönüştüren çalışmalarımıza Cumhuriyetimizin 100. yılına yakışır yeni hizmetler eklemek üzere çalışıyoruz.

Kaleseramik İletişim ve Atölye Kale İş Birim Müdürü PELİN ÖZGEN PİKER:​​​​​​​
“Geleneksel ve sosyal medya arasında ciddi fark var”
Geleneksel mecraların etkinliği tartışılamaz ancak özellikle sosyal medyada müşterilerimizi daha yakından tanıyoruz. Birçok ölçüm parametresini karşılaştırarak hem bütçe hem nitelikli iletişim dönüşümlerini optimize edebiliyoruz.

Sosyal medya ve dijital iletişimin hayatımıza etkisinin yanı sıra artık tüm dünyada rekabetçiliğin de en önemli unsurları haline geldiğini söyleyebiliriz. Biz de gerek tasarım odaklı markalarımızı profesyonellere ve tüketicilere ulaştırmada gerek sosyal faydaya odaklandığımız, hayata değer katma hedefiyle yola çıktığımız birçok proje için tüm iletişim platformlarını efektif şekilde kullanmaya gayret ediyoruz.

“SOSYAL MEDYADA ZİRVEDEYİZ”

Kaleseramik olarak güçlü markalarımızla sektörümüzde son 5 yıldır sosyal medyanın zirvesinde yer alıyoruz. Nitekim bu alanda aldığımız ödüller de bunu gösteriyor. Prestijli markalarımız Çanakkale Seramik ve Kale Banyo ile sosyal medyanın en iyilerinin belirlendiği “Social Media Awards Turkey 2022”de beşinci kez zirvede yer aldık. Sürekli gelişen böylesine bir alanda, 5 yıl üst üste aynı başarıyı göstermek kolay değil.

“ÖZGÜRLÜK SAĞLIYOR”

Geleneksel medyanın etkinliğinin ölçümlenmesiyle sosyal medyanın etkinliğinin ölçümlenmesi arasında ciddi bir detay farkı var. Sosyal medyada reklamımızı görecek olan her kişiyi özel olarak ilgi alanlarına göre hedefleyebiliyoruz. Takipçilerimizin ve potansiyel takipçilerimizin yaş, cinsiyet gibi demografik özelliklerini, bizimle olan etkileşimlerini, beğenilerini, yorumlarını raporlarımızda analiz ediyoruz. Sosyal medya, içeriklerimizin paylaşımlarıyla ilgili en doğru saate bile karar verebildiğimiz rahatlıkta bir mecra olmasıyla büyük özgürlük sağlıyor. Paylaştığımız bir videonun ne kadar izlendiği, tamamının izlenip izlenmediği, tekil olarak kaç kişiye ulaştığı gibi sorulara cevap alabildiğimiz için etkinliği bizim için çok daha önemli. Geleneksel mecraların etkinliği tartışılamaz ancak sosyal medyada müşterilerimizi daha yakından tanıyoruz. Birçok ölçüm parametresini karşılaştırarak hem bütçe hem nitelikli iletişim dönüşümlerini optimize edebiliyoruz.

ETKİLEŞİM VE ERİŞİM

Sosyal medya, attığımız her adımı bize birebir sunuyor. Raporlarımızda etkileşim ve erişim bizim için çok önemli. Takipçi sayımızdan çok bizi takip eden kullanıcılarla kurduğumuz ilişkiye ve etkileşim oranlarına bakıyoruz. Etkileşim skorlarının kalitesine ağırlık veriyoruz. Videolarımızın izlenme oranları, tekil kullanıcı erişimi, ilgili hedef kitlelere ulaşıp ulaşmadığımız, gelen yorumlar, beğeniler içeriklerimizi değerlendirmede belirleyici etkenler.

Teknosa CMO’su EMRE KURTOĞLU:
“Marka sadakati ve  etkileşimde en önemli araç”
Markaların hedef kitlelerinin gerçek ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlaması ve onlara özel çözümler sunması gerekiyor. Bu çerçevede sosyal medya iletişimi ve reklamcılığı sadece sayısal metriklerle değerlendirilmemeli. Sosyal medya etkinliğinin ölçümü, sadece sayısal verilere dayanmayan insan merkezli bir bakış açısıyla yapılmalı.

Markaların müşterileriyle daha yakın bir ilişki kurmasına ve marka sadakatini artırmasına olanak tanıyan sosyal medya platformları, kullanıcı sayılarının yükselişiyle birlikte markaların hedef kitlelerine ulaşmak ve etkileşim sağlamak için kullandıkları en önemli araçlardan biri haline geldi. Ölçümleme tarafındaysa geleneksel medya kanallarına kıyasla daha detaylı rakamsal sonuçlarla hedef odaklı, ölçülebilir bir reklam platformu olarak konumlanıyor. Geleneksel medyada sadece erişim değerlerine ulaşılabilirken, sosyal medya reklamcılığı metrikleri arasında etkileşim sayısı, tıklanma, izlenme ve dönüşüm oranı gibi farklı ölçümler yer alıyor. Bu da sosyal medyaya yaptığımız reklam yatırımlarının etkinliğini ve ölçümlenmesini artırıyor.

DOĞRU KPI KRİTİK

Sosyal medya yatırımlarının etkinliğini asıl olarak markaların müşterileriyle olan etkileşimleri ve bu etkileşimlerin markanın hedeflerine katkısı belirler. Bu nedenle sosyal medya yatırımlarının etkinliğini artırmak için iş hedefine paralel, doğru KPI'lar belirlemek, buna uygun metrikleri takip etmek ve bu verileri doğru şekilde yorumlamak çok önemli. Sosyal medya platformları markanın hedeflerine ulaşması için günümüzün en etkili pazarlama araçlarından biri. Ancak sosyal medya stratejileri doğru bir şekilde belirlenmediği takdirde kampanyaların verimliliği ciddi şekilde etkilenebilir. Örneğin marka bilinirliği artırmak isteyen bir marka, erişim sayısı ve etkileşim oranı gibi ölçümleri kullanabilirken, satışları artırmak isteyen bir marka ‘conversion’ oranını takip etmeli. Doğru KPI'lar seçilerek doğru ölçümler yapılması sosyal medya kampanyalarının başarısı için kritik öneme sahip.

KANAL SEÇİMİ

İletişim tercihlerimizde sosyal medya kanallarımızı mecranın dinamiğine göre konumlandırıyoruz. Örneğin Meta sosyal ticaret yeteneğiyle bizim web site ziyaret ve satışı için odak noktamızken, Instagram markamızın dinamik, samimi yüzünü gösterdiğimiz en önemli marka iletişim mecrası. Twitter’da gündemi yakalayan ve trendleri takip eden marka olarak ilerliyor, genç hedef kitleye erişebilmek ve onlarla duygusal bağ kurmak içinse TikTok platformuna yatırım yapıyoruz.

REKLAM ANALİZİ

Yeni teknolojiler ve araçlar sayesinde sosyal medya reklam iletişimi verilerinin analizi ve yorumlanması daha da gelişti. Markalar, hedef kitleleriyle daha yakından etkileşim kurmak için artık daha uzman bir anlayışa sahip. Yapay zeka ve makine öğrenimi gibi teknolojiler, sosyal medya verilerinin daha detaylı, hızlı ve daha doğru bir şekilde analiz edilmesini sağlıyor.