“Avrupa’da İkinciliğe Yükseldik”

MEDIAMARKT TÜRKİYE, AVRUPA’DA ALMANYA’DAN SONRA SATIŞ PERFORMANSI EN YÜKSEK ÜLKE KONUMUNA GELDİ. BU BÜYÜK BAŞARIYI ANLATAN MEDIAMARKT TÜRKİYE CEO’SU HULUSİ ACAR, “MEDIAMARKT TÜRKİYE OLARAK PERAKENDENİN DÖNÜŞÜMÜNE LİDERLİK EDERKEN TÜRKİYE’NİN GELECEĞİNE DE YATIRIM YAPMAYA DEVAM EDECEĞİZ” DİYOR.

SEYFETTİN BAYRAM I s.bayram@businesslife.com.tr 

50 yılı aşkın birikimiyle, 13 ülkede, 1.OOO’den fazla mağazası ve 50 bini aşan çalışanı ile yıllık ortalama 2,5 milyar ziyaretçisine hizmet veren MediaMarkt-Saturn Retail Group’a bağlı MediaMarkt, dünya markalarını Alman uzmanlığı ve uygun fiyatlarla müşterilerine sunuyor. Kaliteli satış öncesi ve sonrası hizmet anlayışıyla müşterilerini ağırlayan Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Türkiye’de ilk mağazasını 2007 Eylül ayında İstanbul Ümraniye’de açtı. 2013 yılında da online satış kanalı mediamarkt.com.tr’yi hayata geçirdi. Uluslararası bütünleşik kanallı stratejisi ile mağazacılık ve online perakendeciliğin sayısız avantajlarını müşterilerine entegre olarak sunan MediaMarkt’ın 29’u İstanbul’da olmak üzere Adana, Afyon, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Bodrum, Bursa, Çanakkale, Çorlu, Çorum, Denizli, Diyarbakır, Edremit, Elazığ, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, Isparta, İzmir, İzmit, Kayseri, Sakarya, Samsun, Malatya, Mersin, Konya, Kahramanmaraş, Şanlıurfa, Tekirdağ, Trabzon, Balıkesir ve Van’da toplam 102 mağazası bulunuyor. İşte buradan büyük bir başarı hikayesi yaratıldı. Bu başarının mimarı Mediamarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, deneyim şampiyonluğu vizyonuyla müşterilerine benzersiz bir alışveriş deneyimi sunmaya odaklandıklarını söylüyor. MediaMarkt Türkiye, yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2024 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olarak büyümeye ve ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam ettiklerini belirten Hulusi Acar, Türkiye’nin Avrupa’da Almanya’dan sonra satış performansı en yüksek ikinci pazar konumuna yükseldiğini açıklıyor. Mediamarkt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, bu başarının detaylarını ve hedeflerini şöyle anlattı:

Şu an Mediamarkt nasıl bir konumda bulunuyor?

Geniş ürün yelpazemizle teknoloji severlere konforlu alışveriş keyfi sunuyoruz. Avrupa’da 11 ülkede 1.016 mağazayla hizmet veren MediaMarktSaturn, 2024 yılını 22,4 milyar Euro satış geliriyle tamamladı. MediaMarkt Türkiye’nin de 102 mağaza, 4.000 çalışan ve 8 milyon MediaMarkt Club üyesiyle sektöründe lider konumda bulunuyor.

Grubun başarısında Türkiye’nin katkısı nasıl?

Globalde hem fiziksel mağazalarımızın gücü hem kişiselleştirme stratejileriyle perakende medya tarafında 48 milyon Euro ek gelir elde ettik. Bu başarıda Türkiye’nin de önemli bir payı var. Türkiye’de en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olarak büyümeye ve ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam ederken, grubun başarısına da önemli katkılar sağladık. Avrupa’da MMSGH ülkelerinden 9’unu geride bıraktık. MediaMarkt Türkiye olarak perakendenin dönüşümüne liderlik ederken Türkiye’nin geleceğine de yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Liderlik hedefinize daha erken ulaşmayı nasıl başardınız?

2023 için Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olma hedefini koyduk. Ve bu hedefe 2021 yılında ulaştık. 2021 yılından bu yana sektörde liderliğimizi koruyoruz. Ama biz sadece bu başarıyla yetinmeyerek globalde de Türkiye’nin gücünü gösterdik. Şu anda MediaMarktSaturn’ün stratejik bir ülkesi durumundayız ve Türkiye olarak Avrupa’da Almanya’dan sonra satış performansı en yüksek ikinci pazar konumundayız. Çalışan bağlılığında da Avrupa’da birinci sıradayız. MediaMarkt olarak kazandığımızı Türkiye’ye yatırım olarak geri döndürmeye, Omnichannel vizyonumuzla dönüşüme liderlik etmeye ve her temas noktasında müşteriyle daha güçlü bir bağ kurmaya devam edeceğiz. Hedefimiz net: 2027 yılında, ana kategorilerimiz ve tüm kanallarda müşterilerimizin ilk tercihi olmak. Bu hedefe, inovasyondan, kapsayıcılıktan ve sürdürülebilirlikten ödün vermeden, birlikte çalışarak, birlikte büyüyerek ulaşacağız.

Perakendenin geleceği nerede? Pürüzsüz bir omnichannel deneyim mümkün mü?

2025 yılında tüketici elektroniği pazarı 1 trilyon TL’yi aşacak. Hızla değişen dünyada güncel kalmak için en önemli şey müşterinin değişimini ve ihtiyaçlarını doğru anlamlandırmaktan geçiyor. Tüketiciler hayatı kolaylaştıracak neye alışırsa farklı markalardan da o kolaylığı devam ettirmelerini bekliyorlar. Bu yüzden de sektörümüzde sadece bir devrimden değil evrimden de geçiyoruz. Artık tüketiciler online ve offline birbirine entegre bir alışveriş yolculuğu yaşamak istiyorlar. Pandemiyle birlikte hız kazanan ve sonra bir miktar düşüşe geçen online kanallar, 2025 yılı itibarıyla yeniden ivmelenmeye geçti. Bitmeyen hatta daha da büyüyen fiziksel mağazacılığın entegre rolü ise değişen müşteri ihtiyaçlarında daha da önemli hale geliyor. MediaMarkt olarak “deneyim şampiyonluğu” vizyonumuzla pürüzsüz bir omnichannel dünya yaratıyoruz. Omnichannel deneyimi perakendenin geleceği olarak görüyor ve geleceğimize bugünden yatırım yapıyoruz. Müşterilerimizin yüzde 43’ü omnichannel alışverişi deneyimliyor ve harcamaların yüzde 61’i buradan geliyor. 2025 yılı için ağırlığı dijital kanallarımıza vermekle birlikte fiziksel mağaza yatırımlarımıza da devam edeceğiz.

Omnichannel yolculuğunuz nasıl ilerliyor?

Omnichannel yolculuğumuzun kalbinde, her geçen yıl yatırımlarımızı artırdığımız MediaMarkt mobil uygulaması var. Mobil uygulamamızla kullanıcılarımızla offline ve online iç içe, uçtan uca bir deneyim yaşatıyoruz. Geçen yıl baştan sona yeniledik ve daha kullanıcı dostu özellikler ekledik. 2025 mali yılının ilk çeyreğinde dijital satışlar içindeki mobil uygulama gelir payımız yüzde 26’dan yüzde 41’e çıktı. Uygulamamızın indirilme oranı 3,5 katına çıktı, satışlarımız yüzde 208 arttı. Tüm bu yenilikler ve kurguladığımız omnichannel dünya ile müşteri sadakat programımız MediaMarkt Club üyelerini de artırmaya devam ediyoruz. Son bir yılda MediaMarkt Club’a 2 milyonu aşkın yeni üye katıldı, tüm satışlarımızın yaklaşık yüzde 50’si Club üyelerinden geliyor.

Müşteri deneyim yolculuğunuzda yapay zeka gibi son teknolojilerin gücünden yararlanıyor musunuz?

Evet, tabii. Sunduğumuz yeni deneyimlerle müşterilerimize kişiselleştirilmiş öneriler sunarak hayatlarını kolaylaştıracak ürün ve hizmetleri onlarla buluşturuyor, iş ortaklarımız için de ürünlerini hedef kitlelerine ulaştıracak çözümler sunuyoruz. Yapay zekayı da mobil alışveriş deneyimimizin kişiselleştirme ayağına entegre ettik. AI chatbot’umuz merak edilen her soruya hızla yanıt veriyor, AI Hediye Bulucu ile kişiye ve bütçesine özel en uygun öneriler sunuyoruz. İşimiz satış işleminden sonra da bitmiyor, katma değerli hizmetlerle müşterilerimizi hiç yormadan aldıkları ürünün bakımını yapmaya evlerine de gidiyoruz. 

“TEKNOLOJİYİ HERKES İÇİN ERİŞİLEBİLİR KILIYORUZ”

“GÖRME ENGELLİLERE ULAŞTIK” Teknolojiyi herkes için erişilebilir kılmak bizim için bir sosyal sorumluluk değil, müşteri deneyim yolculuğunun bir parçası. Blindlook teknolojisiyle mağazalarımızda yapay zeka teknolojisini kullanarak görme engelli bireylere yönelik sesli destek çözümleri sunuyoruz. Tüm mağazalarımızda sesli yönlendirme sistemi mevcut. Bu teknolojiyle bugüne dek 46.000 görme engelli bireye ulaştık.

KADIN İSTİHDAM HEDEFİ Gelecekte daha da eşit bir ekosistem yaratmak için kadın istihdamını önceliklendirdik. Bizim için hiçbir sektörün olmadığı gibi teknolojinin de kadını erkeği yok. Bu vizyonla ülke genelindeki mağazalarımızda kadın istihdamında hedeflediğimiz oran yüzde 50.

ÇOCUKLARA YATIRIM Sürdürülebilirliği uzun soluklu bir yolculuk olarak tasarladık. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliğiyle yürüttüğümüz 'Eğitimle Daha İyiye' projesiyle geleceğimize, çocuklarımıza yatırım yapmaya devam ediyoruz. TEGV iş birliğiyle depremden etkilenen bölgelerde 4 mobil öğrenim birimi kurduk ve deprem bölgesindeki yaklaşık 8 bin çocuğumuza eğitim verdik. Hedefimiz 4 yılda 24 bin çocuğumuza ulaşmak.

“YERLİ ÜRETİME VE DÖNGÜSEL EKONOMİYE DESTEK OLUYORUZ”

YENİLENMİŞ CİHAZLAR Kendi markalarımız olan PEAQ, KOENIC ve ISY’ı MediaMarkt kalitesi ve güvencesiyle tüm kanallarda müşterileriyle buluşturduk. Yerli üretime destek olmaya devam edeceğiz. Özellikle sürdürülebilir bir alternatif olarak öne çıkan yenilenmiş cihazlara talep Türkiye’de de günden güne arttı.

“ESKİ CİHAZLARI EKONOMİYE KAZANDIRDIK” Bu evrimin Türkiye’deki öncülerinden biri olarak yenilenmiş cihaz hizmetiyle kullanılmış akıllı telefonları yenileyerek onlara ikinci bir hayat veriyor ve döngüsel ekonomiye katkı sağlıyoruz. Yenileme amacıyla 200.000 eski cihazı ekonomiye kazandırdık ve 27 bin yenilenmiş cihazı yeniden tüketicilerle buluşturduk.

MEDIAMARKT’IN TÜRKİYE YOLCULUĞU

1- Türkiye’de ilk mağazasını 2007 Eylül ayında İstanbul Ümraniye’de açtı.

2- 2013 yılında online satış kanalı mediamarkt.com.tr’yi hayata geçirdi.

3- Uluslararası bütünleşik kanallı stratejisi ile mağazacılık ve online perakendeciliğin sayısız avantajlarını müşterilerine entegre sunuyor.

4- 29’u İstanbul’da olmak üzere Adana, Afyon, Ankara, Antalya, Aydın gibi şehirlerde toplam 102 mağazası bulunuyor.

5- MediaMarkt Türkiye, yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor.

6- 2024 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olarak büyümeye ve ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam etti.

7- Türkiye’nin Avrupa’da Almanya’dan sonra satış performansı en yüksek ikinci pazarı oldu.

8- Şimdi hedef 2027 yılında, ana kategorileri ve tüm kanallarda müşterilerin ilk tercihi olmak.

BUSINESS LIFE