'İTİBAR'I YÖNETMEK...

GYY Seyfettin Bayram

İş dünyası ve ticaret vadisinin uçsuz bucaksız menzilinde, sayısız insan zekâsının tesiri mevcut. Gelecek şafaklara umutla yürüyen kafileye bayraktarlık eden birçok sektör ve departman var. Mühendisinden mimarına, liderinden çalışma arkadaşına, Ar-Ge'sinden üretim aşamasına uzanan faziletli bir silsile, devasa ekonomi çarkını döndürmek için; yağmur, çamur, kar, kış ve gece gündüz demeden, durmadan çalışıyor. 

DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM
İş kolu açısından, istidat çeşitliliği bakımından, hiçbirini diğerine üstünlük terazisine vurmadan ayakta alkışlamamız gerekiyor. BUSINESS LIFE ailesi olarak biz, kendi mesleğimiz ile yakın ilişki içinde olduğumuz için 2022 yılının ikinci sayısında bu kez “Kurumsal İletişim Liderleri”ne projeksiyon doğrulttuk. Geleneksel hale getirdiğimiz “Basın Dostu 50 İletişim Lideri” araştırmamız bu yıl, “İtibar Yönetimi”nde pandemiyle gelen hızlı değişim, dönüşüm dolayısıyla isim değiştirdi ve “Yeni Dönemin 30 İletişim Mimarı” adını aldı. Her biri kendi alanında tahlil ve gözlem mütehassısı jüri üyelerimizden, zihin süzgecinden geçirip bizlere yol göstereceği yanıtları talep ettik. 

BİR RESSAMIN HASSASİYETİ...
Bir ressamın, ışığın akislerine göre attığı fırça hassasiyeti ile zerre itimat suistimaline kapı aralamadan, sizlere sunduğumuz tabloyu titizlikle oluşturduk. Bu noktada saha verileri, okur geri bildirimleri ve “BUSINESS 500” abonemiz de etkin bir rol oynadı. Alanında uzman ekonomi gazetecilerinin, temsilcilerinin yanı sıra, danışma ve yayın kurulumuzun görüşleri, katkıları da devreye girdi. “İş Dünyasına Yön Verenlerin Referans Dergisi” olarak “Yeni Dönemin 30 İletişim Mimarı” listemizi, uzun fikir teatisiyle resmetmeye muvaffak olduk. 
“İtibar Ligi”ndeki bir şirketin ve liderin “iletişim ajandası”na yön vermenin sorumluluklarının neler olduğuna da Mart 2022’de kapı aralayacağız...

CEO’LAR VİTES YÜKSELTMEYE HAZIR
Bir diğer önemli özel araştırmamız da “CEO’nun Risk Yönetimi”... Dünyanın Covid-19 salgınında yeni bir aşamaya girdiği bu dönemde, büyüme arayışındaki CEO'lar; yatırım, birleşme ve satın alma alanlarında vites yükseltmeye hazır. Öyle ki, “EY Global CEO Outlook 2022 araştırması”na göre de işleri etkileyebilecek dışsal riskler yüzünden CEO'ların, yatırım planlarının rotasından sapabileceğine dikkat çekiliyor. CEO'ların çoğu (%87) artan girdi fiyatları konusunda hayli endişeli. Ticari gerilimleri (%18), iklim değişikliğinin etkilerini (%17) ve artan rekabeti (%13), “İşlerinin gelecekteki büyümesini etkileyecek en ciddi riskler” olarak tanımlıyor. Bu gerçeklerden hareketle, Türk iş dünyasında öne çıkan riskler ve risk yönetim süreçlerindeki değişiklikler, “CEO Ajanda” dosyamızda...

ÖZEL DOSYALAR, RÖPORTAJLAR...
Okurlarımız bu ay “İK’nın Çevik Organizasyondaki Rolü”, “CMO’nun ‘Köprü’ Görevi” ve “CFO’nun 'Fırsat' Kapısı” haber başlıkları altında konuşan başarılı profesyonellerimizi okuyacak. Söyleşi sayfalarımızdaki değerli misafirlerimizin dopdolu anlatımlarına kulak kabartacak. Moda ve perakende sektöründe birçok ilke imza atan Vakko’nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko ile Vakko CEO’su Jaklin Güner’in yanı sıra, Enerjisa Enerji’nin “sinerji” dolu CEO’su Murat Pınar’ın anlatacağı çok şey var...
Keyifli okumalar...

Yazarın 1.02.2022 00:00:00. Tarihinden Önceki Yazıları