YATAŞ'IN BAŞARI SIRRI...

Yataş Grup; Yataş Bedding, Enza Home VE Divanev markaları ile tüketicilere şık, kaliteli, estetik, trendleri yansıtan ürünler sunuyor. Topluluk, işini sadece satış yapmakla sınırlı görmüyor, satış sonrası hizmetleriyle de tüketicilerinin her zaman yanında oluyor. Çalışanlar; müşterilere, mağazalarının kapısından girdikleri andan itibaren en mükemmel deneyimi yaşatmak için yoğun çaba harcıyor. Yaşanan problemleri en hızlı şekilde çözmek için uğraşıyor, duyulan güveni boşa çıkarmıyor. Alınan ödüller de doğru yolda ilerlendiğini ispatlıyor. Bu noktada sözü işin ehline, Yataş Grup Müşteri İlişkileri Direktörü Okan Bandırma'ya bıraktık...

SÖZDE DEĞİL, ÖZDE MÜŞTERİ ODAKLI BİR FİRMA 
“Müşteri ilişkileri” yönetiminde ön planda tuttuğunuz noktalar neler?

Kusursuz bir müşteri deneyimi yaratmak için yola çıktık. Bu kapsamda, önce şirket içinde kullandığımız yazılım ve sistemleri değiştirdik. Kullanıcı dostu ara yüzlerle, iş birimlerimizin ve müşteri temsilcilerimizin bilgiye ulaşmasını kolaylaştırdık. Tüm geleneksel ve dijital mecralarda müşterilerimizi daha dikkatli dinlemeye başladık. Hızlı ve kaliteli hizmet vermek adına iş modellerimizi ve akışları güncelledik. Sözde değil, özde müşteri odaklı bir firma dönüşümü hedefledik. Müşterilerimizin bize kolay ulaşması, taleplerinin en hızlı ve doğru şekilde alınarak çözüme kavuşturulması, bu süreçte sürekli bilgilendirilmeleri, bizim için her zaman ön planda oldu.

TEKNİK VE PERSONEL ALTYAPIMIZI GÜÇLENDİRDİK
Pandemi, “müşteri ilişkileri”ndeki dinamiklerini hangi ölçüde değiştirdi? Siz buna ayak uydurmak için ne gibi stratejik hamlelerde bulundunuz?

Müşterilerimiz, pandemi sürecinde evinden çıkmadan ve kısıtlamalardan etkilenmeden alışveriş yapmak amacıyla dijital mecralara yöneldi. Ayrıca satıştan, kurulum ve teknik servise kadar her aşamada sağlık risklerine yönelik önlemlerin ön planda olduğunu görmeyi bekledi. Bunu da pandeminin en yoğun yaşandığı dönemlerde bile taviz vermeden gerçekleştirdik. Beklenmedik bu duruma ve döneme uyum sağlamak için öncelikle e-ticaret, telefonda destek ve satış gibi müşteri beklentilerine yönelik teknik ve personel altyapımızı güçlendirerek, bu kanallardaki ulaşılabilirliğimizi ve etkinliğimizi artırdık.

MÜŞTERİLERİMİZLE İLETİŞİMİMİZ PANDEMİ SEBEBİYLE AKSAMADI
Teslimat, kurulum ve teknik servis gibi müşteri ile bire bir temasın kaçınılmaz olduğu hizmetlerde aldığınız aksiyonlardan söz eder misiniz?

Çalışan ve müşteri sağlığı bizim için birinci öncelik. Bunu, kullandığımız kişisel koruyucularla, aldığımız ilave tedbirler ve her aşamada yaptığımız bilgilendirmelerle sürekli olarak müşterilerimize hissettirdik. İletişim ve çözüm merkezimizdeki personelimize ise şirket genelindeki uygulamalarımız doğrultusunda evden ve esnek çalışma imkânı sağladı. Hem onların sağlığını koruduk hem de müşterilerimizle olan iletişimimizin pandemi sebebiyle aksamasını önledik.

HER BİLDİRİMİ, TALEBİ VE ŞİKÂYETİ DETAYLICA İNCELİYORUZ 
Yataş Grup için “müşteri değeri” ne anlama geliyor?

Müşterilerimize sağlamayı hedeflediğimiz değer, onların sadece en iyi ve güncel tasarımlı ürünlerimize en uygun fiyatlarla sahip olmaları değil. Aynı zamanda, mobilya ve yatak gibi uzun süre hayatlarının içinde yer alacak ürünlerle ilgili baştan sona her aşamada kusursuz bir deneyim yaşamaları... Mağazalarımızdan online satış kanallarımıza, iletişim merkezimizden teslimat ve teknik servis hizmetlerimize dek her sürecimizi, tüketicilerimize bu değeri en üst seviyede kazandırmak amacıyla kurguluyor ve yürütüyoruz. Müşterilerimiz taleplerinde her zaman haklı olmayabilir; ancak kesinlikle önceliklidir. Büyük-küçük her bildirimi, talebi ve şikâyeti detaylıca inceliyor, ne öğrenebileceğimize odaklanıyoruz.

E-TİCARET VE DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN GÜCÜNÜN DE FARKINDAYIZ 
“Yeni Normal”de müşterilerinizi nasıl takip ediyorsunuz?

Müşterilerimizi geleneksel ve dijital tüm noktalarda takip etmeye gayret ediyoruz. Onlarla, farklı temas noktalarında kurduğumuz kuvvetli iletişimin, toplam müşteri deneyimine katkı sağladığını görüyoruz. E-ticaret ve dijital dönüşümün gücünün de farkındayız. Bu nedenle müşterimizin bıraktığı izleri, güçlü CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) altyapımız, ERP (kurumsal kaynak planlama) sistemimiz ve çeşitli sosyal medya araçlarıyla da izliyoruz. Alışveriş tercihlerine ve davranışlarına göre, temel değer segmentleri üzerinden değerlendirmeye tabi tutarak, pazarlama çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

ÖDÜLLER, ÜST YÖNETİMİMİZ AÇISINDAN GURUR KAYNAĞI 
Müşteri ilişkileri alanında bu yıl aldığınız ödüller dolayısıyla tebrik ederiz... 

Müşterilerimize her zaman en iyi deneyimi yaşatmak için çalışıyoruz. A.C.E. Awards’ta, Enza Home markamızla birincilik (Diamond), Yataş Bedding ile ikincilik (Gold) ödülüne layık görüldük. Müşteri odaklı hizmet anlayışımız, sunduğumuz hızlı destek ve çözümlerle, Ticaret Bakanlığı’nca düzenlenen 23. Tüketici Ödülleri’nde, "Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma" ödülünün de sahibi olduk. Dijital platformlardan gelen talep ve önerileri dikkate alıyoruz. İşinde son derece deneyimli müşteri temsilcilerimiz ile taleplere tüm kanallarda da en hızlı şekilde çözüm sunmayı hedefledik ve bunu büyük oranda başardık. Müşterilerimizi sürecin her aşamasında süratle bilgilendirdik. Bu yaklaşımımızla bu ödülleri almak, hem bizler hem de koşulsuz müşteri memnuniyetine dair tüm kaynak ve desteği sağlayan Yataş Grup üst yönetimi açısından gurur kaynağı.

ÖĞRENEN VE UNUTMAYAN BİR ORGANİZASYONUZ 
Başarınızın sırrı nedir? 

Başarımızın altındaki en önemli etken, Yataş Grup üst yönetiminden başlayarak, tüm çalışanların odağında müşterinin olmasını sağlamak. Onlardan gelen her türlü talep ve öneriyi, şikâyeti, çözülmesi gereken bir problemden ziyade, bize sunulmuş bir fırsat olarak görmemizden geçiyor. Müşterilerimiz için kolay ulaşılabilen, olası sorunları hızla çözen ve bu sorunların tekrar yaşanmaması için tüm noktalarda gerekli önlemleri alan bir şirket olabilmek, bizce başarının anahtarı. Bize avantaj sağlayan diğer bir unsur da öğrenen ve unutmayan bir organizasyon olmaktaki ısrarımız.

İLKLERE İMZA ATAN BİR MARKA OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ
Önümüzdeki sürece yönelik hedeflerinizden bahseder misiniz?

İlerleyen dönemde Yataş Grup genelindeki dijital dönüşüm projeleri paralelinde, müşterilerimize temas eden süreçlerimizde teknoloji kullanımı ve hızımızı artıracağız. Böylece sektöre yön veren, ilham alınan, müşteri ilişkileri konusunda ilklere imza atan bir marka olmaya devam etmeyi hedefliyoruz.