İLETİŞİM DİREKTÖRÜ, ŞİRKETİN İCRA KURULUNDA OLMALI!

GYY Seyfettin Bayram

İletişim direktörlerinin, geniş yetkilerlerle donatılıp, icra kurullarına atanmalarının zamanı geldi de geçiyor bile. Herkesin birbirini suçladığı ve kimsenin memnun olmadığı organizasyon şemaları yerine, etkinlik ve verimlilik odaklı, hakkaniyet ve liyakat ilkelerine uygun şemalar oluşturulması, verimliliği de artıracaktır.

“İtibar” denilince aklıma hep, Salim Kadıbeşegil gelir. Kurumların KSS projelerine dair bir çalışma yaptığımızda, hemen onun ve Güven İslamoğlu’nun görüş ve fikirlerini alırım. Kendisiyle, elim İzmir depreminden bir gün önce, Alaçatı’da bir araya geldik. Salim Kadıbeşegil ile birçok konuda konuştuk, dertleştik. Sarf ettiği “Kurumsal iletişim direktörü, şirketin icra kurulunda olmalı” cümlesi, üzerinde tetkike değer bir konuydu. İK'ya veya CMO'ya bağlı iletişim direktörlüğünün, söz konusu kademeye saygısızlık olduğunu düşünenlerdenim. Kadıbeşegil gibi, şirketin itibar yönetiminden sorumlu her iletişim liderlerinin yeterli donanıma ve yetkiye sahip olması gerektiğine inanıyorum. 

İLETİŞİM DİREKTÖRLERİNİN YETKİLERİ ARTMALI
İletişim direktörlerinin, geniş yetkilerlerle donatılıp, icra kurullarına atanmalarının zamanı geldi de geçiyor bile. Herkesin birbirini suçladığı ve kimsenin memnun olmadığı organizasyon şemaları yerine, etkinlik ve verimlilik odaklı, hakkaniyet ve liyakat ilkelerine uygun şemalar oluşturulması, verimliliği de artıracaktır. Bir firmanın dışarıya açılan yüzü mesabesindeki iletişimcilere gereken değerin verilmesi, bilgi ve iletişim aksaklıkları ile koordinasyon sorunlarının da ortadan kalkmasına yardımcı olacaktır. 

BU KONUYU DA BİRLİKTE ÇÖZECEĞİZ
Kıymetli hocam, BUSINESS LIFE'ın geleneksel "Basın Dostu 50 İletişim Lideri" araştırmasında olması gereken kriter ve başlıklara da değindi. Yeni dönemin iletişim tonunu daha doğru konumlandırmamız adına isabetli tavsiyelerde bulundu. Salim Hocam’la birlikte “İletişim direktörü, şirketin icra kurulunda’’ olmalı dediğimizde ve konuyu sosyal medyada paylaştığımızda, hemen ilk planda tam 26 kıymetli kurumsal iletişim direktöründen destek mesajları aldım. Sanırım ihmal edilen bir konuya parmak bastık. 

BÜYÜK ŞİRKETLERDE SORUN BÜYÜKMÜŞ!
Meğer dev şirketlerde bu problem daha fazlaymış. Bu konuda önemli bir araştırma ve liste hazırlığına başladık. Yönetim Kurulunda Kadın Derneği (YKKD)’nin kurulmasına nasıl katkı sağladıysak; bu hususta da iletişim dünyasına harika bir katkı sunmuş olacağız. Bundan sonraki sayılarımızda, soracağımız sorulara gelecek dürüst ve gerçekçi cevaplar, bizi önemli bir noktaya taşıyacak. Mevzu halledildiğinde, şirketin tüm süreçleri, sistemleri, görevleri ve bunların birbirleri ile ilişkileri rayına oturacaktır. 

DİLE KOLAY; BUSINESS LIFE 10 YAŞINDA
BUSINESS LIFE artık 10 yaşında. Söylemesi dile bile kolay gelmiyor. 119’uncu sayımızı sizlere ulaştırmanın heyecanı içindeyiz. Kocaman bir Türk iş dünyasını bir dergiye sığdırmak kolay olmuyor. Ekonomik olarak en karanlık günlerde bile muhtaç olduğumuz kudreti, iş ortaklarımızın manevi desteğinden alıyoruz. Dostlarımıza ve okurlarımıza en taze balı sunabilmek için gecemizi gündüzümüze katıyoruz. Hayata tat veren kıymetli bir yayın organının hakiki yaratıcısı olmak tek arzumuz. Beslendiğimiz bir diğer kaynak ise ilmik ilmik dokuduğumuz itibarımız. 

NELER OKUYACAKSINIZ?
Elinizde tutmuş olduğunuz sayımıza gelince;
“Liderin Strateji Farkı”nın, şirketlerin kârlı ve sürdürülebilir rekabete nasıl kapı araladığını; “Enerji Sektöründe Covid-19 Yönetimi”nin, sektörü hangi aşamaya getirdiğini okuyacaksınız. OPET Yönetim Kurulu Üyesi Filiz Öztürk ve Shell & Turcas Akaryakıt Dışı Ürün ve Hizmetler Direktörü Teoman Özben röportajlarında, enerji sektörünün gelecekteki yapısını bulacaksınız. Teknoloji devi Lenovo'nun Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu ile yapılan çok özel söyleşide, gerçekleştirecekleri büyük projeleri duyacaksınız. “İnsan Kaynaklarının Dijital Dönüşümü”, “CMO'nun 'Müşteri Deneyimi' Projeleri” ve sosyal sorumluluk alanında elini taşın altına sokan şirketler de ayrı birer dosya konumuz. 
Tüm okurlarımıza saygılarımı sunarken, İzmir'de meydana gelen depremde hayatlarını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yaralı kurtulan vatandaşlarımıza acil şifalar dilerim. Zaman geçmiş olsa bile, enkazdan sağ insan çıkması, en büyük dileğim...

SEYFETTİN BAYRAM
BUSINESS LIFE GENEL YAYIN YÖNETMENİ

Yazarın 1.11.2020 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları