100. YIL İÇİN ATILAN DEV ADIMI GÖRDÜM

GYY Seyfettin Bayram

Mevsim sonbahara evrilip rengarenk yapraklar yeryüzüne resim çizerken, İstanbul-Sarayburnu'na düştü yolum. Bir güç bana 'Dur' dedi. Denize nazır küçük bahçenin bir köşesine sıkıştırılmış Avusturyalı Heykeltraş Heinrich Krippel'in Atatürk heykeline bakmaktı amacım.

Bakışlarını hiçbir faninin çıplak gözle göremeyeceği derinlikte bir uzaklığa dikmiş tunç eseri, dakikalarca inceledim. Krippel’in, Ata’nın vücuduna kondurduğu zarif çizgiler ve attırdığı adım, “Ben öyle bir Cumhuriyet kurdum ki, tehlikeye düşerse buradan inip mutlaka yardımınıza gelirim” der gibiydi...

UMUT VERİYOR

Sanatçıyla ilgili küçük de olsa bilgilenmek için yaptığım araştırmada şu sözleri, düşüncelerimi doğrular mahiyetteydi. Krippel, o dönem yaptığı eseriyle ilgili tenkitlere şu cevabı veriyor: “Gazi hazretlerini sürekli hareket halinde ve faaliyet içinde gördüğüm için heykele bu vaziyeti verdim.” Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlayacağımız bu aya böyle hoş bir anıyla başlamak istedim. Mustafa Kemal Atatürk’ü heykellerle anlamak tabii ki beyhude bir düşünce. Onun düşünce ve fikir kahramanlığına tuncun kudreti yeter mi?

 

CUMHURİYET FAZİLETTİR

Bu sebeple eğer onun kurduğu Türkiye Cumhuriyeti’ni ilelebet yaşatmak istiyorsak, fikirlerine kulak vermeli, öğütlerine uymalıyız. Şu cümlesini de hiç akıldan çıkarmadan yönümüzü tayin etmeliyiz: “Cumhuriyet, ahlaki fazilete dayanan bir idaredir. Cumhuriyet fazilettir. Sultanlık, korku ve tehdide dayanan bir idaredir. Cumhuriyet idaresi faziletli ve namuslu insanlar yetiştirir. Sultanlık, korkuya ve tehdide dayandığı için korkak, alçak, sefil ve rezil insanlar yetiştirir. Aradaki fark bunlardan ibarettir.”

 

PEKİ BİZ 100. YIL İÇİN NE YAPTIK?

Biz de Cumhuriyetimizin 100. yılını kutladığımız Ekim 2023 sayımızı 100. yıl özel sayısı olarak planladık. Kapak dosyamızda liderlerin “100’üncü yıl mesajları”nı iletmelerine olanak sağladık. CEO Ajanda dosya konumuzu “CEO’nun Atatürk'ten aldığı ilham” olarak belirledik. CFO’nun yeni yüzyılda yeni hedefleri, CFO dosyamızın konusu. CHRO Strateji’deyse “Yeni yüzyılın yetenekleri” başlığı altında, CHRO’ların  2024 ajandalarına önceden bir giriş yaptık. 100 ya da 10 yıllık, bu toprakların markalarının hepsi Cumhuriyet markası. CMO Trend’de de dosya konusu olarak işte bu Cumhuriyet markalarının gelecek planlarına baktık. Kurumsal itibar dosyamızdaysa Cumhuriyetimizin 100. yılı vesilesiyle dikkatimizi çekecek kadar artan özel gün iletişim kampanyalarına odaklandık. “Özel gün iletişimi nasıl yapılmalı, nasıl yapılmamalı?” sorularına yanıt aradık. 100. yıl sayımıza özel hazırladığımız Life Style dosyamızdaysa “Atatürk şıklığı ve iletişim gücü”nden feyz alan iş insanlarımıza kulak verdik.

Keyifli okumalar diliyorum...

Yazarın 1.10.2023 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları