SÜER SÜLÜN'ÜN GELECEK STRATEJİLERİ

Günümüzde Türkiye'de üretilen her 2 otobüsten biri Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası'ndan, her 3 kamyondan ikisi Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası'ndan çıkıyor.

Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, bünyelerindeki AR-GE merkezleriyle Türkiye’de yenilikçi teknolojiler ürettiklerini ve bunları ihraç ettiklerini söyledi. Oluşturdukları istihdam imkânlarıyla ülke ekonomisine her şartta katkıda bulunmaya devam ettiklerine dikkati çeken Sülün, 50 yıllık faaliyetleri ışığında icraatlarının kapısını aralarken, gelecek stratejilerine de BUSINESS LIFE aracılığıyla ışık tuttu…

Şu anki istidam rakamınızı öğrenebilir miyiz? Kurumsal hafızanızı nasıl canlı tutuyorsunuz? 

Mercedes-Benz Türk olarak 51 yıllık faaliyetlerimiz boyunca 1.1 milyar Euro’yu aşkın yatırımlarımızla ve 6 bin 800 çalışanımız için yarattığımız istihdam imkânlarıyla ekonomiye katkıda bulunmaya devam ediyoruz. Aynı zamanda sürdürdüğümüz uzun soluklu kurumsal sosyal sorumluluk projelerimizle de toplumsal fayda sağlayarak iyi bir kurumsal vatandaş olmak için çalışıyoruz. 

70’TEN FAZLA ÜLKEYE OTOBÜS İHRAÇ EDİYORUZ

Global ağınız içerisinde tüm dünyaya kamyon yol testi ve mühendislik hizmetini Aksaray AR-GE Merkezi’nde nasıl sağlıyorsunuz?

Günümüzde Türkiye’de üretilen her 2 otobüsten biri Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’ndan, her 3 kamyondan ikisi Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’ndan çıkıyor. Mercedes-Benz Türk olarak, Türkiye’nin en büyük otobüs ihracatçısı konumunda olup, başta Batı Avrupa ülkeleri olmak üzere 70’den fazla ülkeye otobüs ihraç ediyoruz. Aksaray kamyon fabrikamızda ise orta ağır ve ağır sınıf kamyonlar ve çekiciler üretiyoruz. 
    
Aynı şekilde başta Avrupa ülkeleri olmak üzere diğer ülkelere de ihracat yapıyoruz. Bu üretim tesislerimiz, ana şirketimiz Daimler AG’nin geliştirme ve üretim ağında çok önemli bir rol oynuyor. Türkiye’de ürettiğimiz modelleri de kapsayan ürünlerimizin aynı zamanda yurt içi satışlarını ve ihracatını da yapıyoruz. Buna ek olarak, Mercedes-Benz marka hafif ticari araç ve Daimler AG çatısı altındaki tüm otomobil markalarının ithalatını ve satışını gerçekleştiriyoruz. 

FİNANSAL ÇÖZÜMLERLE İHTİYAÇLARI KARŞILIYORUZ

Kurdaki dalgalanmaya rağmen ‘global marka’ konumunu nasıl ayakta tutuyorsunuz?

Kur artışı ve faizlerdeki durum sadece otomotiv sektöründe değil, elbette diğer sektörlerde de satış oranlarına etki ediyor. Kurdaki değişimleri ister istemez fiyatlarımızı etkiliyor. Ayrıca, artan faiz oranları da müşterilerimizin alım gücünü etkiliyor. Ancak, Mercedes-Benz Finansal Hizmetler aracılığıyla sunduğumuz finansal çözümlerimiz sayesinde müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamaya aralıksız olarak devam ediyoruz. 


 
SÜER SÜLÜN’NÜN YENİ DÖNEM AJANDASINDA ÖNE ÇIKAN BAŞLIKLAR
İyi bir kurumsal vatandaş olmak için çalışıyoruz.
Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınması doğaya ve topluma faydalı, yenilikçi, teknoloji ile bağı olan fikirlerin yeşerip büyümesiyle mümkün.
Sanayi ve kamu arasındaki iletişimin arttırılarak, iş birliğinin kuvvetlendirilmesi, sanayimizin sürdürülebilir büyümesine fayda sağlayacak.
AR-GE ve bilişim teknolojileri alanlarındaki ülkemize yaptığımız yatırımlara devam ederek mevcut payımızı muhafaza edeceğiz.
Eğitimi, kültür sanatı, sporu, girişimcileri desteklediğimiz bir dizi sosyal sorumluluk faaliyetimiz var. Bu etkinliklerimiz bizi ayrıştıran önemli noktalar.

GİRİŞİMCİLİK=İSTİHDAM!

Girişimcilik=istihdam! Bu fikre ne kadar katılıyorsunuz? Türkiye’nin geleceği için girişimleriniz nasıl devam ediyor?

Elbette… Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasının doğaya ve topluma faydalı, yenilikçi, teknoloji ile bağı olan fikirlerin yeşerip büyümesiyle mümkün olduğuna inanıyoruz. Geçen sene 50. yılımız vesilesiyle başladığımız Mercedes-Benz Türk StartUP yarışmasını bu yıl Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin rehberliğinde ‘Sürdürülebilir Şehirler ve Yaşam Alanları’ teması altında duyurduk ve yarışmamız bu yıl da büyük ilgi gördü. 50 Startup’a verdiğimiz destekle sektörümüzde bir ilki gerçekleştirdik. Gençlerin teknoloji ve inovasyon alanında her geçen gün yenilikçi çözüm üretme konusunda bilgi, tecrübe ve ürün üretme kapasitesinin arttığını görmek bizleri çok gururlandırıyor.

KÜRESELDE ÖNEMLİ BİR YETKİNLİK MERKEZİYİZ

Uluslararası rekabetin ve ekonomik koşulların zorlaştığı ortamda, pazar payınızı nasıl muhafaza ediyorsunuz?

Küresel rekabetin her geçen gün arttığı günümüz ekonomisinde, otomotiv sanayisinin var olan rekabet ortamına hızla adapte olduğunu söylemek mümkün. Sanayi ve kamu arasındaki iletişimin arttırılarak, iş birliğinin kuvvetlendirilmesi sanayimizin sürdürülebilir bir biçimde büyümesine fayda sağlayacaktır. 
    
Mercedes-Benz Türk olarak; üretimdeki performansımızı devam ettirmek, ihracat hacmimizi artırmak, yalnızca ürünlerimizde değil, hizmet alanında da artış sağlamak hedeflerimiz sayesinde pazar payımızı koruyabiliyoruz. AR-GE ve bilişim teknolojileri alanlarındaki ülkemize yaptığımız yatırımlara devam ederek, çalışmalarımıza hız kazandırarak mevcut payımızı muhafaza edeceğimize inanıyoruz. Özellikle bu alanda küresel Daimler dünyasında önemli bir yetkinlik merkezleri konumundayız. Bu da rekabetçi gücümüzü büyük ve olumlu ölçüde etkiliyor.

KÖKLÜ GEÇMİŞİMİZ VE BAŞARI ÖYKÜLERİMİZLE ÖNCÜYÜZ

Nitelik ve nicelik açısından sizi yarıştığınız şirketlerden ayıran ve tercih sebebi yapan başlıca faktörleri sıralar mısınız?

Güçlü bir markamız var. Mercedes-Benz Türk olarak, otomotivin çok farklı kulvarlarından ürünlerin üretimini, ihracatını ve ithalatını gerçekleştiriyoruz. Ayrıca, otomobilin mucidi sayılan şirketimiz 133 yıl önce ilk içten yanmalı otomobili üretti. Türkiye’de ise yarım asrı geride bıraktık. Köklü geçmişimiz, başarı öykülerini barındıran tarihimiz ile teknolojiye büyük önem veren, bu alanda öncü olan bir şirket olarak yolumuza tam gaz devam ediyoruz. Ürünlerimizin kulvarlarının en iyileri olması için her aşamada kusursuz bir geliştirme faaliyeti gerçekleştiriyor, hizmetlerimiz ile de farklılığımızı ortaya koyuyoruz. 
    
Ana sorumluluk alanımız dışında ülkemizde sosyal fayda yaratmaya da çok önem veriyoruz. Eğitimi, kültür sanatı, sporu, girişimcileri desteklediğimiz bir dizi sosyal sorumluluk faaliyetimiz var. Bunlarla gurur duyuyor ve bu etkinliklerimizin bizi ayrıştıran önemli noktalar olduğunu düşünüyoruz.

MERCEDES-BENZ TÜRK, NASIL AR-GE YILDIZI OLDU?
Otomotivin çok farklı kulvarlarından ürünlerin üretimini, ihracatını ve ithalatını gerçekleştiriyoruz.
Ürünlerimizin kulvarlarının en iyileri olması için her aşamada kusursuz geliştirme faaliyeti gerçekleştiriyor, hizmetlerimiz ile de farklılığımızı ortaya koyuyoruz.
Temel stratejimiz yenilikçi teknolojiler üreterek ve bunları ihraç ederek global AR-GE ekosisteminin etkin bir halkası olmak.
Türkiye’deki geliştirme ekibimiz, araç konseptinden konstrüksiyona, simülasyon hesaplamadan testlere kadar geliştirme aşamalarının tüm adımlarında global standartlarda çalışıyor.
Küresel ‘Yetkinlik Merkezleri’nden biri olmanın yanı sıra, tüm dünyaya yol testi ve mühendislik ihraç eden ‘Tek Merkez’ unvanını elde ettik.

YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLER ÜRETİYORUZ

AR-GE ve inovasyon bağlamında gelecek planlarınıza açıklık getir misiniz?

Mercedes-Benz Türk bünyesindeki AR-GE merkezlerimiz ile, Türkiye’de yenilikçi teknolojiler üreterek ve bunları ihraç ederek global AR-GE ekosisteminin etkin bir halkası olmayı temel strateji olarak benimsiyoruz. Türkiye’deki geliştirme ekibimiz, araç konseptinden konstrüksiyona, simülasyon hesaplamadan testlere kadar geliştirme aşamalarının tüm adımlarında global standartlarda çalışmalarını yürütüyor. 

YOL TESTİ VE MÜHENDİSLİK İHRAÇ EDEN TEK MERKEZİZ

Kaç adet AR-GE Merkeziniz var?

İlk AR-GE merkezimizi Hoşdere Otobüs Fabrikası bünyesinde 2009 yılında kurduk. 8.4 milyon Euro tutarındaki yatırımımızla ise kamyon araştırma, geliştirme, mühendislik ve uzun yol test faaliyetleri sunduğumuz ikinci AR-GE merkezimizin inşaatını bu sene, Anadolu’daki Aksaray Kamyon Fabrikası bünyesinde tamamladık. Bu yeni AR-GE merkezimiz ile Daimler AG’nin Almanya, ABD, Brezilya, Çin, Hindistan ve Japonya’da bulunan AR-GE merkezleriyle birlikte küresel ‘Yetkinlik Merkezleri’nden biri olmanın yanı sıra, tüm dünyaya yol testi ve mühendislik ihraç eden ‘Tek Merkez’ olma unvanını elde ettik. 

Mercedes-Benz Türk AR-GE mühendisleri, Daimler çatısı altında otobüs ve kamyon araştırma geliştirme faaliyetlerinde aktif olarak görev alıyor. Fabrikalarımızda kullandığımız son teknolojik sistemleri AR-GE merkezlerimizde de kullanıyoruz ve tüm çalışmalarımızı dünya ile entegre ve eş zamanlı olarak yürütüyoruz. 

DİJİTAL ORTAMDA EŞ ZAMANLI MODEL İNCELEMESİ

Bu çalışmalarınız içerisinde 'Sanal Gerçeklik Teknoloji'sini nasıl kullanıyorsunuz? 

Daimler’in tüm lokasyonlarındaki mühendisler, dijital ortamda bir araya gelerek aynı araç üzerinde eş zamanlı olarak daha gerçekçi model incelemeleri yapmasına olanak sağlıyor. Bu sayede çalışanlarımız, kendilerini seçimi önceden yapılan bir ortamda ve önceden hazırlanmış araçların yanında buluyor. Sisteme giriş yapan çalışanlarımız, sanal olarak, istedikleri takdirde yürüyerek aracın etrafında dolaşabiliyor, parçaya yakından bakabiliyor ya da ellerindeki kumandaların özelliklerini kullanarak istedikleri parçayı söküp takabiliyorlar.
    
Geleceğe yönelik en büyük planlarımız üretim alanında sergilediğimiz performansı ve gerçekleştirdiğimiz yatırımları devam ettirerek, ülkemizin kalkınmasına ve gelişimine destek olmak yer alıyor. Ayrıca, müşterilerimizin taleplerine istinaden pazarın ihtiyaçları doğrultusunda uygun araçları geliştirmek ve satışa sunmak önemli önceliklerimizden diyebilirim. AR-GE ve bilişim teknolojileri alanlarındaki çalışmalarımızı devam edip, kurumsal sosyal sorumluluk projelerimizle topluma yapılan katkıya devam etmek istiyoruz. 

ANADOLU’NUN BAĞRINDAN, AKSARAY’DAN TÜM DÜNYAYA MÜHENDİSLİK HİZMETİ

Aksaray Kamyon Fabrikası’nda faaliyete geçen yeni AR-GE Merkeziniz hangi aşamaya geldi?

Aksaray Kamyon Fabrikası’nın 30’uncu yılını kutladığımız 2016 yılında Mercedes-Benz Türk olarak üretim ve istihdam kapasitemizi artırmaya yönelik 113 milyon Euro’luk yatırım planımızı açıklamıştık. Mercedes-Benz Türk olarak, Aksaray’a yatırımımızı tam gaz sürdürüyoruz; Aksaray’da kurduğumuz vaha büyümeye devam ediyor. Ana şirketimiz Daimler AG’nin küresel AR-GE ağı içerisinde ‘yetkinlik merkezleri’ oluşturma stratejisine bağlı olarak üstlendiğimiz sorumluluklardan en yenisine imza atmış bulunuyoruz. 8.4 milyon Euro’luk yatırım ile geçtiğimiz sene temelini attığımız AR-GE merkezimiz artık araç konseptinden konstrüksiyona, simülasyon ve araç testlerine kadar tüm araştırma ve geliştirme süreçlerinde yetkin 215 kişi ile hizmet vermeye hazır. 
    
Yeni AR-GE Merkezimiz; kamyon ürün gamı için Almanya, ABD, Brezilya, Çin, Hindistan ve Japonya’da bulunan AR-GE merkezleri ile birlikte Daimler AG’nin küresel ağı içerinde yer alıyor. Bu yeni merkezde AR-GE mühendislerimiz, tüm dünyaya yol testi ve mühendislik hizmeti sunacaklar. Anadolu’nun bağrından, Aksaray’dan tüm dünyaya mühendislik hizmeti sunacağımız için gurur duyuyoruz.

Tunç Altınbaş
t.altinbas@businesslife.com.tr