"TAKİPÇİ LİDERLİK ANLAYIŞI ÖNE ÇIKIYOR"

Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, "Başarımızın yönetimden operasyona, iş ortaklarımızdan sigortalılarımıza kadar netlik, şeffaflık ve iyi iletişim anlayışını benimsememizden kaynaklandığını söyleyebilirim. Cumhuriyet'in 100 yılını tamamlamanın mutluluk ve gururunu yaşarken, kökleri ve tarihiyle bağını korurken çağdaş düşünce ve günceli takipçi bir liderlik anlayışının öne çıktığını düşünüyorum" diyor.

Doğa Sigorta, 2024’te 10’uncu yılını kutluyor. Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, öncelikle şirket yönetimi olarak şeffaf ve net olmayı prensip edindiklerini söylüyor ve “Bu anlayışla, Doğa Sigorta bugün geldiği noktada sektörün en önemli oyuncularından biri oldu. Profesyonel ve güçlü ekiplerimiz sayesinde 10 yıldır bunu başarılı bir şekilde devam ettiriyoruz. Başarımızın yönetimden operasyona, iş ortaklarımızdan sigortalılarımıza kadar netlik, şeffaflık ve iyi iletişim anlayışını benimsememizden kaynaklandığını söyleyebilirim” diyor. Ekiplerine, liderlerine ve iletişime büyük değer veren Kırmızı, liderlik sırlarına dair sorularımızı şöyle yanıtladı:

Cumhuriyet’in ikinci yüzyılında hangi idealler, hangi kavramlar hangi liderlik yetkinlikleri daha çok öne çıkıyor?

Cumhuriyet'in 100 yılını tamamlamanın mutluluk ve gururunu yaşarken, kökleri ve tarihiyle bağını korurken çağdaş düşünce ve günceli takipçi bir liderlik anlayışının öne çıktığını düşünüyorum. Dijitalleşme ve teknolojinin sağladığı kolaylık ve hızın tüm aşamalarda kullanımını benimserken aynı zamanda çalışanların iş düzenine en efektif adaptasyonunu hedefleyen bir liderlik anlayışıyla hareket etmek de çok önem taşıyor. Değişen kuşaklarla beraber çalışan profilindeki değişime uygun liderlik özellikleri göstermek de büyük bir gereksinim. İş dünyasına yakın geçmişte dahil olan Z kuşağı oldukça farklı bir nesil. Bu gruptaki çalışanlardan daha çok verim almak ve aidiyet duygularını kuvvetlendirmek için liderin iletişimini güncelleştirmesi ve adaptasyonu çok önemli. Diğer yandan küreselleşmenin gerekliliklerini yerine getirmek ve sektörel açıdan uluslararası arenadaki faaliyetleri takip edebilmek ve sürdürülebilir bakış açısıyla şirketlere uygulayabilmek de elzem bir süreç.

Büyük bir şirketi yöneten kaptan olarak yöneticilerinizde nasıl liderlik özellikleri arıyorsunuz?

Doğa Sigorta yönetim anlayışımız çerçevesinde acente ve müşteri memnuniyetini ön planda tutacak çalışmalara imza atabilecek, kriz yönetiminde başarılı, motivasyonu yüksek, etik değerlere sahip, iletişim becerileri gelişmiş vizyon sahibi kişileri yönetim kadrolarımıza kazandırıyoruz. Yenilikçi bakış açısı, teknolojiye uyum, çözüm ve başarı odaklı yaklaşım da aradığımız önemli özellikler. Takım çalışmasını teşvik eden ve tüm çalışanlara rol model olarak yön gösteren yöneticilerle çalışıyoruz.   

İş modellerinin yenilendiği bir dönemdeyiz. Sizin cephenizde böyle bir yenilenme ya da dönüşüm yaşandı mı? Yeni dönemin gerçekleri neler ve bu ortamda iş dünyası nasıl pozisyon alıyor?

İletişim teknolojileri geliştikçe iş dünyasındaki parametreler de bu bağlamda değişime uğruyor. Teknoloji ve dijitalleşmeye verdiğimiz önem ve yaptığımız yatırımlar sayesinde tüm departmanlarımız iş modellerini kolaylıkla güncelleyebiliyor. Şirket birimlerinde uygun olan iş süreçlerinde yapay zekadan destek alıyoruz. Kullanıcı kolaylığına verdiğimiz önemle web sitemizi yeniden yapılandırdık. Kurumsal iletişimimizde tüm dijital kanallar ve sosyal medya hesaplarını en aktif biçimde kullanıyoruz. İş ortaklarımızla teknolojik açıdan gelişmiş projeler gerçekleştiriyoruz. Bu doğrultuda Türkiye’nin küresel teknoloji markası olan TOGG ile 2023 yılında gurur veren bir iş birliğine imza attık. “YeniLige” yolculukta daimi güvence rolü üstlenen ayrıcalıklı bir sigorta poliçesi tasarlayarak TOGG kullanıcılarıyla buluşturduk.

“HEM HIZLI HEM DENGELİ BÜYÜME HEDEFİNDEYİZ”
“İŞ BİRLİKLERİYLE BÜYÜYORUZ”
Doğa Sigorta olarak 2024’te 10. yılımızı kutluyoruz. Gelişen ve büyüyen iş birlikleriyle birlikte dengeli portföy yapımızı daha ileri taşımak, başarılarımıza yenilerini eklemek hedefindeyiz. Son yıllarda olduğu gibi 2024 yılında da oto-dışı portföy payımızı ve sektördeki pazar payımızı artırmayı amaçlıyoruz. Böylelikle hem hızlı hem dengeli bir büyüme sağlayarak, teknik açıdan daha sağlam bir yapı oluşturmaya devam edeceğiz.

“ODAKTA DİJİTALLEŞME VAR” Dijitalleşmeyi odak noktasına alan ve iş süreçlerini teknolojik uygulamalara hızla entegre eden bir şirket olarak, sigortalılarımıza hızlı ve ihtiyaca yönelik çözümler sunmayı 2024 yılında da sürdüreceğiz. Ayrıca sigortanın yaygınlaştırılması, sigorta bilincinin tabana yayılarak artırılması için tüm kanallarımızla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Doğa Sigorta olarak bugüne kadar geri adım atmadığımız güven ve memnuniyet merkezli çalışma prensibimizle sigortalılarımıza tüm kanallarımız aracığıyla hızlı ve ihtiyaca cevap veren hizmeti sunmayı sürdüreceğiz.

TAB GIDA CO-CEO’SU ÖZGÜR ÇETİNKAYA
“Lider konumumuzu daha da güçlendirdik”
TAB Gıda, 2023 yılında satış hacmini yüzde 106 artışla 25 milyar 136 milyon TL’ye ulaştırdı. TAB Gıda Co-CEO’su Özgür Çetinkaya, “TAB Gıda olarak halka arz döneminde yatırımcılarımızla paylaştığımız öngörülerin ötesinde bir performans sergilemenin memnuniyetini yaşıyoruz. Türkiye'nin hızlı servis restoran sektöründeki lider konumumuzu daha da güçlendirdik” dedi.

TAB Gıda, 2023 yılı sonunda 81 şehirde 1.615 restorana ulaşarak büyümesini sürdürdü. 2023 yılında sistem genelinde satış hacmini yüzde 106 artışla 25 milyar 136 milyon TL’ye ulaştırdı. TAB Gıda’nın 2023 yılındaki operasyonel ve finansal başarısının stratejik hedeflere titizlikle bağlı kalmalarının, finansal dengeyi ve disiplini koruyarak kârlı büyümeye odaklanmalarının bir sonucu olduğunu dile getiren TAB Gıda Co-CEO’su Özgür Çetinkaya sözlerini şöyle sürdürdü: “Geçtiğimiz yıl Türkiye'nin hızlı servis restoran sektöründeki lider konumumuzu daha da güçlendirdik. 2023 yılında hem dijitalleşmeye hem yeni restoran açılışları ve restoran yenilemelerine 1,5 milyar TL’ye yakın yatırım yaptık. Sistemimize 183 yeni restoran ekleyerek 1.615 restorana ulaştık. Restoranlarımızın 928’ini TAB Gıda olarak kendimiz, 687’sini franchise girişimcilerimizle birlikte yönetiyoruz. Franchise operasyonlarımız dahil 22 bini aşkın çalışana istihdam sağlıyoruz. Kadın çalışan sayısında Türkiye’nin lider şirketleri arasındayız. Her gün birlikte daha da güçlenerek büyümeye devam ediyoruz. Enflasyona göre düzenlenmiş gelirlerimiz, geçen yıla kıyasla yüzde 20 reel artışla 19 milyar 988 milyon TL'ye ulaştı. Disiplinli finansal ve operasyonel yönetimle kâr odaklı stratejilerimiz sayesinde, enflasyona göre düzeltilmiş FAVÖK'ümüzü yüzde 83 artırarak 4 milyar 321 milyon TL'ye yükselttik. Bu dikkat çekici finansal performansımız neticesinde, net kârımızı reel olarak yüzde 33 artırarak 2 milyar 458 milyon TL'ye çıkardık. Kârlılığımızdaki artışın arkasındaki en önemli güç, ekosistem şirketlerimizle yarattığımız sinerji. Bu sayede, sektörde benzeri olmayan çevik tedarik zincirimizle ölçek ekonomisine erişim sağlıyoruz ve birim maliyetlerimizi düşürebiliyoruz. Operasyonel ve finansal kârlılığımız sonucu olarak franchise taleplerinde artış görmek bizi son derece memnun ediyor ve büyümemizi hızlandırıyor.”

“BÜYÜMEMİZDE DİJİTALLEŞME ETKİLİ OLDU”
SELF SERVİS KİOSK
2023 yılında dijitalleşmeye ve yeni teknolojilere yaptığımız yatırımları daha da hızlandırdık. Dijitalleşme konusunda kaydettiğimiz ilerlemenin de büyümede önemli katkısı oldu. 2023 yılında dijitalleşme yatırımlarımızın bir parçası olarak restoranlarımızda self-servis kioskları devreye almaya başladık. Bu kiosklar, müşteri sipariş sürecini basitleştirerek bekleme sürelerini azalttı ve müşteri deneyimini zirveye taşıdı.

MÜŞTERİ BAĞLILIĞI Yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz pazarlama faaliyetleriyle müşterilerimizin markalarımıza olan bağlılığını pekiştirdik ve mevsimsel kampanyalarımız aracılığıyla yenilikçi ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturduk. Ekip olarak sergilediğimiz çevik performans sayesinde, müşterilerimize üstün hizmet sunmanın yanı sıra, stratejik büyüme ve kârlılık konusundaki yatırımcılarımıza verdiğimiz taahhütleri de yerine getirdik.

BR Mağazacılık Yönetim Kurulu Üyesi ve Altınyıldız CLASSICS CEO’su Enis Habif​​​​​​​
“Global büyümemizde önemli bir kilometre taşı”
Altınyıldız Classics, İngiltere ve Fas ile birlikte dünya çapındaki büyümesini yeni mağaza açılışlarıyla hızla sürdürüyor. BR Mağazacılık Yönetim Kurulu Üyesi ve Altınyıldız Classics CEO’su Enis Habif, Londra'nın kalbinde, Westfield London'da açtığımız ilk mağazamızla markamızın global büyüme stratejisi çerçevesinde önemli bir kilometre taşına ulaştık” diyor.

Erkek modasında Türkiye’nin öncü markası Altınyıldız Classics, uluslararası genişleme stratejisi kapsamında dünya çapında, prestijli lokasyonlarda yeni mağazalar açmaya devam ediyor. Bu kapsamda marka, büyümesini Avrupa ve Kuzey Afrika kıtalarında devam ettirerek, yer aldığı ülkelere sırasıyla İngiltere, İtalya ve Fas’ı da ekledi.

Yeni mağazalarla globalde büyüyor

İngiltere’nin en büyük ve popüler alışveriş merkezlerinden biri olan Westfield London’da 195 metrekare alanda ilk mağazasını açan Altınyıldız Classics, stil sahibi ve fonksiyonel tasarımlarıyla eşsiz bir deneyim yaratmayı hedefliyor. İngiltere pazarıyla uluslararası çaptaki varlığını güçlendirme ve genişletme stratejisiyle hareket eden marka, fiziksel mağaza açmanın yanı sıra İngiltere ve Romanya’da kendi online operasyonlarını da yürütmeyi planlıyor.

Avrupa’daki büyümesine kısa süre önce İtalya’yı da ekleyen Altınyıldız Classics; Roma San Giovanni, Varese, Piacenza, Brescia, Milano Cantore, Sassari, Roma Cinecitta, Rimini ve Padova’da olmak üzere toplamda 9 yeni mağazanın açılışını gerçekleştirdi. Modanın öncü ülkesi İtalya’da adından söz ettiren bir marka olmak amacıyla çalışmalarına devam edecek olan Altınyıldız Classics, kaliteli ürünleri ve benzersiz tasarımlarıyla müşterilere daha geniş bir yelpazede hizmet sunmayı amaçlıyor. Yurt dışında AC&co markasıyla varlık gösteren Altınyıldız Classics, global genişleme stratejisi çerçevesinde, Fas'taki 3. mağazasını Rabat'taki Arribat Center’da ve 2. mağazasını Casablanca'daki Marjane California Mall’da açtı.

“Güçlü bir global marka yaratma YOLUNDAYIZ”

BR Mağazacılık Yönetim Kurulu Üyesi ve Altınyıldız Classics CEO’su Enis Habif konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Tasarımlarımızdaki stil ve konforu tüm dünyaya ulaştırma misyonuyla hareket ediyoruz. İngiltere ve İtalya ile Batı Avrupa’da, Fas ile Kuzey Afrika’da büyümeye devam ediyoruz. Londra'nın kalbinde, Westfield London'da açtığımız ilk mağazamız ile markamızın global büyüme stratejisi çerçevesinde önemli bir kilometre taşına ulaştık. Bu heyecanımızı paylaşarak Batı Avrupa’da büyüme stratejisini benimseyen Türk markalarının sayısını artırmak adına önemli bir adım attığımızı vurgulamak isterim. Kuzey Afrika pazarındaysa büyük bir potansiyel görüyoruz ve Fas ile buradaki varlığımızı artırmaya özen gösteriyoruz.

“ONLINE YURT DIŞI KANALLARDA CİDDİ BÜYÜME”​​​​​​​
ROMANYA’DA HEDEF LİDERLİK
Altınyıldız Classics, yurt içinde yaklaşık 200 mağazası ve 300'ün üzerinde satış noktasıyla güçlü bir konuma sahip. 2024 yılında 16 ülkede 51 mağaza ve 12 korner satış noktasına ulaşan marka, Romanya pazarında liderlik sağlamak amacıyla 19 olan mağaza sayısını 25’e çıkarmayı planlıyor.

HEM ZALANDO HEM WEB Almanya'da da 10 mağazasıyla güçlü bir yer edinmeyi amaçladıklarını söyleyen Enis Habif, “Online yurt dışı kanalında ciddi bir büyüme öngörüyoruz. Zalando gibi mevcut platformlarda yer almanın yanı sıra kendi internet sitelerimiz üzerinden de Avrupa'da satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” diyor.

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy​​​​​​​
“Herkes için bir dijital gelecek oluşturabiliriz”
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, günümüzde önem kazanan çalışan deneyimi kavramını en iyi hale getirmek içi çalıştıklarını söylüyor ve “Birlikte çok çalışarak, herkes için çözüm olacak bir dijital gelecek oluşturabiliriz” diyor.

Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, çalışan deneyimini iyileştirerek tüm iş süreçlerini daha iyi bir noktaya taşıdıklarını söylüyor ve şöyle anlatıyor: “Bugün en önem kazanan kavramlardan biri de çalışan deneyimi. Bu deneyimi en iyi hale getirmek gerekiyor. Yetenek çekme aşamasından şirketten ayrılma sürecine kadarki tüm aşamalarda bütünsel iyi oluş halini destekleyen uygulamalar, sade proseslerle bürokrasiden uzak ve şeffaf bir iletişimle deneyimin şekillendirilmesi çok önemli.

“BİRLİKTE MÜMKÜN DİYORUZ”

Vodafone olarak 'Birlikte mümkün' diyerek çalışma arkadaşlarımızla açık iletişim halinde süreçlerimizi yeniliyoruz. Kurum kültürünün ve işveren markamızın dizaynı ve gelişimine yönelik tüm süreç ve projelerde hem üst yönetim ekibimizi hem çalışma arkadaşlarımızı dahil etmeye çok özen gösteriyoruz. Bu sayede projelerin daha çok içselleştirildiğini düşünüyoruz. Her çalışma arkadaşımızın biricikliğini kabul eden, bireysel ihtiyaç ve beklentilere cevap veren esnek uygulamalar da iyi bir çalışan deneyiminin önemli bir parçası. Bunun için zaman ve mekan kısıtlamalarından uzak, çalışma arkadaşlarımızın günlük akışını kendi önceliklerine göre planlayabileceği çalışma modelleri şirketler için ayrıcalıktan ziyade olmazsa olmaz bir zorunluluk haline gelecek. Örneğin, hibrit çalışma düzenimiz kişilerin ihtiyaçlarına göre şekilleniyor. Ortalama olarak haftanın 2 günü ofisten, diğer günler uzaktan çalışılıyor. Ayrıca, tüm arkadaşlarımıza 4 hafta dilediği yerden çalışma esnekliği sunuyoruz.

“BECERİ ODAKLI BİR YAPIYA GEÇTİK”

Diğer yandan, kariyer yönetimi yaklaşımımızda beceri odaklı bir yapıya geçtik. Özellikle ‘UpSkill’ ve ‘ReSkill’ kavramlarını hayatımızın bir parçası haline getirdik. Bütün gelişim süreçlerimizi de bu iki kavram etrafında yeniden tasarladık. Çünkü öğrendiğimiz bazı bilgileri unutmanın ve bunların yerine geleceğin iş yapış şekillerini adresleyen yepyeni beceriler koymanın çok kritik olduğunu düşünüyoruz. Çalışma arkadaşlarımıza halihazırda bulunduklarından farklı alanlarda kariyer ve uzmanlık patikaları sunmanın, aynı zamanda uzmanlık alanında kendilerini geliştirmek isteyen arkadaşlarımız için çeşitli fırsatlar yaratmanın önemine inanıyoruz.

“BİRLİKTE BAŞARMAYA ODAKLANDIK”​​​​​​​
YENİ ÇALIŞMA ANLAYIŞI
Vodafone Grubu olarak 5 yıl önce yepyeni bir çalışma anlayışını hayata geçirdik. ‘Vodafone Spirit’ olarak adlandırdığımız bu anlayışla iş yapış şekillerimizi değiştirdik, ‘#hepbirliktebaşarırız’ dedik. Bizce başarılı olmanın yolu aynı inanç ve davranışları paylaşmaktan geçiyor. ‘Spirit’, müşterinin gönlünü kazanmaya, geleceği yaratmaya, deneyimleyerek hızlı öğrenmeye ve hep birlikte başarmaya dayalı bir çalışma kültürünü ifade ediyor.

GÜVENİLİR İŞ ORTAĞI OLMAK Güven, motivasyon, merak ve aidiyet, çalışma şeklimizin kalbinde yer alıyor. Spirit’in felsefesi şu: Daha iyi bir geleceğe bağlanmada müşterilerimizin güvenilir iş ortağı olmak istiyoruz. Bu hedefe ulaşmak için durmaksızın çalışmalı, müşterilerimizin, meslektaşlarımızın ve toplulukların hayatını iyileştirme konusunda tutkulu olmalıyız. Birlikte çok çalışarak, herkes için çözüm olacak bir dijital gelecek oluşturabiliriz.

Kaleseramik Genel Müdürü Timur Karaoğlu
“Avrupa’da fark yaratmayı hedefliyoruz”
Kaleseramik, yurt dışında yeni yatırımlarla istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Avrupa’nın 5’inci, dünyanın 17’nci en büyük seramik kaplama malzeme üreticisi olarak yeni yıla yatırımla başlayan Kaleseramik, Almanya’nın Köln şehrindeki yeni bayisini hizmete açtı. Kaleseramik Genel Müdürü Timur Karaoğlu, “Güçlü rakiplerle rekabet ettiğimiz zorlu Avrupa pazarında yenilikçi ürünlerimizle fark yaratmayı hedefliyoruz” dedi.

Türkiye’nin lider, dünyanın sayılı seramik üreticilerinden Kaleseramik, yurt dışında yeni yatırımlarla istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Şirket, Avrupa’nın 5’inci, dünyanın 17’nci en büyük seramik kaplama malzeme üreticisi olarak, yeni yıla yatırımla başladı. Kaleseramik, Almanya’nın Köln şehrinde yeni bayisini hizmete açtı. Sandbau GMBH’nin distribütörlüğünde açılan mağazada, Çanakkale Seramik ve Kalebodur markalı seramik karo ürünleri ile uluslararası projelerin gözde tercihi Kalesinterflex başta olmak üzere Kale markalı seramik sağlık gereçleri ve banyo mobilyası ürünlerinin satışı gerçekleştirilecek.

“DAHA DA GÜÇLENECEĞİZ”

Bu yeni mağaza ile Almanya pazarındaki varlıklarını daha güçlü hale getireceklerini belirten Kaleseramik Genel Müdürü Timur Karaoğlu, “Avrupa pazarı, güçlü rakiplerle rekabet ettiğimiz zorlu bir pazar. Almanya ise kıtada merkez ülke konumunda bulunuyor. Biz de burada inovatif ürünümüz Kalesinterflex başta olmak üzere yenilikçi ürünlerimizle fark yaratmayı hedefliyoruz. Ayrıca burada ürünlerin kalitesi kadar, zamanında ve hızlı teslimat da büyük önem taşıyor. Biz de yeni süreçte Köln’deki merkez depomuzdan yapacağımız ürün sevkiyatı ile uzun bekleme sürelerini ortadan kaldırarak, müşterilerimizin taleplerine çok daha hızlı bir şekilde cevap vereceğiz” dedi.

Kaleseramik, Almanya’nın köklü şirketlerinden Sandbau GMBH’nin distribütörlüğünde açtığı yeni bayisiyle kıtadaki pazar payını ve etkinliğini daha da artırmayı hedefliyor. Kaleseramik’in Almanya’daki tek distribütörü ve toptancısı olan Sandbau GMBH; burada seramik karo, porselen karo ve ilgili aksesuarların ticaretinde uzmanlaşmış bir marka konumunda. Almanya’nın Frechen şehrinde faaliyetlerini sürdüren Sandbau GMBH, ülke genelinde kuruluş aşamasında olan dağıtım ve müşteri ağıyla tüm Batı Avrupa bölgesinde uzman ve yetişmiş personeliyle taşımacılık, depolama, pazarlama, satış, servis ve satış sonrası hizmetleri veriyor.

“ALMANYA’YI ÖZELLİKLE TERCİH ETTİK”​​​​​​​
STRATEJİK LOKASYON
Kaleseramik Genel Müdürü Timur Karaoğlu, Köln’deki yeni mağazanın hedefleri ve burada satışa sunulacak ürünlerle ilgili şunları söyledi: “Almanya gerek pazar gerek konumu nedeniyle özellikle tercih ettiğimiz bir ülke. Çünkü merkez ülke olarak kıtanın diğer ülkelerine ulaşma noktasında da stratejik lokasyonda bulunuyor. Bizi rakiplerimizden ayrıştıran tüm özelliklerimizle lokalde Almanya, daha genelde Avrupa pazarında daha etkin bir oyuncu olmayı amaçlıyoruz.

RAKİPLER ZORLU Burada İtalya ve İspanya gibi çok zorlu rakiplerimiz var. Kalitenin, yenilikçi ürünlerin, hızlı ve bütünsel çözümlerin öne çıktığı bu güçlü rekabet ortamında başarılı olacağımıza inanıyoruz. Özellikle bugün tüm dünyada seramiğin geleceği olarak kabul edilen inovatif ürünümüz Kalesinterflex, en güçlü kasımızı oluşturuyor.