YENİ DÖNEMİN PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Pazarlamada değişenler ve değişmeyenler... İlginç bir dönemden geçiyoruz. Bir bakıyorsunuz üç sene önce piyasayı belirleyen bazı şeyler geçerliliğini yitirmiş, yepyeni konular gündeme gelmiş. Ağırlıkla teknoloji ve çevre konularında... Öte yandan, bir bakıyorsunuz elli sene önce ortaya konmuş bazı pazarlama teorileri hâlâ geçerliliğini koruyor. Özellikle insana dair bazı konularda... Sanırım bu dönemde pazarlama yöneticilerinin yapması gereken, "Artık her şey değişti" ya da "Aslında hiçbir şey değişmedi" kolaycılığından kurtulmak ve ona göre önlemler almak.

CMO’LARIN YANIT VERDİĞİ SORU:
İş dünyasında, sağlıklı bir iletişime giden yolda; amaca odaklanmak, çeviklik, insan deneyimine önem vermek, güven inşa etmek, etkileşimin gücünü kullanmak, iş ortaklarıyla markayı güçlendirmek, yetenek ve kabiliyetleri öne çıkarmak gibi başlıklar da öne çıkacak. Peki siz, yeni dönemde hangi “pazarlama stratejileri”ni ve “trendleri”ni özümsüyorsunuz?

DOĞA SİGORTA YÖNETİM SİSTEMLERİ, AR&GE VE PAZARLAMA GRUP MÜDÜRÜ NİLBELİZ ANAT AKALIN:
Müşterilerimizin, dönüşümün bir parçası olmalarını sağladık
Bugün, kurumsal stratejilerin birçoğu yeniden yazılmaya başlandı. Bu durum, içinde bulunduğumuz yılın da dinamiklerini değiştirmeye devam ediyor ve tüm sektörleri yeniden masaya oturmaya zorluyor. Sektörümüz, bu dönemde satış kanalları ve hedefleri anlamında pandemiden olumsuz etkilenen sektörler arasında olmamasını avantaja çevirerek, tüm gücünü değişim ve dönüşüme ayırmış oldu.

Şirketimizin son bir yıl içinde yaptığı ve halen devam eden büyük projelerinin tamamına yakını dijital dönüşüm üzerine. Bu kapsamda hem acentelerimiz hem de müşterilerimize yeni platformlar sunarak, dönüşümün bir parçası olmalarını sağladık. Mevcut platformlarını müşteri deneyimini mükemmelleştiren dönüşümlerle geliştirdik. Fiziken bulundukları yerin hiçbir öneminin kalmadığı, dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar tüm sigortacılık işlemlerini “bir tık” ile deneyimleyecekleri platformlar artık hayatı daha da kolaylaştırıyor.

EMEĞİMİZİ TAÇLANDIRDIK
2021, doğal afetler konusunda da maalesef çok yıkıcı bir yıldı. Bu süreçte de müşterilerimizin bize olan güveninin karşılığını vermeye çalıştık. Afet hallerinde en hızlı şekilde onlara ulaşarak, hasar ödemelerini en kısa sürede gerçekleştirerek ve bölgelere yapılan sosyal yardımlarla destek olduk. Artık şirketlerin sadece işlerini iyi yapmaları değil, müşterilerini anlamaları ve yanlarında olmanın sınırlarını zorlamaları gereken bir dönemdeyiz. Müşteriyle etkileşimimizde, sektörde müşteriye en hızlı geri dönüş yapan firmalar arasındayız. Şirketimiz bu sene Şikayetvar 6’ncı A.C.E Awards’ta, “A Segment Elementer Sigorta” kategorisinde “Gold” ödülü kazandı. Emeğimizi taçlandırmayı başardık.

PEGASUS HAVA YOLLARI PAZARLAMA DİREKTÖRÜ ONUR DEDEKÖYLÜ:
Kişiselleştirilmiş pazarlama uygulamalarının önemi artacak
Pandeminin de etkisiyle normal trendinden çok daha hızlı bir şekilde hayatımızda yer edinen dijital ürün ve hizmetlerin yükselişi devam edecek. Şüphesiz ki, dijitalleşmenin getirisi olan hız ve rahatlık, hayatımıza bir konfor getirmiş durumda ve artık olmazsa olmazlardan. Dolayısıyla dijital çözümlere, temassız, self servis hizmetlere talep artacak.

Ürün ve hizmetlerin dijital olarak erişilip satın alındığı bir dünyada, kişiselleştirilmiş pazarlama uygulamalarının da önemi artacak. Pegasus Hava Yolları olarak, farklı çözümlere sahibiz. Seyahate ilham verirken, geniş bir seçim özgürlüğü sunuyoruz. “Search 360” ürünümüzle, hem internet sitemiz hem de uygulamamızda uçuşlar, 30 günlük takvim ya da grafik görünümünde. Farklı filtrelemelerle en uygun uçuş kolaylıkla bulunabiliyor. 2022 yılında getireceğimiz ek özelliklerle misafirlerimiz, fiyat aralığına göre olası tüm uçuşları görebilecek.

DENEYİMLERİ ÖZELLEŞTİRMEK...
Hava yolu gibi kişisel deneyimin tüm sürece etkisinin yüksek olduğu kategorilerde, misafirin ihtiyaçlarını o daha fark etmeden önererek ileriye dönük tekliflerde bulunmak, deneyimleri özelleştirmek önemli. Mobildeki “uçuş asistanı” özelliğimiz ile “BolBol” üyelerinin uçuşlarıyla ilgili tüm işlemlerini pratik şekilde yaptıran fonksiyonumuzu geliştirerek, kişiselleştirilmiş ek hizmet önerileri ve push senaryolarıyla doğru anda karşılarında olmayı hedefliyoruz. Yine sesli arama özelliğiyle, misafirlerin ses komutlarıyla uygulama üzerinden bilet arayabilecekleri, yaşamı pratikleştiren kurguları da hayata geçireceğiz. Bu süreçler, müşteri için deneyim ve ihtiyacını en doğru yöneten markayla olan sadakâtini belirlemede yol gösterici olacak.

MİSAFİRLERİMİZ, ESNEK OLMAMIZI BEKLİYOR
Turizm ve diğer sektörlerde güven kazanmak, daha da kritik hale geldi ve boyut değiştirdi. Misafirlerimiz bizden, hijyen konusunda gerekli tüm önlemleri eksiksiz almamızı ve seyahat planlamalarını gerçekleştirirken esnek olabilmeyi bekliyor. Bu kapsamda, biletlemelerde ücretsiz değişiklik hakkı ve 24 saat içinde kesintisiz iptal gibi uygulamalarımız bulunuyor. Covid-19 için resmi mevzuatlardaki tüm tedbirlere uyarak güvenli bir uçuş sağlıyoruz. “Uçuş asistanı” fonksiyonumuzla misafirlerimiz, tüm işlemlerini temassız yapabiliyor. “Express Bagaj” ve “Self-servis bagaj” teslimle de %100 temassız bagaj teslim edilebiliyor.

ARZUM PAZARLAMA VE ÜRÜN GELİŞTİRMEDEN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI MEHTAP YILDIZ:
Dijital dünyada görünür bir yer edindik
Yeni dönemde farklı tüketici trendleri gelişti. Biz, bunları dört başlıkta izledik ve buna uygun pazarlama kampanyaları yürüttük. Öncelikle; pandemiyle birlikte dijital göç yaşandı; tüketici hızla e-ticarete yöneldi. Biz de hızla dijitale eğildik. Tüketicimiz neredeyse, orada iletişim ve kampanyalarımızla var olduk. Kendi mecralarımız, iş birliğinde olduğumuz platformlar ve influencer pazarlama yoluyla, dijital dünyada görünür bir yer edindik.

İkinci trend; teknoloji ve inovasyona verilen önemin artması ve bunların faydalarının keşfedilmesi oldu. Arzum olarak biz de tasarım ve inovasyonu odağa alıyoruz. Evde yaşanan süre arttıkça her kullanım alanında daha inovatif, akıllı, otomatik, yeni deneyimler yaşatan; robot süpürge, blender, stand mikser, Türk kahvesi makinesi gibi ürünlere ilgi arttı.

ANLAM ARAYIŞI...
Üçüncü trend; toplumsal duyarlılıkların ve insanların seçtikleri markaların ürünlerini niçin kullandığıyla ilgili anlam arayışının artması oldu. Bu dönemde tüketim alışkanlıkları daha çok sorgulandı, fayda sağlama ihtiyacı hem markalar hem de insanlar için bir ihtiyaca dönüştü. Arzum da bu değişim ve dönüşümü yaşayan ve adımlarını bu değişimin sonuçlarıyla senkronize biçimde yürüten bir marka oldu.

MARKA SADAKÂTİ
Dördüncü ve son trend... Ortak yaşam alanlarında geçen zaman arttıkça cinsiyet eşitliği konusunda hassasiyet de arttı. Tüketicisinin kalbine tasarım ve inovasyonla dokunan markalar, bunu eşsiz bir ürün deneyimiyle sundukları anda diğerlerinden ayrışarak marka sadakâti anlamında da önemli bir aşama kaydediyor. Biz de bunun farkında olan bir marka olarak, ulusal ve uluslararası trendleri takip ederek bunları müşterilerimizin ihtiyaçlarıyla harmanlıyoruz. Özellikle “Türkiye ve dünya pazarında nasıl fark yaratırız?” noktalarını önemsiyor ve inovasyon çalışmalarımızı bu yönde gerçekleştiriyoruz.

BOYNER BÜYÜK MAĞAZACILIK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI NURÇİN KOÇOĞLU:
Odağımızda, deneyimin gelişmesi, teknoloji ve veri var
Veri odaklı dijital dönüşüm ve çevik organizasyonlar, yeni dönemde iş modellerinin değişim yönünü belirleyecek. Diğer yandan Boyner olarak, “All-line” adını verdiğimiz stratejimizle, hem fiziksel hem de online tarafta mağazacılık deneyimini tepeden tırnağa bambaşka bir boyuta çıkarabilmek için yeni adımlar atıyoruz.

Daralan bütçeler ve artan verim odakları ekseninde, yeni pazarlama ve müşteri beklentileri dünyasında; inovatif olmak ve rekabet gücünü artırmak, markalar için giderek yükselen bir öneme sahip.

SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME...
Sürdürülebilir büyüme için veriden beslenen kişiselleştirilmiş deneyim sunma çok önemli hale geldi. Artık, tüketicileri mikro-segmentlere ayırarak, farklı kanallardan tutkularına, kişisel değerlerine, ilgi alanlarına, hobilerine uygun çözümler sunmaya çalışıyoruz. Araştırmalar, müşterilerin yüzde 83'ünün, alışveriş deneyimlerinin kişiselleştirilmesini istediklerini ortaya koyuyor. Etkili kişiselleştirmenin de gelirleri %20-30 artırabileceğini gösteriyor.

FİZİKSEL MAĞAZALARA OLAN TALEP ARTACAK
Boyner olarak odağımızda; deneyimin gelişmesi, teknoloji ve veri var. Teknolojiyi odağımıza alarak; müşteriye, müşteri verilerinin iyi analiz edilmesine ve kişiselleştirilmiş deneyimler yaşatmaya odaklanmış durumdayız. Yeni dönemde deneyimin önemi ve fiziksel mağazalara olan talep artacak. Çalışmalarımız da mağazalardan beklentilerin bir süredir ciddi şekilde değiştiğini gösteriyor.

Gensenta Ticari Direktörü Selim Özyılmaz:
Geleceğe hazırlanıyoruz
Pazarlama ekibimizin temel amacı, Amgen kalitesindeki tedavilerimizin medikal faydasını kanıta dayalı olarak hekimlerimizle paylaşmak. Ayrıca, hekimlerimizin ve hastalarımızın ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap veren projeleri geliştirmek. Bu kapsamda; pazarlama, medikal ve saha ekiplerimiz, her daim birlikte ve hep daha iyisini yapma gayretiyle çalışıyor.

Pandemi döneminde uzaktan erişim ve dijitalleşme, tüm dünya genelinde çok önemli bir noktaya geldi. Amgen Türkiye ve Gensenta olarak, bu yolculukta gelişimimizi sürdürüyor, iletişim biçimimizi ve araçlarımızı bu yönde dönüştürüyoruz.

HİBRİT PAZARLAMA VE SATIŞ MODELLERİ
Yeni dönemde, mevcuttaki pazarlama aktivitelerimizi dijital kanallar üzerinden sunmaya devam ediyoruz. Dijital dünyanın getirdiği yenilikler ve imkânlar ile hekimlerimiz ve hastalarımız için farklı projeler geliştirmeye odaklandık. Bu bağlamda, özellikle salgın süreci ve sonrasındaki hedefimiz, değişen koşullarla birlikte müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamak, bu ihtiyaçlara en iyi şekilde cevap verebilecek hibrit pazarlama ve satış modellerini oluşturmak. Geliştirdiğimiz her proje, kullanıma aldığımız her yeni altyapı, hekimlerimiz ile iletişimimize güç katıyor ve bizi geleceğe biraz daha hazırlıyor.

ALLİANZ TÜRKİYE PAZARLAMA VE DİJİTAL SİGORTALAR GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ONUR KIRCI:
Ürün ve hizmetlerin, sade ve kolay anlaşılabilir olmasına dikkat ediyoruz
En büyük motivasyonumuz, müşterilerimizin mutluluğu. Her adımı onların ihtiyaçlarını çağın hızına uygun nitelikte karşılama ve müşteri deneyimini iyileştirme hedefiyle atıyoruz. “Allianz Seninle” yaklaşımını müşterilerimizle iletişimimizin temeline alarak, hayatın her evresinde onların yanında olduğumuzu hissettirmeye odaklanan bir şirketiz.

Hem süreçlerimizdeki iyileştirmeler hem de her segmentteki düzenlemelerimizle “Allianz Seninle” söylemimizin altını dolduruyoruz. Dijitalleşme de bu noktada tüm süreçlerimizde ve iletişimimizde artık vazgeçilmez bir olgu. Bu nedenle Allianz olarak önceliklendirdiğimiz dijitalleşmenin yanında, çeviklik de bizim için çok önemli.

TÜM YÖNETİM YAPISI ÇEVİK METOTLA YENİDEN YAPILANDI
Ürünlerimizi, hizmet ve hasar süreçlerimizi sadeleştirdik, iş ortaklarımızla entegrasyonu hızlandırdık. Böylelikle daha fazla iş birliği imkânı sunan ve hızlı sonuç veren bir çalışma sistemi sağladık. Türkiye’de “çevik organizasyonu” tüm iş kollarında hayata geçiren ilk şirketiz. Çevik metotlarla aksiyonlar alıyor, markamızın yenilikçi ve vizyoner yapısını dijital iletişim kanallarını yaratıcı içeriklerle etkin şekilde kullanarak sürdürüyoruz. Müşterilerimize özel hizmet ve çözümler sunarak, her daim onların yanlarında olduğumuzu hissettirmek üzere çalışıyoruz. Dijital yatırımlarımızı ise yeni neslin beklentilerine cevap verecek ve mevcut satış kanallarımızı destekleyecek çerçevede yürütüyoruz.

ODAĞIMIZ, YÜKSEK MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
“Yalınlık” projelerimizle, ürün ve hizmetlerin sade ve kolay anlaşılabilir olmasına dikkat ediyoruz. Allianz olarak “içgörü” ve “empati” yeteneğimizle, sektörümüzde farklılaşıyoruz. “Müşterilerimiz ne ister? Sorunlar veya problemli noktalar nelerdir? Müşterinin ihtiyaç ve taleplerine ne kadar sürede yanıt verebiliyoruz? Müşterimizi ne derece memnun edebiliyoruz?” gibi soruları kendimize soruyor ve kendimizi geliştirmek adına çaba gösteriyoruz. Müşterisini dinleyen, anlayan ve yaşadığı deneyimleri iyileştirmeye çalışan bir marka olmaya gayret ediyoruz.

SİSTEM 9 PAZARLAMA VE İLETİŞİM MÜDÜRÜ HARUN R. AKOL:
Yeni bir hikâye yaratmalıyız
Herkesi dinleyip, bunlar üzerine tartışıp düşündükten sonra çözümlerimizi birbirimizle paylaşmanın zamanı. Deneyimlemenin öneminin giderek artacağını düşünüyorum.

Bu dönemde ne yaptığımız, nasıl yaptığımız ve bunu hedef kitlelere nasıl ilettiğimiz daha da önemli hale geldi. Bu yüzden, yeni döneme hazırlık adına yeni bir hikâye yaratmalıyız. İletişimi güçlendirmeli ve bu süreçte “Büyümeye mi, yoksa mevcut durumu korumaya mı odaklanmalıyız?”; bunu doğru saptamalıyız. Hepimiz, kendimizi bazı fedakârlıkları yapmaya hazırlamalıyız. Şu an bu platformda yaptığımız gibi, artık sadece sorunları değil; çözümleri, çözüm yollarını da ekiplerimizle daha sık konuşmalıyız. Bunu da devamlılık arz eden, sürdürülebilir bir hale getirmeliyiz.

AGESA PAZARLAMA VE STRATEJİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ROŞAN DİLEK:
Değişen dünya dinamiklerine ayak uyduruyoruz
Pandemiyle birlikte hızlanan dijitalleşme süreci ve etkileşimin gücü, yeni dönemde de kritik öneme sahip olacak. Biz de bu sebeple öncelikle, müşterilerimizin hızla dönüşen taleplerini analiz ediyoruz. Çalışmalarımızı bu doğrultuda şekillendirirken, kesintisiz dijitalleşme yatırımlarımız ile insanların hayatlarını kolaylaştırmayı hedefliyoruz.

Sürdürülebilirlik, her geçen gün daha da büyüyen iklim değişikliği krizi çerçevesinde önemli bir hale geldi. Biz de AgeSA olarak, sürdürülebilirlik stratejimiz kapsamında; dijitalleşme, inovasyon, çevresel duyarlılık, insan ve toplum konularına odaklanmayı hedefliyoruz.
Müşteri memnuniyeti, bu dönemde de özümsediğimiz bir diğer başlık. Bütün işlem ve hizmetlerimizde odağımızı insana alarak, müşterilerimizden gelen geri dönüşlere göre hareket ediyoruz. İnovasyon ve girişimcilik ise pazarlama stratejileri arasında ön plana çıkacak trendler olacak. Bu alana verdiğimiz önem ve yatırımlarımızla, değişen dünya dinamiklerine ayak uyduruyoruz.

GİTTİGİDİYOR CMO’SU FEYZA DERELİ FEDAR:
Hayatları kolaylaştıracak çözüm yollarına odaklanıyoruz
E-ticaret sektörünün önde gelen oyuncularından biri olarak, dijitalleşmenin de etkisiyle değişen tüketici yaklaşımlarını yakından takip ediyoruz. Alacağımız aksiyonlara da bu doğrultuda yön veriyoruz. Bu yıl, 20’nci yaşımızı “Keşfetmeye Bak” sloganıyla duyurduğumuz reklam kampanyamız ve yenilenen logomuzla karşıladık. Kullanıcılarımızın ihtiyaçlarına göre ürün çeşitliliğimizi artırırken, herkese, kendi ilgi alanı ve zevkine uygun yenilikleri keşfedebileceği bir platform sunuyoruz.

Pazarlama stratejimizde sosyal medya ve “influencer marketing” önemli bir yer tutuyor. Ayrıca pandemide TV izlenme sürelerinin artmasıyla, bu yönde yatırımlar yaptık. Türkiye’nin ilk online pazaryeri olarak, kullanıcılarımızın online alışveriş deneyimini en iyi şekilde yaşamaları için çalışıyoruz.

ALTYAPIYI GÜNCELLİYORUZ
Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru kullanıcıyla buluşturmak için platformumuzun altyapısını sürekli güncelleyerek, daha iyi hale getiriyoruz. Her zaman, kişiselleştirilmiş bir hizmet sunmayı önceliklendiriyoruz. Çeşitli algoritma ve tematik filtrelerle birlikte kişiye özel bir alışveriş deneyimi sağlıyoruz. Mobildeki satışın payı sürekli artarken, biz de mobil uygulama deneyimini geliştiriyoruz.

TÜM SÜREÇLERİMİZİ OTOMATİZE EDİYORUZ
Dijitalleşen dünyada, temel ihtiyaçların dahi internetten alınmak istenmesi, hızlı teslimatın önemini de artırdı. Biz de bunu göz önünde bulundurarak, bu konuda daha iyi bir deneyime sahip olunmasını amaçlıyoruz. Üretkenliği ve verimi artıran otomatik araçlara büyük yatırımlar gerçekleştirerek, tüm süreçlerimizi otomatize ediyoruz. Kısaca; beklentiler ile ihtiyaçları doğru tespit ederek ve bu kapsamda öneriler getiriyoruz. İnsanların hayatlarını kolaylaştıracak çözüm yollarına odaklanıyoruz.

SİNOZ CEO'SU YASİN ÇÖREKÇİ:
Stratejimiz, dijital odaklı olacak

2020 yılında hayatımıza aniden giren pandemi, pazarlama sektöründe de tüm dinamikleri değiştirdi. Marka iletişimleri insan odaklı olmaya başladı. Sinoz Kozmetik olarak, dijitalleşen dünya idealini erken dönemde keşfetmiş olmanın tüm artılarını yaşadık. Pazarlama stratejilerimiz, yeni dönemde de dijital ağırlıklı olacak. İnsan deneyimi, hızlı aksiyon almak, daha fazla etkileşim ve iş ortaklarımızla güvene dayalı güçlü ilişkiler üzerine kurulacak.