SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK & KSS

Panasonic katkılarıyla hazırlanan dosyamızı mutlaka okuyunuz...


PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ VE IATA YÖNETİM KURULU ÜYESİ MEHMET T. NANE:
KADIN ÇALIŞANLARIMIZIN SAYISINI ARTIRMAK, ÖNCELİĞİMİZ

Cinsiyet eşitliği, çok önem verdiğimiz ve etkin çalışmalar yürüttüğümüz bir konu. Ne mutlu bize ki, Pegasus Hava Yolları’nda pilotluktan üst düzey yöneticiliğe kadar her alanda kadın çalışanlarımızın imzası bulunuyor ve bundan gurur duyuyoruz. Bu taahhüdümüz ve cinsiyet eşitliği bakış açımızla, en öncelikli hedeflerimizden biri, kadın çalışanlarımızın sayısını artırmak olacak.

PEGASUS’TAN ‘CİNSİYET EŞİTLİĞİ’ ADIMI
Pegasus Hava Yolları, IATA üyesi hava yollarının sektörde kadın temsilini 2025’e kadar %25 veya en az %25'e kadar artırması için oluşturulan “25by2025” girişiminin dünyadaki ilk imzacılarından biri oldu. Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü ve IATA Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet T. Nane, Almanya’nın başkenti Berlin’deki törende, şirket bünyesinde üst düzey ya da kadınların temsilinin az olduğu rollerde cinsiyet dengesini sağlama konusundaki taahhütleri yerine getireceğinin sözünü verdi.


TÜRKİYE VODAFONE VAKFI BAŞKANI HASAN SÜEL:
ÇOCUKLARI MUTLU ETMENİN EN DEĞERLİ YOLU, KİTAP

Daha iyi bir gelecek için çocuklarımızın eğitimine destek olmalıyız. ‘Yarını Kodlayanlar’ projesiyle, Türkiye’nin dört bir yanında 7-14 yaş arası çocuklara kodlama eğitimleri veriyoruz. Son 3 yılda 60 ilde 43 binin üzerinde çocuğa ulaştık. Geçen yıl proje katılımcısı çocuklarımızın geliştirdiği ve kodla çalışan mama makinelerinin Türkiye genelinde kurulumunu gerçekleştirmiş ve #BuMamaBenden etiketiyle düzenlediğimiz Twitter kampanyasıyla herkesin sokak hayvanlarına mama vermesini sağlamıştık. Çocukları mutlu etmenin en değerli yolunun kitaplar olduğuna inanıyoruz. #HesabımKitapOlsun kampanyamızla, çocuklarımızın mutluluğuna ortak, geleceklerine destek olmayı hedefliyoruz.


TÜRKİYE VODAFONE VAKFI’NDAN ‘HESABIM KİTAP OLSUN’ KAMPANYASI

Türkiye Vodafone Vakfı, Habitat Derneği iş birliğiyle hayata geçirdiği “Yarını Kodlayanlar” projesi kapsamında, çocukların eğitimine destek olmak üzere yeni bir sosyal medya kampanyası başlattı. #HesabımKitapOlsun etiketiyle tweet atarak hesabını bağışlayan bir kullanıcının Twitter profilindekine en yakın sayıda kelimeye sahip olan kitap, bir okula bağışlanacak. Kişilere ise özel bir dijital sertifika iletilecek. 


BAHÇEŞEHİR KOLEJİ GENEL MÜDÜRÜ ÖZLEM DAĞ:
HER YERDE, BU FARKINDALIĞI BAŞLATIYORUZ

Gezegenimizin 4’te 3’ü sularla çevrili, yaşamın kaynağı da sular ve bu kaynak devam etmeli. İnsanların yarattığı kirliliğe de dikkat çekilmeli. Biz, Türkiye’nin 4 tarafındaki kampüslerimizde bu konunun kapsamını biraz daha genişletiyoruz. Sadece denizler değil, göller, dereler, nehirler, kıyısı olan her yerde bu farkındalığı başlatıyoruz. Çocuklarımıza daha iyi, daha temiz dünya bırakmak isteyen herkesle buradayız. Dünya bizim evimiz ve tek evimiz. Onu temiz bırakmalıyız. Öğrencilerimiz, daha iyi bir dünya için okul öncesinden itibaren kendi alanlarıyla ilgili konularda uzmanlarca bu bilgilendirmeleri alıyor. Önemli olan bu bilgiyi, bu farkındalığı paylaşmak. Amacımız bunu yaşadığımız tüm şehre yayabilmek.


NETAŞ CEO'SU C. MÜJDAT ALTAY:
ŞİRKETLER, ÇEVRESEL VE SOSYAL YÖNETİME AĞIRLIK VERECEK

Yatırımcılar için çevre dostu, sürdürülebilir şirketler giderek önem kazanıyor. 2019 verileri de bunu kanıtlıyor. Bu yıl, kurumsal yatırımcıların neredeyse tamamı yatırım kararlarını verirken “iklim değişikliği”ni göz önüne aldıklarını belirtiyor. Yatırımcıları ve şirketleri, toplumun hedefleri ile buluşturmak her geçen gün daha da önem kazanacak. Önümüzdeki dönem şirketler, çevresel ve sosyal yönetime, sürdürülebilirliğe daha fazla ağırlık vermek durumunda kalacak. 

YENİ NESİL AKILLI TEKNOLOJİLER GELİŞTİRİYORUZ
Enerji kaynaklarının verimli kullanılmasını sağlayan, şirketlerin ve kurumların karbon ayak izlerini azaltmasına destek olacak yeni nesil akıllı teknolojiler geliştirmeye odaklanıyoruz. “Netaş Şifa Ormanı” başta olmak üzere, toplumsal fayda sağlayan projelerimizle fırsat eşitliğini ve kırsal kalkınmayı önceliğimize alıyoruz. Ekosistemimizin sürdürülebilir büyümesi için StartUp’ları, öğrencileri ve üniversiteleri destekliyoruz. Sektörümüzde kadın çalışan oranlarının artırılması için çalışıyoruz. Çevre, sağlık ve güvenlik politikamız çerçevesindeki faaliyetlerimizle, çevreye karşı sorumluluklarımızı ve taahhütlerimizi yerine getiriyoruz.

NETAŞ, ‘BORSA İSTANBUL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ENDEKSİ’NDE
Sürdürülebilir bir gelecek için çalışan Netaş, Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’ne dahil olmaya hak kazandı. 


DOĞA SİGORTA GENÇ BASKETBOLCULARIN HAYÂLLERİNE, HAYÂLLER KATTI
Sigorta sektörünün güçlü ve yerli markası Doğa Sigorta, 2018-2019 sezonunda başlayan, 2019-2020’de de devam eden Galatasaray Basketbol Takımı sponsorluğunu, anlamlı bir “Sosyal Sorumluluk” projesi ile taçlandırdı. Şanlıurfa’nın başarılı 10 genç basketbolcu adayı, 2 gün boyunca İstanbul’da ağırlandı. 

Proje, Şanlıurfa’da kendi yaş gruplarının en iyisi basketbol oyuncuları ile gerçekleştirildi. Çocuklara, tüm sınırlı ve zorlu koşullara rağmen, inanç, disiplin ve azim ile başarıdan başarıya koşmasını sağlayan beden eğitimi öğretmenleri İbrahim Aybar ve Sema Karamustafa eşlik etti. 


KAFİLEYİ, İSTANBUL’A SEDA GÜLER GETİRDİ

Şanlıurfa’da, Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler ile bir araya gelinmesi ve şehrin görkemi ve güzelliğinde neşeli geziler ve çekimler yapılmasının ardından ekip, hep beraber İstanbul’a ulaştı. Galatasaray Doğa Sigorta Basketbol Takımı oyuncuları ve teknik ekibiyle bir araya gelen 12-14 yaş kız-erkek çocuk grubu, takım ile antremana çıkmanın heyecan ve gururunu duyup, unutulmaz bir deneyim yaşadı. Ertesi gün Galatasaray Doğa Sigorta’nın maçını, Doğa Sigorta’nın locasında yöneticiler ile izleyen çocuklar “Aslan Doğa” ile eğlendi. 


NİHAT KIRMIZI İLE SOHBET ETTİLER

Spor ve sporcuya verdiği önem ile tanınan iş dünyasının genç ve önemli ismi, Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Nihat Kırmızı’nın sohbet ettiği minikler, Galatasaray Spor Kulübü Başkanı Mustafa Cengiz ile de tanıştı. Birçoğu İstanbul’u ilk gez gelen çocuklar, tekne turuyla Boğaz keyfi yapıp, şehrin tarihi ve önemli yapıtlarını da görme ve tanıma fırsatı yakaladı. “Hayâllerine Hayâller Katıldı”ğını belirten genç sporcular, hedeflerine ulaşmak için çok daha motive olduklarını dile getirdi.


ANADOLU GRUBU’NDA ‘Bİ-FİKİR’ İLE 600 MİLYON TL’LİK DEĞER
Anadolu Grubu çalışanlarının yaratıcı fikirlerini özgürce sunabildikleri, tüm grup şirketlerine katma değer sağladıkları inovasyon platformu olan “Bi-Fikir” kapsamında, 2019’un en iyileri seçildi. 5. kez gerçekleştirilen “Bi-Fikir” ile bugüne kadar yaratılan toplam değer, 600 milyon TL’ye yaklaştı. “Mucitler” kategorisinde Anadolu Efes’in “Pubinno-Akıllı Bira Musluğu”, “Kaşifler”de ise Çelik Motor’un “Kaputa Vur” birinci oldu. Finale kalanlar, Anadolu Isuzu Ar-Ge Merkezi’nde düzenlenen Bi-Fikir Festivali’nde projelerini tanıttı. 2015’ten bu yana 30 bin fikir, 4 bin 500 hızlı uygulama ve bin 500 projeye ulaşıldı. Her 5 fikirden 1’i hayata geçirildi.

ANADOLU GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI TUNCAY ÖZİLHAN:
YENİLİĞİ, HER ZAMAN  CESURCA DESTEKLİYORUZ

Bi-Fikir, Anadolu Grubu’nun yenilikçi ve gelecek odaklı bakış açısının iş yapış süreçlerine yansıması. Bi-Fikir’de öne çıkan proje konuları; e-dönüşüm ve teknoloji, iş güvenliği ve sağlığı, paydaş memnuniyeti, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, verimlilik, maliyet azaltma, yeni ürün ve hizmet geliştirme alanlarında... Grup vizyonumuzun geliştirdiğimiz projelere yansıması, doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Biz yeniliği, her zaman cesurca destekliyoruz. 

DİJİTAL YIKICI DEĞİŞİM! 
İş yapış yöntemlerimizi ve kaslarımızı kuvvetlendirecek her türlü gelişime açığız ve gerekli her türlü değişime öncü olmaya hazırız. Bunun için, hızlı dijital dönüşüm çağını çok sıkı takip etmeliyiz. “Dijital yıkıcı değişim” ile tüketiciler, müşteriler, şirketler, değer zincirleri, sektörler hatta içinde bulunduğumuz ekosistem, alışılagelen değişim hızından çok daha hızlı ve farklı biçimde değişime maruz kalıyor. Adapte olmak için şirketlerin stratejilerinde, iş modellerinde, ürün ve hizmetlerinde, müşterilerine yaşattıkları deneyimde, iş süreçlerinde, organizasyonel yapılanmalarında, karar alma mekanizmalarında, teknoloji altyapılarında ve iş birliklerinde dijitalize olması zorunluluk halini aldı.


SHELL TÜRKİYE’DEN, 10. ‘YOL EMNİYETİ’ KONFERANSI
Shell, 10. kez düzenlediği ‘Yol Emniyeti Konferansı’nı, ‘Hedef Sıfırı Başarıyoruz, Çünkü Önemsiyoruz’ temasıyla İstanbul’da gerçekleştirdi. Türkiye’deki operasyonlarında yılda 30 milyon kilometreye yakın yol kat eden Shell, tedarikçi ve iş ortaklarının katıldığı organizasyonda sıfır kaza anlamına gelen “Hedef Sıfır” vizyonu ile yürüttüğü ‘Yol Emniyeti’ çalışmalarının önemini bir kez daha vurguladı. Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem, Shell & Turcas CEO’su Felix Faber, Shell Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Meltem Okyar Perdeci, Shell Avrupa ve Afrika Yol Emniyeti Müdürü Erkut Kutlu da katılımcılar arasındaydı.


SHELL TÜRKİYE ÜLKE BAŞKANI AHMET ERDEM:
ZAMAN KAYIPLI KAZA YAŞAMADAN 1.668 GÜNÜ TAMAMLADIK

‘Yol Emniyeti’ Shell kültürünün değerli bir parçası. Tüm dünyadaki Shell çalışanlarınca sahiplenilen bir kavram. Shell olarak, 70’in üzerinde ülkede, farklı ve zorlu yol koşulları altında günde yaklaşık 2 milyon kilometre yol kat ediyoruz. Bu da dünya genelinde, yol emniyeti alanında önemli bilgi birikimine ve uzmanlığa sahip olmamızı sağlıyor. 

YÜZ TANIMA TEKNOLOJİSİ İLE RİSKLERİ AZALTIYORUZ
Özellikle Microsoft ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz ve Türkiye’deki sürücülerimizle destek olduğumuz pilot projede, yüz tanıma teknolojisinden faydalanarak sürücülerin yorgunluklarını tespit ederek risklerimizi azaltmaya çalışıyoruz. Bugün itibariyle operasyonlarımızda bizim hatamızdan kaynaklanan zaman kayıplı bir kaza yaşamadan 1.668 günü, çevreye zarar verecek bir döküntü yaşamadan 2.360 günü tamamladık. Bu veriler, bizler için gurur verici. Bu başarıya, emniyete ve hayat kurtaran kurallara verdiğimiz önemle ulaştık.


PLASTİK ATIKLARDAN KİMYASAL HAMMADDE
Shell, 2025 yılına kadar “piroliz” yöntemiyle, dünya çapındaki kimyasal üretim tesislerinde yılda bir milyon ton plastik atık kullanmayı hedefliyor. Geri dönüşümle elde edilen sıvıyı, hammadde olarak değerlendiriyor. 


FORD OTOSAN’DAN ‘SOSYAL SORUMLULUK 4.0’ PROJESİ
Ford Otosan, çocukları geleceğin teknolojik dünyasına hazırlayan Sosyal Sorumluluk 4.0 modelinin öncüsü olan “Hayaller Bilgi İster” projesini, Young Guru Academy (YGA) ve Twin iş birliğiyle hayata geçirdi. Otonom setlerinde, Ford Otosan’ın Ar-Ge, inovasyon, mühendislik birikimi ve kararlılığıyla gerçeğe dönüşen Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY) ödüllü F-MAX’in maketi kullanıldı. Araç setleri okullara, 50 bin başvuru arasından seçilen gönüllülerle ulaştırılıyor.


FORD OTOSAN GENEL MÜDÜRÜ HAYDAR YENİGÜN:
BEN DE ‘HAYÂL ORTAĞI’YIM

Otomotiv sektöründe geleceğin teknolojilerini şekillendiriyor, uluslararası arenada rekabetin boyutlarını değiştiren araçlara imza atıyoruz. Başta otonom sürüş olmak üzere, araç teknolojileri alanındaki yatırımlarımız ve geliştirme faaliyetlerimiz ile Türkiye’nin mühendislik bilgi birikimine katkı sağlıyoruz. ‘Hayaller Bilgi İster’ projesiyle bu bilgi birikimini, çocuklarımıza şimdiden aktarmayı ve onlara ilham vermeyi hedefliyoruz. Geleceği oluşturmalarına yardımcı olacak teknolojilerle tanışmaları için otonom sürüş teknolojisini deneyimleyecekleri yeni bir teknoloji seti geliştirdik. 

ÜLKEMİZİN GELECEĞİNE YATIRIMDAN MUTLUYUM
Sürdürülebilir kurumsal sosyal sorumluluk anlayışımızla sosyal inovasyona öncülük ettiğimiz bu proje ile kendi faaliyet alanlarımız üzerinden çocuklarımızın ve ülkemizin geleceğine yatırım yapmaktan mutluluk duyuyoruz.YGA’nın “çift kanatlı gençler” yetiştirme felsefesi ve gençlerin sosyal sorunlara köklü çözümler geliştirmek için inovasyonu temel almalarını sağlayan yaklaşımı, Ford Otosan’ın kurumsal sosyal sorumluluk anlayışıyla örtüşüyor. Ben de bir “Hayal Ortağı” olarak YGA’daki gençlere mentorluk desteği veriyorum.


KASTAMONU ENTEGRE VE ENAT’TAN 17 MİLYON FİDAN!
Kastamonu Entegre, 11 Kasım 2019 tarihinde, saat 11.11’de tüm Türkiye’de uygulanan “Geleceğe Nefes” kampanyasına İstanbul-Çekmeköy’de diktiği 11 bin fidanla katıldı. Kuruluşunun 50. yılına özel bir “Hatıra Ormanı” oluşturdu. Tarım ve Orman Bakanlığı ile TEMA Vakfı öncülüğünde kurulan ENAT A.Ş’nin ikinci büyük ortağı olan şirket, ayrıca Kastamonu Orman Bölge Müdürlüğü’ne 6 bin 750 yabanıl fidan bağışladı.
ENAT A.Ş. ile birlikte yürütülen çalışmalarla 14 bin dönüm araziye 1.7 milyon fidan diktiklerini bildiren Kastamonu Entegre CEO’su Haluk Yıldız “Çocuklarımızda çevre bilincini geliştirmeyi, geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık yaratmayı hedefliyoruz” dedi.


TÜPRAŞ’TA KADIN ÇALIŞAN SAYISI, YÜZDE 75 ARTTI
Tüpraş “2017-2018 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Çevre ve Enerji Yönetimi’nde, yönetsel çalışma ve performans artırıcı projelere 2.3 milyar TL kaynak aktarıldı. “Sosyal Etki”de Toplam kadın çalışan sayısı %75 arttı. “Ekonomik katma değer”de ise 2010’da hayata geçirilen Tüpraş Ar-Ge Merkezi, 231 bilimsel yayın, 85 patent başvurusu ve 22 patent tescili gerçekleştirdi.


KURUM İÇİ GİRİŞİMCİLİK İLE BAMBAŞBA BİR ZORLU HOLDİNG
Kurum içi girişimcilikle inovasyonu daha da güçlendirmek için yola çıktık. Sürdürülebilirliği bir iş yapış biçimi haline getiren “Akıllı Hayat 2030” vizyonumuzun bir parçası olarak kurum içi girişimliğe odaklandık. Bizim kurucularımızın DNA’sında da yer alan inovasyonu tüm grubumuzda canlandırarak, yeni kuşağın fikirleri, değişen algılarını kendi kültürümüzle birleştirdik. Bununla birlikte bu projenin insan kaynağının yaratıcıklarını ortaya koyacağı bir iş ortamı sunma açısından da önemli katkıları olacak. En fazla değer yaratacak paydaşımız olduğuna inandığımız insan kaynağımızın parlak fikirleri, uzun dönemde hem şirket değerimizi artıracak hem de inovasyon kapasitemizi sürdürülebilir kılacak, bambaşka bir Zorlu Holding ortaya çıkacak. 


ZORLU HOLDİNG İLE ‘AKILLI HAYAT 2030’

Zorlu Holding’in gelecek vizyonu “Akıllı Hayat 2030”un kurum içi girişimcilik platformu “Parlak Bi’Fikir” kapsamında, yatırım görüşmesine hak kazanan 3 proje belli oldu. MRT Technologies, AbilityPool ve Jungo takımları, Zorlu Holding ile masaya oturacak. El sıkışılanlar, topluluğun yüzde 25 ortaklığında birer StartUp olarak yolculuğuna devam edecek.


TÜPRAŞ GENEL MÜDÜRÜ İBRAHİM YELMENOĞLU:
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, İŞ YAPMA BİÇİMİMİZİN ANA UNSURLARINDAN

Sürdürülebilirliği iş yapma biçimimizin ana unsurlarından biri olarak belirledik. Yatırım kararlarımızdan çalışma yöntemlerimize, tüm faaliyetlerimizde sürdürülebilirliği ön planda tutuyoruz. Sosyal, çevresel ve ekonomik performansımızı artırarak 10 sene zarfında belirgin bir gelişim gösterdik. 2014’den bu yana yayımlanan BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde, aralıksız her yıl yer almanın gururunu yaşıyoruz.

GERİ KAZANILAN ATIK SU MİKTARINI %73 ARTIRDIK
Bir enerji şirketi olarak, sürdürülebilirlik hedeflerimizin başında, küresel bir sorun olan iklim değişikliğinin öneminin bilinciyle, çevresel performansımızın artırılması yer alıyor. Bu doğrultuda, 2008-2018 yılları arasındaki yatırım ve projelerle enerji tüketim yoğunluğunu 119.1’den 99.1’e indirdik. 2018’de geri kazanılan atık su miktarını, 2008’e göre %73 artırdık. İklim değişikliğiyle mücadele çalışmalarımızı da destekleyen inovasyon alanında, 2008-2018 dönemi önemli bir miladı barındırıyor. Ar-Ge merkezimizle birlikte katma değerli ve çevresel etkisi düşürülmüş ürün geliştirme, süreç inovasyonu ve dijitalleşme alanlarına odaklandığımız çalışmalara yaklaşık 290 milyon TL kaynak aktardık.